Ei ole latauspaikkaa ja mahdollisuuta kotona
Ei ole halua sijoitaa autoon yli 5o ooo e
Kaikilla ei ole yrityksen työsuhde autoa
Kaikki eivät pysty sijoitaamaan ajoneuvoonsa yli 2 ooo e
Suomaliset ovat työlöisperheistä
Moni ei halua ostaa epävarmaan akku laitetta kuten esim kännykön akusta olaan huomatu.
Kaiki eivät halua leikkiä latausjohdonkanssa joka päivä.
Suomaliset eivät ole kaikki keskituloisia miljonäärejä
Elikkä siinämsatkaa autokauppiaalle jotta saadaan kaikille sähköauto
Tulevaisuus on sähköauyoveron jolloin sähköautoilunon kalliimpaan kuin bensalla
Asiantuntija
Miksi sähköauto ei käy kaikille ja kaikkineivät sitä aio hankkia
19
154
Vastaukset
- Anonyymi
Niin, ei niitä kahden tonnin käyttökelpoisia sähkäreitä ennen tuu tarjolle ennenkuin on tullut käyttökelpoisia 15000-20000 uusia sähkäreitä ja niiden tulemisesta kulunut se kymmenisen vuotta. Mutta väistämättä ne jossain vaiheessa tulee.
Sitä odotellessa köyhät Tepot känkkäröi netissä ja muut ostaa sähkiksiä.- Anonyymi
Sähköautolla tulee romutus eteen ennenkuin arvo laskee 2000e. Paljon käytetylle sähköautolle ei akun vaihto ole kannattavaa joten sähköauton käyttöikä on paljon alle 20v. Somessa ajetaan sen siaan paljonkin yli 20 vuotta vanhoilla autoilla.
- Anonyymi
Ei tule 2000 € käytettyjä sähkäreitä koskaan, sillä akut heikkenee alle käyttökelpoisuusrajan ennen kuin auto ikänsä puolesta halpenee tuohon pisteeseen. Nykyiset parin tonnin autot ovat tuosta ihan 2000-luvun alusta. Yleensä ihan käypäisiä pelejä. Siis vielä kymmenkunta vuotta vanhempia kuin nyt myynnissä olevat vanhimmat sähköautot, joista pyydetään likemmäs kymppitonnia vaikka akkukapasiteetista on enää 60% jäljellä. Jos johonkin 2012 vuosimallin Leafiin ajattelee kymmenen vuotta ikää lisää, se saattaa tosiaankin olla kahden tonnin auto, mutta sitähän siitä ei kannata maksaa koska akusto olisi jo kokonaan loppu ja auto näin ollen kaikkea muuta kuin käypäinen peli.
Kalliit ja lyhytikäiset sähköautot yhdistettynä polttomoottoriautojen vainoamiseen ja polttoaineiden hinnannousuun aiheuttaa sen, että yhä harvempi pystyy tulevaisuudessa liikkumaan itsenäisesti, eli määrätyltä kansanosalta viedään ihmisarvoisen elämän edellytykset. Suuressa osassa maata moni pienituloinenkin tarvitsee auton käydäkseen töissä, ja matalilla palkoilla ei mitään uusia sähköautoja ostella. Ja käytetyt tosiaan on suuri kysymysmerkki vääjäämättä heikkenevine akkuineen, joiden hinnat eivät juuri näytä halpenevan ellei jotain uutta ja mullistavaa teknologiaa keksitä. Tuskin keksitään.
Surkealta näyttää tulevaisuus, kun rahvaalta viedään näin kulkupelitkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tule 2000 € käytettyjä sähkäreitä koskaan, sillä akut heikkenee alle käyttökelpoisuusrajan ennen kuin auto ikänsä puolesta halpenee tuohon pisteeseen. Nykyiset parin tonnin autot ovat tuosta ihan 2000-luvun alusta. Yleensä ihan käypäisiä pelejä. Siis vielä kymmenkunta vuotta vanhempia kuin nyt myynnissä olevat vanhimmat sähköautot, joista pyydetään likemmäs kymppitonnia vaikka akkukapasiteetista on enää 60% jäljellä. Jos johonkin 2012 vuosimallin Leafiin ajattelee kymmenen vuotta ikää lisää, se saattaa tosiaankin olla kahden tonnin auto, mutta sitähän siitä ei kannata maksaa koska akusto olisi jo kokonaan loppu ja auto näin ollen kaikkea muuta kuin käypäinen peli.
Kalliit ja lyhytikäiset sähköautot yhdistettynä polttomoottoriautojen vainoamiseen ja polttoaineiden hinnannousuun aiheuttaa sen, että yhä harvempi pystyy tulevaisuudessa liikkumaan itsenäisesti, eli määrätyltä kansanosalta viedään ihmisarvoisen elämän edellytykset. Suuressa osassa maata moni pienituloinenkin tarvitsee auton käydäkseen töissä, ja matalilla palkoilla ei mitään uusia sähköautoja ostella. Ja käytetyt tosiaan on suuri kysymysmerkki vääjäämättä heikkenevine akkuineen, joiden hinnat eivät juuri näytä halpenevan ellei jotain uutta ja mullistavaa teknologiaa keksitä. Tuskin keksitään.
Surkealta näyttää tulevaisuus, kun rahvaalta viedään näin kulkupelitkin.Se että niistä vanhoista leaffin ritsoista pyydetään vielä kymppitonnia johtuu siitä että ne menee kaupaksi sillä. Ja se johtuu kysynnästä ja tarjonnasta. Joka elää ja muuttuu ajan kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tule 2000 € käytettyjä sähkäreitä koskaan, sillä akut heikkenee alle käyttökelpoisuusrajan ennen kuin auto ikänsä puolesta halpenee tuohon pisteeseen. Nykyiset parin tonnin autot ovat tuosta ihan 2000-luvun alusta. Yleensä ihan käypäisiä pelejä. Siis vielä kymmenkunta vuotta vanhempia kuin nyt myynnissä olevat vanhimmat sähköautot, joista pyydetään likemmäs kymppitonnia vaikka akkukapasiteetista on enää 60% jäljellä. Jos johonkin 2012 vuosimallin Leafiin ajattelee kymmenen vuotta ikää lisää, se saattaa tosiaankin olla kahden tonnin auto, mutta sitähän siitä ei kannata maksaa koska akusto olisi jo kokonaan loppu ja auto näin ollen kaikkea muuta kuin käypäinen peli.
Kalliit ja lyhytikäiset sähköautot yhdistettynä polttomoottoriautojen vainoamiseen ja polttoaineiden hinnannousuun aiheuttaa sen, että yhä harvempi pystyy tulevaisuudessa liikkumaan itsenäisesti, eli määrätyltä kansanosalta viedään ihmisarvoisen elämän edellytykset. Suuressa osassa maata moni pienituloinenkin tarvitsee auton käydäkseen töissä, ja matalilla palkoilla ei mitään uusia sähköautoja ostella. Ja käytetyt tosiaan on suuri kysymysmerkki vääjäämättä heikkenevine akkuineen, joiden hinnat eivät juuri näytä halpenevan ellei jotain uutta ja mullistavaa teknologiaa keksitä. Tuskin keksitään.
Surkealta näyttää tulevaisuus, kun rahvaalta viedään näin kulkupelitkin.Käytettyjä autoja myydään sillä hinnalla mitä ihmiset ovat valmiita siitä maksamaan. Ei tämä sen monimutkaisempaa. Ei pyyntihinnat pysy kymppitonnissa, jos kukaan ei autoa sillä hinnalla halua ostaa. Mikäli ihmiset eivät ole valmiita maksamaan paria tonnia enempää vanhasta sähköautosta niin hinnat tipahtaa pariin tonniin. Näin alkeellista se vain on.
Tähän asti ongelmana käytetyissä sähköautoissa on ollut, että vanhoja sähköautoja on ollut vähän. Käytettyjen sähköautojen määrä kuitenkin koko ajan kasvaa, joten hiljalleen käytettyjen sähköautojen hintakin laskee.
Olen täysin varma, että 2000 € käytettyjä sähköautojakin tulee tulevaisuudessa, luultavasti jo muutaman vuoden päästä. Nyt vain ollaan kehityksen alussa, joten niitä ei ole vielä ehtinyt tulla.
- Anonyymi
Köyhillä on köyhien ongelmat. Ei kosketa uusien autojen ostajia.
- Anonyymi
Ja tämä (pakko)sähköautoistaminen tulee lisäämään niitä köyhien ongelmia entisestään. Halvat, pitkäikäiset ja suht helposti ylläpidettävät vanhat polttomoottoriautot ovat juuri mahdollistaneet pienituloistenkin liikkumisen, työssäkäynnin, pienimuotoisen lomamatkailun, antaneet vaihtoehtoja asuinpaikan ja harrastusten suhteen jne, toisin sanoen antaneet hyvän elämän edellytykset muillekin kuin suurituloisille. Sehän se juuri taitaa parempaa väkeä jurppiakin, ja siksi tavallinen rahvas täytyy laittaa kävelemään ja autoilusta tehdä eliitin etuoikeus, kuten oli vielä 1900-luvun alkupuolella.
- Anonyymi
Tuskin sullakqqn on omaa autoo.
Mulla on neliveto maasturi
7 etelön matkaa vuoden aikana - Anonyymi
Ei monellakan suomalisella itseään kokoomuslaisella keskituloiseksi tituleeravalla ole varaa ostaa 6ote sähköautoo
Ne joilla on ovat yritysten verottomia ja ei omia autoja nplömverotyomat veronkierton ilman alv maksu hankitut vaan vievät elintasso muilta köyhiltä. - Anonyymi
Tuskin monellakaan tesla myyjällä olis varaa omaan teslaqn vaikka niin tesla kehujia ovat
Eihän qikannaan mersuntaksikuskillqkqqn ollut omaamautoa merua - Anonyymi
Käytettynä voi myydä vain selllaisen auton joka on joskus ostettu uutena. Kun valitsen minkä auton ostan niin en mieti pätkääkään niitä jotka joskus 10 vuoden päästä ostavat aen auton käytettynä.
Miksi miettisin? Ei vaikuta mun elämään pätkän vertaa.- Anonyymi
Ihan ymmärrettävä varakkaan ihmisen kommentti. Ehkä uuden sähköauton omistaminen on jopa nautittavampaa tietäen, että se joka joskus 10 vuoden päästä sen ostaa, ei sitä enää likikään samanveroisena saa. Kuten jo lukuisista esimerkeistä olemme nähneet, sähköauton akut kuluvat joka tapauksessa ajan funktiona, joten edes se vaikka ajaisi hyvin vähän, ei pidennä niiden käyttöikää. Mutta tosiaan uuden auton ostajalle se tietenkin on samantekevää, tai kukaties jopa miellyttävä ajatus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ymmärrettävä varakkaan ihmisen kommentti. Ehkä uuden sähköauton omistaminen on jopa nautittavampaa tietäen, että se joka joskus 10 vuoden päästä sen ostaa, ei sitä enää likikään samanveroisena saa. Kuten jo lukuisista esimerkeistä olemme nähneet, sähköauton akut kuluvat joka tapauksessa ajan funktiona, joten edes se vaikka ajaisi hyvin vähän, ei pidennä niiden käyttöikää. Mutta tosiaan uuden auton ostajalle se tietenkin on samantekevää, tai kukaties jopa miellyttävä ajatus.
Laitetaas lähde näihin ajan funktiona kulumisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ymmärrettävä varakkaan ihmisen kommentti. Ehkä uuden sähköauton omistaminen on jopa nautittavampaa tietäen, että se joka joskus 10 vuoden päästä sen ostaa, ei sitä enää likikään samanveroisena saa. Kuten jo lukuisista esimerkeistä olemme nähneet, sähköauton akut kuluvat joka tapauksessa ajan funktiona, joten edes se vaikka ajaisi hyvin vähän, ei pidennä niiden käyttöikää. Mutta tosiaan uuden auton ostajalle se tietenkin on samantekevää, tai kukaties jopa miellyttävä ajatus.
"Mutta tosiaan uuden auton ostajalle se tietenkin on samantekevää, tai kukaties jopa miellyttävä ajatus."
Pelkästään yhdentekevä. Ainoa ajatus on se kuinka paljon saan siitä vaihdossa. Sen jälkeen kiinnostus auton myöhempiin vaiheisiin on tasan nolla.
Tämä arvon putoaminen on yksi syy ostaa sähköauto jos on uutta ostamassa. Polttisten arvo laskee paljon enemmän ensimmäisinä vuosina.
Pidän muuten turhana kitisemisenä tätä köyhien uhriutumista. Polttiksia myydään uusina vielä reilut 10 vuotta joten käytettynä niitä voi ostaa vielä ainakin 25 vuotta. Turha ruikuttaminen pois.
- Anonyymi
"Kaikki eivät pysty sijoitaamaan ajoneuvoonsa yli 2 ooo e
Suomaliset ovat työlöisperheistä
Moni ei halua ostaa epävarmaan akku laitetta kuten esim kännykön akusta olaan huomatu."
Ja 2000e arvoinen polttomoottoriauto on sitten se varmatoiminen peli mihin ei ole tulossa lähivuosina mitään kalliita korjauksia eikä riskejä että se yllättäen jättää tielle? Ja kaikkihan niitä osaa korjata itse sekä myös lämmintä kuivaa tilaa löytyy korjaamiseen myös talvella kun oikeiden korjaamoiden taksoihin ei ole varaa? Ja tämä on siis kymmenien tuhansien "köyhien" ratkaisu? :D - Anonyymi
"Kaikki eivät pysty sijoitaamaan ajoneuvoonsa yli 2 ooo e"
Mitä se vaikuttaa niiden ihmisten elämään ja autovalintoihin jolla on varaa maksaa autosta yli 2.000 euroa?
Ostin myös omakotitalon vaikka kaikilla ihmisillä ei ole varaa sellaiseen. Mukava istua omalla terassilla saunan jälkeen. Onneksi Suomessa voi tehdä myös sellaisia asiota joita kaikki muut eivät tee. - Anonyymi
Jos ajaa vähän vuodessa niin bensiini on paras...
- Anonyymi
Eri ihmisillä on eri tarpeet. Siksi on aina ollut erilaisia autoja ja eri käyttövoimia.
Niin tulee olemaan jatkossakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822