Yksin Kristuksen Jeesuksen kautta pelastuu! Kuka sitten pelastuu? Kaikki ihmiset kaikkina aikoina, koko ihmiskunta! Ovathan kaikki luodut Kristuksen kautta ja Kristukseen. Eikä ole mitään syntynyt Hänen ulkopuolelleen! Tätä koko ihmiskuntaa koskevaa Pelastusta katsellaan uskon silmin, uskon kautta, mutta pelastus on yksin armosta. Ja millainen armo? Sellainen joka on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille. Nämä opetukset ovat kirjoitetut sydämiimme Jumalan Hengellä ja jokainen Hengestä syntynyt tulee niistä osallisiksi. Ovat ne kirjoitetut myös raamattuihin useisiin kohtiinkin, mutta ei niitä tänään julisteta. Luterilainen raamatun käännös on väärin käännetty ja raamatun kanonisoinnin (kokoonpanon) suorittivat katoliset munkit .
Kuka siis pelastuu???????
4
235
Vastaukset
Pelastumisesta puhutaan paljon näillä palstoilla kuitenkaan selittämättä itse pelastus-sanan merkitystä ja sisältöä. Raamatussa pelastus merkinnee ihmisen ja hänen elämänsä kaikinpuolista eheytymistä ja tervehtymistä. ---- Pelastus, ainakin UT:ssa, saattaa liittyä myös siihen, että antiikin aikoina, kristinuskon syntyaikoina, tuon ajan ihmisillä oli voimakkaita pelkoja tulevaisuuden suhteen: odotettin mittavaa, uhkaavaa katastrofia lähitulevaisuudessa. UT:n kirjoittajien käsitykset tulevasta tuomion päivästä saattavat selittyä ainakin osaksi tästä lähtökohdasta käsin, varsinkin kun taustalla ovat VT:n profetiat "suuresta peljättävästä Herran päivästä". Pelastus tarkoittaisi kai silloin selviytymistä tuosta katastrofista. Luultavasti (?) nykyisessä "uskon kieliopissa" nämä molemmat motiivit yhdistyvät.
- armoitettu.
Jos kaikki pelastuvat kaikkialla, niin silloin ihmisen teoilla ei ole mitään merkitystä, koska Jumalan armo peittää kaikki synnit.
Ei se niin voi olla! - Eräs ope
Kuka tahansa kreikkaa ja hepreaa taitava voi perehtyä Raamatun alkuteksteihin ja katsoa, mikä on väärin ja mikä oikein käännetty. Ei pidä esittää hätiköityjä arvioita vain siksi, että suhtautuu kriittisesti toiseen kirkkokuntaan! Raamatun kokoonpanoa eivät suorittaneet katoliset munkit, sillä 300-luvulla, jolloin kanonisointi tehtiin, ei ollut erikseen mitään katolilaisuutta. Uuden testamentin kirjakokoelma eli kaanon muotoutui lopullisesti kirkolliskokouksissa, joihin osallistuivat silloisten seurakuntien johtajat (heitä nimitettiin episkopoksiksi eli kaitsijoiksi). Kuitenkin kanonisointia edelsi pitkä prosessi, jossa tiettyjä kirjoja käytettiin laajalti eri seurakunnissa, kun taas toisten kirjojen käyttö oli paikallista tai vähäisempää. Kaanoniin pääsivät juuri laajasti käytössä olleet kirjat. Toinen edellytys kaanoniin pääsemiseksi oli, että kirja oli joko apostolin tai hänen oppilaansa kirjoittama ja siten edusti mahdollisimman autenttista ja aitoa opetusta. Näistä asioista on helposti saatavissa tietoa esimerkiksi lukion oppikirjoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75723
- 51615
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15543ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;182401- 26399