Vastauksia kiitos

Anonyymi-ap

Mikä automerkki on paras? Mikä automerkki on luotettavin?

49

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Audi, BMW, Mercedes, Honda, Toyota

      • Anonyymi

        Mikä noista on hyvin ollut että ei ole kauheasti pitänyt korjailla? Kaikissa autoissa on joskus vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä noista on hyvin ollut että ei ole kauheasti pitänyt korjailla? Kaikissa autoissa on joskus vikaa.

        Eihän noissa tarvitse kuin kuluvia osia vaihtaa, ei se ole vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän noissa tarvitse kuin kuluvia osia vaihtaa, ei se ole vika.

        Jep jepulis.


    • Anonyymi

      Citroen tietenki, luotettavin !

      • Anonyymi

        Eikö ole hajonnut koskaan?


    • Anonyymi

      Japsit osaa sen tekniikan. Saksalaiset tunnetaan yleisesti insinööritaidoistaan mutta älä vatussa hanki opelia. Natsit yrittivät kaapata aikoinaan Kuun jo 30-40-luvuilla, joten engineering-taitoa pitäisi löytyä sieltä.

    • Anonyymi

      Olen ajanut Kialla 7 vuoden ajan. Ei mitään vikaa ole ollut. Toyotalla ajoin sitä ennen ja fordilla.

    • Anonyymi

      Audi ei ainakaan ruostu ja moottorikin ihan kestävä, ja onhan se liittymässä f1 kisoihin.

      • Anonyymi

        Mun kokemukset audista on paskat joten jos ostaisin auton niin audi se ei ainakaan tule olemaan. 😁


    • Anonyymi

      Honda ja Toyota. Luotettavia, vähempi vikoja. Erityisesti Honda miellyttävä ajaa, etenkin Honda Accord ja -Cervice pidempääkin matkaa. Honda Civic näppärä paketti joka kiihtyy hyvin. Ja ainakin bensakoneellisina lähtevät pitkäänkin kylmässä seistyään ilman roikassa oloa käntiin vaikka -30°C. Toyota Hondaan verraten edullisempi, pikkaisen karheampi ja ei niin eleganttinen, mutta kesät talvet yhtä varma kuin mikä.

    • Anonyymi

      Nissan on paras, tai ainakin luotettavin. Siinä on myös tunnetta. Mitä vanhempi, sen parempi.

    • Minulla on kokemusta lähinnä VW konsernin autoista (Seat, VW, Audi ja Skoda) ja ne ovat kaikki olleet luotettavia. Paras oli Seat Toledo (diesel), jolla ajoin 21 vuotta.
      Kovan köhinän ja sinisen savun saattelemana se toi minut kotipihaan vielä viimeiseltä matkaltaankin. ❤️
      Sieltä se haettiin kuutioitavaksi kauniimmille ajelureiteille.. 🙏

    • Paha sano, mutta itselläni on oikeastaan vain hyvää sanottavaa omistamistani Toyotasta, Hondasta ja Skodasta. Ei mitään ihmeellisiä ongelmia koskaan, vain pikkuvikoja kulumisesta johtuen, varmat startit kelillä kuin kelillä.

      • Anonyymi

        Vain illuminaatit ajavat Pirkka-Audi Skodalla.


    • Anonyymi

      Toyota on paras tavallisista autoista.

    • Miten mitataan paras? Myyntimäärillä ympäri maailmaa? 0-100kmh? Ulkonäöllä? 🤔
      Vastaus lienee joko Toyota, Bugatti tai Jaguar 😄

      Tai luotettavin? Vaikea sanoa kumpi on elinkaarensa aikana jättänyt omistajansa enemmän tielle, miljoona kilsaa ajettu taksi-Mersu vaiko 150tkm ajettu Punto tms. millaisia mullekin päin välillä tarjotaan jakopäävian tms. takia 🙄
      Joten vastaus on helppo. Hiace. Niillä ajetaan Suomessa vähintään puoli miljoonaa kilsaa ilman isoja remontteja ja Afriikassa toiset samat päälle. 😁

      Luotettavin auto mikä mulla on ollut, oli Skoda Felicia 1,3i jolla ajoin noin 22tkm vuosina 2012-2013 enkä tehnyt muuta kuin vaihdoin pakoputken takapöntön (~40€). Tosin monta muutakin autoa on ollut minimaalisilla ylläpitokuluilla, mutta olen ajanut niillä vähemmän, eikä niitä ole myyty yhtenä kappaleena eteenpäin.
      Ei nykyisessä Honda Accordin näköisessä ja kokoisessa autossani, eli kuutosessa, ole ollut oikeastaan mitään vikoja 9/2021 jälkeen kun olen sen omistanut, mutta toisaalta kilsoja on tullut vain reilut 6000km mittariin 🙄

      Paras autoni on ollut varmaankin jompikumpi W202-Mersu tai tietyllä tavalla jopa se Laguna II 😯 Vanhat Mersut oli luotettavia, helppoja ylläpitää, reemiumin tuntua jne. mutta sedan-malleina vähän epäkäytännöllisiä. Laguna taas oli melkein joka osa-alueella Mersujen tasoa, farmarina ihan näppärä, mutta kyseinen yksilö kannatti pistää eteenpäin 9kk yhteiselon jälkeen 160€ arvonalenemalla 😄 Nykyinen autoni on siis melko lailla samaa segmenttiä ja ikäluokkaa kuin Laguna, mutta hiukan pintakovempi ja äänekkäämpi rämisijä. Tosin kokonaisuuden kannalta varmaan yksi parhaista autoistani, ehdottomasti jaetussa top5:ssa Mersujen ja Lagunan kanssa.

      • Anonyymi

        No lähinnä tarkoitin jokaisen omaa mielipidettä parhaasta kestävästä autosta.
        Ja tulihan noita vastauksia.
        T:aloittaja


    • Anonyymi

      Sen jälkeen kun on ollut Pösön omistaja, tuntuu mikä tahansa muu automerkki parhaalta 😁

      • Anonyymi

        Pösön jousitus on extra-hyvä! Ainut hyvä. Vaan kääntäessä saat veivata rattia...
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösön jousitus on extra-hyvä! Ainut hyvä. Vaan kääntäessä saat veivata rattia...
        .

        Mun pösössä ajettavuus oli kohdillaan ja jousitus tosiaan hyvä, mutta luotettavuus ihan ala-arvoinen. Möin pois, kun oli 9 vuotta vanha ja silloin oli rikki ilmastointi/lämmitys, jarrut jumittui kiinni vaikka kaikki osat oli juuri vaihdettu.. lista jatkuisi, mutta en muista kaikkea 😄


    • Anonyymi

      RR eli Ekstaasin henki on jollakin tavalla kiehtova. Ainakin siinä on pyrkimystä oikeaan suuntaan.
      https://youtu.be/fQknl-uyDAo

      -keinovaginamies-

    • Toyota.. 👍

    • Anonyymi

      Ihan sama jos on vähän ajettu ja takuut voimassa. Jos ostat paljno ajetun sitten kai japsit ja korealaiset on hyviä hankintoja.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Sinä varmaan ajat piikkinokka-uazilla?


    • Anonyymi

      Vastauksia on tullut monta. Mutta minä kerron ainoan oikean vastauksen.

      Luotetettavin ja paras auto ikinä on Lada 1200 ls.

      >simiti<

      Jk. Uskotteko, vai valehtelenko lisää?

      Omalla kohdallani tykästyin aikoinaan Saab 9000 Aeroon. Oli mokoma vielä automaatti ja ohjelmoitiin lisää tehoja.

      Heh. Silloin ei jääty liikennevaloihin miettimään. Nykyisin mönkkäriturman jälkeen ajelen ihan kiltisti polkupyörällä tai kävelen.

      Mutta antakaapa mulle 101 heppainen mönkkäri, niin keulin kaikkien naamojenne ohi ja potkin romupösöjänne.

      >simiti<

      • Anonyymi

        Asut siis ryysyissä, mmmmkay.


    • Anonyymi

      Öö, batmobile!

      Ihminen kun liikkuu lihasvoimin ja julkisilla liikennevälineillä, mutta on toisaalta myös jokin laji joka asioi moponetissä eli peltilehmäilevän laiskurin tavaratalossa ja liikkuu vain nilkkaa ojentamalla kun pärse lojuu sohvatuolilla ja kulkuväline tuottaa pienhiukkasia, kuluttaa tienpintaa ja melua.

      Niin monta on ihmeellistä asiaa maailmassa, juu. Osa väestöstä jumittaa syvällä muinaisen elämäntavan syleilyssä mutta isompi osa kehittyy ja luo uutta. :)

      • Anonyymi

        Ällös nyt höpötä. Minulla aikoinaan oli auto ihan käytännön syistä. Nykyään en tarvitse ja autoa ei ole.

        Yksinkertaista. Mielestäni syyllistäminen johtaa vain suurempiin vastakkainasettuluihin. Se ei ole järkevää.

        Vaihtoehtoja pitää lisätä ja ennenkaikkea hinnan tulee olla ekologisella halvempi.

        >simiti<


      • Anonyymi

        Suuri osa suomalaisista joutuu käyttämään autoa ihan käytännön syistä. Julkinen liikenne ei todellakaan toimi suurimmassa osassa Suomea samalla tavalla kuin pääkaupunkiseudulla. Itse joudun käyttämään autoa jo sen takia, että lapsellani on pelejä ympäri maakuntaa sellaisina aikoina ja sellaisissa paikoissa, ettei sinne mene yksikään julkinen liikenneväline edes arkena, saati viikonloppuna. Kimppakyytejä kyllä hyödynnetään aina kun sattuu sopimaan, mutta aina sekään ei ole vaihtoehto. Työmatkani bussilla olisi 1h 45min suuntaansa. Sukuloidessa jäisin kapsäkkeineni n 10km päähän sukulaisista, jos menisin junalla enkä pääsisi perillä käymään muiden sukulaisten luona kylässä lainkaan.

        Joten aion jatkaa laiskana oloa ja jatkaa auton käyttöä 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa suomalaisista joutuu käyttämään autoa ihan käytännön syistä. Julkinen liikenne ei todellakaan toimi suurimmassa osassa Suomea samalla tavalla kuin pääkaupunkiseudulla. Itse joudun käyttämään autoa jo sen takia, että lapsellani on pelejä ympäri maakuntaa sellaisina aikoina ja sellaisissa paikoissa, ettei sinne mene yksikään julkinen liikenneväline edes arkena, saati viikonloppuna. Kimppakyytejä kyllä hyödynnetään aina kun sattuu sopimaan, mutta aina sekään ei ole vaihtoehto. Työmatkani bussilla olisi 1h 45min suuntaansa. Sukuloidessa jäisin kapsäkkeineni n 10km päähän sukulaisista, jos menisin junalla enkä pääsisi perillä käymään muiden sukulaisten luona kylässä lainkaan.

        Joten aion jatkaa laiskana oloa ja jatkaa auton käyttöä 😊

        Auto on aika tarpeellinen.
        T:aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ällös nyt höpötä. Minulla aikoinaan oli auto ihan käytännön syistä. Nykyään en tarvitse ja autoa ei ole.

        Yksinkertaista. Mielestäni syyllistäminen johtaa vain suurempiin vastakkainasettuluihin. Se ei ole järkevää.

        Vaihtoehtoja pitää lisätä ja ennenkaikkea hinnan tulee olla ekologisella halvempi.

        >simiti<

        Maalla ne ja te lojuttekin jopa liikkuessa, pilaatte ilmastoa talon lämmityksillä kontra yksi lämmitys kymmenille tai sadoille ja lämmöntalteenotto, metsää on kaatunut perheen tieltä enemmän kuin monen kymmenen tai satojen ihmisten tieltä jne.

        Yksityistä peltilehmää tarvitsee lopulta vain aniharva kun katsotaan tosiasioita ja jokainen itseään 100% aidosti silmiinsä. PISTE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto on aika tarpeellinen.
        T:aloittaja

        Pitkin poikin erämaata on joo, jos ihminen on kyvytön liikkumaan itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkin poikin erämaata on joo, jos ihminen on kyvytön liikkumaan itse.

        Tulee liikuttua niin autolla kuin jalan tai pyörällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalla ne ja te lojuttekin jopa liikkuessa, pilaatte ilmastoa talon lämmityksillä kontra yksi lämmitys kymmenille tai sadoille ja lämmöntalteenotto, metsää on kaatunut perheen tieltä enemmän kuin monen kymmenen tai satojen ihmisten tieltä jne.

        Yksityistä peltilehmää tarvitsee lopulta vain aniharva kun katsotaan tosiasioita ja jokainen itseään 100% aidosti silmiinsä. PISTE.

        Joillakin ihmisillä on satojen kilometrien työmatkat. Kävellenkö itse jaksaisit mennä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalla ne ja te lojuttekin jopa liikkuessa, pilaatte ilmastoa talon lämmityksillä kontra yksi lämmitys kymmenille tai sadoille ja lämmöntalteenotto, metsää on kaatunut perheen tieltä enemmän kuin monen kymmenen tai satojen ihmisten tieltä jne.

        Yksityistä peltilehmää tarvitsee lopulta vain aniharva kun katsotaan tosiasioita ja jokainen itseään 100% aidosti silmiinsä. PISTE.

        No edelleenkään kaikki eivät asu pääkaupunkiseudulla. Ei tarvitse asua edes maalla. Suomessa julkinen liikenne nyt vain on todella surkea jopa Turun ja Tampereen seuduilla poislukien ihan ydinkeskustat.

        Toki sitä voi elämänsä järjestää julkisen liikenteen mukaan. Asunto vain bussilinjan varrelta, kuten työpaikkakin. Lasten harrastukset ja koulut valittava niin, että treenit ovat bussiaikataulujen mukaan mahdollisia. Siinä sitä onkin kompromissia kompromissin jälkeen ja esim työpaikkaa ei niin vain valitakaan eikä lasten kouluja muuteta.

        Mutta mahtavaa, jos sinä pystyt elämäsi järjestämään niin, että pystyt elämään autotta. Haluatko pinssin siitä hyvästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalla ne ja te lojuttekin jopa liikkuessa, pilaatte ilmastoa talon lämmityksillä kontra yksi lämmitys kymmenille tai sadoille ja lämmöntalteenotto, metsää on kaatunut perheen tieltä enemmän kuin monen kymmenen tai satojen ihmisten tieltä jne.

        Yksityistä peltilehmää tarvitsee lopulta vain aniharva kun katsotaan tosiasioita ja jokainen itseään 100% aidosti silmiinsä. PISTE.

        Voi kuule mua ei hetkauta sun vikinä minä hankin auton jos haluan se tulee tarpeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin ihmisillä on satojen kilometrien työmatkat. Kävellenkö itse jaksaisit mennä?

        Ja me maksamme veroissamme ne veronpalautukset työmatkakuluista kun muutenkin tulonsiirtovirta on tällä hetkellä VALTAVA VIRTA etelästä korpimetsiin!

        Verotusmuutoksiin on painetta työmatkakulujen osalta jotta ihmiset ja työntekijät muuttavat lähemmäksi työpaikkojaan! Korpimatkailua pitää alkaa suitsia, pätee poliitikkoihin myös, raja siihen mikä määrä työmatkakilometrejä on hyväksyttävissä verotukseen, mä asettaisin sen max 20 kilometriin. PISTE.

        Kuinkas pitkä matka on lähimmälle bussipysäkille tai juna-asemalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No edelleenkään kaikki eivät asu pääkaupunkiseudulla. Ei tarvitse asua edes maalla. Suomessa julkinen liikenne nyt vain on todella surkea jopa Turun ja Tampereen seuduilla poislukien ihan ydinkeskustat.

        Toki sitä voi elämänsä järjestää julkisen liikenteen mukaan. Asunto vain bussilinjan varrelta, kuten työpaikkakin. Lasten harrastukset ja koulut valittava niin, että treenit ovat bussiaikataulujen mukaan mahdollisia. Siinä sitä onkin kompromissia kompromissin jälkeen ja esim työpaikkaa ei niin vain valitakaan eikä lasten kouluja muuteta.

        Mutta mahtavaa, jos sinä pystyt elämäsi järjestämään niin, että pystyt elämään autotta. Haluatko pinssin siitä hyvästä?

        Turku ampuikin itseään päähän kun purki toimivan ratikkaverkon joskus 1960-luvulla. Painekattila taitaakin olla räjähtämäisillään että tuovat ratikan takaisin.

        Tampereella on nyt pikaratikka ja maalaiset ovat jo nyt muutaman kuukauden jälkeen haltioissaan siellä.

        Ja. Pitää koitua kustannuksia ihmisille jotka asuvat korpimailla, täysimääräisesti hiilipäästökulut, sähkölaskut, ravintokulut ym. Täysimääräisesti plus korotusosa kuluttavimman elämäntapansa vuoksi. Vähennykset minimistä minimiinsä.


    • Anonyymi

      Semmoine, joka pysyy hyvin alla.

      • Anonyymi

        Jopo.


    • Anonyymi

      Mjoo

      Epätodellisen täsmällinen joukkokuljetus yksikkö HSL/HRT.

      (naurua)

      • Anonyymi

        On paskempi kuin HKL!!! HSL:n johto on pelkkiä poliittisten voimasuhteiden perusteella jaettu romu. Stadin maalaiskuntien sotkema järjestelmä. 😑 Onneksi metro on vielä HKL:llä.

        (tanan tana)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On paskempi kuin HKL!!! HSL:n johto on pelkkiä poliittisten voimasuhteiden perusteella jaettu romu. Stadin maalaiskuntien sotkema järjestelmä. 😑 Onneksi metro on vielä HKL:llä.

        (tanan tana)

        Mjoo

        Tuubi on tuubi. Mutta hieman kritiikkiä:

        Ajatellaan hieman asiaa ja eläydytään siihen.

        Nomävenasintossadösääkolmevarttia - ja kun se saapui, se ei ollut linjalla, mutta kuitenkin pysähtyi ja otti allekirjoittaneen kyytiin.

        Kuskilla oli taulu rikki.

        Olin pelastettu, mutta pelastuessani väärin informoitu.

        (kikatusta)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo

        Tuubi on tuubi. Mutta hieman kritiikkiä:

        Ajatellaan hieman asiaa ja eläydytään siihen.

        Nomävenasintossadösääkolmevarttia - ja kun se saapui, se ei ollut linjalla, mutta kuitenkin pysähtyi ja otti allekirjoittaneen kyytiin.

        Kuskilla oli taulu rikki.

        Olin pelastettu, mutta pelastuessani väärin informoitu.

        (kikatusta)

        Ei kukaan käytä dösää, dude! Metro, spåra ja klabbit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan käytä dösää, dude! Metro, spåra ja klabbit.

        Mjaa

        No ei tarvitse kuin Pitskuun päätyä, niin sen jälkeen olet sinisen armoilla.

        Dude

        (hirn)


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Katos, kaveri tekee itsemurhaa, saatu kuvattua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      326
      3634
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      223
      3146
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2613
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2112
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2105
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      1947
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1755
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1732
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      290
      1451
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1352
    Aihe