Kuka siis pelastuu???????

Holle

Yksin Kristuksen Jeesuksen kautta pelastuu! Kuka sitten pelastuu? Kaikki ihmiset kaikkina aikoina, koko ihmiskunta! Ovathan kaikki luodut Kristuksen kautta ja Kristukseen. Eikä ole mitään syntynyt Hänen ulkopuolelleen! Tätä koko ihmiskuntaa koskevaa Pelastusta katsellaan uskon silmin, uskon kautta, mutta pelastus on yksin armosta. Ja millainen armo? Sellainen joka on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille. Nämä opetukset ovat kirjoitetut sydämiimme Jumalan Hengellä ja jokainen Hengestä syntynyt tulee niistä osallisiksi. Ovat ne kirjoitetut myös raamattuihin useisiin kohtiinkin, mutta ei niitä tänään julisteta. Luterilainen raamatun käännös on väärin käännetty ja raamatun kanonisoinnin (kokoonpanon) suorittivat katoliset munkit .

4

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelastumisesta puhutaan paljon näillä palstoilla kuitenkaan selittämättä itse pelastus-sanan merkitystä ja sisältöä. Raamatussa pelastus merkinnee ihmisen ja hänen elämänsä kaikinpuolista eheytymistä ja tervehtymistä. ---- Pelastus, ainakin UT:ssa, saattaa liittyä myös siihen, että antiikin aikoina, kristinuskon syntyaikoina, tuon ajan ihmisillä oli voimakkaita pelkoja tulevaisuuden suhteen: odotettin mittavaa, uhkaavaa katastrofia lähitulevaisuudessa. UT:n kirjoittajien käsitykset tulevasta tuomion päivästä saattavat selittyä ainakin osaksi tästä lähtökohdasta käsin, varsinkin kun taustalla ovat VT:n profetiat "suuresta peljättävästä Herran päivästä". Pelastus tarkoittaisi kai silloin selviytymistä tuosta katastrofista. Luultavasti (?) nykyisessä "uskon kieliopissa" nämä molemmat motiivit yhdistyvät.

• armoitettu.

Jos kaikki pelastuvat kaikkialla, niin silloin ihmisen teoilla ei ole mitään merkitystä, koska Jumalan armo peittää kaikki synnit.

Ei se niin voi olla!

• Eräs ope

Kuka tahansa kreikkaa ja hepreaa taitava voi perehtyä Raamatun alkuteksteihin ja katsoa, mikä on väärin ja mikä oikein käännetty. Ei pidä esittää hätiköityjä arvioita vain siksi, että suhtautuu kriittisesti toiseen kirkkokuntaan! Raamatun kokoonpanoa eivät suorittaneet katoliset munkit, sillä 300-luvulla, jolloin kanonisointi tehtiin, ei ollut erikseen mitään katolilaisuutta. Uuden testamentin kirjakokoelma eli kaanon muotoutui lopullisesti kirkolliskokouksissa, joihin osallistuivat silloisten seurakuntien johtajat (heitä nimitettiin episkopoksiksi eli kaitsijoiksi). Kuitenkin kanonisointia edelsi pitkä prosessi, jossa tiettyjä kirjoja käytettiin laajalti eri seurakunnissa, kun taas toisten kirjojen käyttö oli paikallista tai vähäisempää. Kaanoniin pääsivät juuri laajasti käytössä olleet kirjat. Toinen edellytys kaanoniin pääsemiseksi oli, että kirja oli joko apostolin tai hänen oppilaansa kirjoittama ja siten edusti mahdollisimman autenttista ja aitoa opetusta. Näistä asioista on helposti saatavissa tietoa esimerkiksi lukion oppikirjoista.

• Aamen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2390
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2303
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      36
      1716
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1668
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      27
      1049
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe