akkuteknologia tapahtuuko kehitystä

Anonyymi-ap

Lyijyakku on kehitetty 1867, välivaiheessa kehitettiin hieman parempia akkuja, kunnes litiumakut eri versioineen alkaen 70-luvulta tulivat markkinoille. Ne mahdollistivat akkuporakoneet, kännyköiden paremmat akut. Akut ovat kehittyneet, luvataan että tulee litiumakku jossa ei käytetä nestemäistä elektrolyyttiä ihan lähiaikoina kaupalliseen käyttöön. Senkään hyötysuhde kg/ kwh ei ole oleellisesti kovin paljon parempi kuin nykyisten akkujen.
Teslan 100kwh akku painoi alunperin 660 kg, 100 kwh akkua ei ole merkittävästi pysytty kehittämään kevyemmäksi.
Akkuihin ei ole näköpiirissä mitään oleellista parannusta, kemia tulee vastaan,
Nykysähköauto kokeillulle käy kuin 1900 alun sähkötakseille New Yorkissa,
polttomoottori auto korvasi ne

4

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Diesel 100 kwh, tarvitaan 8,5 litraa, paino 6,8 litraa, siinä logistiikkaa

    • Anonyymi

      Mikähän kondensaattori akun tilanne , luin siitä jokunen vuosi sitten, se ei perustu kemiaan vaan fysiikkaan, sähköä varastoidaan kondensaattoriin

    • Anonyymi

      Emme ole lähelläkään teoreettisia rajoja.

      Litiumioniakulle - teoreettinen raja on 460 Wh/kg. Teslan akut ovat 250 Wh/kg.

      Meillä on siis vielä lähes 100 % parannusmahdollisuus.

      Mutta tämä edellyttää, että pysymme litiumionitekniikassa.

      Litium-kuparikloridi-akut voivat teoriassa saavuttaa 1 200 Wh/kg ja Vanadium Boride Air -akut 27 000 Wh/kg… mikä on 100 kertaa parempi kuin Teslan akku.

      Teslan uuden Roadsterin toimintasäde on 600 mailia… Vanadium Boride Airin kanssa - ne voivat kulkea 60 000 mailia!

      Valitettavasti Vanadium Boride Air -akut eivät ole (tällä hetkellä) ladattavia… mutta jos saat 60 000 mailia akusta lataamatta sitä koskaan, saatat päättää heittää sen pois ja laittaa sinne uuden 60 000 mailin välein.

      Edellyttäen, että voimme kierrättää ne tehokkaasti – se voi olla oikea ratkaisu!

      Mutta akkutekniikka muuttuu edelleen – emme tiedä, mikä todellinen raja voi olla.

      Kustannusrajat ovat toinen asia. Akkujen nykyiset kustannukset riippuvat tuotantomenetelmistä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe