Naapuri pitää sähköautoaan jatkuvasti roikassa kiinni. Eikö tuo vie aivan hirveästi sähköä, Olen kuullut, että jopa kymmenistä tai sadoista kilowateista puhutaan. Näin kalliin sähkön ja sähköpulan aikana onko mitään tolkkua ladata sähköauota kokoajan. Kalliitakin ovat ja vielä tähtitieteellinen sähkölasku päälle, ei ihme jos ulkomaanmatka peruuntui. Kännykkäkin pitää ottaa laturista irti heti kun se on ladattu, miksei sähköautoa.
Onko sähköauto sähkösyöppö
24
77
Vastaukset
- Anonyymi
Aika hölmö vedätysyritys.
Hölmöläisten kylässä mietitään just tällaisia asioita ylimääräosellä ajalla kun ei ole oikeaa tekemistä.- Anonyymi
Onko sähköhönöt rakentaneet itselleen hölmöläisten kylän?
Ei kyllä mikään huono ajatus, vielä kun rakennatte aidan siihen kylän ympärille ja myös pysytte siellä aidan sisäpuolella, niin maailma pelastuu.
😅🤣😅🤣😅🤣
- Anonyymi
Muista ottaa se putkitöllö pois seinästä kun et katso sitä.
Se vie helposti tuollaiset neljä kilovolttia sähköä. - Anonyymi
Jos lataa ~40 kWh/ päivä, niin vuodessa sähköä kuluu suunnilleen sama määrä kuin keskiverto sähkölämmitteisessä pientalossa. Jos ~20 kWh/ päivä, niin suunnilleen saman verran kuin maalämmöllä lämpiävä pientalo kuluttaa vuodessa.
- Anonyymi
Tuskin kukaan ajelee niin paljon. Mietippäs nyt. Jos enimmäkseen ajelee työmatkoja ja käy kaupassa, niin lasketaan.
Sähköauto ei tietenkään käytä koko ajan max. tehoja. Pysähdyksissä moottori(t) ei kuluta mitään. Jarrutustenkin teho otetaan talteen.
Normi kaupunkiajon kulutus voisi olla max. 10Kwh. Eli jos työmatkaan menee ½ tuntia ja kauppareissuun ½ tuntia ajoa siis ajamista, on se 10Kwh/vrk.
Ja onko joka päivä edes senkään vertaa ajoja?
- Anonyymi
Kuluttaahan se lataus sähköä vaikka akku olisikin jo täynnä. Mikään verkkoon liitetty laite ei ole nykyisin nollakulutuksinen.
- Anonyymi
Joo kyllä se latausasema vie sähköä vaikka ei lataisikaan saman verran kuin vaikka telkkari joka on kaukosäätimellä sammutettu. Eli noin parinkymmenen sentin verran vuodessa.
- Anonyymi
"Mikään verkkoon liitetty laite ei ole nykyisin nollakulutuksinen."
Ei ole niin. Se on tieteellisesti todistettu fakta että latauslaitteeseen kytketty sähköauto vie aina vähintään 400 kilovolttia sähköä vaikka akku olisi täynnä,
Jo 500 sähköautoa verkkoon kytkettynä tarkoittaa sitä että Suomeen pitää rakentaa seitsemän uutta ydinvoimalaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mikään verkkoon liitetty laite ei ole nykyisin nollakulutuksinen."
Ei ole niin. Se on tieteellisesti todistettu fakta että latauslaitteeseen kytketty sähköauto vie aina vähintään 400 kilovolttia sähköä vaikka akku olisi täynnä,
Jo 500 sähköautoa verkkoon kytkettynä tarkoittaa sitä että Suomeen pitää rakentaa seitsemän uutta ydinvoimalaa.Tuo ei ole ongelma! Minulla on kotona 400 kilovoltin liittymä suoraan kantaverkosta ja siitä autotallin seinään kolmivaihepistoke jossa joka vaiheella on oma 1800 ampeerin varoke.
Siinä on hyvä lepuuttaa sähköautoa latauksessa, ja tosiaankin vaikka akku on täysi niin virtaa menee mittarin läpi että vinkuu, Kun ei sauno samaan aikaan niin voi ladata myös kännykkää, ei pauku sulakkeet taulussa.
Sähkölasku on sen verran iso, että lupasivat rakentaa minulle oman reaktorin Olkiluotoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mikään verkkoon liitetty laite ei ole nykyisin nollakulutuksinen."
Ei ole niin. Se on tieteellisesti todistettu fakta että latauslaitteeseen kytketty sähköauto vie aina vähintään 400 kilovolttia sähköä vaikka akku olisi täynnä,
Jo 500 sähköautoa verkkoon kytkettynä tarkoittaa sitä että Suomeen pitää rakentaa seitsemän uutta ydinvoimalaa.Sinulla taitaa olla ihan sähkötekniikan perusteetkin hakusesssa. Logiikkasi mukaan pistorasiakin pitäisi tehdä aina jännitteettömäksi, mikäli ei käytä sitä.
Toki edes sen tiedät, että V x A = W
Eli teho (watti) on jännite (voltti) kertaa virta (amppeeri). Kun akku on täynnä, niin toki jännite pysyy, kuten kuuluukin, mutta virtaa ei mene eli ei ole tehonkulutustakaan.
- Anonyymi
SÄHKÖAUTOT TULEE KIELTÄÄ, VIHREÄT HALUAVAT JA VIHREÄT HALUAA RAKENTAA PÄÄSTÖTÖNTÄ SÄHKÖVOIMAA ATOMIVOIMALOITA LISÄÄ.
- Anonyymi
Älä huuda.
- Anonyymi
Ei se johdon kytkettynä pitäminen juuri sähköä kuluta. Se on kuin telkkarin sammuttaisi kauko-ohjaimella. Sähköä kuluu silloin kun autoa ladataan, ja sen voi helposti ajastaa vaikka yöllä tapahtuvaksi. Sitäpaitsi, naapurisi maksaa oman sähkölaskunsa, ja sinä omasi. Ei naapurin sähkön käytön pitäisi kuulua sinulle millään tavalla. Tuskin naapuriakaan kiinnostaa sinun tankkauksesi.
- Anonyymi
Eikä se akku lataudu enää kun se on täynnä. Vaikka olisi johdot kyketty.
Harva on nähnyt sähkön valuvan maahan kun sitä ei mahdu enää akkuun.
- Anonyymi
Minulla on sähkökiukaan piuhat 24/7 paikallaan ja sulakkeita en ole irroitellut taulusta, mutta sähkölaskusta päätellen se EI syö sähköä 6000 wattia kellon ympäri...?
Mistähän se mahtaa johtua?- Anonyymi
Tämä aloittaja on puhtaasti kommentteja hakeva lokki jolla ei ole oikeaa elämää. Se kerrottiin jo ekassa vastauksessa.
Kuinka tyhmä pitää olla että uskoo että noin tyhmä kysymys on tosissaan esitetty.
Aivan sama kuin alkaisi kommentoimaan tosissaan avausta jossa joku kertoo että mun naapuriin laskeutui ufo ja se pyysi kaakaota. Pitäisikö laittaa kaksi vai kolme lusikallista sokeria?
Eikö teillä ole mitään suodatinta kun teitä vedetään?
- Anonyymi
mitä useammin lataat, sitä äkimmin akku on sökö, pätee muuten kaikentyyppisiin akkuihin
- Anonyymi
Hidas kotilataus ei juurikaan kuluta akkua.
Akkua kuluttaa jatkuva pikalataus. Akun sanotaan kestävän noin 1500-3000 pikalataussykliä tyhjästä täyteen. 2000 syklillä ajaa esim. 100kWh isolla Teslalla miljoona kilometriä. - Anonyymi
Ei sitä sähköauton akkua ladata koko aja kuten Matti-laturilla bensiiniauton akkua. Automatiikka katkaisee sähköauton latauksen kun akku on tullut täyteen. Niin ja sen bensiiniautonkin akun voi ladata nykyaikaisilla älylatureilla jotka katkaisevat latauksen kun se tavallinen 12 V akku on tullut täyteen.
- Anonyymi
Jos sillä sähköautolla ajetaan 25 km päivässä niin se vie 4-7 kWh/vrk.
Jos polttisauto on töpselissä moottorin ja sisätilan lämmittimellä eli 2kW teholla 2 h kerran päivässä niin sekin vie sähköä 4kWh/vrk. Jos kaksi kertaa päivässä 2h niin vie 8kWh/vrk! - Anonyymi
Jotta akut kestää niin autolla pitää ajaa säännöllisesti pelkkä lataus ei riitä.... Ostajan ongelma onkin miten ankkuja on käytetty... No ehkä sen näkee ajetuista kilometereistä... Eli vähänajettu ei olekkaan paras vaihtoehto, eikä paljon. M
- Anonyymi
Samoiten jos auto on seissyt auringonpaisteessa.. Lämpökin tuhoaa akut
- Anonyymi
Sähköautojen ajoakut eivät ole vanhanaikaista lyijyakkuteknologiaa. Esimerkiksi litiumakut alkaa vanhentua heti kun ne on valmistettu, käytti tai ei. Kunhan lataustila on välillä 20-80% akku ei käytännössä kulu käytöstä vaan käyttöpäivien ja latauskertojen lukumäärä ratkaisee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13865- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822