Kaveri ei vastaa, pitääkö olla huolissaan?

Anonyymi-ap

Mun kaveri on nyt muutaman päivän ollut vastaamatta mun viesteihin tai mihinkään yhteydenottoihin. Vastailee kuitenkin muille... Ollut tosi hiljainen ja kylmä mua kohtaan kasvotusten. Oon kuitenkin jo kysynyt oonko tehnyt jotai ja pyytänyt anteeksi, jos olen... Ei vastausta. Pitäiskö mun olla huolissaan, yrittää keskustella, antaa olla, jättää rauhaan... Mitä mun pitäis tässä tilanteessa tehdä? Olen kyllä tietoinen siitä, että "sovittaessa" pystyn itse tekemään vain 50% ja toinen osapuoli toiset 50%, mutta tätä ystävyyssuhdetta en haluaisi menettää ja tuntuu kovin kylmältä edes yrittää vaan antaa olla.

10

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos hän ei suostu edes puhumaan niin anna olla ja etsi uusia ystäviä

    • Anonyymi

      mielenvikainen henkilö tää sun "kaveri". se tekee sulle palveluksen näyttämällä sulle todelliset karvansa. Usko kun näet, että kaveri on hirviö.

    • Anonyymi

      Jos ystäväsi ei kysymyksiin, anteeksipyyntöön, tai mihinkään vastaa mitään, niin ei se yleensä hyvää ennakoi. Ainakaan, jos ei ystäväsi ennen sellaista ole tehnyt.

      Hän saattaa puntaroida, haluaako hän kanssasi enää jatkaa. Ihan oikeutettua on kysyä häneltä suoraan, haluaako hän päättää ystävyyden kanssasi. Tietysti voi olla, että tämä vastaamattomuuden vaihe on ihan ohimeneväkin. Ehkä hänellä on jotain asioita, joita hän ei osaa tai halua juuri sinun kanssasi jakaa. Ja kun tilanne on taas normaali, hän voi taas olla sinuunkin yhteydessä. Mutta en kyllä tähän vaitoehtoon oikein jaksa uskoa. Yleensä täyskäännös yhteydenpidossa kielii siitä, että välit halutaan katkaista.

      Voiko siinä sitten juuri mitään tehdä, jos ei toinen kerran vastaa mihinkään? Ei varmaankaan. Olet jo itse tehnyt oikein ja kysynyt, mistä on kysymys, eikä vastausta ole tullut, joten anna olla.

    • Anonyymi

      >> kaveri on nyt muutaman päivän ollut vastaamatta mun viesteihin tai mihinkään yhteydenottoihin <<

      Tälle on nykyään nimikin; kysymys on niin sanotusta ghostingista.

      Termi ghosting tarkoittaa yhteydenpidon tai suhteen katkaisemisesta ilman selitystä. Toinen ei yhtäkkiä vastaakaan mihinkään yhteydenottoon, vaan kaikki loppuu kuin seinään.

      Mtv3 on tehnyt tästä jutunkin otsikolla "Oletko tietämättäsi ”ehkä-kansiossa"? Nämä ovat tökeröimmät tavat antaa pakit".

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/oletko-tietamattasi-ehka-kansiossa-nama-ovat-tokeroimmat-tavat-antaa-pakit/5966848#gs.ouk7ub

      Artikkeli puhuu deittailemisesta, mutta samaa tapahtuu myös muissa ihmissuhteissa.

    • Anonyymi

      Itse jouduin ensin benchingin eli ns. penkittämisen kohteeksi. Sen huomasin mm. siitä, kun toisen vastauksia sai odottaa aina vain kauemmin ja kauemmin. Tajusin siitä, etten ollut enää henkilö, joka oli hänelle tärkeä, tai jolle kannattavaa vastata hänen mielestään. Viestit sai kohdallani unohtaa tai siirtää hänen arvomaailmassaan. Annoin tämän kuitenkin anteeksi ensin ja jatkoin harvaa yhteydenpitoamme. Mutta mikään ei muuttunut. Taas sain odottaa vastauksia.

      Lopulta en itse ottanut enää yhteyttä häneen. Pitkän ajan päästä kävi niin, että hän laittoikin viestin minulle, mutta niin pitkän tauon jälkeen, että tuijotin viestiä ensin suu auki, edes uskomatta, että hän oikeasti oli laittanut viestin minulle sellaisen tauon jälkeen. Enkä edes tiennyt, mitä asialle kuuluisi tehdä; vastata vai olla vastaamatta. Kun sitten päätin vastata viestiin, viestittely jäi jälleen siihen! Minut penkitettiin uudelleen. Siltikin, vaikka hän itse sanoi pitävänsä yhteyttä, niin eipä silti pitänyt.

      Lopulta jouduin sitten ghostingin uhriksi. Hän oli vain löytänyt parempaa seuraa. Minut oli siis siirretty penkittämislistalta poistettavien listalle.

      Nyt en enää edes vastaisi hänelle, jos hän joskus vielä jostain kumman syystä laittaisi viestiä minulle jossain vaiheessa. Olen kyllä koko ajan tiennyt, että hänellä on jotain itsetunto-ongelmia itsellään. Mutta rajansa se on ns. tunnevammaistenkin teoilla minun mielestäni. Anteeksi tietenkin kuuluu antaa niin, ettei katkeroidu itse jonkun toisen ihmisen ongelmien takia. Mutta suhdetta en siitä huolimatta enää jatkaisi, jos hän sitä yrittäisi, koska uskon, että mikään ei ole hänessä muuttunut, vaan sama peli jatkuisi taas uudelleen minun kanssani.

      • Anonyymi

        Voi luoja millaisia ylianalysoivia ihmisiä on olemassa. Ei muut ihmiset suhtaudu kaverisuhteisiin noin kuin ne olisi ainoa elämänlanka jossa roikkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi luoja millaisia ylianalysoivia ihmisiä on olemassa. Ei muut ihmiset suhtaudu kaverisuhteisiin noin kuin ne olisi ainoa elämänlanka jossa roikkua.

        Mitä ylianalysointia? Vai oliko vain liian moderneja sanoja, että tipahdit kärryiltä? Ja kuka muka väitti kaverisuhdettaan "ainoaksi elämänlangakseen, jossa roikkuu"? Minusta täällä kehotettiin antamaan vastaamattomalle kaverille kenkää. Se kertoo kaikkea muuta kuin siitä, että elämä roikkuisi jonkun kaverin varassa. 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ylianalysointia? Vai oliko vain liian moderneja sanoja, että tipahdit kärryiltä? Ja kuka muka väitti kaverisuhdettaan "ainoaksi elämänlangakseen, jossa roikkuu"? Minusta täällä kehotettiin antamaan vastaamattomalle kaverille kenkää. Se kertoo kaikkea muuta kuin siitä, että elämä roikkuisi jonkun kaverin varassa. 😄

        Minä annoin kenkää. Eihän se mikään kaveri edes ole, joka ei välitä yhteyttä pitää. Tuttu sellainen korkeintaan on. Naama, jonka tuntee ulkonäöltä.


    • Anonyymi

      Muuta Somaliaan pääset eroon kaikesta turhasta 😊

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8248
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4668
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe