Mun kaveri on nyt muutaman päivän ollut vastaamatta mun viesteihin tai mihinkään yhteydenottoihin. Vastailee kuitenkin muille... Ollut tosi hiljainen ja kylmä mua kohtaan kasvotusten. Oon kuitenkin jo kysynyt oonko tehnyt jotai ja pyytänyt anteeksi, jos olen... Ei vastausta. Pitäiskö mun olla huolissaan, yrittää keskustella, antaa olla, jättää rauhaan... Mitä mun pitäis tässä tilanteessa tehdä? Olen kyllä tietoinen siitä, että "sovittaessa" pystyn itse tekemään vain 50% ja toinen osapuoli toiset 50%, mutta tätä ystävyyssuhdetta en haluaisi menettää ja tuntuu kovin kylmältä edes yrittää vaan antaa olla.
Kaveri ei vastaa, pitääkö olla huolissaan?
15
1141
Vastaukset
- Anonyymi
Jos hän ei suostu edes puhumaan niin anna olla ja etsi uusia ystäviä
- Anonyymi
mielenvikainen henkilö tää sun "kaveri". se tekee sulle palveluksen näyttämällä sulle todelliset karvansa. Usko kun näet, että kaveri on hirviö.
- Anonyymi
Jos ystäväsi ei kysymyksiin, anteeksipyyntöön, tai mihinkään vastaa mitään, niin ei se yleensä hyvää ennakoi. Ainakaan, jos ei ystäväsi ennen sellaista ole tehnyt.
Hän saattaa puntaroida, haluaako hän kanssasi enää jatkaa. Ihan oikeutettua on kysyä häneltä suoraan, haluaako hän päättää ystävyyden kanssasi. Tietysti voi olla, että tämä vastaamattomuuden vaihe on ihan ohimeneväkin. Ehkä hänellä on jotain asioita, joita hän ei osaa tai halua juuri sinun kanssasi jakaa. Ja kun tilanne on taas normaali, hän voi taas olla sinuunkin yhteydessä. Mutta en kyllä tähän vaitoehtoon oikein jaksa uskoa. Yleensä täyskäännös yhteydenpidossa kielii siitä, että välit halutaan katkaista.
Voiko siinä sitten juuri mitään tehdä, jos ei toinen kerran vastaa mihinkään? Ei varmaankaan. Olet jo itse tehnyt oikein ja kysynyt, mistä on kysymys, eikä vastausta ole tullut, joten anna olla. - Anonyymi
>> kaveri on nyt muutaman päivän ollut vastaamatta mun viesteihin tai mihinkään yhteydenottoihin <<
Tälle on nykyään nimikin; kysymys on niin sanotusta ghostingista.
Termi ghosting tarkoittaa yhteydenpidon tai suhteen katkaisemisesta ilman selitystä. Toinen ei yhtäkkiä vastaakaan mihinkään yhteydenottoon, vaan kaikki loppuu kuin seinään.
Mtv3 on tehnyt tästä jutunkin otsikolla "Oletko tietämättäsi ”ehkä-kansiossa"? Nämä ovat tökeröimmät tavat antaa pakit".
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/oletko-tietamattasi-ehka-kansiossa-nama-ovat-tokeroimmat-tavat-antaa-pakit/5966848#gs.ouk7ub
Artikkeli puhuu deittailemisesta, mutta samaa tapahtuu myös muissa ihmissuhteissa. - Anonyymi
Itse jouduin ensin benchingin eli ns. penkittämisen kohteeksi. Sen huomasin mm. siitä, kun toisen vastauksia sai odottaa aina vain kauemmin ja kauemmin. Tajusin siitä, etten ollut enää henkilö, joka oli hänelle tärkeä, tai jolle kannattavaa vastata hänen mielestään. Viestit sai kohdallani unohtaa tai siirtää hänen arvomaailmassaan. Annoin tämän kuitenkin anteeksi ensin ja jatkoin harvaa yhteydenpitoamme. Mutta mikään ei muuttunut. Taas sain odottaa vastauksia.
Lopulta en itse ottanut enää yhteyttä häneen. Pitkän ajan päästä kävi niin, että hän laittoikin viestin minulle, mutta niin pitkän tauon jälkeen, että tuijotin viestiä ensin suu auki, edes uskomatta, että hän oikeasti oli laittanut viestin minulle sellaisen tauon jälkeen. Enkä edes tiennyt, mitä asialle kuuluisi tehdä; vastata vai olla vastaamatta. Kun sitten päätin vastata viestiin, viestittely jäi jälleen siihen! Minut penkitettiin uudelleen. Siltikin, vaikka hän itse sanoi pitävänsä yhteyttä, niin eipä silti pitänyt.
Lopulta jouduin sitten ghostingin uhriksi. Hän oli vain löytänyt parempaa seuraa. Minut oli siis siirretty penkittämislistalta poistettavien listalle.
Nyt en enää edes vastaisi hänelle, jos hän joskus vielä jostain kumman syystä laittaisi viestiä minulle jossain vaiheessa. Olen kyllä koko ajan tiennyt, että hänellä on jotain itsetunto-ongelmia itsellään. Mutta rajansa se on ns. tunnevammaistenkin teoilla minun mielestäni. Anteeksi tietenkin kuuluu antaa niin, ettei katkeroidu itse jonkun toisen ihmisen ongelmien takia. Mutta suhdetta en siitä huolimatta enää jatkaisi, jos hän sitä yrittäisi, koska uskon, että mikään ei ole hänessä muuttunut, vaan sama peli jatkuisi taas uudelleen minun kanssani.- Anonyymi
Voi luoja millaisia ylianalysoivia ihmisiä on olemassa. Ei muut ihmiset suhtaudu kaverisuhteisiin noin kuin ne olisi ainoa elämänlanka jossa roikkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi luoja millaisia ylianalysoivia ihmisiä on olemassa. Ei muut ihmiset suhtaudu kaverisuhteisiin noin kuin ne olisi ainoa elämänlanka jossa roikkua.
Mitä ylianalysointia? Vai oliko vain liian moderneja sanoja, että tipahdit kärryiltä? Ja kuka muka väitti kaverisuhdettaan "ainoaksi elämänlangakseen, jossa roikkuu"? Minusta täällä kehotettiin antamaan vastaamattomalle kaverille kenkää. Se kertoo kaikkea muuta kuin siitä, että elämä roikkuisi jonkun kaverin varassa. 😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ylianalysointia? Vai oliko vain liian moderneja sanoja, että tipahdit kärryiltä? Ja kuka muka väitti kaverisuhdettaan "ainoaksi elämänlangakseen, jossa roikkuu"? Minusta täällä kehotettiin antamaan vastaamattomalle kaverille kenkää. Se kertoo kaikkea muuta kuin siitä, että elämä roikkuisi jonkun kaverin varassa. 😄
Minä annoin kenkää. Eihän se mikään kaveri edes ole, joka ei välitä yhteyttä pitää. Tuttu sellainen korkeintaan on. Naama, jonka tuntee ulkonäöltä.
- Anonyymi
Muuta Somaliaan pääset eroon kaikesta turhasta 😊
- Anonyymi
No mul ainaki jotku kaverit tekee nii mut sit mä annan olla ja joku toinen päivä meen sen ovelle ja kysyn suoraa et kui et vastaa viesteihin?
- Anonyymi
Kaverisi olettaa että tiedät mitä olet tehnyt! Ja on nähtävästi erehtynyt.
- Anonyymi
"Ystäväni" ehdotti seksiä tyttöystävälleni satuin kuulemaan tämän. Ja luonnollisesti lopetin tämän ystävyyden enkä enää vastannut hänen soittoihinsa. Koska eihän nyt oikeat ystävät tee niin. Kauan aikaa hän pommitti minua ja tuttujani ihmetellen mitä on tapahtunut tai mitä hän on tehnyt. Ei varmaankaan ole samanlainen tilanne mutta tällaistakin sattuu, että toisen mielestä esim. Ystävän pettäminen on ok!
- Anonyymi
jospa hän on suuttunut jostakin. Kun ei ole mitään hyvää sanottavaa on parempi olla hiljaa. Jos ei halua olla enää yhteyksissä mutta ei myöskään tahdo sanoa mitään loukkaavaa voi olla hiljaa ja jättää viestittelyt siihen. Joskus viestittely saattaa jäädä jos on sattunut löytämään vaikka ruudun ulkopuolista elämää, ei kaikki kulje naama ruudulla 24/7. Joskus me kaikki unohtelemme asioita vaikka olisimme lukeneet viestin siihen vastaaminen saattaa silti joskus unohtua. Ja jokku voi toki olla luonnostaan huonoja pitämään yhteyttä se ei silti tarkoita etteikö se toinen olis tärkeä.
- Anonyymi
Tai elämä järjestynyt tai järjestymässä tullut nk.parempaan ja ei tarvetta pitää suhteita yllä kun oma elämä pohdintojen jälkeen on arvokkaampaa kuin lyhyiden tuttavuuksien ylläpito tölläisellä pslstalla.
Itse olen heittänyt pois kokonaan sellaiset kaverit, jotka ovat lopettaneet yhteydenpidon ihan ilman syytä. Ihan Sama onko uusi vai vanha kaveri. Jos ei enää halua yhteydessä olla, niin olkoon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä628082Voi luoja miten haluaisin
jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai475826Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.425530- 1102250
- 1212148
Haluan sinua mies, aivan stanasti.
Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav811666- 1171514
IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024
Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.1211486Ymmärtääkö miehet
Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti1401106On hyvä nainen
Että olet pian käynyt läpi kaikki tunteet ja vaiheet mitä ihastuminen/rakastuminen saattaa käsittää. Tunnemyrsky on maht811076