Millasta kiusaamista olet kokenut?

Kiusaaminen työpaikoilla on yleinen ilmiö Suomessa. Eri työolotutkimusten perusteella (mm Työolobarometri) noin 30% palkansaajista ovat kokeneet työpaikkakiusaamista joko esimiesten, työkavereiden taholta. Teen aiheesta pro-gradu tutkielmaa ja pyytäisin siksi teiltä apua seuraaviin kysymyksiin:
Millaista työkiusaamista olet kokenut ja onko kiusaaminen ollut esimiesten taholta vai joku työkaveri/kolleega /muu sen takana?
Millaisesta kiusaajasta/kiusaajista/kiusaamisesta on kyse?
Millaiset seuraukset työkiusauksella on ollut sinulle/organisaatiolle?
Oletko huomannut että kiusaaminen olisi mitenkään muuttunut koronan/etä-työskentelyn aikana?
Kiitos vaivannäöstä!

5

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pahin kiusaaja on TE-toimiston oma vastuuvirkailija. Todella ilkeä.

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

😋 ­­­N­y­­­m­­­f­o­­m­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17718894H

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Voisin mielelläni vastailla näihin kysymyksiin,mutten täällä.. miten sinuun saa yhteyttä?

• Anonyymi

En ole mikään stalkkeri vaan oikeasti työpaikkakiusaamista kokenut monelta taholta, siksi ensisijaisesti vaikka yv.llä . Nainen81

• Anonyymi

Mustalaisuudesta ainakin vittuillaan eli kiusataan usein.
      On tapahtunut jo vuosien ajan, välillä melki päivittäistä sanallista solvaamista ja mustalaisten huonouden korostamista. Keksitään jopa eri tilanteita, mitä ollaan muka oltu todistamassa, että saadaan leimata koko porukkaa varkaiksi. Ja todellisista rikoksista veistellään sitten "koko sielun voimin". Kuten viime aikoina näitä romanien tekemiä väkivaltarikoksia on ollut parikin julkisuudessa.
      Ja koko työyhteisö osallistuu siihen. Itse asiassa ylin esimies oli ensimmäinen, ketä naljaili aiheeseen liittyen.
      Sanoi kuulleni toiselle työkaverilleni, että sopisin kalanleikkaajaksi sillä, kun mustalaiset ovat kovia heilumaan puukkojensa kanssa muutenkin ja se homma heiltä käy.
      Olen aika kyllästynyt koko tilanteeseen iha njo silläkin, kun elän ihan fiksusti itse ja työni teen kuitenkin hyvin, kuten pitää.
      Ja tiedän sukutaustani itsekin, ei sitä tarvitse tulla hieromaan vasten kasvojani. Tai soittaa suuta romanien rikollisuudesta, varsinkaan kun valkolaiset tekevät yhtälailla yhtälaisia rikoksia.
      Muuten ei ole ainakaan vielä ollut organisaatiolle seurauksia. Hiljattain tein kyllä yhdenvertaisuusvaltuutetulle tiedustelun työpaikallani tapahtuasta käytöksestä ja sanoivat, että ainakin näiden tietojen perusteella on vakava syy olettaa, että yhdenvertaisuuslaika on rikottu ja kehottivat täyttämään vaadittavan ilmoituslomakkeen syrjinnästä heille, jotta voisivat helpommin alkaa selvittää asiaa.
      Työterveydestä ei ole ollut apua oikeastaan yhtään, eivät ole edes kirjanneet mihinkään, että olen ottanut asian puheeksi työterveyslääkärin kanssa ym.
      Työterveyslääkäri kyllä on kirjannut kaikkea muuta käyntikertomuksiin, senkin jopa, mitä vastasin hänelle eräällä käynnillä, kun hän kysyi kuulumisiani. Ja mitkä kuulumiseni eivät edes liittyneet käntiini eivätkä vaikuta millään tavoin terveyteeni. Eli tämän tasoisia kirjauksia kyllä tehdään, että "asiakas vastasi 'Hyvää kuuluu', kun kysyttiin että mitä kuuluu?"
      Viime syksynä, kun avauduin lääkärille reilummin asiasta, "yllättyi" siitä, että tilanne on noin "tulehtunut" ja sanoi sopivansa tapaamisen työnantajan edustajan kanssa ja ottavan asian esille.
      Kävivätkin työpaikalla palaverissa, mutta en tiedä yhtään, onko asiaa käsitelty ja miten. Lääkäri katsoi vielä minua todella pitkään lähtiessään hoitajan kanssa pois työpaikalta, mutta en ole saanut mitään tiedoksiantoa, raporttia tai ylipäätään mitään dokumenttia aiheen tiimoilta.
      Eipä tuo korona-aika mitenkään vaikuttanut asiaan.
      Sen verran tosin muutosta on tullut asiaan, että edellinen työsuojeluvaltuutettu, joka oli pahin "mannettelija", vaihtoi työpaikkaa viime vuonna ja hänen sättimistään ei ole tarvinnut kuunnella.
      Välillä tuli tauolla perässä ulos, kun olin tupakalla, ja sätti kaikkea mahdollista romaneista. Puheen sisältö oli aina ihan turhan päiväistä, kuten esimerkiksi että hän oli nähnyt jotain romaninaisia lähikaupassaan ostoksilla, niin varmasti naiset olivat varastamassa siellä kuitenkin.
      Tai että oli kotinsa lähellä olleella parkkipaikalla samannäköisen vanhan kuorma-auton, millainen oli yhdellä meidän asiakkaalla, niin meinasi tämän asiakkaan käyvän panemassa erästä vanhaa mustalaisnaista, joka asuu hänen kotinsa lähellä.
      Eli ihan tällaista tekemällä tehtyä haukkumista, millä nyt tuskin oli mitään todellisuuspohjaakaan edes nimeksikään.
      No, täytyy vielä ottaa ylimmän esimiehen kanssa puheeksi nämä mannettelut ja kysyä hänen kantansa, eli salliiko vielä tällaisen käytöksen työmaalla. Ja jos sallii tai vähättelee edes ongelmaa, niin täytän tämän lomakkeen, mitä valtuutettu kehotti täyttämään. Niin selvittäkööt asian heidän kanssaan sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6144
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3172
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2456
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2118
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      351
      1772
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1666
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1646
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1541
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1384
    Aihe