Vuokran jakautuminen avoliitossa

Anonyymi-ap

Tyttökaverin kanssa ollaan suunnittelemassa yhteenmuuttoa, ollaan katsottu kolmen huoneen asuntoja joiden vuokra olisi noin 800€/kk
Huomattiin kämppä joka molemmille sopiva, joten alettiin puhumaan siitä enemmän, lopulta päädyttiin puhumaan vuokrasta ja kuinka sen maksu jakaantuisi.
Tyttökaveri sanoi että mun pitäisi maksaa enemmän, koska tienaan enemmän rahaa, myös jotain että tällä tasoitetaan miesten ja naisten "palkkaeroa"

Mun nykyinen vuokra on 600€/kk ja tyttökaverin vuokra on 500€/kk
Minä tienaan 2600€/kk nettona ja tyttökaveri 1700€/kk

En näe tätä reiluksi millään tapaa, ja koulutin tyttökaveria että mitään palkkaeroa ei ole miesten ja naisten välillä. Sehän on laitonta, jos joku nainen saisi vähemmän palkkaa samasta työstä kun mies kollega, niin miksei haasta oikeuteen ja nosta kovia korvauksia siitä?

Tietenkin asiasta pitää riidellä vielä lisää, koitan logiikalla ymmärtää mikä vikana nyt taas.
Tyttökaverin nykyinen vuokra on 500€/kk
Yhteinen vuokra olisi 800€/kk joka 50/50 olisi 400€/kk eli 100€ vähemmän, mutta silti mun pitäisi maksaa enemmän?

Auttakaa ymmärtään miksi mun pitäisi maksaa enemmän vuokraa, onko tää sitä kuuluisaa seurustelurahaa vai onko naiset vaan luonnostaan kommunisteja?

46

898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksinkertaista. Joko maksat enemmän ja olet mies eli saat pitää suhteessa housut, saappaat ja munat.

      Tai akkamaisesti alat itkeä tasa-arvosta ja muija ottaa miehen roolin itselleen.

      Oma valintasi.

      • Anonyymi

        (saat pitää suhteessa housut, saappaat ja munat)
        Mitä tää niinkin tarkoittaa edes? Onko mulla jokin määräysvalta ja mun sana on viimeinen joka päätöksessä?

        Ei tämä tällänen toimi nykyään enää, naiset haluaa tasa-arvoa, mutta heti kun jokin ei niitä hyödytä aletaan haukkumaan miten munaton mies on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (saat pitää suhteessa housut, saappaat ja munat)
        Mitä tää niinkin tarkoittaa edes? Onko mulla jokin määräysvalta ja mun sana on viimeinen joka päätöksessä?

        Ei tämä tällänen toimi nykyään enää, naiset haluaa tasa-arvoa, mutta heti kun jokin ei niitä hyödytä aletaan haukkumaan miten munaton mies on.

        On se silloin kun käyttäydyt kuten mies eli otat taloudellisen vetovastuun.


      • Anonyymi

        Et ole mies. Jos olisit niin et olisi kirjoittanut aloitusta. Mihin tarvitset suoli24 tukea ja vittuilua?


    • Anonyymi

      Te kumpikin olette suht pienituloisia. Kuitenkin sinun tulosi ovat isommat kuin ystäväsi. On täydellisen järkeenkäyvää että sinä maksat enemmän vuokraa.
      Sitten kun ystävästäsi kehittyy sinua korkeampi palkkainen ammattilainen, voitte ottaa vuokranmaksun uudelleen käsittelyyn.

      Oli tasa-arvosta kysymys tai ei, kumpi tienaa enemmän yhteisessä taloudessa, se tietenkin maksaasuuremman osan menoista!

      • Anonyymi

        Siten että sinä maksat 500 ja ystävä 300 euroa.

        Ellette pääse noin peruasiasta sovintoon, on parasta että ette muuta yhteen. Ainakin ystävytenne säilyy.


      • Anonyymi

        Et sitten osannut kertoa miksi mun pitäisi maksaa enemmän, sitä minä juurikin ihmettelen tässä.
        Tyttökaveri säästäisi yhdessä asuessa 100€/kk vuokrasta.


      • Anonyymi

        Kuulostaa siipeilyltä, jos köyhempi haluaa hyötyä toisen tuloista!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten osannut kertoa miksi mun pitäisi maksaa enemmän, sitä minä juurikin ihmettelen tässä.
        Tyttökaveri säästäisi yhdessä asuessa 100€/kk vuokrasta.

        "Tyttökaveri säästäisi yhdessä asuessa 100€/kk vuokrasta."

        Ja sinä ilmeisesti säästäisit 200€, joten miksi sinulla on oikeus säästää enemmän yhdessä asumisesta? Enkä ole sitä mieltä että pitäisi laskea kumpi säästää enemmän, vaan ihan nyt hahmottelen sinulle omaa ajatustapaasi toiseen suuntaan. Ota myös huomioon että isommassa asunnossa on suuremmat kulut kuin pienessä, joten tyttöystäväsi ei välttämättä säästä tuollaisissa kuluissa paljoakaan yhteen muuttaessanne, jos ruokakulutkin jaatte tasan niin hänen ruokakulunsa todennäköisesti vain nousevat entisestään, koska miehet syövät usein enemmän.

        Mutta ihan tosissaan, sinä tienaat melkein tonnin enemmän kuin tyttöystäväsi, olisiko tosiaan niin kamalaa tulla vuokrassa hieman vastaan? Onko omasta mielestäsi täysin ok, että siinä vaiheessa kun olette maksaneet vuokrat sun muut asuin ja elinkustannukset, että sinulla on vielä tonni ylimääräistä käytettäväksi miten haluat, mutta tyttöystäväsi laskee viimeisiä senttejään ennen seuraavan kuun palkkaa?

        Ei, ei sinun ole pakko suostua maksamaan enempää. Mutta silloin teidän ei kannata muuttaa yhteen ja suosittelen sinun jatkossa etsivän tyttöystävä ehdokkaasi samasta tuloluokasta kuin itse olet.


    • No reilu peli noilla palkoilla on se, että sinä maksat vuokrasta ja muista asumisen kiinteistä kuluista 65%. Eli vuokra, sähkö, vesi, mitäs muita teillä on? Tienaat sen verran enemmän, että se menee päittäin.

      • Anonyymi

        Mitä minä hyödyn yhteenmuutosta sitten?
        Ei ole miehen tehtävä enää elättää naista, naiset käy töissä ja on tasa-arvoa, naisilla on samat ja jopa paremmat mahdollisuudet saada samaa palkkaa.
        Miksi mun pitäisi maksaa enemmän yhteisiä kuluja, vaan koska asutaan yhdessä, ei tämä vaan käy järkeen yhtään.

        Jos minä vaatisin muuttamaan johonkin kalliimpaan paikkaan, mikä ylittäisi entisen 500€/kk vuokran, niin tietenkin maksaisin ylimenevän osan siitä sillon, ettei mun päätös aiheuta lisäkustannuksia.
        Esim jos haluan kämpän jossa vuokra 1200€/kk puoliksi olisi 600€/kk mutta se menee 100€ yli tyttökaveri vanhan vuokran, joten tyttökaveri maksaa sen vanhan 500€+puolet muista kuluista ja minä maksa 700€/kk+puolet muista kuluista.

        On vaikeeta ymmärtää asiaa toisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä minä hyödyn yhteenmuutosta sitten?
        Ei ole miehen tehtävä enää elättää naista, naiset käy töissä ja on tasa-arvoa, naisilla on samat ja jopa paremmat mahdollisuudet saada samaa palkkaa.
        Miksi mun pitäisi maksaa enemmän yhteisiä kuluja, vaan koska asutaan yhdessä, ei tämä vaan käy järkeen yhtään.

        Jos minä vaatisin muuttamaan johonkin kalliimpaan paikkaan, mikä ylittäisi entisen 500€/kk vuokran, niin tietenkin maksaisin ylimenevän osan siitä sillon, ettei mun päätös aiheuta lisäkustannuksia.
        Esim jos haluan kämpän jossa vuokra 1200€/kk puoliksi olisi 600€/kk mutta se menee 100€ yli tyttökaveri vanhan vuokran, joten tyttökaveri maksaa sen vanhan 500€ puolet muista kuluista ja minä maksa 700€/kk puolet muista kuluista.

        On vaikeeta ymmärtää asiaa toisin

        Olet oikeasassa. Sinun ajatuksenjuoksulla sinun on parasta asua yksin.
        Teet rautalangasta vääntämällä simppeli asiasta mega ongelman. Pitäkää kumpikin omat asuntonne ja ystävyytenne .

        Saattaa kuitenkin olla että joudutte etsimään uudet ystävät, ehkä sinä sitten löydät jonkun joka on valmis sinun “sääntöihin”.

        Onnea matkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä minä hyödyn yhteenmuutosta sitten?
        Ei ole miehen tehtävä enää elättää naista, naiset käy töissä ja on tasa-arvoa, naisilla on samat ja jopa paremmat mahdollisuudet saada samaa palkkaa.
        Miksi mun pitäisi maksaa enemmän yhteisiä kuluja, vaan koska asutaan yhdessä, ei tämä vaan käy järkeen yhtään.

        Jos minä vaatisin muuttamaan johonkin kalliimpaan paikkaan, mikä ylittäisi entisen 500€/kk vuokran, niin tietenkin maksaisin ylimenevän osan siitä sillon, ettei mun päätös aiheuta lisäkustannuksia.
        Esim jos haluan kämpän jossa vuokra 1200€/kk puoliksi olisi 600€/kk mutta se menee 100€ yli tyttökaveri vanhan vuokran, joten tyttökaveri maksaa sen vanhan 500€ puolet muista kuluista ja minä maksa 700€/kk puolet muista kuluista.

        On vaikeeta ymmärtää asiaa toisin

        "Mitä minä hyödyn yhteenmuutosta sitten?"

        Jos tuo on ainoa näkökulmasi asiaan, niin sitten ei todellakaan kannata muuttaa yhteen. Ja ehkä ennemminkin sen naisen näkökulmasta, ettei suotta tuhlaa aikaansa.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        "Mitä minä hyödyn yhteenmuutosta sitten?"

        Jos tuo on ainoa näkökulmasi asiaan, niin sitten ei todellakaan kannata muuttaa yhteen. Ja ehkä ennemminkin sen naisen näkökulmasta, ettei suotta tuhlaa aikaansa.

        Mietin ihan samaa, ihan tuli kylmänväreet että yhteen pitää muuttaa hyötyäkseen jotain eikä se ole rakkaudelle ja välittämiselle itsestäänselvä jatkumo.. ja jos tuollaisesta asiasta kinataan niin pääsette helpommalla ettette miuta yhteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mietin ihan samaa, ihan tuli kylmänväreet että yhteen pitää muuttaa hyötyäkseen jotain eikä se ole rakkaudelle ja välittämiselle itsestäänselvä jatkumo.. ja jos tuollaisesta asiasta kinataan niin pääsette helpommalla ettette miuta yhteen.

        Niin, kyllä tulis tuollaisen kysymyksen kohdalla luultavasti puntaroitua painokkaasti kannattaako suhdetta viedä seuraavaan vaiheeseen ollenkaan, vaan ehkä ennemminkin jatkaa eri suuntiin.


    • Anonyymi

      Se on vähän miten itsekukin tuon asian näkee. Itse koen tasapuoliseksi sekä 50/50 jaon, että tulojen mukaan jyvittämisen. Itselläni ei ole mitään tarvetta parisuhteen sisäisiin tulonsiirtoihin, mutta pienituloisen kohdalla kyllä tajuan tuonkin ajatuksen. Itse koen oikeastaan oleellisemmaksi sen, että jos jokin kulu kohdistuu yksiomaan toiseen osapuoleen, niin toisen ei sen kustantamiseen tarvitse osallistua. Tai jos toinen kuluttaa esim. valtaosan sähköstä, niin hän sitten maksaa siitä leijonanosan. Esimerkkinä nyt vaikka se, että jos minulla on auto ja toisella ei, niin kyllä minä maksan mukisematta itse kaikki siihen autoon kohdistuvat kulut.

      • Anonyymi

        Vaan erästä aiemmin kirjoittanutta kompatakseni täytyy todeta, että jos ette pääse nätisti yhteisymmärrykseen asiasta, niin älkää muuttako yhteen. Te ette silloin ole vielä riittävän kypsiä aikuisia siihen puuhaan. Vuokranmaksu on vasta alku ja pienenpieni kulma kaikkiin niihin asioihin, joista yhteisasumisessa täytyy päästä yhteisymmärrykseen. Jos pelkän vuokranmaksun kanssa alkaa olla ongelmia perustelujen löytämisessä ja niiden ymmärtämisessä, niin jatkossa siitä tulee jo mahdotonta.


    • Anonyymi

      Itse olen aina ajatellut niin, että molemmat maksavat yhteisistä talousmenoista 50/50, jollei ole sitten jonkinlainen erityistilanne, esim. toinen on lapsen kanssa kotona, tulee työkyvyttömyys.. Henkilökohtaisesti en edes suostuisi siihen, että mies maksaisi enemmän, sillä se mielestäni vääristää taloudellista itsenäisyyttäni.

      Tämä on vain oma näkemykseni. Olen aina pitänyt tiukasti kiinni taloudellisesta itsenäisyydestäni. Haluan hallita omia rahojani täysin ja päättää itse enkä koskaan halua tilannetta, että olisin miehen rahojen varassa tai putoaisin tyhjän päälle, koska olen luottanut miehen rahoihin.

      • Anonyymi

        Kaiken pitäisi mennä 50/50 koska tasa-arvo, ei ole mitään syytä miksei nainen voisi osallistua yhtä paljon kuin mies myös.

        En vieläkään ymmärrä miksi mun pitäisi maksaa enemmän kuluja yhteenmuuttaessa, vaikka tyttökaverillakin ne pienemmät mitä yksinasuessa?


    • Anonyymi

      Lähtökohtaisesti ajattelisin vuokran menevän 50/50, mut käytännössä maksaisin tuollaisessa tilanteessa enemmän, eli suunnilleen 60/40. Riippuu varmasti ihmisistä. Itse tykkään myös ostella lahjoja, kun taas toiset laskevat menot muovipusseja myöten.

      • Anonyymi

        Voisin tuo selittää miksi pitäisi enemmän maksaa?
        Koko aloituksen tarkoitus oli tätä ymmärtää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisin tuo selittää miksi pitäisi enemmän maksaa?
        Koko aloituksen tarkoitus oli tätä ymmärtää

        Sivusta totean, että ... koska ihmiset ajattelevat näitä asioita eri tavalla. Jos pelkästä vuorkanmaksusta saa aikaiseksi periaatteellisen kiistan, niin ei oikeasti kannata muuttaa yhteen. Elämästä ei tule yhtään mitään, kun jatkossa jatkuvasti pohditaan ja perustellaan juurta jaksain jokaista asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta totean, että ... koska ihmiset ajattelevat näitä asioita eri tavalla. Jos pelkästä vuorkanmaksusta saa aikaiseksi periaatteellisen kiistan, niin ei oikeasti kannata muuttaa yhteen. Elämästä ei tule yhtään mitään, kun jatkossa jatkuvasti pohditaan ja perustellaan juurta jaksain jokaista asiaa.

        Joo en taida muuttaa yhteen jos tätä asiaa ei saada sovittua, voi olla että laitan kiertoon myös.
        Että tekään ole onnistuneet kerroin mitään uutta näkökulmaa tähän.

        Jos naisella on 500€/kk vuokra
        Yhteenmuuttaessa se olisi 400€/kk
        Miksi ihmeessä miehen pitäisi maksaa vielä enemmän, jotta naisen osuus olisi vain esim 200€/kk tekeekö nainen kaikki kotityöt sitten?
        Miksi maksan enemmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo en taida muuttaa yhteen jos tätä asiaa ei saada sovittua, voi olla että laitan kiertoon myös.
        Että tekään ole onnistuneet kerroin mitään uutta näkökulmaa tähän.

        Jos naisella on 500€/kk vuokra
        Yhteenmuuttaessa se olisi 400€/kk
        Miksi ihmeessä miehen pitäisi maksaa vielä enemmän, jotta naisen osuus olisi vain esim 200€/kk tekeekö nainen kaikki kotityöt sitten?
        Miksi maksan enemmän?

        Asukaa omillanne. Säästytte niin paljolta vaivalta.

        On tyhmää muutta yhteen vain sen takia että säästää muutaman euron.
        Mielenrauha on niiiiin paljon tärkeämpi muutamaa hikistä euroa!

        Sinä et ole tarpeeksi aikuinen tajuamaan näitä asioita. Ehkä et koskaan. Joten sinulle on (ainakin tässä vaiheessä) pajon parempi asua vain sinun omassa asunnossasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo en taida muuttaa yhteen jos tätä asiaa ei saada sovittua, voi olla että laitan kiertoon myös.
        Että tekään ole onnistuneet kerroin mitään uutta näkökulmaa tähän.

        Jos naisella on 500€/kk vuokra
        Yhteenmuuttaessa se olisi 400€/kk
        Miksi ihmeessä miehen pitäisi maksaa vielä enemmän, jotta naisen osuus olisi vain esim 200€/kk tekeekö nainen kaikki kotityöt sitten?
        Miksi maksan enemmän?

        Eihän siihen ole mitään sen kummempaa näkökulmaa, kuin mitä on jo aiemmin keskustelussa esitetty. Ihimset näkevät nämä asiat eri tavalla. Toisten mielestä 50/50 on aina tasapuolinen ja toisten mielestä tuloihin perustuva jyvittäminen, jolloin molemmille jää myös suhteessa yhtä paljon käyttöpääomaa.

        Eihän tuo ole lainkaan pelkästään parisuhteisiin liittyvä juttu. Molempia tapoja jyvittää asioita käytetään monissa paikoissa. Itse olen esimerkiksi katsellut tässä vuosikausia sivusta erään yksityistien hoitokulujen jysitykseen liittyvää kiistaa. Yksi näkee yhdellä tavalla ja toinen toisella tavalla ja molempien mielestä se oma tapa on oikeudenmukainen ja toisen ei. Sen ihmeempiä kaikenkattavia perusteluja ei kummallakaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta totean, että ... koska ihmiset ajattelevat näitä asioita eri tavalla. Jos pelkästä vuorkanmaksusta saa aikaiseksi periaatteellisen kiistan, niin ei oikeasti kannata muuttaa yhteen. Elämästä ei tule yhtään mitään, kun jatkossa jatkuvasti pohditaan ja perustellaan juurta jaksain jokaista asiaa.

        Jos äijä ei saanut asuntoa enää mistään ja tuli häätö


    • Anonyymi

      Koska sä tienaat 600 e enemmän.

      • Anonyymi

        Plus 300 eli yhteensä 900 e enemmän.
        Voittehan sopia että maksatte puoliksi vuokran mutta sä taas miehenä syöt enemmä, joten reilua olisi naisen maksaa ruoasta 100 e vähemmän per viikko.


      • Anonyymi

        Miten mun palkka vaikuttaa tähän?


    • Anonyymi

      Te ette selvästikään sovi pariksi. Älkää muuttako yhteen, jos tuollaisesta asiasta jo tulee iso ongelma ja vääntö. Suhteenne ei tule selviämään todellisista haasteista, joita elämä tuo mukanaan väistämättä.

    • Anonyymi

      Sun tyttöystävälle lähettäisin terveisiä että juokse vielä kun voit. Huomaat jossain vaiheessa eläväsi taloudellisesa ahdingossa ja kahdenkerroksen väkeä. Ei tollaset miehet muutu.

      • Anonyymi

        Yhteen muutettaessa tyttöystävä säästää 100 €/kk. Jos hän siis eläisi taloudellisessa ahdingossa yhdessä asuttaessa, niin hän elää yksin vielä suuremmassa taloudellisessa ahdingossa. Se ei siis voi olla syy ahdinkoon.

        Kysymys on vain siitä, että toinen haluaa hyötyä taloudellisesti yhteen muuttamisesta.


    • Anonyymi

      Sivusta kommentti. Itse ansaitsen noin 800 euroa enemmän kuin kumppanini niin olemme sopineet, että molemmat voivat säästää yhtä paljon rahaa myös omille tileilleen. Vaikka laitankin tuon 800 euroa enemmän rahaa talouden kuluihin, niin ei ole tarvinnut kuitenkaan miettiä, maksankohan enemmän vai vähemmän. Kaikkea ei tarvitse aina rahassa mitata.

    • Anonyymi

      Tässä, kuten monessa muussakaan asiassa ei välttämättä ole oikeaa tai väärää vastausta. Tai välttämättä tyhjentäviä perusteluja, ehkä kaikkea ei vain osaa kunnolla selittää. Molempien noista tavoista voi nähdä olevan reilua.

      Kun jonkun kanssa alkaa jakaa elämäänsä, niin kyllä silloin olisi hyvä, että molemmilla olisi samantyyppinen elintaso. Entä jos ehdottaisit, että vuokra menisi tasan, mutta että tulisit muissa asioissa vastaan, kuten vaikka huvituksissa? Näin voisit kokea tasapuolisuutta peruselämisessä, mutta sitten herrasmiehen tavoin maksaa ravintolalaskut

    • Anonyymi

      Vuokra puoliksi 400€ + 400€ vain jos sitoudutte tekemään yhtä paljon kotitöitä, eli ei mitään sluibailua sen suhteen että yhtäkkiä tyttöystäväsi käykin yksin kaupassa, tekee ruoat, siivoaa, imuroi, pyykkää ja vaihtaa petivaatteet samalla kun sinä istut koneella kirjoittelemassa Suomi24:een.

      Jos jo nyt tuntuu siltä, että ei onnistu, niin jaatte saman tien tulojen suhteessa niin että tyttöystäväsi maksaa 300€ ja sinä 500€ (eli sinäkin maksat 100€ vähemmän vuokraa kuin aikaisemmin).

    • Anonyymi

      Yleensä hän joka tienaa enemmän maksaa enemmän elämän peruskuluista yhdessä asuessa. Näin mahdollistetaan sama elintaso molemmille parisuhteessa. Yleensä yhteenmuutetaan rakkaudesta ja halusta rakentaa yhteistä elämää. Ne rahat on tavallaan yhteisiä mitä kumpikin tienaa. Kummallekin jää suunnitten yhtäpaljon rahaa omiin menoihin yhteisten kulujen jälkeen. Ritarillinen tosimies maksaa kaikesta vähän enemmän, jos hänen palkkansa on suurempi kuin naisen. Näin tässä maassa on iät ajat toimittu. Mies satsaa perheeseensä ja puolisoonsa myös taloudellisesti . Saa sitten hoivaa ja rakkautta sekä kodinlämmön osakseen.

    • Anonyymi

      Onko teillä jääkaapissakin "omat eväät"??? Ei kuulosta aikuismaiselta.

      Noh. Perustakaa yhteinen tili, eikö se ole sitten sama maksaa sieltä kaikki ja varmasti menee tulojen mukaan. Ihan sama, vaikka tilannekin muuttuisi.

    • Anonyymi

      Jos asia olisi toisinpäin niin haluaisitko jakaa tulojen mukaan itsekin?

    • Anonyymi

      Eihän tossa o mitään järkeä, yrittää hyötyä susta taloudellisesti mikä ikävä kyllä on suominaisilla ominaista käytöstä. Muutaman vuoden kun kelaat eteenpäin niin huomaat maksanees remonteista, lemmikistä, sisustamisesta, puutarhasta ym skeidasta mitä nainen on päättänyt että ”pitää” tehdä.

      Raha-asiat on henkilökohtasia ja YHTEISET ASUMISEN KULUT esim vuokra/laina, sähkö, vesi ym maksetaan puoliksi, oli tuloerot mitä tahansa. Akka pihalle jos ei suostu ja järkevämpi tilalle.

      • Anonyymi

        Millainen ääliö tekee Suomessa vuokra-asuntoon remontteja omalla kustannuksellaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen ääliö tekee Suomessa vuokra-asuntoon remontteja omalla kustannuksellaan?

        Siinä lukee muutama vuosi eteenpäin eli sillon varmaan asutaan pankin piikkiin ja suhataan kaikkee turhaa…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä lukee muutama vuosi eteenpäin eli sillon varmaan asutaan pankin piikkiin ja suhataan kaikkee turhaa…

        Aloittaja puhuu selkein sanoin vuokrasta.


    • Anonyymi

      Yleensähän se olisi jot asumiskulut puoliksi mu yleensähän se niin suhteissa menee että puolisoaan arvostava tukee toista tilanteesta aina riippuen toki pitää huomioida että arvostus on molemmin puolista ettei kumpikaan yritä hyötyä toisesta jotenkin

    • Anonyymi

      Jokainen tietysti miettii nämä omalla tavallaan. Itse koen muuton ja osoitteen muuttumisen jne. veemäiseksi riesaksi. En myöskään näe, että miksi kolmio olisi mitenkään tarpeellinen. Turhaa siivottavaa. Jotta lähtisin muuttamaan ja sietämään sen vaivan, niin kyllä siitä enemmän pitäisi hyötyä olla kuin yksi vaivainen satanen.

    • Anonyymi

      Vain tyhmä nainen suostuu muuttamaan miehen kanssa yhteen jos mies ei maksa enemmän vuokraa isoimmilla tuloilla.

    • Anonyymi

      On oikeudenmukaista jakaa kulut käteen jäävien tulojen suhteessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten kukaan voi ajatella

      Niin naiviisti että jos jokin asia tekee sinut onnelliseksi / iloiseksi niin se ei olisi ikinä muka väärin ? Jos joku es
      Ikävä
      33
      2949
    2. Nainen, sinä vain kaunistut

      Tiedätkö, minä täällä haukon henkeäni ja yritän rauhoitella tunteitani. Sinussa natsaa kaikki, ja olet todella päässyt k
      Ikävä
      94
      2040
    3. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      108
      1423
    4. Kunnes mitään ei ole

      Täällä on kaipaajia jotka odottaa että toinen tekee lähestymisen jollain tavalla, siksi koen etten kuulu enää tänne ja s
      Ikävä
      9
      1409
    5. Ehkä sinä haluat samaa kuin minä

      Eli sitä et me päädytään yhteen. Ainakin toivoisin sitä..
      Ikävä
      43
      1249
    6. IS Viikonloppu 26.-27.10.2024

      No nyt tulikin mukava Kovis-ristikko tälle viikonlopulle. Toisille tämä on varmaan vihjeineen ihan helppo 2- tason risti
      Sanaristikot
      77
      1199
    7. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      84
      1150
    8. Kylmäojan koululla löytynyt ruumis

      Kylmäojan koululta löytynyt ruumis lauantaina. Mitä on tapahtunut, omaisille voimia
      Kontiolahti
      12
      1029
    9. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      32
      913
    10. Kaikkea hyvää sulle

      Elämään. Toivottavasti löydät vierellesi ihanan naisen, jonka kanssa olet onnellinen. Se en ollut minä. Viimeiset heipa
      Ikävä
      36
      834
    Aihe