Kristittyjen yhteys

Anonyymi-ap

Todellinen kristittyjen yhteys onkin perusteltavissa Jumalan Sanalla. Esimerkiksi 1.Joh.1:7 sanoo näin; ”Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin Hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, Hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. Tai Joh.13:35 ”Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.”

Onko tällä palstalla mielestänne uskovilla keskinäistä rakkautta?

74

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossa asiassa on kyllä parantamisen varaa.

      • Anonyymi

        Normaali kristityt kyllä pitää yhtä ja antaa lahjoja sekä hoitaa toisiaan myös työssä.


    • Anonyymi

      Silloin kun tulin uskoon ajattelin, että toiset uskossa olevat ovat varmaan iloisia kun saavat uuden uskovan sisaren joukkoonsa, mutta eihän se näin ollutkaan. En ollutkaan oikeassa uskossa kun en kuulunut johonkin tiettyyn ryhmään. Ja kyllähän se on nähty minkälaista lokeroimista tämä ollut ollut täälläkin, ja nyt vielä tämä liberaaleihin ja konservatiiveihin jakaminen mitä ei ennen ollut. Joten ei varmaan kristittyjen yhteyttä juuri ole valitettavasti. Kyllä sen tuntee kenen kanssa sitä yhteyttä on.

      • Anonyymi

        Helluntailaiset elää toisessa synagoga uskonnossa.


    • Mutta eihän tällä palstalla ole muita kristittyjä kuin minä.

      • Siltä tosiaan vaikuttaa.


      • inti kirjoitti:

        Siltä tosiaan vaikuttaa.

        Sanon varmuuden vuoksi, että se oli vitsi. Muistelin sellaista kaskua, jossa joku saarnamies Raamattua ja kristinuskoa tutkittuaan totesi jollekulle kaverilleen, ettei maailmassa taida olla muita kristittyjä kuin minä ja sinä, ja sinustakaan en ole ihan varma. Jostakin syystä mielessäni on Leo Meller ja Viktor Klimenko, mutta en ole varma, kertoiko tämä kasku todella heistä.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Sanon varmuuden vuoksi, että se oli vitsi. Muistelin sellaista kaskua, jossa joku saarnamies Raamattua ja kristinuskoa tutkittuaan totesi jollekulle kaverilleen, ettei maailmassa taida olla muita kristittyjä kuin minä ja sinä, ja sinustakaan en ole ihan varma. Jostakin syystä mielessäni on Leo Meller ja Viktor Klimenko, mutta en ole varma, kertoiko tämä kasku todella heistä.

        Sanotaan kuitenkin, että ainakin perinteiset luterilaiset ovat kaikonneet palstalta jo aikaa sitten.


      • inti kirjoitti:

        Sanotaan kuitenkin, että ainakin perinteiset luterilaiset ovat kaikonneet palstalta jo aikaa sitten.

        Voidaan tietysti kysyä, mikä on kristitty. Tavallisesti määrittelen kristityn henkilöksi, joka kysyttäessä vastaa tunnustautuvansa kolminaisuusoppiin (tai vähintään "kaksinaisuusoppiin": Kristuksen jumaluus on kynnyskysymys, Pyhästä Hengestä voidaan hätätapauksessa ehkä tinkiä).

        Tämä riittää. Jos edellyttäisin kristityltä muuta, ylittäisin rajani. Se on joku muu, joka tutkii munaskuut ja punnitsee sydämet.

        Toisaalta jos ajatellaan kristinuskon radikaalisuutta, voidaan kysyä, voiko kukaan, joka ei ole kieltäytynyt elämästä ja onnesta protestiksi vääryyttä vastaan, olla kristitty.

        Luin tällaisen jutun: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/bab0a5a2-29fd-4181-97ac-5e8b5c7ef80c

        "En haluaisi kuulua yhteiskuntaan, jossa joku joutuu nukkumaan vihreässä vessassa yhteisten päätöstemme takia."

        Mutta jos todella en halua kuulua sellaiseen yhteiskuntaan, eikö minun pitäisi erota siitä? Siitä eroaminen on mahdotonta. Siitä pitää erota, kaikki muu on syntiä ja johtaa helvettiin. Konditionaali pitäisi muuttaa indikatiiviksi: en halua kuulua yhteiskuntaan, jossa joku joutuu nukkumaan vihreässä vessassa yhteisten päätöstemme takia. Ja tämän sanottuani menen ja poltan itseni elävältä jossakin julkisella paikalla, jotta muutkin saavat kuulla ja nähdä kristinuskon sanoman.

        Toinen lainaus:

        "Aina, kun joku kysyy, mistä seurakunnasta olen, ajattelen, että 'ihanaa, hän ei tiedä, kuka olen'. Se on aina minulle niin vapauttavaa, Kokander sanoo."

        Kuulostaako tämä normaalilta vai yllättävältä? Ilmeisesti asunnottomat ovat siis tottuneet siihen, että hyväntekijät ovat useimmiten jostakin seurakunnasta.

        Asunnottoman silmissä kristinusko saattaa näyttää hieman erilaiselta kuin esimerkiksi uskonnonvastaisia kirjoja kirjoittelevan teoreettisen fysiikan professorin silmissä tai kirkosta protestiksi eroavan konservatiivin tai liberaalin silmissä.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Voidaan tietysti kysyä, mikä on kristitty. Tavallisesti määrittelen kristityn henkilöksi, joka kysyttäessä vastaa tunnustautuvansa kolminaisuusoppiin (tai vähintään "kaksinaisuusoppiin": Kristuksen jumaluus on kynnyskysymys, Pyhästä Hengestä voidaan hätätapauksessa ehkä tinkiä).

        Tämä riittää. Jos edellyttäisin kristityltä muuta, ylittäisin rajani. Se on joku muu, joka tutkii munaskuut ja punnitsee sydämet.

        Toisaalta jos ajatellaan kristinuskon radikaalisuutta, voidaan kysyä, voiko kukaan, joka ei ole kieltäytynyt elämästä ja onnesta protestiksi vääryyttä vastaan, olla kristitty.

        Luin tällaisen jutun: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/bab0a5a2-29fd-4181-97ac-5e8b5c7ef80c

        "En haluaisi kuulua yhteiskuntaan, jossa joku joutuu nukkumaan vihreässä vessassa yhteisten päätöstemme takia."

        Mutta jos todella en halua kuulua sellaiseen yhteiskuntaan, eikö minun pitäisi erota siitä? Siitä eroaminen on mahdotonta. Siitä pitää erota, kaikki muu on syntiä ja johtaa helvettiin. Konditionaali pitäisi muuttaa indikatiiviksi: en halua kuulua yhteiskuntaan, jossa joku joutuu nukkumaan vihreässä vessassa yhteisten päätöstemme takia. Ja tämän sanottuani menen ja poltan itseni elävältä jossakin julkisella paikalla, jotta muutkin saavat kuulla ja nähdä kristinuskon sanoman.

        Toinen lainaus:

        "Aina, kun joku kysyy, mistä seurakunnasta olen, ajattelen, että 'ihanaa, hän ei tiedä, kuka olen'. Se on aina minulle niin vapauttavaa, Kokander sanoo."

        Kuulostaako tämä normaalilta vai yllättävältä? Ilmeisesti asunnottomat ovat siis tottuneet siihen, että hyväntekijät ovat useimmiten jostakin seurakunnasta.

        Asunnottoman silmissä kristinusko saattaa näyttää hieman erilaiselta kuin esimerkiksi uskonnonvastaisia kirjoja kirjoittelevan teoreettisen fysiikan professorin silmissä tai kirkosta protestiksi eroavan konservatiivin tai liberaalin silmissä.

        Voisiko ajatella, että Jeesus edusti kriittistä ajattelua? Kristinusko pysyy ajan hermolla suhtautumalla aina kulloiseenkin aikaan kriittisesti. Tiedekin kannustaa kriittiseen ajatteluun. Maailma: "it from bit" tai "bottom-up". Kristinusko: "bit from it" tai "top-down". Näiden kahden väliä säilyy aina jännite. Siellä "top" on luonnollisesti korkein hyvyys. Asunnottomienkin tapauksessa pitäisi etsiä juurisyitä. Tuskinpa asuntopolitiikkaakaan on harjoitettu pelkästään korkeinta hyvyyttä ajatellen.


      • Anonyymi
        herrens_tiggare kirjoitti:

        Sanon varmuuden vuoksi, että se oli vitsi. Muistelin sellaista kaskua, jossa joku saarnamies Raamattua ja kristinuskoa tutkittuaan totesi jollekulle kaverilleen, ettei maailmassa taida olla muita kristittyjä kuin minä ja sinä, ja sinustakaan en ole ihan varma. Jostakin syystä mielessäni on Leo Meller ja Viktor Klimenko, mutta en ole varma, kertoiko tämä kasku todella heistä.

        HELLUNTAILAISET ELÄÄ SYNAGOGAA JA KLIMENKOT ORTODOKSIKIRKOSSA HELLAREISSA ERI TODELLISUUDESSA.


      • Anonyymi
        inti kirjoitti:

        Voisiko ajatella, että Jeesus edusti kriittistä ajattelua? Kristinusko pysyy ajan hermolla suhtautumalla aina kulloiseenkin aikaan kriittisesti. Tiedekin kannustaa kriittiseen ajatteluun. Maailma: "it from bit" tai "bottom-up". Kristinusko: "bit from it" tai "top-down". Näiden kahden väliä säilyy aina jännite. Siellä "top" on luonnollisesti korkein hyvyys. Asunnottomienkin tapauksessa pitäisi etsiä juurisyitä. Tuskinpa asuntopolitiikkaakaan on harjoitettu pelkästään korkeinta hyvyyttä ajatellen.

        Juutalaisia valkovenäjältä Latviasta tuli Suomeen ryöstölle asuntoihin myös liikkeisiin. Heitä on nähty Israelissa Virossa myös jakomäessä.


      • Anonyymi
        herrens_tiggare kirjoitti:

        Sanon varmuuden vuoksi, että se oli vitsi. Muistelin sellaista kaskua, jossa joku saarnamies Raamattua ja kristinuskoa tutkittuaan totesi jollekulle kaverilleen, ettei maailmassa taida olla muita kristittyjä kuin minä ja sinä, ja sinustakaan en ole ihan varma. Jostakin syystä mielessäni on Leo Meller ja Viktor Klimenko, mutta en ole varma, kertoiko tämä kasku todella heistä.

        ANTI MESSIAAT SIION SALEM SYNAGOGA


    • Anonyymi

      Siteeratut raamatun kohdat väittää että pitää olla Jumalan Henki ja juonut samaa hengellistä kalliota ne joiden välillä yhteys näkyy käytännössä.

      Pyhä Henki tai Herran Henki eivät saa aikaan yhteyttä, ja rakkautta vaan Jumalan Henki.

    • Anonyymi

      ArtoTTT

      #Onko tällä palstalla mielestänne uskovilla keskinäistä rakkautta?#

      Montakos uskovaista palstalla on?

      • Anonyymi

        Keitä tarkoitat uskovaisilla? Jehovantodistajia, helluntailaisia, mormooneja, putinlaisia, melleriläisiä, luterilaisia, muslimeja, juutalaisia, ufolaisia, persuja, patmoslaisia, viidesläisiä, vai muuten vain hulluja??????????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keitä tarkoitat uskovaisilla? Jehovantodistajia, helluntailaisia, mormooneja, putinlaisia, melleriläisiä, luterilaisia, muslimeja, juutalaisia, ufolaisia, persuja, patmoslaisia, viidesläisiä, vai muuten vain hulluja??????????

        Jokainen kristitty tarkoittaa "oikeilla uskovilla" pientä joukkoa hänen itsensä kanssa samaa mieltä olevia.


      • Anonyymi

        Kyllä täällä muutama on, jotka sanovat olevan uskovaisia, tiedä sitten jotka oikein korostavat olevansa uskossa, onko heillä yhteyttä muiden kristittyjen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keitä tarkoitat uskovaisilla? Jehovantodistajia, helluntailaisia, mormooneja, putinlaisia, melleriläisiä, luterilaisia, muslimeja, juutalaisia, ufolaisia, persuja, patmoslaisia, viidesläisiä, vai muuten vain hulluja??????????

        ArtoTTT

        Enemmistö näyttäisi olevan vain ateisteja ja pilkkaajia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä muutama on, jotka sanovat olevan uskovaisia, tiedä sitten jotka oikein korostavat olevansa uskossa, onko heillä yhteyttä muiden kristittyjen kanssa.

        ArtoTTT

        Kyllä todellisilla kristityillä on yhteys myös seurakuntarajojen yli. Taas eri asia on jos kristityillä tarkoitetaan "jumalattomia" kirkon nimellisjäseniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Kyllä todellisilla kristityillä on yhteys myös seurakuntarajojen yli. Taas eri asia on jos kristityillä tarkoitetaan "jumalattomia" kirkon nimellisjäseniä.

        Juuri näin. Evlut kirkon liberaalit ja ateistit eivät koe yhteyttä muiden kristityjen kanssa vaan pilkkaavat heitä tälläkin palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Evlut kirkon liberaalit ja ateistit eivät koe yhteyttä muiden kristityjen kanssa vaan pilkkaavat heitä tälläkin palstalla.

        Tolkku ja mummomuori ovat juuri tuollaisia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Enemmistö näyttäisi olevan vain ateisteja ja pilkkaajia...

        Aivan? Enemmistöön kuuluvia jotka pilkkaavat Jumalan Luomistyöhön liittyvää erilaisuutta jopa Raamatunkohtia siteeraamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Kyllä todellisilla kristityillä on yhteys myös seurakuntarajojen yli. Taas eri asia on jos kristityillä tarkoitetaan "jumalattomia" kirkon nimellisjäseniä.

        Toisin sanoen, he jotka eivät ole korottaneet itseään ketään toista paremmaksi uskossaan, ovat sinulle nimelliskristittyjä? Ihmiset jotka eivät kerskaa omalla hyväosaisuudellaan, ovat sinulle siis jumalattomia nimelliskristittyjä.


      • Anonyymi

        Jeesuksen sanoin Mark.16:ssa on kerrottu millaisia ovat Hänen uskovat seuraajansa, vielä ei kukaan ole osoittanut tunnusteoillaan olevansa kyseisen kohdan mittainen esimerkiksi parantaessaan sairaita.
        Mihin ajattelit vetää rajan, millaisia uskovia tarkoitat? Raamatussa kerrotunlaisia ei nähtävästi yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Kyllä todellisilla kristityillä on yhteys myös seurakuntarajojen yli. Taas eri asia on jos kristityillä tarkoitetaan "jumalattomia" kirkon nimellisjäseniä.

        Älkää vaan mennä näihin eksytyksiin ettei saa tavata sukulaisia eikä kavereita ja pitää repiä koulutodistukset tai varastavat TV stereot ei saa kuunnella musiikkia ( muslimit judet Mooses ja jehovat vaparit hellarit ...ei ikinä ) kristittyjen kuuluu tavata sukuaan hoitaa heitä auttaa ja olla kirkossa. Judet repii synagogille eksyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Evlut kirkon liberaalit ja ateistit eivät koe yhteyttä muiden kristityjen kanssa vaan pilkkaavat heitä tälläkin palstalla.

        Juutalaiset vaparit hellarit käy keräämässä rahaa itselleen kirkoissa SYNAGOGALLE !! Älkää uskoko näitä. Ne esiintyy vetää teatteria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen, he jotka eivät ole korottaneet itseään ketään toista paremmaksi uskossaan, ovat sinulle nimelliskristittyjä? Ihmiset jotka eivät kerskaa omalla hyväosaisuudellaan, ovat sinulle siis jumalattomia nimelliskristittyjä.

        Liberaalit ovat korottaneet itsensä Jumalankin yläpuolelle


    • Anonyymi

      Käytännössä "kristittyjen yhteys" näkyy siinä, että kristityt ovat jakautuneet yli kymmeneen kirkkokuntaan ja niiden sisällä varmaan tuhanteen lahkoon. Suomenkin pientä evankelis-luterilaista kristinuskon sivuhaaraa edustava valtionkirkko on sisäisesti hajaantunut useaan eri lestadiolaiseen ryhmään, viidesläisiin ja enemmän tai vähemmän "liberaaleihin" ryhmiin.

      • Anonyymi

        Minä näen tällaisen jakautumisen paremminkin yhteyden puuttumisena kuin yhteytenä. Eikö sitä paremminkin pitäisi pyrkiä siihen yhteyteen kuin erottautumaan omaksi ryhmäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä näen tällaisen jakautumisen paremminkin yhteyden puuttumisena kuin yhteytenä. Eikö sitä paremminkin pitäisi pyrkiä siihen yhteyteen kuin erottautumaan omaksi ryhmäksi.

        Mikä se yksi seurakunta sitten on mihin kaikkien kristityjen pitäisi sinusta kuulua?


      • Anonyymi

        Ei mikään iso kirkkolaitos ole mikään seurakunta.
        Seurakunnat ovat pieniä yhteisöjä missä ihmiset tuntevat toistensa kuten alkuseurakunnan jotka kokoontuivat kodeissa.


      • Anonyymi

        Tottakai jakaantuvat koska työn painotus on erilainen.
        Yhteys on yhteinen oppi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se yksi seurakunta sitten on mihin kaikkien kristityjen pitäisi sinusta kuulua?

        Ehkä se on niiden yhteisö, joilla on Kristuksen sisäinen tuntemus. Sehän voi olla eri seurakunta rajojen. Eikä rajoittua vain tiettyyn seurakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se on niiden yhteisö, joilla on Kristuksen sisäinen tuntemus. Sehän voi olla eri seurakunta rajojen. Eikä rajoittua vain tiettyyn seurakuntaan.

        Mutta et osaa sanoa mikä se käytännössä on?
        Kannattaisi miettiä ennen kuin alat kritisoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta et osaa sanoa mikä se käytännössä on?
        Kannattaisi miettiä ennen kuin alat kritisoida.

        Minä en tarkoita mitään ulkoista fyysistä paikkaa, tai seurakuntaa, vaan sitä sisäistä yhteyden tilaa mitä on eri uskovien välillä jos on, mutta vaikuttaa, että ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai jakaantuvat koska työn painotus on erilainen.
        Yhteys on yhteinen oppi,

        Painotus on ollut erilainen. Esimerkiksi 30-vuotisen sodan aikana katolisten työ painottui protestanttien tappamiseen, kun taas protestantit (suomalaiset hakkapeliitat muiden jatkona) keskittyivät katolisten tappamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se yksi seurakunta sitten on mihin kaikkien kristityjen pitäisi sinusta kuulua?

        Jokaisen kirtityn mielestä oma kirkkokunta on juuri se, joka tulkitsee Raamattua oikein.

        Ei kai jotain evankelisluterilaista sirpalekirkkokuntaa kannattaisi pitää pystyssä, jos evankelisluterilaiset olisivat sitä mieltä, että joku iso kirkkokunta on itse asiassa ihan oikeassa tulkitessaan Raamattua?


    • Anonyymi

      Vastauksen näkee tästäkin ketjusta arto TTT kirjoituksista jossa hän ilmoittaa, ettei kirkkoon kuuluvat ole niitä oikeita kristittyjä. Eniten täällä jakoa tekevätkin muihin seurakuntiin kuuluvat korottamalla itsensä oikeaksi uskovaksi. Ne muutamat nimimerkit jotka ovat maltillisempaa ev.lut linjaa saavat kohtuuttomasti kuraa niskaansa juuri noilta artoilta.

      • Anonyymi

        ArtoTTT

        Sanoinko minä noin? Eikö Päivikin kuulu kirkkoon? Täällä kuitenkin näyttäisi enemmistö olevan lähinnä pilkkaajia ja ateisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Sanoinko minä noin? Eikö Päivikin kuulu kirkkoon? Täällä kuitenkin näyttäisi enemmistö olevan lähinnä pilkkaajia ja ateisteja.

        "Kyllä todellisilla kristityillä on yhteys myös seurakuntarajojen yli. Taas eri asia on jos kristityillä tarkoitetaan "jumalattomia" kirkon nimellisjäseniä."

        Mistä sinä tiedät kenenkin uskonlaadun ? Onko sinulla antaa esimerkkejä palstalaisista ketkä ovat mielestäsi noita todellisia kristittyjä ja ketkä sitten noita toisia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä todellisilla kristityillä on yhteys myös seurakuntarajojen yli. Taas eri asia on jos kristityillä tarkoitetaan "jumalattomia" kirkon nimellisjäseniä."

        Mistä sinä tiedät kenenkin uskonlaadun ? Onko sinulla antaa esimerkkejä palstalaisista ketkä ovat mielestäsi noita todellisia kristittyjä ja ketkä sitten noita toisia ?

        Kyllä sen uskon laadun huomaa tällä palstalla kirjoittavistakin hyvin helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä todellisilla kristityillä on yhteys myös seurakuntarajojen yli. Taas eri asia on jos kristityillä tarkoitetaan "jumalattomia" kirkon nimellisjäseniä."

        Mistä sinä tiedät kenenkin uskonlaadun ? Onko sinulla antaa esimerkkejä palstalaisista ketkä ovat mielestäsi noita todellisia kristittyjä ja ketkä sitten noita toisia ?

        Todellisia kristittyjä EI ole Tolkku eikä mummo jotka esiintyvät kristittyinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä todellisilla kristityillä on yhteys myös seurakuntarajojen yli. Taas eri asia on jos kristityillä tarkoitetaan "jumalattomia" kirkon nimellisjäseniä."

        Mistä sinä tiedät kenenkin uskonlaadun ? Onko sinulla antaa esimerkkejä palstalaisista ketkä ovat mielestäsi noita todellisia kristittyjä ja ketkä sitten noita toisia ?

        Ne ovat todellisia uskovia joita sinä yrität mollata.
        Tiedät siis itse oikein hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ovat todellisia uskovia joita sinä yrität mollata.
        Tiedät siis itse oikein hyvin.

        En yritä mollata. Itse olen uskoa etsivä agnostikko mutta palstaa seuranneena on ottanut silmään torailu jota juuri tuntuvat harjoittavan muihin kuin kirkon seurakuntaan kuuluvat ja ihmettelen tuota paljon. Eikö kuitenkin ole parempi jos ihminen omaa edes sinapin siemenen verran uskoa kuin ei lainkaan. Kannattaisiko enemmin kannustaa kuin keskittyä torailemaan ja nimittelemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En yritä mollata. Itse olen uskoa etsivä agnostikko mutta palstaa seuranneena on ottanut silmään torailu jota juuri tuntuvat harjoittavan muihin kuin kirkon seurakuntaan kuuluvat ja ihmettelen tuota paljon. Eikö kuitenkin ole parempi jos ihminen omaa edes sinapin siemenen verran uskoa kuin ei lainkaan. Kannattaisiko enemmin kannustaa kuin keskittyä torailemaan ja nimittelemään.

        S24-palstalla vain trolli "etsii" uskoa. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S24-palstalla vain trolli "etsii" uskoa. 🤣🤣🤣

        No en minä täältä sitä etsikään. Kunhan nyt vain summasin mikä olen ettei kuvitella vaikka ateistiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä todellisilla kristityillä on yhteys myös seurakuntarajojen yli. Taas eri asia on jos kristityillä tarkoitetaan "jumalattomia" kirkon nimellisjäseniä."

        Mistä sinä tiedät kenenkin uskonlaadun ? Onko sinulla antaa esimerkkejä palstalaisista ketkä ovat mielestäsi noita todellisia kristittyjä ja ketkä sitten noita toisia ?

        ArtoTTT

        Ei se esim. pilkkaajien kohdalla ole epäselvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Ei se esim. pilkkaajien kohdalla ole epäselvää.

        Keitä he ovat ? Ei kait vain erimieltä olevat voi kaikki tuota olla voihan kyse olla vain näkemys tai jopa tulkintaerosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keitä he ovat ? Ei kait vain erimieltä olevat voi kaikki tuota olla voihan kyse olla vain näkemys tai jopa tulkintaerosta.

        Kyllä silkan vittuilun ja valehtelun tulkinnasta erottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä silkan vittuilun ja valehtelun tulkinnasta erottaa.

        Onhan täällä tosiaan joku kirjoittelija jonka jutut on suorastaan rivoja ja tietenkin selvästi haistattelevat kirjoittelijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen uskon laadun huomaa tällä palstalla kirjoittavistakin hyvin helposti.

        Toisten ”usko” perustuu omiin tunteisiin ja kristinuskoon liittyvät totuudet määräytyvät omien mieltymysten ohjaamina. He ”uskovat” omavoimaisesti. Toiset ovat saaneet uskon lahjana, mikä on saanut aikaan selvän muutoksen: En enää elä vain minä, vaan Kristus elää minussa. Raamattu halutaan ottaa Jumalan sanana, sellaisena, jona se on tarkoitettu, eikä korottaa itseä sen yläpuolelle ”paremmin tietävänä” ja antaa tunteiluille perustuville Jumalan sanan vääristelyille ja kieltämisille sijaa, vaan nöyrtyä Jumalan sanan edessä ja pyrkiä ymmärtämään miksi se on annettu meille sellaisena kuin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisten ”usko” perustuu omiin tunteisiin ja kristinuskoon liittyvät totuudet määräytyvät omien mieltymysten ohjaamina. He ”uskovat” omavoimaisesti. Toiset ovat saaneet uskon lahjana, mikä on saanut aikaan selvän muutoksen: En enää elä vain minä, vaan Kristus elää minussa. Raamattu halutaan ottaa Jumalan sanana, sellaisena, jona se on tarkoitettu, eikä korottaa itseä sen yläpuolelle ”paremmin tietävänä” ja antaa tunteiluille perustuville Jumalan sanan vääristelyille ja kieltämisille sijaa, vaan nöyrtyä Jumalan sanan edessä ja pyrkiä ymmärtämään miksi se on annettu meille sellaisena kuin on.

        Pieninä, vajaavaisina ihmisinä emme koskaan pysty ymmärtämään ihan kaikkea Suuren Jumalan toiminnasta. Se ei oikeuta vääristelemään Sanaa ja tuoda omaa totuutta tilalle. Jokin asia on voinut olla kauan aikaa käsittämätön, mutta sitten Raamattua lukiessa Pyhä Henki on asian kirkastanut. Raamattua ei käy koskaan tylsäksi. Vaikka kirjan olisi lukenut läpi useaan otteeseen ja kuullut erilaista Raamatun opetusta, sen parissa syntyy yhä uusia oivalluksia, joita ei tullut ennen samalla tavalla ajatelleeksi. Mutta kaikkea meidän ei tarvitsekaan ymmärtää uskoaksemme ja pelastuaksemme.


    • Anonyymi

      Hiljainen hetki isossa Omenassa kuolleen evankelistan muistoksi. Ottakaa selvää.

      • Anonyymi

        Tuo ihminen ei ollut evankelista. Tuon on kertonut hänen veljensä. Lisäksi hän oli toistuvasti häiriköinyt ihmisiä.


      • Anonyymi

        Helpompi on löytyy juutalaisia rakasta natsi kuin mieleltään terve uskovainen. Karismaanikko-helluntailaiset ovat suhteellisesti enemmistönä psykiatrisissa hoitolaitoksissakin.


      • Anonyymi

        Totta turiset. Eikä edes mahdollinen evankelioiminen asiaa selitä. Sekin pitää ymmärtää lopettaa mikäli ihminen ei halua sitä kuulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta turiset. Eikä edes mahdollinen evankelioiminen asiaa selitä. Sekin pitää ymmärtää lopettaa mikäli ihminen ei halua sitä kuulla.

        Minun käsityksen mukaan henkilö oli velkaa naiselle. Olisikohan nainen yrittänyt periä saataviaan ja siten aiheuttanut häirintää miehelle. Jos kysymys oli evankeliumin julistuksessa kai hän olisi julistanut sitä myös muille, ja häiriötä olisi kokenut joku muukin kuin tämä sama mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompi on löytyy juutalaisia rakasta natsi kuin mieleltään terve uskovainen. Karismaanikko-helluntailaiset ovat suhteellisesti enemmistönä psykiatrisissa hoitolaitoksissakin.

        Onko todella noin ?


      • Anonyymi

        Minulla on tuosta kokemuksia. Eräs tuntemani uskovainen nainen pyysi minua kotiinsa jotta rukoilisimme yhdessä. Aavistin ettei kysymyksessä olisi ollut pelkkää rukoilemista. Joku olisi varmasti mennytkin. Minä en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on tuosta kokemuksia. Eräs tuntemani uskovainen nainen pyysi minua kotiinsa jotta rukoilisimme yhdessä. Aavistin ettei kysymyksessä olisi ollut pelkkää rukoilemista. Joku olisi varmasti mennytkin. Minä en.

        Ovat siis miehen puutteessa. Ei ihme omat miettii vaan homoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat siis miehen puutteessa. Ei ihme omat miettii vaan homoja.

        Hyvin monilla uskovaisilla menee avioliittokin huonosti. En jaksa enää kuunnella heidän marmatuksiaan. Miksi he eivät tutustu paremmin toisiinsa ennen avioliittoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin monilla uskovaisilla menee avioliittokin huonosti. En jaksa enää kuunnella heidän marmatuksiaan. Miksi he eivät tutustu paremmin toisiinsa ennen avioliittoa?

        Se varmaan johtuu siitä että esiaviollinen seksi on niissä piireissä syntiä ja aviopuoliso otetaan kuin sika säkissä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ovat siis miehen puutteessa. Ei ihme omat miettii vaan homoja.

        Yksi kokemus ollut, että uskovat miehet haluavat seksiä toisella tapaamisella.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Yksi kokemus ollut, että uskovat miehet haluavat seksiä toisella tapaamisella.

        Kuutio on siis uskova.
        🤓


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se varmaan johtuu siitä että esiaviollinen seksi on niissä piireissä syntiä ja aviopuoliso otetaan kuin sika säkissä

        Ota ihan rauhassa, ToIkku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuutio on siis uskova.
        🤓

        Kyse oli uskovasta naisesta ja uskovista miehistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ihminen ei ollut evankelista. Tuon on kertonut hänen veljensä. Lisäksi hän oli toistuvasti häiriköinyt ihmisiä.

        Ensin korjaat yhden asian totuuden mukaiseksi ja perään levität täyttä valhetta uhrista. Kyseinen henkilö ei ole toistuvasti häiriköinyt ihmisiä.
        Ei voida todistettavasti sanoa, että olisi kertaakaan häiriköinyt.
        Toissa kerralla hänet otettiin kiinni ja vapautettiin syyttömänä. Hänen kanssaan ollut toinen henkilö oli ainoastaan tehnyt väärin.


      • Anonyymi

        Löytyykö törkeiden sepitelmiesi tueksi näyttöäkin?
        Kuinka alhainen moraali ihmisellä on, että haluaa loukata uhria levittäen hänestä valheita tavallasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun käsityksen mukaan henkilö oli velkaa naiselle. Olisikohan nainen yrittänyt periä saataviaan ja siten aiheuttanut häirintää miehelle. Jos kysymys oli evankeliumin julistuksessa kai hän olisi julistanut sitä myös muille, ja häiriötä olisi kokenut joku muukin kuin tämä sama mies.

        Sovitun velan takaisinmaksun suorittamisen vaatimus ei ole häirintää. Mies taisi käyttää taloudellisesti hyväksi hyväuskoista, hyväntahtoista ihmistä, kuten muillakin aiemmin tapana ollut ja soitti ilkeyksillään vartijat vielä naisen perään. Kaikki kuvaukset naisesta tukevat sitä, ettei kyseessä ole häirikköluonne.


      • Anonyymi

        Tuollaisesta ei ole näyttöä tämän naisen kohdalla.
        Helluntailaisuudesta ei voida vetää yleensäkään tuollaisia johtopäätöksiä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kyse oli uskovasta naisesta ja uskovista miehistä.

        ”Yksi kokemus ollut”
        Vetoat jatkuvasti yksittäistapauksiin


    • Anonyymi

      Kristittyjen yhteys on ei sovi ainakaan helluntailaisille. Ko. lahkolaisia on vieläkin vaikka suosio on laskusuunnassa ja niitten kanssa on vaan elettävä.

      • Anonyymi

        Kristittyjen yhteys löytyy helluntailaistenkin kanssa


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3497
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      249
      1951
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      89
      1273
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      976
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe