kodiaq 10k e hintaero, sama auto

Anonyymi-ap

16

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kalliimmassa vain Kuopio lisä. Autolle.com haluaa tehdä oikeasti kauppaa.

    • Anonyymi

      Bensa-automaatti on huomattavasti kysytympi kuin bensa manuaali, näkyy tietenkin hinnassa, ihan linjassa näyttää molempien hinnat olevan. Luultavasti tuo automaatti on myyty ennemmin kuin manuaali.

    • Anonyymi

      Voi olla myös toistenpäin. Dsg.llä niin huono maine. Voi olla että jos varmanpäälle pelaa niin manuaali.

      • Anonyymi

        Lähes kaikki dsg-vauriot johtuvat käyttövirheestä->auto peruutetaan esim. parkkiruudusta ja lyödään d päälle kun auto vielä liikkuu taaksepäin (tai päinvastoin)->vuorenvarma tapa aikaansaada vaihdelaatikkovaurio. Oikeinkäytettynä dsg on kestävä vaihteisto ja uudet dsg:t on kehittyneet paljon ajoista jolloin dsg tuli markkinoille.

        Esim. Mikko Puhan 1200hp/1200nm vw golf-00 on tiguanin 7 pykäläinen dsg vakio-ohjaimella, max-ecu moottorinohjaimen käskyttämänä ja saatu pelaamaan, joten jonkinmoisesta kestosta voidaan puhua.


    • Anonyymi

      Miksi ottaa dsg jos manuaali tarjolla. Kun olis normaali automaatti niin asia olisi eri. Kyllä se dsg on suuri suunnittelu virhe. Ei se vaihtoautossa ole mikään huipputuote. Jotkut jopa inhoo sitä kun ovat kerran maksaneet korjauksen.

      • Anonyymi

        Tuo DSG jakaa mielipiteitä, osa haluaa sen, osa ei. Itse jättäisin nimenomaan tuon pienempien koneiden parina olevan ns. kuivakytkinversion väliin ainakin jos aikoo autoa pidempään pitää.

        Onhan tuo kalliimpi paremmin varusteltu (ainakin adaptiivinen cruise, webasto ja sähköinen takaluukku lisänä) mutta ei nuo varuste-erot täysin tuota hintaeroa selitä.


      • Anonyymi

        "Jotkut jopa inhoo sitä kun ovat kerran maksaneet korjauksen."

        Idiooteille, jotka itse ovat vaihdelaatikon, on täysin oikein että maksavat tyhmyydestään. Inhoamisen sijasta kannattaisi ottaa opiks.
        Kaverillani (joka tosin osaa ajaa) on uutena ostettu 06 dsg diesel golf n. 350tkm ajettu, eikä ole ollut laatikko-ongelmia ja edelleen vaihtaa tasaisesti.

        tuollaisen inhoajan kaltainen idiootti särkee kyllä manuaaliaskinkin ennenkuin 350tkm on täynnä.

        "Miksi ottaa dsg jos manuaali tarjolla."

        Koska kaksoiskytkinautomaatti on nykyaikaa, vähän sama kun kysyisi miksi ottaa turboahdettu, jos vapari on tarjolla...

        kuminauha-automaatteja ja vaparikoneita ei taida olla enää kuin toyotalla. Kaikki muut on jo siirtyneet kaksoiskytkinautomaatteihin ja ahdettuihin moottoreihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jotkut jopa inhoo sitä kun ovat kerran maksaneet korjauksen."

        Idiooteille, jotka itse ovat vaihdelaatikon, on täysin oikein että maksavat tyhmyydestään. Inhoamisen sijasta kannattaisi ottaa opiks.
        Kaverillani (joka tosin osaa ajaa) on uutena ostettu 06 dsg diesel golf n. 350tkm ajettu, eikä ole ollut laatikko-ongelmia ja edelleen vaihtaa tasaisesti.

        tuollaisen inhoajan kaltainen idiootti särkee kyllä manuaaliaskinkin ennenkuin 350tkm on täynnä.

        "Miksi ottaa dsg jos manuaali tarjolla."

        Koska kaksoiskytkinautomaatti on nykyaikaa, vähän sama kun kysyisi miksi ottaa turboahdettu, jos vapari on tarjolla...

        kuminauha-automaatteja ja vaparikoneita ei taida olla enää kuin toyotalla. Kaikki muut on jo siirtyneet kaksoiskytkinautomaatteihin ja ahdettuihin moottoreihin.

        Älä yleistä jos ei ole tuon enempää tietoa.

        DSG-laatikoita on monenlaisia, ja ns. märillä kytkimillä olevat ovat olleet suht.huolettomia ja kestäviä jo vuosia.

        Sen sijaan pienien bensakoneiden ja 1.6 dieselin kaverina oleva kuivakytkinversio kuluttaa kytkinlevyt selvästi nopeammin, ei ole mitenkään harvinaista että kytkimet joutuu vaihtamaan alle 100 tkm. ajettuna. Käytännössä siis kulutusosa, remontti tosin maksaa jonkin verran. Toki tässäkin ajoprofiili vaikuttaa, mutta esimerkiksi peräkärryllä ylämäkeen peruuttaminen on tuolle laatikolle, tai paremminkin sen kytkimille, myrkkyä.


    • Anonyymi

      Kyllä niitä ei kaksoiskytkin automaatteja on vielä monella.
      Siis vain "oikea" automaatti tai manuaali.
      Niin ja kyllä se manuaali on ihan nykypäivää varsinkin jos opetat lapsesi ajamaan.
      Nyky manuaalit ovat niin mahtavia ja helppokäyttöisiä. Hyvin menee tienpäällä manuaalilla eikä se kaupungissakaan haittaa.

      • Anonyymi

        Kuitenkin kauppa ei käy kuin todella vanhoissa autoissa manuaalit.
        Autokoulu opettaa lapset ajamaan.


      • Anonyymi

        Niitä on monella valmistajalla saksalaisilla ranskalaisilla japanilaisilla,italialaisilla ja amerikkalaisilla, jokainen on nimennyt kaksoiskytkinvaihteiston eri nimellä, DSG on vw:n kauppanimi kaksoiskytkinvaihteistolle.


    • Anonyymi

      Ei ole sama auto. Toiseksi kuka nyt tänä päivänä ostaisi noin uuden auton manuaalina?

    • Anonyymi

      Kyllä ostaa. Jos vedät vaunua niin maluaali varmempi valinta.
      Ei mennä alikierroksilla kun aina oikea vaihde.
      Tämä on loputon aihe.
      Manuaalin kannattajia on vielä ja paljon.
      Sähköauto on sitten eri asia.
      Mikä siinä manuaalissa on jollekkin niin kauheata.
      Jos et räplää puhelinta ajaessa niin manuaali menee hyvin.

      • Anonyymi

        DSG'llä voit valita vaiteet kuten manuaalilla.


      • Anonyymi

        No ei noita vaunun vetäjiä niin paljon ole, että kannattaa mitenkään noteerata. Niitä vedellään enemmän dieselillä muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        DSG'llä voit valita vaiteet kuten manuaalilla.

        Miksi sitten dsg jos täytyy vaihteita valita. Sama jos manuaali.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      169
      14167
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      116
      10225
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      102
      9216
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

      – Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      25
      8539
    5. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

      Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      45
      7528
    6. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

      Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      49
      6847
    7. 153
      6236
    8. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

      https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      118
      5217
    9. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

      Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      24
      4655
    10. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

      Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      407
      1382
    Aihe