No nyt se Portugalikaan ei enää

Anonyymi-ap

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Portugali on rikkaille halpa, mutta meille taviksille kallis.

• Anonyymi

Tavallinen tarina. Ensin Suomi on niiiiin paska maa ja ihmiset täällä niiiiin juntteja ja pois pitää päästä. Sitten kun on käyty maksamassa suurin osa elämänaikaisista veroista muualla ja tehty ne uudet veronmaksajatkin sinne muualle, kyllä sen jälkeen "ymmärretään Suomen arvo" ja vaelletaan laumoina hoidattamaan vanhuudenvaivansa suomalaisella terveydenhoidolla. Samalla voi kivasti kehua muille suomalaisille, miten on tullut nähtyä maailmaa.

Yritin katsoa Ylen sarjaa EU:sta. En voinut, kun suurin osa sarjassa haastatteluista oli juuri tuota ajattelutapaa edustavia tolloja. Totta, olihan sitä paljon 1980-luvulla. Pidin sitä tyhmänä jo silloin, mutta mitäpä se auttoi, noiden tollojen mielestähän me jotka emme ajattele kuin he olemme niitä "tyhmiä".

Minulle ei ole mikään yllätys, että Suomi on nykyään korviaan myöten velkaantunut maa. Juuri siihen tuollainen ajattelu johtaa, ja niin se on tehnyt myös Portugalissa.

Eurooppalaisuus on pääosin aivotonta tyhmyyttä, tosin ei niin aivotonta kuin Euroopan ulkopuolella yleensä on, mutta aivottomuus ei haittaa niin paljon kun ihmiset syntyvät niin helppoihin olosuhteisiin kuin esimerkiksi Välimeren maissa vallitsee. Täällä pohjoisessa sellainen tyhmyys johtaisi äkkiä vähintäänkin elinikäiseen paleltumavammaan. Sitä mukaa kuin eurooppalaiset ja vielä sitäkin tyhmempien alueiden tyhmyyden ihailu on Suomessa lisääntynyt, sitä hölmömmäksi on täälläkin homma mennyt ja velkalukemat ovat vain yksi osoitus siitä.

Median tollukat ovat aina lietsoneet tyhmyyttä, varsinkin 2007 jälkeen siitä tuli oikeastaan ainoa asia, mitä media teki. Tyhmien avulla kun voi tehdä paljon rahaa... jonkin aikaa, nimittäin kunnes ne ovat niin köyhiä, ettei niiltä enää saa mitään.

• Anonyymi

Ja sanon sen suoraan. Täysin Ukrainan sodasta riippumatta minä en ole mikään eurooppalainen, enkä halua olla, en ole koskaan halunnut olla. Minä olen siperialaista sukujuurta. Venäläiset eivät ole. Venäläiset ovat eurooppalaisia, kuten puolalaiset, tsekit, saksalaiset ja belgialaiset. Ja juuri se tässä on se ongelma.

• Anonyymi

Aivan - juuri tuohon viittasi avaukseni ajatuskin - ensin ilakoidaan, kuinka kova on härmäläisen ostovoima täällä etelässä, kun se Suomi on ylikallis,,,,ja nyt alkaa seinä nousta eteen Välimeren rannoilla.

Vai ei ole Portugalissa ay-liikettäkään eikä ansiosidonnaisia korvauksiakaan...ohoh. Vikalista oli pitkä.
        Nyt se Härmä alkaa taas kelvata.

• Anonyymi

Suomalaiset naiset tahtovat miehen Italiasta, Ranskasta tai Portugalista, jne, koska se on kotoisin siitä maasta ja "eksoottinen". Tyyppi voi olla oikeasti täysi dorka ja paikalliset naiset tietävät tämän, mutta suomalaisille naisille kelpaa.

• Anonyymi

Ihmiset pakotetaan asumaan gettoihin hinnoilla.

• Anonyymi

Asuin portugalissa ja espanjassa peseta aikoina, oli halpaa, liki ilmaista kaikki.
      Turvallista oli myös 90 lukuun saakka.ihmiset olivat ystävällisiä toisilleen.
      Nyt siellä on narkomaaneja ja ryöstäjiä omasta takaa ja afrikasta.

• Anonyymi

Olin uuden vuoden aikaan Portugalissa. Perunoiden hintaan en tutustunut, mutta käytännössä kaikki oli valtavasti halvempaa kuin Suomessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      136
      2390
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1875
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1373
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      840
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe