Hyvä ihminen?

Mikä tai millainen on hyvä ihminen? Mistä muodostuu se ihmisen hyvyys, jonka muut huomaavat ja sanovat jotakuta hyväksi ihmiseksi?

Minen tiiä, kuhan tässä nyt ihmettelin, kun aattelin kuinka hyviä ihmisiä palstalla on.

91

209

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiiä minäkään. Se on niin subjektiivista, kuka mitäkin hyvänä pitää.

      • Erittele! Sulla on oma käsityksesi siitä, kerro! Se on arvokasta meille kaikille.


      • randombypasser kirjoitti:

        Erittele! Sulla on oma käsityksesi siitä, kerro! Se on arvokasta meille kaikille.

        Hyvä ihminen tiivistettynä:

        Ei kohtele muita huonosti ja ylimielisesti, siitä lähdetään.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Hyvä ihminen tiivistettynä:

        Ei kohtele muita huonosti ja ylimielisesti, siitä lähdetään.

        Voisi hyvin riittää 👍


      • randombypasser kirjoitti:

        Voisi hyvin riittää 👍

        Yritän pitää tuota ohjenuorana ihmisten kanssa asioidessa, vaan täällä netissä se onnistuu huonommin, kuin IRL. Siellä onnistuu paremmin. Ehkä muutkin on parempi tapaisia IRL?


      • G-LoveR kirjoitti:

        Yritän pitää tuota ohjenuorana ihmisten kanssa asioidessa, vaan täällä netissä se onnistuu huonommin, kuin IRL. Siellä onnistuu paremmin. Ehkä muutkin on parempi tapaisia IRL?

        Useimmat osaavat IRL käyttäytyä, vaikka netissä vetelevät ihan kusipäänä. Onneksi.


      • randombypasser kirjoitti:

        Useimmat osaavat IRL käyttäytyä, vaikka netissä vetelevät ihan kusipäänä. Onneksi.

        Niin minäkin toivon. 👍

        Aina on tietysti niitä, jotka käyttäytyy kuin maailmannavat kaikkialla.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Niin minäkin toivon. 👍

        Aina on tietysti niitä, jotka käyttäytyy kuin maailmannavat kaikkialla.

        Joskus harmittaa, että täällä niin helposti tulee kahinaa ja kahnauksia, mutta tämä on ollut hyvää harjoitusta IRL varten. Kun taas olen kohta 5 pvää/vko tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa. Nimittäin jos tulee vastaan niitä ylimielisiä, osaan ehkä jo pitää puoleni. 😄


      • G-LoveR kirjoitti:

        Joskus harmittaa, että täällä niin helposti tulee kahinaa ja kahnauksia, mutta tämä on ollut hyvää harjoitusta IRL varten. Kun taas olen kohta 5 pvää/vko tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa. Nimittäin jos tulee vastaan niitä ylimielisiä, osaan ehkä jo pitää puoleni. 😄

        Palsta on todella hyvä harjoitusmaasto monessakin mielessä, olen kovin tyytyväinen tähän kokemukseeni täältä, semminkin kun olen saanut uusia ystäviä IRL kaupan päälle.


      • randombypasser kirjoitti:

        Palsta on todella hyvä harjoitusmaasto monessakin mielessä, olen kovin tyytyväinen tähän kokemukseeni täältä, semminkin kun olen saanut uusia ystäviä IRL kaupan päälle.

        On tämä jollain tavalla ovi ihmisten sielunmaisemiin ja samalla omaan myös. ☺️

        Tulee uusia näkökulmia, se on kiva.

        Okei, sehän kuulostaa mukavalta. Mäkin olen muutaman kamun saanut, Xenan jo aikoinaan ja nyt sinut jo paremmin alan tuntea, mitä ennen ja Disse on "uusin" tuttava tältä nimenomaiselta palstalta ja läheisinkin omalla tavallaan. Vaikken jatkuvasti chättää hällekkään, mutta paljon on juteltu maailmanmenosta jne.

        😊


      • G-LoveR kirjoitti:

        On tämä jollain tavalla ovi ihmisten sielunmaisemiin ja samalla omaan myös. ☺️

        Tulee uusia näkökulmia, se on kiva.

        Okei, sehän kuulostaa mukavalta. Mäkin olen muutaman kamun saanut, Xenan jo aikoinaan ja nyt sinut jo paremmin alan tuntea, mitä ennen ja Disse on "uusin" tuttava tältä nimenomaiselta palstalta ja läheisinkin omalla tavallaan. Vaikken jatkuvasti chättää hällekkään, mutta paljon on juteltu maailmanmenosta jne.

        😊

        Tämä on loistava oppimaasto, etenkin omaan itseen, jos haluaa oppia 😁

        No sinut lasken vanhaksi ystäväksi jo, kun olimme ML:kin hyvissä väleissä, vaikkemme olekaan tavanneet. Muutoin olen saanut uusia ystäviä ja Dissenkin mielelläni tapaisin, on sopivalla tavalla rento ja velmu ukkeli 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Tämä on loistava oppimaasto, etenkin omaan itseen, jos haluaa oppia 😁

        No sinut lasken vanhaksi ystäväksi jo, kun olimme ML:kin hyvissä väleissä, vaikkemme olekaan tavanneet. Muutoin olen saanut uusia ystäviä ja Dissenkin mielelläni tapaisin, on sopivalla tavalla rento ja velmu ukkeli 😂

        On kyllä. 👍

        Nojuu, en minä muita ookkaan tavannut, kun Xenan ja ukkelini ja yhden miehen miehen logiikasta, jonka nimimerkilläntuskin on teille suurta painoarvoa. 🤷🏼‍♂️

        Mutta kiva mies oli hänkin.

        Disse on kiva kaveri. 😊👍


      • G-LoveR kirjoitti:

        On kyllä. 👍

        Nojuu, en minä muita ookkaan tavannut, kun Xenan ja ukkelini ja yhden miehen miehen logiikasta, jonka nimimerkilläntuskin on teille suurta painoarvoa. 🤷🏼‍♂️

        Mutta kiva mies oli hänkin.

        Disse on kiva kaveri. 😊👍

        No mekin tapaamme, pikemmin kuin arvaisitkaan, vaan hitaammin kuin haluaisin, mutta sellaista elämä on, antaudun sille.

        Xena on loistava ja olen todella hyvässä käsityksessä Dissestä, niin hyvä tästä tulee ajan kanssa.


      • randombypasser kirjoitti:

        No mekin tapaamme, pikemmin kuin arvaisitkaan, vaan hitaammin kuin haluaisin, mutta sellaista elämä on, antaudun sille.

        Xena on loistava ja olen todella hyvässä käsityksessä Dissestä, niin hyvä tästä tulee ajan kanssa.

        Heh, niin on päätetty? 😄
        En ole kovin hanakka ollut ihmisiä tapaamaan. Kuten sanoin olen hyvin laiska kaverisuhteuden hoitamisessa, koen helposti syyllisyyttä, jos haalin jotain mitä en kykene hoitamaan. Energiani menee jotakuinkin arjesta selviämiseen. Läheisiin kuten perhe, mutta let's see. 😜

        Jo vain. ☺️👍


      • G-LoveR kirjoitti:

        Heh, niin on päätetty? 😄
        En ole kovin hanakka ollut ihmisiä tapaamaan. Kuten sanoin olen hyvin laiska kaverisuhteuden hoitamisessa, koen helposti syyllisyyttä, jos haalin jotain mitä en kykene hoitamaan. Energiani menee jotakuinkin arjesta selviämiseen. Läheisiin kuten perhe, mutta let's see. 😜

        Jo vain. ☺️👍

        Minä olen sen päättänyt, ei sen kummempaa.

        Olet kuin minä suhteitten hoidossa, niin ei ole paljon odotuksia, en ylipäänsä odota ihmisiltä kuin inhimillistä käytöstä, kaikki muu on yllätys, yleensä iloinen sellainen. Joten älä ajattele minua huomiota tarvitsevana otuksena, en ole sellainen, olen vain utelias pikku kakara 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Minä olen sen päättänyt, ei sen kummempaa.

        Olet kuin minä suhteitten hoidossa, niin ei ole paljon odotuksia, en ylipäänsä odota ihmisiltä kuin inhimillistä käytöstä, kaikki muu on yllätys, yleensä iloinen sellainen. Joten älä ajattele minua huomiota tarvitsevana otuksena, en ole sellainen, olen vain utelias pikku kakara 😁

        Nojoo, se vähän helpottaa, kun tietää ettei toinen loukkaannu, kun olen mitä olen enkä ainakaan aktiivinen. Eikä kyse ole etten välitä tai tykkää ihmisestä, en vain ole sellainen joka tarvii jatkuvasti jonkun kanssa tiivistä yhteydenpitoa jne.

        Olen siitä sapiskaa saanut kyllä aikoinaan, paljonkin. Toisilla on odotuksia joita en ole kyennyt ystävänä täyttämään. Ja nimenomaan tuo etten ole aktiivinen pitämään yhteyttä ja näkemään. 😬


      • G-LoveR kirjoitti:

        Nojoo, se vähän helpottaa, kun tietää ettei toinen loukkaannu, kun olen mitä olen enkä ainakaan aktiivinen. Eikä kyse ole etten välitä tai tykkää ihmisestä, en vain ole sellainen joka tarvii jatkuvasti jonkun kanssa tiivistä yhteydenpitoa jne.

        Olen siitä sapiskaa saanut kyllä aikoinaan, paljonkin. Toisilla on odotuksia joita en ole kyennyt ystävänä täyttämään. Ja nimenomaan tuo etten ole aktiivinen pitämään yhteyttä ja näkemään. 😬

        Se voi toki olla ystävän mielestä töykeää, etten ole hänestä niin kiinnostunut, jotta kyselisin tiuhaan kuulumisia. Ymmärrän senkin näkökulman.

        Yleisesti ottaen ihmiset on rasittavan aktiivisia kälättämään ja sosialisoimaan taas minun mielestä. Kun itse voin olla helposti viikon pari puhumatta mitään, kellekkään. Jos yksin olen. Enkä hätäänny yhtään hiljaisuudesta.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Nojoo, se vähän helpottaa, kun tietää ettei toinen loukkaannu, kun olen mitä olen enkä ainakaan aktiivinen. Eikä kyse ole etten välitä tai tykkää ihmisestä, en vain ole sellainen joka tarvii jatkuvasti jonkun kanssa tiivistä yhteydenpitoa jne.

        Olen siitä sapiskaa saanut kyllä aikoinaan, paljonkin. Toisilla on odotuksia joita en ole kyennyt ystävänä täyttämään. Ja nimenomaan tuo etten ole aktiivinen pitämään yhteyttä ja näkemään. 😬

        Blaah, ei ole väliä, saat olla rauhassa juuri sellainen kuin olet ja se on hyvä niin, minä olen tyytyväinen siihen enkä muuta sinulta odotakaan. En myöskään itse lupaa sen enempää, kun en ole kovin takertuva ihmisiin, ystävät ovat kivoja, kunhan ovat riittävän etäällä 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Blaah, ei ole väliä, saat olla rauhassa juuri sellainen kuin olet ja se on hyvä niin, minä olen tyytyväinen siihen enkä muuta sinulta odotakaan. En myöskään itse lupaa sen enempää, kun en ole kovin takertuva ihmisiin, ystävät ovat kivoja, kunhan ovat riittävän etäällä 😂

        Tuo on se taikasana, takertuva. 😜👍

        Voin takertua rakastettuuni, en ikinä ystäviini. Spot. Kiitos kun ymmärrät. Ihanaa tulla ymmärretyksi. 🤗❤️


      • G-LoveR kirjoitti:

        Tuo on se taikasana, takertuva. 😜👍

        Voin takertua rakastettuuni, en ikinä ystäviini. Spot. Kiitos kun ymmärrät. Ihanaa tulla ymmärretyksi. 🤗❤️

        No sinä olet helppo, ymmärrettäväksi, jos vain haluaa kuunnella tarkasti. Olemme ehkä monilta osin aika samanlaisia, arvaisin, niin sepä se tämän vasta helpoksi tekeekin. Ja selittänee myös sen, miksi olemme aina tulleet juttuun, vaikka minä olen tällainen pöhelä ja höselö 😂


    • Anonyymi

      Yleisesti hyväksyttyjen yhteisönormien mukainen.

    • Anonyymi

      Hyvä ihminen ei turise keskustelupalstoilla!

    • Riippuu tilanteista.
      Jos ajatellaan lähimmäisille hyvää ihmistä, hän on huomaavainen, avulias, rohkaiseva, empaattinen ja pystyy olemaan läsnä.
      Jos taas ajatellaan maailman rauhaa, hyvä ihminen tekee kaikkensa, jotta sodat, kurjuus ja köyhyys loppuisivat. Tuohon tuskin yhden ihmisen voimavarat riittäisivät, se vaatisi valtava lauman hyviä ihmisiä ja -tekoja.

      • Anonyymi

        Anteeksi mutta en voi olla hersymättä tuohon lauseeseen"hyvä ihminen...... loppuisivat". Uskot tuohon?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi mutta en voi olla hersymättä tuohon lauseeseen"hyvä ihminen...... loppuisivat". Uskot tuohon?

        Miksi en uskoisi?


    • Hyvä ihminen ei ole täydellinen, mutta yrittää silti parhaansa. Hyvän ihmisen tunnusmerkit voisi olla:
      - kohtelee muita niin kuin haluaisi itseään kohdeltavan.

      Oikeastaan tuo kertoo jo kaiken. Silti lisään muitakin piirteitä:
      - empaattinen
      - on valmis antamaan omastaan ja jakamaan, vaikka itselläkään ei olisi paljon
      - lämpö ja aitous, yleensä eläimet pitää hyvistä ihmisistä
      - ymmärtäväinen, ei tuomitse ihmistä herkästi ennakko-odotuksien perusteella
      - osaa antaa anteeksi, kun anteeksi pyydetään. Ei katkeroidu tai ole pitkävihainen
      - ajattelee muitakin kuin vain omaa napaa

      Tuollainen on mielestäni hyvän ihmisen ”prototyyppi”. Harva kuitenkaan on koko ajan hyvä ihminen ja kuin Äiti Teresa. Jos vedän hihasta, sanoisin että 70-80% ajasta, jos pystyy tuohon yltää melkein Äiti Teresa-tasoon. 😁

      • Hyvin tyhjentävästi avattu asiaa, mainiota! Enkä muuta odottanutkaan sinulta 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Hyvin tyhjentävästi avattu asiaa, mainiota! Enkä muuta odottanutkaan sinulta 😁

        Olen siitä onnellisessa asemassa, että elämässäni on useampi hyvä ihminen. 😊


      • Citrinella kirjoitti:

        Olen siitä onnellisessa asemassa, että elämässäni on useampi hyvä ihminen. 😊

        Se on suorastaan siunattu tila 😁
        Lienee niin, että ajan kanssa meistä useimmat hylkäävät itselleen haitalliset ihmiset ja säilyttävät ne hyvät ihmiset, jotta oma elämä pysyisi tasapainossa.


      • randombypasser kirjoitti:

        Se on suorastaan siunattu tila 😁
        Lienee niin, että ajan kanssa meistä useimmat hylkäävät itselleen haitalliset ihmiset ja säilyttävät ne hyvät ihmiset, jotta oma elämä pysyisi tasapainossa.

        Siunattu tila kuulostaa ihan vauvamahalta. 😂😁🤣

        Minulla on ollut hyvä tuuri tai sitten hyvä vainu hyvien ihmisten suhteen. Elämässäni ei ole ollut pahoja ihmisiä! Pahat olen onnistunut ohittamaan tähän mennessä.

        Edes huonosti päättyneiden parisuhteiden ex-puolisot eivät ole pahoja. Yksi ex oli hyvä ihminen, joka sairastui niin pahasti, että jatkaminen olisi sairastuttanut minutkin. Ja toinen ex oli vain aivan liian erilainen. Ehkä oma syntini on sinisilmäisyys sille, että rakkaus kantaa (parisuhteissa). Ei se kaikkeen pysty.


      • Citrinella kirjoitti:

        Siunattu tila kuulostaa ihan vauvamahalta. 😂😁🤣

        Minulla on ollut hyvä tuuri tai sitten hyvä vainu hyvien ihmisten suhteen. Elämässäni ei ole ollut pahoja ihmisiä! Pahat olen onnistunut ohittamaan tähän mennessä.

        Edes huonosti päättyneiden parisuhteiden ex-puolisot eivät ole pahoja. Yksi ex oli hyvä ihminen, joka sairastui niin pahasti, että jatkaminen olisi sairastuttanut minutkin. Ja toinen ex oli vain aivan liian erilainen. Ehkä oma syntini on sinisilmäisyys sille, että rakkaus kantaa (parisuhteissa). Ei se kaikkeen pysty.

        Siunattu tila on juuri niin syntisen kuuloinen kuin itse sen haluat siltä kuulostavan 😁

        Itselle on osunut kaikenlaista ihmistä kohdalle, mutta vain hyvät ovat jääneet, ovat itse halunneet jäädä, sekin kertoo paljon.

        Exieni kanssa olen hyvissä väleissä, upeita naisia kaikki, on ilo ja kunnia tuntea heidät vaikkei suhteemme kestänytkään.


      • randombypasser kirjoitti:

        Siunattu tila on juuri niin syntisen kuuloinen kuin itse sen haluat siltä kuulostavan 😁

        Itselle on osunut kaikenlaista ihmistä kohdalle, mutta vain hyvät ovat jääneet, ovat itse halunneet jäädä, sekin kertoo paljon.

        Exieni kanssa olen hyvissä väleissä, upeita naisia kaikki, on ilo ja kunnia tuntea heidät vaikkei suhteemme kestänytkään.

        Miksi lapsen saamisessa olisi mitään syntistä? Harva niitä lähtee ilman harkintaa tekemää tai edes ottaa riskiä ehkäisyn kanssa (kuin korkeintaan ehkä vakiintuneessa parisuhteessa, jossa vahinko ei olisi kovin dramaattinen ”vahinko”). Tappelen myös vastaan ajatukselle, että seksi olisi jotenkin syntistä ja tuhmaa! ☝️

        Enpä muusta ole termiä ’siunattu tila’ kuullut käytettävän kuin noista isonevista vatsoista. 🙃


      • Citrinella kirjoitti:

        Miksi lapsen saamisessa olisi mitään syntistä? Harva niitä lähtee ilman harkintaa tekemää tai edes ottaa riskiä ehkäisyn kanssa (kuin korkeintaan ehkä vakiintuneessa parisuhteessa, jossa vahinko ei olisi kovin dramaattinen ”vahinko”). Tappelen myös vastaan ajatukselle, että seksi olisi jotenkin syntistä ja tuhmaa! ☝️

        Enpä muusta ole termiä ’siunattu tila’ kuullut käytettävän kuin noista isonevista vatsoista. 🙃

        Olet oikeassa, myönnän pienen siunatun ajatusvirheeni, seksi ei ole syntistä, ei liioin lasten saaminen hankitatavat huomioituna 😁

        Oi meillä kyllä töissä monikin asia saattaa olla siunatussa tilassa, kun se on hyvällä tolalla ja likimain valmis. Ehkä kyse on puhtaasti miehisestä huumorista sellaisen asian suhteen, jota emme täysin voi ikinä sisäistää 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Olet oikeassa, myönnän pienen siunatun ajatusvirheeni, seksi ei ole syntistä, ei liioin lasten saaminen hankitatavat huomioituna 😁

        Oi meillä kyllä töissä monikin asia saattaa olla siunatussa tilassa, kun se on hyvällä tolalla ja likimain valmis. Ehkä kyse on puhtaasti miehisestä huumorista sellaisen asian suhteen, jota emme täysin voi ikinä sisäistää 😂

        Jaa… Olen kyllä itsekin puhunut maailmalle lähtevistä vauvoista, kun projekti on saanut viranomaishyväksynnän historiassa ja lähtee valloittamaan eurooppaa, mutta siunattua tilaa kukaan ei vielä ole käyttänyt sanoissaan. 😂

        Naisena siunattua tilaa ei paljon voi olla sisäistämättä, kun vatsa jatkuu melkein puoli metriä vanhan painopisteen ulkopuolelle ja eikä tilaa jää enää valtimoille, keuhkoille, vatsalaukulle ja rintarangalle (alimmat rintalastan luut kääntyi pari senttiä ulospäin, kun tila loppuu ja vatsalihakset oli laskostettuna kyljissä 🤣) Tosin tämä vain lyhyiden naisten haaste, mutta kyllä se siunaus aika konkreettiseksi käy,…


      • Citrinella kirjoitti:

        Jaa… Olen kyllä itsekin puhunut maailmalle lähtevistä vauvoista, kun projekti on saanut viranomaishyväksynnän historiassa ja lähtee valloittamaan eurooppaa, mutta siunattua tilaa kukaan ei vielä ole käyttänyt sanoissaan. 😂

        Naisena siunattua tilaa ei paljon voi olla sisäistämättä, kun vatsa jatkuu melkein puoli metriä vanhan painopisteen ulkopuolelle ja eikä tilaa jää enää valtimoille, keuhkoille, vatsalaukulle ja rintarangalle (alimmat rintalastan luut kääntyi pari senttiä ulospäin, kun tila loppuu ja vatsalihakset oli laskostettuna kyljissä 🤣) Tosin tämä vain lyhyiden naisten haaste, mutta kyllä se siunaus aika konkreettiseksi käy,…

        Kiasus... On miehenä vaikea ymmärtää, miten naisen vartalo mukautuu uuteen ihmiseen... Eikä sitä tietty voi ikinä kunnolla ymmärtääkään, ellei sitä koe itse...

        Ööööh... Mietin jatkossa toisenkin kerran, ennen kuin käytän termiä siunatussa tilassa. Tosin vain mietin, noin kaksi sekuntia 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Kiasus... On miehenä vaikea ymmärtää, miten naisen vartalo mukautuu uuteen ihmiseen... Eikä sitä tietty voi ikinä kunnolla ymmärtääkään, ellei sitä koe itse...

        Ööööh... Mietin jatkossa toisenkin kerran, ennen kuin käytän termiä siunatussa tilassa. Tosin vain mietin, noin kaksi sekuntia 😂

        Käytä vaan ihan vapaastl mun puolesta. 😉 Osalla ei tilaa on paremmin, eikä mamma voi huonosti vaikka vähän olisi ahdasta. Itsekin lähinnä hehkuin. 😁 Nuo nyt vaan oli pikkujuttuja, jotka menee ohi (paitsi ne vatsalihakset ei välttämättä palaudu).

        En kommentoinut alunperin muuta kuin miltä sana kuulostaa.


    • Anonyymi

      Sellainen ihminen joka huomaa olla aina pyytämässä lisää liksaa.

    • Sanoisin, että sellainen joka ottaa muut huomioon,eikä ajattele vain itseään,empaattinen ja no täällä on jo niitä asioita jo lueteltu, mitä itsekin listaisin 😊

      • Lehmykäiset otettava huomioon? 🤔😁

        Eiku nehän ois ammuut...😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Lehmykäiset otettava huomioon? 🤔😁

        Eiku nehän ois ammuut...😁

        Niin no lehmykäiset pitäis kans ottaa huomioon 🤣


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Niin no lehmykäiset pitäis kans ottaa huomioon 🤣

        Muuustiikki ja mantsiiiikki ohoi!! 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Muuustiikki ja mantsiiiikki ohoi!! 😄

        Juurikin näin 🤣 mä luulen, että moni lehmyskäinenkin osaa ottaa ammuut ja muut huomioon paremmin kuin osa ihmisistä 😄


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Juurikin näin 🤣 mä luulen, että moni lehmyskäinenkin osaa ottaa ammuut ja muut huomioon paremmin kuin osa ihmisistä 😄

        No elikot kyllä omistaan pitää suhtkoht hyvin huolen, mutta jotkut niistä on aika raakoja...

        Miekkavalaiden on nähty muuten pitävän huolta jopa vammaisesta lajitoveristaan. Se oli aika jännä. Sitä ei usein kyllä eläinkunnassa ole nähty. Siis lauma saalisti ja jätti sille vammaiselle sitten myös sapuskaa, kun se ei itse saanut. 😁

        Valsilla on jotain samoja soluja aivoissa, kun ihmisellä, minkä oletetaan juurikin tuottavan empatiaa. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        No elikot kyllä omistaan pitää suhtkoht hyvin huolen, mutta jotkut niistä on aika raakoja...

        Miekkavalaiden on nähty muuten pitävän huolta jopa vammaisesta lajitoveristaan. Se oli aika jännä. Sitä ei usein kyllä eläinkunnassa ole nähty. Siis lauma saalisti ja jätti sille vammaiselle sitten myös sapuskaa, kun se ei itse saanut. 😁

        Valsilla on jotain samoja soluja aivoissa, kun ihmisellä, minkä oletetaan juurikin tuottavan empatiaa. 😊

        Joo noista miekkavalaista oon kans ymmärtänyt, että ne pitävät lajitovereistaan huolta. Lehmiin en pahemmin ole perehtynyt. Niistä ei ole isommin mitään tietoa, mitä nyt jostain lyhyistä ohjelmista tms.

        Sitten esim leijonat kans aikalailla pitää yhtä ja omista huolen ja jopa joskus niinkin,että muista avuttomista elikoista sivussa, mutta se on ihmeellistä, että olikos se mustapantteri,niin elää yksin eivätkä elä laumassa ollenkaan ja enempikin karttavat toisiaan. Kuitenkin molemmat kissaeläimiä 😊


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Joo noista miekkavalaista oon kans ymmärtänyt, että ne pitävät lajitovereistaan huolta. Lehmiin en pahemmin ole perehtynyt. Niistä ei ole isommin mitään tietoa, mitä nyt jostain lyhyistä ohjelmista tms.

        Sitten esim leijonat kans aikalailla pitää yhtä ja omista huolen ja jopa joskus niinkin,että muista avuttomista elikoista sivussa, mutta se on ihmeellistä, että olikos se mustapantteri,niin elää yksin eivätkä elä laumassa ollenkaan ja enempikin karttavat toisiaan. Kuitenkin molemmat kissaeläimiä 😊

        No valaills muillskin on empatiaan viittaavia toimintoja, samoin ronsut elikkäs nuo kärsäkkäät veijarit ovat myös laumassa pienempiä hoitavia.

        Joo ja tuo on jännää, että osa kissaeläimistä ei laumaannu. Oisko jellonat ja tiikerit ainoita?
        Susilsuman systeemit on kanssa mielenkiintoisia. 😊

        Mutta onko hyvyys vaan laumaihmisen/eläimen juttu? Voiko yksinäinen taistelija olla hyvä?

        Minusta esimerkiksi kotikissat on narsisteja. 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        No valaills muillskin on empatiaan viittaavia toimintoja, samoin ronsut elikkäs nuo kärsäkkäät veijarit ovat myös laumassa pienempiä hoitavia.

        Joo ja tuo on jännää, että osa kissaeläimistä ei laumaannu. Oisko jellonat ja tiikerit ainoita?
        Susilsuman systeemit on kanssa mielenkiintoisia. 😊

        Mutta onko hyvyys vaan laumaihmisen/eläimen juttu? Voiko yksinäinen taistelija olla hyvä?

        Minusta esimerkiksi kotikissat on narsisteja. 🤣

        No joo, nyt en tiiä. Voiko sellainen olla hyvä ihminen/eläin,joka pärjää omillaan,eikä halua muiden seuraa ja ajaa vain omaa etuaan lähinnä 🤔osalla eläimillä se toki on vaiston varassa pysyäkseen hengissä.


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        No joo, nyt en tiiä. Voiko sellainen olla hyvä ihminen/eläin,joka pärjää omillaan,eikä halua muiden seuraa ja ajaa vain omaa etuaan lähinnä 🤔osalla eläimillä se toki on vaiston varassa pysyäkseen hengissä.

        No mähän oon sosiaalinen, mutta välillä tuntuu siltä, että olisi helpompaa vaan tehdä asiat yksin. Monet haluaa auttaa, mutta touhottavat mitä sattuu ja mulle tulee vaan enemmän tekemistä, kun sit olisin tehnyt jonkun homman yksin.

        Porukalla jos tekee, niin jokaisen pitäis osata hoitaa se oma ruutu niin hyvin kuin pystyy, muuten siitä ei oo hyötyä...tai joku sit joutuu korjaamaan muidenkin sotkut...

        Eläinlaumoissahan on tiukka nokkimisjärjestys ja kuri...ja sen ylläpitämiseen tarvitaan aika vahvat auktoriteetit...ehkä joissain lajeissa, ihmisissä ei ole vaan riittävän auktoriteettisia ihmisiä...mä oon ainakin vähän surkea auktoriteetissa...oon liian pehmyt. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        No mähän oon sosiaalinen, mutta välillä tuntuu siltä, että olisi helpompaa vaan tehdä asiat yksin. Monet haluaa auttaa, mutta touhottavat mitä sattuu ja mulle tulee vaan enemmän tekemistä, kun sit olisin tehnyt jonkun homman yksin.

        Porukalla jos tekee, niin jokaisen pitäis osata hoitaa se oma ruutu niin hyvin kuin pystyy, muuten siitä ei oo hyötyä...tai joku sit joutuu korjaamaan muidenkin sotkut...

        Eläinlaumoissahan on tiukka nokkimisjärjestys ja kuri...ja sen ylläpitämiseen tarvitaan aika vahvat auktoriteetit...ehkä joissain lajeissa, ihmisissä ei ole vaan riittävän auktoriteettisia ihmisiä...mä oon ainakin vähän surkea auktoriteetissa...oon liian pehmyt. 😁

        No joo. Vähän sama 😅


    • Anonyymi

      Sellainen joka ei mustamaalaa.

    • Anonyymi

      No kävi niin että ensin yksi sanoi hyväksi mieheksi, toinen perään samaa, kolmas sitten huutelikin että "älä nyt noin hyvä mies" . Ei nyt muuten häiritsisi mutta tällainen toope kun kuulee tommoisia niin vaarana on jäädä pysyvään epätietoisuuden tilaan koska on tehnyt oikein ja koska väärin??, olenko hyvä mies aina siitä huolimatta mitä olen tekemässä??

    • No minusta se on asiallinen käytös ja asennoituminen toisia kohtaan yleensäkin.
      Puoliaan saa pitää ja sanoa rajansa, mutta nekin voi asiallisesti ilmoittaa.

      Hyvyys ei ole mikään kiltteys. Eikä ovimatoksi laskeutuva nöyrtyjä, hyvä osaa olla asiallisen jämpti ja osaa perustella mielipiteensä, eikä vaan jyrää kaikkea läpi.

      • Joo tuo liika kiltteys on kyllä karissut itseltä hiljalleen pois. Siinä uuvuttaa vain itsensä kun yrittää joka suuntaan olla apuna. Vieläkin se Ei:n sanominen on hankalaa. Mutta hiljalleen. Joskus kun en edes puhelinmyyjille kehdannut sanoa ei 🤣👌 siinä sitä olikin sitten, netin kautta tilauksia pois ja numeroita estolistalle 😂 ei helvetti, että naurattaa ajatella sitä aikaa, kun ties mitä "ilmaisnäytteitä" tuli postissa jatkuvalla syötöllä (myös miehille tarkoitettuja)🤣 opinpa senkin asian kantapään kautta, että luuri äkkiä korvaan jos se "ei,kiitos" tule sieltä suusta heti. Koska sitten myöhemmin en saa sitä sanottua 😅


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Joo tuo liika kiltteys on kyllä karissut itseltä hiljalleen pois. Siinä uuvuttaa vain itsensä kun yrittää joka suuntaan olla apuna. Vieläkin se Ei:n sanominen on hankalaa. Mutta hiljalleen. Joskus kun en edes puhelinmyyjille kehdannut sanoa ei 🤣👌 siinä sitä olikin sitten, netin kautta tilauksia pois ja numeroita estolistalle 😂 ei helvetti, että naurattaa ajatella sitä aikaa, kun ties mitä "ilmaisnäytteitä" tuli postissa jatkuvalla syötöllä (myös miehille tarkoitettuja)🤣 opinpa senkin asian kantapään kautta, että luuri äkkiä korvaan jos se "ei,kiitos" tule sieltä suusta heti. Koska sitten myöhemmin en saa sitä sanottua 😅

        No omat rajat on yksi haastavammista keksiä ja sitten pitää. Ainakin joillekin ihmisille, toisille ne tulee äidinmaidosta ja toiset joutuu opettelemaan.

        Mä oon pistänyt rajan, etten osta mitään puhelimitse ja piste. Ihan sama mitä myyvät. Minä kyllä jos jotain tartten, sen saan jostain ihdn varmasti. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        No omat rajat on yksi haastavammista keksiä ja sitten pitää. Ainakin joillekin ihmisille, toisille ne tulee äidinmaidosta ja toiset joutuu opettelemaan.

        Mä oon pistänyt rajan, etten osta mitään puhelimitse ja piste. Ihan sama mitä myyvät. Minä kyllä jos jotain tartten, sen saan jostain ihdn varmasti. 😁

        Joo puhelimen kautta ei kyllä kannata ostaa yhtään mitään. Sitä ei tiedä mitä sieltä tulee ja mihin kaikkeen on liittynyt😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No omat rajat on yksi haastavammista keksiä ja sitten pitää. Ainakin joillekin ihmisille, toisille ne tulee äidinmaidosta ja toiset joutuu opettelemaan.

        Mä oon pistänyt rajan, etten osta mitään puhelimitse ja piste. Ihan sama mitä myyvät. Minä kyllä jos jotain tartten, sen saan jostain ihdn varmasti. 😁

        "Mä oon pistänyt rajan, etten osta mitään puhelimitse ja piste. Ihan sama mitä myyvät. Minä kyllä jos jotain tartten, sen saan jostain ihdn varmasti."

        Mä taas ostan montakin asiaa ihan tarkoituksellisesti puhelimitse ja tykkään siitä, että esim. operaattorini pitää ihan itse huolen siitä että pysyn heidän asiakkaanaan. Joskus aikanaan puljasin noiden kanssa ja kilpailutin jne. lopputuloksena se, etten oikeasti säästänyt mitään. Myös mm. auton huollot tilaan tarkoituksella kun soittavat ja vakuutukset kilpailutan puhelimitse jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mä oon pistänyt rajan, etten osta mitään puhelimitse ja piste. Ihan sama mitä myyvät. Minä kyllä jos jotain tartten, sen saan jostain ihdn varmasti."

        Mä taas ostan montakin asiaa ihan tarkoituksellisesti puhelimitse ja tykkään siitä, että esim. operaattorini pitää ihan itse huolen siitä että pysyn heidän asiakkaanaan. Joskus aikanaan puljasin noiden kanssa ja kilpailutin jne. lopputuloksena se, etten oikeasti säästänyt mitään. Myös mm. auton huollot tilaan tarkoituksella kun soittavat ja vakuutukset kilpailutan puhelimitse jne.

        No ehkä pitää pikkuisen perua, että liittymäjutut kyllä hoidan puhelimitse...osittain. Ne soittaa kyllä, mutta mä sanon, ettei nyt ole hyvä aika ja sitten katson netistä halvimmat vaihtoehdot. Vaikka seuraavaksi päiväksi varattuna soittoaikana mulla on vertailupohjaa. 😁

        Sama vähän vakuutuksissa. Mä otan talon, auton ja peräkärrin vakuutuksiin tarjouksia, mutta henkilö/sairausvakuutuksissa ei ehdot parane. Otin lapsille joskus sairausvakuutukset ja enää rn niillä ehdoilla saisi parempia. 0-omavastuu ja kaikki kuuluu siihen.

        Mutta lehtitilauksia en ota, enkä sukkia, alkkareita...enkä mitään muutakaan. Muutenkin sanon järjestään että nyt en voi puhua...ja varaan tietyn ajan, että voin etsiä tiedot, että saan oikeasti edullisemmin. 😁


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Joo puhelimen kautta ei kyllä kannata ostaa yhtään mitään. Sitä ei tiedä mitä sieltä tulee ja mihin kaikkeen on liittynyt😄

        No mun piti jo tuossa vähän pyörtää hommaa... mutta siinä tuli yksi kelpo niksi sanottua. Osta aikaa. 😁
        Elä osta suinpäin vaan pyydä soittamaan uudelleen ja mieti. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        No mun piti jo tuossa vähän pyörtää hommaa... mutta siinä tuli yksi kelpo niksi sanottua. Osta aikaa. 😁
        Elä osta suinpäin vaan pyydä soittamaan uudelleen ja mieti. 😊

        Tätä taidan alkaa käyttämään. 👌😊 Kerkeen varautua kunnolla ennen kun pitää olla jo päättämässä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ehkä pitää pikkuisen perua, että liittymäjutut kyllä hoidan puhelimitse...osittain. Ne soittaa kyllä, mutta mä sanon, ettei nyt ole hyvä aika ja sitten katson netistä halvimmat vaihtoehdot. Vaikka seuraavaksi päiväksi varattuna soittoaikana mulla on vertailupohjaa. 😁

        Sama vähän vakuutuksissa. Mä otan talon, auton ja peräkärrin vakuutuksiin tarjouksia, mutta henkilö/sairausvakuutuksissa ei ehdot parane. Otin lapsille joskus sairausvakuutukset ja enää rn niillä ehdoilla saisi parempia. 0-omavastuu ja kaikki kuuluu siihen.

        Mutta lehtitilauksia en ota, enkä sukkia, alkkareita...enkä mitään muutakaan. Muutenkin sanon järjestään että nyt en voi puhua...ja varaan tietyn ajan, että voin etsiä tiedot, että saan oikeasti edullisemmin. 😁

        No eipä mulle kyllä ole vuosikausiin yksikään lehtimyyjä soitellut ja jotain sukka tai alkkarisoittoja ei ole koskaan tullut yhtään. Olen sen verran tehokkaasti (vanhana puhelinmyyjänä) hoitanut itseni turhista rekistereistä pois. Sellasia täysin randomnumeroihin tehtäviä soittoja se ei tietenkään poista ja niitäkin tehdään, mutta eipä ole osunut kohdalle.


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Tätä taidan alkaa käyttämään. 👌😊 Kerkeen varautua kunnolla ennen kun pitää olla jo päättämässä.

        Se on näppärä. Jos joku sinulta jotain oikeasti haluaa, se myös odottaa, että sinä osaat punnita kunnon kyllä/ei-vastauksen. Jos ei odota, niin varmin vastaus on ei. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Se on näppärä. Jos joku sinulta jotain oikeasti haluaa, se myös odottaa, että sinä osaat punnita kunnon kyllä/ei-vastauksen. Jos ei odota, niin varmin vastaus on ei. 😁

        Joo 👍😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        No eipä mulle kyllä ole vuosikausiin yksikään lehtimyyjä soitellut ja jotain sukka tai alkkarisoittoja ei ole koskaan tullut yhtään. Olen sen verran tehokkaasti (vanhana puhelinmyyjänä) hoitanut itseni turhista rekistereistä pois. Sellasia täysin randomnumeroihin tehtäviä soittoja se ei tietenkään poista ja niitäkin tehdään, mutta eipä ole osunut kohdalle.

        No minäkin aina vastaan ei kiitos ja estän numeron... on ollut hiljaista pitkään.


    • Anonyymi

      Tässähän te olette rivissä.

    • Anonyymi

      Hmm ... itse voin määritellä tuossa kahta ihan eri asiaa. Kumpaahan mahdat tarkoittaa.

      Ehkä tarkoitat ns. hyvistä - ihmistä, joka tekee hyviä asioita, auttaa toisia pyyteettömästi ja käyttää omaa aikaansa ja vaivaansa ja omia resurssejaan muiden hyväksi jne. No minä en noin yleisellä tasolla ole tuollainen. Jos sanoisin jonkun olevan "hyvä ihminen" niin ehkä sitten tarkoittaisin jotain tuollaista.

      Sitten taas on ne "hyvät tyypit", eli ihmiset joiden seurassa minä viihdyn. He eivät välttämättä ole maailmoja syleileviä hyviksiä, jotka ovat aina kaikkia auttamassa. He voivat olla jollain tasolla jopa aika hankalia tyyppejä, mutta pohjimmiltaan tosi kilttejä ja kultaisia yksilöitä, joihin voi luottaa. Tietenkään heidän ei tarvitse olla hankalia, mutta sekin on mahdollista, eikä lainkaan sulje pois mahdollisuutta olla "hyvä tyyppi".

      • Tarkoitin vain sitä ns. hyvää ihmistä. Hyviä tyyppejä osuu toivottavasti kaikille elämäänsä, mutta he eivät välttämättä ole hyviä ihmisiä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tarkoitin vain sitä ns. hyvää ihmistä. Hyviä tyyppejä osuu toivottavasti kaikille elämäänsä, mutta he eivät välttämättä ole hyviä ihmisiä.

        No kyllä minun hyvät tyyppini ovat myös ihmisinä hyviä, vaikkakaan eivät tosiaan mitään mitään maailmoja syleileviä hyviksiä. En koe hyväksi tyypiksi koskaan esim. sellaista, joka kiusaisi toisia tai olisi toisille tarkoituksella ilkeä.

        Vaan joo, hyvä ihminen on sitten joku äiti Teresa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä minun hyvät tyyppini ovat myös ihmisinä hyviä, vaikkakaan eivät tosiaan mitään mitään maailmoja syleileviä hyviksiä. En koe hyväksi tyypiksi koskaan esim. sellaista, joka kiusaisi toisia tai olisi toisille tarkoituksella ilkeä.

        Vaan joo, hyvä ihminen on sitten joku äiti Teresa.

        Usein ne ovatkin, niin minunkin elämässäni ja siksi he ovat säilyneet mukanani, vaikken ehkä aina olisi heitä ansainnutkaan.

        Äiti Teresakin varmasti oli hyvä ihminen, mutta ei se hänen kaltaistaan toimintaa edellytä, että ihminen voi olla hyvä arjessa. Siihen riittää näkyvästi vähempikin palnostus, henkisesti toki panostus voi olla samalla tasolla, pahahan siitä on sanoa mitä kukin tuntee ja ajattelee.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Usein ne ovatkin, niin minunkin elämässäni ja siksi he ovat säilyneet mukanani, vaikken ehkä aina olisi heitä ansainnutkaan.

        Äiti Teresakin varmasti oli hyvä ihminen, mutta ei se hänen kaltaistaan toimintaa edellytä, että ihminen voi olla hyvä arjessa. Siihen riittää näkyvästi vähempikin palnostus, henkisesti toki panostus voi olla samalla tasolla, pahahan siitä on sanoa mitä kukin tuntee ja ajattelee.

        Minusta vaati muiden edun oman edun edelle asettamista, jotta voidaan kutsua hyväksi ihmiseksi. Itse tosin olen sitä mieltä, että hyvä ihmisyys ei useinkaan ole ihmiselle itselleen kovin terveellistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta vaati muiden edun oman edun edelle asettamista, jotta voidaan kutsua hyväksi ihmiseksi. Itse tosin olen sitä mieltä, että hyvä ihmisyys ei useinkaan ole ihmiselle itselleen kovin terveellistä.

        Saatat olla hyvinkin oikeassa, kuulostaa hyvältä kiteytykseltä. En ole samaa mieltä terveellisyydestä, paitsi jos aina ja kaikessa asettaa muut edelleen. Terve ihminen tekee niin vain kun itsellä on siihen resursseja, mahdollisuus itseä rikkomatta.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Saatat olla hyvinkin oikeassa, kuulostaa hyvältä kiteytykseltä. En ole samaa mieltä terveellisyydestä, paitsi jos aina ja kaikessa asettaa muut edelleen. Terve ihminen tekee niin vain kun itsellä on siihen resursseja, mahdollisuus itseä rikkomatta.

        Niin no minäpä taas en ole sitä mieltä, että hyvä ihminen voisi koskaan asettaa itseään muiden edelle. Sellainen ei ole enää hyvis, vaan ihan tavallinen talliainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin no minäpä taas en ole sitä mieltä, että hyvä ihminen voisi koskaan asettaa itseään muiden edelle. Sellainen ei ole enää hyvis, vaan ihan tavallinen talliainen.

        Se on yksi näkemys ja sinulla varmasti on todella hyvät syyt mielipiteellesi. Jossain määrin voin myös ymmärtää näkemystäsi tietämättä perusteitasi sen tarkemmin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Se on yksi näkemys ja sinulla varmasti on todella hyvät syyt mielipiteellesi. Jossain määrin voin myös ymmärtää näkemystäsi tietämättä perusteitasi sen tarkemmin.

        No valtaosa ihmisistä on ihan hyviä ihmisiä, vaikkakaan eivät mitenkään täydellisiä. Jos nyt miettii ihan randomisti tuolla ympärilleen, niin sellaisia täysiä k.päitä on lopulta varsin vähän. Valtaosa ihmisistä on vähintään lähipiirilleen hyviä ihmisiä ja suurin osa ihmisistä kyllä auttaa, jos joku tulee apua pyytämään ja laittaa rahaa johonkin "punasen ristin keräyksiin". Vaan tosiaan hyvin harva sitten kuitenkaan on erityisen epäitsekäs ja aina muut huomiin ottava hyvä ihminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No valtaosa ihmisistä on ihan hyviä ihmisiä, vaikkakaan eivät mitenkään täydellisiä. Jos nyt miettii ihan randomisti tuolla ympärilleen, niin sellaisia täysiä k.päitä on lopulta varsin vähän. Valtaosa ihmisistä on vähintään lähipiirilleen hyviä ihmisiä ja suurin osa ihmisistä kyllä auttaa, jos joku tulee apua pyytämään ja laittaa rahaa johonkin "punasen ristin keräyksiin". Vaan tosiaan hyvin harva sitten kuitenkaan on erityisen epäitsekäs ja aina muut huomiin ottava hyvä ihminen.

        No osa on semmoisia, sydämeltään oikeasti hyviä, jotka auttavat ketä tahansa miltei koska tahansa. Vaan harva sitä tekee arjessa, mitä nyt nakkaavat kolikot Punaisen Ristin kippoon. Arvaisin että todella hyvät ihmiset ovat jokseenkin yhtä vähissä kuin todelliset kusipäätkin, lienee luonnon tasapainon säilymisellä sormensa pelissä tässäkin asiassa.


    • Ihminen voi olla hyvä kovin monella eri tavalla. Voi olla hyvä isä, hyvä esimies, hyvä ystävä jne.

      Hyväsydäminen ihminen on niin vahvasti läsnä, että sinä tunnet olosi hyväksi ja rauhalliseksi hänen seurassaan.
      Toki voidaan luetella myös yleisesti hyvinä pidettyjen ihmisen piirteitä, kuten nöyryys, vilpittömyys, hyväntahtoisuus jne.

      • Olla läsnä... Todella hyvin sanottu, aivan täydellistä!


    • Anonyymi

      erittele ihmiset kuka on hyvä ihminen ja kuka on paha ihminen, vaikeaa eritelllä.

    • Anonyymi

      jos ihmiset ovat eriteillä eli kuin moottoriteillä eri kaistoilla ja ajavat vääriin suuntiin.

    • Ketkä palstalla on omasta mielestä hyviä? Mä oon omasta mielestä. 😐

      • Mmm, mä olen hyväsydäminen kyllä, kehtaannsanoa näin, ajattelen ja suoan mielelläni ihmisille hyvää ja hyviä asioita. Mutten ole hyvä niin kuitenkaan, että uhrautuisin kovinkaan paljoa muitten puolesta. Ellei kyse ole perheestäni.

        Heidän vuoksi teen vaikka kuolisin tehdessäni, kun on tarpeen. Se ei välttämättä ole hyvä.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mmm, mä olen hyväsydäminen kyllä, kehtaannsanoa näin, ajattelen ja suoan mielelläni ihmisille hyvää ja hyviä asioita. Mutten ole hyvä niin kuitenkaan, että uhrautuisin kovinkaan paljoa muitten puolesta. Ellei kyse ole perheestäni.

        Heidän vuoksi teen vaikka kuolisin tehdessäni, kun on tarpeen. Se ei välttämättä ole hyvä.

        Kyllä sen ihminen tietää (sydämmestään) onko hyvä. Kaikki eivät ole vaikka yritän niin ajatella..


    • Mulla on ystävä joka on oikeesti todella hyvä. Yksi hyvä ystävä on parempi kuin 30 kaveria..

    • Anonyymi

      Turvallinen= hyvällä ymmärryksellä, arvostelukyvyllä ja suhteellisuudentajulla varustettu. Eli suht älykäs mutta ennen kaikkea viisas.

    • Anonyymi

      mikä sitten päähän pisto kuin neulalla joku pistos jos pistää päähän joku ajatus, vähän kuin moottoritiellä ajaisi väärään suuntaan, meillä jonkun kaverin kanssa oli sellainen päähän pisto lähteä... kaljaa ostamaan keskellä yötä.

    • Sellainen joka on mennyt krematoriosta läpi; meillä kun ei ole tapana puhua vainajista pahaa.

      En kyllä tiedä millä perusteella ihmiset sanovat toisiaan hyviksi ihmisiksi mutta muutama näkemys.
      -Lokero ajattelu. Ihmisiä tykätään nykyään laittaa eri lokeroihin ja muotteihin josta ehkä tunnetuin esimerkki on etuoikeuskehä. Mitä lähempänä toinen on sitä omaa lokeroa sitä turvallisempaa on tulkita toinen hyväksi tyypiksi.
      - Pyyteettömyys. Voiko lahjoittaa vaikka rahaa yhdistykselle jos vastaavasti saa näkyvyyttä. Meillä hyvyyteen kuuluu että vastinetta ei pyydetä vaikka molemmat tuosta hyötyisi.
      - Ammatti. Otetaan vaikka kirurgi. Vaikka kuinka olisi työkavereille hirviö niin onko silti hyvä ihminen kun leikkaa sairaista terveitä.
      -Henkilökohtaiset ominaisuudet. Tuolla on jo ketjussa henkilöä kuvaavia adjektiiveja joten en lisää niitä tähän.

      Vaikka hyvyyttä nyt tarkemmin en määrittele niin minusta hautajaisten saattoväki on ihan hyvä mittari kertomaan miten elämä meni. Jos minun hautajaisissa puhutaan että olin hyvä koneistaja ja polttoleikkaaja sekä pätevä maalivahti niin kyllä minusta olen elänyt ihan turhaan.
      Jos taas todetaan mukavaksi työkaveriksi ja henkilöksi jonka kanssa oli mukava pelata samassa porukassa niin silloin on jotakin tehnyt oikein.

    • Anonyymi

      se, on, hyvä,

      =)

    • Anonyymi
      • Asia, jota ei itse osaa sanoittaa kysyttäessä, on ihmiselle vieras ja tuntematon.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Asia, jota ei itse osaa sanoittaa kysyttäessä, on ihmiselle vieras ja tuntematon.

        Asia jota ei kykene semioottisesti tuomaan esiin on mykkää kärsimystä. Puhdas luonnonprosessi.


    • Anonyymi

      Minulle sanotaan usein:

      "Voi hyvä ihminen!"

      Mahdan siis olla useammankin mielipiteen mukaisesti erityisen hyvä ihminen. 🤘😎

      🦄

    • Anonyymi

      IRL onnistuu tekemään jotain hassuja temppuilujakin paremmin kuin netissä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe