tesla-taisi-alennuksillaan-paljastaa-myos-kilpailijoidensa-salaisuuden

Anonyymi-ap

https://tekniikanmaailma.fi/tesla-taisi-alennuksillaan-paljastaa-myos-kilpailijoidensa-salaisuuden/?shared=1286198-ca0042b8-500

antaahan rikkaiden vouhottaa-kohta huomaamme että laatu sakkaa joka merkillä ja kuluttajariidat kasvaa

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taas oli toimittajalla tieto hukassa. Tesla on ainoa valmistaja, jolla on täyssähköautoissa mukavat 30%+ katteet. Tämä on tulosta pitkästä kehitysprosessista valmistusmenetelmien osalta. Teslan etu- ja takakori valetaan 10 sekunnissa alumiinista. Kilpailijoiden korit taas hitsataan yhteen sadoista osista.

      Tesla on myös pitkälti vertikaalisti integroitu yritys. Se valmistaa huomattavasti suuremman osan auton osista täysin itse. Muut valmistajat ostavat alihankkijoilta. Koska jokaisen hankintaportaan täytyy jotain hommasta tienata, kokonaiskulut karvaavat korkealle.

      Muilla ei ole lihavia marginaaleja. Eivät VW, Mersu, Volvo, yms. mitään isoja voittoja tee, vaan valmistavat täyssähköautonsa erittäin ohuilla katteella.

      Pian ns. vanhojen valmistajien täyssähkömallejen tuotantoa luultavasti leikataan, koska kysyntää ei ole sillä hintatasolla mikä kattaisi valmistuskustannukset. Ei niillä ole varaa lähteä pudotuspeliin mukaan.

      Samaan aikaan Tesla sekä rakentaa uusia tehtaita että päivittää vanhoja selkä vääränä. Teslan 5 suurinta tehdasta ovat myös maailman 10 suurimman tehtaan joukossa!

      • Anonyymi

        "Taas oli toimittajalla tieto hukassa. Tesla on ainoa valmistaja, jolla on täyssähköautoissa mukavat 30% katteet. Tämä on tulosta pitkästä kehitysprosessista valmistusmenetelmien osalta."

        Nuo Teslan riistohintoihin perustuvat katteet ovat johtuneet ainoastaan sen saamasta etumatkasta, aloitettuaan ensimmäisinä alan harratamisen nollasta.

        Perinteisillä autonvalmistajilla puolestaan on menossa valtaisia, EU-poliittsen pakon sanelema raskas teollinen siirtymä ev-autoihin kustannuksineen ja miljardien etupainotteisine investoineen. Tokihan katteet ovat tiukalla vielä hyvän aikaa, loogista. Kalliista hybriditekniikastakin ovat vasta hiljattain alkaneet saada rahaa viivan alle.

        Mutta nyt markkinoille on tullut kilpailua, Tesla ei enää ole yksin pellossaan ja on pakon edessä joutunut leikkaamaan reippasti honnoistaan, kun sen myynti on alkanut hidastua ja sen on haasteellista säilyttää markkiaosuutensa.

        "Tesla cut prices across its lineup in the U.S. and major European markets in the carmaker’s latest effort to stoke demand after several quarters of disappointing deliveries."

        - https://www.latimes.com/business/story/2023-01-13/tesla-slashes-prices-boost-sales

        "Tesla slows down in Europe: competition is fiercer than ever"

        "Tesla lost market share in Europe during H1 2022"

        - https://uk.motor1.com/news/601189/tesla-sales-slow-in-europe-h1-2022/

        "Pian ns. vanhojen valmistajien täyssähkömallejen tuotantoa luultavasti leikataan, koska kysyntää ei ole sillä hintatasolla mikä kattaisi valmistuskustannukset. Ei niillä ole varaa lähteä pudotuspeliin mukaan."

        Hah, Tesla-fanien logiikka on kerrassan hupaisaa, siinä eivät realiteetit paljoa paina.

        Perinteisillä valmistajilla on todellisuudessa kysyntää on enempi kuin ovat saaneet ev-autoja toimitettua asiakkaille ja odotusajat ovat pitkiä, joillakin jopa vuodenkin, vaikka sirupula on alkanut helpottaa.

        Patteriauto on hyvin kelvoton pseudo-ekologinen konsepti.

        Toivottavasti synteettisistä polttoaineista olisi yllättäjäksi ja EU ne tuleviin direktiiveihinsä hyväksyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taas oli toimittajalla tieto hukassa. Tesla on ainoa valmistaja, jolla on täyssähköautoissa mukavat 30% katteet. Tämä on tulosta pitkästä kehitysprosessista valmistusmenetelmien osalta."

        Nuo Teslan riistohintoihin perustuvat katteet ovat johtuneet ainoastaan sen saamasta etumatkasta, aloitettuaan ensimmäisinä alan harratamisen nollasta.

        Perinteisillä autonvalmistajilla puolestaan on menossa valtaisia, EU-poliittsen pakon sanelema raskas teollinen siirtymä ev-autoihin kustannuksineen ja miljardien etupainotteisine investoineen. Tokihan katteet ovat tiukalla vielä hyvän aikaa, loogista. Kalliista hybriditekniikastakin ovat vasta hiljattain alkaneet saada rahaa viivan alle.

        Mutta nyt markkinoille on tullut kilpailua, Tesla ei enää ole yksin pellossaan ja on pakon edessä joutunut leikkaamaan reippasti honnoistaan, kun sen myynti on alkanut hidastua ja sen on haasteellista säilyttää markkiaosuutensa.

        "Tesla cut prices across its lineup in the U.S. and major European markets in the carmaker’s latest effort to stoke demand after several quarters of disappointing deliveries."

        - https://www.latimes.com/business/story/2023-01-13/tesla-slashes-prices-boost-sales

        "Tesla slows down in Europe: competition is fiercer than ever"

        "Tesla lost market share in Europe during H1 2022"

        - https://uk.motor1.com/news/601189/tesla-sales-slow-in-europe-h1-2022/

        "Pian ns. vanhojen valmistajien täyssähkömallejen tuotantoa luultavasti leikataan, koska kysyntää ei ole sillä hintatasolla mikä kattaisi valmistuskustannukset. Ei niillä ole varaa lähteä pudotuspeliin mukaan."

        Hah, Tesla-fanien logiikka on kerrassan hupaisaa, siinä eivät realiteetit paljoa paina.

        Perinteisillä valmistajilla on todellisuudessa kysyntää on enempi kuin ovat saaneet ev-autoja toimitettua asiakkaille ja odotusajat ovat pitkiä, joillakin jopa vuodenkin, vaikka sirupula on alkanut helpottaa.

        Patteriauto on hyvin kelvoton pseudo-ekologinen konsepti.

        Toivottavasti synteettisistä polttoaineista olisi yllättäjäksi ja EU ne tuleviin direktiiveihinsä hyväksyisi.

        "Perinteisillä valmistajilla on todellisuudessa kysyntää on enempi kuin ovat saaneet ev-autoja toimitettua asiakkaille ja odotusajat ovat pitkiä, joillakin jopa vuodenkin, vaikka sirupula on alkanut helpottaa."

        Eipä ole kauan, kun asiakkaat peruvat tilauksia kilpaa ja tilaavat Teslan tilalle. BYD:illä jo Kiinassa iso ongelma, mutta on tilauksia peruttu myös ihan täällä kotosuomessa.

        "Patteriauto on hyvin kelvoton pseudo-ekologinen konsepti."

        Jaksat tätä jankuttaa, vaikka faktat eivät tätä mitenkään tue. Mikään auto ei ole ekologinen, mutta täyssähköautot ovat selvästi ekologisimpia kaikista vaihtoehdoista.

        "Toivottavasti synteettisistä polttoaineista olisi yllättäjäksi ja EU ne tuleviin direktiiveihinsä hyväksyisi."

        Eipä minulla mitään synteettisiä vastaan ole, mutta edullisiksi tai ekologisiksi niitä ei kannata kuvitella. Sähköä niiden tuotantoon palaa 5-6x täyssähköautoihin verrattuna vastaavalla kilometrimäärällä. Silti, varmasti hyvä ratkaisu pitkän matkan lentämiseen ja armeijan tarpeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Perinteisillä valmistajilla on todellisuudessa kysyntää on enempi kuin ovat saaneet ev-autoja toimitettua asiakkaille ja odotusajat ovat pitkiä, joillakin jopa vuodenkin, vaikka sirupula on alkanut helpottaa."

        Eipä ole kauan, kun asiakkaat peruvat tilauksia kilpaa ja tilaavat Teslan tilalle. BYD:illä jo Kiinassa iso ongelma, mutta on tilauksia peruttu myös ihan täällä kotosuomessa.

        "Patteriauto on hyvin kelvoton pseudo-ekologinen konsepti."

        Jaksat tätä jankuttaa, vaikka faktat eivät tätä mitenkään tue. Mikään auto ei ole ekologinen, mutta täyssähköautot ovat selvästi ekologisimpia kaikista vaihtoehdoista.

        "Toivottavasti synteettisistä polttoaineista olisi yllättäjäksi ja EU ne tuleviin direktiiveihinsä hyväksyisi."

        Eipä minulla mitään synteettisiä vastaan ole, mutta edullisiksi tai ekologisiksi niitä ei kannata kuvitella. Sähköä niiden tuotantoon palaa 5-6x täyssähköautoihin verrattuna vastaavalla kilometrimäärällä. Silti, varmasti hyvä ratkaisu pitkän matkan lentämiseen ja armeijan tarpeisiin.

        Realiteetti on se miten Teslan kasvu on hidastunut suhteessa markkinoiden kasvuun ja sen vuoksi se on pakon edessä joutunut laittamaan autojaan alennuslaariin. Kilpailu on yhä kovempaa, Tesla ei enää ole yksin markkinapellossaan, suunta on laskeva.

        "Tesla’s EV Market Share Seen Plunging to 11% by 2025, BofA Says"

        * GM and Ford are forecast to share leadership in U.S. market

        * Tesla won’t be able to keep up with barrage of 135 new models

        - https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-06-30/tesla-s-ev-market-share-seen-plunging-to-11-by-2025-bofa-says

        "Pian ns. vanhojen valmistajien täyssähkömallejen tuotantoa luultavasti leikataan, koska kysyntää ei ole ..."

        "BYD:illä jo Kiinassa iso ongelma ..."

        Ja nyt sitten jo revitään BYD:n ja Kiinan sisämarkkiantkin kuvaan mukaan. Teslalla on muuten ollut viimeiakoina ongelmia myös Kiinassa.

        Mutta:

        "BYD Widens Gap with Tesla in Q3 2022, Leads Global EV Market"

        - https://www.counterpointresearch.com/global-ev-sales-q3-2022/

        "European EV Market Grew 16% in Q2 2022 led by Mercedes"

        - https://www.counterpointresearch.com/european-ev-market-grew-16-q2-2022-led-mercedes/

        "Europe: Plug-In Electric Car Sales Increased 14% In October 2022"

        - https://www.msn.com/en-ie/news/autosnews/europe-plug-in-electric-car-sales-increased-14percent-in-october-2022/ar-AA14Y0pg

        "Jaksat tätä jankuttaa, vaikka faktat eivät tätä mitenkään tue. Mikään auto ei ole ekologinen, mutta täyssähköautot ovat selvästi ekologisimpia kaikista vaihtoehdoista."

        Niin, patteri-fundiksille on ongelma hyväksyä se realiteetti, että ev-auto on jo tehtaan hihnalta ulos tullessan liki 2 x saastuttavampi kuin polttari, eikä tässä ole edes mukana itse kaivostoiminna mega-ympäristösaastuttavuus.

        Sitten tuollaista saastetekelettä markkinoidaan aivopesullisesti ainoana vaihtoehtona, sekä peräti puhtaana ja ratkaisuna autoilun ympäristöongelmiin, vaikka se on osa ongelmaa, ei rtakaisu.

        Väärä hevonen, jolle sitten pakotetaan autoteollisuus sidosryhmineen investoimaan liki kaikkensa. Sitten edessämme on uusi "petrolimafia" joka tulee torppaamaan kaikki tulevat mahdollisesti aidon ekologiset kilpailevat vaihtoehdot.

        "Eipä minulla mitään synteettisiä vastaan ole, mutta edullisiksi tai ekologisiksi niitä ei kannata kuvitella. Sähköä niiden tuotantoon palaa 5-6x täyssähköautoihin verrattuna vastaavalla kilometrimäärällä."

        Tuohon on paha ottaa kantaa kun koko homma on vielä aikas lailla lasten kengissä ja kehitysvaiheessa, jonka tuotantoprosesseja kehitellään paremmiksi kaiken aikaa, vaikka ei tuo _P1 Fuels_ aivan eilisen teeren poikanen olekaan. Tässä vaiheessa en osaa ottaa kantaa kuinka paljon syneettisten tuotatoprosessit voivat kehittyä.

        Tuo alla oleva on hieno aloitus, mutta sen tuotannon energiantarpeesta tuotantovolyymeineen, polton hyötysuhteineen ja hintoineen ei artikkelissa ollut tietoa, mutta ainakin rallissa sen hyötysuhde (vs. bensa) on ilmeisemminkin kohdillaan.

        Tein mielenkiinnosta hieman hakua, mutta en löytänyt tuon tuotteen tämän hetken pumppuhintaa.

        Kuitenkin kun otetan huomioon ev-auton liki 2 x suurempi saastuttavuus jo tehtaaan linjalta tullessaan, niin se on aikas paha (ellei mahdoton) tavoittaa synteettisellä kulkevaa polttaria.

        "Synteettinen bensiini myyntiin huoltoasemilla Saksassa – päästöt 90 prosenttia pienemmät"

        "Tehdas ilmoittaa sen niin kutsutun well-to-wheel -päästöjen olevan 90 prosenttia alhaisemmat kuin tavallisella fossiilisella polttoaineella, joten voidaan kuitenkin puhua todella merkittävästä erosta."

        - https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32b630b5-f76f-445a-9671-5c7709869038

        Tuossa on tuotannosta hieman kaavakuvaa.

        "WRC switches to 100% sustainable fuel; P1 exclusive provider"

        - https://www.wrc.com/en/news/2021/wrc/fia-wrc-switches-to-100--sustainable-fuel-from-2022-p1-racing-fuels-as-exclusive-provider/

        Saaste-patteriautojen ongelman on myös niiden eko-kehityksen liki olemattomuus, sillä niihin tulisi voida innovoida vihreät eko-akut ja sellaisia ei ole edes horisontissa.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        ❤️ ­­N­­y­­­m­­­f­­o­­­m­­a­­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#177203209

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      109
      2155
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1666
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe