Tankkiin on pantu jo yli 100 vuotta bensaa ja hieman myöhemmin dieseliä. Bensan teho on jotain litraa kohden 9 kwh ja dieselin 11,8 kwh, eli tarvitaan alle 9 litraa dieseliä ,jotta on sama teho kuin Teslan 660 kg painavassa akussa.
energiasisältö komppaa sähköautot
28
166
Vastaukset
- Anonyymi
Mielenkiinnoista ettei tätä faktaa ole huomioitu, koko sähköautobuumi käy tunteella?
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17741340J
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
No kai sitten suunnittelet sen moottorin joka hyödyntää kaiken polttoaineessa olevan tehon. Mitä mieltä on tuhlata tuo kaikki energia taivaan tuuliin?
Vaikka pelkät akut painavatkin suhteellisen paljon, ei sähköauto ole silti painavampi kuin saman kokoinen/tehoinen polttomoottoriauto, joten mitä väliä?- Anonyymi
Kummallista että akku painaa 600 kg ,eikös se ole jo logistinen ongelma
- Anonyymi
Kyllä kaikki sähköautot joissa luvattaan ihan oikeasti 500 km ,painavat yli 2000 kg, sitten eri asia miten vaikka kymmeneen asteen pakkasessa selviää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummallista että akku painaa 600 kg ,eikös se ole jo logistinen ongelma
Ei ole, auton rakenteet tehdään sen mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kaikki sähköautot joissa luvattaan ihan oikeasti 500 km ,painavat yli 2000 kg, sitten eri asia miten vaikka kymmeneen asteen pakkasessa selviää
Tesla model 3 lr painaa 1840 Kg VLTP range 602 km Tuolla pääsee kyllä 500km helposti.
Jokseenkin saman painoisia ovat tehokkaammat polttiksetkin.
Pätee myös yli 2000 Kg autoihin, eli sama koko = sama paino - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla model 3 lr painaa 1840 Kg VLTP range 602 km Tuolla pääsee kyllä 500km helposti.
Jokseenkin saman painoisia ovat tehokkaammat polttiksetkin.
Pätee myös yli 2000 Kg autoihin, eli sama koko = sama painoKaliforniassa ajetut kilometrit, suomitalvessa päästään 300 km ja pitää olla matkustajilla turkishaalarit
- Anonyymi
Entä kuinka on polttomoottorin hyötysuhde ja tehoa verrattuna sähkömoottoriin?
- Anonyymi
Sähkömoottorin hyötysuhde oli jo 1890 reilusti yli 90% , ei se siitä ole pienissä moottoreissa juurikaan parantunut.
Dieselin hyötysuhde on parhaimmillaan 50 %, hukkateho tulee lämpönä, joka on mukavaa matkustettaessa kovalla pakkasella - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkömoottorin hyötysuhde oli jo 1890 reilusti yli 90% , ei se siitä ole pienissä moottoreissa juurikaan parantunut.
Dieselin hyötysuhde on parhaimmillaan 50 %, hukkateho tulee lämpönä, joka on mukavaa matkustettaessa kovalla pakkasellaEikös se hukkalämpö mene suurimmalta osin hukkaan. On lämpöpumppuja ja muita systeemejä joilla saadaan lämpöä kajuuttaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkömoottorin hyötysuhde oli jo 1890 reilusti yli 90% , ei se siitä ole pienissä moottoreissa juurikaan parantunut.
Dieselin hyötysuhde on parhaimmillaan 50 %, hukkateho tulee lämpönä, joka on mukavaa matkustettaessa kovalla pakkasellaNäytä autokokoluokan diesel jonka hyötysuhde on 50%.
Teslan ipm-synmr moottorin hyötysuhde huitelee 96%ssa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytä autokokoluokan diesel jonka hyötysuhde on 50%.
Teslan ipm-synmr moottorin hyötysuhde huitelee 96%ssaDieselillä on hyötysuhde on yli 50% laivadieseleillä
- Anonyymi
Sama ongelma tappaa synteettiset polttoaineet ja vedyn maailman mittakaavassa. Sähköä on vain helpompi ja halvempi käyttää suoraan liikkumiseen kuin prosessien lämmittämiseen.
- Anonyymi
Sähköhän on mahtava energian siirtoväylä, mutta onko akkujen kehitys tullut määränpäähän, eli tuleeko kemia vastaan, silloin sähköautolla ei ole tulevaisuutta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköhän on mahtava energian siirtoväylä, mutta onko akkujen kehitys tullut määränpäähän, eli tuleeko kemia vastaan, silloin sähköautolla ei ole tulevaisuutta
No mitäpä lottoat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköhän on mahtava energian siirtoväylä, mutta onko akkujen kehitys tullut määränpäähän, eli tuleeko kemia vastaan, silloin sähköautolla ei ole tulevaisuutta
Akujen energiatiheys ei juurikaan ole parantunut yksittäisen litiumsormipariston osalta,
ovat hieman suurempia kuin AA paristot, litiumakun yksiköt. Ainut kehitys on ollut, että pakattu paremmin ja säätely yksikkö on kehittynyt. Yksittäisen litiumpariston jännite on 1,5v tai 3,6 v.
Teslan ensimmäisessä 100 kwh akussa näitä sormiparistoja oli 3600 kpl
On vain niin ettei mitään läpimurtoa akkurintamalla ole tiedossa
- Anonyymi
Bensatankki maksaa ehkä 100 euroa ja akku 20000 euroa.
- Anonyymi
Ja sanomasi on?
- Anonyymi
Ja sitte ajellaan se satasen tankki täynnä bensaa, se tippuu autosta asfalttia vasten, laahautuu auton alla ja syttyy tuleen polttaen koko auton.
https://www.youtube.com/watch?v=241g2admMZI
- Anonyymi
Niin ja kun sen diesel-moottorin hyötysuhde on vaihtelevassa ajossa n. 25%, niin tuosta diesel-litran energiasta vain n. 3 kWh käytetään liikkumiseen.
Sähköauton 100 kWh akusta käytetään sähkömoottorin 90% hyötysuhteella 90 kWh n. 400 km ajoon. Eli vastaa 30 litraa dieseliä, jolla keskikokoinen diesel-auto ajaa n. 500 km.- Anonyymi
Volvo V70, 1700 kg tyhjäpaino, dieselillä ajellaan normiajua hieman yli 6 litraa/100km, koko tankki mahdollistaa noin 1200 km ilman mitään tankkaushuolia
- Anonyymi
Ei tavallisella tahvanaisella ole mitään väliä hyötysuhteella tai edes akun painolla. Hinta ja jossain määrin latausaika ratkaisevat. Aika samantekevää pääseekö yhdellä latauksella 500 tai 600 km. Sillä pääse aivan hyvin Prismaan ja töihin. Dieselillä ja bensalla pääsee saman matkan aivan yhtä hyvin.
- Anonyymi
Miten se Tahvanainen ostaa kalliin sähköauton ,eikö se laske yhtään pääomakuluja vaikka per/km mitä se nyt ajaa
- Anonyymi
Polttomoottori ei ole käytännöllinen lyhyessä pätkä ajossa, siksi kaikki työkoneet käyvät naftalla!!🚔🚔
- Anonyymi
Lyhyesti. Ajakaa sillä käyttövoimalla mikä omaan ajoprofiilin parhaiten sopii. Toiselle se on bensa, toiselle diesel, ja kolmelle sähkö ja viidennelle kaasu. Kuudennelle polkupyörä. Miksi näistä asioista on aina vängättävä.?
- Anonyymi
Ei niistä vänkättäisi, jos niistä ei olisi tehty politiikkaa. On vihreää siirtymää, tuetaan tiettyjä energialähteitä.Jos homma olisi niin, että antaa luonnollisen teknisen kehityksen ratkaista, silloin olisi kaikki ok.
- Anonyymi
Jokaista 100 km kohden tarvitaan 120 kg akkua, joten....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511853
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121741Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va351507Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961198- 941195
- 841114
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta354992- 62869
- 49831
- 50816