Maailman suurin autonvalmistaja tuo pian markkinoille uuden bZ3X sähköauton. Hinnan voisi olettaa alkavan kolmosella, eli nyt tuli ensimmäinen keskiluokan rahapussille sopiva laite tarjolle.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/90a14405-d558-4289-aae2-f1f28a6a34c6
bZ3X on todella upea auto, joka on lumonnut maailman johtavat sähköautotoimittajat.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/3c6b5dcd-88e8-4dc0-90b8-98200ae1b9e2
Laitan omani välittömästi tilaukseen kun ennakkomyynti alkaa. Toyota ymmärtää mitä asiakkaat tarvitsevat.
Uutta putkessa! Toyota bZ3X tulee myyntiin!
49
2034
Vastaukset
- Anonyymi
Pienestä koostaan huolimatta bZ3X tarjoaa erittäin ilmavan ja tilavan ohjaamon. Myös takapenkki on tilava.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-bz-compact-suv-concept-lisaa-sahkoa/ - Anonyymi
bZ3X ei ole ainoa vuonna 2024 myyntiin tuleva Toyotan sähköauto. Uusia malleja on tulossa kaikkiaan viisi!
https://m.arenaev.com/five_new_electric_toyota_bz_models_coming_to_europe-amp-1111.php
Tarjolla on siis pian Suomen laajin e-autojen valikoima. Toyota osaa nämä hommat ja suosittu C-HR:n ulkonäkö bZ3X:ssä lupaa erinomaista. Toyotan laadun tuntien näillä ajetaan vielä 2050-luvulla. - Anonyymi
Yariksen e-autoversio tulee kantamaan nimeä bZ2X.
Senkin kaupallistaminen on jo todella pitkällä. Toyota tulee voittamaan sähköautojen herruudesta käytävän kilvan Suomessa.
https://topelectricsuv.com/news/toyota/toyota-yaris-cross-ev-electric/ - Anonyymi
Toyotan erittäin suositun city-auton Aygon e-version nimi tulee olemaan bZ1X. Myös e-Aygo tulee myyntiin vuoden sisällä.
- Anonyymi
E-Aygon menestystä ennakoi luultavasti ykkösellä alkava hinta Suomessa, mutta äärimmäisen pitkä range, koska koko bZ-tuoteperheen mallit on varustettu samalla akkupaketilla kuin bZ4X.
- Anonyymi
E-Aygosta pääsee muuten lukemaan lisää täältä
https://topelectricsuv.com/toyota-2/toyota-bz1x-electric-crossover/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
E-Aygon menestystä ennakoi luultavasti ykkösellä alkava hinta Suomessa, mutta äärimmäisen pitkä range, koska koko bZ-tuoteperheen mallit on varustettu samalla akkupaketilla kuin bZ4X.
Saattaa niissä olla samoja akkumoduleita, mutta ei samaa akkupakettia. Paitsi, ettei se mahdu Aygoon, se maksaa myös enemmän kuin tuo ykkösellä alkava myyntihinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
E-Aygon menestystä ennakoi luultavasti ykkösellä alkava hinta Suomessa, mutta äärimmäisen pitkä range, koska koko bZ-tuoteperheen mallit on varustettu samalla akkupaketilla kuin bZ4X.
Bz4x range on surkea kilpailijoihin verrattuna .
- Anonyymi
Hihii, proto joka on samalla onnettomalla tekniikalla kuin tuo edellinen pettymys.
- Anonyymi
Mielummin valitsen sen alkuperäisen kiinalaisen, kuin tuon Toyotalisällä. Kovasti odottelen kiinalaisten Euroopan valloitusta jotta niitä saisi Suomeenkin, kuin japsit 60-luvulla.
- Anonyymi
Tuo BZ3X on BYD johon on lyöty Toyotan Logo keulaan,
Aivan samalla tavalla kuin sähkö-ProAce on PSA.
Ei Toyotalla kertakaikkiaan vielä riitä osaaminen tehdä näitä itse. Toyotan oikeasti oma sähköauto tulee joskus 2025-27.
Tässä linkki artikkeliin joka kertoo tuosta BZ-BYDistä
https://insideevs.com/news/607482/byd-toyota-bz3-electric-china/- Anonyymi
Ja tuo BYD-tojo tehdään vain Kiinan markkinoille. Euroopassa sitä ei tulla myymään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuo BYD-tojo tehdään vain Kiinan markkinoille. Euroopassa sitä ei tulla myymään.
Luepa nuo ap:n laittamat linkit. Nuo viisi uutta mallia ovat pelkästään Euroopan markkinoille tarkoitettuja ja tekniikka on identtinen myös akun osalta bZ4X:n kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepa nuo ap:n laittamat linkit. Nuo viisi uutta mallia ovat pelkästään Euroopan markkinoille tarkoitettuja ja tekniikka on identtinen myös akun osalta bZ4X:n kanssa.
Artikkelissa on sitten virheellinen mallinimi BZ3X koska sellainen on tulossa Kiinan markkinoille ja sen tekee BYD.
https://insideevs.com/news/607482/byd-toyota-bz3-electric-china/
Jos nuo avauksessa mainitut mallit perustuvat Toyotan omaan platformiin niin kauppoihin niitä on turha odottaa ennen vuotta 2026-28. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuo BYD-tojo tehdään vain Kiinan markkinoille. Euroopassa sitä ei tulla myymään.
Aidon BYD Atto 3:n voi kuitenkin ostaa Suomestakin. Onko sillä niin väliäkään, jos niitä ei Toyotan logolla täältä saisi.
- Anonyymi
Toyota tietää, että eräille ostajille riittää, kun autossa on Toyotan logo, muulla ei ole väliä.
- Anonyymi
Olen kuullut asiantuntijoilta, että Hollywood suunnittelee elokuvaa Riemu-Corolla. Tuo legendaarinen auto pääsee vihdoinkin valkokankaalle ja tulee lyömään natsien epäsikiön Kuplan 10-0.
- Anonyymi
Näyttää lähinnä Paluu Tulevaisuuteen XXIV elokuvan lavasteella. Osaisiko Toyota tällä kertaa tehdä auton jota voi ladatakin?
Sähköauto jossa ei ole akun esilämmitystä on aika turhake Suomessa. - Anonyymi
Taitaa olla taas näitä jotka myöhästyvät lupauksista muutaman vuoden ja silti ovat keskeneräisiä tuhnuja.
- Anonyymi
Ja onkohan tämä yhtä surkea esitys kuin bZ4X, joka on yksi huonoimmista sähköautoista markkinoilla. Jos ensimmäinen sähköauto oli puhdasta paskaa niin on toki siitä on helppo parantaa.
- Anonyymi
Ja täälläkin kehutaan, että näissä on sama akkupaketti kuin bZ4X:ssä. Tämä ei todellakaan ole hyvä asia, koska ainakin latausnopeus bZ4X:ssä oli todella hidas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja täälläkin kehutaan, että näissä on sama akkupaketti kuin bZ4X:ssä. Tämä ei todellakaan ole hyvä asia, koska ainakin latausnopeus bZ4X:ssä oli todella hidas.
Ei siinä akkupaketissa mitään vikaa ole. Se vain on
1. liian pieni
2. akun lämmitystä ei käytetä ennen pikalautausta
3. nelivedon takamoottori on sellaista tyyppiä mikä jarruttaa vaikka sitä ei käytetä. Tämä sama ongelma Volvoissa ja niinpä Volvo vaihtoi moottorin erityyppiseksi 2024 mallivuoden malleihin ja sillä nelivetoihin lisää rangea.
Muuten BZ on varsin pätevä auto. Vai onko esittää jotain faktoja auton muusta huonoudesta kuin akun lämityksen hallintaan liittyvää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä akkupaketissa mitään vikaa ole. Se vain on
1. liian pieni
2. akun lämmitystä ei käytetä ennen pikalautausta
3. nelivedon takamoottori on sellaista tyyppiä mikä jarruttaa vaikka sitä ei käytetä. Tämä sama ongelma Volvoissa ja niinpä Volvo vaihtoi moottorin erityyppiseksi 2024 mallivuoden malleihin ja sillä nelivetoihin lisää rangea.
Muuten BZ on varsin pätevä auto. Vai onko esittää jotain faktoja auton muusta huonoudesta kuin akun lämityksen hallintaan liittyvää?Pnhsn se kuljettajan vslvonta aika stadimaista. Katse suoraan eteen, eikä sivuille sitten vilkuilla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä akkupaketissa mitään vikaa ole. Se vain on
1. liian pieni
2. akun lämmitystä ei käytetä ennen pikalautausta
3. nelivedon takamoottori on sellaista tyyppiä mikä jarruttaa vaikka sitä ei käytetä. Tämä sama ongelma Volvoissa ja niinpä Volvo vaihtoi moottorin erityyppiseksi 2024 mallivuoden malleihin ja sillä nelivetoihin lisää rangea.
Muuten BZ on varsin pätevä auto. Vai onko esittää jotain faktoja auton muusta huonoudesta kuin akun lämityksen hallintaan liittyvää?Akun lataaminen on yksi tärkeimmistä asioista sähköautossa ja se ei toimi kunnolla bZ4X:ssä. Jopa optimaalisissa olosuhteissa bZ4X on järkyttävän hidas latautumaan. Totuus on, että bZ4X ei ikinä lataudu nopeasti. Edes lämmityksen korjaaminen ei tätä tule muuttamaan.
Lisäksi pikalatausten määrä on rajoitettu kahteen kertaan päivässä. Joten pitkiä matkoja ajavalle ainakin bZ4X on käyttökelvoton romu.
Ja tuon lisäksi bZ4X:ssä ei ole yhtäkään asiaa, jota muut ei olisi toteuttanut paremmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akun lataaminen on yksi tärkeimmistä asioista sähköautossa ja se ei toimi kunnolla bZ4X:ssä. Jopa optimaalisissa olosuhteissa bZ4X on järkyttävän hidas latautumaan. Totuus on, että bZ4X ei ikinä lataudu nopeasti. Edes lämmityksen korjaaminen ei tätä tule muuttamaan.
Lisäksi pikalatausten määrä on rajoitettu kahteen kertaan päivässä. Joten pitkiä matkoja ajavalle ainakin bZ4X on käyttökelvoton romu.
Ja tuon lisäksi bZ4X:ssä ei ole yhtäkään asiaa, jota muut ei olisi toteuttanut paremmin.Lisään tähän vielä... Edes teoriassa bZ4X ei voi koskaan latautua nopeasti, koska latausnopeuden maksimikin on paljon kilpailijoita alempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akun lataaminen on yksi tärkeimmistä asioista sähköautossa ja se ei toimi kunnolla bZ4X:ssä. Jopa optimaalisissa olosuhteissa bZ4X on järkyttävän hidas latautumaan. Totuus on, että bZ4X ei ikinä lataudu nopeasti. Edes lämmityksen korjaaminen ei tätä tule muuttamaan.
Lisäksi pikalatausten määrä on rajoitettu kahteen kertaan päivässä. Joten pitkiä matkoja ajavalle ainakin bZ4X on käyttökelvoton romu.
Ja tuon lisäksi bZ4X:ssä ei ole yhtäkään asiaa, jota muut ei olisi toteuttanut paremmin.Ok, tuo pikalatausten määrän rajoitus kahteen kertaan päivässä taisi olla väärä huhu, anteeksi siitä. Mutta pikalatausten hitaus jopa optimaalisissa olosuhteissa on todettu asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok, tuo pikalatausten määrän rajoitus kahteen kertaan päivässä taisi olla väärä huhu, anteeksi siitä. Mutta pikalatausten hitaus jopa optimaalisissa olosuhteissa on todettu asia.
Tuo latausrajoitus on maahantuojan ilmoittama asia joten kyseessä on vähän virallisempi asia kuin huhu.
- Anonyymi
Latausrajoitus ei ole mikään ehdoton lukumäärä rajoitus. Vastaava on myös Nissanilla ja Bemarilla. Hiukan eri parametreilla vain.
Kyse on siitä että rajoitetaan enimmäis lataustehoa kun akkua on ladattu 24h aikana riittävän monta kWh. Käytännössä tuo tarkoitaa että jos ladataan kaksi kertaa tyjästä täyteen vuorokaudessa niin kolmannella kertaa pikalatauksen maksimitehoa rajoitetaan, se siis kestää kauemmin.
Talvella Toyota lataa sen verran hitaasti ettei tuo rajoitus astu päälle ollenkaan.
Voihan tästä silti huudella kaikenlaisia paniikkioksennuksia kun ei näemmä tiedä asiasta mitään. - Anonyymi
Kuinkas Toyota Terot ja Tanelit näin innostuu Toyotan sähköautoista? Eikös se itselataava tuhnu olekaan se tulevaisuuden juttu mitä olette palstalla vuosia julistanut? Missäs Mirai on? Buahahaahaa!!!
- Anonyymi
Itselataavat toyotat jostai kumman syystä eniten myyneitä autoja, mistäköhän johtuu? Kuluttajat tietää mitä laatu on. Katso 10 eniten myynyttä autoa onkohan 6 niitä itselataava mallia..
- Anonyymi
Jos haluaa sähköauton jota pitäisi voida ladata talvellakin pikalatureista niin Toyota kannattaa kiertää kaukaa.
Sähköautojen ongelma näyttää olevan vielä pitkään että on tarjolla hyvin erilaisia malleja, osa valmistajista suhtautuu esim talvilatauksen ongelmiin hälläväliä periaatteella ja tietämättön on hyvin helppo ostaa sähkäri joka ei sovi omiin tarpeisiin ensinkään.
Sinänsä kauheasti yllätä että Toyota teki paskan sähkiksen kun toimitusjohtaja vihasi sähkäreitä ja rakasti vetyä. Ei vaan oikein Mirait mene kaupaksi.- Anonyymi
Samaten Volkkarit. Niistäkin puuttuu akun esilämmitys.
- Anonyymi
Mikäs siinä BZ4X:ssä on paskaa?
Mihin päädyit BZ sijaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs siinä BZ4X:ssä on paskaa?
Mihin päädyit BZ sijaan?Päädyin Tesla model Y: hyn. Ei kaduta, mahtava auto ja halpaa kyytiä. Eilenkin maksettiin siitä, että latasin autoa. Sähkön hinta oli koko päivän miinuksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päädyin Tesla model Y: hyn. Ei kaduta, mahtava auto ja halpaa kyytiä. Eilenkin maksettiin siitä, että latasin autoa. Sähkön hinta oli koko päivän miinuksella.
Otan osaa .. Toivottavasti saat auton katsastuksesta läpi 4v päästä ilman suurempia remontteja. 10v päästä beeta kulkee kuin uusi, tesla on siinä vaiheessa paalissa tai ainakin akku paskana..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan osaa .. Toivottavasti saat auton katsastuksesta läpi 4v päästä ilman suurempia remontteja. 10v päästä beeta kulkee kuin uusi, tesla on siinä vaiheessa paalissa tai ainakin akku paskana..
Käy toisin päin. Toyota on Teslaa 10 vuotta jäljessä.
Nykyiset BZ-viritykset vastaavat korkeintaan 2012 Tesla Model S:ää.
- Anonyymi
On olemassa islamistisia valtioita, Suomi on toyotistinen valtio. Muut merkit ovat vääräoppisia. Valtionuskonto on Toyota, toisin kuin vapaassa Euroopassa, täällä on vain yksi ja ainoa oikea: Aasialainen Toyota! Hiljentykäämme aasialaisen Toyotan edessä!
- Anonyymi
Konseptit on konsepteja ja tuotantomallit ovat riisuttuja ja halvalla tehtyjä.
- Anonyymi
Model Y saa toyotaa halvemmalla kunnon nelivedolla. Takakonttikin tuplat toyotaan. Model Y voi ladata jopa 250kw teholla ja pikalataus onnistuu niin monta kertaa päivässä kuin tarvitsee. Auto kiihtyy kovaa ja sillä ajaa talvella 451km norjan viime vuoden testin mukaan, toyotalla ei aja kesälläkään sitä. Model Y LR kulkee kesällä jopa 600km. 56 tonnia hintaa…on aika ylivoimainen luokassaan. Miksi kukaan..siis kukaan ostaisi mitään muuta tuossa hintaluokassa?
- Anonyymi
Niin sehän oli TM historian huonoin auto talviajettavuudeltaan. sai arvosanan 4(4..10).
Autoa luonnehdistiin vaaralliseksi.
Itekin kävin tuota koeajamassa. Ihan kesällä. Ihan kiva peli mutta pyyhkiemien käyttö pitäsi olla viiksessä ja auton pitäisi kyllä kulkea suoraan. Tuo kyllä valuu aivan liikaan tien kallistuksissa eikä ohjauksessa ole minkäänlaista tuntoa millään raskausasetuksella.
Näytösä ei meinaa nähdä mitään laatuongelmien vuoksi. Kontrasti on kuin 15v takaisissa halppistableteissa. Puhumattakaan näyttöyksikön vioista mitä ei yleensä takuuseen korjata koska näyttöyksikön takuu on puolet normaali takuusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sehän oli TM historian huonoin auto talviajettavuudeltaan. sai arvosanan 4(4..10).
Autoa luonnehdistiin vaaralliseksi.
Itekin kävin tuota koeajamassa. Ihan kesällä. Ihan kiva peli mutta pyyhkiemien käyttö pitäsi olla viiksessä ja auton pitäisi kyllä kulkea suoraan. Tuo kyllä valuu aivan liikaan tien kallistuksissa eikä ohjauksessa ole minkäänlaista tuntoa millään raskausasetuksella.
Näytösä ei meinaa nähdä mitään laatuongelmien vuoksi. Kontrasti on kuin 15v takaisissa halppistableteissa. Puhumattakaan näyttöyksikön vioista mitä ei yleensä takuuseen korjata koska näyttöyksikön takuu on puolet normaali takuusta.Eli et ole edes koeajanut kyseistä automallia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli et ole edes koeajanut kyseistä automallia.
Model Y olen koeajanut ja siitä kirjoitin. Kyllä sen kanssa pärjäisi mutta ei se mitenkään erikoinen autoja ole. Sanoisin että sellainen keskitason perheen kuljetin. Ei kummoinen ja sisältää aikas monia ärsyttäviä piirteitä.
MUTTA sähöautoasioissa Tesla on kingi ja näyttää kaapin paikan edelleen Saksalaisille.
Mutta kun sähköauto käytetään myös autona niin saa Tesla jäädä ostamatta.
- Anonyymi
Sähköautoissa on AUTOJA ja sitten on kinnereitä kuten toyotat.
https://youtu.be/gzBZJ6fuuPo- Anonyymi
Mikä auto sulla on eintaidanolla olaamoo vaan automyyjä ilman asikaita hallissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä auto sulla on eintaidanolla olaamoo vaan automyyjä ilman asikaita hallissa
.....pelkästään kummituksia seurana.
- Anonyymi
Heti tilaukseen,hyvältä ainakin konsepti näyttää.Jospa se tuotantoauto olisi lähellä koriltaan ja sisältä.Lienee autossa parempi lataus/range kun tuossa 4xssä.On miten on tilaukseen,kovasti odotan tätä autoa.
- Anonyymi
Toyota bxzdghwbxc-vetyauto on tulossa myyntiin. En tiedä milloin.
- Anonyymi
Paitsi että ei tule.
Toyota myös vähentää bz4x tuotantoa eikä tuo uusia sähköautoja länsimarkkinoille.
Kiinassa myydään kiinalaisvalmistajan sähköautoja Toyotan merkillä. - Anonyymi
Ei ole ensimmäinen sähköauto jonka hinta kolmosella alkaa .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024823Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493242Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852979- 811737
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071332- 161049
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1081020Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah421012Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40981