Kannattaako hönössä palstailla?

Kaverin puolesta kysyn.

37

69

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kannata. Sano kaverille, että aamulla tulee morkkis. Koska tulee sanottua tyhmiä asioita, joita häpeää myöhemmin selvinpäin. 🤐🤫

      • Yritän sanoa, mutta hän on vakuuttunut ideansa erinomaisuudesta 🥳


      • Anonyymi

        Kannattaa ja sanon monen vuoden kokemuksella.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Yritän sanoa, mutta hän on vakuuttunut ideansa erinomaisuudesta 🥳

        Kun valitsee toimintamallin, valitsee myös seuraukset. 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ja sanon monen vuoden kokemuksella.

        Mitenkäs tämä pitäisi ymmärtää? Riittääkö rohkeus vain hönössä palstailuun, vai onko sinulla useamman vuoden putki päällänsä?


      • tosi.typy kirjoitti:

        Mitenkäs tämä pitäisi ymmärtää? Riittääkö rohkeus vain hönössä palstailuun, vai onko sinulla useamman vuoden putki päällänsä?

        Vain tämä ilta, hän on kohtuuden ystävä kaikkinensa.


    • Anonyymi

      Kyllä kannattaa, selvin päin täällä on tylsää.

    • Ei kannata. Ennemmin soittelee yöllä kavereille.

      • Exälle tai esimiehelle varsinkin.


    • Anonyymi

      Riippuu tietenkin yksilöstä. Itse sanoisi, että mikä jottei, mutta ei kannata seuraavana päivänä mennä lukemaan niitä kirjoituksiaan.

    • Mun kaveri vashtaa mun puoleshta että kylä kannatta!

      • Kiitos! Tätä vastausta kaverini varmasti odottikin.


    • Anonyymi

      Kannattaa mutta nyt ei ole kaljaa.

    • Anonyymi

      Kirjotteleeko joku täällä selvinpäin?

      • Anonyymi

        Yritän, mut aina se menee siihen lipittelyyn. Ei näitä juttuja muuten kestä.


    • Anonyymi

      Voiko selvinkin päin palstailla? 😳

    • Aika selväjärkinen hönö sinulla näkyy olleen. 😁 Ja myös kieliopillisesti totaalisen sujuva! 🤣 Itselläni kyllä samassa fyysisessä tilassa näppäilyteknikan tarkkuus tahtoo ensiksi kärsiä, ja sitten iPhone käyttää luovuutta virheiden korjaamiseen. 😳 Tulos voi olla hyvinkin luova. 😂

      Edellinen hönö taisi olla joulukuun alussa. Ammatilliset, ei työpaikan pikkujoulut, päädyimme ilmaisen tarjoilun kyydittämänä johonkin 3-kymppisenten hipsterien yökerhokeskittymään muistaakseni, ehkä Hämeentielle (mistä en ollut kurppana kuullutkaan). Ja taksi kotiin maksoi vaivaiset 80e… 😬

      • Anonyymi

        Kerran minulla taksi maksoi 600€. Itse maksoin siitä 25€. Loput otettiin juuri sinun verorahoista. 🤣

        >simiti<


      • Minä join kaksi viikkoa sitten kaksi lasillista pahaa viiniä ja päädyin tänne palstalle paluumuuttajaksi 😂
        Aika säälittävää, eikö.

        Nimittäin se, että olin ihan hönössä jo ensimmäisen lasillisen jälkeen... Kirjoitin muutaman whatsapp viestin, joita ei olisi ehkä kannattanut. - Ei kuitenkaan onneksi pomolle 👍
        Ja sitten sain kuningasajatuksen vilkaista, vieläkö S24:stä löytyy elämää 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerran minulla taksi maksoi 600€. Itse maksoin siitä 25€. Loput otettiin juuri sinun verorahoista. 🤣

        >simiti<

        No huh, itse olen istunut 600e taksissa, tosin työnantajan laskuun pari kertaa. Toisella kerralla meitä oli vain 3 ja vain yhdellä on firman luottokortti, jossa ei ollut juuri rajoitteita ja toisella kerralla oli tilataksi ja jaettu kulu pieni. Samoin kun matkustaa itseään isommassa seurassa tulee myös 600e/yö hotellit testattua. En itse kyllä maksaisi samaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerran minulla taksi maksoi 600€. Itse maksoin siitä 25€. Loput otettiin juuri sinun verorahoista. 🤣

        >simiti<

        Niin ja niitä veroja olen kyllä maksanut riittävästi (valittamatta).


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minä join kaksi viikkoa sitten kaksi lasillista pahaa viiniä ja päädyin tänne palstalle paluumuuttajaksi 😂
        Aika säälittävää, eikö.

        Nimittäin se, että olin ihan hönössä jo ensimmäisen lasillisen jälkeen... Kirjoitin muutaman whatsapp viestin, joita ei olisi ehkä kannattanut. - Ei kuitenkaan onneksi pomolle 👍
        Ja sitten sain kuningasajatuksen vilkaista, vieläkö S24:stä löytyy elämää 😉

        Sinusta ei kyllä myöskään huomaa, vaikka olisit hönövierailun tehnyt.😁 Olet aina yhtä fiksu.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        No huh, itse olen istunut 600e taksissa, tosin työnantajan laskuun pari kertaa. Toisella kerralla meitä oli vain 3 ja vain yhdellä on firman luottokortti, jossa ei ollut juuri rajoitteita ja toisella kerralla oli tilataksi ja jaettu kulu pieni. Samoin kun matkustaa itseään isommassa seurassa tulee myös 600e/yö hotellit testattua. En itse kyllä maksaisi samaa.

        Niin. Tuo oli kela taksi, jolla tulin Oulun yliopistollisesta kotiin. Ouluun päin taasen mentiin ambulanssilla.

        Paljonkohan se maksoi henkilökuntineen...

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Tuo oli kela taksi, jolla tulin Oulun yliopistollisesta kotiin. Ouluun päin taasen mentiin ambulanssilla.

        Paljonkohan se maksoi henkilökuntineen...

        >simiti<

        Yksi hyvä syy maksaa veroja, on että kyseiset palvelut on saatavissa kaikille kun niitä tarvitaan.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Yksi hyvä syy maksaa veroja, on että kyseiset palvelut on saatavissa kaikille kun niitä tarvitaan.

        Maksoin minäkin aikoinaan jonkin verran veroja. Vuositulot oli 50K. Nyt ½ eläkkeestä ei mene veroa kuin 12%

        Jännää tämä progressio. Jos saisin täyden eläkkeen ei vero olisi 24% Se olisi 33%

        Tosin siinäkin tapauksessa jäisi käteen lähes 2K/kk.

        >simiti<


      • Citrinella kirjoitti:

        Sinusta ei kyllä myöskään huomaa, vaikka olisit hönövierailun tehnyt.😁 Olet aina yhtä fiksu.

        Perisuomalaisittain; jotkut ideat tuntuvat pienessä nousuhumalassa paremmilta kuin sen jälkeen. 🙂
        Ja toki se vaikuttaa myös kommunikaatioleveliin 😉


      • Salaisuus on siinä, että autocorrect on pois päältä, toinen silmä kiinni ettei katse harita ja yhdellä sormella kirjoittaen + oikoluku ennen lähettämistä. Myöhemmin yöllä ei olis nuokaan kyllä auttaneet. Tärkeitä asioita kyllä oli kerrottavana, mutta yöllä kirjautuminen oli jotenkin ylivoimaisen hankalaa 🤔

        Kun lapset tulevat ajokortti-ikään, he mielellään hakevat äidin yösydännä baarista kotiin 😬


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minä join kaksi viikkoa sitten kaksi lasillista pahaa viiniä ja päädyin tänne palstalle paluumuuttajaksi 😂
        Aika säälittävää, eikö.

        Nimittäin se, että olin ihan hönössä jo ensimmäisen lasillisen jälkeen... Kirjoitin muutaman whatsapp viestin, joita ei olisi ehkä kannattanut. - Ei kuitenkaan onneksi pomolle 👍
        Ja sitten sain kuningasajatuksen vilkaista, vieläkö S24:stä löytyy elämää 😉

        Kirjoitin viime yönä vain yhden watsuppelin. Jostain syystä vastaus ei ollenkaan koskenut esittämääni asiaa vaan kuului ”jaaha, missäs baarissa sitä ollaan?” Ihme homma.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Kirjoitin viime yönä vain yhden watsuppelin. Jostain syystä vastaus ei ollenkaan koskenut esittämääni asiaa vaan kuului ”jaaha, missäs baarissa sitä ollaan?” Ihme homma.

        Sait sentään vastauksen 😄
        Minä en saanut ja vähän nolotti jälkikäteen.
        Siitäkin selvittiin 👍


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Salaisuus on siinä, että autocorrect on pois päältä, toinen silmä kiinni ettei katse harita ja yhdellä sormella kirjoittaen oikoluku ennen lähettämistä. Myöhemmin yöllä ei olis nuokaan kyllä auttaneet. Tärkeitä asioita kyllä oli kerrottavana, mutta yöllä kirjautuminen oli jotenkin ylivoimaisen hankalaa 🤔

        Kun lapset tulevat ajokortti-ikään, he mielellään hakevat äidin yösydännä baarista kotiin 😬

        Vielä ainakaan en ole baarissa koin paljon käynyt, että tarvitsisi kotiin kovinkaan usein hakea. 😁 Ja oma vanhin 15.5v ilmoitti, että olisi sitten vuoden päästä muutttamassa kaverin kanssa kimppakämppään. 😳 Eli jos emme pääse kohtuullisen sopimukseen muuton siirtämisestä ainakin vuodella vähintään ~17.5v kohdalle, joutuu ajokorttillista kuskia odottamaan 4v… Enhän sitten enää jaksa yli 50v bilettää luultavasti. Tosin kun keskustelimme muutosta, oli nuorella hieman epäselvää mitä nykyinen elintaso maksaa ja miten sen alaikäisenä opiskelijana mahdollisesti rahoittaa…


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Kirjoitin viime yönä vain yhden watsuppelin. Jostain syystä vastaus ei ollenkaan koskenut esittämääni asiaa vaan kuului ”jaaha, missäs baarissa sitä ollaan?” Ihme homma.

        😂😂😂😂 Ihan ihme porukkaa.


      • Citrinella kirjoitti:

        Vielä ainakaan en ole baarissa koin paljon käynyt, että tarvitsisi kotiin kovinkaan usein hakea. 😁 Ja oma vanhin 15.5v ilmoitti, että olisi sitten vuoden päästä muutttamassa kaverin kanssa kimppakämppään. 😳 Eli jos emme pääse kohtuullisen sopimukseen muuton siirtämisestä ainakin vuodella vähintään ~17.5v kohdalle, joutuu ajokorttillista kuskia odottamaan 4v… Enhän sitten enää jaksa yli 50v bilettää luultavasti. Tosin kun keskustelimme muutosta, oli nuorella hieman epäselvää mitä nykyinen elintaso maksaa ja miten sen alaikäisenä opiskelijana mahdollisesti rahoittaa…

        19-v. sukulaispoika muutti kaverinsa kanssa kimppakämppään uuden itsenäisyyden huumassa ja nyt ihmettelee miten kaikki voi maksaa niin paljon.. vuokra, kotivakuutus, ruuat jne. Alaikäisenä on vielä hankalampi saada edes mitään hanttihommia koulun kylkeen millä kaiken maksaa. Joten vois olla hyvä idea istua keittiön pöydän ääreen lapsen kanssa alkaa kirjata paperille paljonko rahaa oikeasti itsellinen asuminen vaatii. Kysymyksellä mistä meinasit ne rahat tempasta. Tietysti jos vanhemmat voivat ja haluavat laittaa toimintatonnin kuussa tiskiin lapsen itsenäisyyden hyväksi, voi talousyhtälö toimiakin. Se ei kuitenkaan välttämättä ole kaukaa kovin viisasta. Kotona koulun loppuun asti on mun mielestä paras.

        Ainahan voit uhata, että jos hän muuttaa kaverin kanssa omilleen, äiti tulee mukaan 🤭


      • MaximiIIian kirjoitti:

        19-v. sukulaispoika muutti kaverinsa kanssa kimppakämppään uuden itsenäisyyden huumassa ja nyt ihmettelee miten kaikki voi maksaa niin paljon.. vuokra, kotivakuutus, ruuat jne. Alaikäisenä on vielä hankalampi saada edes mitään hanttihommia koulun kylkeen millä kaiken maksaa. Joten vois olla hyvä idea istua keittiön pöydän ääreen lapsen kanssa alkaa kirjata paperille paljonko rahaa oikeasti itsellinen asuminen vaatii. Kysymyksellä mistä meinasit ne rahat tempasta. Tietysti jos vanhemmat voivat ja haluavat laittaa toimintatonnin kuussa tiskiin lapsen itsenäisyyden hyväksi, voi talousyhtälö toimiakin. Se ei kuitenkaan välttämättä ole kaukaa kovin viisasta. Kotona koulun loppuun asti on mun mielestä paras.

        Ainahan voit uhata, että jos hän muuttaa kaverin kanssa omilleen, äiti tulee mukaan 🤭

        Itseasiassa heti vedin excel-sulkeiset pöydälle. Sanoin, että laskee mitä kaikki maksaa ruoka, WC-paperi, hygienia tuotteet, bussiliput yms. ja sitten käski selvittää mitä tukia saa. Täysihoitolaan tottuneena, ei ollut ajatellut että kaikki pikkujutut pitää maksaa. Kuulemma saisivat asua kaverin vanhempien kämpässä ilmaiseksi (mitä epäilen, vanhemmat on tosi fiksuja ja tuo toinen lapsi on vielä nuorempi kuin omaani). Sanoin, että katsotaan laskelmaa yhdessä kun on saanut sen tehtyä…. Sanoin myös, että kun muuttaa kotoa pitää pystyä maksamaan oma elämänsä eli piikki ei ole siinä kohtaa auki kuten nyt on ja se tarkoittaa, että pitää olla työ että pärjää (itse tein 17v alkaen 15-35v/vko töitä opiskelun ohessa, tosin työ oli myös harrastus siinä samalla) Ja juttelimme myös tuosta opiskeluajasta mitä etua on, kun sen ajan pysyy kotona.


    • Anonyymi

      Tottakai! Karsii pois tosikkomaisuuden ja ottaa rennommin. Selvin päin ajattelee liikaa sitä mitä muut ajattelevat.

    • Anonyymi

      Ystäväni kaikki viesti ovat whatshuppelia, päissään tai selvinpäin. Enimmäkseen selvin on. Saan aina yhtä ääliömäisiä viestejä 🤭 Taidan olla itse samanlainen. Vuosien saatossa koko raja kadonnut.

    • Anonyymi

      Ei niitä kaikkia pian erota päiväsaikaankaan.

    • Anonyymi

      Kun juo kirkasta viinaa niin siinä sitä ajatuskin kirkastuu ja jäljelle jää asioiden pohjimmainen totuus - viinanjuonti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe