Lehdessä juttua,

Anonyymi-ap

kun aikuinen lapsi muuttaa takaisin kotiin. Minä en koskaan muuttanut kotoa pois.

Miten on teillä muilla mennyt?

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei olut isoa maatilaa, jonne olisi voinut jäädä, piti muuttaa. Australiaan.

      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🔞 ­N­­­y­­­m­­­f­o­­­m­­­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17733081I

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Onnellinen se jolla vielä ON koti jonne voi takasi muuttaa,

      suurimalla osalla ei lapsuuden kotia enään ole olemssakaan,

      itse on pitäny perustaa perhe,
      seki voi jo tällä ijällä olla kadonnu,
      esm. puoliso kuollu ja lapset lentäneet maailmalle rakentamaan omaa elämäänsä,


      olisi kiva kuulla enemmänki peräkamarin pojan tai tytön elämästä, minkälaista on elämä kun koskaan ei kotoa ole tarvinnu lähteä rakentamaan omaa kotia ja perhettä muualle esm. paikkakunnalle, kuten suurin osa suomalisista on pitäny lähteä synnyin seudultaan muualle hankkimaan elantonsa ja tulevaisuutensa,

      jos alottaja kertoisi hieman enemmän omasta elämän muodostaan, onko onnellinen tilanteeseen, ja onko elämä ollut sitä mitä on halunnukki olevan,,,
      kiitos jos kerrot,,

      • Anonyymi

        Ihan tavallisesta kaupungissa kerrostalossa elämästä on kysymys ja elämästä, jonka ihan itse päätin.

        Vanhempani erosivat ja menimme lastenkotiin. Asunto jäi tyhjäksi. Aikani lastenkodissa asuin, mutta sitten päätin, että muutamme kotiimme. Siitä asti hoidin hommat aikuismaisesti. Vastasimme itse itsestämme.

        Siihen sitten muutti kundi ja lapset syntyivät. Siinä tuli kaikki hoidettua samassa itsenäistymisiin asti. Itsenäistyimme jokainen vuorollaan ja nyt olen vähän päälle kymmenen vuotta asunut yksin. Viisikymppisenä muutin yksin asumaan.

        Olihan se kivaa aikaa asua porukalla. Lasten kaverit yöpyivät, oli tilapäistä asujaa eri pituisia jaksoja. Oli erilaisia lemmikkieläimiä, kun oli useampi hoitaja niitä hoitamassa. Aina oli joku kotona, eikä ollut yksinäistä.


    • Anonyymi

      En ihan ymmärtänyt oliko aloittaja (en ole koskaan muuttanut) sama kuin 2023-02-05 09:55:13 (Viisikymppisenä muutin yksin asunmaan).
      Molemmat kirjoitukset mielenkiintoisia.
      Olen muuttanut parikymppisenä kotoa, vaikka hyvästellessä sanottiin, että jos tulee vaikeata, voin muuttaa takaisin. 10:ssä kodissa asunut, kaikki asumismuodot kokenut. Parasta on ollut kerrostalon ylin kerros ja perhe ympärilä. Näkyi taivas, asunnon ympärillä rauha, sisällä sopivasti pöhinää.

      • Anonyymi

        Ihan sama on aloittaja ja viisikymppisenä yksin muuttanut. Onhan se elämä on ollut erilaista ja mielenkiintoista. Ei kaduta!


    • Anonyymi

      Jos on tilaa, niin ei kai niitä koteja kannata jättää autioiksi, sillä vanhemmat vanhenevat varmasti pois. Jatkuvuus on hyve.

    • Anonyymi

      Käytännön sanelema juttu. Olin 21v ikäinen mennessäni sveduihin. Palasin Suomeen 24 vuotisena opiskelun vuoksi.
      Opiskelupaikka oli naapurikaupungissa vajaan 40 kilometrin päässä ja vanhempani sietivät minua ne 3 talvea minun vanhassa huoneessani heidän talossaan.
      4kk:n kesät olin töissä muualla joten en kuormittanut myrkkyä tihkuvan äitini hermoja.
      Välit ajoin svedurekisterissä olevalla kuplallani kunnes se takavarikoitiin viimeisenä syksynä.

    • Anonyymi

      Eihän sitä yleensä jäädä äidin helmoihin roikkumaan isän elätettäväksi ja kotiin passattavaksi.

      • Anonyymi

        En ollut koskaan ”äitini helmoissa”, ”isäni ei elättänyt” ja itse täytyi hommat hoitaa ja rahat hankkia! Olin ns. aikuinen kaksitoistavuotiaasta, kun lastenkodista tyhjään kotiini palasin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ollut koskaan ”äitini helmoissa”, ”isäni ei elättänyt” ja itse täytyi hommat hoitaa ja rahat hankkia! Olin ns. aikuinen kaksitoistavuotiaasta, kun lastenkodista tyhjään kotiini palasin.

        Miten voi olla mahdollista?


    • Anonyymi

      Muutin heti kuin vain voin ja oli mahdollista. Kotini oli sellainen 250 neliön lukaali, jossa piti elellä hissukissun, ettei paikat mene sekaisin. Onneksi oli oma huone, jossa sai edes jotenkin elää ja olla oma itsensä.

      Muutin parikymppisenä omaan kämppään poikaystävän kanssa; siihen aikaan sai hyvin lainaa mutta asuntolainan korko oli meillä 15 prosentin luokkaa...huh. Silloin tuo oli ihan normaalia: poikaystävä otti Postipankista lainan ja minä KOP:stä.

      Siitä se omannäköinen elämä alkoi ja yhtä jatkuu...

      • Anonyymi

        Poikaystäväni muutti lapsuuskotiini ja siitä se elämä jatkui lapsuuskommuunissa aina avioeroon asti.


    • Anonyymi

      Hienoa olet voinut aina asu lapsuuskodissasi koko iäksi. Kaikilla ei sitä mahdollisuutta ole ollut. Ainoa huoltajani kuoli kun olin 11vuotias tyttö. Aikuiset lapseni 2 ovat jo :50v.toinen ja toinen 47v.Asuvat omistusasunnot.Minä vuokralla pienessä kodissa. Tuskin oma varaisena koskaan muuttaisivat lapsuuden kotiin. terv.äiti 69v.Helsingistä.

    • Anonyymi

      Ei niihin lapsuudenkoteihin noin vain muuteta. Ostaa ne pitää ellei sitten satu olemaan ainut lapsi jolle vanhemmat testamentanneet kotinsa.

      Joillakin voi lapsuuden koti olla vuokra-asunto ja sopimushan ei jatku automaattisesti lapselle,

      En oikein päässyt kärryille mitä aloittaja tarkoitti.

      • Anonyymi

        Miten niin ”mitä tarkoitti”? Muutin yksin asumaan viisikymppisenä. Asuin lapsuusperheen kanssa siihen asti. Kodit vain vaihtuivat ja asukkaat välillä lisääntyivät ja välillä vähenivät, kunnes sitten viimeisetkin ”itsenäistyivät”.

        Siinä tuli lapset ja vanhukset hoidettua. Kukin vuorollaan. Ei minulla ollut ns. vanhempia, jotka olisivat ns. hoitaneet. Faija lähti lätkimään ja mutsi oli hoitoa vaativa mielisairas. Minä olin se ”aikuinen”, jonka kodissa muut asuivat, koska kaiken itse hoidin lastenkodista kotiuduttuani kaksitoistavuotiaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ”mitä tarkoitti”? Muutin yksin asumaan viisikymppisenä. Asuin lapsuusperheen kanssa siihen asti. Kodit vain vaihtuivat ja asukkaat välillä lisääntyivät ja välillä vähenivät, kunnes sitten viimeisetkin ”itsenäistyivät”.

        Siinä tuli lapset ja vanhukset hoidettua. Kukin vuorollaan. Ei minulla ollut ns. vanhempia, jotka olisivat ns. hoitaneet. Faija lähti lätkimään ja mutsi oli hoitoa vaativa mielisairas. Minä olin se ”aikuinen”, jonka kodissa muut asuivat, koska kaiken itse hoidin lastenkodista kotiuduttuani kaksitoistavuotiaana.

        Sulta jäi tarinasi kertomatta aloituksessasi. Kukaanhan ei siloin tiedä, mitä tarkoitit.


    • Anonyymi

      Asun nyt lapsuudenkodissani. Opiskelin 2-3 talvea silloin joskus, palasin lapsuudenkotiini äidin kanssa asumaan. Se oli rahan suhteen viisasta muttei henkisesti. Säästin ja ostin asunnon. Siinä vaiheessa kuulin "Jätetään vanha äiti yksin" yms.
      Perustin perheenkin. Ostettiin lapsuudenkoti meille. Lapset kasvoi ja lähti omaan elämäänsä.

      Nyt odotetaan kai sitä viimeistä lähtöä!

    • Anonyymi

      Lähdin lapsuuskodista heti kun täytin kahdeksantoista enkä ole viiteenkymmeneen vuoteen takaisin mennyt. Eipä ole kyllä pyydettykään, mutta hyvin on mennyt silti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      383
      1470
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1200
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1082
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      967
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      806
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      90
      784
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      671
    Aihe