Perjantain Harry Potter Visa 2/2

66

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole lukenut kirjoja, mutta olen nähnyt ne leffat. Jotain sieltä on jäänyt takaraivoon muistiin, tai sitten tämä on pelkkää taikuutta. 😁

      "Aivan mahtava tulos!

      Melkein kaikki oikein! Taidat kuulua Korpinkynteen?

      Vastasit oikein 13 kysymykseen"

      Thänks! 😊

      • Loistava tulos! 😮

        Pitäisi ehkä minunkin jaksaa katsoa kaikki ne leffat, ottaa oikein kunnon maratooniviikonloppu tai jotain 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos! 😮

        Pitäisi ehkä minunkin jaksaa katsoa kaikki ne leffat, ottaa oikein kunnon maratooniviikonloppu tai jotain 😁

        Kannatan. Huonolla ilmalla, kun ulos ei viitsi mennä, tuo on parasta. Paljon hyvää sapuskaa ja leffamaraton pyörimään. Suosittelen. 😁



    • Anonyymi

      Pitihän tuo arvata, että näin siinä käy 🤣

      "S.U.P.E.R.
      50 pistettä Rohkelikolle! Miten ihmeessä muistit Albus Dumbledoren lempiharrastuksetkin?

      Vastasit oikein 15 kysymykseen"

      • Anonyymi

        Anomuumit vastaa aina 100%:sti oikein. Tämä on ainut oikea vastaus 😵‍💫



      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anomuumit vastaa aina 100%:sti oikein. Tämä on ainut oikea vastaus 😵‍💫

        Yhyy ja vali vali. Mene ja tee testi, sähän olet muumi, eli menee 100%:sti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos tunnustan, niin olen mä ne kirjat viidesti läpi lukenut. 😊

        "Vain" viidesti 😯😁

        Olen saattanut jonkin kirjan lukea viidesti, varmaan Sormusten herran luulisin ja todennäköisesti myös Yoshikawan Musashin, mutta tuskin mitään muita, harvemmin mitään edes kahdesti 😁


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Törkeä tulos! 🤯😁


        Räävitöntä menoa. Asutko sinä Potter-landiassa tai jotain???
        Teepä samantien tuo toinenkin:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17740336/perjantain-harry-potter-visa-12

        Tuosta ei ikävä kyllä saa mitään kivaa tekstiä, jolla todistaa saaneensa "Kokonaispisteet 16 / 16". Joo, olen Potter nörtti. 🤣


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        "Vain" viidesti 😯😁

        Olen saattanut jonkin kirjan lukea viidesti, varmaan Sormusten herran luulisin ja todennäköisesti myös Yoshikawan Musashin, mutta tuskin mitään muita, harvemmin mitään edes kahdesti 😁

        Mä taas en jaksaisi lukea LotTR:a useampaan kertaan. Ei ne huonoja ole, mutta aloitin sen ensimmaisen kirjan kolmesti ja jätin kesken. Neljännellä kerralla jaksoin viimein lukea sitä TAPPAVAN TYLSÄÄ alkua tarpeeksi pitkälle, että jotain alkoi tapahtuakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta ei ikävä kyllä saa mitään kivaa tekstiä, jolla todistaa saaneensa "Kokonaispisteet 16 / 16". Joo, olen Potter nörtti. 🤣

        Se on totta enkä jaksanut napsia kuvaa tuloksesta 😂
        Jokainen vastaa niin rehellisesti kuin huvittaa, jos huvittaa, hupiahan tämä vain on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä taas en jaksaisi lukea LotTR:a useampaan kertaan. Ei ne huonoja ole, mutta aloitin sen ensimmaisen kirjan kolmesti ja jätin kesken. Neljännellä kerralla jaksoin viimein lukea sitä TAPPAVAN TYLSÄÄ alkua tarpeeksi pitkälle, että jotain alkoi tapahtuakin.

        Se alku on kivinen tie, kyllä, menishköhän jonkun 150 sivua ennen kuin alkaa tapahtumaan.
        Waltarin Sinuhen on ihan samanlainen, hauska tarina todellakin, mutta se alku on puuduttava.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Se alku on kivinen tie, kyllä, menishköhän jonkun 150 sivua ennen kuin alkaa tapahtumaan.
        Waltarin Sinuhen on ihan samanlainen, hauska tarina todellakin, mutta se alku on puuduttava.

        No, tekosyykseni kerron, että yritin ensimmäisen kerran kahlata sitä läpi 7-vuotiaana ja viimein sain sen luetuksi 13- vuotiaana. 😋


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, tekosyykseni kerron, että yritin ensimmäisen kerran kahlata sitä läpi 7-vuotiaana ja viimein sain sen luetuksi 13- vuotiaana. 😋

        Itse taisin olla lähemmäs 20 ennen kuin LotRin luin, sitä ennen oli tullut kahlattua pitkä pätkä muuta fantasiaa, tosin kaikki englanniksi kun kaveri haali kaikki ne silloiset fantasian kärkiteokset. Niistä en kyllä enää muista mitään, en edes kirjailijoiden nimiä 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Itse taisin olla lähemmäs 20 ennen kuin LotRin luin, sitä ennen oli tullut kahlattua pitkä pätkä muuta fantasiaa, tosin kaikki englanniksi kun kaveri haali kaikki ne silloiset fantasian kärkiteokset. Niistä en kyllä enää muista mitään, en edes kirjailijoiden nimiä 😂

        No mä olen oppinut lukemaan jo kolmevuotiaana ja kouluun mennessäni olin jo pitkälti kahlannut läpi koko kirjaston lastenosaston.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mä olen oppinut lukemaan jo kolmevuotiaana ja kouluun mennessäni olin jo pitkälti kahlannut läpi koko kirjaston lastenosaston.

        Itsekin luin ennen kouluikää, mutta en sentäs kolmivuotiaana. Ja rakastuin paikalliseen kirjastooni tuolloin, siellä tuli rampattua jatkuvasti ja ramppaan edelleen, vaikka asun eri paikkakunnallakin jo. Lastenosaston oli jokseenkin "suorittanut" ala-asteen aikana, näin muistelen, sitten piti alkaa keksiä muutakin hiljalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhyy ja vali vali. Mene ja tee testi, sähän olet muumi, eli menee 100%:sti.

        Hy Hyy. Mitä sä oikein pillastuit? 😵‍💫


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mä olen oppinut lukemaan jo kolmevuotiaana ja kouluun mennessäni olin jo pitkälti kahlannut läpi koko kirjaston lastenosaston.

        Me anomuumit opitaan lukemaan enimmäkseen ennen syntymäämme 😵‍💫


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me anomuumit opitaan lukemaan enimmäkseen ennen syntymäämme 😵‍💫

        Näistä jutuistasi tulee hyvin vahvasti mieleen menneiden vuosien rekattu AU-liskot, tosin tiedän ettet voi olla hän, mutta jutuissa on samaa tuntumaa 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hy Hyy. Mitä sä oikein pillastuit? 😵‍💫

        En mistään. Sulla on hyvin kummallinen käsitys pillastumisesta. Eihän tuossa ollut edes yhtään huutomerkkiä. Menes nyt opettelemaan vähän parempaa lukutaitoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me anomuumit opitaan lukemaan enimmäkseen ennen syntymäämme 😵‍💫

        No sehän on hienoa. Äitinne ovat tehneet hyvää työtä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Itse taisin olla lähemmäs 20 ennen kuin LotRin luin, sitä ennen oli tullut kahlattua pitkä pätkä muuta fantasiaa, tosin kaikki englanniksi kun kaveri haali kaikki ne silloiset fantasian kärkiteokset. Niistä en kyllä enää muista mitään, en edes kirjailijoiden nimiä 😂

        Mun ei ole tullut luettua oikeastaan mitään fiktiota englanniksi. Osin ihan tietoinen valinta, kun englanti muutenkin jyrää itselläni kaikessa muussa kulutetussa viihteessä ja jyräsi opinnoissa ja jyrää työelämässäkin suomen pitkälti alleen. Jostain sitä äidinkieltåkin pitää vähän jäsennellymmässä muodossa tulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun ei ole tullut luettua oikeastaan mitään fiktiota englanniksi. Osin ihan tietoinen valinta, kun englanti muutenkin jyrää itselläni kaikessa muussa kulutetussa viihteessä ja jyräsi opinnoissa ja jyrää työelämässäkin suomen pitkälti alleen. Jostain sitä äidinkieltåkin pitää vähän jäsennellymmässä muodossa tulla.

        No itse en ole siitä niin välittänyt, kun välillä on fiilis vain lukea tai lukea himona jotain tiettyä, niin enkku käy hyvin. Mutta juuri nyt on hinku lukea helposti fiktiota, joten kaikki kirjat on nyt suomeksi edessäni.

        Isoilta osin viihteessä ja paljolti myös opinnoissa sekä työelämässä on jo valtakieli, niin eipä sitä oikein niissä karkuun pääse enää.


    • Tyttäreni on Harry Potterinsa lukenut englanniksi, mutta minä en ole tainnut katsoa kokonaan edes yhtään elokuvaa..

      Silti 😁

      Aivan mahtava tulos!
      Melkein kaikki oikein! Taidat kuulua Korpinkynteen?

      Vastasit oikein 8 kysymykseen

      • Hieno tulos!

        Etenkin kun ottaa huomioon Potter-opintojesi lyhyyden 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Hieno tulos!

        Etenkin kun ottaa huomioon Potter-opintojesi lyhyyden 😁

        Kyllä. Jotenkin maagisesti olen sitten varmaan imenyt taikuuksia tiedostamattani.. 😄


    • Mulla on kotona yksi super-Potter fani. 😁 Täytyy
      Kokeilla… ei vaan pidä kertoa kotona tulosta, koska tiedän, vaikka olen luentoja aiheesta kuunnelleena ja puoli painostettuna katsomaan elokuvat useampaankin kertaa, etten vieläkään osaa edes perusasioita.

      • Hahah, tietenkin teet ne ensin itse etkä todellakaan kerro tuloksia. Sitten pyydät Potter-fania tekemään samat visat. Ja jos voitat, niin tottakai kerrot tuloksesi 😂


      • Apua, pyhäinhäväistys 5 pistettä! 😳

        Harvoin kiinnitän yksityiskohtiin, jolla ei ole itselle mitään merkitystä, huomiota, tässä se näkyy hyvin.


      • Citrinella kirjoitti:

        Apua, pyhäinhäväistys 5 pistettä! 😳

        Harvoin kiinnitän yksityiskohtiin, jolla ei ole itselle mitään merkitystä, huomiota, tässä se näkyy hyvin.

        Se on tulos!

        Ja älä vaan kerro kodin Potter-jumaluudelle tai sinut laitetaan katsomaan kaikki ne leffat viiteen kertaan peräjälkeen 😁



      • randombypasser kirjoitti:

        Hahah, tietenkin teet ne ensin itse etkä todellakaan kerro tuloksia. Sitten pyydät Potter-fania tekemään samat visat. Ja jos voitat, niin tottakai kerrot tuloksesi 😂

        Ei minulla ole mitään tekoa kisassa. Jos paljastan tulokseni, saan jälki-istuntoa ja uusi kierros pottereita odottaa luultavasti jo ensi viikonloppuna… Olen myös katsonut ihmeotukset triologian Pottereiden lisäksi. Sekin kuuluu Potter-fanin äidin perustasoon.

        Tykkään kyllä molemmista, mutta kovin montaa kertaa ei samaa jaksaisi….


      • Citrinella kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään tekoa kisassa. Jos paljastan tulokseni, saan jälki-istuntoa ja uusi kierros pottereita odottaa luultavasti jo ensi viikonloppuna… Olen myös katsonut ihmeotukset triologian Pottereiden lisäksi. Sekin kuuluu Potter-fanin äidin perustasoon.

        Tykkään kyllä molemmista, mutta kovin montaa kertaa ei samaa jaksaisi….

        Ehdottomasti! Sinun pitää saada jälkkäriä ja saat vihdoin lukea kaikki ne 7 peerustietouden oppikirjaa, ei niissä taida olla edes 4000 sivua yhteensä, menee hujauksessa 😁




      • randombypasser kirjoitti:

        Ehdottomasti! Sinun pitää saada jälkkäriä ja saat vihdoin lukea kaikki ne 7 peerustietouden oppikirjaa, ei niissä taida olla edes 4000 sivua yhteensä, menee hujauksessa 😁

        Meillä on kyllä kotona nuo kirjat ja elokuvat, tietysti. Lukemalla ehkä noita voisi jäädä mieleenkin, elokuvassa keskityn yleensä juoneen ja hahmojen väliseen psykologiaan, eikä minulla ole mitään hajua kissojen tai edes hahmojen nimistä.

        Taidan kuitenkin olla paljastamatta tulosta…. 🤣


      • Citrinella kirjoitti:

        Meillä on kyllä kotona nuo kirjat ja elokuvat, tietysti. Lukemalla ehkä noita voisi jäädä mieleenkin, elokuvassa keskityn yleensä juoneen ja hahmojen väliseen psykologiaan, eikä minulla ole mitään hajua kissojen tai edes hahmojen nimistä.

        Taidan kuitenkin olla paljastamatta tulosta…. 🤣

        Lukemalla varmaan jäisikin paremmin mieleen, itsellä ihan samaa oiretta elokuvien kanssa, eivät ne jää päähän mitenkään.

        Juu, ei kannata sille luonasi asuvalle pienelle Voldemortin kätyrille tunnustaa mitään 😂



      • Citrinella kirjoitti:

        Yritätkö sä piristää mun heikkoa suoriutumista helpotetulla testillä. 😁 Toi meni 8/13 eli ihan vähän paremmin sentääs. 😁

        No niin! Se meni paremmin, yhtä hyvin kuin minulle, eli riittävä tulos 😁

        Pitäähän sitä pettymykset pyyhkiä pois nopeasti, niin ei mene yöunet niitä miettiessä, jaksat sitten riekkua seuraavana yönä 😉


      • randombypasser kirjoitti:

        Lukemalla varmaan jäisikin paremmin mieleen, itsellä ihan samaa oiretta elokuvien kanssa, eivät ne jää päähän mitenkään.

        Juu, ei kannata sille luonasi asuvalle pienelle Voldemortin kätyrille tunnustaa mitään 😂

        Se on melkein itseni pituinen… 0.5v sitten oli 2-3cm lyhempi. Tosin on vain 50 kiloinen eli sillä tavalla pienempi kyllä.

        Sen verran järki leikkaa, ettei ihan kaikkea kannata alkaa tunnustamaan. 😆


      • Citrinella kirjoitti:

        Se on melkein itseni pituinen… 0.5v sitten oli 2-3cm lyhempi. Tosin on vain 50 kiloinen eli sillä tavalla pienempi kyllä.

        Sen verran järki leikkaa, ettei ihan kaikkea kannata alkaa tunnustamaan. 😆

        Niin, saattaahan tuo kätyri vielä ikänsäkin puolesta hieman hävitä, niin voi hänen kuulemattaan kutsua myös pieneksi 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No niin! Se meni paremmin, yhtä hyvin kuin minulle, eli riittävä tulos 😁

        Pitäähän sitä pettymykset pyyhkiä pois nopeasti, niin ei mene yöunet niitä miettiessä, jaksat sitten riekkua seuraavana yönä 😉

        No voi olla, että vähän isompia asioita kuin Potter-visa tarvitsee, ennen kuin yöunet menee… 😉

        Huomenna näkee monta tärkeää ihmistä. Sankari vihaa yökerhoja ja tykkää yhdestä todella pienestä histeribaarista, yhdestä minikokoisista karaokebaarista tai kallion pienistä hipsteripaikoista. Porukkaa on vaan sen verran, että kun on ensi syöty, ja jos päädymme johonkin noista hänen suosikeistaan, koko paikka on samalla kertaa täynnä. Ei siis jorausta odotettavissa, vaan hyviä keskusteluja ja maailman parannusta kylläkin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin, saattaahan tuo kätyri vielä ikänsäkin puolesta hieman hävitä, niin voi hänen kuulemattaan kutsua myös pieneksi 😁

        Joo 32v ”pienempi” on. 🙃


      • Citrinella kirjoitti:

        No voi olla, että vähän isompia asioita kuin Potter-visa tarvitsee, ennen kuin yöunet menee… 😉

        Huomenna näkee monta tärkeää ihmistä. Sankari vihaa yökerhoja ja tykkää yhdestä todella pienestä histeribaarista, yhdestä minikokoisista karaokebaarista tai kallion pienistä hipsteripaikoista. Porukkaa on vaan sen verran, että kun on ensi syöty, ja jos päädymme johonkin noista hänen suosikeistaan, koko paikka on samalla kertaa täynnä. Ei siis jorausta odotettavissa, vaan hyviä keskusteluja ja maailman parannusta kylläkin.

        Hah, helppo sanoa kun et ole niitä Pottereita lukenut... 😁

        Sehän kuulostaa hyvältä illan/yön ohjelmalta. Joraamaan pääsee kyllä toistekin, mutta hyviä keskusteluja hyvässä seurassa on vaikeampi löytää niin, että sitä jaksaisi aamuyön puolelle.


      • Citrinella kirjoitti:

        Joo 32v ”pienempi” on. 🙃

        Eli nippa nappa riittävästi 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Hah, helppo sanoa kun et ole niitä Pottereita lukenut... 😁

        Sehän kuulostaa hyvältä illan/yön ohjelmalta. Joraamaan pääsee kyllä toistekin, mutta hyviä keskusteluja hyvässä seurassa on vaikeampi löytää niin, että sitä jaksaisi aamuyön puolelle.

        Itse ehkä jaksan paremmin HYVIÄ keskusteluita kuin pelkkää rilluttelua ja jorailua. Ihanne olisi tietysti vähän molempia.


      • Citrinella kirjoitti:

        Itse ehkä jaksan paremmin HYVIÄ keskusteluita kuin pelkkää rilluttelua ja jorailua. Ihanne olisi tietysti vähän molempia.

        Se olisi optimitilanne, että molempia olisi tarjolla siinä yhdessä ja samassa juottolassa, niin välillä voisi hengähtää ja höpötellä, sitten taas harrasta parkettiurheilua 👍


      • randombypasser kirjoitti:

        Se olisi optimitilanne, että molempia olisi tarjolla siinä yhdessä ja samassa juottolassa, niin välillä voisi hengähtää ja höpötellä, sitten taas harrasta parkettiurheilua 👍

        Joo ei taida parkttiurheilua olla tänä
        Iltana. 😁


      • Citrinella kirjoitti:

        Joo ei taida parkttiurheilua olla tänä
        Iltana. 😁

        No ehtiihän sitäkin, joten älä vielä ennusta tulevaa 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No ehtiihän sitäkin, joten älä vielä ennusta tulevaa 😁

        Sankarin tuntien, ei ole tiedossa.


      • Citrinella kirjoitti:

        Sankarin tuntien, ei ole tiedossa.

        Hus, häivy riekkumaan siitä 😂


    • En tee visaa taustasta johtuen. Kun yritin lukea lapsille Potteria, tilanne tyypillisesti päättyi siihen, että menivät äidilleen valittamaan, että isi nukkuu jo.. samaa ongelmaa ei ollut vaikka Miinan ja Manun kanssa.

      • Ei ehkä tosiaan kannata, saatat nukahtaa kesken palstailun 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei ehkä tosiaan kannata, saatat nukahtaa kesken palstailun 😂

        Preciis!


    • Anonyymi

      Just katselen, ku Potter taistelee sormuksen voimia vastaan, kaiken maailman örkkejä kohdaten, onneksi sillä on myös muita turvaamassa tietään kohti maalia. Kaikenlaisia seikkailuja sitä kuvataan koko perheelle. Tuntemuksia luoden.

      • Anonyymi

        Sammutin koko turhan vekottimen. Osaan ulkoa koko tuotannon 😵‍💫


    • Anonyymi

      En muistanut Likusteritien numeroa, aijai 😄

      xLiner

      • Miten olet sen voinut unohtaa 😂


    • Anonyymi

      7 oikein, ihmeellistä, ei ole lajini. Arvaaminenkin hankalaa 🙄

      - Sheena

      • Hieno tulos!

        Aika hyvin arvailtu, sanoisin 👍


    • Anonyymi

      Sain 11 oikein

      • Loistava tulos!


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos!

        Kiitos muuten onko tästä muka joku toinenkin osa💁🏼‍♀️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos muuten onko tästä muka joku toinenkin osa💁🏼‍♀️

        On, oli, on se jossain päin Sinkuissa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3219
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1965
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      191
      1533
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      128
      1433
    5. 80
      1095
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      255
      921
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      859
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      90
      773
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      66
      761
    Aihe