Miten seuraat Jeesusta?

Anonyymi-ap

Täällä on joku uskovainen kertonut tehneensä ratkaisun ja seuraavansa Jeesusta. Miten se aivan käytännössä tapahtuu ja näkyy?

204

897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      auttaa narkkeja ja rikollisia normaalien ihmisten harmiksi ?

      • Anonyymi

        Miten autat heitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten autat heitä?

        kuolemaan tai syntymättömyyteen 🙂


      • Anonyymi

        Irti huumeista on Suomen valtion verorahoilla ylläpidetty yhdistys sosiaaliviraston rahoilla ja samoin on muutkin helluntailaiset lähetys järjestöt sossun rahoilla ja avustusyhdistykset täysin sossusta rahat lypsetty myös autettavien kautta.Kauppiaiden parasta ennen viikko sitten ruokia ja autettavat hakee rahat sossusta.Myös autorahat on muilta kerättyä lue vaadittu.Sosiaalivirasto ylläpitää meidän verorahoilla näiden kiinteitä kulut sähkön ja kylmälaitesähköt.Kaiken lisäksi jo kertaalleen pakastettua ja sulatettua ei saa edes uudelleen pakastaa eikä maitoa pitää lämpöisessä Vapareissa KLEPTOMAANI voi pyytää yöksi jonkun asuntoon leveästi hymyillen menee kaapeille ottaa ruokia ottaa vaatteita ottaa astioita ottaa puhelimen jne ja lähtiessä vie kassillisen varastamassa tavaraa mukanaan. Kaikki tapahtuu ammattimaisesti ja painostamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten autat heitä?

        Hellarivaparit auttaa rikollisia olemalla itse se rikollinen. Viemällä alamaailmaan ihmisiä piikittämällä huumeita heihin venäläinen tapa muuten tyrmäystipat. Sen avulla saadaan tyhjennettyä asunto huonekaluista kodinkoneista.Koirista tuoleista kirjahyllystä. Auttaminen perustuu varasta toisilta systeemiin. Ja syyttäminen tyyliin kuoliko Jeesus tähtesi anna tavarat meille.Hyllyistä viedään kirjat myyntiin kirppukselle ja vaaditaan laittamaan pois omat tavarat kuten työtodistukset koulutodistukset valokuvat ja koulukirjat koska vain heidän kirjoja saa ostaa.Kristittyjen tavaroiden varastaminen on kuitenkin oikealta Jeesukselta varastamista. Matkiminen on väärentämistä.Tehdään piraatti jeesuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuolemaan tai syntymättömyyteen 🙂

        Kuka sinut synnytti on varmaan katunut sitä.


      • Anonyymi

        Juutalaiset myy viinaa baareissaan myy huumeita kuljettaa niitä. On vääriä passeja varastettuja identiteettejä. Näin.


    • Anonyymi

      Minä teen niin että seuraan tämän palstan parhaita uskovaisia, jotka aivan varamsti ovat lähimpänä Jeesusta. Tällä tapaa itsekkin tulee kuuluneeksi samaan seuraajaporukkaan!

      Näitä parhaita joita seuraan on : Ullaviivi/HeimoVesa/+kumppanit

    • Anonyymi

      Jumala puhuu ihmisen sydämeen, se on sisimpään: tee parannus ja käänny minun puoleeni: Ihminen vastaa: Kyllä Herra Jeesus, anna syntini anteeksi ja puhdista minut ja niin minä seuraa sinua.

      • Anonyymi

        Oletko uskovainen? Et vastannut kysymykseeni. Miten SINÄ seuraat aivan konkreettisesti Jeesusta tässä ja nyt?


      • Liian helppoa.

        Pelkkä sanominen ei tarkoita että seuraa Jeesusta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Liian helppoa.

        Pelkkä sanominen ei tarkoita että seuraa Jeesusta.

        Heh, Kuutio on aivan täysToIIo eikä pärjää edes hanttihommissa.


      • Anonyymi

        Raamatunkohta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko uskovainen? Et vastannut kysymykseeni. Miten SINÄ seuraat aivan konkreettisesti Jeesusta tässä ja nyt?

        Me vaparit seurataan Jeesusta sillai että me otetaan muilta. Rahat ja tavarat viedään muilta huonekalut koirat vaatteet korut.Se on Jeesuksen seuraamista että me istutaan varastetulla sohvalla varastettu lasipöytä edessä juodaan kahvia varastetuista kahvikupeista.Kastellaan varastettuja kukkia viherkasveja ja pidetään kynttilää VARASTETUISSA kynttilän jaloissa.Syödään varastetuilla ruokapöydillä ja lamputkin on varastettua.Varastettu koira kuuluu asiaan ja matot kattilat lusikat haarukat.Muiden postejakin me varastellaan ja avataan.Ihan jokapäiväistä leipää varastaa pankkikortti ja nostaa rahaa tehdä tilisiirtoja tunnuksilla ja laittaa sähköposteihin rahan keruu yrityksiä tilinumeroilla ja käydä syömässä avustusruokia.Paras tapa on syödä toisten lautasilta ravintoloissa kouluissa ilmeiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatunkohta?

        Älä varasta Mooseksen käsky


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatunkohta?

        Ilmestyskirja 11.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko uskovainen? Et vastannut kysymykseeni. Miten SINÄ seuraat aivan konkreettisesti Jeesusta tässä ja nyt?

        Seuraan Jeesusta silloin kun kiellän itseni ja otan ristini. Se on hyvin konkreettinen tapahtuma jopa arkipäiväinen nyt tässä vaiheessa kun olen jo ollut uskossa niin kauan. Silti se on kuin jokin Jumalan armon antama ihme tai siltä se ainakin tuntuu. Sitä on vaikea selittää pelkillä inhimillisillä sanoilla tai lauseilla. Pitää kieltää itsensä ja ottaa ristinsä kannettavakseen ja seurattava Jeesusta. Se on jokaisen kristilliseen uskoon luottavan ihmisen todellisuutta nyt ja tässä.


    • Anonyymi

      Näkyy lähimmäisenrakkautena ja se lähimmäinen näkyy uskovaisen peilissä.

      • Anonyymi

        Uskovaisilla omat peilit?


      • Anonyymi

        Näkyy VARASTETUSTA peilistä mistä otit sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaisilla omat peilit?

        Judet jehovat ja tietyt muslimit gurut ei saa katsoa peiliin sieltä näkyy demoni eikä ottaa kuvia sielu siirtyy kuviin.


    • Anonyymi

      Ksenofobia, homofobia, itsekeskeisyys ja fiktioissa elo.

      • Anonyymi

        No joo kuvailet enemmän liberaalikristittyjä. Aidot kristityt eivät vihaa tai pelkää ketään ihmistä koska he pelkäävät ja rakastavatJumalaa.


    • Anonyymi

      Kantaa ristinsä lähimmälle kukkulalle, ristiinnaulitsee itsensä, kuolee ja kuopataan. Ja kolmen päivän päästä käy alkosta hakemassa viinipullon.

      • Anonyymi

        Enemmistö viinoista on juutalaisten myös tupakat. Myrkynkeittäjä.


    • Anonyymi

      Masentavaa. Mitään kunnon keskustelua ei synny täällä. Uskovaiset ovat vain oman navan alapuolisista asioista kiinnostuneita. Heillä näyttää olevan kovasti ongelmia sillä alueella.

      • Anonyymi

        >> Uskovaiset ovat vain oman navan alapuolisista asioista kiinnostuneita. Heillä näyttää olevan kovasti ongelmia sillä alueella. <<

        Ja sellaisenko kanssa sitten joku haluaisi kunnolla keskustella, jolta alta aikayksikön antaa tuollaisen tuomion...?

        Enin uskovista on ihan muualla kuin Suomi24:lla. Kuten kotona, työssä, seurakunnassa, evankelioimassa, kyläilemässä, kauppaostoksilla, harrastuksissa jne.

        Täällä harvempi käy, varsinkaan säännöllisesti. Sen takia on myös yksipuolisia aiheita, koska täällä on varmaankin lähes aina samat kommentoijat, samojen aiheitten kanssa.


      • Anonyymi

        ArtoTTT

        Ja aloituksetkin useimmiten provoja.


      • Anonyymi

        Varastetut videosoittimet ja VHF on jonkun omalla tunnolla kuin varastettua auto on tai koira.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Uskovaiset ovat vain oman navan alapuolisista asioista kiinnostuneita. Heillä näyttää olevan kovasti ongelmia sillä alueella. <<

        Ja sellaisenko kanssa sitten joku haluaisi kunnolla keskustella, jolta alta aikayksikön antaa tuollaisen tuomion...?

        Enin uskovista on ihan muualla kuin Suomi24:lla. Kuten kotona, työssä, seurakunnassa, evankelioimassa, kyläilemässä, kauppaostoksilla, harrastuksissa jne.

        Täällä harvempi käy, varsinkaan säännöllisesti. Sen takia on myös yksipuolisia aiheita, koska täällä on varmaankin lähes aina samat kommentoijat, samojen aiheitten kanssa.

        Ihmisten tietojen kalastelua huijauksia varastetun tavaran myyntiä ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisten tietojen kalastelua huijauksia varastetun tavaran myyntiä ...

        Hellareissa on erikseen ammattivarkaat ja huumemyyjät.


    • Anonyymi

      Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa sitä, että elää läheisessä suhteessa Jeesukseen; kääntyy hänen puoleensa eri asioissa, rukoilee, lukee Raamattua ja pyrkii elämään niin kuin siellä neuvotaan, kuten kertomaan Jeesuksesta ja pelastuksesta muillekin yms.

      • Anonyymi

        Jeesuksen pelastuksesta onkin hyvä kertoa mahdollisimman laajasti:

        - Jeesus: avaa ovi
        - Minä: miksi avain?
        - Jeesus: jotta voin pelastaa sinut siltä jos et avaa ovea


      • Anonyymi

        Aivan. Jeesus sitä ja Jeesus tätä. Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa Jeesuksen seuraamista. Kerrohan jotain Jeesuksesta. Mistä Jeesus tunnetaan? Mitä hän vaatii seuraajiltaan vai vaatiiko yhtään mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Jeesus sitä ja Jeesus tätä. Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa Jeesuksen seuraamista. Kerrohan jotain Jeesuksesta. Mistä Jeesus tunnetaan? Mitä hän vaatii seuraajiltaan vai vaatiiko yhtään mitään?

        Jeesuksen käsky oli ns. rakkauden kaksoiskäsky:
        "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

        Hän sanoi myös: "Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

        Miksi? Koska rakkaus ei tee mitään pahaa kenellekään.

        Jos siis rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiä kuten itseään, ei voi tehdä mitään, mikä olisi Jumalan lain vastaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen käsky oli ns. rakkauden kaksoiskäsky:
        "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

        Hän sanoi myös: "Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

        Miksi? Koska rakkaus ei tee mitään pahaa kenellekään.

        Jos siis rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiä kuten itseään, ei voi tehdä mitään, mikä olisi Jumalan lain vastaista.

        Joh. 14:24
        Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 14:24
        Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

        Olette kuulleet sanan Jeesukselta, että uskovia seuraa viisi merkkiä.

        Mutta miksi ne eivät seuraa? Koska ette rakasta Jeeususta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olette kuulleet sanan Jeesukselta, että uskovia seuraa viisi merkkiä.

        Mutta miksi ne eivät seuraa? Koska ette rakasta Jeeususta.

        Totta tuokin, että jos ei rakasta, ei ne merkitkään silloin seuraa. Edelleen silti joidenkin kautta joku paranee, puhutaan kielillä jne. Ne, joiden kautta näin tapahtuu, rakastavat Jeesusta ja seuraavat häntä. Jos taas istuu vaan tv:n ääressä hienoja puheita kuuntelemassa, ei sen uskovan kautta taida sairaat parantua tai paljon muutakaan tapahtua.

        Mutta Raamattu ei myöskään sano, että jokaista uskovaa aina ja kaikkialla seuraisivat kaikki Raamatussa mainitut merkit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta tuokin, että jos ei rakasta, ei ne merkitkään silloin seuraa. Edelleen silti joidenkin kautta joku paranee, puhutaan kielillä jne. Ne, joiden kautta näin tapahtuu, rakastavat Jeesusta ja seuraavat häntä. Jos taas istuu vaan tv:n ääressä hienoja puheita kuuntelemassa, ei sen uskovan kautta taida sairaat parantua tai paljon muutakaan tapahtua.

        Mutta Raamattu ei myöskään sano, että jokaista uskovaa aina ja kaikkialla seuraisivat kaikki Raamatussa mainitut merkit.

        Uskovia seuraa, että he tekevät niitä viittä asiaa. Yhdessä kohdassa vain, että "JOS juovat jotain kuolettavaa ".

        Minä olen ollut sairas jo kymmeniä vuosia, mutta yksikään uskova ei ole parantanut panemalla kädet päälleni. Niinpä pitää rakentaa sairaaloita, jonne myös Sari Essayah meni.

        Miksi olet kiero Jeesuksen edessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta tuokin, että jos ei rakasta, ei ne merkitkään silloin seuraa. Edelleen silti joidenkin kautta joku paranee, puhutaan kielillä jne. Ne, joiden kautta näin tapahtuu, rakastavat Jeesusta ja seuraavat häntä. Jos taas istuu vaan tv:n ääressä hienoja puheita kuuntelemassa, ei sen uskovan kautta taida sairaat parantua tai paljon muutakaan tapahtua.

        Mutta Raamattu ei myöskään sano, että jokaista uskovaa aina ja kaikkialla seuraisivat kaikki Raamatussa mainitut merkit.

        Jeesus oli hyvää kaveria mm. syntisten kanssa. Hänen seurassaan viihtyivät portot ja publikaanit, syömärit ja juomarit. En minäkään heitä tuomitse, mutta eivät kuulu minun kaveripiiriini. Kaiken lisäksi olen alkoholin suhteen absolutisti. En kaipaa mitään päihteitä. Elämä on muutenkin ihan mukavaa. Mitään ihmeitä en pysty tekemään enkä halua sekoilla sanoissani. Vapaaehtoistyötä olen kyllä tehnyt lähimmäisteni hyväksi. En ole kuitenkaan mikään synnitön. Olenhan vajavainen ihminen, mutta hyväksyn itseni juuri tällaisena kuin olen.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Uskovia seuraa, että he tekevät niitä viittä asiaa. Yhdessä kohdassa vain, että "JOS juovat jotain kuolettavaa ".

        Minä olen ollut sairas jo kymmeniä vuosia, mutta yksikään uskova ei ole parantanut panemalla kädet päälleni. Niinpä pitää rakentaa sairaaloita, jonne myös Sari Essayah meni.

        Miksi olet kiero Jeesuksen edessä?

        OIet kieroakin kierompi ja Kuutio samanlainen kieroilija.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli hyvää kaveria mm. syntisten kanssa. Hänen seurassaan viihtyivät portot ja publikaanit, syömärit ja juomarit. En minäkään heitä tuomitse, mutta eivät kuulu minun kaveripiiriini. Kaiken lisäksi olen alkoholin suhteen absolutisti. En kaipaa mitään päihteitä. Elämä on muutenkin ihan mukavaa. Mitään ihmeitä en pysty tekemään enkä halua sekoilla sanoissani. Vapaaehtoistyötä olen kyllä tehnyt lähimmäisteni hyväksi. En ole kuitenkaan mikään synnitön. Olenhan vajavainen ihminen, mutta hyväksyn itseni juuri tällaisena kuin olen.

        Olet huonosti seurannut Jeesusta. Olet kaikkialla muualla, etkä ole edes juomari Jeesuksen tapaan.

        Teitä ei voitaisi ikinä nähdä samoissa piireissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli hyvää kaveria mm. syntisten kanssa. Hänen seurassaan viihtyivät portot ja publikaanit, syömärit ja juomarit. En minäkään heitä tuomitse, mutta eivät kuulu minun kaveripiiriini. Kaiken lisäksi olen alkoholin suhteen absolutisti. En kaipaa mitään päihteitä. Elämä on muutenkin ihan mukavaa. Mitään ihmeitä en pysty tekemään enkä halua sekoilla sanoissani. Vapaaehtoistyötä olen kyllä tehnyt lähimmäisteni hyväksi. En ole kuitenkaan mikään synnitön. Olenhan vajavainen ihminen, mutta hyväksyn itseni juuri tällaisena kuin olen.

        Jeesus on hyvää kaveria syntisten kanssa, mutta edellyttää, että syntinen tekee parannuksen synneistään, jotta se suhde voisi jatkua. Muuten tulee lopullinen ero kaveruudesta viimeistään kuoleman hetkellä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Uskovia seuraa, että he tekevät niitä viittä asiaa. Yhdessä kohdassa vain, että "JOS juovat jotain kuolettavaa ".

        Minä olen ollut sairas jo kymmeniä vuosia, mutta yksikään uskova ei ole parantanut panemalla kädet päälleni. Niinpä pitää rakentaa sairaaloita, jonne myös Sari Essayah meni.

        Miksi olet kiero Jeesuksen edessä?

        >> Minä olen ollut sairas jo kymmeniä vuosia, mutta yksikään uskova ei ole parantanut panemalla kädet päälleni. Niinpä pitää rakentaa sairaaloita <<

        Niin, katsos kun Jumala on se parantaja ja ihminen vain välikäsi tässä asiassa. Ja Jumala parantaa sen, kenet hän haluaa parantaa, mutta ei jokaista. Jos hän aina parantaisi kaikki, eihän kukaan koskaan edes kuolisi tästä maailmasta pois. Mutta kuolema on vasta vihonviimeinen asia, jonka Jumala on luvannut kukistaa. Se tapahtuu siis vasta joskus tulevaisuudessa. Ja kosee vain pelastettuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Minä olen ollut sairas jo kymmeniä vuosia, mutta yksikään uskova ei ole parantanut panemalla kädet päälleni. Niinpä pitää rakentaa sairaaloita <<

        Niin, katsos kun Jumala on se parantaja ja ihminen vain välikäsi tässä asiassa. Ja Jumala parantaa sen, kenet hän haluaa parantaa, mutta ei jokaista. Jos hän aina parantaisi kaikki, eihän kukaan koskaan edes kuolisi tästä maailmasta pois. Mutta kuolema on vasta vihonviimeinen asia, jonka Jumala on luvannut kukistaa. Se tapahtuu siis vasta joskus tulevaisuudessa. Ja kosee vain pelastettuja.

        Et ymmärrä Jeesusta pennin vertaa.

        Jeesus: uskovien merkkinä seuraa, että he parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen ja ne tulevat terveiksi.

        Mutta sinä väännät, että Jumala parantaa kenet haluaa. Raamatussa oleva Jumala ei paranna ketään. Uskova parantaa SAIRAAT. Miksi Raamattu on uskoville liian käsittämätön?


      • Anonyymi

        Kokeillaan palauttaa varastetut tavarat rahat sekä oikaista väärennettyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen käsky oli ns. rakkauden kaksoiskäsky:
        "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

        Hän sanoi myös: "Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

        Miksi? Koska rakkaus ei tee mitään pahaa kenellekään.

        Jos siis rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiä kuten itseään, ei voi tehdä mitään, mikä olisi Jumalan lain vastaista.

        Miten ihmeessä selität ton varastamisen juutalaisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta tuokin, että jos ei rakasta, ei ne merkitkään silloin seuraa. Edelleen silti joidenkin kautta joku paranee, puhutaan kielillä jne. Ne, joiden kautta näin tapahtuu, rakastavat Jeesusta ja seuraavat häntä. Jos taas istuu vaan tv:n ääressä hienoja puheita kuuntelemassa, ei sen uskovan kautta taida sairaat parantua tai paljon muutakaan tapahtua.

        Mutta Raamattu ei myöskään sano, että jokaista uskovaa aina ja kaikkialla seuraisivat kaikki Raamatussa mainitut merkit.

        Kokeile nyt ihan ensin palauttaa mitä varastit kristityiltä . Aloita siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli hyvää kaveria mm. syntisten kanssa. Hänen seurassaan viihtyivät portot ja publikaanit, syömärit ja juomarit. En minäkään heitä tuomitse, mutta eivät kuulu minun kaveripiiriini. Kaiken lisäksi olen alkoholin suhteen absolutisti. En kaipaa mitään päihteitä. Elämä on muutenkin ihan mukavaa. Mitään ihmeitä en pysty tekemään enkä halua sekoilla sanoissani. Vapaaehtoistyötä olen kyllä tehnyt lähimmäisteni hyväksi. En ole kuitenkaan mikään synnitön. Olenhan vajavainen ihminen, mutta hyväksyn itseni juuri tällaisena kuin olen.

        Budhangurut parantaa massoja Intian GANGNES joella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on hyvää kaveria syntisten kanssa, mutta edellyttää, että syntinen tekee parannuksen synneistään, jotta se suhde voisi jatkua. Muuten tulee lopullinen ero kaveruudesta viimeistään kuoleman hetkellä.

        Jeesus ei mitenkään erottele syntejä muuten kuin ettei enempää pahaa tapahtuisi sinulle.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Uskovia seuraa, että he tekevät niitä viittä asiaa. Yhdessä kohdassa vain, että "JOS juovat jotain kuolettavaa ".

        Minä olen ollut sairas jo kymmeniä vuosia, mutta yksikään uskova ei ole parantanut panemalla kädet päälleni. Niinpä pitää rakentaa sairaaloita, jonne myös Sari Essayah meni.

        Miksi olet kiero Jeesuksen edessä?

        Oikeestiko TUNNUSTAT ne omat syntisi ja alat anteeksi muille. Hellareissa vapareissa lahkoissa on myös lyöty ihmisiä päähän rukousjonoissa. Avustusjuomia ruokia myyty rahasta vaadittu antamaan heille kodinkoneet korut.Varastaminen elämän tapana.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olet huonosti seurannut Jeesusta. Olet kaikkialla muualla, etkä ole edes juomari Jeesuksen tapaan.

        Teitä ei voitaisi ikinä nähdä samoissa piireissä.

        Niin katsokaas kun fariseuksetkin on juoppoja ja RABBIT voi olla myös huumeissa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olet huonosti seurannut Jeesusta. Olet kaikkialla muualla, etkä ole edes juomari Jeesuksen tapaan.

        Teitä ei voitaisi ikinä nähdä samoissa piireissä.

        OIet kova juonari ja Kuutionkin oIet opettanut ryyppäämään.
        🤓


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Et ymmärrä Jeesusta pennin vertaa.

        Jeesus: uskovien merkkinä seuraa, että he parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen ja ne tulevat terveiksi.

        Mutta sinä väännät, että Jumala parantaa kenet haluaa. Raamatussa oleva Jumala ei paranna ketään. Uskova parantaa SAIRAAT. Miksi Raamattu on uskoville liian käsittämätön?

        Kuutio veteIee sinua pyIIyyn.

        Sellaista Pérvon elämä siellä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Et ymmärrä Jeesusta pennin vertaa.

        Jeesus: uskovien merkkinä seuraa, että he parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen ja ne tulevat terveiksi.

        Mutta sinä väännät, että Jumala parantaa kenet haluaa. Raamatussa oleva Jumala ei paranna ketään. Uskova parantaa SAIRAAT. Miksi Raamattu on uskoville liian käsittämätön?

        Ehkä sinun seurakunnassa ei sitten ole ketään uskovaa.

        Kyllä minä ainakin uskon Jeesukseen Kristukseen, mutta ei kukaan ole tullut minun parannettavaksi eikä ole ollut sellaista tunnetta, että pitäisi parantaa joku. Mitä väliä sillä terveydellä on muutenkaan isossa kuvassa, kun kaikki kuolee joskus, niin terveet kuin sairaatkin. Sairaskin voi olla onnellinen Jeesuksessa.

        Jeesuksen syvin opetus koskee pelastusta ja parannuksen tekoa synneistä eikä mitään kristillistä sairaiden parantamis-kliniikkaa. Ei Jeesus parantanut Paavalia ja Juudaskin sai tehdä itsarin. Ihmeet muutenkin oli ja on alkuseurakunnan ilmiö, jotta usko olisi todistettu ja leviäisi. Kohta on koko maailma evankelioitu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Jeesus sitä ja Jeesus tätä. Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa Jeesuksen seuraamista. Kerrohan jotain Jeesuksesta. Mistä Jeesus tunnetaan? Mitä hän vaatii seuraajiltaan vai vaatiiko yhtään mitään?

        Jeesuksen tunteminen on aivan perusasia kun tullaan uskoon. Ilman sitä on hyvin vaikea löytää Jeesusta. Mitä hän sitten vaatii seuraajiltaan? Se on huono kysymys johon on hankala löytää vastausta. Eihän se edes ole tärkeää vaan ensin pitää seurata Jeesusta omana henkilökohtaisena Vapahtajana. Jeesus kehoitti kääntymään eli pitää muuttaa mieltään ja seurata Jeesusta. Entinen syntinen elämä pitää jättää taakseen ainakin pitkällä aikavälillä. Jeesus on kuollut sinunkin puolesta ja kaikkien ihmisien puolesta. Se on todellista armoa joka tulee vain ottaa vastaan.


      • Anonyymi

        Lähiöissä tiedetään uskontorosvot niitä käy avustusruokia ahmimassa ja vie niitä Viroon.


    • Anonyymi

      Nykyään seuraajia kerätään Instagrammissa.
      En vain vielä tiedä Jeesuksen tiliä.

      • Anonyymi

        Jeesuksen seuraajat on taivaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen seuraajat on taivaassa.

        Pikemminkin maan povessa, niin kuin kaikki aikanaan. Mutta turha kiirehtiä


    • Anonyymi

      Jeesus eläessään sanoi että seuraa minua, se oli opetuslapsille jotka näkivät hänet. Nyt Jeesus on taivaassa, joten ei häntä enää voi seurata. Jotkut valikoivat Raamatusta tuollaisia kohtia ja tekevät niistä oman oppinsa. Tuossa kyse on omavanhurskaudesta, eli yrittää tulla Jeesuksen luokse itse esim.lukemalla Raamattua ja rukoilemalla. Se mitä Jeesus oikeasti sanoi ja opetti on heille sivuseikka.

      • Anonyymi

        Oikein Jeesus nousi kuolleista meni taivaaseen ei kukaan voi itse niin tehdä.


      • Anonyymi

        Jeesus on taivaan lisäksi jokaisen uskoon tulleen sydämessä. Jeesus sanoi että hän ei koskaan jätä häneen uskovaa ihmistä ja on tiedän kanssanne maailman loppuun asti. Sitä on se Jeesuksen seuraaminen. Pitää vain tehdä valinta ja valita järkevästi kuten Raamattu opettaa. Jeesus oli oikein hyvä ihminen ja hyvä Jumalan Poika. Kelpaahan sellaista seurata vaikka taivaaseen ja samalla tavoin täällä maan päällä. Olen iloinen että olen vihdoinkin vapaa synnistä ja pelastettu seuraamaan Jeesusta Kristusta!


    • Anonyymi

      > Täällä on joku uskovainen kertonut tehneensä ratkaisun ja seuraavansa Jeesusta. Miten se aivan käytännössä tapahtuu ja näkyy?

      Elää Jeesuksen opetuksen mukaan.

      • Anonyymi

        Nykyisin monissa kiihkouskovaisten porukoissa Jeesuksesta on tehty joku ihmisten seksuaalielämän kyttääjä. Ainakin räsäsläiset ovat tässä hyvin kunnostautuneet.


      • Anonyymi

        Jeesus on taivaassa. Miten seuraat häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisin monissa kiihkouskovaisten porukoissa Jeesuksesta on tehty joku ihmisten seksuaalielämän kyttääjä. Ainakin räsäsläiset ovat tässä hyvin kunnostautuneet.

        Toisaalta katolisen kirkon pedofiliakohut ja Suomen lahkojen väärinkäytökset kiinnostaa monia ihmisiä. Heitä ei kutsuta kyttääjiksi.

        Jeesuksella oli tapana sanoa asiat suoraan ja varoitteli monta kertaa siveettömyydestä ja haureudesta kovin sanoin. Jos katsot naista himoiten, ihmisen sydämestä nousee siveettömyys, jos kätesi viettelee leikkaa se irti...Nyt sitten muka uskovaiset muuttaa Jeesusta siveyspoliisiksi kun hän oli sitä jo 2000 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on taivaassa. Miten seuraat häntä.

        Jeesusta pitää seurata tässä elämässä ihan konkreettisesti. Hän on se ainoa asia jota ylipäätään kannattaa seurata. Maallinen maailma ei tarjoa muuta kuin ajanvietettä, tyhjänpäiväistä nautintoa ja levotonta mielenlaatua suositaan medioissa ja kaiken maailman älyvempaimissa. Ei niitä saa mukaansa kuoleman jälkeiseen elämään. Ihailen joka päivä Jumalan viisaita sanoja Jumalan sanassa, pyhässä Raamatussa. Ne auttavat seuraamaan Jeesusta kun ne osoittavat Hänen olevan ainoa tie parempaan elämään ja sielu saa rauhan. Vaikea asia kertoa ateistille miltä se tuntuu. Se on kuitenkin aivan iloista ja ihanaa. En tiedä parempaa ratkaisua kaikkiin suuriin elämän ongelmiin ja mielenrauhaan kuin seurata Jeesusta Kristusta, Vapahtajaamme.


    • Pikemminkin Jeesus seuraa minua.

      • Anonyymi

        >>>>"miten seuraan Jeesusta"<<<

        "Olkoon teillä se mieli, joka myös Jeesuksella Kristuksella oli. Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei katsonut saalikseen OLLA Jumalan kaltainen, vaan TYHJENSI ITSENSÄ ja otti orjan muodon. Hän tuli IHMISTEN KALTAISEKSI, ja hänet havaittiin olemukseltaan SELLAISEKSI kuin IHMINEN. Hän nöyryytti ITSENSÄ ja oli kuuliainen kuolemaan asti , aina ristinkuolemaan asti. SENTÄHDEN Jumala onkin hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen , kaikkia muita nimiä KORKEAMMAN, niin että JOKAISEN POLVEN on notkistuttava Jeesuksen nimeen, niin taivaissa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."
        2 Fil: 2: 5-11


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>>"miten seuraan Jeesusta"<<<

        "Olkoon teillä se mieli, joka myös Jeesuksella Kristuksella oli. Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei katsonut saalikseen OLLA Jumalan kaltainen, vaan TYHJENSI ITSENSÄ ja otti orjan muodon. Hän tuli IHMISTEN KALTAISEKSI, ja hänet havaittiin olemukseltaan SELLAISEKSI kuin IHMINEN. Hän nöyryytti ITSENSÄ ja oli kuuliainen kuolemaan asti , aina ristinkuolemaan asti. SENTÄHDEN Jumala onkin hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen , kaikkia muita nimiä KORKEAMMAN, niin että JOKAISEN POLVEN on notkistuttava Jeesuksen nimeen, niin taivaissa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."
        2 Fil: 2: 5-11

        Miten seuraan Jeesusta.

        Ja siihen vastataan tyhjillä Raamatun lauseilla.


      • Anonyymi

        Koska hän ei voi olla näkemättä sinua. Mutta ei se tarkoita, että hän sinuun huomiotaan kiinnittäisi iankaiken, jos sinä et anna mitään huomiota hänelle. Ihminen siis kuuluu seurata Jeesusta. Jeesus itse sanoi: seuraa minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>"miten seuraan Jeesusta"<<<

        "Olkoon teillä se mieli, joka myös Jeesuksella Kristuksella oli. Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei katsonut saalikseen OLLA Jumalan kaltainen, vaan TYHJENSI ITSENSÄ ja otti orjan muodon. Hän tuli IHMISTEN KALTAISEKSI, ja hänet havaittiin olemukseltaan SELLAISEKSI kuin IHMINEN. Hän nöyryytti ITSENSÄ ja oli kuuliainen kuolemaan asti , aina ristinkuolemaan asti. SENTÄHDEN Jumala onkin hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen , kaikkia muita nimiä KORKEAMMAN, niin että JOKAISEN POLVEN on notkistuttava Jeesuksen nimeen, niin taivaissa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."
        2 Fil: 2: 5-11

        OLEMALLA IHMINEN


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Miten seuraan Jeesusta.

        Ja siihen vastataan tyhjillä Raamatun lauseilla.

        Kaksi äIytöntä ToIIoa siellä mässää aamusta iItaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi äIytöntä ToIIoa siellä mässää aamusta iItaan.

        Sinä esität muuten vaan tyhjiä lauseita. Onko kivvaa?


      • Toinen sanoo, että Jeesus ei seuraa. Uskovat eivät ole mistään samaa mieltä.

        Joten toivoton homma on saada ihmisiä uskoon, kun mikään ei ole selvää.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Toinen sanoo, että Jeesus ei seuraa. Uskovat eivät ole mistään samaa mieltä.

        Joten toivoton homma on saada ihmisiä uskoon, kun mikään ei ole selvää.

        Kuutio seuraa.


    • Anonyymi

      Itse käytän kiikareita ja usein myös valeasuja Jeesuksen seuraamiseen.

      • Anonyymi

        Juu, moni pieni ihminen tähyilee teleskoopilla ja sanoo, ettei ole nähnyt Jumalaa. Siitä on ihan piirroksiakin tehty:

        I Can’t See God!
        https://redeeminggod.com/i-cant-see-god/

        Jumala on kuitenkin kaikkialla länäoleva Henki, joka ei voi mennä jonnekin piiloon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, moni pieni ihminen tähyilee teleskoopilla ja sanoo, ettei ole nähnyt Jumalaa. Siitä on ihan piirroksiakin tehty:

        I Can’t See God!
        https://redeeminggod.com/i-cant-see-god/

        Jumala on kuitenkin kaikkialla länäoleva Henki, joka ei voi mennä jonnekin piiloon.

        Raamatun mukaan Jeesus istuu taivaassa Jumalan oikealla puolella. On siis yhdessä paikassa tuolilla.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jeesus istuu taivaassa Jumalan oikealla puolella. On siis yhdessä paikassa tuolilla.

        Se tarkoittaa Jeesuksen asemaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se tarkoittaa Jeesuksen asemaa.

        Istua taivaassa Jumalan oikealla puolella kuvaa mitä asemaa? Minulla on erittäin huono mielikuvitus.


      • Anonyymi

        Venäläiset istuu rannoilla kiikarit kädessä pilkkaa Jeesusta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Istua taivaassa Jumalan oikealla puolella kuvaa mitä asemaa? Minulla on erittäin huono mielikuvitus.

        Heh, Kuutio veteIee sinua Pérvertikkoa pyIIyyn.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Istua taivaassa Jumalan oikealla puolella kuvaa mitä asemaa? Minulla on erittäin huono mielikuvitus.

        >> Istua taivaassa Jumalan oikealla puolella kuvaa mitä asemaa? <<

        Kuvastaa Jeesuksen asemaa Jumalan Poikana ja Vapahtajana.

        "Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi" (Apt. 5:31).

        "Jumala herätti Kristuksen kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa, korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa..." (Ef. 1:20-21)

        Raamattu puhuu hänestä myös Herran oikeana käsivartena. Hän on siis Jumalan suunnitelmien toteuttaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Istua taivaassa Jumalan oikealla puolella kuvaa mitä asemaa? <<

        Kuvastaa Jeesuksen asemaa Jumalan Poikana ja Vapahtajana.

        "Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi" (Apt. 5:31).

        "Jumala herätti Kristuksen kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa, korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa..." (Ef. 1:20-21)

        Raamattu puhuu hänestä myös Herran oikeana käsivartena. Hän on siis Jumalan suunnitelmien toteuttaja.

        Sinä uskot Paavalia. Oletko yhtään harkinnut?

        Ainakin olisi pitänyt.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Sinä uskot Paavalia. Oletko yhtään harkinnut?

        Ainakin olisi pitänyt.

        Raamattu on osoittautunut todeksi. Se selviää, kun uudestisyntyy ja suostuu elämään Kristuksen seuraajana. Jos Kristus ei omassa elämässä merkitse mitään eikä ole itselle yhtään kukaan, niin on turha odottaakaan mitään. Taivas pysyy hiljaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jeesus istuu taivaassa Jumalan oikealla puolella. On siis yhdessä paikassa tuolilla.

        Kumman näkökulmasta, jeesuksen vai katsojan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on osoittautunut todeksi. Se selviää, kun uudestisyntyy ja suostuu elämään Kristuksen seuraajana. Jos Kristus ei omassa elämässä merkitse mitään eikä ole itselle yhtään kukaan, niin on turha odottaakaan mitään. Taivas pysyy hiljaa.

        En usko sinua niin kauan kun uskovia ei seuraa uskovia seuraavat merkit.

        Siihen asti Raamattu on tyhjiä sanoja. On kyse Raamatusta, ei siitä, että Jeesus ei meri mitään..


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        En usko sinua niin kauan kun uskovia ei seuraa uskovia seuraavat merkit.

        Siihen asti Raamattu on tyhjiä sanoja. On kyse Raamatusta, ei siitä, että Jeesus ei meri mitään..

        Kukaan ei usko vaIheitasi.

        Léhtimyyjâ ei saa taaskaan mitään kaupaksi ja siinã OIet väItellyt töitä jo 15 vuotta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Istua taivaassa Jumalan oikealla puolella kuvaa mitä asemaa? Minulla on erittäin huono mielikuvitus.

        Eihän kukaan voi olla noin ymmärtämätön. Vai voiko? Kouluissa ei enää opeteta kristinuskoa ja Raamattua kuten aiemmin. Kuulin, että Helsingin teologisessa tiedekunnassa ei ole ollut Uuden Testamentin tenttiä kymmeniin vuosiin. Uudet papit eivät erota kirjaimellista ja käsitteellistä tulkintaa toisistaan. Miten sitten tavalliset maallikot tai nuoret.


    • Anonyymi

      Hellarivapari seuraa Jeesusta varastamalla kodeista tavaroita työpaikoilta kouluista lähiöissä ja seurakunnista vaatteet laulajista pankkikortit myymällä huumeita. Hellari varastaa kun on juutalaiseksi kääntynyt jopa toisten takkeja kenkiä ja kuvittelee olevansa nasiiri profeetta ja puhuu pahoja sanoja yhtenään kiroaa toisia arvostelee muita juo VARASTETUSTA kahvimukista ja tietysti joko avustusteetä tai varastettua murukahvia.Pitää varastettua tavaraa myynnissä ja asunnossaan mikä sekään ei ole rehellisesti saatua.Verhotkin otettu toisilta.Varastetut huonekalut kuuluu asiaan ja pesukoneet keittimet.Avutusruokia kaapissa.Jostain otettu kello jostain varastetut farkut ja huumepiippu.Pyhiinvalellusmatkalta tuotua huumetta ja varastetut matkalaukut.Jopa alushousut.Lähiöissä nämä tunnetaan myös päiväkodeissa ovat harjoitelleet mukaan lähtenyt reppuja kenkiä juustoja maitoa teetä silitysrautaa ja imuria.Kenen imuri sulla on.Keneltä otit tuon kassin.Kenen kengät sun jalassa on.Mistä otit ton takin.Kleptomania taustalla usein viro Israel venäjän Iran kansalaisuuksia.Latviaa albaania.Turkkia ja Romanian romaneja.Inkeriläisiä juutalaisia.Varastetulla autolla ajaminen yleistä huumeissa ja varastetut pankkikortit.Jeesus on myynnissä mutta pilkattavana.Jehovajahve ja varastetut vaatteet.Huoraaminen ja homoilu yleistä.Pastorin tytär kirjoitti myyntiin kirjan miten varasteli pankkikortteja kampaamossa asiakkailtaan.Osteli niillä.Tämä on juutalainen helluntaivaparit.Myyntijeesus.Varastava Jeesus.Jeesus varastetut vaatteet päällä varastettu kassi ja kello.Kaupasta varastettu suklaa Snickers ja murukahvia kassissa.Suurin osa moneen kertaan kasteella käyneitä tai ei koskaan kastettuja.Varastamiseen kuuluu koteihin tuleminen yöksi ja varastetut ruuat päiväpeitteet pyyhkeet kellot seiniltä peilit juomalasit lautaset viherkasvit ja kodinkoneet TV stereot.Niitä voi etsi heidän yhteisasunnoistaan ja virosta Latviasta Venäjältä Israelista.Heitä asuu laittomasti myös sekä laittomasti huijatuissa vuokra asunnoissa.Ovessa lukee toinen nimi kuin ketä pimeästi asuu.Myös lemmikit on varastettuja viety myyntiin tai jaettu.Ruuat on varastettua tai huijattua myynnissä kun olevat.Raamatun kohdat älä himoitse toisen omaa on täysin peitteen alla. Kenen farkkutakki sulla on? Keneltä otit sen.Mistä varastit noi kynttilän jalat ja valokuva kehykset.Kenen kaapista otit noi ruuat.Kenen pankkikortilta nostot rahaa.Kännykät varastettuja.Kattolamput mistä veit sen.Autot varastetuilla huijatuilla rahoilla ostettu tai vaadittu antamaan Jeesukselle auto.Et pääse taivaaseen jos et anna mökkiäsi meille uskonto.Myynti Jeesus.

      • Anonyymi

        Ompas oikeantuntuinen kirjoitus luterilaisesta vauvakastetusta. Kirjoittaa varmaan omakohtaisesta kokemuksesta.


      • Anonyymi

        Aamen hellarivapareiden juutalaisten synnit on ulottunut jo taivaaseen asti ne Sodoman. Ilmestyskirja 11 Sodoman kohta.


      • Anonyymi

        Ei tuosta listasta kyllä hellaria tunnistanut. Mihinkä mahtoivat perustua nämä sinun luulosi...? Joku väitti niin hellareista sinulle ja sinä uskoit...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuosta listasta kyllä hellaria tunnistanut. Mihinkä mahtoivat perustua nämä sinun luulosi...? Joku väitti niin hellareista sinulle ja sinä uskoit...?

        Menette vaan hellareihin käymään sen jälkeen teillä ei ole mitään enää ei lemmikkejä ei ruokapöytää ei ruokaa ei kenkiä kelloja kaikki lähtee niiden mukaan.


    • Anonyymi

      En mitenkään. Meidän ei tule seurata Jeesusta vaan Paavalia, kun hän kirjoittaa

      "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

      Sillä hartaudella, millä Paavali seurasi Jeesusta, meidän tulee seurata Paavalia eli hänen opetustaan, joka on yhtä kuin evankeliumi eli iloUUTINEN eikä mikään uhkavaatimus, joksi kristillinen kirkko on 1500 vuoden aikana onnistunut Paavalin evankeliumin vääntämään.

      • Eli niiden miesten, joilla on vaimo, on elettävä kuten heillä ei vaimoja olisikaan.

        Älä viitsi turhaan seurata Paavalin opetuksia.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Eli niiden miesten, joilla on vaimo, on elettävä kuten heillä ei vaimoja olisikaan.

        Älä viitsi turhaan seurata Paavalin opetuksia.

        aika monet aviossa olevat miehet juuri elääkin, "niinkuin ei vaimoa olisikaan . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aika monet aviossa olevat miehet juuri elääkin, "niinkuin ei vaimoa olisikaan . . .

        Torrekin elää niin kuin ei olisi naimisissa. Eikä olekaan enää.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Eli niiden miesten, joilla on vaimo, on elettävä kuten heillä ei vaimoja olisikaan.

        Älä viitsi turhaan seurata Paavalin opetuksia.

        Vapari näyttää meille ostarilla miten oli varastanut kioskilta suklaata ja puhekieli oli venäjä.


    • Anonyymi

      Oikeaoppinen tapa seurata Jeesusta on tehdä se polvillaan konttaamalla.

      • Anonyymi

        Näin varmaan monessa herätysliikkeessä on tapana. Usein myös mölyämällä hurmoskielillä. Jeesuksen mielestä piti luopua kaikesta omaisuudestaan köyhien hyväksi. Tänään on päinvastoin. Nyt kerätään omaisuutta itselle Jeesuksen nimessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin varmaan monessa herätysliikkeessä on tapana. Usein myös mölyämällä hurmoskielillä. Jeesuksen mielestä piti luopua kaikesta omaisuudestaan köyhien hyväksi. Tänään on päinvastoin. Nyt kerätään omaisuutta itselle Jeesuksen nimessä.

        "Nyt kerätään omaisuutta itselle Jeesuksen nimessä"

        Kyseessä on markkinateologia. On syntiä antaa tyhmien pitää rahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt kerätään omaisuutta itselle Jeesuksen nimessä"

        Kyseessä on markkinateologia. On syntiä antaa tyhmien pitää rahansa.

        Sinä taidatkin seurata rahaa.


    • Anonyymi

      Esim kauppakeskusten ja jumbomarketeitten käytävillä pyrkii olemaan meuhkaamatta niin että näkyy tietenkin. Suomessa se onnistuu aivan hyvin. Terve.

    • Anonyymi

      Olisin mielelläni lukenut kaikki vastaukset, mutta nukkumaanmeno siirtyisi liikaa jos joutuisin lukea myös ne joilla ei ole mitään merkitystä aloitukseen. Mitenkään moitimatta, kaikki kirjoittavat niillä resursseilla mitä on.
      En ole tehnyt ratkaisua kun olen aina ollut uskovainen. Ehkä raamatussa kun Jeesusta lähdettiin seuraamaan, se konkreettisesti tarkoitti sitä, seuraajat kulkivat Jeesuksen mukana kylästä kylään. Nyt sanomaa voi sopeuttaa tähän päivään ja yritän miten sen teen itse, koska kysymysesi kiehtoo minua.
      Uskon Jeesukseen ja Jumalaan tieteen ohella. Molemmissa on selvittämättömiä asioita, joten osaa laitan Jeesuksen ihmeteoiksi. Olen saanut monta kokemusta siitä että olen ollut siunauksen kohde. (Toiset sanovat sitä tuuriksi.)
      Elän oikein. Mietin jokaista ratkaisua, mikä on oikea, että Jumala sen hyväksyisi. Läydän sen. Kiitän hyvästä päivästä, ystävästä, ruoasta, terveydestä. Rukoilen läheisteni puolesta ja pyydän heille varjelusta/paranemista/apua ongelmiin, milloin mikäkin on painamassa heitä. Rukoilen itselleni voimaa että aina jaksaisin auttaa muita, teen hyväntekeväisyystyötä. Kerron armosta ja siunauksesta heille joita ahdistaa, pyydän mukaan seurakunnan yhteyteen edes tutustumaan, siis tyrkyttämättä mitään, näin noudatan Jeesuksen ohjetta ´tehkää kaikki kansat opetuslapsikseni´. En ole usein onnistunut, mutta kiitän yhdestäkin onnistumisesta.
      Jos teen väärin, pyydän anteeksi kohteelta ja sovitan. Näin uskon Jumalankin minulle anteeksi antaneen. Jotenkin näin mietin Jeesusta seuraavani, tässä pystymetsästä aikaisemmin asiaa ajattelematta. Nyt nukkumaan, Siunausta sinulle aloittaja, Hyvää yötä, Jeesus myötä.

      • Anonyymi

        Kaikkia UT:ssa olevia ohjeita ei tarvitse noudattaa, eikä varsinkaan sellaisia jotka ovat selkeästi väärennettyjä. Esim. UT:n mukaan Jeesus nousee kuolemansa jälkeen zombina vaeltamaan maan päälle ja käskee tehdä kaikista kansoista opetuslapsiaan. Ko. käsky on tosiasiassa väärennös.

        Kaikkia UT:n käskyjä ei siis pidä noudattaa, ja toisaalta UT:sta ei edes löydy läheskään kaikkia ohjeita joita Jeesus ehti elämänsä aikana luennoida.
        Tuomaan evankeliumissakin on monia autenttisia Jeesuksen ohjeita, joita kristityn olisi hyvä seurata. Esim. Tuom 25: "Jeesus sanoi, ”Rakasta ystäviäsi kuin omaa sieluasi, suojele heitä kuin silmääsi.” "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkia UT:ssa olevia ohjeita ei tarvitse noudattaa, eikä varsinkaan sellaisia jotka ovat selkeästi väärennettyjä. Esim. UT:n mukaan Jeesus nousee kuolemansa jälkeen zombina vaeltamaan maan päälle ja käskee tehdä kaikista kansoista opetuslapsiaan. Ko. käsky on tosiasiassa väärennös.

        Kaikkia UT:n käskyjä ei siis pidä noudattaa, ja toisaalta UT:sta ei edes löydy läheskään kaikkia ohjeita joita Jeesus ehti elämänsä aikana luennoida.
        Tuomaan evankeliumissakin on monia autenttisia Jeesuksen ohjeita, joita kristityn olisi hyvä seurata. Esim. Tuom 25: "Jeesus sanoi, ”Rakasta ystäviäsi kuin omaa sieluasi, suojele heitä kuin silmääsi.” "

        Eikös kysymys ollut Miten juuri sinä seuraat Jeesusta, käytännössä. Sinäkö et seuraa mitenkään vaiko seuraatko joissain asioissa.
        En ole aloittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös kysymys ollut Miten juuri sinä seuraat Jeesusta, käytännössä. Sinäkö et seuraa mitenkään vaiko seuraatko joissain asioissa.
        En ole aloittaja.

        Valtaosa luterilaisista noudattaa erittäin hyvin Jeesuksen opetusta Luuk 18: 1-8. Eivät turhaan toista avunpyyntöjä ja rukouksia. Itse asiassa riittää, että konfirmaatiossa on yhden kerran lausunut uskontunnustuksen ja isä meidän rukouksen. Jumala on sen kuullut, eikä sen jälkeen tarvitse jäädä enää rukoilla yhtään enempää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa luterilaisista noudattaa erittäin hyvin Jeesuksen opetusta Luuk 18: 1-8. Eivät turhaan toista avunpyyntöjä ja rukouksia. Itse asiassa riittää, että konfirmaatiossa on yhden kerran lausunut uskontunnustuksen ja isä meidän rukouksen. Jumala on sen kuullut, eikä sen jälkeen tarvitse jäädä enää rukoilla yhtään enempää.

        Se on viisasta. Ei Jumala välitä ihmisten rukouksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkia UT:ssa olevia ohjeita ei tarvitse noudattaa, eikä varsinkaan sellaisia jotka ovat selkeästi väärennettyjä. Esim. UT:n mukaan Jeesus nousee kuolemansa jälkeen zombina vaeltamaan maan päälle ja käskee tehdä kaikista kansoista opetuslapsiaan. Ko. käsky on tosiasiassa väärennös.

        Kaikkia UT:n käskyjä ei siis pidä noudattaa, ja toisaalta UT:sta ei edes löydy läheskään kaikkia ohjeita joita Jeesus ehti elämänsä aikana luennoida.
        Tuomaan evankeliumissakin on monia autenttisia Jeesuksen ohjeita, joita kristityn olisi hyvä seurata. Esim. Tuom 25: "Jeesus sanoi, ”Rakasta ystäviäsi kuin omaa sieluasi, suojele heitä kuin silmääsi.” "

        Eipä tuosta lähetyskäskystä mitään haittaakaan ole kun kristinusko leviää koko maailmaan ja ihmiset pelastuvat kadotuksen kourista. Mutta tuo on jännä ajatus että jopa Raamatun selkeästi väärennetyt kuten väität käskyt toimivat loppujen lopuksi ihmiskunnan parhaaksi. Miten silti seuraat Jeesusta ihan konkreettisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa luterilaisista noudattaa erittäin hyvin Jeesuksen opetusta Luuk 18: 1-8. Eivät turhaan toista avunpyyntöjä ja rukouksia. Itse asiassa riittää, että konfirmaatiossa on yhden kerran lausunut uskontunnustuksen ja isä meidän rukouksen. Jumala on sen kuullut, eikä sen jälkeen tarvitse jäädä enää rukoilla yhtään enempää.

        Kristityt lutterit rukoilee joka viikko ja joulu ja pääsiäinen mitä sitä kerran sovitettu pitää uudestaan Jeesusta ristiin naulitsi kun se kerran sen on tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityt lutterit rukoilee joka viikko ja joulu ja pääsiäinen mitä sitä kerran sovitettu pitää uudestaan Jeesusta ristiin naulitsi kun se kerran sen on tehnyt.

        Mutta ehtoollista Herran kuoleman julistamiseksi Paavalin sanoin ei pidä kuitenkaan unohtaa.

        Löytyy 1.Kor.11:23


    • No tämä on loppujen lopuksi hyvin yksinkertaista. Niitä tärkeimpiä Jeesuksen oppeja oli olla auttavainen toisia kohtaan ja se, ettei saa tuomita muita. Reaalielämässä tuo tietenkin on helpointa toteuttaa siten, että konkreettisesti teet hyviä tekoja.

      Kaikkinainen sellainen turha messuaminen , jeesustelu ja oman kruununsa kiillottaminen ei ole Jeesuksen seuraamista vaan Jeesus peräsi ennen kaikkea tekoja.
      Turha on siis nälkää näkevälle mennä saarnaamaan , että jossakin on sellainen leipä joka ei lopu koskaan mutta tähän hätään tai sinulla ei sitä ole palastakaan sitä antaa.

      • Anonyymi

        Liberaalin länkytystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liberaalin länkytystä.

        Sinä tyypillinen uskova, joka heittää Jeesuksen yli laidan.


      • Anonyymi

        Puhutko sinä itsestäsi. Miten seuraat Jeesusta?


      • torre3 kirjoitti:

        Sinä tyypillinen uskova, joka heittää Jeesuksen yli laidan.

        No nämä myöhäisen "valon" nähneet ovat tietenkin kovaäänisimpiä , paitsi silloin kun on talkoot.


      • "Turha on siis nälkää näkevälle mennä saarnaamaan , että jossakin on sellainen leipä joka ei lopu koskaan mutta tähän hätään tai sinulla ei sitä ole palastakaan sitä antaa."

        Aika hyvä kiteytys.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Turha on siis nälkää näkevälle mennä saarnaamaan , että jossakin on sellainen leipä joka ei lopu koskaan mutta tähän hätään tai sinulla ei sitä ole palastakaan sitä antaa."

        Aika hyvä kiteytys.

        "Turha on siis nälkää näkevälle mennä saarnaamaan , että jossakin on sellainen leipä joka ei lopu koskaan mutta tähän hätään tai sinulla ei sitä ole palastakaan sitä antaa."

        Nälkäinen ihminen nimenomaan tarvitsee evankeliumia koska Jumala on luvannut Raamatussa että uskova ja hänen lapsensa eivät näe nälkää!!!

        Ps. 37:25

        Olen ollut nuori ja olen vanhaksi tullut, mutta en ole nähnyt vanhurskasta hyljättynä enkä hänen lastensa kerjäävän leipää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Turha on siis nälkää näkevälle mennä saarnaamaan , että jossakin on sellainen leipä joka ei lopu koskaan mutta tähän hätään tai sinulla ei sitä ole palastakaan sitä antaa."

        Nälkäinen ihminen nimenomaan tarvitsee evankeliumia koska Jumala on luvannut Raamatussa että uskova ja hänen lapsensa eivät näe nälkää!!!

        Ps. 37:25

        Olen ollut nuori ja olen vanhaksi tullut, mutta en ole nähnyt vanhurskasta hyljättynä enkä hänen lastensa kerjäävän leipää.

        Jumalalla ei tietenkään lapsia ole.

        Mutta esimerkiksi Afrikassa myös uskovat kuolevat nälkään ja malariaan, sekä kuolevat kirkkoihin tehdyissä iskuissa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jumalalla ei tietenkään lapsia ole.

        Mutta esimerkiksi Afrikassa myös uskovat kuolevat nälkään ja malariaan, sekä kuolevat kirkkoihin tehdyissä iskuissa.

        Jeesus on Jumalan oma biologinen poikalapsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Turha on siis nälkää näkevälle mennä saarnaamaan , että jossakin on sellainen leipä joka ei lopu koskaan mutta tähän hätään tai sinulla ei sitä ole palastakaan sitä antaa."

        Nälkäinen ihminen nimenomaan tarvitsee evankeliumia koska Jumala on luvannut Raamatussa että uskova ja hänen lapsensa eivät näe nälkää!!!

        Ps. 37:25

        Olen ollut nuori ja olen vanhaksi tullut, mutta en ole nähnyt vanhurskasta hyljättynä enkä hänen lastensa kerjäävän leipää.

        ”Nälkäinen ihminen nimenomaan tarvitsee evankeliumia koska Jumala on luvannut Raamatussa että uskova ja hänen lapsensa eivät näe nälkää!!!”

        Matteuksen evankeliumi:
        7:9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
        7:10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
        7:11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
        7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

        25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'

        Pelastusarmeija on ymmärtänyt asian Raamatun pohjalta todella hyvin: ”Kolme S-kirjainta kuvaa parhaiten sitä miten autamme yhteiskunnan vähäosaisia: ensiksi soppaa, toiseksi saippuaa, ja lopuksi sielunhoitoa.”

        Ei nälkäinen pysty kuuntelemaan tai ajattelemaan syvällisiä. Vasta kun hän on saanut ruokaa, hän kykenee vastaanottamaan myös evankeliumia – aivan kuten Jeesus opettaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Jumalan oma biologinen poikalapsi.

        Mutta ei tuo ole, joka sanoo olevansa Jumalan lapsi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Mutta ei tuo ole, joka sanoo olevansa Jumalan lapsi.

        Kuutio siis kertoo olevansa JumaIan Iapsi🤔


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Nälkäinen ihminen nimenomaan tarvitsee evankeliumia koska Jumala on luvannut Raamatussa että uskova ja hänen lapsensa eivät näe nälkää!!!”

        Matteuksen evankeliumi:
        7:9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
        7:10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
        7:11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
        7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

        25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'

        Pelastusarmeija on ymmärtänyt asian Raamatun pohjalta todella hyvin: ”Kolme S-kirjainta kuvaa parhaiten sitä miten autamme yhteiskunnan vähäosaisia: ensiksi soppaa, toiseksi saippuaa, ja lopuksi sielunhoitoa.”

        Ei nälkäinen pysty kuuntelemaan tai ajattelemaan syvällisiä. Vasta kun hän on saanut ruokaa, hän kykenee vastaanottamaan myös evankeliumia – aivan kuten Jeesus opettaa.

        "Ei nälkäinen pysty kuuntelemaan tai ajattelemaan syvällisiä. Vasta kun hän on saanut ruokaa, hän kykenee vastaanottamaan myös evankeliumia "????

        Miksihän Suomessa eivät ylensyöneet ihmiset ota vastaan evankeliumia, vaan yhä suurempi joukko hylkää kirkon?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei nälkäinen pysty kuuntelemaan tai ajattelemaan syvällisiä. Vasta kun hän on saanut ruokaa, hän kykenee vastaanottamaan myös evankeliumia "????

        Miksihän Suomessa eivät ylensyöneet ihmiset ota vastaan evankeliumia, vaan yhä suurempi joukko hylkää kirkon?

        Evankeliumi on keksitty juttu.

        Ihmiset ovat realistisia.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Evankeliumi on keksitty juttu.

        Ihmiset ovat realistisia.

        Eikö sulla ressukalla ole elämässä muuta tekemistä kuin roikkua tällaisella foorumilla vastarannakiiskenä? Kovin on rajoittunutta tuo sinun pseudoelämäsi. Raasu.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Evankeliumi on keksitty juttu.

        Ihmiset ovat realistisia.

        Ympäristöään huonommin tai paremmin valoa heijastavat kuviot jollakin pinnalla/taustalla muodostavat mielenkiintoisen fysikaalisen ilmiön. Jos sellaisista kuvioista kokoaa samankokoisia ryhmiä siten, että varioi identtisten kuvioiden paikkaa ryhmän sisällä ja samalla kuitenkin säilyttää ryhmien keskinäisen järjestyksen, syntyy vaikkapa seuraavanlaisia kuvioryhmien kombinaatioita: Däev itukskiluamet ttviu ääisphä, Dveä utikksliaumte tutiv isphäää, Edäev lumetikaskuti tvuit siääpäh ja Vedä ateistimulkku vittu päähäsi. Mysteeriksi allekirjoittaneella jää, mitä sellaista on neljännen kombinaation fysikaalisissa ominaisuuksissa, että sen aiheuttama biokemiallinen reaktio aivoissa ainakin joissakuissa lukijoissa poikkeaa kolmen ensin mainitun kombinaation aiheuttamista reaktioista. Kaiken lisäksi näin kävisi todennäköisesti vieläpä pinnan/taustan materiaalista riippumatta: se toimisi, kumma kyllä, tietokoneen tai kännykän näytöllä, paperilla, puupinnalla, pahvilla, liitutaululla, metallilevyllä, jopa savumerkkeinä taivaalla. Toistaiseksi jotkut ääliöt tukeutuvat ilmiötä selittäessään sellaisiin hömpötyksiin kuin semantiikka, semiotiikka ja psykologia, joiden avulla yllä esitettyä esimerkkiä ja vastaavanlaisia ilmiöitä yritetään selittää viittaamatta lainkaan kyseisten kuvioiden fysikaalisiin ominaisuuksiin. Mitä keskiaikaista idiotismia! Onhan selvää, että KAIKKI tässä universumissa palautuu fysiikkaan ja on siksi selitettävissä viime kädessä ainoastaan fysiikan avulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ympäristöään huonommin tai paremmin valoa heijastavat kuviot jollakin pinnalla/taustalla muodostavat mielenkiintoisen fysikaalisen ilmiön. Jos sellaisista kuvioista kokoaa samankokoisia ryhmiä siten, että varioi identtisten kuvioiden paikkaa ryhmän sisällä ja samalla kuitenkin säilyttää ryhmien keskinäisen järjestyksen, syntyy vaikkapa seuraavanlaisia kuvioryhmien kombinaatioita: Däev itukskiluamet ttviu ääisphä, Dveä utikksliaumte tutiv isphäää, Edäev lumetikaskuti tvuit siääpäh ja Vedä ateistimulkku vittu päähäsi. Mysteeriksi allekirjoittaneella jää, mitä sellaista on neljännen kombinaation fysikaalisissa ominaisuuksissa, että sen aiheuttama biokemiallinen reaktio aivoissa ainakin joissakuissa lukijoissa poikkeaa kolmen ensin mainitun kombinaation aiheuttamista reaktioista. Kaiken lisäksi näin kävisi todennäköisesti vieläpä pinnan/taustan materiaalista riippumatta: se toimisi, kumma kyllä, tietokoneen tai kännykän näytöllä, paperilla, puupinnalla, pahvilla, liitutaululla, metallilevyllä, jopa savumerkkeinä taivaalla. Toistaiseksi jotkut ääliöt tukeutuvat ilmiötä selittäessään sellaisiin hömpötyksiin kuin semantiikka, semiotiikka ja psykologia, joiden avulla yllä esitettyä esimerkkiä ja vastaavanlaisia ilmiöitä yritetään selittää viittaamatta lainkaan kyseisten kuvioiden fysikaalisiin ominaisuuksiin. Mitä keskiaikaista idiotismia! Onhan selvää, että KAIKKI tässä universumissa palautuu fysiikkaan ja on siksi selitettävissä viime kädessä ainoastaan fysiikan avulla.

        Evankeliumit ovat niin sekava soppa, että miksi siihen pitäisi uskoa?

        Itseasiassa uskoni aikoinaan loppui luettuani Raamattua tarkasti.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Evankeliumit ovat niin sekava soppa, että miksi siihen pitäisi uskoa?

        Itseasiassa uskoni aikoinaan loppui luettuani Raamattua tarkasti.

        Kaksi onnetonta mässääjää siellä.

        Myös Kuutio häpeää sinua ja lähti ryyppyretkelle yksin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei nälkäinen pysty kuuntelemaan tai ajattelemaan syvällisiä. Vasta kun hän on saanut ruokaa, hän kykenee vastaanottamaan myös evankeliumia "????

        Miksihän Suomessa eivät ylensyöneet ihmiset ota vastaan evankeliumia, vaan yhä suurempi joukko hylkää kirkon?

        Palstalta voisi ainakin saada sen käsityksen, että juuri aitouskovat ovat hylänneet kirkon mutta eivät omien sanojensa mukaan evankeliumia ;) tohdin kuitenkin epäillä olisivatko hekään nälkää näkeviä.

        Tuossa mitä aikaisemmin sanoin ja mihin mummomuori kommentoi esimerkiksi juuri mainiten Pelastusarmeijan kuinka he ovat omaksuneet oikean auttamisen tien. No tuohon ongelmaan mitä sanoit on varmasti monia syitä. Vaikkapa se, että uskonnollisuus on kaiken kaikkiaan vähenemässä. Kuitenkin tosiasiassa on niin, että saathan sinä oikeasti nälkäisen kuuntelemaan leipäpalan toivossa vaikka mitä jargoneita mutta sellainen lähetys/käännytystyö on jeesustelua, hurskastelua, oman kruununsa kiillottamista vailla todellista myötätuntoa eikä tuollainen julistaminen tosiasiassa saa aikaiseksi sen parempaa/oikeampaa kääntymystä.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Palstalta voisi ainakin saada sen käsityksen, että juuri aitouskovat ovat hylänneet kirkon mutta eivät omien sanojensa mukaan evankeliumia ;) tohdin kuitenkin epäillä olisivatko hekään nälkää näkeviä.

        Tuossa mitä aikaisemmin sanoin ja mihin mummomuori kommentoi esimerkiksi juuri mainiten Pelastusarmeijan kuinka he ovat omaksuneet oikean auttamisen tien. No tuohon ongelmaan mitä sanoit on varmasti monia syitä. Vaikkapa se, että uskonnollisuus on kaiken kaikkiaan vähenemässä. Kuitenkin tosiasiassa on niin, että saathan sinä oikeasti nälkäisen kuuntelemaan leipäpalan toivossa vaikka mitä jargoneita mutta sellainen lähetys/käännytystyö on jeesustelua, hurskastelua, oman kruununsa kiillottamista vailla todellista myötätuntoa eikä tuollainen julistaminen tosiasiassa saa aikaiseksi sen parempaa/oikeampaa kääntymystä.

        "Kuitenkin tosiasiassa on niin, että saathan sinä oikeasti nälkäisen kuuntelemaan leipäpalan toivossa vaikka mitä jargoneita mutta sellainen lähetys/käännytystyö on jeesustelua..."

        Ennen kaikkea se on Jeesuksen opetusten vastaista.

        Ehkä tämä lähimmäisen rakastaminen on joillekin niin vastenmielistä, etteivät edes nälkäiselle sitä leipäpalaa haluaisi antaa?


      • Anonyymi

        Todellisuudessa tärkein asia Jeesuksesta on hänen ristikuolemansa. Ei ole viisasta kokonaan ohittaa se...

        Joku saarnaaja sanoi asian hyvin. Jos pitäisi valita Jeesus, joka opetti kauniisti mutta ei kuollut ristillä ja Jeesus joka ei opettanut mitään, mutta kuoli ristillä, niin pitäisi aina valita tuo jälkimmäinen. Ensimmäinen on vain hyvä ihminen, Jeesus Nasaretilainen. Jälkimmäinen on Jeesus Kristus, Vapahtaja ja Jumalan Poika...

        Siinä on totuuden siemen selvästi esillä. Jeesus ei tullut parantamaan maailmaa vaan pelastamaan sen. Teillä on aina köyhät keskuudessanne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutko sinä itsestäsi. Miten seuraat Jeesusta?

        Niinku lestat ortodoksit hellarit että aina uudestaan ristiin naulitaan tai lähetään ristiltä pois tai muuta outoa.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Turha on siis nälkää näkevälle mennä saarnaamaan , että jossakin on sellainen leipä joka ei lopu koskaan mutta tähän hätään tai sinulla ei sitä ole palastakaan sitä antaa."

        Aika hyvä kiteytys.

        Nälkää näkevät ei edes tiedä missä on leipä jono konnat käy leipäjonoissa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jumalalla ei tietenkään lapsia ole.

        Mutta esimerkiksi Afrikassa myös uskovat kuolevat nälkään ja malariaan, sekä kuolevat kirkkoihin tehdyissä iskuissa.

        Iskujen tekijöillä on taas heidän kuoleman jälkeenmyllynkivi tulikivijärvessä. Se ei huoleta siksi että pahat päätyy pahaan paikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei nälkäinen pysty kuuntelemaan tai ajattelemaan syvällisiä. Vasta kun hän on saanut ruokaa, hän kykenee vastaanottamaan myös evankeliumia "????

        Miksihän Suomessa eivät ylensyöneet ihmiset ota vastaan evankeliumia, vaan yhä suurempi joukko hylkää kirkon?

        Suurin osa ei hylkää mutta on niitä jotka on vaihtanut kirkkoa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Sinä tyypillinen uskova, joka heittää Jeesuksen yli laidan.

        Niin kuuluukin tehdä teurastetulle uhrilampaalle syntiuhrilahjana - ei mää'i enää koskaan laitumella, eikä saa hyödyttää ihmistä enää millään tavoin, koska kyseessä on lahja jumalille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nälkää näkevät ei edes tiedä missä on leipä jono konnat käy leipäjonoissa.

        Jahas, ja sen vuoksi ei pidä leipää kenellekkään antaa? :D


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Nälkäinen ihminen nimenomaan tarvitsee evankeliumia koska Jumala on luvannut Raamatussa että uskova ja hänen lapsensa eivät näe nälkää!!!”

        Matteuksen evankeliumi:
        7:9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
        7:10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
        7:11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
        7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

        25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'

        Pelastusarmeija on ymmärtänyt asian Raamatun pohjalta todella hyvin: ”Kolme S-kirjainta kuvaa parhaiten sitä miten autamme yhteiskunnan vähäosaisia: ensiksi soppaa, toiseksi saippuaa, ja lopuksi sielunhoitoa.”

        Ei nälkäinen pysty kuuntelemaan tai ajattelemaan syvällisiä. Vasta kun hän on saanut ruokaa, hän kykenee vastaanottamaan myös evankeliumia – aivan kuten Jeesus opettaa.

        Eräs entinen Pelastusarmeijaan kuuluva kysyi, että kuinkahan uskottavalta se kuulostaa kun kolme lihavaa naishenkilöä kokouksessa kuorossa lauloi että " nälkä on aina vieraanamme". Vitsi, mutta eiväthän laulun sanat aina vastaa todellisuutta. Suomessa kyllä ruokaa riittää . Taitaa ongelmana olla enemmänkin ylensyönti.


    • Anonyymi

      Matt: 624 esimerkiksi.

      • Anonyymi

        Onko sinusta ja sinun Jeesuksen seuraamisesta oikein kirjoitettu oma luku tai jae raamatussa. Aika iso ihminen olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinusta ja sinun Jeesuksen seuraamisesta oikein kirjoitettu oma luku tai jae raamatussa. Aika iso ihminen olet.

        Aika iso oli ainakin laittamansa lukunumero: 624. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinusta ja sinun Jeesuksen seuraamisesta oikein kirjoitettu oma luku tai jae raamatussa. Aika iso ihminen olet.

        Vai vain yksi luku. Koko Raamattuhan on kirjoitettu jokaisen yksittäisen ihmisen uskoon tulemisen vuoksi. Sieltä löytyy neuvot Jeesuksen seuraamiselle ihan kaikille erikseen ja yhteisesti. Jopa sinulle vaikka oletkin olevinasi liian pieni ihminen Hänen pelastettavaksi. Älä pelkää Jeesusta. Jumala on rakkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai vain yksi luku. Koko Raamattuhan on kirjoitettu jokaisen yksittäisen ihmisen uskoon tulemisen vuoksi. Sieltä löytyy neuvot Jeesuksen seuraamiselle ihan kaikille erikseen ja yhteisesti. Jopa sinulle vaikka oletkin olevinasi liian pieni ihminen Hänen pelastettavaksi. Älä pelkää Jeesusta. Jumala on rakkaus.

        Jahas ja miltä taas pelastetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas ja miltä taas pelastetaan?

        Miltä luulisit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä luulisit?

        En minä mitään LUULE, siksi kysynkin niiltä, jotka pelastusta hokevat.

        Ja ylipäätään uskovien jutut ovat kuin jotakin katteettoman mantran hokemista pelkillä väitelauseilla ilman todellista sisältöä.


    • Anonyymi

      Missä tuo Jeesus on jotta voisin seurata häntä?

      • Anonyymi

        Peiton alla, tumputtaa toista tulemista.


      • Anonyymi

        Taidat olla kuitenkin kiinnostunut sielusi pelastuksesta, koska olet palstalla. Sinä et menetä mitään, jos edes kokeilisit pitääkö Raamattu paikkansa ja toimiiko Raamatun lupaus:
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoinkuin sinun perhekuntasi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla kuitenkin kiinnostunut sielusi pelastuksesta, koska olet palstalla. Sinä et menetä mitään, jos edes kokeilisit pitääkö Raamattu paikkansa ja toimiiko Raamatun lupaus:
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoinkuin sinun perhekuntasi."

        Ja pelastus löytyy Roomalaiskirjeen 7. luku, kaksi viimeistä jaetta: pelastut palvelemaan lihalla synnin lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pelastus löytyy Roomalaiskirjeen 7. luku, kaksi viimeistä jaetta: pelastut palvelemaan lihalla synnin lakia.

        Mutta jos uskot pelastuksenaJeesusta, niin opetuksista alempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos uskot pelastuksenaJeesusta, niin opetuksista alempana.

        Ja se ei ole kuin yhdestä päätteestä kiinni 'uskoa Jeesukseen', hänen nimeensä tai 'uskoa Jeesusta', uskoa hänen opetuksiaan.

        Matt.7.

        Nimeen uskominen, persoonausko, on laittomuuden tekemistä, näille Jeesus sanoo, menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät, en tunne teitä.

        Jeesushan korostaa kautta kirjoitusten korvilla kuuntelemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se ei ole kuin yhdestä päätteestä kiinni 'uskoa Jeesukseen', hänen nimeensä tai 'uskoa Jeesusta', uskoa hänen opetuksiaan.

        Matt.7.

        Nimeen uskominen, persoonausko, on laittomuuden tekemistä, näille Jeesus sanoo, menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät, en tunne teitä.

        Jeesushan korostaa kautta kirjoitusten korvilla kuuntelemista.

        Edellä kysytään,että missä Jeesus, että voi seurata.

        On opetuksissa ja johdattaa takaisin paratiisiin tien, josta ihminen jumalien kaltaiseksi tultuaan (luomaan sanan voimalla) sidottiin materian kautta aikaan opettelemaan hyvän tiedon ja pahan tiedon erottamista.

        Löytyy 1.Moos.3:22


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellä kysytään,että missä Jeesus, että voi seurata.

        On opetuksissa ja johdattaa takaisin paratiisiin tien, josta ihminen jumalien kaltaiseksi tultuaan (luomaan sanan voimalla) sidottiin materian kautta aikaan opettelemaan hyvän tiedon ja pahan tiedon erottamista.

        Löytyy 1.Moos.3:22

        Jos pahalla tiedolla, kun luuli sitä hyväksi - jopa pyhäksi - olisi saanut haltuunsa yliluonnolliset kyvyt (paratiisin elämän puun salattu manna), vahingot olisivat olleet mittaamattomat.

        Ilm.2:7 ja 2:17.


      • Anonyymi

        Ilmestyskirjassa luku 11 kohdassa sodoma


    • Anonyymi

      syömällä hävikkiruokaa 3:lla eurolla

    • Anonyymi

      Esim. hyvänä käytöksenä.

    • Anonyymi

      'Seurata Jeesusta' on tuollainen paavalilainen ilmaisu, koska hän kirosi Jeesuksen Jumalana helvettiin minne uskovat seuraavat perässä.

      1.Kor.3:11-13

      Jeesuksen opetuksissa on tietysti kyse sisäisestä arvomaailmasta, jonka mukaan sitten toimii ja tekee omaan elämäänsä ja muihin valintatilanteisiin liittyviä ratkaisuja omantunnon toimiessa kompassina.

      Psykologian ja Jeesuksen opetuksen mukaan se ei kuitenkaan ole niin yksinkertaista kuin miltä se kuulostaan. Kaikilla meillä on loistava arvomaailma, jos sitä kysytään.

      Mutta siinä sakkaa sellainen asia, että koska tunteet ovat ihmisen toiminnan käynnistäjiä, niin alhaisin tuntein - kuten viha, kauna, katkeruus ja mustasukkaisuus ja ahneus - tuotettu toiminta, jonka sitten selitämme itsellemme hyvinkin jaloksi ja oikeudenmukaiseksi, olkoon lopputulos mikä tahansa aiheuttaa kaiken maailman pahan.

      Jeesuksen opetuksen mukaan meidän on siis tunnistettava nämä tunteet, voitettava ne ja 'tultava tunnetuksi itsellemme'.

      Psykologiassa tällaisia alhaisia tunteita kutsutaan primaritunteiksi, jotka sitten seuraavalla tunteella, itsemme hyvällä selityksellä peitämme.

      Raamatun syntioppiin mihin Jeesus pääosin opetuksin on saatu juutalaisten kirjoittajien toimesta Raamatussa sopimaan, hänen suuhun on kirjoitettu 'tehkää parannus'.

      Todellisuudessa kyse on Jeesukseksen alkuperäkielellä sanoista 'tehkää mielenmuutos'.

      Siinä missä Jeesus käskee käntämään katseen itseen ja tekemään muutoksen omien tunteiden kautta, niin Paavali teksteillään heittää näihin tunteisiin vain lisää bensaa, jotta massiivinen vahinko on taattu.

      Kuinka monta uskonnollista kulttia sadoin ihmisin on päätynyt joukko itsemurhaan Paavalin opilla? Mikä määrä vahinkoa tästä on aiheutunut kaikkineen koko ihmiskunnalla?

      • Anonyymi

        Ja juuri tätä alhaisten tunteiden voittamisen kautta syntyvää maailmaa Jeesus kutsui taivasten valtakunnan tulemiseksi maan päälle, jota hän evankeliumillaan käski julistaa, jonka Paavali sabotoi tekemällä Jeesuksesta evankeliumin Kristuksena, tosi Jumalana teurastettuna uhrilampaana omien pahojen tekojen puolesta, siis täysin päinvastainen idea Jeesuksen opetukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja juuri tätä alhaisten tunteiden voittamisen kautta syntyvää maailmaa Jeesus kutsui taivasten valtakunnan tulemiseksi maan päälle, jota hän evankeliumillaan käski julistaa, jonka Paavali sabotoi tekemällä Jeesuksesta evankeliumin Kristuksena, tosi Jumalana teurastettuna uhrilampaana omien pahojen tekojen puolesta, siis täysin päinvastainen idea Jeesuksen opetukseen.

        Jehovatkin tänne kristinuskon sivustoille . . .
        valikossa , Jehovat on: uskonnot uskomukset, ei siis kristinuskon valikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja juuri tätä alhaisten tunteiden voittamisen kautta syntyvää maailmaa Jeesus kutsui taivasten valtakunnan tulemiseksi maan päälle, jota hän evankeliumillaan käski julistaa, jonka Paavali sabotoi tekemällä Jeesuksesta evankeliumin Kristuksena, tosi Jumalana teurastettuna uhrilampaana omien pahojen tekojen puolesta, siis täysin päinvastainen idea Jeesuksen opetukseen.

        Ja kun luette näiden mielestään 'Jeesuksen omien' selityksiä Jeesuksen opetuksista tai tässä edellä olevia kommentteja, niin kuinka moni 'Jeesuksen oma' tai edes vähemmän oma, osuu lähellekään sitä mitä Jeesus opetti?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun luette näiden mielestään 'Jeesuksen omien' selityksiä Jeesuksen opetuksista tai tässä edellä olevia kommentteja, niin kuinka moni 'Jeesuksen oma' tai edes vähemmän oma, osuu lähellekään sitä mitä Jeesus opetti?!

        Niin, kun tätä palstaa lukee ja kommentteja tästäkin ketjusta edeltä, niin onhan se pakko todeta, että sanoessaan Raamatussa ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen, Paavali onnistui tuhoamaan kaiken, ihan kaiken - ihmisten aivotoiminnankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kun tätä palstaa lukee ja kommentteja tästäkin ketjusta edeltä, niin onhan se pakko todeta, että sanoessaan Raamatussa ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen, Paavali onnistui tuhoamaan kaiken, ihan kaiken - ihmisten aivotoiminnankin.

        Mutta miettikää, jos näin ei olisi, ja Jeesuksen opetukset alhaisten tunteiden voittamisen tärkeydestä pelastuksena itselle ja koko maailmalle, olisikin saanut olla taivasten valtakunnan hyvällä isä Jumalalla voimassa tämän saman 2000 vuotta, juutalaisten Jumalan tilalla, jota Jeesus Raamatussa sanoo Saatanaksi ja syntiopin sijasta, niin minkälainen maailma meillä tänä päivänä olisikaan?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miettikää, jos näin ei olisi, ja Jeesuksen opetukset alhaisten tunteiden voittamisen tärkeydestä pelastuksena itselle ja koko maailmalle, olisikin saanut olla taivasten valtakunnan hyvällä isä Jumalalla voimassa tämän saman 2000 vuotta, juutalaisten Jumalan tilalla, jota Jeesus Raamatussa sanoo Saatanaksi ja syntiopin sijasta, niin minkälainen maailma meillä tänä päivänä olisikaan?!

        Olisiko se kuten Eino Leino runoili:. "..mut kerran maailma herää, susi lammast ei syö, veli veljeä lyö, eikä miesi tahdo tapparan terää, vaan kaikki kauniit aatteet mi täällä aatellaan, ne täyttyvät töiksi ja peittävät maan..."?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovatkin tänne kristinuskon sivustoille . . .
        valikossa , Jehovat on: uskonnot uskomukset, ei siis kristinuskon valikossa.

        En olisi osannut ajatella, että on vielä joku, joka ei tiedä, että Jehova on sama kuin Jahve eli tuo Salomon uhrikulttijumala, juutalaisten Jumala, jota Jeesus sanoo Saatanaksi ja surmattiin tömän vastustamisesta.

        Ei ole ainoatakaan uskontoa maailmassa, jossa Jumalana olisi Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala tai Jeesuksen opetukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olisi osannut ajatella, että on vielä joku, joka ei tiedä, että Jehova on sama kuin Jahve eli tuo Salomon uhrikulttijumala, juutalaisten Jumala, jota Jeesus sanoo Saatanaksi ja surmattiin tömän vastustamisesta.

        Ei ole ainoatakaan uskontoa maailmassa, jossa Jumalana olisi Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala tai Jeesuksen opetukset.

        Toisin sanoen, et edes löydä valikkoa, johon voisit minut ohjata, ja kysehän oli Jeesuksen seuraamisesta ja Jeesuksen opetuksista, jotka ovat Raamatussa. Aika kuvaavaa, että juuri niillä haluat minut pois kristinuskon osiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen, et edes löydä valikkoa, johon voisit minut ohjata, ja kysehän oli Jeesuksen seuraamisesta ja Jeesuksen opetuksista, jotka ovat Raamatussa. Aika kuvaavaa, että juuri niillä haluat minut pois kristinuskon osiosta.

        Olisikohan teillä nyt itsellänne miettimisen paikka, kun hoette olevanne 'Jeesuksen omia', ja Jeesuksen opetukset onkin sitten liikaa?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan teillä nyt itsellänne miettimisen paikka, kun hoette olevanne 'Jeesuksen omia', ja Jeesuksen opetukset onkin sitten liikaa?!

        Ja lisäyksenä vielä, tämä menee täysin Raamatun mukaan, kun vihamies olikin kylvänyt peltoon yöllä lustetta, niin niiden piti antaa kasvaa elonkorjuuseen asti yhdessä, ja sitten kootaan ensin luste ja vasta sen jälkeen nisu.

        Löytyy Matt.13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäyksenä vielä, tämä menee täysin Raamatun mukaan, kun vihamies olikin kylvänyt peltoon yöllä lustetta, niin niiden piti antaa kasvaa elonkorjuuseen asti yhdessä, ja sitten kootaan ensin luste ja vasta sen jälkeen nisu.

        Löytyy Matt.13.

        Tömä kohta on Matt.13:25-30, ja kun luette tämän selostuksen taivasten valtakunnasta, mihin ei liity mitenkään syntien valtakunta, niin koko pitkästä luvusta te ette löydä yhtään ainoaa synti sanaa.

        Mutta sieltä.löytyy juuri tuo kohta, kun Jeesus sanoo taivasten valtakunnan olevan happaman taikinan kaltainen, joka yhdistyy Paavalin syntioppiin siten, että Paavali käskee perkaamaan pois vanhan hapatuksen ja muuttumaa uudeksi,happamattomaksi taikinaksi, kun Jeesus on tosi Jumalana teurastettu pääsiäisen uhrilammas.

        Löytyy Paavalilta 1.Kor.5:7.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäyksenä vielä, tämä menee täysin Raamatun mukaan, kun vihamies olikin kylvänyt peltoon yöllä lustetta, niin niiden piti antaa kasvaa elonkorjuuseen asti yhdessä, ja sitten kootaan ensin luste ja vasta sen jälkeen nisu.

        Löytyy Matt.13.

        Ja kun tämä menee täysin Raamatun mukaan, niin juuri näin sen kuuluu myös kristinuskossa edetä - varmimmin juuri luterilaisuuden kautta, koska luterilaisuuden perusta on Raamatun auktoriteetissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun tämä menee täysin Raamatun mukaan, niin juuri näin sen kuuluu myös kristinuskossa edetä - varmimmin juuri luterilaisuuden kautta, koska luterilaisuuden perusta on Raamatun auktoriteetissä.

        Olette lukeneet Raamatun huonosti, jos ette ole ymmärtäneet, että kyseessä on etenevä tarina aina ilmestyskirjaan asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko se kuten Eino Leino runoili:. "..mut kerran maailma herää, susi lammast ei syö, veli veljeä lyö, eikä miesi tahdo tapparan terää, vaan kaikki kauniit aatteet mi täällä aatellaan, ne täyttyvät töiksi ja peittävät maan..."?

        Niin taivaassa ei huorata ei raiskata ei himoita ei tapeta. Sinne vaan ei pääse pahaa tekemällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin taivaassa ei huorata ei raiskata ei himoita ei tapeta. Sinne vaan ei pääse pahaa tekemällä.

        Mutta Jumalan paratiisissa oli synti ja Saatana, niinkö?


    • Anonyymi

      Suomen kielessä termi "Jeesuksen seuraaminen" on luonut joillekn sen mielikuvan, että meidän tulisi "matkia Jeesusta", eli tehdä niinkuin Jeesus teki.

      Jeesus nyt kumminkin oli Jmalan Poika Itse, mutta me taas syntisiä ihmisiä. Matkiminen ei meiltä onnistu, siten, että tekojamme voisi mitenkään verrata Jeesuksen tekoihin.

      Joten on parasta yrittää olla matkimatta ja jättää sielujemme pelastustyö kokonaan Jeesukselle Itselle ja Pyhälle Hengelle.

      Jeesuksen seuraamisesta kuitenkin puhutaan Raamatussa. Jeesus sanoi ja sanoo: "Tule ja seuraa minua." Mitäs tämä nyt sitten tarkoittaa? Tämä käsittääkseni tarkoittaa Jeesuksen seuraan, eli Hänen joukkoonsa liittymistä. Jeesus on johtaja, eli Herra ja pieni vähäinen, Häneen uskova ja luottava kristitty ei muuta voi kuin sitoa sandaalinsa, nousta ylös ja liittyä Hänen kanssaan kulkevaan katraaseen. Tai vaikka ihan yksinkin, jos ei muita ole näköpiirissä. Kompuroida ja liukastella, mutta kulkea Jeesuksen johtamana, Hänen herruudessaan.

      Helluntailaisilla on se kädennosto-systeemi. Saarnaaja kysyy: "Onko täällä ketään, joka haluaisi lähteä seuraamaan Jeesusta?" Nyt katuva syntinen nostaa kätensä, mutta se kädennosto on tarkoitettu nimenomaan Jeesuksen nähtäväksi. Nyt saarnamies kehoittaa "nousemaan ylös ja tulemaan rukouspenkkiin, nk. "jättäytymään". Itkuinen ihmisparka kävelee nyt koko seurakunnan ohi ja mätkähtää polvilleen. Häntä siunataan. Hän on nyt "Jeesuksen seuraaja". (Näin oli hellareissa ainakin muinoin, siihen aikaan kun isä lampun osti. Heidän nykykäytäntöjään en tiedä.)

      Tähän toimintaanhan ei itseasiassa mitään helluntaiseurakuntia tai muita välikäsiä tarvita. Itse omassa rukouksessani saatan nostaa kättäni ylös, "kohti Jeesusta", Hän kyllä ymmärtää tämän rukouseleen tarkoituksen.

      Se on kädenojennus, joka odottaa, että Jeesus tarttuisi siihen, "vetäisi ylös turmion kuopasta, lokaisesta liejusta", jossa kukin meistä elämässämme olemme enemmän tai vähemmän kaulaamme myöten kahlanneet. Näitä kuravelli-kylpyreissuja sattuu pyhemmällekin ihmiselle, kullakin meistä on omat syntimme, jotka tulisi vain itse nöyrästi tunnistaa, tunnustaa Jumalalle sekä, evankeliumin mukaisesti, myös aina uskoa Jumalalta anteeksisaaduiksi.

      • Anonyymi

        Jos laitat Jeesuksen ja synnin samaan lauseeseen, olet toisessa ulottuvuudessa.

        Synti on SAATANAN VALTAKUNTAA ja JEESUS OPETTAA JUMALAN VALTAKUNNASTA eli TAIVASTEN VALTAKUNNASTA.


      • Anonyymi

        Eli - lisäys - puheesi on Paavalin syntioppia, joka perustuu uhrikulttijumalaan, jonka Jeesus Raamatussa sanoo olevan Saatana ja surmattiin tämän vastustamisesta.


      • Anonyymi

        Synti tai synnin voittava ihminen ei ole pyhä, tämä menee Raamatun, luterilaisuuden ja ilmestyskirjan mukaan helvettiin.

        Löytyy 1.Kor.3:11-13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synti tai synnin voittava ihminen ei ole pyhä, tämä menee Raamatun, luterilaisuuden ja ilmestyskirjan mukaan helvettiin.

        Löytyy 1.Kor.3:11-13.

        Ja kuten tiedät - teoilla ei ole mitään merkitystä, ja se on sitten yksin armosta kiinni, että pääsetkö sieltä helvetistä pois, kuten luterilaisuuden motto kuuluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuten tiedät - teoilla ei ole mitään merkitystä, ja se on sitten yksin armosta kiinni, että pääsetkö sieltä helvetistä pois, kuten luterilaisuuden motto kuuluu.

        Teoilla ei merkitystä, kuten Paavali sanoo - rakensit sitten heinistä tai kullasta hänen luomansa evankeliumin perustalle.

        On vain yksi TEKO, - vaihdoit taivasten valtakunnan synnin valtakunnaksi ja Jeesuksen opettaman Jumalan Saatansksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teoilla ei merkitystä, kuten Paavali sanoo - rakensit sitten heinistä tai kullasta hänen luomansa evankeliumin perustalle.

        On vain yksi TEKO, - vaihdoit taivasten valtakunnan synnin valtakunnaksi ja Jeesuksen opettaman Jumalan Saatansksi.

        Löytyy: Matteuksen evankeliumi 13:12.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synti tai synnin voittava ihminen ei ole pyhä, tämä menee Raamatun, luterilaisuuden ja ilmestyskirjan mukaan helvettiin.

        Löytyy 1.Kor.3:11-13.

        Ei ihminen voi itse itseään pelastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihminen voi itse itseään pelastaa.

        Pelastaa niin MISTÄ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelastaa niin MISTÄ??

        Tai pelastaa MIHIN tai pelastaa MITEN?!


      • "Suomen kielessä termi "Jeesuksen seuraaminen" on luonut joillekn sen mielikuvan, että meidän tulisi "matkia Jeesusta", eli tehdä niinkuin Jeesus teki."

        "Jeesus nyt kumminkin oli Jmalan Poika Itse, mutta me taas syntisiä ihmisiä. Matkiminen ei meiltä onnistu, siten, että tekojamme voisi mitenkään verrata Jeesuksen tekoihin."

        Kiitos asiallisesta ja hyvästä kommentista.

        Toit esiin aika tärkeän seikan - tosiaan ei meidän pidä matkia Jeesusta, mutta ottaa vaarin hänen opetuksistaan ja pyrkiä sen mukaan elämään.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Suomen kielessä termi "Jeesuksen seuraaminen" on luonut joillekn sen mielikuvan, että meidän tulisi "matkia Jeesusta", eli tehdä niinkuin Jeesus teki."

        "Jeesus nyt kumminkin oli Jmalan Poika Itse, mutta me taas syntisiä ihmisiä. Matkiminen ei meiltä onnistu, siten, että tekojamme voisi mitenkään verrata Jeesuksen tekoihin."

        Kiitos asiallisesta ja hyvästä kommentista.

        Toit esiin aika tärkeän seikan - tosiaan ei meidän pidä matkia Jeesusta, mutta ottaa vaarin hänen opetuksistaan ja pyrkiä sen mukaan elämään.

        >>>>Toit esiin aika tärkeän seikan - tosiaan ei meidän pidä matkia Jeesusta, mutta ottaa vaarin hänen opetuksistaan ja pyrkiä sen mukaan elämään.<<<<

        Mummomuori taas eksyttää.

        Raamatussa on käsky toimia Jeesuksen antaman esimerkin mukaisesti ja ELÄÄ SAMALLA TAVALLA, MITEN JEESUS ELI.

        Joh 13:15 Minä annoin teille esimerkin, jotta tekisitte saman minkä minä tein teille.

        1 Joh 2:3 Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
        4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
        5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään.
        6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>>Toit esiin aika tärkeän seikan - tosiaan ei meidän pidä matkia Jeesusta, mutta ottaa vaarin hänen opetuksistaan ja pyrkiä sen mukaan elämään.<<<<

        Mummomuori taas eksyttää.

        Raamatussa on käsky toimia Jeesuksen antaman esimerkin mukaisesti ja ELÄÄ SAMALLA TAVALLA, MITEN JEESUS ELI.

        Joh 13:15 Minä annoin teille esimerkin, jotta tekisitte saman minkä minä tein teille.

        1 Joh 2:3 Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
        4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
        5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään.
        6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli.

        ”…on käsky toimia Jeesuksen antaman esimerkin mukaisesti ja ELÄÄ SAMALLA TAVALLA, MITEN JEESUS ELI.”

        Ei sellaista käskyä ole. Emmekä me ihmisinä voi elää samalla tavalla, vaan kuten Jeesus opettaa, katsomaan vähän mallia.
        JOh: 13:13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
        13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.

        Luuk. 22:27 Sillä kumpi on suurempi, sekö, joka aterioi, vai se, joka palvelee? Eikö se, joka aterioi? Mutta minä olen teidän keskellänne niinkuin se, joka palvelee.

        Matt. 20:28 niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”…on käsky toimia Jeesuksen antaman esimerkin mukaisesti ja ELÄÄ SAMALLA TAVALLA, MITEN JEESUS ELI.”

        Ei sellaista käskyä ole. Emmekä me ihmisinä voi elää samalla tavalla, vaan kuten Jeesus opettaa, katsomaan vähän mallia.
        JOh: 13:13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
        13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.

        Luuk. 22:27 Sillä kumpi on suurempi, sekö, joka aterioi, vai se, joka palvelee? Eikö se, joka aterioi? Mutta minä olen teidän keskellänne niinkuin se, joka palvelee.

        Matt. 20:28 niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä.

        ”…on käsky toimia Jeesuksen antaman esimerkin mukaisesti ja ELÄÄ SAMALLA TAVALLA, MITEN JEESUS ELI.”


        Eli Jeesus on se tie jota tulee mennä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”…on käsky toimia Jeesuksen antaman esimerkin mukaisesti ja ELÄÄ SAMALLA TAVALLA, MITEN JEESUS ELI.”


        Eli Jeesus on se tie jota tulee mennä!

        Kuitenkaan kukaan ei elä samalla tavalla? Ei edes lähellä sitä.


    • Anonyymi

      Jeesus Siirak kertoo profeetan Hengen ja tehtävän saa kun seuraa ja noudattaa tinkimättä esivaltaa kaikessa. Mutta sitten alkaa saarnata parannusta kun näkee kaikkien hyljänneen Jumalan kunnioituksen.

      Jeesus oli 12 vuotias kun hän jäi vanhempiensa tietämättä 3 päiväksi temppeliin profetoimaan.

      Ilmestys kertoo JEESUKSEN TODISTAJISSA ON PROFETOIMISEN HENKI.

      Se ilmenee kuuliaisuutena esivalloille viimeiseen asti, mutta kun profetoimisen aika on niin voi vaikuttaa tilanne päinvastaiselta. Ikään kuin kapinalta esivaltaa vastaan. Niin Jeesuskin 12 vuotiaana tuotti vaivaa vanhemmilleen.

      Jeesusta seuraa monet jo teini-iässä ja tulee kapinointia esivaltaa vastaan. Mutta on niitäkin jotka vasta myöhemmin todistavat Jeesuksesta ja alkavat kapinoida vaatien parannuksia.

      Jeesuksen seuraaminen on vapauteen johtava tie. Lepoon johtava tie. Jne. Itse luovuin omaisuudesta vasta 30 vuotiaana ja vasta 45 vuotiaana aloin vaatia parannuksia esivaltaa uhmaten. Itken usein hengessäni kun muistelen ikätovereiden aloittaneen jo 13-16 vuotiaana esivaltaa uhmaten vaatimuksensa.

      Koen olevani liian myöhään liikkeellä. Viimeistään 23-25 vuotiaana olisi pitänyt seurata Jeesusta.

      • Anonyymi

        Jeesus ei ole puhunut parannuksesta, vaan mielenmuutoksesta.


      • Anonyymi

        Ilmestyskirja kertoo pedosta ja pedon luvusta,joka on 666, erään ihmisen luku, ja tuo ihminen on kuningas Salomo, joka keräsi vuodessa 666 talenttia kultaa kiristämällä esikoispoikien uhraamisella vanhemmilta lunastusmaksuja.

        Ja tuo uhrikulttijumala on teidän Jumalanne juutalaisen opilla - siis ilmestyskirjan Mooseksen kirjoissa puhuva pedon kuva.

        Löytyy 2.Moos.13 ja asiaan liittyy myös 5.Moos.13.

        Nämä lapset polttouhrattiin ja syötiin pääsiäisenä, happamattoman leivän juhlassa. Ja Jeesus tapettiin, kun hän vastusti uhrikulttia ja temppeliä, jonka juutalaiset olivat vallanneet uhrikulttijumalalla Israelin Jumalalta, jota Jeesus opetti.


      • Anonyymi

        Ilmestyskirja kertoo voittajista, jotka saavat syödä elämän puusta salattua mannaa.

        Ilm.2:7 ja 2:17

        Ja sitten lopetetaan valehteleminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmestyskirja kertoo voittajista, jotka saavat syödä elämän puusta salattua mannaa.

        Ilm.2:7 ja 2:17

        Ja sitten lopetetaan valehteleminen.

        Ja pitää saada voitto pedon nimestä ja sen luvusta.

        Oletko saanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pitää saada voitto pedon nimestä ja sen luvusta.

        Oletko saanut?

        Budhan munkit vartioi manalan ovea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Budhan munkit vartioi manalan ovea.

        Ehkä eivät liity kristinuskoon, koska Paavali onnistui Jeesuksenkin kiroamaan helvettiin.

        Löytyy Gal.3:13.

        Ja tänne sitten Kristuksessa kirotut seuraavat peräsdä.

        Löytyy 1.Kor.3:13.

        Tehty helpoksi ymmärtää yhtenevin luku- ja jaenumeroin.


    • Anonyymi

      Ensin Jeesus sanoo: ”Autuaita ovat kärsivälliset: he perivät maan.” Ja sitten hän sanoo itsestään samoilla sanoilla: Minulla on lempeä, siis hiljainen ja kärsivällinen sydän. Olisiko siis niin, että autuaaksi tullaan, kun ja jos pysytään Kristuksen seurassa.

    • Anonyymi

      Minä seuraan jeesuksen esimerkkiä ja tumputan toista tulemista. Yleensä onnistun.

      • Anonyymi

        Minulle taas riittää se, että käyn kerran vuodessa joulukirkossa!
        Yksi tuleminen riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle taas riittää se, että käyn kerran vuodessa joulukirkossa!
        Yksi tuleminen riittää.

        kukin käy ihan oman harkintansa mukaan.
        käyn muutaman kerran vuodessa kirkon Jumalanpalveluksessa , en juurikaan osallistu muihin tilaisuuksiin, ainoastaan sunnuntai-kirkko.


    • Anonyymi

      Roikkumaan ristille? Eipä kiinnosta.

    • Anonyymi

      Instagramissa,
      Kunhan jeppe vaan ilmestyisi sinne.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3497
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      249
      1951
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      89
      1273
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      976
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe