Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ketä fanitat?

Fanittamisessa on kyse ihanteista ja ihailusta. Se ei ole pelkästään teini-ikään liittyvä ilmiö. - Ihminen kuuntelee musiikkia, joka heijastaa häntä itseään ja mihin hän pystyy samaistumaan. - Minulla on kokemus artistin fanittamisesta. Joku toinen voi fanittaa vaikka jääkiekkojoukkuetta.

Minä fanitin Topi Sorsakoskea (siis Pekka Tammilehto, Agents / Kulkukoirat) vuodesta 1986 lähtien noin 25 vuoden ajan. 😄 Kävin keikoilla parhaimmillaan ehkä 10 kertaa vuodessa.
Ensimmäinen sykähdyttänyt muisto jäi, kun Topi Sorsakoski ja Agents esiintyivät Kyröskosken Suurlavalla eräänä kesäkuisena lauantaina. Serkkuni tunsi kahvilaporukan ja sai järkättyä meidät takahuoneeseen nimmaria hakemaan. Topi istui siellä rauhassa, kun törmäsimme sisään. Minä en pystynyt kunnolla edes puhumaan, kun jännitti niin kovasti. 🙈 Topi antoi nimmarin käsivarteeni ja painoi suukon siihen päälle. En tiedä kuinka edes peruuttaen selvisin ulos huoneesta, pää aivan pyörällä.. 😂 Loppuilta meni hurmiossa ja kolmeen päivään en käynyt suihkussakaan, että nimmari vain pysyi tallella.. 😁

Kehtaatko tunnustaa, oletko sinä koskaan fanittanut ketään tai mitään? Tai fanitatko kenties edelleen? Oletko heittänyt stringit lavalle, hakenut nimmarin vai tyytynyt vain ihailemaan kauempaa?

https://youtu.be/ywkFZB7_OyA

377

2148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä ole koskaan tullu ketään fanitettua ja musiikkiakin kuuntelen sen mukaan mitä radiosta tulee ja mieluiten sellaista musaa mikä ärsyttää mahdollisimman monia levyjä mitä on joskus tullu ostettua ni yleensä sen mukaan kuinka sievä kaunis nainen oli levyn kannessa

      • Tuohan on ollutkin ihan hyvä logiikka ostaa levyjä 😄 Minua jäi mietityttämään tuo tarve ärsyttää. Halusitko ärsyttää vanhempiasi tai jotakin muuta aikuista vai ylipäätään kaikkia, jotka sattuivat olemaan kuulolla? 🤔


      • Anonyymi

        Mää fanitan kaikkii Mustalaisurheilijoita jotka heittää keihästä ! Jeee Jee


      • Anonyymi

        Pilkku ja piste kateissa siellä.
        Toivottavasti ei vilkku?


    • Anonyymi

      Itseäni täysii, olen paras mä.

      • Se on hienoa. 👍
        Onkin tärkeää ajatella, että olen hyvä juuri tällaisena kuin olen. Minä riitän.


    • Anonyymi

      Mieletöntä miten kukaan voi olla noin ihastunut kotimaiseen poprokkiin! Mulle merkityksellisin kotimainen on, (kestää minuutteja keksiä), Darude eli da rude!

      Sandström on kova! Tai Sandstorm se on mutta kova.

      • Tuo 80-90 luvun vaihde olikin juuri sitä aikaa, kun Topi ja Agents yhdistivät suomeksi esitetyn musiikin ja tanssijalan vipattamaan saaneen biitin sillä tavalla, että se houkutti nuoret takaisin tanssilavoille. Suurin osa heidänkin biiseistään on kuitenkin käännösiskelmiä. - Ja sittemmin tanssilavakulttuurikin on heikennyt.
        Nuorten on mahdollista tavata vaikka netissä. Heillä ei ole enää tarvetta mennä tanssilavalle tai edes baariin tavatakseen toisiaan.
        Vaikka toisaalta.. netissä ei kylläkään pääse toista ihmistä niin lähelle kuin tanssilavalla. 😁

        Minun musiikkimakuni on laaja. Pidän paljon myös ulkomaisesta musiikista ja muistakin tyylilajeista kuin poprockista.


    • Anonyymi

      Katri Saarikiveä

      Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että olemme tutkimisen arvoinen asia, vaikka se harvoin vaikuttaa siltä.

      (hihitystä)

      • Aivotutkimus ja ihmisen käyttäytymisen tutkiminen onkin usein kiehtovaa. (pidätetty virnistys)

        Ihmisellä, joka fanittaa, lienee tarve ihailla jotakin tai jotakuta. (miettii)

        (hymyilee)


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Aivotutkimus ja ihmisen käyttäytymisen tutkiminen onkin usein kiehtovaa. (pidätetty virnistys)

        Ihmisellä, joka fanittaa, lienee tarve ihailla jotakin tai jotakuta. (miettii)

        (hymyilee)

        Mjoo

        Tämän infran kantava idea on eräänlainen kangastus, feikki tai pränkki, sillä se pohjautuu ei mihinkään. Fanittamisen korkein idea on jossain siellä, jota ei ole.

        Eli fanitus on hieman uskonnon kaltainen olotila, jonka generoi liikkeelle jokin yhteinen näkemys omaan sisäiseen neuvottomuuteemme.

        (hihitystä)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo

        Tämän infran kantava idea on eräänlainen kangastus, feikki tai pränkki, sillä se pohjautuu ei mihinkään. Fanittamisen korkein idea on jossain siellä, jota ei ole.

        Eli fanitus on hieman uskonnon kaltainen olotila, jonka generoi liikkeelle jokin yhteinen näkemys omaan sisäiseen neuvottomuuteemme.

        (hihitystä)

        Niinpä. - Artistin tausta tarjoaa tarpeeksi inhimillistä samaistumispintaa mutta on samalla eräänlainen jumalhahmo (Mäkelä 2004: 33).

        (peukalo ylös)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo

        Tämän infran kantava idea on eräänlainen kangastus, feikki tai pränkki, sillä se pohjautuu ei mihinkään. Fanittamisen korkein idea on jossain siellä, jota ei ole.

        Eli fanitus on hieman uskonnon kaltainen olotila, jonka generoi liikkeelle jokin yhteinen näkemys omaan sisäiseen neuvottomuuteemme.

        (hihitystä)

        Avaan itseäni

        Itsensä ammattitaidoton availu on kuin käypää rahaa markkinataloudessa. Rahalla saa ja luukuttamalla pääsee.

        Käsittääkseni elämme illuusiossa, jossa meille petaa jokapäiväisen vuoteemme yksinkertainen uskomme siihen, että oma käsityksemme olemisen sietämättömästä keveydestä on se ainoa ja oikea. Kaikki muu tämän hahmotelman ulkopuolella on irrelevanttia, eikä kuule meille kuin etäisinä kaikuina hulluuden ulkoisita kalinoista.

        On niin turvallista olla se joka ajattelee ja siten on.

        (hihitystä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaan itseäni

        Itsensä ammattitaidoton availu on kuin käypää rahaa markkinataloudessa. Rahalla saa ja luukuttamalla pääsee.

        Käsittääkseni elämme illuusiossa, jossa meille petaa jokapäiväisen vuoteemme yksinkertainen uskomme siihen, että oma käsityksemme olemisen sietämättömästä keveydestä on se ainoa ja oikea. Kaikki muu tämän hahmotelman ulkopuolella on irrelevanttia, eikä kuule meille kuin etäisinä kaikuina hulluuden ulkoisita kalinoista.

        On niin turvallista olla se joka ajattelee ja siten on.

        (hihitystä)

        Mjoo

        Periaatteessa en fanitakaan Katria, vaan itseäni.

        (naurua)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo

        Periaatteessa en fanitakaan Katria, vaan itseäni.

        (naurua)

        Ymmärrättekö?

        Eli siis fanittamalla jotain omassa todellisuudessamme, tämä ’jokin’ integroituu todellisuuskäsitykseemme ja muokkaa sitä monin eri tavoin.

        Ja vaikka näin on, niin silti tämä mielemme muokkaaja on ja pysyy vain idean tasolla, kuin norona vettä kasvavalle puulle.

        Eli siis kieltäydyn yhä olevani siellä missä muut ovat.

        (hirn)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Avaan itseäni

        Itsensä ammattitaidoton availu on kuin käypää rahaa markkinataloudessa. Rahalla saa ja luukuttamalla pääsee.

        Käsittääkseni elämme illuusiossa, jossa meille petaa jokapäiväisen vuoteemme yksinkertainen uskomme siihen, että oma käsityksemme olemisen sietämättömästä keveydestä on se ainoa ja oikea. Kaikki muu tämän hahmotelman ulkopuolella on irrelevanttia, eikä kuule meille kuin etäisinä kaikuina hulluuden ulkoisita kalinoista.

        On niin turvallista olla se joka ajattelee ja siten on.

        (hihitystä)

        Cogito ergo sum - Descartes

        (peukku ylös)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo

        Periaatteessa en fanitakaan Katria, vaan itseäni.

        (naurua)

        Itseensä tyytyväisyys onkin tärkeää.

        (peukku ylös)

        Kun itsekin muistaisin pitää huolta tästä fanituksen kohteesta, niin hyvä olisi.

        (vino hymy)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrättekö?

        Eli siis fanittamalla jotain omassa todellisuudessamme, tämä ’jokin’ integroituu todellisuuskäsitykseemme ja muokkaa sitä monin eri tavoin.

        Ja vaikka näin on, niin silti tämä mielemme muokkaaja on ja pysyy vain idean tasolla, kuin norona vettä kasvavalle puulle.

        Eli siis kieltäydyn yhä olevani siellä missä muut ovat.

        (hirn)

        Siispä terveisiä sinne multiversumin rinnakkaismaailmankaikkeuteen 🙋‍♀️
        Hauskaa, että piipahdat välillä täälläkin tuomassa raikkaita tuulahduksia.

        (virn)


      • Xena-183 kirjoitti:

        Aivotutkimus ja ihmisen käyttäytymisen tutkiminen onkin usein kiehtovaa. (pidätetty virnistys)

        Ihmisellä, joka fanittaa, lienee tarve ihailla jotakin tai jotakuta. (miettii)

        (hymyilee)

        Mua taas kiusaa, et aivotutkimuksessa on myös sutta ja sekundaa. Siihen on nääs sekaantunu ihan selkeetä vilosohviaa, jollei oo luonnontieteitten kanssa muuta yhteistä, ku yhteine historia.

        Vaan vielä kamalempi on lääketiede. Siel kerrotaan totena sellastakin, mitä äiti lapsena opetti. Eikä oo tavallista sekään, et sama læknir (ääntyy laihknis, mites tähän ny islantii ryöppys?) ois tehny saman diagnoosin eri kerroilla, tai kaks læknirii yleensäkään. 🌹👀


      • Kynis kirjoitti:

        Mua taas kiusaa, et aivotutkimuksessa on myös sutta ja sekundaa. Siihen on nääs sekaantunu ihan selkeetä vilosohviaa, jollei oo luonnontieteitten kanssa muuta yhteistä, ku yhteine historia.

        Vaan vielä kamalempi on lääketiede. Siel kerrotaan totena sellastakin, mitä äiti lapsena opetti. Eikä oo tavallista sekään, et sama læknir (ääntyy laihknis, mites tähän ny islantii ryöppys?) ois tehny saman diagnoosin eri kerroilla, tai kaks læknirii yleensäkään. 🌹👀

        Vaikeissa tapauksissa on hyvä pyytää toisen tai useammankin lääkärin mielipide.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Cogito ergo sum - Descartes

        (peukku ylös)

        Se ny vaa on sillei, et Cartesiuksen lähtölaskentaki oli inkkaritasoo. Ei ajattelust voi päätellä olemassaoloo.

        Muutes, on myös sanottu, et Ruotsin vilosohvian kaiken korkeempi saavutus ois ollu, ku Descartes siel potkas tyhjää talvilunssaan. Mää vähän niiku epäilen, et siinä pilkattais, mut mää en oo saanu selville, et kumpaa enämpi, Cartesiusta vai Ruotsii. 🌹👀


      • Xena-183 kirjoitti:

        Vaikeissa tapauksissa on hyvä pyytää toisen tai useammankin lääkärin mielipide.

        Luonnontieteellinen tieto on yks ja ainoo, mut lääkärien mielipiteet on ku povarien puheet Käkisalmen markkinaoilla. 🌹👀


      • Kynis kirjoitti:

        Se ny vaa on sillei, et Cartesiuksen lähtölaskentaki oli inkkaritasoo. Ei ajattelust voi päätellä olemassaoloo.

        Muutes, on myös sanottu, et Ruotsin vilosohvian kaiken korkeempi saavutus ois ollu, ku Descartes siel potkas tyhjää talvilunssaan. Mää vähän niiku epäilen, et siinä pilkattais, mut mää en oo saanu selville, et kumpaa enämpi, Cartesiusta vai Ruotsii. 🌹👀

        ..Voi Kynis ❣️ 🤭😄😂👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        ..Voi Kynis ❣️ 🤭😄😂👍

        Kiitos niiku ystävällisestä kommentista! 🌹👀


      • Kynis kirjoitti:

        Luonnontieteellinen tieto on yks ja ainoo, mut lääkärien mielipiteet on ku povarien puheet Käkisalmen markkinaoilla. 🌹👀

        Ihmisiä lääkäritkin ovat.
        Onneksi paljon huippuammattilaisia 👍
        Olisi tietenkin hyvä tietää ettei tiedä, aina silloin kun ei tiedä..


      • Xena-183 kirjoitti:

        ..Voi Kynis ❣️ 🤭😄😂👍

        Ku oon niiku ikäihminen, mult kyl pääs lipsahtaan paha epäkorrekti ilmaus. Ei Cartesiuksen ajattela saa sanoo inkkaritasoseks, vaan nykykorrektilla ilmasulla akuankkatasoseks. 🌹👀


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ihmisiä lääkäritkin ovat.
        Onneksi paljon huippuammattilaisia 👍
        Olisi tietenkin hyvä tietää ettei tiedä, aina silloin kun ei tiedä..

        Sananlaskuki liippaa läheltä: "Sokeeki kana voi niiku löytää herkkujyvän." 🌹👀


      • Kynis kirjoitti:

        Ku oon niiku ikäihminen, mult kyl pääs lipsahtaan paha epäkorrekti ilmaus. Ei Cartesiuksen ajattela saa sanoo inkkaritasoseks, vaan nykykorrektilla ilmasulla akuankkatasoseks. 🌹👀

        Minähän olin Hopeanuoli -lehden innokas lukija. Olin Kuunsäde 😁
        Joten inkkarivertaus toimii kyllä 😶


      • Kynis kirjoitti:

        Sananlaskuki liippaa läheltä: "Sokeeki kana voi niiku löytää herkkujyvän." 🌹👀

        Sananlaskuissa sanotaan myös: "Parempi kultaa on hankkia viisautta, kalliimpi hopeata hankkia ymmärrystä." sekä "Pitkämielinen on parempi kuin sankari, ja mielensä hillitseväinen parempi kuin kaupungin valloittaja."


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Minähän olin Hopeanuoli -lehden innokas lukija. Olin Kuunsäde 😁
        Joten inkkarivertaus toimii kyllä 😶

        heh, mulla taitaa olla muutama vuosikerta hopeanuolta tuolla jossain pahvilaatikossa tallessa


      • Anonyymi kirjoitti:

        heh, mulla taitaa olla muutama vuosikerta hopeanuolta tuolla jossain pahvilaatikossa tallessa

        Sama. Tiedän tarkasti missä se pahvilaatikko on, mutta se on kylmävarasto, joten lehdet saattavat olla vaikka hiirensyömiä tai homeessa jo.. Mutta muisto elää 👌


      • Xena-183 kirjoitti:

        Sananlaskuissa sanotaan myös: "Parempi kultaa on hankkia viisautta, kalliimpi hopeata hankkia ymmärrystä." sekä "Pitkämielinen on parempi kuin sankari, ja mielensä hillitseväinen parempi kuin kaupungin valloittaja."

        On se ylevää. Kreikan alkeiskirjasta jäi aikoinaan mieleen vähän lakonisempi lause, tällei niiku meikäkirjaimin: "Oy stérgo ton khrysón kai ton árgyron. En arvosta kultaa enkä hopeaa."

        Kai soli joltaki antiikin kirjailijalta, mut must kyl otollisesti sanottu. 🌹👀


      • Kynis kirjoitti:

        On se ylevää. Kreikan alkeiskirjasta jäi aikoinaan mieleen vähän lakonisempi lause, tällei niiku meikäkirjaimin: "Oy stérgo ton khrysón kai ton árgyron. En arvosta kultaa enkä hopeaa."

        Kai soli joltaki antiikin kirjailijalta, mut must kyl otollisesti sanottu. 🌹👀

        Viisaus ja ymmärrys on siis parempi 👍


      • Anonyymi
        Kynis kirjoitti:

        Mua taas kiusaa, et aivotutkimuksessa on myös sutta ja sekundaa. Siihen on nääs sekaantunu ihan selkeetä vilosohviaa, jollei oo luonnontieteitten kanssa muuta yhteistä, ku yhteine historia.

        Vaan vielä kamalempi on lääketiede. Siel kerrotaan totena sellastakin, mitä äiti lapsena opetti. Eikä oo tavallista sekään, et sama læknir (ääntyy laihknis, mites tähän ny islantii ryöppys?) ois tehny saman diagnoosin eri kerroilla, tai kaks læknirii yleensäkään. 🌹👀

        David bowieta


    • Mä en oo kyllä fanittanut ketään.

      Jotenkin ei vaan niin paljoa kiinnosta joku artisti, näyttelijä tai urheilija.

      Jotenkin ihmisiä nekin, että eipä tule nimmareita muiltakaan kyseltyä tai vouhkattua kun sattuis näkee.
      Ei vaan ole ollut mun juttu...

      • Anonyymi

        Fanitat wwuuwwuffelia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Fanitat wwuuwwuffelia

        Wuppis nyt onkin huipputyyppi, mutta en mä siltäkään nimmaria pyytäis. 😆
        Mitähän sillekin kuuluu?


      • Fanitus onkin nimenomaan syvällistä kiinnostusta johonkin, vaikka jääkiekkojoukkueeseen.

        Fanitus tuo kenties yhteyden tunnetta idoliin ja toisiin fanittajiin tai muita voimakkaita elämyksiä. 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Fanitus onkin nimenomaan syvällistä kiinnostusta johonkin, vaikka jääkiekkojoukkueeseen.

        Fanitus tuo kenties yhteyden tunnetta idoliin ja toisiin fanittajiin tai muita voimakkaita elämyksiä. 🙂

        No kyllä mä joskus vähän fanitin Tepsiä enemmän. Kun oli Koivun Saku, Essi Keskinen ja Jursi valmentajana. Se oli nättiä kiekkoo, mitä ne pelas...

        Koulussa sit vängättiin Jokereiden kannattajien kanssa välitunneilla, että kuka voittaa illalla finaalipelin jne.

        Mutta en mä ois pelipaitaa ikinä ostanut tai edes pipoa.

        Peliäkin jos olisin paikanpäällä ollut katsoo, en ois huudellut tepsiä, tai kannatushuuteluun osallistunut vaan keskittynyt koko kropalla peliin. Ehkä Tepsin maalista olisin noussut penkistä ja tuulettanut ja huudellut jotain, tai jostain muista tilanteista...


      • Disseisback kirjoitti:

        No kyllä mä joskus vähän fanitin Tepsiä enemmän. Kun oli Koivun Saku, Essi Keskinen ja Jursi valmentajana. Se oli nättiä kiekkoo, mitä ne pelas...

        Koulussa sit vängättiin Jokereiden kannattajien kanssa välitunneilla, että kuka voittaa illalla finaalipelin jne.

        Mutta en mä ois pelipaitaa ikinä ostanut tai edes pipoa.

        Peliäkin jos olisin paikanpäällä ollut katsoo, en ois huudellut tepsiä, tai kannatushuuteluun osallistunut vaan keskittynyt koko kropalla peliin. Ehkä Tepsin maalista olisin noussut penkistä ja tuulettanut ja huudellut jotain, tai jostain muista tilanteista...

        Niin että sillä tavalla hilliysti ja asiallisesti olisit käyttäytynyt, joka tapauksessa.. 😂👍
        Minä olen käynyt harvakseltaan katsomassa jääkiekkoa, mutta olen kyllä se, joka Tapparan huivi kaulassa karjuu suu vaahdossa.. 🙈

        Kerran kävin Lontoossa katsomassa Arsenal-Norwich -peliä. Minusta tuli Arsenal -fani ja sinä vuonna (1989) ne itse asiassa saavuttivat Englannin 1. Divisioonan mestaruudenkin.💪
        Minua harmitti katsomossa, kun en osannut fanilaulujen sanoja. 😄 Olisi ollut tosi mahtavaa osallistua myös fanikuoroon silloin 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Niin että sillä tavalla hilliysti ja asiallisesti olisit käyttäytynyt, joka tapauksessa.. 😂👍
        Minä olen käynyt harvakseltaan katsomassa jääkiekkoa, mutta olen kyllä se, joka Tapparan huivi kaulassa karjuu suu vaahdossa.. 🙈

        Kerran kävin Lontoossa katsomassa Arsenal-Norwich -peliä. Minusta tuli Arsenal -fani ja sinä vuonna (1989) ne itse asiassa saavuttivat Englannin 1. Divisioonan mestaruudenkin.💪
        Minua harmitti katsomossa, kun en osannut fanilaulujen sanoja. 😄 Olisi ollut tosi mahtavaa osallistua myös fanikuoroon silloin 👍

        No kyllä mä jäkispelistä tykkään ja tavallaan fanitan sitä tepsiäkin yhä, mutta ehkä ihan pelin kautta. En omista mustavalkolaseja vaan kun hävisivät Tapparalle viime keväänä, niin olihan se selkee homma.

        Välillä noissa peleissä kyllä on puolueelliset lasit silmillä ja se naisten jäkiksen mm-kulta oli oikeasti estetty vain tuomaroinnilla... se sapettaa yhä. 🤬


      • Disseisback kirjoitti:

        No kyllä mä jäkispelistä tykkään ja tavallaan fanitan sitä tepsiäkin yhä, mutta ehkä ihan pelin kautta. En omista mustavalkolaseja vaan kun hävisivät Tapparalle viime keväänä, niin olihan se selkee homma.

        Välillä noissa peleissä kyllä on puolueelliset lasit silmillä ja se naisten jäkiksen mm-kulta oli oikeasti estetty vain tuomaroinnilla... se sapettaa yhä. 🤬

        Totta. Tuomaripeliä on aina tosi ikävä katsoa ja siinä on paha voittaakaan, vaikka kuinka katsotaan videot jälkikäteen..


      • Xena-183 kirjoitti:

        Totta. Tuomaripeliä on aina tosi ikävä katsoa ja siinä on paha voittaakaan, vaikka kuinka katsotaan videot jälkikäteen..

        No periaatteessa tuomareilla oli perusteet, mutta sitten niitä pitäisi käyttää muuallakin ja aina. Suomi olisi voittanut, jos ns. Maalivahdin alueella ei olisi ollut ketään... nyt änärissäkin jos ei koske maalivahtiin ja ei ole luistimet alueen sisällä, maali hyväksytään...

        Mutta ei tuolla. V.tun saksalaispellet...

        Mutta minusta Suomen naiset voitti sen pelin minun näkökulmasta. Ehkä markkinat pohjoisameriikassa caan tuottaa enemmän naiskiekolle ja sit pohjoisamerikkslaisten piti voittaa..

        En tiedä? Mutta oikeesti sappi kuplii yhä... 🤬


      • Disseisback kirjoitti:

        No periaatteessa tuomareilla oli perusteet, mutta sitten niitä pitäisi käyttää muuallakin ja aina. Suomi olisi voittanut, jos ns. Maalivahdin alueella ei olisi ollut ketään... nyt änärissäkin jos ei koske maalivahtiin ja ei ole luistimet alueen sisällä, maali hyväksytään...

        Mutta ei tuolla. V.tun saksalaispellet...

        Mutta minusta Suomen naiset voitti sen pelin minun näkökulmasta. Ehkä markkinat pohjoisameriikassa caan tuottaa enemmän naiskiekolle ja sit pohjoisamerikkslaisten piti voittaa..

        En tiedä? Mutta oikeesti sappi kuplii yhä... 🤬

        Harmillisesti historiaan jää vain lopputulokset, mutta onneksi miesmuistikin on varsin pitkä 😁


      • Xena-183 kirjoitti:

        Harmillisesti historiaan jää vain lopputulokset, mutta onneksi miesmuistikin on varsin pitkä 😁

        No mä elin niiiiiin sen turnauksen läpi mukana, että kyllä muista tään karvaasti ja pitkään. 😡


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä elin niiiiiin sen turnauksen läpi mukana, että kyllä muista tään karvaasti ja pitkään. 😡

        Sama kun säbässä se muuli ei osannut katsoan oikein Myy Kippilän veivin etenemää...perkele! Kaikenlaiset s..tanan seeprat saakin elääkseen heinää...🤬


      • Disseisback kirjoitti:

        Sama kun säbässä se muuli ei osannut katsoan oikein Myy Kippilän veivin etenemää...perkele! Kaikenlaiset s..tanan seeprat saakin elääkseen heinää...🤬

        😘
        Suomessa on puhuttu koulutustason heikkenemisestä etenkin peruskoulussa. Ehkä se sama on sit iskenyt tuomarikoulutukseen 🤔


      • Xena-183 kirjoitti:

        😘
        Suomessa on puhuttu koulutustason heikkenemisestä etenkin peruskoulussa. Ehkä se sama on sit iskenyt tuomarikoulutukseen 🤔

        No noissa kansainvälisissä peleissä ei ainakaan Suomea vastaan ole ollut suomslaisia tuonareita, eli ei päde tuo selitys..


      • Disseisback kirjoitti:

        No noissa kansainvälisissä peleissä ei ainakaan Suomea vastaan ole ollut suomslaisia tuonareita, eli ei päde tuo selitys..

        Niinku että yleisesti vaan on ollut huonoja tuomareita Suomen peleissä 🙈


      • Xena-183 kirjoitti:

        Niinku että yleisesti vaan on ollut huonoja tuomareita Suomen peleissä 🙈

        No se ongelma lienee kansainvälisessä organisaatiossa sitten. 😄


    • Anonyymi

      Fanitan ja fanitan edelleenkin eli suuri idolini on oma isäni ja äitini

      • Kuulostaa ihanalta. ❣️ Minun vanhempani ovat jo kuolleet, mutta minulla oli myös heihin tosi läheinen suhde. - Etenkin isäni oli idolini. Tosin äitini oli heistä paljon avoimempi ja keskusteli paljon.

        Tässä aloituksessa jo aiemminkin mainittu aivotutkija Katri Saarikivi painottaakin perheen sisäisen vuorovaikutuksen merkitystä. Vanhempien on tärkeää puhua ajatuksistaan ja tunteistaan ääneen. - Ihmiselle tärkeät empatiataidot ovat koko perheen juttu, on hän sanonut. 🤗


    • Mää vähän yllätyin ku tässoliki kyse vaan musiikista. Mää oon nääs bonjannu, et vanittamises ois kyse muistai asioista.

      Mää vanitan siskoi niiku yleensä, ja sit kahta suomalaista selkeetäkin selkeempää tielemistä, Esko Valtaojaa ja Kari Enqvistä. Sit ulkomaiden ihmisist kaiken upeempi oli Marie Skłodowska-Curie 1867 - 1934.

      Suurvanitteellinen on Rosalind Franklinin, joka oli kaiken tärkeempänä selvittämässä DNA:n rakennetta. Varhanen tyhjän potkasemine 1958 esti kuiteski saamasta noopelii, koska sitä ei jaeta postuumisti.

      Musiikki-ihmisist kaiken vanitteellisempi on ollu Anna-Lena Lögfren (1944 - 2019) ja poppoo ja Celtic Woman.

      x x x x

      Kanttori Raussi muutes esiteltiin kirkkomummulle. Mummu niikus ihastu: "Ai ootteks te se kuulusa musiikki-Raussi?

      Raussi: "Kylhä mää se musiikki-Raussi oon, mut emmää niin kulusa."

      Mummu: "Ei ny heittätyy vaatimattomaks. Tuossaha just tuli eilen ratiossa puol tuntii Raussin valsseja."
      🌹👀

      • Painovirhe. Anna-Lena Löfgrenin kamaloitumisvuosi oli 2010. Anteeks niinku. 🌹👀


      • Raussin valsseja ❣️😂 Ihana!

        Mutta siis olet ymmärtänyt ihan oikein. Minäkin kerroin: "Minulla on kokemus artistin fanittamisesta. Joku toinen voi fanittaa vaikka jääkiekkojoukkuetta."

        Musiikissa fankulttuurilla lienee vahvimmat ja ehkä vanhimmat perinteet. 🤔 Se fanitus on näkyvää, kuten nykyään myös urheilussa.
        Nuo mainitsemasi fanituksen kohteet ovat kiinnostavia. Millä tavalla sinun fanituksesi ilmenee tai on ilmennyt? 🙂


      • Kynis kirjoitti:

        Painovirhe. Anna-Lena Löfgrenin kamaloitumisvuosi oli 2010. Anteeks niinku. 🌹👀

        En käynyt vielä googlettamassa, vaikka IRL olenkin melkoinen pilkunnussija 🤣
        Kiitos korjauksesta kuitenkin 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Raussin valsseja ❣️😂 Ihana!

        Mutta siis olet ymmärtänyt ihan oikein. Minäkin kerroin: "Minulla on kokemus artistin fanittamisesta. Joku toinen voi fanittaa vaikka jääkiekkojoukkuetta."

        Musiikissa fankulttuurilla lienee vahvimmat ja ehkä vanhimmat perinteet. 🤔 Se fanitus on näkyvää, kuten nykyään myös urheilussa.
        Nuo mainitsemasi fanituksen kohteet ovat kiinnostavia. Millä tavalla sinun fanituksesi ilmenee tai on ilmennyt? 🙂

        Ei se oikeestaan muuten voi ilmetä, ku et täällä netissä kehun mitä ja ketä kehun.

        Mut huonolla menestyksellä, ku mulla jo iän takii on niin erilaiset vanituksen kohteet, saati et mullon vielä erityisesti luonnontieteelliset. Ei niist olla muuten kiinnostuttu, ku et rollit saa harrastaa verbalismii ja kverulantismii, ku nei bonjaa mitään.

        Ja sit ne menee ihan ulalle, kummää rupeen puhuun mun muist mieliaiheist, fornnordiskan nätist ääntämisest, visuaalisest kauneulest ja muustakin kauneulesta. 🌹👀


      • Kynis kirjoitti:

        Ei se oikeestaan muuten voi ilmetä, ku et täällä netissä kehun mitä ja ketä kehun.

        Mut huonolla menestyksellä, ku mulla jo iän takii on niin erilaiset vanituksen kohteet, saati et mullon vielä erityisesti luonnontieteelliset. Ei niist olla muuten kiinnostuttu, ku et rollit saa harrastaa verbalismii ja kverulantismii, ku nei bonjaa mitään.

        Ja sit ne menee ihan ulalle, kummää rupeen puhuun mun muist mieliaiheist, fornnordiskan nätist ääntämisest, visuaalisest kauneulest ja muustakin kauneulesta. 🌹👀

        Sukupolvien välinen kuilu tulee toki esiin monessa tilanteessa. Minäkin, tällainen keski-ikäinen nainen, törmään IRL monesti arteihin tai aiheisiin, mitkä eivät ole millään tavalla tuttuja, vaikka olisivat kovinkin pinnalla. Googlettamalla saan nopean käsityksen siitä, mistä puhutaan.. 😉

        Voi olla, että sinunkin tarinoissasi on joskus piirteitä, jotka eivät sovi yhteen minun maailmankuvani kanssa. Jätän sitten vaan kommentoimatta niihin. En pidä riitelystä enkä varsinkaan kiusaamisesta netissä enkä muuallakaan.


    • Nuorena sid vicious ja jim morrison mm. Nykyään HPK ja Leijonat. Iän myötä fanitus on kyllä muuttunut. Nuorene se oli paljon kiihkeämpää.🙂.

      • Laulajien tai urheilijoiden ihailu kuuluu tosiaan usein nuoruuteen, mutta harrastaa fanittamista aikuisetkin. 🙂
        Fanikulttuuri on muuttanut internetin myötä muotoaan fanikerhoista ja -lehdistä päivittäiseen fanien yhteydenpitoon ja netti suo keskustelumahdollisuuden ihailun kohteeseen liittyvistä asioista. Fanituksen kohteilla on mahdollisuus sekä ruokkia faniensa tiedonjanoa nettiyhteisöjen kautta että pitää fanit kuitenkin "turvallisen" välimatkan päässä omasta itsestään. 😉

        Sinulla lienee sitten samoin kuin minullakin jokin sisäinen tarve ihailla jotakuta tai jotakin. Ihminen etsii kai luonnostaan kohteita erilaisille tunteilleen. 🤔

        Hyviä pelejä sitten vaan HPK:lle, vaikka minä olenkin Tapparan miäs 🤭
        Leijonakatsomossa istutaan kuitenkin yhdessä karjumassa ja heilutetaan Suomen lippua! 🇫🇮


      • Xena-183 kirjoitti:

        Laulajien tai urheilijoiden ihailu kuuluu tosiaan usein nuoruuteen, mutta harrastaa fanittamista aikuisetkin. 🙂
        Fanikulttuuri on muuttanut internetin myötä muotoaan fanikerhoista ja -lehdistä päivittäiseen fanien yhteydenpitoon ja netti suo keskustelumahdollisuuden ihailun kohteeseen liittyvistä asioista. Fanituksen kohteilla on mahdollisuus sekä ruokkia faniensa tiedonjanoa nettiyhteisöjen kautta että pitää fanit kuitenkin "turvallisen" välimatkan päässä omasta itsestään. 😉

        Sinulla lienee sitten samoin kuin minullakin jokin sisäinen tarve ihailla jotakuta tai jotakin. Ihminen etsii kai luonnostaan kohteita erilaisille tunteilleen. 🤔

        Hyviä pelejä sitten vaan HPK:lle, vaikka minä olenkin Tapparan miäs 🤭
        Leijonakatsomossa istutaan kuitenkin yhdessä karjumassa ja heilutetaan Suomen lippua! 🇫🇮

        Jep näin on muuttunut.🙂.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Laulajien tai urheilijoiden ihailu kuuluu tosiaan usein nuoruuteen, mutta harrastaa fanittamista aikuisetkin. 🙂
        Fanikulttuuri on muuttanut internetin myötä muotoaan fanikerhoista ja -lehdistä päivittäiseen fanien yhteydenpitoon ja netti suo keskustelumahdollisuuden ihailun kohteeseen liittyvistä asioista. Fanituksen kohteilla on mahdollisuus sekä ruokkia faniensa tiedonjanoa nettiyhteisöjen kautta että pitää fanit kuitenkin "turvallisen" välimatkan päässä omasta itsestään. 😉

        Sinulla lienee sitten samoin kuin minullakin jokin sisäinen tarve ihailla jotakuta tai jotakin. Ihminen etsii kai luonnostaan kohteita erilaisille tunteilleen. 🤔

        Hyviä pelejä sitten vaan HPK:lle, vaikka minä olenkin Tapparan miäs 🤭
        Leijonakatsomossa istutaan kuitenkin yhdessä karjumassa ja heilutetaan Suomen lippua! 🇫🇮

        Nuorempana se ihailu oli enemmän sellaista että halusi matkia ja olla aivan samanlainen kuin tuo upean kiinnostava tyyppi. Kun oma identiteetti oli vielä niin hakusessa. Mun tapauksessa ikäväkyllä heidän elämänsä ja elintapojensa matkiminen vei tosi synkille poluille mistä pois pääseminen kesti kauan. Nyt olen kyllä niiltä jo pois löytänyt ja onneksi selvisin elossa eikä mulle käynyt kuin idoleilleni.

        Voidaanko sitten sopia että finaaleissa nähdään ja katsotaan kumpi sen pytyn tällä kaudella vie.😉. Sitten tosiaan voidaan käsikädessä huutaa Leijonat toiseen peräkkäiseen maailmanmestaruuteen.🤝💪👏🇫🇮.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Nuorempana se ihailu oli enemmän sellaista että halusi matkia ja olla aivan samanlainen kuin tuo upean kiinnostava tyyppi. Kun oma identiteetti oli vielä niin hakusessa. Mun tapauksessa ikäväkyllä heidän elämänsä ja elintapojensa matkiminen vei tosi synkille poluille mistä pois pääseminen kesti kauan. Nyt olen kyllä niiltä jo pois löytänyt ja onneksi selvisin elossa eikä mulle käynyt kuin idoleilleni.

        Voidaanko sitten sopia että finaaleissa nähdään ja katsotaan kumpi sen pytyn tällä kaudella vie.😉. Sitten tosiaan voidaan käsikädessä huutaa Leijonat toiseen peräkkäiseen maailmanmestaruuteen.🤝💪👏🇫🇮.

        No jos HPK nyt pääsee pudotuspeleihin, niin siellä sitten nähdään👍😉


      • Xena-183 kirjoitti:

        No jos HPK nyt pääsee pudotuspeleihin, niin siellä sitten nähdään👍😉

        Tottakai pääsee ei epäilystäkään! Tää kato vaan sellanen viisas taktiikka että tullaan pleijareissa ilman paineita takaa ohi kun muut lähtee takki auki vastaan.😉😊🧡🖤.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Tottakai pääsee ei epäilystäkään! Tää kato vaan sellanen viisas taktiikka että tullaan pleijareissa ilman paineita takaa ohi kun muut lähtee takki auki vastaan.😉😊🧡🖤.

        Onnea sitten vain valitsemallenne taktiikalle 👍😉


      • Xena-183 kirjoitti:

        Onnea sitten vain valitsemallenne taktiikalle 👍😉

        Kiitos.🙂. Jotenkinhan se asia on itselle ja muillekin selitettävä.😄. Tosin kerholla on ollu aivan järkyttävä määrä loukkaantumisia tänä vuonna että huomattavasti heikomminkin olis voinu mennä. Onneks on Joly pysynyt terveenä. Ensi vuonna ei kyllä taida Jolya enää olla pahoin pelkään.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiitos.🙂. Jotenkinhan se asia on itselle ja muillekin selitettävä.😄. Tosin kerholla on ollu aivan järkyttävä määrä loukkaantumisia tänä vuonna että huomattavasti heikomminkin olis voinu mennä. Onneks on Joly pysynyt terveenä. Ensi vuonna ei kyllä taida Jolya enää olla pahoin pelkään.

        Juu juu. Aina kannattaa yrittää. 👍
        Ja jos ei tänä vuonna natsaa, niin ensi vuonna on taas uudet pelit 😉


      • Xena-183 kirjoitti:

        Juu juu. Aina kannattaa yrittää. 👍
        Ja jos ei tänä vuonna natsaa, niin ensi vuonna on taas uudet pelit 😉

        Jep.👍. Varsinkin kun liiga on suljettu. Vaikkakin olisin sen avaamisen kannalla.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jep.👍. Varsinkin kun liiga on suljettu. Vaikkakin olisin sen avaamisen kannalla.

        Niin. Avaaminen antaisi toki Mestiksen joukkueille paremmat mahdollisuudet kiivetä pääsarjaan 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Niin. Avaaminen antaisi toki Mestiksen joukkueille paremmat mahdollisuudet kiivetä pääsarjaan 👍

        Juu ja pieni vaihtuvuus vaan tekisi hyvää. Eikä tulis niin näitä esimerkiksi saipan kaltaisia juttuja että lyödään kaikki läskiksi kun mahdollisuudet on mennyt ja säästetään niin paljon kuin vaan on ikinä mahdollista seuraavaa kautta varten.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Juu ja pieni vaihtuvuus vaan tekisi hyvää. Eikä tulis niin näitä esimerkiksi saipan kaltaisia juttuja että lyödään kaikki läskiksi kun mahdollisuudet on mennyt ja säästetään niin paljon kuin vaan on ikinä mahdollista seuraavaa kautta varten.

        Sekin on tosiaan faneille aika kurjaa.
        Kyllä pitää loppuun saakka pelata, kun pelaamaan on lähdetty 👍

        Ja voisi se vaihtuvuus lisätä kiinnostavuutta, kuka tietää.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Sekin on tosiaan faneille aika kurjaa.
        Kyllä pitää loppuun saakka pelata, kun pelaamaan on lähdetty 👍

        Ja voisi se vaihtuvuus lisätä kiinnostavuutta, kuka tietää.

        Varmasti lisäisi. Joo kyllä se tuntuu vähän kuin faneja lyötäisi märällä rätillä naamaan vaikka kuinka takana olisi taloudelliset syyt ja panostus jo seuraavaan kauteen.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Varmasti lisäisi. Joo kyllä se tuntuu vähän kuin faneja lyötäisi märällä rätillä naamaan vaikka kuinka takana olisi taloudelliset syyt ja panostus jo seuraavaan kauteen.

        Valitettavasti niin, että iso raha puhuu tuossakin asiassa, mutta ikävää se faneille on joka tapauksessa.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Valitettavasti niin, että iso raha puhuu tuossakin asiassa, mutta ikävää se faneille on joka tapauksessa.

        Jep. Rahan ei ikinä pitäisi ajaa urheilullisuuden ohi mutta eihän se ikäväkyllä tässä maailmassa ja systeemissä ole mahdollista.


    • Hmm, aikoinaan Morten Harketia. Mutta mun fanitus ei ole mitenkään intensiivistä sorttia, että keräilisin mitään kohteeseen liittyvää materiaalia tai kävisin edes katsomassa/ kuuntelemassa missään.

      Mun fanitus on sitä, että olen havainnut jonkun kiinnostavan enemmän kuin muut ihmisenä, artistina jne. Ei minkäänlaista palvontaa tms. liity siihen. Ihailua enemmänkin, että wau. Tyyppi osaa.

      • En ole ihmisiin addiktoituvaa tyyppiä. Mutta johonkin asioihin voin viehättyä niin, että pyörii mielessä jatkuvasti. Vaikkapa motocross tms. Esimerkkinä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        En ole ihmisiin addiktoituvaa tyyppiä. Mutta johonkin asioihin voin viehättyä niin, että pyörii mielessä jatkuvasti. Vaikkapa motocross tms. Esimerkkinä.

        Mutta Topia fanitat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Topia fanitat?

        En fanita. Sori vaan. 🙂

        En fanita ketään muutakaan palstalaista. Jotkut vaan on mukavempaa seuraa, kun toiset. Niinhän se elämä menee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Topia fanitat?

        Ken Blockin ajotaidon puitteissa ihailin sitä hänen ajotaitoaan. Ihmisenä taas en tyyppiä opetellut tuntemaan. Mulla pruukaa nämä ihmiset edustaa vaan jonkun jutun osaamista ja sen osaamisen ihailua eikä itse persoona välttämättä kiinnosta syventyä.


      • Ah🤩 Take on me vuonna -85 🥰
        Tuo muuten mahtavia muistoja mieleen Viru-hotellin ravintolasta, jonne olin hieman alaikäisenä päässyt erään ryhmän mukana.. - Noh, eipä tuosta sen enempää 😁

        Niin.., fanitusta on erilaista ja myös fanituksen taso vaihtelee. Jonkun ihailun kohteen varaukseton ihailu kuin mitä fanittamiseen liittyy, ainakin fanaattisessa muodossa, saattaa sisältää halun kokea edes joku ihminen ristiriidattomasti hyvänä ja täydellisenä. - Minä kyllä tiedostin Topin vaikean alkoholiongelman 1990 luvun vaihteessa ja olin suunnattoman iloinen siitä, kun hän Ähtäriin muutettuaan sai elämänsä takaisin raiteilleen, meni naimisiin nuorehkon poliisinaisen kanssa (okei, no olin vähän mustis, mutta.. 😉) ja ajeli lopun ikää itse keikkamatkansa. Minua koskettanut ääni, hieno mies, hieno artisti. - Lähti vaan liian nuorena.


      • G-LoveR kirjoitti:

        En ole ihmisiin addiktoituvaa tyyppiä. Mutta johonkin asioihin voin viehättyä niin, että pyörii mielessä jatkuvasti. Vaikkapa motocross tms. Esimerkkinä.

        Fanitus onkin tosi laaja käsite. Fanina oleminen edellyttää jonkinlaista intohimoa jotain ilmiötä tai henkilöä kohtaan. Motocross on hyvä fanituksen kohde, vaikka tiedätkin, että, sattuneesta syystä, inhoan moottoripyöriä..


      • Xena-183 kirjoitti:

        Fanitus onkin tosi laaja käsite. Fanina oleminen edellyttää jonkinlaista intohimoa jotain ilmiötä tai henkilöä kohtaan. Motocross on hyvä fanituksen kohde, vaikka tiedätkin, että, sattuneesta syystä, inhoan moottoripyöriä..

        Juu. Mulle ne fanitukset ja intohimot liittyy johonkin tekemiseen. Ei ihmisiin. Ihmisistä en saa kicksejä, mutta monesta tekemisestä saan suorastaan euforisen olon. 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ah🤩 Take on me vuonna -85 🥰
        Tuo muuten mahtavia muistoja mieleen Viru-hotellin ravintolasta, jonne olin hieman alaikäisenä päässyt erään ryhmän mukana.. - Noh, eipä tuosta sen enempää 😁

        Niin.., fanitusta on erilaista ja myös fanituksen taso vaihtelee. Jonkun ihailun kohteen varaukseton ihailu kuin mitä fanittamiseen liittyy, ainakin fanaattisessa muodossa, saattaa sisältää halun kokea edes joku ihminen ristiriidattomasti hyvänä ja täydellisenä. - Minä kyllä tiedostin Topin vaikean alkoholiongelman 1990 luvun vaihteessa ja olin suunnattoman iloinen siitä, kun hän Ähtäriin muutettuaan sai elämänsä takaisin raiteilleen, meni naimisiin nuorehkon poliisinaisen kanssa (okei, no olin vähän mustis, mutta.. 😉) ja ajeli lopun ikää itse keikkamatkansa. Minua koskettanut ääni, hieno mies, hieno artisti. - Lähti vaan liian nuorena.

        Topilla oli kyllä jees lauluääni. Kuten moni muukin muusikko hänkin oli alkoholin perään juu. Taitaa olla se sielunmaisema heillä aika herkänlainen.

        Auttaako sitten oloon se pöpperöinen olo, ehkä se saa relaamaan. Tulee seuramies, joka oikeasti ahdistuu ihmisistä. 🤷🏼‍♂️

        ☺️


      • G-LoveR kirjoitti:

        Topilla oli kyllä jees lauluääni. Kuten moni muukin muusikko hänkin oli alkoholin perään juu. Taitaa olla se sielunmaisema heillä aika herkänlainen.

        Auttaako sitten oloon se pöpperöinen olo, ehkä se saa relaamaan. Tulee seuramies, joka oikeasti ahdistuu ihmisistä. 🤷🏼‍♂️

        ☺️

        Varmaan tuossa alkoholissa on aluksi se, että se rentouttaa. Ennen esiintymistä ja sen jälkeen. Lisäksi sitten, kun keikan jälkeen esiintyvät jäävät istumaan ravintolaan, niin aina löytyy selkääntaputtajia, jotka tarjoavat.. Topi onneksi muutti Ähtäriin ja pääsi siten eroon Helsingin kaljaporukoista. Siellä Ähtärissä hänen piti ajaa ajokortti, kun eihän sieltä pääse minnekään ilman omaa autoa 🙂
        Topi alkoi ajaa keikkamatkat itse ja saattoi samalla matkalla joutua useammankin kerran puhallusratsiaan, kun valveutuneet kansalaiset ilmoittavat poliisille nähneensä Topi Sorsakosken ajamassa autoa 😄
        Topi siis sai elämänsä lopulta järjestykseen. Raitistui, sai talousasiat järjestykseen, meni naimisiin ja leikkasi tukkansa sekä partansa siistiksi 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Varmaan tuossa alkoholissa on aluksi se, että se rentouttaa. Ennen esiintymistä ja sen jälkeen. Lisäksi sitten, kun keikan jälkeen esiintyvät jäävät istumaan ravintolaan, niin aina löytyy selkääntaputtajia, jotka tarjoavat.. Topi onneksi muutti Ähtäriin ja pääsi siten eroon Helsingin kaljaporukoista. Siellä Ähtärissä hänen piti ajaa ajokortti, kun eihän sieltä pääse minnekään ilman omaa autoa 🙂
        Topi alkoi ajaa keikkamatkat itse ja saattoi samalla matkalla joutua useammankin kerran puhallusratsiaan, kun valveutuneet kansalaiset ilmoittavat poliisille nähneensä Topi Sorsakosken ajamassa autoa 😄
        Topi siis sai elämänsä lopulta järjestykseen. Raitistui, sai talousasiat järjestykseen, meni naimisiin ja leikkasi tukkansa sekä partansa siistiksi 👍

        Hänellä kävi hyvä mäihä siinä mielessä. Toiset siellä korpiklaanissa alkoholisoituu enempi vaan. Mutta hällä taisi seura olla isoimpia syitä mikä vei mukanaan. Niin se monilla onkin. Seurassa seuran mukana, otetaas nyt sitten ja jää koukkuun.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Hänellä kävi hyvä mäihä siinä mielessä. Toiset siellä korpiklaanissa alkoholisoituu enempi vaan. Mutta hällä taisi seura olla isoimpia syitä mikä vei mukanaan. Niin se monilla onkin. Seurassa seuran mukana, otetaas nyt sitten ja jää koukkuun.

        Kävi kuten isälläni. Juopposeuran jättäminen taakse, muutto muualle maalle kaupungista sai raitistumaan. Ja ilman selvää päätä ei olisi töihinkään päässyt lähtemään, autonrattiin ammatikseen.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Hänellä kävi hyvä mäihä siinä mielessä. Toiset siellä korpiklaanissa alkoholisoituu enempi vaan. Mutta hällä taisi seura olla isoimpia syitä mikä vei mukanaan. Niin se monilla onkin. Seurassa seuran mukana, otetaas nyt sitten ja jää koukkuun.

        Niin minäkin ymmärsin, kun hän myöhemmin kertoi sen hetkisistä ajatuksistaan ja kokemuksistaan julkisesti. 👍


      • G-LoveR kirjoitti:

        Kävi kuten isälläni. Juopposeuran jättäminen taakse, muutto muualle maalle kaupungista sai raitistumaan. Ja ilman selvää päätä ei olisi töihinkään päässyt lähtemään, autonrattiin ammatikseen.

        Siinäpä toinen hyvä tarina ja elämänopetus ❣️


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Topilla oli kyllä jees lauluääni. Kuten moni muukin muusikko hänkin oli alkoholin perään juu. Taitaa olla se sielunmaisema heillä aika herkänlainen.

        Auttaako sitten oloon se pöpperöinen olo, ehkä se saa relaamaan. Tulee seuramies, joka oikeasti ahdistuu ihmisistä. 🤷🏼‍♂️

        ☺️

        Ihanasti sanottu minusta <3

        T. Topi


      • Xena-183 kirjoitti:

        Siinäpä toinen hyvä tarina ja elämänopetus ❣️

        Joo. Tässä nyt Morten ja A-ha. Yksi suosikki kappaleistani sieltä jostain dinojen ajalta. 😛

        https://youtu.be/qV8soEbJE0g

        Morten on ollut mielestäni aina miellyttävän näköinen mies. Taisi yksi syy ihastella häntä olla se. 😆

        https://youtu.be/qV8soEbJE0g


      • G-LoveR kirjoitti:

        Joo. Tässä nyt Morten ja A-ha. Yksi suosikki kappaleistani sieltä jostain dinojen ajalta. 😛

        https://youtu.be/qV8soEbJE0g

        Morten on ollut mielestäni aina miellyttävän näköinen mies. Taisi yksi syy ihastella häntä olla se. 😆

        https://youtu.be/qV8soEbJE0g

        Hups, tupla linkitys. Noo voi valita. Sama linkki. 😂


      • G-LoveR kirjoitti:

        Joo. Tässä nyt Morten ja A-ha. Yksi suosikki kappaleistani sieltä jostain dinojen ajalta. 😛

        https://youtu.be/qV8soEbJE0g

        Morten on ollut mielestäni aina miellyttävän näköinen mies. Taisi yksi syy ihastella häntä olla se. 😆

        https://youtu.be/qV8soEbJE0g

        Sieltäpä sieltä 🙂
        Tuota biisiä en muistanut, mutta oli hyvä.👍
        Ja toki Morten olisi tuolloin miellyttänyt minunkin silmääni. Minulla vain oli tuohon aikaan niin kovin vahvasti ohjelmoitu päähän, että en voi ihastua tai edes ihailla noin komeita miehiä, koska itse olin pituuteni vuoksi sitä alinta kastia.. Että siksi varmaan minulta jäi tuohon tarttumatta sen kummemmin.
        Wham oli yksi. Onneksi se komea oli homo, niin minun ei tarvinnut kuolata hänenkään perään. - Tai ehkä tietoisuus siitä antoi minulle suuremmat mahdollisuudet ihaillakin hänen silmiään, kuka tietää 🤭


      • Xena-183 kirjoitti:

        Sieltäpä sieltä 🙂
        Tuota biisiä en muistanut, mutta oli hyvä.👍
        Ja toki Morten olisi tuolloin miellyttänyt minunkin silmääni. Minulla vain oli tuohon aikaan niin kovin vahvasti ohjelmoitu päähän, että en voi ihastua tai edes ihailla noin komeita miehiä, koska itse olin pituuteni vuoksi sitä alinta kastia.. Että siksi varmaan minulta jäi tuohon tarttumatta sen kummemmin.
        Wham oli yksi. Onneksi se komea oli homo, niin minun ei tarvinnut kuolata hänenkään perään. - Tai ehkä tietoisuus siitä antoi minulle suuremmat mahdollisuudet ihaillakin hänen silmiään, kuka tietää 🤭

        Heh, pakko sanoa etten ole ikinä osannut sitten taas ajatella noin. Etten voisi ihastua ihan kehen tahansa ihastunkaan, koska ulkonäköseikat.

        Siinä mielessä oon aina ollut epäitsekriittinen, etten ole pitänyt itseäni huonona vaihtoehtona ulkonäköni takia. Pituuden tms. Vaikken itseäni mitenkään ihailekkaan. Perus pallinaama.

        Olen ajatellut, että minä tykkään tuosta ja jos hyvin käy, hänkin tykkää minusta ja kelpaan kainaloon ja kumppaniksi.

        Ja jos en, niin en sitten murehdi sitäkään liikoja. Tulee joku muu aikanaan jolle olen mieluinen. 😄

        Mortenista kuten muistakaan julkkiksista en tosin ole haaveillutkaan mitään. On vain ollut kiva olemassa.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Heh, pakko sanoa etten ole ikinä osannut sitten taas ajatella noin. Etten voisi ihastua ihan kehen tahansa ihastunkaan, koska ulkonäköseikat.

        Siinä mielessä oon aina ollut epäitsekriittinen, etten ole pitänyt itseäni huonona vaihtoehtona ulkonäköni takia. Pituuden tms. Vaikken itseäni mitenkään ihailekkaan. Perus pallinaama.

        Olen ajatellut, että minä tykkään tuosta ja jos hyvin käy, hänkin tykkää minusta ja kelpaan kainaloon ja kumppaniksi.

        Ja jos en, niin en sitten murehdi sitäkään liikoja. Tulee joku muu aikanaan jolle olen mieluinen. 😄

        Mortenista kuten muistakaan julkkiksista en tosin ole haaveillutkaan mitään. On vain ollut kiva olemassa.

        Niin ja sehän riittää, että on olemassa ❣️

        Juu, minä olen aikanaan kieltäytynyt edes tutustumasta itseäni pienempiin miehiin muuta kuin kaverimielessä.. Muistan kuinka yhtenä yönä istuttiin minun autossani monta tuntia tosi ihanan tyypin kanssa. Keskusteltavaa riitti ja hän oli tosi kivan näköinenkin, mutta lyhyt ja muutenkin pienikokoinen. Tämän oman kompleksini takia en antanut hänelle (lanka)puhelinnumeroani enkä osoitetta.. Jälkeenpäin kuulin, että hän oli yrittänyt kysellä minun numeroani parilta ystävältänikin, että ehkä hänkin olisi ollut kiinnostunut(?), mutta kaverini olivat todenneet, että eivät anna mun yhteystietoja, jos minäkään en ollut niitähnelle antanut. Varmasti minun tappioni, mutta.. - Olin sellainen Iso Vaalee, enkä päästänyt ketään lähelle. 🤭


      • Xena-183 kirjoitti:

        Niin ja sehän riittää, että on olemassa ❣️

        Juu, minä olen aikanaan kieltäytynyt edes tutustumasta itseäni pienempiin miehiin muuta kuin kaverimielessä.. Muistan kuinka yhtenä yönä istuttiin minun autossani monta tuntia tosi ihanan tyypin kanssa. Keskusteltavaa riitti ja hän oli tosi kivan näköinenkin, mutta lyhyt ja muutenkin pienikokoinen. Tämän oman kompleksini takia en antanut hänelle (lanka)puhelinnumeroani enkä osoitetta.. Jälkeenpäin kuulin, että hän oli yrittänyt kysellä minun numeroani parilta ystävältänikin, että ehkä hänkin olisi ollut kiinnostunut(?), mutta kaverini olivat todenneet, että eivät anna mun yhteystietoja, jos minäkään en ollut niitähnelle antanut. Varmasti minun tappioni, mutta.. - Olin sellainen Iso Vaalee, enkä päästänyt ketään lähelle. 🤭

        Ym, sinulle on pituus ollut kompleksi. Sua on kiusattu sen vuoksi?

        Nykyään on paljon pitkiä näyttäviä naisia, et ole ainoa, teitä on paljon. Ja vaikka olet pitkä ja tunsin itseni kainalokepiksi sinua halatessa, kun nähtiin. Minusta sinä olet upea nainen. Älä yhtään ainakaan enää vähättele itseäsi. Treffaa ne pikkumiehetkin, jos joku mukava heppu vastaan tulee tarjolle. 💖😉👍


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ym, sinulle on pituus ollut kompleksi. Sua on kiusattu sen vuoksi?

        Nykyään on paljon pitkiä näyttäviä naisia, et ole ainoa, teitä on paljon. Ja vaikka olet pitkä ja tunsin itseni kainalokepiksi sinua halatessa, kun nähtiin. Minusta sinä olet upea nainen. Älä yhtään ainakaan enää vähättele itseäsi. Treffaa ne pikkumiehetkin, jos joku mukava heppu vastaan tulee tarjolle. 💖😉👍

        On kiusattu, joo. Tytöt. Ja se jättää jälkensä.

        No, minä olen ehkä jo menetetty sukupolvi, mutta toivotaan, että seuraava oppii aiemmin arvostamaan itseään juuri sellaisena kuin on. 🙂

        Ja kiitos ❤️


      • Xena-183 kirjoitti:

        On kiusattu, joo. Tytöt. Ja se jättää jälkensä.

        No, minä olen ehkä jo menetetty sukupolvi, mutta toivotaan, että seuraava oppii aiemmin arvostamaan itseään juuri sellaisena kuin on. 🙂

        Ja kiitos ❤️

        Tytöt, nehän ne minuakin arvosteli ulkonäöstä ja olemuksesta.

        Luulen, että ainakin vähän paremmin on asiat, kun erilaisia ihmisiä alkaa olla jo paljon. Siedätytään ja sulaudutaan. Totutaan erilaisuuteen.

        🤗


      • G-LoveR kirjoitti:

        Tytöt, nehän ne minuakin arvosteli ulkonäöstä ja olemuksesta.

        Luulen, että ainakin vähän paremmin on asiat, kun erilaisia ihmisiä alkaa olla jo paljon. Siedätytään ja sulaudutaan. Totutaan erilaisuuteen.

        🤗

        Juuri niin. Tyttäreni kohdalla auttoi, kun hän meni taidelukioon. Siellä oli niin paljon erilaisuutta ja persoonallisuutta, että hän sai hetken tuntea olevansa yltiötavallinen 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Juuri niin. Tyttäreni kohdalla auttoi, kun hän meni taidelukioon. Siellä oli niin paljon erilaisuutta ja persoonallisuutta, että hän sai hetken tuntea olevansa yltiötavallinen 😄

        Kiva kuulla tuo. 😊

        Voin uskoa, että taiteellisemmissa piireissä erilaisuus ei ole tabu, se on pikemminkin sääntö.

        Itsekin tuskailen mihin työhön sitä ryhtyisi. Tiedän etten kauaa jaksa kovin jäykissä työympäristöissä, enkä hälyssä. Otan nyt riskin ja koitan kuitenkin sellaista työtä missä ainakaan hälyltä ei voi välttyä. Saa nähdä kuinka selviän. 🥴


      • G-LoveR kirjoitti:

        Kiva kuulla tuo. 😊

        Voin uskoa, että taiteellisemmissa piireissä erilaisuus ei ole tabu, se on pikemminkin sääntö.

        Itsekin tuskailen mihin työhön sitä ryhtyisi. Tiedän etten kauaa jaksa kovin jäykissä työympäristöissä, enkä hälyssä. Otan nyt riskin ja koitan kuitenkin sellaista työtä missä ainakaan hälyltä ei voi välttyä. Saa nähdä kuinka selviän. 🥴

        Kovasti Tsemppiä sulle siihen. 👍Koska alkaa?
        Vai kirjoitetaanko whatsappia? 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kovasti Tsemppiä sulle siihen. 👍Koska alkaa?
        Vai kirjoitetaanko whatsappia? 🙂

        Kiitos. Tämän kuun lopulla alkaa. Saa wu:ppiakin laitella. Voin informoida kun olen ollut hetken piinapenkissä, miten menee. 😆


      • G-LoveR kirjoitti:

        Kiitos. Tämän kuun lopulla alkaa. Saa wu:ppiakin laitella. Voin informoida kun olen ollut hetken piinapenkissä, miten menee. 😆

        That's a deal 👍🙂


      • G-LoveR kirjoitti:

        Juu. Mulle ne fanitukset ja intohimot liittyy johonkin tekemiseen. Ei ihmisiin. Ihmisistä en saa kicksejä, mutta monesta tekemisestä saan suorastaan euforisen olon. 😄

        Itselläni tuo on esim. musiikki ja elokuvat, joihin voin uppoutua joskus pitkäksikin aikaa ja saan niistä myös voimaa tai ainakin välillä saan. Ja ainakin tuon musiikin keskuudesta mulla on moniakin henkilöitä, joita ihailen ja kunnioitan, mutta en varsinaisesti ehkä fanittamalla fanita tai ainakaan niin että keräilisin bändipaitoja ja julisteita jne. Mutta tietoa saatan lukea mun suosikkibändeistä ja suokiartisteista ja katsoa Youtubesta haastatteluja.

        Elokuvamaailmasta mulla ei ole mitään "fanituksen" kohdetta. Tai tykkään mää Buster Keatonista (1895-1966), mutta en mää häntäkään fanittamalla fanita, on vain yks suosikkinäyttelijöistä. Toinen on Lillian Gish (1893-1993). Vähän uudemmista näyttelijöistä ehkä esim. Clint Eastwood, Dustin Hoffman, Meryl Streep ja Harrison Ford, mutta en mää heitäkään fanita mitenkään sanottavasti, mutta hyviä näyttelijöitä nuo muun muassa.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Sieltäpä sieltä 🙂
        Tuota biisiä en muistanut, mutta oli hyvä.👍
        Ja toki Morten olisi tuolloin miellyttänyt minunkin silmääni. Minulla vain oli tuohon aikaan niin kovin vahvasti ohjelmoitu päähän, että en voi ihastua tai edes ihailla noin komeita miehiä, koska itse olin pituuteni vuoksi sitä alinta kastia.. Että siksi varmaan minulta jäi tuohon tarttumatta sen kummemmin.
        Wham oli yksi. Onneksi se komea oli homo, niin minun ei tarvinnut kuolata hänenkään perään. - Tai ehkä tietoisuus siitä antoi minulle suuremmat mahdollisuudet ihaillakin hänen silmiään, kuka tietää 🤭

        Itse pidän kovasti esim. Paul Rodgersin, Robert Plantin ja Rory Gallagherin nuoruudenaikaisesta ulkonäöstä, mutta itse en ole oikein niin korkeaa tasoa ulkonäöllisesti. Tai riippuu katsojasta, mutta itse määrittelen välillä itseni (ainakin osittain huumorilla) tavalliseksi tuulipukukansalaiseksi.

        Tämä heppu oli taas nuorena paremmin mun tasoa ulkonäöllisesti. Mott the hooplen ja Bad Copanyn kitaristi Mick Ralphs.
        https://www.gettyimages.co.uk/detail/news-photo/english-guitarist-and-songwriter-mick-ralphs-co-founder-of-news-photo/1383447200
        Ei huonon näköinen, vaikka ei niin komea kuin Rodgers, Plant ja Rory nuorina, mutta oli aikoinaan seksikäs, ainakin tietyistä kuvakulmista.

        Ja nuori Paul McCartneykin mun tasoa paremmin.
        https://fi.pinterest.com/pin/590534569869606060/
        Söpö mies nuorena.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itselläni tuo on esim. musiikki ja elokuvat, joihin voin uppoutua joskus pitkäksikin aikaa ja saan niistä myös voimaa tai ainakin välillä saan. Ja ainakin tuon musiikin keskuudesta mulla on moniakin henkilöitä, joita ihailen ja kunnioitan, mutta en varsinaisesti ehkä fanittamalla fanita tai ainakaan niin että keräilisin bändipaitoja ja julisteita jne. Mutta tietoa saatan lukea mun suosikkibändeistä ja suokiartisteista ja katsoa Youtubesta haastatteluja.

        Elokuvamaailmasta mulla ei ole mitään "fanituksen" kohdetta. Tai tykkään mää Buster Keatonista (1895-1966), mutta en mää häntäkään fanittamalla fanita, on vain yks suosikkinäyttelijöistä. Toinen on Lillian Gish (1893-1993). Vähän uudemmista näyttelijöistä ehkä esim. Clint Eastwood, Dustin Hoffman, Meryl Streep ja Harrison Ford, mutta en mää heitäkään fanita mitenkään sanottavasti, mutta hyviä näyttelijöitä nuo muun muassa.

        Ja englantilainen sketsiryhmä Monty Python (tuli tunnetuksi 1970-luvun alussa sketsisarjasta "Monty Pythonin lentävä sirkus").


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse pidän kovasti esim. Paul Rodgersin, Robert Plantin ja Rory Gallagherin nuoruudenaikaisesta ulkonäöstä, mutta itse en ole oikein niin korkeaa tasoa ulkonäöllisesti. Tai riippuu katsojasta, mutta itse määrittelen välillä itseni (ainakin osittain huumorilla) tavalliseksi tuulipukukansalaiseksi.

        Tämä heppu oli taas nuorena paremmin mun tasoa ulkonäöllisesti. Mott the hooplen ja Bad Copanyn kitaristi Mick Ralphs.
        https://www.gettyimages.co.uk/detail/news-photo/english-guitarist-and-songwriter-mick-ralphs-co-founder-of-news-photo/1383447200
        Ei huonon näköinen, vaikka ei niin komea kuin Rodgers, Plant ja Rory nuorina, mutta oli aikoinaan seksikäs, ainakin tietyistä kuvakulmista.

        Ja nuori Paul McCartneykin mun tasoa paremmin.
        https://fi.pinterest.com/pin/590534569869606060/
        Söpö mies nuorena.

        Mott the hooplen ja Bad Companyn kitaristi


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse pidän kovasti esim. Paul Rodgersin, Robert Plantin ja Rory Gallagherin nuoruudenaikaisesta ulkonäöstä, mutta itse en ole oikein niin korkeaa tasoa ulkonäöllisesti. Tai riippuu katsojasta, mutta itse määrittelen välillä itseni (ainakin osittain huumorilla) tavalliseksi tuulipukukansalaiseksi.

        Tämä heppu oli taas nuorena paremmin mun tasoa ulkonäöllisesti. Mott the hooplen ja Bad Copanyn kitaristi Mick Ralphs.
        https://www.gettyimages.co.uk/detail/news-photo/english-guitarist-and-songwriter-mick-ralphs-co-founder-of-news-photo/1383447200
        Ei huonon näköinen, vaikka ei niin komea kuin Rodgers, Plant ja Rory nuorina, mutta oli aikoinaan seksikäs, ainakin tietyistä kuvakulmista.

        Ja nuori Paul McCartneykin mun tasoa paremmin.
        https://fi.pinterest.com/pin/590534569869606060/
        Söpö mies nuorena.

        Oikein suloisen ja kiltin näköisiä poikia olivat kumpikin 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Oikein suloisen ja kiltin näköisiä poikia olivat kumpikin 🙂

        Jep, niin olivat. Tykkään sekä Mick Ralphsin että Paul McCartneyn nuoruuden ulkonäöstä, mutta niin myös nuo Rodgers, Plant ja Rory viehättävät (siis nuoret versiot, vaikka ei Rodgersisssa mitään vikaa ole nykyäänkään, hyvin säilynyt mies ja Plantkin on ihan jees, Rory taas on ollut kuolleena jo vuodesta 1995). Ja myös Dustin Hoffman nuorena oli musta söpö. Mun sisko sanoi kerran (joskus vuosia sitten), että mulla on samanlainen hymy kuin Dustin Hoffmanilla. No, muistuttaa se ainakin joskus vähän Dustinin hymyä, kun katon itteeni peilistä ja hymyilen.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Oikein suloisen ja kiltin näköisiä poikia olivat kumpikin 🙂

        Mick Ralphsilla oli myös välillä pilkettä silmäkulmassa. Nyt on sellainen vanha pappa (no, me kaikki vanhetaan ja tykkään edelleen kuitenkin hänestä, on haastattelujen perusteella miellyttävä persoona, rauhallinen, ystävällinen, ei isoegoinen ja osaa olla myös hauska tarvittaessa) ja valitettavasti ei voi kauhean hyvin, kun vuonna 2016 sai aivoinfarktin ja sen takia joutui lopettamaan kitaran soiton. Tai ei ainakaan voi enää soittaa kovin hyvin. Mutta hyviä sointuja on tarjonnut uransa aikana ja varsinkin Bad Companyssa, jossa parhaimmillaan soitteli tosi hyvin. Mott the hooplessakin ihan jees, mutta Companyssa pääsi mielestäni enemmän kukoistamaan.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Oikein suloisen ja kiltin näköisiä poikia olivat kumpikin 🙂

        Mutta tässä kuva, josta saa selville mitä tarkoitin, kun sanoin, että Mick Ralphs (Mott the hoople, Bad Company, kitaristi) oli nuorena tietyistä kuvakulmista jopa seksikäs. Tämä kuva on Mott the hooplen ajoilta.
        https://sk.pinterest.com/pin/mottthehooplewith-mick-ralphs-later-bad-company--339810734355252841/
        Mick Ralphs etualalla oleva ruutupaitainen tyyppi.

        Tässä kanssa hyvä otos. Tämä kuva on taas Bad Companyn ajoilta. Ehkä jostain alkuvuosilta. Mick Ralphs on toinen oikealta ja kolmas vasemmalta.
        https://www.ilikeyouroldstuff.com/news/bad-company-the-swan-song-years-1974-1982

        Ja tässä vielä Paul Rodgers, Plant ja Rory Gallagher, että tiedät mitä tarkoitin, kun sanoin heidän olleen nuorena ulkonöällisesti korkeatasoisia:
        https://fi.pinterest.com/pin/bad-company-classic-rock-archive-photo-from-photofeatures-for-media-use--205828645439519434/
        https://fi.pinterest.com/pin/512777107544888379/
        https://fi.pinterest.com/pin/rory-gallagher--814025701409426562/

        Ja nyt tämä tästä. Ainakin tällä erää.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mutta tässä kuva, josta saa selville mitä tarkoitin, kun sanoin, että Mick Ralphs (Mott the hoople, Bad Company, kitaristi) oli nuorena tietyistä kuvakulmista jopa seksikäs. Tämä kuva on Mott the hooplen ajoilta.
        https://sk.pinterest.com/pin/mottthehooplewith-mick-ralphs-later-bad-company--339810734355252841/
        Mick Ralphs etualalla oleva ruutupaitainen tyyppi.

        Tässä kanssa hyvä otos. Tämä kuva on taas Bad Companyn ajoilta. Ehkä jostain alkuvuosilta. Mick Ralphs on toinen oikealta ja kolmas vasemmalta.
        https://www.ilikeyouroldstuff.com/news/bad-company-the-swan-song-years-1974-1982

        Ja tässä vielä Paul Rodgers, Plant ja Rory Gallagher, että tiedät mitä tarkoitin, kun sanoin heidän olleen nuorena ulkonöällisesti korkeatasoisia:
        https://fi.pinterest.com/pin/bad-company-classic-rock-archive-photo-from-photofeatures-for-media-use--205828645439519434/
        https://fi.pinterest.com/pin/512777107544888379/
        https://fi.pinterest.com/pin/rory-gallagher--814025701409426562/

        Ja nyt tämä tästä. Ainakin tällä erää.

        Alemmista linkeistä ekasta paljastuu Paul Rodgers, toisesta Robert Plant ja viimeisestä Rory Gallagher.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mutta tässä kuva, josta saa selville mitä tarkoitin, kun sanoin, että Mick Ralphs (Mott the hoople, Bad Company, kitaristi) oli nuorena tietyistä kuvakulmista jopa seksikäs. Tämä kuva on Mott the hooplen ajoilta.
        https://sk.pinterest.com/pin/mottthehooplewith-mick-ralphs-later-bad-company--339810734355252841/
        Mick Ralphs etualalla oleva ruutupaitainen tyyppi.

        Tässä kanssa hyvä otos. Tämä kuva on taas Bad Companyn ajoilta. Ehkä jostain alkuvuosilta. Mick Ralphs on toinen oikealta ja kolmas vasemmalta.
        https://www.ilikeyouroldstuff.com/news/bad-company-the-swan-song-years-1974-1982

        Ja tässä vielä Paul Rodgers, Plant ja Rory Gallagher, että tiedät mitä tarkoitin, kun sanoin heidän olleen nuorena ulkonöällisesti korkeatasoisia:
        https://fi.pinterest.com/pin/bad-company-classic-rock-archive-photo-from-photofeatures-for-media-use--205828645439519434/
        https://fi.pinterest.com/pin/512777107544888379/
        https://fi.pinterest.com/pin/rory-gallagher--814025701409426562/

        Ja nyt tämä tästä. Ainakin tällä erää.

        Sepä varmasti on mukavaa, kun idolilla on välillä pilkettä silmäkulmassa 👍😉


      • Xena-183 kirjoitti:

        Sepä varmasti on mukavaa, kun idolilla on välillä pilkettä silmäkulmassa 👍😉

        En tiedä pidänkö Mick Ralphsia mun suurena idolina, mutta tykkään hänen kitaroinnistaan Bad Companyssa, joka parhaimmillaan oli nautittavan kuuloista, esim. rennon letkeää jammailua. Tykkään myös miehestä persoonana, sen perusteella miten hän esim. haastatteluissa kertoo vaikka Mott the hooplen ja Bad Companyn ajoista ja muita juttuja. Ja olihan hän nuorena myös mukavannäköinen kaveri niin kuin olen jo kertonut.

        Mulle vain on välittynyt hänen kuviensa, haastattelujensa ja kitaransoittonsa kautta, että hänellä on pilkettä silmäkulmassa (ainakin joskus) ja huumoriakin, mutta toisaalta myös löytyy se hillitympikin puoli. Ja parasta hänessä on, josta tykkään ja yleensä muutenkin ihmisissä, että ei ole ainakaan ulospäin töykeä toisille ihmisille eikä ole isoegoinen (tosin joskus voin antaa isommankin egon anteeksi, jos muuten on valloittava persoona).


      • Xena-183 kirjoitti:

        Sepä varmasti on mukavaa, kun idolilla on välillä pilkettä silmäkulmassa 👍😉

        En pidä ketään idolina sillä tavalla, että laitan julisteita seinälle ja kerään oheistavaraa. Teininä mulla oli joitain Leonardo Dicaprion kuvia seinällä ja fanitin Mozartia ja yks Spice girlsinkin juliste oli. Kerran jopa kirjoitin Spice girlseille Suosikista löytyvään osoitteeseen, johon saattoi lähettää fanipostia (Englantiin siis).


      • Norppa83 kirjoitti:

        En pidä ketään idolina sillä tavalla, että laitan julisteita seinälle ja kerään oheistavaraa. Teininä mulla oli joitain Leonardo Dicaprion kuvia seinällä ja fanitin Mozartia ja yks Spice girlsinkin juliste oli. Kerran jopa kirjoitin Spice girlseille Suosikista löytyvään osoitteeseen, johon saattoi lähettää fanipostia (Englantiin siis).

        Hauskaa👍
        Saitko sieltä koskaan mitään vastausta tai palautetta? 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Hauskaa👍
        Saitko sieltä koskaan mitään vastausta tai palautetta? 🙂

        Sain kirjoituskoneella tai tietokoneella (jos siihen aikaan nyt tietsikalla saattoi kirjoittaa samaan tapaan kuin nykyään) kirjoitetun viestin, joka varmaan oli kirjoitettu fanipostia käsittelevässä toimistossa ja kaikille kirjeen lähettäneille sama. Ei siis Spice girlsien omakätisesti kirjoittamaa viestiä, ei kuvaa bändistä eikä nimikirjoituksia. Aika tylsää, mutta tulipahan kirjoitettua bändille.

        Meinasin myös kirjoittaa Leonardo Dicapriolle, kun Suosikissa oli myös osoite, jonne saattoi kirjoittaa hänelle fanipostia. En kuitenkaan kirjoittanut, kun en lopulta jaksanut tai uskaltanut.

        Nykyään mun "fanitus" on enemmän kunnioitusta henkilöä kohtaan, esim. tekemäänsä työtä (esim. musiikki, elokuvat, kirjat), jos on päässyt eroon päihteistä kuten vaikka Rob Halford, Boy George tai Freen ja Bad Companyn rumpali Simon Kirke (molemmissa, sekä Freessä että Bad Companyssa laulajana oli Paul Rodgers), henkilön luonnetta/persoonaa.

        No, joskus saattaa mennä hieman yli kuten se, jos tykästyn jonkun artistin ulkonäköön, nykyiseen tai nuoruuden aikaiseen. Mutta se ulkonäöstä pitäminenkin on aitoa (siis että pidän aidosti henkilön ulkoisesta olemuksesta), mutta joskus vain saatan liikaa hehkuttaa sitä niin kuin ylemmissä kommeinteissani on todistettu.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sain kirjoituskoneella tai tietokoneella (jos siihen aikaan nyt tietsikalla saattoi kirjoittaa samaan tapaan kuin nykyään) kirjoitetun viestin, joka varmaan oli kirjoitettu fanipostia käsittelevässä toimistossa ja kaikille kirjeen lähettäneille sama. Ei siis Spice girlsien omakätisesti kirjoittamaa viestiä, ei kuvaa bändistä eikä nimikirjoituksia. Aika tylsää, mutta tulipahan kirjoitettua bändille.

        Meinasin myös kirjoittaa Leonardo Dicapriolle, kun Suosikissa oli myös osoite, jonne saattoi kirjoittaa hänelle fanipostia. En kuitenkaan kirjoittanut, kun en lopulta jaksanut tai uskaltanut.

        Nykyään mun "fanitus" on enemmän kunnioitusta henkilöä kohtaan, esim. tekemäänsä työtä (esim. musiikki, elokuvat, kirjat), jos on päässyt eroon päihteistä kuten vaikka Rob Halford, Boy George tai Freen ja Bad Companyn rumpali Simon Kirke (molemmissa, sekä Freessä että Bad Companyssa laulajana oli Paul Rodgers), henkilön luonnetta/persoonaa.

        No, joskus saattaa mennä hieman yli kuten se, jos tykästyn jonkun artistin ulkonäköön, nykyiseen tai nuoruuden aikaiseen. Mutta se ulkonäöstä pitäminenkin on aitoa (siis että pidän aidosti henkilön ulkoisesta olemuksesta), mutta joskus vain saatan liikaa hehkuttaa sitä niin kuin ylemmissä kommeinteissani on todistettu.

        Jos jotakuta aidosti ihailee, niin en näe siinä liikaa hehkuttamista. Etenkin kun nimenomaan keskustellaan aiheesta 🙂


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Heh, pakko sanoa etten ole ikinä osannut sitten taas ajatella noin. Etten voisi ihastua ihan kehen tahansa ihastunkaan, koska ulkonäköseikat.

        Siinä mielessä oon aina ollut epäitsekriittinen, etten ole pitänyt itseäni huonona vaihtoehtona ulkonäköni takia. Pituuden tms. Vaikken itseäni mitenkään ihailekkaan. Perus pallinaama.

        Olen ajatellut, että minä tykkään tuosta ja jos hyvin käy, hänkin tykkää minusta ja kelpaan kainaloon ja kumppaniksi.

        Ja jos en, niin en sitten murehdi sitäkään liikoja. Tulee joku muu aikanaan jolle olen mieluinen. 😄

        Mortenista kuten muistakaan julkkiksista en tosin ole haaveillutkaan mitään. On vain ollut kiva olemassa.

        David bowieta ja chris reaa fanitin


      • Anonyymi kirjoitti:

        David bowieta ja chris reaa fanitin

        David Bowie olikin suuri taiteilijaparsoona. Futuristi.🤩
        Chris Rea on myös hieno lauluntekijä ja hänellä on ihana matala ja käheä ääni. 😍


      • Xena-183 kirjoitti:

        David Bowie olikin suuri taiteilijaparsoona. Futuristi.🤩
        Chris Rea on myös hieno lauluntekijä ja hänellä on ihana matala ja käheä ääni. 😍

        Tykkään Chris Reasta. Hyviä kappaleita ja äänikin on hyvä tai ainakin nuorempana oli. Ja olihan mies söpön näköinenkin nuorena, ei sitä voi kieltää. "I can hear you heartbeat", "Fool If you think it´s over" ja "Blue cafe" mun yhtiä suosikkeja tältä herralta. Ihan hyvin soittaa myös kitaraa.


      • Xena-183 kirjoitti:

        David Bowie olikin suuri taiteilijaparsoona. Futuristi.🤩
        Chris Rea on myös hieno lauluntekijä ja hänellä on ihana matala ja käheä ääni. 😍

        Siis söpön näköinen joskus 1970-luvulla ja kasarina, kun oli vaalea, vähän pidempi tukka. Mutta ihan komea tämänkin jälkeen. Respectiä annan miehelle, kun on selvinnyt haimasyövästä (todettiin hänellä 1994, kun oli 43-vuotias ja olikohan aivoinfarktistakin, tämä kai myöhemmällä iällä, jos muistan oikein). Kova ukko hänkin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tykkään Chris Reasta. Hyviä kappaleita ja äänikin on hyvä tai ainakin nuorempana oli. Ja olihan mies söpön näköinenkin nuorena, ei sitä voi kieltää. "I can hear you heartbeat", "Fool If you think it´s over" ja "Blue cafe" mun yhtiä suosikkeja tältä herralta. Ihan hyvin soittaa myös kitaraa.

        Nuo kaikki kolme mainitsemaasi biisiä ovat aivan superihania ❣️


      • Norppa83 kirjoitti:

        Siis söpön näköinen joskus 1970-luvulla ja kasarina, kun oli vaalea, vähän pidempi tukka. Mutta ihan komea tämänkin jälkeen. Respectiä annan miehelle, kun on selvinnyt haimasyövästä (todettiin hänellä 1994, kun oli 43-vuotias ja olikohan aivoinfarktistakin, tämä kai myöhemmällä iällä, jos muistan oikein). Kova ukko hänkin.

        Oho😮
        Onpas hänellä sitten ollutkin terveysmurheita. Tuota en tiennyt.
        Hienoa, että on selvinnyt, niin olemme saaneet nauttia hänen taiteestaan niinkin kauan 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Oho😮
        Onpas hänellä sitten ollutkin terveysmurheita. Tuota en tiennyt.
        Hienoa, että on selvinnyt, niin olemme saaneet nauttia hänen taiteestaan niinkin kauan 👍

        Jep. Kova taistelija. Ja hyvä artisti.

        Naisartisteista suosikkeja ovat esim. Shirley Bassey, Nana Mouskouri, K.D Lang, Bonnie Tyler ja Mariah Carey.

        Ja suomalaisista artisteista esim. Kirka ja Kari Tapio. Kovia miehiä hekin. Ainakin laulupuolella.

        Ja yks kovan luokan tyyppi oli myös countrymuusikko Glen Campbell (1936-2017), joka on myös mun ylimpiä suosikkeja miesartisteista noiden jo lueteltujen lisäksi tai ainakin useimpien lueteltujen (esim. Paul Rodgers, Rory Gallagher, Rob Halford, Boy George, Kari Tapio). Oli tosi hyvä laulaja ja kitaristinakin huippu.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Oho😮
        Onpas hänellä sitten ollutkin terveysmurheita. Tuota en tiennyt.
        Hienoa, että on selvinnyt, niin olemme saaneet nauttia hänen taiteestaan niinkin kauan 👍

        Niin ja toi Chris Rea. On hänkin yks ylimpiä suosikkeja.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Kova taistelija. Ja hyvä artisti.

        Naisartisteista suosikkeja ovat esim. Shirley Bassey, Nana Mouskouri, K.D Lang, Bonnie Tyler ja Mariah Carey.

        Ja suomalaisista artisteista esim. Kirka ja Kari Tapio. Kovia miehiä hekin. Ainakin laulupuolella.

        Ja yks kovan luokan tyyppi oli myös countrymuusikko Glen Campbell (1936-2017), joka on myös mun ylimpiä suosikkeja miesartisteista noiden jo lueteltujen lisäksi tai ainakin useimpien lueteltujen (esim. Paul Rodgers, Rory Gallagher, Rob Halford, Boy George, Kari Tapio). Oli tosi hyvä laulaja ja kitaristinakin huippu.

        Tuttuja nimiä. 🤗 Jaan kyllä nuo suosikkisi. 👍
        Kuuntelin youtubesta hetken Glen Cambelliä, kun en heti tunnistanut nimeä. - Osui ensimmäisenä kohdalle Southern Nights -biisi ja, jo vain, alkoikin kuulostaa tutulta ja tosi hyvältä myös. 😄


      • Norppa83 kirjoitti:

        Niin ja toi Chris Rea. On hänkin yks ylimpiä suosikkeja.

        Jep. Fool If You Think Its over.. Hänellä on ollut ilmeisesti jo nuorena samanlainen pehmeä soundi?


      • Xena-183 kirjoitti:

        Jep. Fool If You Think Its over.. Hänellä on ollut ilmeisesti jo nuorena samanlainen pehmeä soundi?

        Chris Realla oli jo aika nuorena se hänen kuuluisa matala äänensä, mutta vuosien myötä se vain vahvistui.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Chris Realla oli jo aika nuorena se hänen kuuluisa matala äänensä, mutta vuosien myötä se vain vahvistui.

        Hieno soundi 👍 Ainutlaatuinen 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tuttuja nimiä. 🤗 Jaan kyllä nuo suosikkisi. 👍
        Kuuntelin youtubesta hetken Glen Cambelliä, kun en heti tunnistanut nimeä. - Osui ensimmäisenä kohdalle Southern Nights -biisi ja, jo vain, alkoikin kuulostaa tutulta ja tosi hyvältä myös. 😄

        Glen Campbellilta hyviä kappaleita ovat esim. sellaiset kuin tulkinnat kuin "Wichita lineman", "Highwayman", "Gentle on my mind" ja "Time I get to Phoenix".

        Ja yks mitä mää myös rakastan on Bee Gees. Gibbin veljesten musiikki on niin hienoa. Olen viettänyt monia hetkiä myös näiden herrojen musiikin parissa. 1960-luvun alusta 1990-luvun loppuun tarjosivat unohtumattomia säveliä kuulijoille. Ajatonta musiikkia. Balladeita, poppia, discoa ja vähän countrytyylistäkin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Glen Campbellilta hyviä kappaleita ovat esim. sellaiset kuin tulkinnat kuin "Wichita lineman", "Highwayman", "Gentle on my mind" ja "Time I get to Phoenix".

        Ja yks mitä mää myös rakastan on Bee Gees. Gibbin veljesten musiikki on niin hienoa. Olen viettänyt monia hetkiä myös näiden herrojen musiikin parissa. 1960-luvun alusta 1990-luvun loppuun tarjosivat unohtumattomia säveliä kuulijoille. Ajatonta musiikkia. Balladeita, poppia, discoa ja vähän countrytyylistäkin.

        Bee Gees 👍 Legendaarinen Stayin Alive 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Bee Gees 👍 Legendaarinen Stayin Alive 🙂

        Jep, "Stayin alive" on legendaarinen, mutta Bee Gees on paljon muutakin. Disco on vain pintaraapaisu bändistä. Gibbin veljekset tekivät musiikkia myös muille artisteille, esim. Barbra Streissandille ("Woman in love"), Franki Vallille ("Grease"), Dionne Warwickille ("Heartbreaker"), Dolly Partonille ja Kenny Rodgersille ("Islands in the stream"), Diana Rossille ("Chain reaction"), Celine Dionille ("Immortality"). Heillä on varmaan enemmän listahittejä (jos muille artisteille tehdyt hitit otetaan lukuun) kuin kellään muulla.

        Esim. näistä Bee Geesin kappaleista olen pitänyt: "To love somebody", "I start a joke", "Massachusets", "Too much heaven", "Tragedy", "For who the bell tolls".


      • Xena-183 kirjoitti:

        Bee Gees 👍 Legendaarinen Stayin Alive 🙂

        Gibbin veljekset perustivat bändin (Bee Gees) 1958, kun Barry oli 12 ja Maurice ja Robin 8 tai 9. 1960-luvun kuluessa he alkoivat tehdä kappaleita myös muille artisteille ja saada yhä enemmän suosiota.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep, "Stayin alive" on legendaarinen, mutta Bee Gees on paljon muutakin. Disco on vain pintaraapaisu bändistä. Gibbin veljekset tekivät musiikkia myös muille artisteille, esim. Barbra Streissandille ("Woman in love"), Franki Vallille ("Grease"), Dionne Warwickille ("Heartbreaker"), Dolly Partonille ja Kenny Rodgersille ("Islands in the stream"), Diana Rossille ("Chain reaction"), Celine Dionille ("Immortality"). Heillä on varmaan enemmän listahittejä (jos muille artisteille tehdyt hitit otetaan lukuun) kuin kellään muulla.

        Esim. näistä Bee Geesin kappaleista olen pitänyt: "To love somebody", "I start a joke", "Massachusets", "Too much heaven", "Tragedy", "For who the bell tolls".

        Oh! Kiitos Norppa83 🤗
        Enpä ollut tuotakaan tiennyt Bee Geesistä. Upeita, toinen toistaan parempia ikivihreitä biisejä ❣️Siis nuo toisille tehdytkin hitit 👍

        Mahtavaa, kuinka hirveän kova tietolähde sinä olet musiikissa. Ihan käsittämättömän kova! Oletko koskaan osallistunut mihinkään tietokilpailuihin musiikista?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Gibbin veljekset perustivat bändin (Bee Gees) 1958, kun Barry oli 12 ja Maurice ja Robin 8 tai 9. 1960-luvun kuluessa he alkoivat tehdä kappaleita myös muille artisteille ja saada yhä enemmän suosiota.

        No nuorena ovat aloittaneet 👍😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Oh! Kiitos Norppa83 🤗
        Enpä ollut tuotakaan tiennyt Bee Geesistä. Upeita, toinen toistaan parempia ikivihreitä biisejä ❣️Siis nuo toisille tehdytkin hitit 👍

        Mahtavaa, kuinka hirveän kova tietolähde sinä olet musiikissa. Ihan käsittämättömän kova! Oletko koskaan osallistunut mihinkään tietokilpailuihin musiikista?

        No niin sanoi yks toinenkin jonka kanssa tällä palstalla joku aika sitten juttelin musiikista, mutta niin ovat sanoneet jotkut aikoinaan tuolla musiikkipalstallakin, jolta tänne alunperin tulin. Ja mun siskokin joskus sanoi samaa, myös esim. historian kohdalla.

        No, niin kuin jo totesin yhdelle toiselle palstalaiselle joitain päiviä sitten, niin tiedän lähinnä niistä, joita kuuntelen ja enemmän niistä ylimmistä suosikeista. Mutta se voi ehkä hämätä, että tiedän paljon, koska mulla on aika laaja musiikkimaku ja niitä suosikkejakin on paljon, jopa ylimpiäkin suosikkeja melko paljon.

        Mutta on osa-alueita, joista en tiedä klkauheasti kuten vaikka reggei (tykkään, mutta lähinnä Bob Marley), rap, raskas metallimusiikki kuten black-ja deathmetal ja suomirock. Multa on turha tulla kysymään nippelitietoa myöskään esim. Bon Jovista, Metallicasta, Alice Cooperista tai vaikka Popedasta, koska luultavasti en tiedä. Tiedän kyllä nuo ja esim. Bon Jovia olen joskus kuunnellut (yhteen aikaan kuuntelin paljon bändin kipaletta "Bed of roses"), mutta en lue heistä tietoa.


      • Norppa83 kirjoitti:

        No niin sanoi yks toinenkin jonka kanssa tällä palstalla joku aika sitten juttelin musiikista, mutta niin ovat sanoneet jotkut aikoinaan tuolla musiikkipalstallakin, jolta tänne alunperin tulin. Ja mun siskokin joskus sanoi samaa, myös esim. historian kohdalla.

        No, niin kuin jo totesin yhdelle toiselle palstalaiselle joitain päiviä sitten, niin tiedän lähinnä niistä, joita kuuntelen ja enemmän niistä ylimmistä suosikeista. Mutta se voi ehkä hämätä, että tiedän paljon, koska mulla on aika laaja musiikkimaku ja niitä suosikkejakin on paljon, jopa ylimpiäkin suosikkeja melko paljon.

        Mutta on osa-alueita, joista en tiedä klkauheasti kuten vaikka reggei (tykkään, mutta lähinnä Bob Marley), rap, raskas metallimusiikki kuten black-ja deathmetal ja suomirock. Multa on turha tulla kysymään nippelitietoa myöskään esim. Bon Jovista, Metallicasta, Alice Cooperista tai vaikka Popedasta, koska luultavasti en tiedä. Tiedän kyllä nuo ja esim. Bon Jovia olen joskus kuunnellut (yhteen aikaan kuuntelin paljon bändin kipaletta "Bed of roses"), mutta en lue heistä tietoa.

        Sinä selvästi perehdyt aiheeseen syvällisesti, jos se sinua kiinnostaa 👍
        Poikani on samanlainen. Ja hänellä on superhyvä muisti myös. Mutta hänen lajinsa on autot ja se on vähän harmillista, koska en niin pysty jakamaan hänen intoaan jostakin osista ja tehoista ja mistä lie, koska en ymmärrä.
        Mutta musiikista pidän kovasti ja kuuntelen sitä sujuvasti 😄 Ja minunkin musiikkimakuni on aika laaja, sanoisin. 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Oh! Kiitos Norppa83 🤗
        Enpä ollut tuotakaan tiennyt Bee Geesistä. Upeita, toinen toistaan parempia ikivihreitä biisejä ❣️Siis nuo toisille tehdytkin hitit 👍

        Mahtavaa, kuinka hirveän kova tietolähde sinä olet musiikissa. Ihan käsittämättömän kova! Oletko koskaan osallistunut mihinkään tietokilpailuihin musiikista?

        Mää olen aina ollut kiinnostunut monista eri asioista. Musiikki ja elokuvat ovat vain yhtiä osa-aluita, mutta kärjessä varmaan. Esim. historiakin on aihe-alue, joka kiinnostaa ja luontoon liittyvät asiat (varsinkin nuorempana kiinnosti paljon luontotietous, erityisesti kasvit) sekä korttien askartelu.

        Gibbin veljekset perustivat bändin varsin aikaisessa vaiheessa.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Oh! Kiitos Norppa83 🤗
        Enpä ollut tuotakaan tiennyt Bee Geesistä. Upeita, toinen toistaan parempia ikivihreitä biisejä ❣️Siis nuo toisille tehdytkin hitit 👍

        Mahtavaa, kuinka hirveän kova tietolähde sinä olet musiikissa. Ihan käsittämättömän kova! Oletko koskaan osallistunut mihinkään tietokilpailuihin musiikista?

        En ole osallistunut musiikkiaiheisiin tietokilpailuihin, mutta tykkään tehdä erilaisia teitovisoja kyllä, joita teen joskus esim. Iltasanomien sivuilta (ja olen tehnyt myös, kun Randompypassser eli Rande on laittanut tänne).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mää olen aina ollut kiinnostunut monista eri asioista. Musiikki ja elokuvat ovat vain yhtiä osa-aluita, mutta kärjessä varmaan. Esim. historiakin on aihe-alue, joka kiinnostaa ja luontoon liittyvät asiat (varsinkin nuorempana kiinnosti paljon luontotietous, erityisesti kasvit) sekä korttien askartelu.

        Gibbin veljekset perustivat bändin varsin aikaisessa vaiheessa.

        Tuo on suorastaan kadehdittavaa Norppa83. Et taida edes käsittää kuinka lahjakas olet. 🤗

        Olet juuri sellainen kaveri, jolle kilautetaan tiukan paikan tullen 👍


      • Norppa83 kirjoitti:

        En ole osallistunut musiikkiaiheisiin tietokilpailuihin, mutta tykkään tehdä erilaisia teitovisoja kyllä, joita teen joskus esim. Iltasanomien sivuilta (ja olen tehnyt myös, kun Randompypassser eli Rande on laittanut tänne).

        Minäkin tykkään visailuista ja olen kannustanut Randea linkittämään niitä tänne aina kun hän vain jaksaa, ehtii ja viitsii, ettei niitä mun tarvitse itse etsiskellä mistään 😁


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tuo on suorastaan kadehdittavaa Norppa83. Et taida edes käsittää kuinka lahjakas olet. 🤗

        Olet juuri sellainen kaveri, jolle kilautetaan tiukan paikan tullen 👍

        Mäkin kommaan nyt jotain, kun mun vellikello on täynnä teidän viestintää. En halua urputtaa, mutta... 🤗😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tuo on suorastaan kadehdittavaa Norppa83. Et taida edes käsittää kuinka lahjakas olet. 🤗

        Olet juuri sellainen kaveri, jolle kilautetaan tiukan paikan tullen 👍

        Kilauttaa kuka kilauttaa. Mutta jos on kysymyksessä urheilutietous, niin siinä mun täytyy tuottaa myös pettymys. En tiedä siitä osa-alueesta paljon mitään. No, sen tiedän, että suksilla hiihdetään, pyörällä poljetaan ja luistimilla luistellaan ja sulkapallomailalla lyödään sulkapalloa, mutta siinä se. Ja Matti Nykäsen ja Kimi Räikkösen tiedän ja David Beckhamin ja muutamia muita urheilijoita, mutta sepä siitä.

        Riippuu siitä keneen vertaa. Jos vertaa vaikka johonkin musiikkitoimittajaan, esim. Mick Wall tai Ylen Jake Nyman tai edesmennyt suomalainen elokuvahistorioitsija Peter von Bagh, niin mun tiedot on vähäisiä, mutta jos vertaa vaikka tavalliseen keskiverto musiikin kuuntelijaan, joka kuuntelee mitä radiosta tulee ja/tai ehkä vaan kaikkein tunnetuimpia bändejä ja artisteja tai ei katso elokuvia kovin laajalla skaalalla, esim. vaikka mykkäkaudesta nykyaikaan, niin saatan tietää vähän enemmän.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kilauttaa kuka kilauttaa. Mutta jos on kysymyksessä urheilutietous, niin siinä mun täytyy tuottaa myös pettymys. En tiedä siitä osa-alueesta paljon mitään. No, sen tiedän, että suksilla hiihdetään, pyörällä poljetaan ja luistimilla luistellaan ja sulkapallomailalla lyödään sulkapalloa, mutta siinä se. Ja Matti Nykäsen ja Kimi Räikkösen tiedän ja David Beckhamin ja muutamia muita urheilijoita, mutta sepä siitä.

        Riippuu siitä keneen vertaa. Jos vertaa vaikka johonkin musiikkitoimittajaan, esim. Mick Wall tai Ylen Jake Nyman tai edesmennyt suomalainen elokuvahistorioitsija Peter von Bagh, niin mun tiedot on vähäisiä, mutta jos vertaa vaikka tavalliseen keskiverto musiikin kuuntelijaan, joka kuuntelee mitä radiosta tulee ja/tai ehkä vaan kaikkein tunnetuimpia bändejä ja artisteja tai ei katso elokuvia kovin laajalla skaalalla, esim. vaikka mykkäkaudesta nykyaikaan, niin saatan tietää vähän enemmän.

        Eihän kenenkään tarvitse tietääkään kaikista kaikkea. 😀

        Mut hei, minä en ole lainkaan muistanut/huomannut/tajunnut, että me jutellaan itse asiassa G-LoveRin kommentin alla ja hän saa noottia meidän joka viestistä.. Joten päätetään nyt tämä ketju ja jatketaan ehdottomasti jutustelua jossakin toisessa kohdassa Norppa83.😀👍


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mäkin kommaan nyt jotain, kun mun vellikello on täynnä teidän viestintää. En halua urputtaa, mutta... 🤗😄

        Voi ei...🙈
        Mä olen tosi pahoillani, ystävä hyvä.
        Minä kun kuvittelin, että tämä on lähtenyt Norpan suorasta viestistä.. Tai oikeasti en kuvitellut edes mitään. En vain tajunnut.🙂
        Sorry 🤗


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minäkin tykkään visailuista ja olen kannustanut Randea linkittämään niitä tänne aina kun hän vain jaksaa, ehtii ja viitsii, ettei niitä mun tarvitse itse etsiskellä mistään 😁

        En kuitenkaan ole ainoa täällä Kaksnelosessa, joka keskustelee tai on keskustellut esim. musiikista tällä tavalla. Tällaisia on täällä kyllä muitakin tai on ollut. Ja aiheessa elokuva myös. Tai ylipäätään. Ja muistakin aiheista "asiantuntevasti" keskusteleviakin on. Itsekin olen keskustellut täällä Kaksnelosessa esim. tuosta musiikista sellaisten kanssa, joilla tuntuu sitä tietoa siitä olevan tai ainakin omista suosikeista.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Voi ei...🙈
        Mä olen tosi pahoillani, ystävä hyvä.
        Minä kun kuvittelin, että tämä on lähtenyt Norpan suorasta viestistä.. Tai oikeasti en kuvitellut edes mitään. En vain tajunnut.🙂
        Sorry 🤗

        Eipä hätää. Kiva kun keskustelu etenee ja sujuu. Siksi en viittinyt sanoa mitään, kun näin että vuorovaikutus teillä sujuu ja tykkäätte käydä keskustelua.

        Mietin miten nätisti sanoisin, että näin käy. Näkyy mun kellossa jo kymmeniä viestejä. ☺️


      • G-LoveR kirjoitti:

        Eipä hätää. Kiva kun keskustelu etenee ja sujuu. Siksi en viittinyt sanoa mitään, kun näin että vuorovaikutus teillä sujuu ja tykkäätte käydä keskustelua.

        Mietin miten nätisti sanoisin, että näin käy. Näkyy mun kellossa jo kymmeniä viestejä. ☺️

        🤐🤭


      • Xena-183 kirjoitti:

        Eihän kenenkään tarvitse tietääkään kaikista kaikkea. 😀

        Mut hei, minä en ole lainkaan muistanut/huomannut/tajunnut, että me jutellaan itse asiassa G-LoveRin kommentin alla ja hän saa noottia meidän joka viestistä.. Joten päätetään nyt tämä ketju ja jatketaan ehdottomasti jutustelua jossakin toisessa kohdassa Norppa83.😀👍

        Jep. Meinasin itsekin samaa.


      • Xena-183 kirjoitti:

        🤐🤭

        Heh, jos nyppää viimeisimmän viestin copylla tuonne alas ja jatkaa siellä? 😄


      • G-LoveR kirjoitti:

        Heh, jos nyppää viimeisimmän viestin copylla tuonne alas ja jatkaa siellä? 😄

        Nyt taitaa olla mun sanottava tästä loppu, ainakin tällä kertaa. Mutta kyllä tästäkin aiheesta eli musiikista juttelen mielelläni edelleen, mutta tähän ketjuun tai tähän kohtaan en nyt enää. Tai ei sitä koskaan tiedä =D Mutta tällä erää se on moi. Kuulumisiin jossain toisessa ketjussa täällä sinkuissa tai vaikka tuolla musiikkipalstalla, jos joku sinne joskus eksyy.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nyt taitaa olla mun sanottava tästä loppu, ainakin tällä kertaa. Mutta kyllä tästäkin aiheesta eli musiikista juttelen mielelläni edelleen, mutta tähän ketjuun tai tähän kohtaan en nyt enää. Tai ei sitä koskaan tiedä =D Mutta tällä erää se on moi. Kuulumisiin jossain toisessa ketjussa täällä sinkuissa tai vaikka tuolla musiikkipalstalla, jos joku sinne joskus eksyy.

        Juu. En halua olla nipo ja keljua sanoa tuosta, kun kiva on kun kerrankin näkee sujuvaa vuoropuhelua. Toivon, että ymmärrätte kumpikin. ☺️


      • G-LoveR kirjoitti:

        Juu. En halua olla nipo ja keljua sanoa tuosta, kun kiva on kun kerrankin näkee sujuvaa vuoropuhelua. Toivon, että ymmärrätte kumpikin. ☺️

        Ymmärrän. Kyllä mullekin on tullut kellon kilahduksia joidenkin toisten viesteistä, kun on mun alkuperäisen kommentin alla kommentoitu, mutta ei mulle, vaan jollekin toiselle mun saman kommentin alla kommentoivalle.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ymmärrän. Kyllä mullekin on tullut kellon kilahduksia joidenkin toisten viesteistä, kun on mun alkuperäisen kommentin alla kommentoitu, mutta ei mulle, vaan jollekin toiselle mun saman kommentin alla kommentoivalle.

        Ok. Kiva, että ymmärrät. Kiitos. ☺️👍


    • Anonyymi

      Fanittaminen aikuisiällä kertoo hieman henkilön yksinkertaisuudesta

      • Anonyymi

        Mjaa

        Itselleni on ollut lähes aina mysteeri se että kuka tai mikä taho näitä virtauksia generoi.

        Virralla ei ole kuin yksi merkitys, ja se on osa yksinkertaista sykliä.

        (hirn)


      • Tuosta olen eri mieltä. On ihan tavallista etsiä esikuvia, ihmisiä joita voi ihailla ja ehkä myös jäljitellä. Kaikenlaiset ihmiset etsivät esikuvia.

        Mutta se on totta, että fanittavalla ihmisellä on ehkä voimakkaampi tarve ihailla jotakin tai jotakuta. Ihmiset tuntevat niin eri tavoin. 🙂
        Olen tunneihminen - mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan 😄


    • Alonsoa olen fanittanut jo vuodesta 2005 asti kun oli silloin Räikkösen jonkinlainen arkkivihollinen, niin mikäs sen paremmin sopi mun kaltaiselle vastarannan kiiskelle 😄 Noin muutenkin kun unohdetaan ammatti, status yms. niin perusluonteeni ja temperamenttini yms. on aika lähellä Alonson persoonaa tai ainakin julkisuuden perusteella syntynyttä vaikutelmaa. Asiat tehdään yleensä rinta rottingilla ja rautaisella itseluottamuksella, jos jossain on olemassa porsaanreikiä niin Alonso ja minä takuuvarmasti ollaan hyödyntämässä niitä, samoin muiden epäonnea, ja monesti vähän tahattomasti syntyy erilaisia verbaalisia kärhämiä ja/tai välirikkoja 🙄 Itse asiassa äitivainaa jo toissa vuosikymmenen loppupuolella sanoi että mussa täytyy olla ripaus espanjalaisia geenejä ja viittasi juurikin Alonsoon. Samaten Alonson luontainen ajotyyli kilpa-autoilla on samansuuntainen kuin itsellä, mutta en sentään matkinut ole idoliani 😅 Kartingauton penkissä kun oli se 20kg lyijyä niin ajotapa muodostui väistämättä hiukan puskevaksi, runttaavaksi ja etupainotteiseksi tms. kuten Alonsonkin tapauksessa 🙄

      Sitten on toki Paul Tracy, entinen Indycar-kuski ja varsinainen jämäkkäniskainen alfa-chad 😁 Muistan lapsuudessa kannustaneeni häntä sikäli kun Champ Caria näin ja seurasin, eikä asenne ollut yhtään muuttunut kun oli NBC:n kommentaattorina muutama vuosi sitten. Kunnes sai potkut Trump-myönteisyyden vuoksi 😂 Youtube kertoo PT:stä enemmän kuin tuhat sanaa 😅

      Helio Castronevesista en pitänyt pitkään aikaan, mutta kuten olen jossain muissakin yhteyksissä maininnut, niin mahtoiko arvata vuonna 2009 34-ikäisenä että vuosien 01, 02 ja 09 Indy500-voittojen jälkeen seuraavat merkittävät voitot ovat olleet Daytona24h 2021, 2022, 2023 ja Indy500 2021. Energinen ja ikinuori motivaattori tällaiselle kolmenkympin kriisin keskellä olevalle tyypille joka katselee tyytyväisenä vanhoja kuvia kartingkisoista ja Jaguarista 😅 Eli mullahan on parhaimmat nuoruusvuodet vasta edessäpäin 🤷‍♂️

      Ja sitten toki Avril Lavigne 🥰 Ainakin silloin kun oli nuori, mutta ymmärtääkseni asenne on osapuilleen pitänyt iän myötä. Toisinaan ennen e-rallisuorituksia kuuntelen Sk8er Boi biisiä isoa kovaa 😂

      Sebastien Loeb on vähän niin ja näin, että fanitanko, mutta arvostan suorituksia valtavasti ja itse asiassa olen yrittänyt ottaa oppia hänen ajotavasta rallissa. Ei Loebikaan pahemmin heitä takapäätä luisuun turhaan, mutta ajotapa on sellainen smoothimpi, rullaava, lasketteleva, pintakaasulla taiteileva jne. Ja sehän se nopein tapa on yleensä ajaa, tai säätää autoa sopivaksi tuollaiselle tyylille. Kyllä esim. voimakas moottorijarrutus, kovat jarrutukset, ja ratin vääntäminen linkkuun murtaakseen etupään pidon yms. Alonso-tyyli syö aikaa siinä missä sladittaminenkin 🙄 Itse olen viime aikoina kikkaillut takapään aurauskulmien murto-osien kanssa parantaakseni rotaatiota mutkiin, joka on välillä ollut vähän heikko kohtani, ja iskareilla, lukoilla sekä kallistuksenvakaajalla yms. auton saa säädettyä kuitenkin vakaaksi nopeille osuuksille.
      Ja on se kova jätkä joka tapauksessa. Eka Monten voitto vuonna 2003, ja viime vuonna 48-ikäisenä tuli suoraan jostain aavikkorallista ajamaan uusilla hybridiautolla ja otti Ford Puman ainoan voiton tähän mennessä 💪

      • Hyvänen aika! Lämmin kiitos pitkästä ja syvällisen pohdiskelevasta kommentistasi hondakuski125 🤩

        Luin sen pariinkin kertaan ymmärtääkseni edes osan 🤭 Aurauskulmat... - Meillä kotona oli aikoinaan Häkkinen-fani (isäni) ja myöhemmin toinen Räikkönen fani, joten olihan tuossa minulle muitakin tuttuja nimiä. Älä nyt pahoita mieltäsi, kun totean, että minulle formulat on vähän kuin golf.. Tykkään katsoa lähdöt, sitten ehkä kierroksen-pari, jos suomalainen ajaa hyvin, sekä maaliintulon. Sen väliajan täytän mieluummin vaikka veroilmoitusta..🤭

        Formulat onkin tosiaan täydellinen esimerkki vahvasta fanikulttuurista, pisteet siitä 👍
        Hienosti hait myös vertailua ihailun kohteena olevan henkilön sekä oman luonteesi yhteneväisyydestä. 🙂

        Tähteyteen liitetäänkin yleensä ajatus erityislaatuisesta taidosta, jonka avulla henkilö saavuttaa menestystä ja erottuu massasta. Tähtiä voidaan jäljitellä ja heistä voidaan ottaa oppia.

        Tekstistäsi ymmärrän, että sinä harrastat vauhdikkaita moottoriurheilulajeja itsekin. Minun poikani on myös harrastanut joskus motocrossia ja ajeli pitkin metsiä myös armeija-aikanaan 🙂 Sittemmin hän on kai jättänyt maastoajon vähemmälle, mutta osti viime kesänäkin jonkin Ninjan ja ajeli sillä työmatkat. Aina sai pelätä..🙈
        Turvallisia ajoja sinullekin!🙏

        Avril Lavignen ihailun ymmärrän hyvin. 😉 Ja onhan Sk8er Boissa hyvän biitin lisäksi sen sanoissakin syvällisempi merkitys. 👍 Koskaan ei pidä ylenkatsoa toista ihmistä jonkin ulkoisen asian vuoksi, vaan tutustua tämän sisimpään, ennen kuin tekee päätöksensä 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Hyvänen aika! Lämmin kiitos pitkästä ja syvällisen pohdiskelevasta kommentistasi hondakuski125 🤩

        Luin sen pariinkin kertaan ymmärtääkseni edes osan 🤭 Aurauskulmat... - Meillä kotona oli aikoinaan Häkkinen-fani (isäni) ja myöhemmin toinen Räikkönen fani, joten olihan tuossa minulle muitakin tuttuja nimiä. Älä nyt pahoita mieltäsi, kun totean, että minulle formulat on vähän kuin golf.. Tykkään katsoa lähdöt, sitten ehkä kierroksen-pari, jos suomalainen ajaa hyvin, sekä maaliintulon. Sen väliajan täytän mieluummin vaikka veroilmoitusta..🤭

        Formulat onkin tosiaan täydellinen esimerkki vahvasta fanikulttuurista, pisteet siitä 👍
        Hienosti hait myös vertailua ihailun kohteena olevan henkilön sekä oman luonteesi yhteneväisyydestä. 🙂

        Tähteyteen liitetäänkin yleensä ajatus erityislaatuisesta taidosta, jonka avulla henkilö saavuttaa menestystä ja erottuu massasta. Tähtiä voidaan jäljitellä ja heistä voidaan ottaa oppia.

        Tekstistäsi ymmärrän, että sinä harrastat vauhdikkaita moottoriurheilulajeja itsekin. Minun poikani on myös harrastanut joskus motocrossia ja ajeli pitkin metsiä myös armeija-aikanaan 🙂 Sittemmin hän on kai jättänyt maastoajon vähemmälle, mutta osti viime kesänäkin jonkin Ninjan ja ajeli sillä työmatkat. Aina sai pelätä..🙈
        Turvallisia ajoja sinullekin!🙏

        Avril Lavignen ihailun ymmärrän hyvin. 😉 Ja onhan Sk8er Boissa hyvän biitin lisäksi sen sanoissakin syvällisempi merkitys. 👍 Koskaan ei pidä ylenkatsoa toista ihmistä jonkin ulkoisen asian vuoksi, vaan tutustua tämän sisimpään, ennen kuin tekee päätöksensä 🙂

        Hyvänen aika, lämmin kiitos että palstalla joku jaksaa lukea pitkiä viestejäni läpi ajatuksella 😄

        Mä olen viimeksi ajanut varsinaisesti kilpaa 2014, mutta ei kilpa-autoilijan sydän mihinkään ole kadonnut, ja noi simut yms. lähinnä sytyttäneet kipinän uudestaan. Noi aurauskulmat tai pikemminkin haritus, tosiaan parantaa kääntyvyyttä, mikä on ollut joskus vähän kompromissi kun olen säätänyt autoja pysymään hyppysissä nopeilla osuuksilla, jotka yleensä on mun varsinainen heikko kohtani, mutta äkkiä autosta saa liiankin kömpelön jos säätää liikaa moottorijarrutuksen turhan kireälle tai kallistuksenvakaajat turhan löysiksi. No, riippuu paljon autosta, vetotavasta ja maasta missä ajetaan, eli en sen tarkemmin ala halkomaan asteita tai newtoneita tässä.

        Alonso, Helio, Tracy ja Loeb on kaikki persoonina erilaisia ja myös racing-kuskiprofiililtaan tms. mutta kun poimii kaikista parhaita piirteitä niin on siinä tarpeeksi miehen mallia 😂 Alonso on yksinkertaisesti niin hyvä kuski että välillä on varaakin vähän huudella mielipiteitä, ja loppujen lopuksi Alonso on uransa aikana palannut Rellulle kolme kertaa ja McLarenille kahdesti, eli ei sillat kuitenkaan ole täysin palaneet. Alonsoa ja mua tuntuu yhdistävän sellainen "negatiivinen energia" tms. jonkinlaisena polttoaineena. Näyttämisenhalu, karma-naureskelut, asioiden kertominen ihan vain niin että saa omat suorituksensa näyttämään entistä paremmilta jne.
        Toi Tracy oli vähän samankaltainen änkyrä, mutta ihan rehellisesti ei niin hyvä kuski kuin Alonso, kolariherkempi joko yliyrittämisen takia tai tahallaan, enemmänkin nyrkkipukari jne. ja miten musta tuntuu että Tracy on vain ylpeä noista(kin) potkuista 😁

        Castroneves on hyvä esimerkki juurikin siitä, että ei kolmikymppisenä kannata vielä heittää pyyhettä kehään missään asiassa, kuten porukka palstalla tuntuu usein tekevän ja ajattelevan, mäkin välillä alitajuisesti, varsinkin tuon työkyvyttömyyspäätöksen jälkeen 🙄 En nyt sano, että 45-48 vuotiaana oikeita kisoja ajaisin tai Jaguarillakaan, mutta noin ylipäätään. Oikeastaan vasta nyt mulla on aikaa ja realistisia mahdollisuuksia suunnitella mitä "isona" haluan tehdä 😃 Ja tuskin myöskään yhtä nuorekkaalta näytän 16 vuoden päästä, mutta todennäköisesti kuitenkin nuorekkaammalta kuin samanikäinen perheellinen insinööri pitkähihainen kauluspaita yllään padelhallissa.

        Loebista kirjoitin kai eniten, ja sanotaanko näin että kyllähän oppia kannattaa ottaa parhaasta 🤷‍♂️ Olkoonkin että jonkun Tracyn räväkämpi persoona on siistimpi, mutta hänen ajosta on kannattanut poimia lähinnä virheitä ja kolareita joita itse haluaa välttää 😅 Loebin onboardeista ei tietenkään täysin näy mitä hänen mielessään tai oikean nilkan hermopäätteissä liikkuu sillä hetkellä, mutta yleensä puhutaan siitä että kuskin kuuluu "käyttää koko rata hyödyksi". Usein sillä viitataan ns. Skandinavian flickiin tai formuloissa rataviivoihin, mutta tuntuu että Loeb hyödyntää nimenomaan koko tien leveyden, mutta työntämällä keulan pitkälle ulkokurviin mutkien ulostuloissa, ja lähtee siitä sitten kelaamaan vauhtia suorille, sen sijaan että auton takapyörät piirtäisi valtavan puolipallon soraan 🙄

        Varmaan joitakin muitakin tulisi mieleen ja myös racing-juttujen ulkopuolelta, mutta nuohan ne ovat olleet pitkäaikaisimpia fanituksen kohteita 😃 Ja paljon on toki muitakin keitä kannustan, mutta vähän pinnallisemmin ja/tai urheilusuoritusten valossa.


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Hyvänen aika, lämmin kiitos että palstalla joku jaksaa lukea pitkiä viestejäni läpi ajatuksella 😄

        Mä olen viimeksi ajanut varsinaisesti kilpaa 2014, mutta ei kilpa-autoilijan sydän mihinkään ole kadonnut, ja noi simut yms. lähinnä sytyttäneet kipinän uudestaan. Noi aurauskulmat tai pikemminkin haritus, tosiaan parantaa kääntyvyyttä, mikä on ollut joskus vähän kompromissi kun olen säätänyt autoja pysymään hyppysissä nopeilla osuuksilla, jotka yleensä on mun varsinainen heikko kohtani, mutta äkkiä autosta saa liiankin kömpelön jos säätää liikaa moottorijarrutuksen turhan kireälle tai kallistuksenvakaajat turhan löysiksi. No, riippuu paljon autosta, vetotavasta ja maasta missä ajetaan, eli en sen tarkemmin ala halkomaan asteita tai newtoneita tässä.

        Alonso, Helio, Tracy ja Loeb on kaikki persoonina erilaisia ja myös racing-kuskiprofiililtaan tms. mutta kun poimii kaikista parhaita piirteitä niin on siinä tarpeeksi miehen mallia 😂 Alonso on yksinkertaisesti niin hyvä kuski että välillä on varaakin vähän huudella mielipiteitä, ja loppujen lopuksi Alonso on uransa aikana palannut Rellulle kolme kertaa ja McLarenille kahdesti, eli ei sillat kuitenkaan ole täysin palaneet. Alonsoa ja mua tuntuu yhdistävän sellainen "negatiivinen energia" tms. jonkinlaisena polttoaineena. Näyttämisenhalu, karma-naureskelut, asioiden kertominen ihan vain niin että saa omat suorituksensa näyttämään entistä paremmilta jne.
        Toi Tracy oli vähän samankaltainen änkyrä, mutta ihan rehellisesti ei niin hyvä kuski kuin Alonso, kolariherkempi joko yliyrittämisen takia tai tahallaan, enemmänkin nyrkkipukari jne. ja miten musta tuntuu että Tracy on vain ylpeä noista(kin) potkuista 😁

        Castroneves on hyvä esimerkki juurikin siitä, että ei kolmikymppisenä kannata vielä heittää pyyhettä kehään missään asiassa, kuten porukka palstalla tuntuu usein tekevän ja ajattelevan, mäkin välillä alitajuisesti, varsinkin tuon työkyvyttömyyspäätöksen jälkeen 🙄 En nyt sano, että 45-48 vuotiaana oikeita kisoja ajaisin tai Jaguarillakaan, mutta noin ylipäätään. Oikeastaan vasta nyt mulla on aikaa ja realistisia mahdollisuuksia suunnitella mitä "isona" haluan tehdä 😃 Ja tuskin myöskään yhtä nuorekkaalta näytän 16 vuoden päästä, mutta todennäköisesti kuitenkin nuorekkaammalta kuin samanikäinen perheellinen insinööri pitkähihainen kauluspaita yllään padelhallissa.

        Loebista kirjoitin kai eniten, ja sanotaanko näin että kyllähän oppia kannattaa ottaa parhaasta 🤷‍♂️ Olkoonkin että jonkun Tracyn räväkämpi persoona on siistimpi, mutta hänen ajosta on kannattanut poimia lähinnä virheitä ja kolareita joita itse haluaa välttää 😅 Loebin onboardeista ei tietenkään täysin näy mitä hänen mielessään tai oikean nilkan hermopäätteissä liikkuu sillä hetkellä, mutta yleensä puhutaan siitä että kuskin kuuluu "käyttää koko rata hyödyksi". Usein sillä viitataan ns. Skandinavian flickiin tai formuloissa rataviivoihin, mutta tuntuu että Loeb hyödyntää nimenomaan koko tien leveyden, mutta työntämällä keulan pitkälle ulkokurviin mutkien ulostuloissa, ja lähtee siitä sitten kelaamaan vauhtia suorille, sen sijaan että auton takapyörät piirtäisi valtavan puolipallon soraan 🙄

        Varmaan joitakin muitakin tulisi mieleen ja myös racing-juttujen ulkopuolelta, mutta nuohan ne ovat olleet pitkäaikaisimpia fanituksen kohteita 😃 Ja paljon on toki muitakin keitä kannustan, mutta vähän pinnallisemmin ja/tai urheilusuoritusten valossa.

        Näyttää tosiaankin siltä, että olet melko syvällisesti perehtynyt fanittamiesi kuskien ajotapaan, ajolinjoihin ja ylipäätään ajoneuvon hallintaan. Siitä paistaa kyllä todellinen harrastuneisuus ja innostus lajia kohtaan.

        Minun 23v poikanikin jaksaa aina silloin tällöin puhua minulle autojen säädöistä ja yksityiskohdista, kunnes huomaa puhuvansa tuuleen ja minun pudonneen kyydistä jo aikaa sitten... 😂

        Tsemppiä sinulle elämänuran valintaan hondakuski125. 👍
        Hyvä juttu, että näet kaikki positiiviset mahdollisuudet olevan vielä edessäpäin, vaikka olisi ollut vaikeitakin aikoja tätä ennen 🤗

        P.S. Veikkaan, että kyllä ne padelhallissa vaihtaa lyhythihaiseen poolopaitaan, vaikka olisivatkin kauluksissa 🤭


    • Anonyymi

      Edesmenneitä, useitakin.

      • Niinpä se Topi Sorsakoskikin on edesmennyt. Sittemmin olen tyytynyt vain satunnaisesti levyjen kuunteluun.
        🙂


    • Anonyymi

      No en ole kyllä yhtään nimmaria keneltäkään pyytänyt.
      Ja jos mulla olis stringit, niin ritsan tekisin ennemmin kuin kenellekään artistille lahjoittaisin. Kuitenkin epämukavat haaroissa.

      Miksi muuten alushousujen sanotaan olevan jaloissa?

      -keinovaginamies-

      • Anonyymi

        Mjoo

        Tuo on kieltämättä semanttinen mysteeri, sillä ystäväni Marokosta ei voi käsittää sitä, kuinka kielemme sallii itselleen sen, että alushousut ovat ”jalassa”.

        (naurua)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo

        Tuo on kieltämättä semanttinen mysteeri, sillä ystäväni Marokosta ei voi käsittää sitä, kuinka kielemme sallii itselleen sen, että alushousut ovat ”jalassa”.

        (naurua)

        Menossa siis hyvinkin eroottinen hetki, kun alushousut jaloissa ;)

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo

        Tuo on kieltämättä semanttinen mysteeri, sillä ystäväni Marokosta ei voi käsittää sitä, kuinka kielemme sallii itselleen sen, että alushousut ovat ”jalassa”.

        (naurua)

        Sukat pannaan jalkaan, kengätkin pannaan jalkaan niitä ei pueta. Käsineet pannaan "käteen" ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menossa siis hyvinkin eroottinen hetki, kun alushousut jaloissa ;)

        -keinovaginamies-

        Mjoo

        Kuvittele että olisit aivokirurgi, ja potskulla pöydällä olisi pipo päässä.

        Hei, haloo!

        (reps)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukat pannaan jalkaan, kengätkin pannaan jalkaan niitä ei pueta. Käsineet pannaan "käteen" ...

        Ensin pannaan jalkaan ja sitten ne ovat jaloissa.
        Tämähän käy hyvinkin eroottiseksi näin sunnuntaiaamuna :)

        Mistä mieleeni pompsahtikin että kerran yksi kaverini kehui panneensa naistaan polvitaipeeseen. Silloin tosissaan on pantu jalkaan :)

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensin pannaan jalkaan ja sitten ne ovat jaloissa.
        Tämähän käy hyvinkin eroottiseksi näin sunnuntaiaamuna :)

        Mistä mieleeni pompsahtikin että kerran yksi kaverini kehui panneensa naistaan polvitaipeeseen. Silloin tosissaan on pantu jalkaan :)

        -keinovaginamies-

        Sun kaveri on koira identiteetiltään, tykkää nylkyttää jalkaa. 😂


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Sun kaveri on koira identiteetiltään, tykkää nylkyttää jalkaa. 😂

        Taitaa olla jotain parempaakin metsästysrotua. Hirvijuttua tulee ainakin hirveesti.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla jotain parempaakin metsästysrotua. Hirvijuttua tulee ainakin hirveesti.

        -keinovaginamies-

        Hirvikoira selkeesti siis, wuf.


      • Minä olen lasteni kanssa jonottanut nimmareita mm. Carl Barksilta pariin hänen kuvittamaansa kirjaan 🙂

        Minun mielestäni alushousujen sanotaan jopa olevan jalassa eikä jaloissa. - Varmaan juurikin erotuksena siihen, että ne eivät ole kädessä. 😉
        Kannattaako muuten naisten nukkua alushousut jalassa vai nauttia yöunista ilman alushousuja?


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Minä olen lasteni kanssa jonottanut nimmareita mm. Carl Barksilta pariin hänen kuvittamaansa kirjaan 🙂

        Minun mielestäni alushousujen sanotaan jopa olevan jalassa eikä jaloissa. - Varmaan juurikin erotuksena siihen, että ne eivät ole kädessä. 😉
        Kannattaako muuten naisten nukkua alushousut jalassa vai nauttia yöunista ilman alushousuja?

        Tottahan ne on ensin jalassa ennen kuin riisutaan jalkoihin :) Aivan oikeassa olet.

        Kirjoista tuli mieleen, että onhan mulla yhdessä Esko Valtaojan kirjassa nimmari, mutta se tuli kyllä ihan pyytämättä. Siinä on sellainen tieteen popularisoija jota arvostan. Ei kuitenkaan faniktuksen asteelle ole yltänyt :)

        Jos multa kysytään ja valitsemaan pääsee, nii totta kai molemmat nukkuu alasti. Oman kokemuksen mukaan johtaa huomattavasti useammin eroottiseen leikkiin tuo uniasu.
        Ja eikös se "tuulettaminen" ole varsinkin naiselliselle alakerralle ihan hyväksi?

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan ne on ensin jalassa ennen kuin riisutaan jalkoihin :) Aivan oikeassa olet.

        Kirjoista tuli mieleen, että onhan mulla yhdessä Esko Valtaojan kirjassa nimmari, mutta se tuli kyllä ihan pyytämättä. Siinä on sellainen tieteen popularisoija jota arvostan. Ei kuitenkaan faniktuksen asteelle ole yltänyt :)

        Jos multa kysytään ja valitsemaan pääsee, nii totta kai molemmat nukkuu alasti. Oman kokemuksen mukaan johtaa huomattavasti useammin eroottiseen leikkiin tuo uniasu.
        Ja eikös se "tuulettaminen" ole varsinkin naiselliselle alakerralle ihan hyväksi?

        -keinovaginamies-

        Juuri noin. Alakerran tuuletus on tärkeää ihan terveydellisistäkin syistä 🙂


    • Anonyymi

      Andy McCoyta fanitan eräänlaisena vastakulttuurisena eleenä.

      Muuten en ole ikinä fanittanut ketään. Luin kyllä lapsena jopa Suosikkia. Jyrki Hämäläinen oli outo (Dr. Ekistä nyt puhumattakaan).

      • Andy McCoy se vasta onkin suuri persoona 😄 Taitaa olla jo kuusikymppinen ja vielä jaksaa äijä heilua 👍
        "Sielunkumppanuus on sitä, että te kelaatte samalla tavalla. Rakkaus on vaan nussimista”, - Andy McCoy filosofoi. 😉

        Minullekin tuli suosikki. Parasta oli ne lehden välissä olleet julisteet. Ei meille pahasti tullut isoveljen kanssa niiden jakamisesta riitaakaan 🤭


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Andy McCoy se vasta onkin suuri persoona 😄 Taitaa olla jo kuusikymppinen ja vielä jaksaa äijä heilua 👍
        "Sielunkumppanuus on sitä, että te kelaatte samalla tavalla. Rakkaus on vaan nussimista”, - Andy McCoy filosofoi. 😉

        Minullekin tuli suosikki. Parasta oli ne lehden välissä olleet julisteet. Ei meille pahasti tullut isoveljen kanssa niiden jakamisesta riitaakaan 🤭

        Antti ressu ei ole enää aikoihin ollut oikein kunnossa eikä vedossa.


    • Anonyymi

      Nimenomaan artisteja ihailen ja ehdottomasti kauempaa, mikäli artistit ovat kuuluisia ja monen muunkin kuin minun suosimia. Missään tapauksessa en hae nimmaria, enkä pyri mihinkään kontaktiin ihailemani erittäin suositun artistin kanssa. Siinä kun käy niin, että huomaan hyvin pian ihailemani artistin olevan ihan tavallinen ihminen, virheineen päivineen; en halua näin tapahtuvan! Haluan ihailla!

      Toiseen ihailukategoriaani kuuluvat kaksi artistia, jotka eivät ole yleisesti niin suosittuja, mutta jotka sykähdyttävät sydäntäni. Molemmilta olen pyytänyt ja saanut nimmarin. Toiselta se tosin oli kiven takana "Minulla ei ole tapana antaa nimmareita". Toinen suhtautui nimmaripyyntööni huomattavasti suopeammin, jopa huumorilla. Tiedän hänen olevan aivan mahtava persoona, erikoinen, poikkeuksellinen. Jos muutama kymmenen vuotta sitten ihailin häntä, niin tänään vielä paljon enemmän.

      - Sheena

      • Hyvin sanottu Sheena: "Siinä kun käy niin, että huomaan hyvin pian ihailemani artistin olevan ihan tavallinen ihminen, virheineen päivineen; en halua näin tapahtuvan! Haluan ihailla!" - Tuo on tosi hyvä pointti myös. 👍

        Muistan juuri päässeeni Elviksen ihailun alkuun, kun hän sitten kuoli. Itkin katkerasti. Ehkä ihan hyväkin, että en koskaan päässyt edes hänen keikalleen. Kuningas elää. 🙂


    • Anonyymi

      Mä en saa päähäni ketään, jota olisin koskaan fanittanut. Mä muistan joskus ala-asteella pitäneeni joidenkin luokkakaverian fanituksia huvittavina.

      • Nimenomaan toisilla ihmisillä on ehkä suurempi tarve ihailla jotakin kuin toisilla.
        Siinä on kyse tunnejutuista. Tai siitä, ettei ole osunut sellaiseen paikkaan, missä olisi "kolahtanut". Joku Dingo-fanitus meni minustakin toisilta vähän yli.. Minä olen yleensä fanittanut vähän hillitymmin.
        Poikkeus vahvistaa säännön tässäkin 🤭


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Nimenomaan toisilla ihmisillä on ehkä suurempi tarve ihailla jotakin kuin toisilla.
        Siinä on kyse tunnejutuista. Tai siitä, ettei ole osunut sellaiseen paikkaan, missä olisi "kolahtanut". Joku Dingo-fanitus meni minustakin toisilta vähän yli.. Minä olen yleensä fanittanut vähän hillitymmin.
        Poikkeus vahvistaa säännön tässäkin 🤭

        Dingosta en muista juuri mitään. Se oli isosiskoni aikana ja kai hän sitä jossain määrin fanitti. Mun luokkakaverini fanittivat mm. jotain "Beverly hills ja ne numerot" sarjaa (en siis muista niitä numeroita). 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Dingosta en muista juuri mitään. Se oli isosiskoni aikana ja kai hän sitä jossain määrin fanitti. Mun luokkakaverini fanittivat mm. jotain "Beverly hills ja ne numerot" sarjaa (en siis muista niitä numeroita). 😂

        90210 🙂
        Siinä oli paljon kauniita vartaloita. En kylläkään seurannut k.o. sarjaa, mutta hyvin muistan kuinka siitäkin kohistiin. 🥰


    • Anonyymi

      Jos oikein laajalla siveltimellä fanitusta määritän, niin fanitin aikanaa Ayrton Sennaa. Hän ja gormulat eivät lieneen olleet ihan se tavallisin fanituksen kohde sen ikäiselle tyttölapselle, mutta hän (tai siis se hänen ajamisensa) oli oikeastaan ainoa syy miksi katsoin formuloita ja kyseisen lajin seuraamisen lopetin aikalailla siihen kun hän kuoli. Mä rakastin vauhtia, nopeita autoja ja muita periseviä välineitä jo silloin, mutta auton ratiin ei ollut sielä silloin asiaa. Ketään muuta en muista koskaan fanittaneeni.

      • Anonyymi

        Ja jos laajennetaan koskemaan fiktiivisiä hahmoja, niin sitten löytyy monta, josta pidän paljon. Olen jopa ollut ihan umpilätkässä muutamiin pelihahmoihin, että sellaisen ihmeen kun jostain omakseen saisi.


      • Minullekin kävi niin, että kun Topi Sorsakoski kuoli, en kahteen vuoteen kuunnellut yhtäkään hänen levyään. Sitten kun taas aloin kuunnella vaikka radiosta tulevia Topin biisejä, huomasin fanitunteen kadonneen.

        Tuliko sinulle tuo Sennan ja formuloiden fanitus jonkun toisen, esim. isän tai veljen mukana vai mistä se lähti? 🙂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Minullekin kävi niin, että kun Topi Sorsakoski kuoli, en kahteen vuoteen kuunnellut yhtäkään hänen levyään. Sitten kun taas aloin kuunnella vaikka radiosta tulevia Topin biisejä, huomasin fanitunteen kadonneen.

        Tuliko sinulle tuo Sennan ja formuloiden fanitus jonkun toisen, esim. isän tai veljen mukana vai mistä se lähti? 🙂

        En tiedä yhtään mistä se tuli. En mä muista ketään lähipiirissäni, joka olisi katsonut formuloita. Isä alkoi sitten myöhemmin katsoa kanssani ja katsoi satunnaisesti myös myöhemmin, mutta eivät ne varsinaisesti olleet hänen juttunsa. Myös isosiskoni mies alkoi katsella formuloita fanaattisesti sitten myöhemmin, kun Häkkinenkin pärjäsi ja hän on yhtä fanaattinen edelleen.

        Aluksi ne olivat muistaakseni ne autot miksi ylipäänsä aloin formuloita katsoa. Sellaista olisi ihana joskus päästä kokeilemaan 😁. Silloin minun henkilökohtainen kokemukseni lujaa ajamisesta rajoittui muistaakseni pelkkiin moottorikelkkoihin. Mönkkärit ja muut sellaiset olivat vielä liian kalliita, että olisin sellaista saanut. Niinpä talviaikana piti polttaa bensaa kesänkin tarpeiksi..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos laajennetaan koskemaan fiktiivisiä hahmoja, niin sitten löytyy monta, josta pidän paljon. Olen jopa ollut ihan umpilätkässä muutamiin pelihahmoihin, että sellaisen ihmeen kun jostain omakseen saisi.

        Minä en muista nähneeni muita pelihahmoja kuin Sly 🤭 Se aihe valitettavasti menee osaamisalueeni ulkopuolelle. Ymmärrän kyllä, että virtuaalitodellisuudesta voi löytyä paljonkin suuren mielenkiinnon kohteena olevia hahmoja.
        Jotkin niistä tuli minulle ulkoisesti tutuiksi, kun lapset harrastivat jonkin aikaa cosplaytä ja tytär ompeli innokkaasti asuja itselleen, veljelleen sekä kavereilleen. Oli joku taistelijatyttökin, mutta en nyt muista sitä nimeä. 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä yhtään mistä se tuli. En mä muista ketään lähipiirissäni, joka olisi katsonut formuloita. Isä alkoi sitten myöhemmin katsoa kanssani ja katsoi satunnaisesti myös myöhemmin, mutta eivät ne varsinaisesti olleet hänen juttunsa. Myös isosiskoni mies alkoi katsella formuloita fanaattisesti sitten myöhemmin, kun Häkkinenkin pärjäsi ja hän on yhtä fanaattinen edelleen.

        Aluksi ne olivat muistaakseni ne autot miksi ylipäänsä aloin formuloita katsoa. Sellaista olisi ihana joskus päästä kokeilemaan 😁. Silloin minun henkilökohtainen kokemukseni lujaa ajamisesta rajoittui muistaakseni pelkkiin moottorikelkkoihin. Mönkkärit ja muut sellaiset olivat vielä liian kalliita, että olisin sellaista saanut. Niinpä talviaikana piti polttaa bensaa kesänkin tarpeiksi..

        Eli rakastat vauhtia 🙂
        Ritari Ässä-sarja tuli TV:stä joskus 80-luvun puolivälissä. Sitä katselin 👍

        Se on tosiaan jännä juttu mihin ilmiöön tai kohteeseen jää kiinni. 🙂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Eli rakastat vauhtia 🙂
        Ritari Ässä-sarja tuli TV:stä joskus 80-luvun puolivälissä. Sitä katselin 👍

        Se on tosiaan jännä juttu mihin ilmiöön tai kohteeseen jää kiinni. 🙂

        Kyllä ja edellä mainittu kuski oli vain jotenkin ihan omaa luokkaansa silloin.


    • Anonyymi

      Hämmentävää, mieleen ei pulpahda ketään? Jostain syystä kiinnostusta herättävät vain fiktionaaliset hahmot. Vaikka onko se nyt oikeastaan mikään ihme tässä maailmassa missä jokainen ihmishahmoinen idoli vesittyy tai muuntuu itsensä karikatyyriksi ennen pitkää. Pidän tyypeistä jotka osaavat asiansa sen kummempaa meteliä osaamisestaan nostamatta, tai no pieni henkselien paukutus on sallittua...
      Joku näyttelijä ehkä?, ongelma on siinä että näyttelijä ei ole yhtä kuin roolinsa. No hyvä on, tehdään kompromissi ja sanotaan joulupukki. Kukaan ei kiellä hänen olemassaoloaan ja hahmo on myös fiktiivinen, rooli pysyy ja pitää hahmoa myöten :)

      • Siinä missä näyttelijät esittävät vaihtelevia rooleja osana ammattiaan, ovat muusikot lähtökohtaisesti omia itsejään. Vai ovatko?
        Riippuu varmaan vähän genrestäkin.

        Jotta muusikko menestyy, täytyy hänen imagonsa rakentua median ja yleisön toimesta. Sen jälkeen hänen pitäisi sitten jatkaa käyttäytymistään ja tiettyjä ulkonäköön tai showhun liittyviä piirteitä toistuvasti, ettei yleisö pety. - Siinä on haaste, minkä nykyinen nopean / on-line -tiedonvälityksen aika asettaa idoleille.

        Joulupukki on oikein hyvä idoli myös 😍


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Siinä missä näyttelijät esittävät vaihtelevia rooleja osana ammattiaan, ovat muusikot lähtökohtaisesti omia itsejään. Vai ovatko?
        Riippuu varmaan vähän genrestäkin.

        Jotta muusikko menestyy, täytyy hänen imagonsa rakentua median ja yleisön toimesta. Sen jälkeen hänen pitäisi sitten jatkaa käyttäytymistään ja tiettyjä ulkonäköön tai showhun liittyviä piirteitä toistuvasti, ettei yleisö pety. - Siinä on haaste, minkä nykyinen nopean / on-line -tiedonvälityksen aika asettaa idoleille.

        Joulupukki on oikein hyvä idoli myös 😍

        Voi olla että punkin puolelta löytyy nämä lähempänä omia lähtökohtiaan olevat musiikin kanssa taiteilua harrastavat, asenne realistinen kuorrutettuna haistapaska meiningillä. Vähän rujoakin...no elämä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla että punkin puolelta löytyy nämä lähempänä omia lähtökohtiaan olevat musiikin kanssa taiteilua harrastavat, asenne realistinen kuorrutettuna haistapaska meiningillä. Vähän rujoakin...no elämä on.

        Eikös Billy Idolkin ollut aluksi punkin puolella, mutta siirtyi sitten poppiin.. ja jäi henkiin.. 🙂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Eikös Billy Idolkin ollut aluksi punkin puolella, mutta siirtyi sitten poppiin.. ja jäi henkiin.. 🙂

        Punkin pretty boy, no tässä terveisiä häneltä joka oikeasti on punkin isoisä: https://www.youtube.com/watch?v=3gsWt7ey6bo


      • Anonyymi


    • Anonyymi

      Fanitan ketään todella heikosti. Ihailen joidenkin henkilöiden lahjakkuutta, sinnikkyyttä, tekoja, mutta minulla ei esimerkiksi ole koskaan ollut yhdenkään julkkiksen julistetta seinäläni enkä ole pyytänyt nimmareita. En ole kiljunut konserteissa enkä yrittänyt bongailla ketään heidän siirtyessään keikkapaikalta bussiin.

      Eniten ihailen ihmisiä, jotka ovat taistelleet tai taistelevat jonkin hyvän asian puolesta. Kuten Mandela ja vastaavat ihmiset, jotka ovat asettaneet koko elämänsä tulilinjalle aatteensa puolesta.

      • Väkivallattomat vapaustaistelijat ansaisevatkin laajan ihailun ja voi heitäkin pitää idoleina. Nelson Mandela, Mahatma Gandhi.. 🙏


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Väkivallattomat vapaustaistelijat ansaisevatkin laajan ihailun ja voi heitäkin pitää idoleina. Nelson Mandela, Mahatma Gandhi.. 🙏

        Kyllä, he ansaitsevat tulla ihailluiksi. Myös esim monet naisten oikeuksien puolesta taistelevat ovat laittaneet jopa henkensä alttiiksi asiansa puolesta. Suurin osa näistä henkilöistä jää suurelle yleisölle tuntemattomiksi, mutta ansaitsevat yhtä lailla arvostuksen tekojensa takia.

        Mieleeni on jäänyt eräs dokumentti Afganistanista, jossa pidettiin Idolsin kaltainen laulukilpailu. Naisten osalta kilpailu oli hyvin rajoitettu, esim tanssia ei saanut eikä hiuksia näyttää. Eräs nuori tyttö esiintyi silti hiukset paljastettuna ja tanssi laulamansa musiikin tahtiin. Hän joutui tämän jälkeen piileksimään ja muuttamaan useasti, koska hänen henkeään uhattiin. Tuo tyttö oli uskomattoman rohkea. Kaiken sen pelon keskellä hän otti riskin ja teki mitä halusi tehdä. Se teki vaikutuksen, vaikka dokumentin jälkeen jäikin miettimään, että mitä tälle tytölle tapahtui tämän jälkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, he ansaitsevat tulla ihailluiksi. Myös esim monet naisten oikeuksien puolesta taistelevat ovat laittaneet jopa henkensä alttiiksi asiansa puolesta. Suurin osa näistä henkilöistä jää suurelle yleisölle tuntemattomiksi, mutta ansaitsevat yhtä lailla arvostuksen tekojensa takia.

        Mieleeni on jäänyt eräs dokumentti Afganistanista, jossa pidettiin Idolsin kaltainen laulukilpailu. Naisten osalta kilpailu oli hyvin rajoitettu, esim tanssia ei saanut eikä hiuksia näyttää. Eräs nuori tyttö esiintyi silti hiukset paljastettuna ja tanssi laulamansa musiikin tahtiin. Hän joutui tämän jälkeen piileksimään ja muuttamaan useasti, koska hänen henkeään uhattiin. Tuo tyttö oli uskomattoman rohkea. Kaiken sen pelon keskellä hän otti riskin ja teki mitä halusi tehdä. Se teki vaikutuksen, vaikka dokumentin jälkeen jäikin miettimään, että mitä tälle tytölle tapahtui tämän jälkeen.

        Surullinen tarina..
        Niin, ihmisoikeuksien suhteen me Suomessa saamme elää melkoisessa lintukodossa..

        Dokumenttisarjat tuovat todellisuuden silmiimme. Mieleen on jäänyt TV-sarja Verta, hikeä ja T-paitoja.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Surullinen tarina..
        Niin, ihmisoikeuksien suhteen me Suomessa saamme elää melkoisessa lintukodossa..

        Dokumenttisarjat tuovat todellisuuden silmiimme. Mieleen on jäänyt TV-sarja Verta, hikeä ja T-paitoja.

        Täältä käsin katsottuna on tosiaan vaikea käsittää kaikkea sitä, mitä maailmassa tapahtuu. Ei Suomikaan täysin lintukoto ole, mutta globaalisti mitattuna täällä on silti hyvä elää. Dokumentteja on joskus todella vaikeakin katsoa, mutta sen takia ongelmilta ei saa ummistaa silmiään. Suomikin voi paljon tehdä näiden asioiden puolesta eikä se aina tarkoita taloudellista apua vaan myös koulutusta yms.

        Meni nyt vähän synkistelyksi, se ei ollut tarkoitus, mutta ihailen joka tapauksessa ihmisiä, jotka tällaisten asioiden eteen taistelevat 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täältä käsin katsottuna on tosiaan vaikea käsittää kaikkea sitä, mitä maailmassa tapahtuu. Ei Suomikaan täysin lintukoto ole, mutta globaalisti mitattuna täällä on silti hyvä elää. Dokumentteja on joskus todella vaikeakin katsoa, mutta sen takia ongelmilta ei saa ummistaa silmiään. Suomikin voi paljon tehdä näiden asioiden puolesta eikä se aina tarkoita taloudellista apua vaan myös koulutusta yms.

        Meni nyt vähän synkistelyksi, se ei ollut tarkoitus, mutta ihailen joka tapauksessa ihmisiä, jotka tällaisten asioiden eteen taistelevat 😊

        Tässä asiassa synkistely on ihan paikallaan 👍
        Olen siitä iloinen, että nykynuoriso on alkanut suosia second hand -muotia ja monet tiedostavat pikamuodin haitallisuuden. Kun tuotteelle ei ole kysyntää, niin silloin myös halpatyöläisten riistäminen vähenee.


    • Anonyymi

      Oh baby talk to me like lovers do eli eurythmicsia

      • Oh yes ❤️
        Sweet Dreams, There Must Be an Angel..


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Oh yes ❤️
        Sweet Dreams, There Must Be an Angel..

        Walking on broken glass...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Walking on broken glass...

        Sitä biisiä en muistakaan 🤔 Täytyypä avata youtube. Kiitos vinkistä 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Walking on broken glass...

        Hei kids shake a leg maybe you crazy in the head


    • Anonyymi

      Ihannoin moniakin julkisuuden henkilöitä. Joskus se on voi olla roolia jonka alta löytyy innovatiinen henkilö. Eräs vähemmän fanitettu showpainija on sellainen jonka videoita katselen usein. Arvostan äärettömästi. Osaan videoiden sanat jo ulkoa, mutta silti ajaudun niitä katselemaan. Koska kyseessä on alfoin fiktiivinen hahmo. Täyttä testosteronia niin ulkonäön, juttujen kuin vaikka äänen ja tavan liikkua perusteella. Roolihahmo oli sellainen, että rikkoi usein lajin sääntöä pysyä käsikirjoituksessa. Kun lisätään se tosiasia, että kaikki pelkäsivät häntä 90-luvulla takahuoneissa niin kyseessä on hienosti adoptoitu asia jonka koomikko Andy Kaufman luultavasti teki tunnetuksi aikoinaan. Itseäni kiinnostavat ihmiset joista ei tiedä ovatko tosissaan. Luultavasti kaikessa on ripaus todellisuutta. Olen itsekin aika tunnettu omissa piireissäni huumoristani, mutta yritän aina jättää kuulijan mielikuvitukselle tilaa. Joskus huumori voi olla mustaakin mustempaa, mutta totta siinä on hyvin usein edes yksi prosentti, joskus paljon enemmän. Borderline reality hahmot kiinnostavat siis minua. Ja olen itsekin sellainen persoona. Kukaan ei koskaan tiedä olenko kuinka tosissani... Silloin on helppoa puhua asioista jotka ovat mielessä ääneen. Yleensä huumoriksi verhottuna. Eli kuin elävä internet trolli oikeassa todellisuudessa joka ei edes viihdy netissä. Samaan aikaan kuitenkin paljon aidompi kuin keskiverto ihminen. Pelko ja muiden mielipiteistä välittäminen kun tekee ihmisistä yhtä mielenkiintoisia kuin koiran paska kengänpohjassa.

      Ihannoin myös vaikka Tyson Furya. Borderline reality persoona myös. Hyvä sydäminen ja inspiroivimpia ihmisiä koskaan kokemuksiensa ja tarinansa takia. Musiikissa erityisesti Oasis ja varsinkin Liam Gallagher vaikka veli Noelin kynästä ne sanat ovat tulleet. Manchesteriin en ajatellut koskaan matkustaa, mutta persoonallisia ihmisiä sieltä tulee. Viimeinen aito rokkitähti huumeineen ja don't give a fuck asenteineen. Mediapersoonana niin borderline realityä kuin vaan kukaan voi olla. Kun huumeiden vaikutuksen alaiselta Liamilta kysyttiin, että olisiko Oasis menestynyt ilman Noelia niin Liam vastasi, että vähän sama kuin kysyttäisiin olisiko Jeesus Kristusta pidetty pervona jos olisi pitänyt crisp packetia päässään. Sitähän ei kukaan voi tietää. Olisi voinut tulla paremmaksi itse biisien kirjoittelijaksi tai niin huonoa lopputulosta, että päätynyt hevosjockeyksi. Tyhmään kysymykseen tyhjentävä vastaus. Itsekin vihaan jossittelua. Sitä paitsi yleensä julkisuuden hahmot ovat kehumassa toisiaan Jumalan kaltaisiksi niin hienoa nähdä, että joku ei julkisesti käyttäydy opetettujen ja haluttujen normien mukaisesti. Varmasti arvostaa veljeänsä vaikka nykyään ovatkin riidoissa. Liamin soolouraltakin löytyy muutamia todellisia helmiä. Jos ovat omaa materiaalia niin hyviä sanoituksia hän osaa tehdä nykyään.

      Näyttelijöistä Dustin Hoffman suurin. Roolit niin erilaisia. Varmasti vaikea persoona metodeineen, mutta lopputulos aina jotain suurenmoista. Ei tehnyt huonoja elokuvia. Ei välttämättä borderline reality ihminen, mutta kyky näytellä niin erilaisia rooleja saa ihmettelemään kykyä eläytyä rooleihinsa. Robin Williams yksi suurista myös. Jos jonkun elokuvat tarjoavat hyvää mieltä kerta toisensa jälkeen niin hänen. Metodeistaan myös tunnettu. Happy Days / Mork and Mindy aikaan joutui mielisairaalaan kun uskoi olevansa avaruudesta oikeasti. Miehen standup tyylistä en erityisemmin pitänyt. Liikaa piirretty ääniä omaan makuun. Pidän myös entisajan action pätkien näyttelijöistä. Steve McQueen, Charles Bronson ja Clint Eastwood olivat autenttisia. Karismaattisia ja uskottavia. Oikeasti Machoja. Arskat ja Syltyt toki lapsuuden sankareita, mutta jotenkin näistä steroidipumpatuista oneliner ukkeleista en enää syty. Jos 90-luvun actionia katson niin päädyn aika usein jostain syystä Nicolas Cageen. En edes muista arvostaneeni nuorempana, mutta jotenkin ne vaan ovat nykyään mieleeni.

      Koomikoista / käsikirjoittajista Larry David erottuu edukseen. Voisin sanoa, että jo tapa miten Seinfeldissa ei ollut koskaan mitään opetuksia niin kuin muissa sitcomeissa tekee siitä suurimman tv-sarjan koskaan. Jerry Seinfeld on maailman rikkain näyttelijä yhden sarjan takia. Kertoo jotain sarjan suosiosta ja kuinka kestää ja vain paranee useammilla katselikerroilla. Larry David menee kanssa siihen kategoriaan, että ei tiedä kuinka tosissaan on. Ainakin rikkoo kaavoja. Jos kiinnostaa niin katsokaa Larry Davidin cryptomainos. Ei sano sijoittavansa yhtiöön. Puoli vuotta myöhemmin firma meni konkurssiin yhtä nopeasti kuin Enron. Paras mainos ikinä.

      Menisinkö pyytämään nimikirjoitusta keneltäkään? En usko, että ikinä haluaisin häiritä ihmisiä jotka ovat antaneet itselleni paljon. Julkisuuden henkilöt ovat jo muutenkin vainottuja niin paparazzien kuin faniensa toimesta. Stephen Kingin Misery tulee mieleen näistä number one faneiksi esittäytyvistä. Rauha kaikille.

      • Kiinnostava yhteenveto 🙂
        Tuo on hauskaa, että sinua kiinnostavat sellaiset ihmiset, joista ei aina tiedä, ovatko he tosissaan. Itse asiassa minäkin pidän usein tuollaisesta huumorista, kunhan sitä ei viedä niin pitkälle, että joku toinen nolataan tai häntä sattuu. Mutta siis sellainen musta huumori, sarkastisuus kolahtaa kyllä 👍

        Minä en ole koskaan seurannut painia tai nyrkkeilyä ammatilaistasolla. Siellä varmasti on useitakin vaikuttavia hahmoja 🙂


    • Anonyymi
      • Clint Eastwood on tosiaan aikamoinen ikoni. Raamikas mies, jolla on huikea ura. 🤩


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Clint Eastwood on tosiaan aikamoinen ikoni. Raamikas mies, jolla on huikea ura. 🤩

        Eikun Kyle https://youtu.be/-g9VimeRBOA


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikun Kyle https://youtu.be/-g9VimeRBOA

        Ahaa 😄
        Googlasin. Sopii silmään 🤭
        Ja on varmasti myös varsin ammattitaitoinen 👍


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Ahaa 😄
        Googlasin. Sopii silmään 🤭
        Ja on varmasti myös varsin ammattitaitoinen 👍

        Ford lähtee kun saa oikean vaihteen silmään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ford lähtee kun saa oikean vaihteen silmään.

        Nyt kun sanoit, niin olen itse asiassa nähnyt tuon Gran Torino -elokuvan ja pidinkin siitä 👍 Mieheni joskus suositteli katsomaan, kun se tuli uusintana TV:ssä.🙂


    • Teininä fanitin, oli pyhä kolminaisuus Dingo, Bon Jovi ja Guns'n'Roses. Mutta se meni sitten ohi ja nyt en jaksa fanittaa ketään.

      • Ai sinä olet ollutkin Dingo fani 😃 Koulussa en jaksanut ymmärtää sitä vouhotusta, kunnes sitten muutama vuosi myöhemmin retkahdin Topi Sorsakoskeen 😂
        Fanitus tosiaan vaatii aikaa ja energiaa. En minäkään jaksaisi sellaista enää.
        Mutta oli se vaan mukavaa ja huoletonta aikaa.. 🥰


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ai sinä olet ollutkin Dingo fani 😃 Koulussa en jaksanut ymmärtää sitä vouhotusta, kunnes sitten muutama vuosi myöhemmin retkahdin Topi Sorsakoskeen 😂
        Fanitus tosiaan vaatii aikaa ja energiaa. En minäkään jaksaisi sellaista enää.
        Mutta oli se vaan mukavaa ja huoletonta aikaa.. 🥰

        Olin, todellakin, tosin mitään pinkkejä huiveja yms. en kaipaillut 😂
        Se oli vähän rankkaa sikäli, että kukaan kundeista ei digannut vaan likat ainoastaan, sain siitä kuulla, mutta se vain opetti antamaan takaisin. Muistan kun luokkani likat oli aivan sekaisin siihen aikaan, se oli hämmentävää kun itse diggailin vain siitä musasta 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Olin, todellakin, tosin mitään pinkkejä huiveja yms. en kaipaillut 😂
        Se oli vähän rankkaa sikäli, että kukaan kundeista ei digannut vaan likat ainoastaan, sain siitä kuulla, mutta se vain opetti antamaan takaisin. Muistan kun luokkani likat oli aivan sekaisin siihen aikaan, se oli hämmentävää kun itse diggailin vain siitä musasta 😁

        Ai? Sieluni silmin näin sut jo keikkuvan pulpetilla liila sifonkihuivi kaulassa 😁
        Mutta tiedätkös Rande, tuokin aika on saattanut edesauttaa siihen, että osaat jutella tyttöjen/naisten kanssa sujuvammin kuin miehet keskimäärin. On sitten fanituksesi pohja ollut millainen hyvänsä.

        Täytyy myöntää, että en minkään Topi Sorsakoskea "sillä silmällä" katsellut. Hänen kulta-aikansa habitus ei ihan vastannut ajatustani ihannemiehestä.. 🤭 Mutta kun laitoin silmät kiinni ja kuuntelin, hänen äänensä kosketti vielä vatsanpohjaakin alempana 😉


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ai? Sieluni silmin näin sut jo keikkuvan pulpetilla liila sifonkihuivi kaulassa 😁
        Mutta tiedätkös Rande, tuokin aika on saattanut edesauttaa siihen, että osaat jutella tyttöjen/naisten kanssa sujuvammin kuin miehet keskimäärin. On sitten fanituksesi pohja ollut millainen hyvänsä.

        Täytyy myöntää, että en minkään Topi Sorsakoskea "sillä silmällä" katsellut. Hänen kulta-aikansa habitus ei ihan vastannut ajatustani ihannemiehestä.. 🤭 Mutta kun laitoin silmät kiinni ja kuuntelin, hänen äänensä kosketti vielä vatsanpohjaakin alempana 😉

        Sepä se oliskin ollut näky 😂

        Luultavasti se on auttanut, kyllä, kun en ole ikinä pitänyt sitä tarkkana, että on miesten jutut ja naisten jutut. En silloinkaan, pikkupentuna. Fanituksen pohja oli luokkaverini ja yksi silloisista parhaista kavereistani Outi, itseäni isompi tyttö ja pirun hyvä pelaamaan futista. Kävin aika usein heilllä kotona, kun siellä pääsi rauhassa potkimaan ja oli hevosia sun muuta. Outi sitten siinä sivussa sai mut kuuntelemaan Dingoakin ja sehän olikin hyvää musaa 😁

        Topihan on aina ollut ulkokuoreltaan semmoinen kirveellä veistetty hampuusi, mutta armottoman kova artisti ja se ääni on ihan omaa luokkaansa 👍


      • randombypasser kirjoitti:

        Sepä se oliskin ollut näky 😂

        Luultavasti se on auttanut, kyllä, kun en ole ikinä pitänyt sitä tarkkana, että on miesten jutut ja naisten jutut. En silloinkaan, pikkupentuna. Fanituksen pohja oli luokkaverini ja yksi silloisista parhaista kavereistani Outi, itseäni isompi tyttö ja pirun hyvä pelaamaan futista. Kävin aika usein heilllä kotona, kun siellä pääsi rauhassa potkimaan ja oli hevosia sun muuta. Outi sitten siinä sivussa sai mut kuuntelemaan Dingoakin ja sehän olikin hyvää musaa 😁

        Topihan on aina ollut ulkokuoreltaan semmoinen kirveellä veistetty hampuusi, mutta armottoman kova artisti ja se ääni on ihan omaa luokkaansa 👍

        No niin, ja siinä lähti myös terveiset Outille 👍🙂


      • Anonyymi

        kaiva nyt vaan esiin ne talteen laittamasi verkkokäsineet ja pinkit huivit, älä suotta häpeile :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        kaiva nyt vaan esiin ne talteen laittamasi verkkokäsineet ja pinkit huivit, älä suotta häpeile :)

        Minulta löytyy kyllä verkkokäsineet ja varmaan joku pinkki huivikin, jos haluat lainata. 😉


    • Anonyymi

      Joitakin historian pergamenttiin siirtyneitä tekniikan keksijöitä. En persoonan itsensä, vaan aivojensa tuotosten takia. Noh, joidenkin kohdalla persoona on ollut epäsovinnainen oman tiensä kulkija.

      • Se on kyllä ihailtavaa, kun joku uhraa elämänsä tieteelle ja kehittää uutta 👍
        Ehkä siihen tarvitaan hieman valtavirrasta poikkeava luonne? 🤔


    • Nuorena ei ehkä sitä fanituksen kohdetta ollut. Elämä pyöri enemmän pihapelien ja luonnossa liikkumisen kautta kuin muoti-ilmiöiden seuraamisessa.
      Toki kyllähän meidänkin kylällä oli omat musiikkiporukkansa; osalla meni Sid Vicious, Sex pistols tai Maukka perujätkä; osa kuunteli Matchbox tai Tedi and the tigerssia. Itsellä taas hyllystä löytyi mm David Bowie, Uriah heep, Deep purple tai Rush; finhitsien ja muiden iskelmien lisäksi. Enempi nuo meni taustamusiikina kuin selkeänä fanituksena.

      Nykyään seuraan mielelläni sellaisia ihmisiä kuin Sixten Korkman tai Sari Essayah. Jotenkin heidän puhetyylinsä on selkeä ja ajatukset perusteltuja joka on tässä metelöinnin aikakaudella minusta hyvinkin virkistävää.

      Ihan en nyt pysy otsikon kysymyksessä ketä vaan korvaan sanalla mitä niin on tunnustettava että fanitan yhtä hieman kyseenalaistakin toimintatapaa. Kyseessä on paljon kritiikkiäkin saanut tekninen vaaliliitto jolla esim kunnallisvaalien jälkeisiä lautakuntapaikkoja jaettiin. Meillä jaettiin osa lautakuntakuntapaikoista pienryhmille jotka eivät päässeet valtuustoon.
      Toimintatapa nyt ei ehkä ole äänestystuloksen mukainen mutta väitän että moniäänisyydellä on jo nyt saavutettu tuloksia joita vanhoilla toimintatavoilla ei oltaisi kyetty. Yhteistyö eri puolueiden välillä on parantunut ja pitkässä juoksussa se edistää meillä asioiden etenemistä.

      • Ymmärrän fanituksesi tuota teknistä vaaliliittoa kohtaan; etenkin kun se on tuottanut selkeästi hyviä tuloksia. 👍
        Asioiden päättämisessä vaan valta ei ole niillä, jotka päätävät valitaanko vaihtoehto A, B vai C vaan niillä, jotka päättävät mitkä ne valittaviksi tulevat vaihtoehdot ovat. Se kannattaa pitää mielessä. 😉


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ymmärrän fanituksesi tuota teknistä vaaliliittoa kohtaan; etenkin kun se on tuottanut selkeästi hyviä tuloksia. 👍
        Asioiden päättämisessä vaan valta ei ole niillä, jotka päätävät valitaanko vaihtoehto A, B vai C vaan niillä, jotka päättävät mitkä ne valittaviksi tulevat vaihtoehdot ovat. Se kannattaa pitää mielessä. 😉

        Näin se vaan menee ja tietyt lautakunnat on halutumpia kuin toiset. Ihan mielenkiintoista päästä sivusta seuraamaan. Ainoa mikä itseäni jäi surettamaan oli se kun ensin oli "tehty kaupat" poliittisin perustein niin sen jälkeen sama vielä sukupuoliperustein jotta saatiin 40/60 suhde kohdalleen.


      • M184 kirjoitti:

        Näin se vaan menee ja tietyt lautakunnat on halutumpia kuin toiset. Ihan mielenkiintoista päästä sivusta seuraamaan. Ainoa mikä itseäni jäi surettamaan oli se kun ensin oli "tehty kaupat" poliittisin perustein niin sen jälkeen sama vielä sukupuoliperustein jotta saatiin 40/60 suhde kohdalleen.

        No se perustuu lakiin. Sille ei tosiaan mitään mahda ja pitäisi aina huomioida jo ryhmien välisissä neuvotteluissa.


    • Anonyymi

      Alexi Laiho oli ja on edelleen esikuva musiikillisesti

      • Menestynyt muusikko, mutta surullisesti myös alkoholille terveytensä menettänyt, kuten valitettavan moni muukin.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Menestynyt muusikko, mutta surullisesti myös alkoholille terveytensä menettänyt, kuten valitettavan moni muukin.

        Joo :(. Innoitti mut kitaran soittoon ja myös siihen miten ajatuksia voi purkaa musiikin luomiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo :(. Innoitti mut kitaran soittoon ja myös siihen miten ajatuksia voi purkaa musiikin luomiseen.

        Sillä tavalla usein syntyvät ne musiikin parhaat helmet. 👍
        Minun mieheni kirjoitti runoja, mutta hän sanoi olevansa luova vain silloin, kun elämässä on tosi vaikeita aikoja.


    • En mää fanittamalla fanita ketään (en ainakaan sillä tavalla kuin vaikka esim. teininä fanitetaan), mutta ainakin jollain tapaa ihailen ja kunnioitan esim. Paul Rodgersia (Free, Bad Company), Rob Halfordia (Judas Priest), Brian Mayta (Queen), Chris Normania (Smokie) ja Boy Georgea (Culture Club). Myös esim. edesmennyt prinsessa Diana on sellainen henkilö, josta tykkään.

      Tykkään noista edellä mainituista miehistä musiikin takia, mutta myös heidän luonteensa. Paul Rodgers, Rob Halford, Brian May ja Chris Norman ovat haastatteluissa aina rauhallisia ja ystävällisiä, ihmisluonteen parhaimmistoa. Myös prinsessa Diana oli aina ystävällinen ihmisille ja kohteli kaikkia samanarvoisesti. Boy Georgessa viehättää se, että hän oli aikoinaan niin persoonallinen tyyppi. On hänkin yleensä ystävällinen haastatteluissa, mutta se hieman joskus ärsyttää että hänellä on niitä pieniä diivailun hetkiä (annan ne kuitenkin yleensä loppupeleissä hänelle anteeksi, koska on muuten julkisuuskuvansa perusteella ollut ja yhä ihan hyvä tyyppi ja ollessaan tähtivalmentajana Britannian ja Australian Voiceissa hyvä valmentaja).

      • Vaikuttaa siis siltä, että arvostat henkilöitä, jotka ovat tähtiä, mutta eivät ole antaneet tähteyden nousta päähän vaan ovat pysyneet omana itsenään 🙂
        Tuo on minustakin tärkeä tekijä tähteydessä ja idolin julkisuuskuvassa 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Vaikuttaa siis siltä, että arvostat henkilöitä, jotka ovat tähtiä, mutta eivät ole antaneet tähteyden nousta päähän vaan ovat pysyneet omana itsenään 🙂
        Tuo on minustakin tärkeä tekijä tähteydessä ja idolin julkisuuskuvassa 👍

        Totta. Arvostan sellaisia, joilla ego ei loista niin paljon ja ovat enemmän tai vähemmän maanläheisiä. Ja kunnioittavat toisia eläjiä. Jos itse voi luonnehtia itseään, niin enemmän tai vähemmän samantyylisiä kuin itse olen. Tosin pidän sitten kyllä myös esim. Robert Plantista ja hän oli Zeppelinin aikoina, ainakin esiintyessään isoegoisempi kuin nuo luettelemani muut rockukot (Boy George on pop-artisti). Mutta mahtava tyyppi hänkin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Totta. Arvostan sellaisia, joilla ego ei loista niin paljon ja ovat enemmän tai vähemmän maanläheisiä. Ja kunnioittavat toisia eläjiä. Jos itse voi luonnehtia itseään, niin enemmän tai vähemmän samantyylisiä kuin itse olen. Tosin pidän sitten kyllä myös esim. Robert Plantista ja hän oli Zeppelinin aikoina, ainakin esiintyessään isoegoisempi kuin nuo luettelemani muut rockukot (Boy George on pop-artisti). Mutta mahtava tyyppi hänkin.

        Joskus ne taidot ovat vain niin huikeat, että se antaa ison egonkin anteeksi. 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Vaikuttaa siis siltä, että arvostat henkilöitä, jotka ovat tähtiä, mutta eivät ole antaneet tähteyden nousta päähän vaan ovat pysyneet omana itsenään 🙂
        Tuo on minustakin tärkeä tekijä tähteydessä ja idolin julkisuuskuvassa 👍

        Vieläkin Zeppelinin jälkeenkin Plant on ollut mahtava tyyppi.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Joskus ne taidot ovat vain niin huikeat, että se antaa ison egonkin anteeksi. 🙂

        Juu. Ja ihme kyllä pidän Robert Plantissa siitä, kun on tai ainakin nuorempana oli niin flirtti. Flirttaili vaikka puille ja huonekaluillekin. Itseäni kyllä ahdistaisi, jos joku mulle alkaisi flirttailemaan sillä tavalla. No, kai se imartelisi jotenkin, mutta myös ahdistaisi. Mutta Plant oli nuorena niin viehättävä, että annan sen hänelle anteeksi.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Vaikuttaa siis siltä, että arvostat henkilöitä, jotka ovat tähtiä, mutta eivät ole antaneet tähteyden nousta päähän vaan ovat pysyneet omana itsenään 🙂
        Tuo on minustakin tärkeä tekijä tähteydessä ja idolin julkisuuskuvassa 👍

        Ja arvostan myös sellaista tyyppiä kuin Rory Gallagher (irlatilainen kitaristi ja alaulaja-lauluntekijä, 1948-1995). Hänkin oli haastatteluissa aina ystävällinen ja rauhallinen eikä isoegoinen, mutta lavalla energinen esiintyjä ja teki kaiken satasella. Soitteli bluesia ja rockia. Yks mun suosikki kitaristeista. Tykkään paljon hänen musiikistaan.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu. Ja ihme kyllä pidän Robert Plantissa siitä, kun on tai ainakin nuorempana oli niin flirtti. Flirttaili vaikka puille ja huonekaluillekin. Itseäni kyllä ahdistaisi, jos joku mulle alkaisi flirttailemaan sillä tavalla. No, kai se imartelisi jotenkin, mutta myös ahdistaisi. Mutta Plant oli nuorena niin viehättävä, että annan sen hänelle anteeksi.

        Minun piti taas googlettaa, kun nimi ei sanonut mitään, sorry. Tuottelias lauluntekijä hän ainakin on ollut 👍
        Niin.. se on tuo flirttailu vähän sellaista, että kasvokkain se olisi varmaan minustakin epämukavaa, vaikka netissä on helpohko iskeä silmää 😂


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ja arvostan myös sellaista tyyppiä kuin Rory Gallagher (irlatilainen kitaristi ja alaulaja-lauluntekijä, 1948-1995). Hänkin oli haastatteluissa aina ystävällinen ja rauhallinen eikä isoegoinen, mutta lavalla energinen esiintyjä ja teki kaiken satasella. Soitteli bluesia ja rockia. Yks mun suosikki kitaristeista. Tykkään paljon hänen musiikistaan.

        Kurkistin joskus profiiliisi ja totesin, että sinulla onkin huomattava musiikki- ja elokuv-alan tuntemus 👍 Minä olen vain kevyt kuluttaja 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kurkistin joskus profiiliisi ja totesin, että sinulla onkin huomattava musiikki- ja elokuv-alan tuntemus 👍 Minä olen vain kevyt kuluttaja 🙂

        On tuota musiikkia tullut kuunneltua ja elokuvia katseltua. En ole edes laskenut tunteja, joita olen viettänyt asioiden parissa, mutta paljon. Historia on kanssa sellainen aihe, jonka parissa on tullut vietettyä aikaa. Ja enemmän tai vähemmän kirjat, romaanit ja dekkarit, mutta varsinkin tietokirjat. Tosin nykyään en aina jaksa lukea romaaneja ja dekkareita, ei ole vissiin niin paljon kärsivällisyyttä, mutta joskus luen. Enemmän lehtiä ja tietokirjoja tulee nykyään luettua ja joskus jotain elämäkertoja ja omaelämäkertoja ja selattua nettiä.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minun piti taas googlettaa, kun nimi ei sanonut mitään, sorry. Tuottelias lauluntekijä hän ainakin on ollut 👍
        Niin.. se on tuo flirttailu vähän sellaista, että kasvokkain se olisi varmaan minustakin epämukavaa, vaikka netissä on helpohko iskeä silmää 😂

        Rory oli henkeen ja vereen bluesmies, mutta kyllä hän taisi tuon rokinkin. Oli tuottelias ja ahkera laulujen tekijä ja ahkera keikkailijakin, oli lähes koko ajan tien päällä ja aina jossain päin maailmaa oli hänen keikkansa (kävi Suomessakin keikalla kaksi tai kolme kertaa joskus 1970-luvun lopulla ja kasarin alussa, ainakin Ruisrockissa). Valitettavasti suuri yleisö ei nykyään kauheasti tunne häntä, mutta hänen musiikkiaan kuuntelevat kyllä ja muusikoiden keskuudessa on hyvin arvostettu ja on monen kitaristin esikuva tai yksi esikuvista.

        Samalla tavalla Paul Rodgers ei ole ihan kaikille nykyään tuttu, vaikka mies oli supertähti 1970-luvulla. Mutta musiikkimaailmassa hyvin arvostettu ja monet rockartistit ihailevat häntä ja hänen bändejään ja pitävät esikuvana.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minun piti taas googlettaa, kun nimi ei sanonut mitään, sorry. Tuottelias lauluntekijä hän ainakin on ollut 👍
        Niin.. se on tuo flirttailu vähän sellaista, että kasvokkain se olisi varmaan minustakin epämukavaa, vaikka netissä on helpohko iskeä silmää 😂

        Ja onhan noiden Paul Rodgersin bändien Freen ja Bad Companyn musiikki ajatonta ja klassikkojakin on. Varsinkin Bad Companylla oli paljon hittejä aikoinaan, joista monista on tullut klassikkoja, joita yhä klassista rockia soittavat kanavat soittaa. Silti monikaan nykykuulija ei osaa yhdistää minkä bändin musiikista on kyse, jos kuulevat jonkun Bad Companyn kappaleen ja laulajan nimeäkään eivät ehkä osaa sanoa. Kappale itsessään voi olla tuttukin, mutta bändi ja laulaja monesti eivät tai eivät ainakaan kovin tuttuja.

        Roryn laita ei ole valitettavasti ihan näin hyvä kuulijoiden keskuudessa, mutta faneja hänelläkin on yhä ja varsinkin musiikkimaailmassa. Silti hänenkin musiikkinsa on jäänyt elämään.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minun piti taas googlettaa, kun nimi ei sanonut mitään, sorry. Tuottelias lauluntekijä hän ainakin on ollut 👍
        Niin.. se on tuo flirttailu vähän sellaista, että kasvokkain se olisi varmaan minustakin epämukavaa, vaikka netissä on helpohko iskeä silmää 😂

        Tosin Paul Rodgers keikkailee yhä ja tekee musiikkia ja täyttää kyllä halleja edelleen, että ei ole ihan unohdettu kaveri, mutta keskivertokuulijoiden keskuudessa ei taida olla ihan niin tuttu mies.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minun piti taas googlettaa, kun nimi ei sanonut mitään, sorry. Tuottelias lauluntekijä hän ainakin on ollut 👍
        Niin.. se on tuo flirttailu vähän sellaista, että kasvokkain se olisi varmaan minustakin epämukavaa, vaikka netissä on helpohko iskeä silmää 😂

        Ja äänikin Rodgersilla on säilynyt hyvin. Laulaa yhä upeasti.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ja onhan noiden Paul Rodgersin bändien Freen ja Bad Companyn musiikki ajatonta ja klassikkojakin on. Varsinkin Bad Companylla oli paljon hittejä aikoinaan, joista monista on tullut klassikkoja, joita yhä klassista rockia soittavat kanavat soittaa. Silti monikaan nykykuulija ei osaa yhdistää minkä bändin musiikista on kyse, jos kuulevat jonkun Bad Companyn kappaleen ja laulajan nimeäkään eivät ehkä osaa sanoa. Kappale itsessään voi olla tuttukin, mutta bändi ja laulaja monesti eivät tai eivät ainakaan kovin tuttuja.

        Roryn laita ei ole valitettavasti ihan näin hyvä kuulijoiden keskuudessa, mutta faneja hänelläkin on yhä ja varsinkin musiikkimaailmassa. Silti hänenkin musiikkinsa on jäänyt elämään.

        Minä olen ilmeisesti juuri tuollainen nykykuulija 🙂
        Kuuntelin youtubesta pari Bad Companyn biisiä ja totesin niissä olevan jotakin tuttua, mutta en todellakaan olisi osannut nimetä yhtyettä saati laulajaa. Kiitos Norppa83 👍
        Hyvä nosto ja muistutus siitä, mihin voisin kiinnittää enemmän huomiota, kun kuitenkin kuuntelen musiikkia aika laajalla skaalalla 🙂


    • Teininä ihailin Mozartia. Kuuntelin paljon klassista musiikkia ja erityisesti Mozartia. Ajattelin, että tällaista musiikkia saa varmaan kuulla taivaassa. No, nuo ajat ovat nyt menneet, mutta yhä arvostan häntä hyvänä säveltäjänä. Nykyään en kuitenkaan jaksa kuunnella kauheasti Mozartia enkä klassista (joskus saatan kuunnella keskiajan ja 1500.1700 -lukujen musiikkia, mutta se on nykyään harvinaisempi tapahtuma kuin ennen puhumattakaan uudemmasta klassisesta).

      • Joskus saatan kuunnella keskiajan ja 1500-1700 -lukujen musiikkia


      • Mozart nyt on ollutkin todella tuottelias säveltäjä ja suorastaan nero. Yön kuningattaren aaria.. 🤩


      • Norppa83 kirjoitti:

        Joskus saatan kuunnella keskiajan ja 1500-1700 -lukujen musiikkia

        Pidätkö niissä enemmän kirkkomusiikista vai ehkä trubaduurien sävelmistä? En oikeastaan tunne asiaa. On vain jokin mielikuva ☺️


      • Xena-183 kirjoitti:

        Pidätkö niissä enemmän kirkkomusiikista vai ehkä trubaduurien sävelmistä? En oikeastaan tunne asiaa. On vain jokin mielikuva ☺️

        Mun suosikit MOzartilta oli aikoinaan Huilu-ja harppukonsertto C-duuri ja kuoroteos Requiem.

        Tykkään keskiaikaisesta kirkkomusiikista aika paljon ja sitten barokkimusiikki on myös sellaista, josta olen teinistä lähtien pitänyt. Vieläkin, vaikka nykyään kuuntelen klassista harvemmin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mun suosikit MOzartilta oli aikoinaan Huilu-ja harppukonsertto C-duuri ja kuoroteos Requiem.

        Tykkään keskiaikaisesta kirkkomusiikista aika paljon ja sitten barokkimusiikki on myös sellaista, josta olen teinistä lähtien pitänyt. Vieläkin, vaikka nykyään kuuntelen klassista harvemmin.

        Minullakin klassisen musiikin kuuntelu on usein varsin tunnepohjaista. Jossakin hetkessä on ihana uppotua siihen. Etenkin, jos sitä saa kuulla vaikka kirkossa tai akustisesti hyvin toimivassa ympäristössä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Joskus saatan kuunnella keskiajan ja 1500-1700 -lukujen musiikkia

        Barokkimusiikki Bachin johdolla on upeaa kaikessa suureellisuudessaan ja mahtipontisuudessaan.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Barokkimusiikki Bachin johdolla on upeaa kaikessa suureellisuudessaan ja mahtipontisuudessaan.

        Bachilla on hyviä säveliä. Bachilla oli useita lapsia, tyttöjä ja poikia ja muutama hänen pojistaan oli myös säveltäjä, tunnetuin Carl Philip Emmanuel Bach, joka oli omana aikanaan tunnetumpi kuin isänsä J.S Bach. Tämän Bachin pojan musiikista olen myös pitänyt.

        Aikoinaan myös esim. Vivaldi oli yks suosikeista ja sellainen säveltäjä (niin ikään barokkisäveltäjä) kuin Georg Philip Telemann. Myös Händelin musiikkia on tullut kuunneltua.

        Kaikkia barokkisäveltäjiä eli 1600-luvun ja 1700-luvun alkupuolen mitä aikoinaan tuli kuunneltua en enää muista, mutta joitain sellaisia vielä, joista yhä tykkään ja joskus saatan kuunnella.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Bachilla on hyviä säveliä. Bachilla oli useita lapsia, tyttöjä ja poikia ja muutama hänen pojistaan oli myös säveltäjä, tunnetuin Carl Philip Emmanuel Bach, joka oli omana aikanaan tunnetumpi kuin isänsä J.S Bach. Tämän Bachin pojan musiikista olen myös pitänyt.

        Aikoinaan myös esim. Vivaldi oli yks suosikeista ja sellainen säveltäjä (niin ikään barokkisäveltäjä) kuin Georg Philip Telemann. Myös Händelin musiikkia on tullut kuunneltua.

        Kaikkia barokkisäveltäjiä eli 1600-luvun ja 1700-luvun alkupuolen mitä aikoinaan tuli kuunneltua en enää muista, mutta joitain sellaisia vielä, joista yhä tykkään ja joskus saatan kuunnella.

        Googlailin barokkimusiiki-festareita ja niitähän Suomessakin useita. Tsekin Cesky Krumlovissa ja Ruotsissa Tukholman lähistöllä barokkikirkossa olen käynyt, nimeä on muista. Prippsin II olut varmaan vei muistin. Mutta mainio idea lomaohjelmistoon, barokkihäppeninki jossain päin Suomea/Eurooppaa.

        Vivaldin neljä vuodenaikaa on kyllä hieno setti.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Googlailin barokkimusiiki-festareita ja niitähän Suomessakin useita. Tsekin Cesky Krumlovissa ja Ruotsissa Tukholman lähistöllä barokkikirkossa olen käynyt, nimeä on muista. Prippsin II olut varmaan vei muistin. Mutta mainio idea lomaohjelmistoon, barokkihäppeninki jossain päin Suomea/Eurooppaa.

        Vivaldin neljä vuodenaikaa on kyllä hieno setti.

        Vivaldin neljää vuodenaikaa on tullut kuunneltua aikoinaan.


    • Tämä saattaa kuulostaa hassulta mutta en ole fanittanut ketään tosielämän julkaista enää vuosikausiin. Fiktiiviset hahmot ovat toinen tarina.

      Molemmat lienevät yhtä saavuttamattomia joka tapauksessa mutta kertovat kuitenkin jotakin omista ihanteista.

      • Ehkä bändit kuitenkin ovat sellaisia joita fanitan.


      • Ehkä se saavuttamattomuuskin on jokin, mikä vetoaa 🤔 On vain sisäinen tarve ihailla jotakin tai jotakuta. Ehkä. 🙂


      • Elionrie kirjoitti:

        Ehkä bändit kuitenkin ovat sellaisia joita fanitan.

        Haluatko nimetä mitään bändiä? Ei ole pakko, ellet halua. 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Haluatko nimetä mitään bändiä? Ei ole pakko, ellet halua. 🙂

        Nightwishiä olen ihaillut jo pitkään. Tai sen kaltaisia.


      • Elionrie kirjoitti:

        Nightwishiä olen ihaillut jo pitkään. Tai sen kaltaisia.

        Se on hyvä. Olen Kiteellä käynyt pari kertaa Nightwish museossa. Tämä uudistettu versio olikin jo tosi viihdyttävä myös 👍
        Ja onhan heidän musiikkinsa tosi laadukasta 🤩


      • Norppa83
        Elionrie kirjoitti:

        Nightwishiä olen ihaillut jo pitkään. Tai sen kaltaisia.

        Eilen yhden kaverin kanssa keskusteltiin oliko Nightwish parempi Tarja Turusen, Anette Olzonin vai nykyisen Floor Jansenin kaudella. Tultiin tulokseen, että Tarja Turusen. Turunen oli Nightwishin ääni, joka osaltaan teki bändistä sen mistä se tultiin tuntemaan ja tunnetaan vielä nykyäänkin eli melodisesta ja oopperamaisesta hevistä. Jos joskus kuuntelen bändin musiikkia, niin yleensä Tarja Turusen kaudelta.


      • Elionrie kirjoitti:

        Nightwishiä olen ihaillut jo pitkään. Tai sen kaltaisia.

        Nightwishistä kuulin ensimmäisen kerran joskus 1990-luvun loppupuolella (taisiko olla 1996 tai 1997) Suosikista. Mulle tuli se lehti ja siitä luin, että tällainen bändi on perustettu ja laulaja on Tarja Turunen. Lehdessä taisi olla vielä bändin julistekin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nightwishistä kuulin ensimmäisen kerran joskus 1990-luvun loppupuolella (taisiko olla 1996 tai 1997) Suosikista. Mulle tuli se lehti ja siitä luin, että tällainen bändi on perustettu ja laulaja on Tarja Turunen. Lehdessä taisi olla vielä bändin julistekin.

        Taisi olla Sami Vänskä silloin vielä siinä kuvassa.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Eilen yhden kaverin kanssa keskusteltiin oliko Nightwish parempi Tarja Turusen, Anette Olzonin vai nykyisen Floor Jansenin kaudella. Tultiin tulokseen, että Tarja Turusen. Turunen oli Nightwishin ääni, joka osaltaan teki bändistä sen mistä se tultiin tuntemaan ja tunnetaan vielä nykyäänkin eli melodisesta ja oopperamaisesta hevistä. Jos joskus kuuntelen bändin musiikkia, niin yleensä Tarja Turusen kaudelta.

        Jokainen kausi bändistä on omaleimainen eikä yksikään ole huono. Totuus on kuitenkin se että Tarjan liittyminen bändiin vaikutti bändin soundiin ihan perustavanlaatuisesti.

        Muut sinfonisen metallin bändit ovat myös hyviä mutta en ole kuullut että yhdelläkään niistä olisi Tarjanlaista ääntä.


      • Elionrie kirjoitti:

        Jokainen kausi bändistä on omaleimainen eikä yksikään ole huono. Totuus on kuitenkin se että Tarjan liittyminen bändiin vaikutti bändin soundiin ihan perustavanlaatuisesti.

        Muut sinfonisen metallin bändit ovat myös hyviä mutta en ole kuullut että yhdelläkään niistä olisi Tarjanlaista ääntä.

        Komppaan tähän, että minustakin Tarjan ääni oli se, mikä sai Nightwishin lentoon 👍


    • Lähimpänä fanitusta on varmaan Laura Närhi, joka on varsin ihqu ja lahjakas musiikintekijä. 20 vuotta sitten olin keikalla, jossa parikymppiset nuoret miehet eturivissä kuorossa huusivat Lauralle, että sä oot seksi 😄 He olivat selkeästi faneja, itse käyttäydyn kuitenkin sovinnaisemmin. Tunnen Lauran lähisukulaisen, jolta aina ohimennen on voinut kysyä taiteilijan kuulumisia.

      Tällä Alizeella on miesfanikuntaa Suomessakin.. ihan kuolaavat kun esim. tätä klippiä katsovat. Itse olen pidättyvämpi tässäkin kohtaa.

      https://m.youtube.com/watch?v=zfXBNQMj2SE

      • Laura Närhi onkin varsin ihana. 😍 Mä annan sut pois on tuonut monta kertaa kyyneleet..
        Tuo onkin juuri hauska, jos on oikeasti jokin yhteys siihen idoliin. Minäkin ystävystyin Topi Sorsakosken keikkamyyjän kanssa ja olemme hyviä ystäviä edelleen 😄

        Ensin kuvittelin, että en tunne Alizeeta, mutta onhan tuo biisi tuttu ja hyvä. Pehmeä ääni ja kaunis tyttö. Mikä sen kutsuvampaa faneille 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Laura Närhi onkin varsin ihana. 😍 Mä annan sut pois on tuonut monta kertaa kyyneleet..
        Tuo onkin juuri hauska, jos on oikeasti jokin yhteys siihen idoliin. Minäkin ystävystyin Topi Sorsakosken keikkamyyjän kanssa ja olemme hyviä ystäviä edelleen 😄

        Ensin kuvittelin, että en tunne Alizeeta, mutta onhan tuo biisi tuttu ja hyvä. Pehmeä ääni ja kaunis tyttö. Mikä sen kutsuvampaa faneille 🙂

        Pehmeä ääni ja kaunis tyttö.. jälkimmäiseen liittyykin se, että lapsen kasvot-naisen vartalo on vähän arveluttava konsepti ja saa aikaan epämukavan olon. Siksi olenkin enempi ulkokehällä Alizeen fanittamisen suhteen. Laulajana on raikas ja muutenkin ranskalaisuuden ystävänä tykkään kyllä.


    • Enpä ole oikeastaan koskaan fanittanut ketään, paitsi pienenä Lepakkomiestä. ; )

      Arvostan eräitä yksilöitä, mutta en seuraa heidän tekemisiään tahi kuulumisiaan sen kummemmin etenkin useimpien heistä ollessa kuolleita jo kauan sitten.

      • Lepakkomies 😘 Minäkin kuuluin lapsena Mustanaamiokerhoon 🤭


      • Xena-183 kirjoitti:

        Lepakkomies 😘 Minäkin kuuluin lapsena Mustanaamiokerhoon 🤭

        Minulla oli Lepakkomies-viitta ja Lepakkoauton metallinen pienoismallikin, mistä nykyään nostalgianälkäiset maksaisivat tonneja. Valitettavasti omani leikittiin loppuun, jonka jälkeen se lensi roskiin. Siksihän ne nykyään niin arvokkaita ovatkin.


      • kollimaattori kirjoitti:

        Minulla oli Lepakkomies-viitta ja Lepakkoauton metallinen pienoismallikin, mistä nykyään nostalgianälkäiset maksaisivat tonneja. Valitettavasti omani leikittiin loppuun, jonka jälkeen se lensi roskiin. Siksihän ne nykyään niin arvokkaita ovatkin.

        Hienot rekvisiitat sinulla on ollutkin 👍
        Minä olin onnellinen Mustanaamiokerhon jäsenkortista 🤭


    • Anonyymi

      Nukkumattia <3

      • Se on hienoa, että jostakusta nukkuminen ei ole yliarvostettua 🤭


      • Minäkin fanitan kohta tai ainakin yritän.


    • Anonyymi

      Xena, aloituksesi Sorsakoskesta ja sinusta saa yltiöromanttisen kuvan. En voi olla muistamatta persoonallisuuskuvaasi, joka oli liki omaani 🤭

      Ei minulla yksittäistä sellaista, vaan tähtäimessä on fanitukseni liikkuva maalitaulu, jonka yritän ampua joka kerta alas.

      Lähinnä aloitustasi voisi omani olla Tuomari Nurmion Kurjuuden Kuningas :)

      https://youtu.be/FWqsP-IxE0Y

      Olen pyytänyt nimmarit Maija Vilkkumaalta, Ismo tai Ilkka Alangolta ja Pauli Hanhijoelta. Kaikki muualla kuin keikalla.

      Olen itsekäs ja mustasukkainen fanitukseni suhteen. Haluan tuntea sen perinpohjin. Hyvä fanitukseni kohteelle, ettei fanitukseni kohdistu mihinkään konkreettiseen 😁

      t.sxth

      • Voi hitsi! Oliko se jokin Randen visailu, kun en muistakaan missä oli puhe persoonallisuuksista 🤔
        Mut joo, minä olin ujo ja herkkä tyttö, joten kyllähän tuo kohtaamknen liikutti maailmankuvaani pitkäksi aikaa.🤭

        Tuomari Nurmiolla on hyviä biisejä ja tuo on yksi parhaista 👍

        Yksi puoli fanituksessa saattaakin olla fanien liika omistamisenhalu ja se saattaa äärimmäisyyksiin vietynä olla epätervettäkin.
        Se on hyvä jos tunnistaa oman rajallisuutensa 😉


      • Toivottavasti ei ole kovat piipussa, kun osuu. ;D


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Toivottavasti ei ole kovat piipussa, kun osuu. ;D

        Odotan ja jännitä. Jotain odotettavaa ja elämänsisältöä Sullekin hifistelijä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Odotan ja jännitä. Jotain odotettavaa ja elämänsisältöä Sullekin hifistelijä.

        Odotat ja minun pitää jännittää. Kuulostaa reilulta työnjaolta. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Odotan ja jännitä. Jotain odotettavaa ja elämänsisältöä Sullekin hifistelijä.

        Nyt on liikaa negatiivista energiaa ilmassa


      • Xena-183 kirjoitti:

        Nyt on liikaa negatiivista energiaa ilmassa

        Hän ei selvästikkään tykännyt huumoristani. Näitä riittää. :D


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Hän ei selvästikkään tykännyt huumoristani. Näitä riittää. :D

        En mä huomannut tuota :) Kuka lie, otetaan se mukaan metsästykseen. Kyllä se sieltä esiin tulee kun rauhassa odotetaan ;) olen tuntenut sen läsnäolon jo vähän aikaa.

        t.sxth

        PS. metsästysreissuilla syödään aina jahtimakkaraa. Siinä on sopivasti valkosipulia kartoittamaan oudot vampyyrit ja haamuilijat, olkoon vaikka mitä energiaa :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        En mä huomannut tuota :) Kuka lie, otetaan se mukaan metsästykseen. Kyllä se sieltä esiin tulee kun rauhassa odotetaan ;) olen tuntenut sen läsnäolon jo vähän aikaa.

        t.sxth

        PS. metsästysreissuilla syödään aina jahtimakkaraa. Siinä on sopivasti valkosipulia kartoittamaan oudot vampyyrit ja haamuilijat, olkoon vaikka mitä energiaa :)

        Täytyy sitten huomioida metsästysajat, jos on kyse osittain rauhoitetusta saaliista 😉


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Täytyy sitten huomioida metsästysajat, jos on kyse osittain rauhoitetusta saaliista 😉

        Ja pöh. Täällä ei sellaista käydä kyselemään enää tässä vaiheessa 😂💦 . Väijyn täällä herkeämättä passissa 😀
        t.sxth


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja pöh. Täällä ei sellaista käydä kyselemään enää tässä vaiheessa 😂💦 . Väijyn täällä herkeämättä passissa 😀
        t.sxth

        Okei 😂
        Passissa voi tulla vilu. Muista pitää lämmintä yllä ja alla 😉


    • Anonyymi

      Konsta Hietasta siinä vasta on hieno artisti, ja näyttelijä ☺️ näyttelee salkkareissa,tekee upeita biisejä. Minulla on itse piirtämiäni kuvia Konstalta☺️ ja olen joskus päässyt viestittelemään Konstan kanssa☺️ https://youtu.be/FSd6CTeHf7A kannattaa siis kuunnella Konstan lauluja,ei tiedä vaikka tykästyisi niihin,ja Facebookista löytyy Konsta Hietanen Fab club ryhmä☺️ siellä keskustellaan Konstan uraan liittyvistä asioista ☺️

      • Sinulla on siis oikein tuore kokemus fanittamisesta 👍
        Minä muistan Konstan Tenavatähdestä sekä Poika ja Ilves -elokuvasta. 🙂
        En olekaan seurannut hänen uraansa sen jälkeen.
        Tuo kappale olikin tosi koskettava. Kiitos siitä.


    • Anonyymi

      Nuoruudessa eka luokalla oli pakko fanittaa Urho Kalevaa ja Jeesusta.
      Opettajat puhuivat heistä kunnioitettavaan sävyyn.
      Staroja joista kaikki toisinaan puhuivat, jopa televisiossa.
      Tuo esihistoriallinen aika oli Suomessa muutenkin tosi hauskaa ja rentoa. Seuraavassa pala hersyvää komediaa parhaimmillaan. Oli onni syntyä Suomeen.

      https://www.facebook.com/elavaarkisto/videos/elämänmeno-nuoruus/635342280225544/

      • Tuo linkki ei taida nyt toimia, mutta ymmärrän mitä tarkoitat. - Minun alakoulun rehtorini ihannoi Tuntematonta sotilasta.. Hän soitti aina Itsenäisyyspäivän aikaan nauhalta sellaista kohtausta, missä ambulanssi syttyy tuleen ja mies huutaa apua, kun hänellä ei ole jalkoja, että pääsisi pois..
        En ole tänä päivänä katsonut yhtään Tuntemattoman sotilaan elokuvaversiota ja vieläkin ahdistaa tuo muistikuva, kun kuulen korvissani huudon..


      • UKK ja Jeesus...No, eräänlaisia staroja hekin.


      • Jesus Christ superstar niin kuin Andrew Lloyd Webberin musikaalin nimikin kuuluu.


    • Anonyymi

      Minä en fanita ketään.

      • Sekin on ihan ok 🙂


    • Anonyymi

      Jotain fiktiivisiä hahmoja tullut varmaan jollain tapaa fanitettua, sarjoista kuten aikoinaan Taistelupari ja sitten uudemmista joku Dexter, Silta, House. Että kohtalonsa kiinnostaneet sarjan seuraamiseen asti. Toki kirjoissakin, lapsena ainakin, ollut näitä mitä pitänyt esikuvallisina. Niin no musiikkia toki sitten levyjen keräilemisen mielessä, mutta se ei liity sen artistin persoonaan oikeastaan, siitä toki juuri tiedäkään. Vaan se tekemänsä musa se pointti. Tätä vaihetta ennen jos kävi katsomassa bändiä niin siinä oli enemmän juju ihan se kavereiden kanssa oleminen. Kai muutama nimmarikin mukaan tarttui muistoksi yhteisestä kokemuksesta, olikohan johonkin farkkuliiviin sitten, dingoa, boikottia yms.

      • Dempsey&Makepeace olikin hyvä sarja 👍
        Samoin Silta. Erityisesti ensimmäinen tuotantokausi oli huippu. Sofia Helin on loistava 🤩
        Musiikista on aina mukava nauttia kaverin kanssa tai porukalla 🙂


      • Anonyymi

        Taistelupari oli niin paras! Hehän menivät oikeasti naimisiin 1989 ja ovat yhä.


    • Anonyymi

      Fanitat vai ihailet? Käsitän fanittamisen niin, että juoksee kaikilla keikoilla (jos on artisti) ympäri maata tai maailmaa ja kerää kaiken mahdollisen krääsän tähän liittyen. Ihailu taas lienee, että oikeesti pitää jostain, mutta ei ramppaa joka paikassa perässä.
      Itse ihailin ja ihailen edelleen V-M. Loiria. Hän oli todella monipuolinen ja hyvä vähän kaikessa urheilu mukaanlukien. Ei tule toista tällaista meille, kuten ei tule toista Elvistäkään maailmalle.

      • V-M Loiri olikin todella ainutlaatuinen monilahjakkuus. 🤩

        Niin.. fanittamiseen kuuluu ihailu, mutta toki kaikki ihailu ei varsinaisesti ole fanittamista. Minun mielestäni (tämä on vain mutu) fanittaa voi vain elävää kohdetta. Voin olla väärässä. 🙂
        Nykyään internet, fanisivut, keskustelupalstat, konserttien striimaukset ym. mahdollistavat fanituksen seuraamisen vähän kauempaakin kuin ennen 🙂


    • Anonyymi

      Fanitan Nannaa

      • Okei. Onko tämä Nanna joku kotimainen tai ulkomainen artisti? 🙂 Nimensä ei heti soita mitään kelloa, sorry.


      • Anonyymi

        Minäkin pidän kovasti Nannasta. Nanna Susi on yksi vahvimpia ajan taiteilijoita mitä tulee ilmaisuvoimaan ja värien käyttöön intensiivis-herkällä tavalla. Upea nainen myös muuten!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin pidän kovasti Nannasta. Nanna Susi on yksi vahvimpia ajan taiteilijoita mitä tulee ilmaisuvoimaan ja värien käyttöön intensiivis-herkällä tavalla. Upea nainen myös muuten!

        Ahaa 🙂 Taidemaalareita ei vielä ole juuri nostetukaan esiin. Kiva laajennus fanitukseen👍


    • Anonyymi

      Kun Xena-nimikin on mielikuvitussarjoista, niin minä fanitin tuota avauussarjasta, Doyle, kunnes kyllästyin jo naamaan ja samoihin ilmeisiinkin :

      https://tvdatabase.fandom.com/wiki/Doyle/Andromeda

      Esiintyy siis Andromeda-avaruusjutussa voimakkaana androidi-tai, noh sellaisena naisena, vihjeenä: maapallo todellakin räjähtää palasiksi viimeisessä tuotannossa 5. :D

      • Xena on hieman vanhempi kuin Doyle, mutta varmaan jotakin samaa 😉

        Näyttelijä saattaa tosiaan jäädä roolinsa vangiksi, jos se on kovin yksipuolinen eikä kehity. - Xenahan tuli alunperin Hercules -sarjasta spin-offina. Kuten Reinikainen Tankki täyteen -sarjasta 😁


    • Anonyymi

      Ihailu on yksi rakkauden muoto. Aika pinnallinen, mutta kokijalleen todellinen. Ihailtava on idealisoitu, lähes ellei melkein täydellinen, virheetön, Iha-Na.

      Ai, ai, kun tuleekin särö. Ihailijan totuuden paikka. Joko kieltää vian olemassa olo tai selittää se tyhjäksi. Niellä totuus… tunnustamatta sitä.

      • Se onkin idolille kova tehtävä pitää imagonsa riittävän muuttumattomana, jotta fanituksen kohteena oleminen ei kärsi. Särö imagossa helposti kasvaa ja suosio vähenee.

        Toisaalta fani saattaa tarkoituksella itse pysytellä sen verran etäällä, ettei hänen idolinsa inhimilliset piirteet ja mahdolliset erehdykset niin haittaa 🤔


    • Minä fanitan Sanna Marinia. Siinä naisessa on munaa vaikka muille jakaa.

      • Ainakin hänen kykynsä ovat päässeet hyvin esiin tässä ajassa 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ainakin hänen kykynsä ovat päässeet hyvin esiin tässä ajassa 🙂

        Toivon että itsellänikin olisi läpi elämän yhtä vakuuttava poker face.


      • stadinainen kirjoitti:

        Toivon että itsellänikin olisi läpi elämän yhtä vakuuttava poker face.

        Enpä tiedä onko sellainen taito synnynnäistä vai voisiko sitä harjoitella 🤔
        Minulla on kyllä sellaiset kasvot, mistä näkee heti, jos yrittäisin kertoa totuuden vierestä..


      • Xena-183 kirjoitti:

        Enpä tiedä onko sellainen taito synnynnäistä vai voisiko sitä harjoitella 🤔
        Minulla on kyllä sellaiset kasvot, mistä näkee heti, jos yrittäisin kertoa totuuden vierestä..

        Kyllä se usein opittua on. Itse opin lapsuudenkodissa pomon ja näyttelijän roolit. Olen aika hyvä näyttelijä mutta Sanna parempi.


    • Anonyymi
      • Oliko kyse tuon kappaleen esittäjästä vai sanomasta? 🙂


    • Anonyymi

      En ketään. Miksi edes pitäisi. En ymmärrä koko fanittamista💩

      • Ei fanittaminen olekaan millään tavalla pakollista, mutta siitä oli hauska keskustella, kun siitä on erilaisia kokemuksia 🙂


    • Anonyymi

      Itse fanitan kasperi kapasta

      • Okei. Urheilupuolelta 👍
        Taisi hänen isänsäkin olla jo jääkiekon pelaaja? Kasperi on kova änäripelaaja 🙂


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mistreat

      • Jahas 🤔
        Punk yhtye? Ok 👍


    • Anonyymi

      Minä fanitan Ozawa Torua. Olen nähnyt miehen laukeavan valehtelematta ainakin 1500 kertaa. Yksi Japanin elokuva-alan menestyneimmistä näyttelijöistä.

      Miehen näyttelemistä on naurettavaa katsoa ja ilmeet eleet saa aina nauramaan. Lisäksi se, että kyseessä on kaljuuntuva vanha ukko joka hoonaa kauniita nuoria naisia on jotenkin perverssiä

      Pieni särö fanitukseeni tuli kun kerran törmäsin videoon, jossa Ozawaa "p*ntiin p*rseeseen" ja hän myös teki saman toiselle miehelle. Olipa videossa vielä orallinenkin kohtaus.

      Olin muutaman päivän järkyttynyt asiasta, mutta kai tämä on sitä nykyaikaa.

      • Tämä herra ei ns. kuulu tuttavapiiriini. Varmaankin hyvin taitava siinä mitä tekee.


    • Anonyymi
      • Aivan 🙂
        Montako lie vielä alas ampumattakaan..
        Hyvä biisi 👍


    • Anonyymi

      mene kaupunkiin ja etsi parempi kumppani kuon koira tai joku muu vaikka itsekikin sitten, ehkä suosittaisin itse Atlantic Cityä tai Las Vegasia, mutta jokainen kaupunkikin on parempi kuin...

      https://www.youtube.com/watch?v=z_m4Qb0iW-o

    • Anonyymi
      • Melko legendaarinen 👍


    • Anonyymi

      fanitus-juttu on sinänsä aika hauska, itsellä ei ole nyt mielessä, oli tuo Doyle-androidi ja Xena mutta nyt ei mitään mutta todellisesta maalimasta sitten:

      Joku koputtaa ovea: isäntä avaa oven, tulee vain sanonta ja ampuu Colt Pythonilla isokaliiberille suollaaqn kalloon: aikasi loppui nyt... ja katoaa afikkqaqan.

    • Nyt täytyy pyörtää vähän omia puheita. Tuolla ylempänä sanoin, etten tule enää ainakaan vähään aikaan tähän ketjuun kommentoimaan, mutta täytyy vielä laittaa tää yks kommentti. Tässä illan hämärtyessä olen kuunnellut yhtä mun suosikkiartistia (ei Paul Rodgers, vaikka häntäkin olen taas kuunnellut) Rory Gallagheria. Tämä mies oli irlannin lahja rockille ja bluesille. Aina välillä hämmästyttää kuinka hyvin hän soittikaan kitaraa ja ylipäätään veti kappaleita. Aina satasella. Niin kuin tässä seuraavassa pätkässä. He was a real deal.
      https://www.youtube.com/watch?v=f5YcJdRhA1E

      • No todella💪
        Kiitos Norppa83 👍 En ollut kuullut tätä biisiä aiemmin, mutta olipa siinä 12 minuuttia täynnä hyvää energiaa! 😄
        Tykkäsin tosi paljon myös kitarasta. Olisipa ollut hauska nähdä tätä livenä joskus!

        Tuossa jokin aika sitten, kun laitoin työkoneen kiinni minulla olikin vähän nuutunut olo. Sitten soi ovikello ja kaksi koululaista tulivat myymään tuoretta metrilakua luokkaretkensä hyväksi. Ostin kaksi pussia.. 😁 Nyt kun linkitit tuon biisin, istuin nojatuolissa, avasin tuoreen lakupussin ja kuuntelin tuon huolella. Nyt tuntuukin jo ihan siltä, että tästäkin päivästä selvittiin 👍

        Joo, ymmärrän täysin, että tykkäät 😀


      • Xena-183 kirjoitti:

        No todella💪
        Kiitos Norppa83 👍 En ollut kuullut tätä biisiä aiemmin, mutta olipa siinä 12 minuuttia täynnä hyvää energiaa! 😄
        Tykkäsin tosi paljon myös kitarasta. Olisipa ollut hauska nähdä tätä livenä joskus!

        Tuossa jokin aika sitten, kun laitoin työkoneen kiinni minulla olikin vähän nuutunut olo. Sitten soi ovikello ja kaksi koululaista tulivat myymään tuoretta metrilakua luokkaretkensä hyväksi. Ostin kaksi pussia.. 😁 Nyt kun linkitit tuon biisin, istuin nojatuolissa, avasin tuoreen lakupussin ja kuuntelin tuon huolella. Nyt tuntuukin jo ihan siltä, että tästäkin päivästä selvittiin 👍

        Joo, ymmärrän täysin, että tykkäät 😀

        En muista miten alunperin löysin Roryn musiikin. Jossain netin syövereissä nimi vissiin pompahti esiin niin kuin monet mun suosikeista alunperin ja sellaisetkin, jotka ei niin suosikkeja, mutta kuuntelen joskus. Rory oli todella lahjakas muusikko. Ei soittanut vain kitaraa (sähkö ja akustinen), vaan osasi soittaa hyvin myös esim. huuliharppua ja saksofonia. Oli muusikkona täysin itseoppinut. Ja vaikka kitaristina ehkä parempi kuin laulajana, niin pidän hänen lauluäänestään ja sopiihan se hyvin esim. tuohon bluesiin. Ja bluesia Rory vetikin kuin täysverinen bluesmies. Ei ihme, että monet kitaristit fanittaa häntä ja pitää yhtenä esikuvanaan.

        Ja jos nyt vähän aihetta sivutaan (ja mennään ehkä hieman pinnalliseksikin), niin olihan Rorykin erittäin söpönnäköinen nuorena. Ja komea. Mutta tämä ei ole se perimmäinen syy miksi kuuntelen hänen musiikkiaan, ei myöskään esim. tuon Paul Rodgersin kohalla, mutta on vain huomioitu asia.


      • Xena-183 kirjoitti:

        No todella💪
        Kiitos Norppa83 👍 En ollut kuullut tätä biisiä aiemmin, mutta olipa siinä 12 minuuttia täynnä hyvää energiaa! 😄
        Tykkäsin tosi paljon myös kitarasta. Olisipa ollut hauska nähdä tätä livenä joskus!

        Tuossa jokin aika sitten, kun laitoin työkoneen kiinni minulla olikin vähän nuutunut olo. Sitten soi ovikello ja kaksi koululaista tulivat myymään tuoretta metrilakua luokkaretkensä hyväksi. Ostin kaksi pussia.. 😁 Nyt kun linkitit tuon biisin, istuin nojatuolissa, avasin tuoreen lakupussin ja kuuntelin tuon huolella. Nyt tuntuukin jo ihan siltä, että tästäkin päivästä selvittiin 👍

        Joo, ymmärrän täysin, että tykkäät 😀

        Rory oli energinen soittaja. Luonteeltaan kiltin ja ystävällisen oloinen ja ehkä hieman ujo (sen perusteella mitä hänet tunteneet ja hänet tavanneet ihmiset hänestä ovat sanoneet), mutta lavalla ei ollenkaan ujo. Ihan kuin olisi muuttunut silmissä. Esityksen ajan oli lähes kuin toinen mies ja sitten esityksen päätyttyä taas muuttui omaksi hieman ujohkoksi ja pehmeä-ääniseksi itsekseen (itse luonnehdin hänen puheääntään pehmeäksi ja ystävälliseksi).


      • Norppa83 kirjoitti:

        En muista miten alunperin löysin Roryn musiikin. Jossain netin syövereissä nimi vissiin pompahti esiin niin kuin monet mun suosikeista alunperin ja sellaisetkin, jotka ei niin suosikkeja, mutta kuuntelen joskus. Rory oli todella lahjakas muusikko. Ei soittanut vain kitaraa (sähkö ja akustinen), vaan osasi soittaa hyvin myös esim. huuliharppua ja saksofonia. Oli muusikkona täysin itseoppinut. Ja vaikka kitaristina ehkä parempi kuin laulajana, niin pidän hänen lauluäänestään ja sopiihan se hyvin esim. tuohon bluesiin. Ja bluesia Rory vetikin kuin täysverinen bluesmies. Ei ihme, että monet kitaristit fanittaa häntä ja pitää yhtenä esikuvanaan.

        Ja jos nyt vähän aihetta sivutaan (ja mennään ehkä hieman pinnalliseksikin), niin olihan Rorykin erittäin söpönnäköinen nuorena. Ja komea. Mutta tämä ei ole se perimmäinen syy miksi kuuntelen hänen musiikkiaan, ei myöskään esim. tuon Paul Rodgersin kohalla, mutta on vain huomioitu asia.

        Toki. Eihän mukava ulkonäkö koskaan haittaa artistia, mutta kyllä se on soittotaidot, ääni, tai mikä hänen instrumenttinsa sitten onkaan, mikä ratkaisee 🙂

        Minä tykkään kuunnella musiikkia aika ennakkoluulottomasti ja välillä sitten voi tulla tuollaisia helmiä vastaan 👍


      • Norppa83 kirjoitti:

        Rory oli energinen soittaja. Luonteeltaan kiltin ja ystävällisen oloinen ja ehkä hieman ujo (sen perusteella mitä hänet tunteneet ja hänet tavanneet ihmiset hänestä ovat sanoneet), mutta lavalla ei ollenkaan ujo. Ihan kuin olisi muuttunut silmissä. Esityksen ajan oli lähes kuin toinen mies ja sitten esityksen päätyttyä taas muuttui omaksi hieman ujohkoksi ja pehmeä-ääniseksi itsekseen (itse luonnehdin hänen puheääntään pehmeäksi ja ystävälliseksi).

        Okei. Olet ilmeisesti bongannut netistä jotakin haastattelujakin? 🙂 Ne avaavat varmaankin henkilökuvaa vielä syvemmin.

        Jotkut artistit ovat tosiaan sellaisia, että he syttyvät lavalla. Saavat yleisöstä energiaa. On vaikea sanoa, että he olisivat lavalla jotenkin enemmän "oma itsensä", koska kumpikin käyttäytyminen on heitä itseään.

        Tosin silloin voi olla, että he ovat vielä keskimääräistäkin herkempiä taiteilijaluonteita. 🤔


      • Xena-183 kirjoitti:

        Toki. Eihän mukava ulkonäkö koskaan haittaa artistia, mutta kyllä se on soittotaidot, ääni, tai mikä hänen instrumenttinsa sitten onkaan, mikä ratkaisee 🙂

        Minä tykkään kuunnella musiikkia aika ennakkoluulottomasti ja välillä sitten voi tulla tuollaisia helmiä vastaan 👍

        En jaksanut kuunnella koko ajan Bad Companya ja ylipäätään Rodgersia ja vaihdoin välillä toiseen ja nyt se oli Rory. Rakastan silti molempien miesten eli Roryn ja Rodgersin tulkintoja, ajatonta musiikkia ja huikeita artisteja.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Toki. Eihän mukava ulkonäkö koskaan haittaa artistia, mutta kyllä se on soittotaidot, ääni, tai mikä hänen instrumenttinsa sitten onkaan, mikä ratkaisee 🙂

        Minä tykkään kuunnella musiikkia aika ennakkoluulottomasti ja välillä sitten voi tulla tuollaisia helmiä vastaan 👍

        Johan jo tuota Companya ja ylipäätään Rodgersia olen kuunnellut jo varmaan noin parin viikon ajan iltaisin.

        Mulla musiikin kuuntelu menee monesti niin, että joku suosikki tai uusi tuttavuus, josta innostun nousee päällimmäiseksi ja sitä sitten saatan luukuttaa enemmän tai vähemmän niin kauan kuin tuntuu siltä ja sitten kun sisäinen tunne sanoo, että välillä voisi kuunnella jotain muuta tai lipuu siihen, etten jaksa kuunnella vähään aikaan mitään, niin sitten se on niin. Sitten taas jonain toisena hetkenä joku toinen artisti tai bändi nousee päällimmäiseksi joksikin aikaa sitä kuuntelen ja saatan tietoakin etsiä tai syventää jo olemassa olevia tietoja.


      • Norppa83 kirjoitti:

        En jaksanut kuunnella koko ajan Bad Companya ja ylipäätään Rodgersia ja vaihdoin välillä toiseen ja nyt se oli Rory. Rakastan silti molempien miesten eli Roryn ja Rodgersin tulkintoja, ajatonta musiikkia ja huikeita artisteja.

        Kyllä vaihtelu virkistää tuossakin.
        Vaikka minä tosiaan nuorempana fanitin Topi Sorsakoskea, niin olen kuunnellut samalla tosi paljon sekä kotimaista että ulkomaista musiikkia.

        Minä en kuitenkaan perehdy noin syvällisesti artisteihin. Toki olen ostanut jonkin kirjan, mikä Sorsakoskesta kirjoitettiin ja se on hyvä. 👍 Muuten minulla on paljon sellaisia biisejä, joista pidän kovasti, mutta en tiedä niiden nimeä enkä ehkä esittäjääkään. 🙂


      • Norppa83 kirjoitti:

        Johan jo tuota Companya ja ylipäätään Rodgersia olen kuunnellut jo varmaan noin parin viikon ajan iltaisin.

        Mulla musiikin kuuntelu menee monesti niin, että joku suosikki tai uusi tuttavuus, josta innostun nousee päällimmäiseksi ja sitä sitten saatan luukuttaa enemmän tai vähemmän niin kauan kuin tuntuu siltä ja sitten kun sisäinen tunne sanoo, että välillä voisi kuunnella jotain muuta tai lipuu siihen, etten jaksa kuunnella vähään aikaan mitään, niin sitten se on niin. Sitten taas jonain toisena hetkenä joku toinen artisti tai bändi nousee päällimmäiseksi joksikin aikaa sitä kuuntelen ja saatan tietoakin etsiä tai syventää jo olemassa olevia tietoja.

        Millaisilla välineillä yleensä kuuntelet kotona musiikkia? 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Toki. Eihän mukava ulkonäkö koskaan haittaa artistia, mutta kyllä se on soittotaidot, ääni, tai mikä hänen instrumenttinsa sitten onkaan, mikä ratkaisee 🙂

        Minä tykkään kuunnella musiikkia aika ennakkoluulottomasti ja välillä sitten voi tulla tuollaisia helmiä vastaan 👍

        Ja välillä myös elokuvat nousee musiikin edelle ja tällaisena kautena, kun olen innostunut enemmän elokuvista katson niitä televisiosta, jos tulee hyviä ja/tai Yle Areenasta. Ja muutenkin televisiota tulee katseltua tällaisena aikana enemmän tai vähemmän. Nyt en ole katsonut televisiota ehkä noin reiluun kahteen viikkoon tai kohta jopa jo kolmeen viikkoon, kun olen enemmän keskittynyt musiikin kuunteluun tällä hetkellä.

        Oli mulla tuossa viime vuonna loppuvuodesta myös kausi, kun historia kiinnosti vähän aikaa eniten (esim. 1960-ja 1970-luvut).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ja välillä myös elokuvat nousee musiikin edelle ja tällaisena kautena, kun olen innostunut enemmän elokuvista katson niitä televisiosta, jos tulee hyviä ja/tai Yle Areenasta. Ja muutenkin televisiota tulee katseltua tällaisena aikana enemmän tai vähemmän. Nyt en ole katsonut televisiota ehkä noin reiluun kahteen viikkoon tai kohta jopa jo kolmeen viikkoon, kun olen enemmän keskittynyt musiikin kuunteluun tällä hetkellä.

        Oli mulla tuossa viime vuonna loppuvuodesta myös kausi, kun historia kiinnosti vähän aikaa eniten (esim. 1960-ja 1970-luvut).

        Sinulla on tosiaan ihanan laaja-alaiset kiinnostuksen kohteet 😀

        Minullakin on kausia, jolloin katson kaikki mahdolliset ennen näkemättömät poliisisarjat Areenasta, mutta välillä katson tuskin TV Uutisia.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Johan jo tuota Companya ja ylipäätään Rodgersia olen kuunnellut jo varmaan noin parin viikon ajan iltaisin.

        Mulla musiikin kuuntelu menee monesti niin, että joku suosikki tai uusi tuttavuus, josta innostun nousee päällimmäiseksi ja sitä sitten saatan luukuttaa enemmän tai vähemmän niin kauan kuin tuntuu siltä ja sitten kun sisäinen tunne sanoo, että välillä voisi kuunnella jotain muuta tai lipuu siihen, etten jaksa kuunnella vähään aikaan mitään, niin sitten se on niin. Sitten taas jonain toisena hetkenä joku toinen artisti tai bändi nousee päällimmäiseksi joksikin aikaa sitä kuuntelen ja saatan tietoakin etsiä tai syventää jo olemassa olevia tietoja.

        Oli taas kiva jutella Norppa83.
        Lähden nyt hakemaan tytärtä junalta.
        Mukavaa illan jatkoa sinulle 🙋‍♀️


      • Xena-183 kirjoitti:

        Sinulla on tosiaan ihanan laaja-alaiset kiinnostuksen kohteet 😀

        Minullakin on kausia, jolloin katson kaikki mahdolliset ennen näkemättömät poliisisarjat Areenasta, mutta välillä katson tuskin TV Uutisia.

        Itse lakkasin katsomasta jo kauan aikaa sitten tv-uutisia, kun niistä ei aina jäänyt kauheasti mieleen. Paitsi ehkä sää ja erilaiset katastrofit ja muut suuremmat tapahtumat, mutta muuten suurin osa haipui pois jo kun uutisten lopputunnari pärähti käyntiin.

        Mää oon aina ollut moneen suuntaan kallellaan. Jo lapsena. Mutta suurimmat mielenkiinnonkohteet niin kuin vaikka musiikki, elokuvat ja historia ovat pysyneet vuosi toisensa perään Viime vuosina mukaan on tullut korttien askartelu ja sitten onkin syntynyt esim. sukulaisille joulukortteja, pääsiäiskortteja, syntymäpäiväkortteja sun muita.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Millaisilla välineillä yleensä kuuntelet kotona musiikkia? 🙂

        Musiikkia kuuntelen Youtubesta lähinnä. Joskus CD-soittimella. Ennen kuin sain tietokoneen lainasin aina kirjastosta Cd-levyjä (vieläkin joskus), mutta sen jälkeen kun sain koneen ja keksin vähän myöhemmin Youtuben, niin maailma avartui ja rupesin kuuntelemaan musiikkia pääsääntöisesti sieltä.

        Joskus olen ajatellut, että pitäisikö joskus hommata hyvä levysoitin ja sotaa LP-levyjä. Mutta sitten kun mietin mitä levyjä haluisin, niin en keksinyt kovin montaa. Musta ei oikein tulis levyjen keräilijää, kun en muutenkaan ole hamstraaja. MUtta ainakin teoriassa ajatuksena houkuttava, siis omistaa levysoitin. Harmittaa, kun en yhdeltä SPR-kirpputorilta kerran ostanut, kun oli priimakunnossa vanha (ehkä 1970-tai 80 -luvulta) oleva. Mutta sitä on enää turha haikailla, mennyt on mennyttä.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Okei. Olet ilmeisesti bongannut netistä jotakin haastattelujakin? 🙂 Ne avaavat varmaankin henkilökuvaa vielä syvemmin.

        Jotkut artistit ovat tosiaan sellaisia, että he syttyvät lavalla. Saavat yleisöstä energiaa. On vaikea sanoa, että he olisivat lavalla jotenkin enemmän "oma itsensä", koska kumpikin käyttäytyminen on heitä itseään.

        Tosin silloin voi olla, että he ovat vielä keskimääräistäkin herkempiä taiteilijaluonteita. 🤔

        Olen katsonut haastatteluja aika monista mun suosikkiartisteista, tosin en kaikista. Ja suosikkiartistien ja suosikkibändien kappaleista liveversioita, joko ilman liikkuvaa kuvaa tai liikkuvan kuvan kera. Nykyään ehkä enemmän suosin juurikin liveversioita, mutta kyllä kuuntelen studioversioitakin ja joskus myös kokonaisia albumeja.

        Rorylla on laaja katalogi, mies kun oli ahkera tekemään musiikkia ja myös ahkerasti esitti sitä keikoilla ympäri maailmaa.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Oli taas kiva jutella Norppa83.
        Lähden nyt hakemaan tytärtä junalta.
        Mukavaa illan jatkoa sinulle 🙋‍♀️

        Kiitos keskustelusta. Kuulemisiin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse lakkasin katsomasta jo kauan aikaa sitten tv-uutisia, kun niistä ei aina jäänyt kauheasti mieleen. Paitsi ehkä sää ja erilaiset katastrofit ja muut suuremmat tapahtumat, mutta muuten suurin osa haipui pois jo kun uutisten lopputunnari pärähti käyntiin.

        Mää oon aina ollut moneen suuntaan kallellaan. Jo lapsena. Mutta suurimmat mielenkiinnonkohteet niin kuin vaikka musiikki, elokuvat ja historia ovat pysyneet vuosi toisensa perään Viime vuosina mukaan on tullut korttien askartelu ja sitten onkin syntynyt esim. sukulaisille joulukortteja, pääsiäiskortteja, syntymäpäiväkortteja sun muita.

        Ihanaa, kun joku haluaa ja viitsii tehdä itse kortteja! 🤩 Minä kyllä lähetän mielelläni paljon kortteja, mutta en ole yhtään askartelu- enkä käsityöihminen 🙂 Viimeksi olen askarrellut kutsukortit lasten yo-juhliin ja se oli yhtä tuskaa.. Tytär sitten hoitikin suurimman osan. Hän on meillä erikoistunut noihin kädentaitoihin 😄
        Minulla on pari ystävää, jotka myös askartelevat kortit joko itse tai yhdessä pienten lastensa kanssa. On kiva joulunakin aina odottaa, millaisia uusia juttuja he ovat sinä vuonna kehittäneet 👍


      • Norppa83 kirjoitti:

        Musiikkia kuuntelen Youtubesta lähinnä. Joskus CD-soittimella. Ennen kuin sain tietokoneen lainasin aina kirjastosta Cd-levyjä (vieläkin joskus), mutta sen jälkeen kun sain koneen ja keksin vähän myöhemmin Youtuben, niin maailma avartui ja rupesin kuuntelemaan musiikkia pääsääntöisesti sieltä.

        Joskus olen ajatellut, että pitäisikö joskus hommata hyvä levysoitin ja sotaa LP-levyjä. Mutta sitten kun mietin mitä levyjä haluisin, niin en keksinyt kovin montaa. Musta ei oikein tulis levyjen keräilijää, kun en muutenkaan ole hamstraaja. MUtta ainakin teoriassa ajatuksena houkuttava, siis omistaa levysoitin. Harmittaa, kun en yhdeltä SPR-kirpputorilta kerran ostanut, kun oli priimakunnossa vanha (ehkä 1970-tai 80 -luvulta) oleva. Mutta sitä on enää turha haikailla, mennyt on mennyttä.

        Meidän perheessä oli joskus 80-90 luvulla vielä levysoitin ja isot pinot levyjä. Sittemmin se on kadonnut. Siis en muista onko se viety kirpputorille vai laitettu johonkin noista iäisyyslaatikoista, jotka siirtyvät joka muutossa mukana, koska niissä on tärkeää tavaraa, mutta mitä koskaan ei avata 🙂

        Minä näin jo sieluni silmin sinut tehokkaiden kaiuttimien vieressä luukutamassa täysillä musiikkia 😄 Siinä voi tietenkin naapurisopu hieman kärsiä.

        CD soitin minulla vielä on vanhan radion yhteydessä ja sitä käytän silloin tällöin. Tykkään etätyöpäivänä, että talossa on vähän ääntä. Konttorillakin minulla on oma radio. Omassa työhuoneessa se on minulla aina hiljaisella päällä. Auttaa myös keskittymistä pieni taustahäly, kun se tavallaan peittää muut mahdolliset äänet käytävältä jne.

        Youtube on kyllä yksi parhaista keksinnöistä! Kännykällä kuuntelen sieltä ja usein löytyy aarteitakin 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Meidän perheessä oli joskus 80-90 luvulla vielä levysoitin ja isot pinot levyjä. Sittemmin se on kadonnut. Siis en muista onko se viety kirpputorille vai laitettu johonkin noista iäisyyslaatikoista, jotka siirtyvät joka muutossa mukana, koska niissä on tärkeää tavaraa, mutta mitä koskaan ei avata 🙂

        Minä näin jo sieluni silmin sinut tehokkaiden kaiuttimien vieressä luukutamassa täysillä musiikkia 😄 Siinä voi tietenkin naapurisopu hieman kärsiä.

        CD soitin minulla vielä on vanhan radion yhteydessä ja sitä käytän silloin tällöin. Tykkään etätyöpäivänä, että talossa on vähän ääntä. Konttorillakin minulla on oma radio. Omassa työhuoneessa se on minulla aina hiljaisella päällä. Auttaa myös keskittymistä pieni taustahäly, kun se tavallaan peittää muut mahdolliset äänet käytävältä jne.

        Youtube on kyllä yksi parhaista keksinnöistä! Kännykällä kuuntelen sieltä ja usein löytyy aarteitakin 👍

        Mun tyyli ei ole ollenkaan soittaa musiikkia nupit kaakossa. Ajattelen aina myös naapureita, myös silloin, kun katson teeveetä. Ihan rauhallisesti kuuntelen musiikkia, tosin joskus saatan tanssia sen tahdissa.

        Äidillä ja isällä oli aikoinaan levysoitin ja paljon LP-levyjä. Muistan joitakin lapsuudesta.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mun tyyli ei ole ollenkaan soittaa musiikkia nupit kaakossa. Ajattelen aina myös naapureita, myös silloin, kun katson teeveetä. Ihan rauhallisesti kuuntelen musiikkia, tosin joskus saatan tanssia sen tahdissa.

        Äidillä ja isällä oli aikoinaan levysoitin ja paljon LP-levyjä. Muistan joitakin lapsuudesta.

        Se on aina fiksua ajatella naapureita 👍
        Meillä on tosi hyvät äänieristyset, niin naapurista ei kyllä ikinä kuulu mitään. Olivat joskus huolissaan, kun heillä oli pieni vauva, että jos hänen itkunsa iltaisin häiritsee, mutta en ollut edes kuullut mitään. Ja sanoin kyllä muistavani lasten vauva-ajan, vaikka joskus kuuluisikin jotakin, että tuskin häiriintyisinkään. 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Se on aina fiksua ajatella naapureita 👍
        Meillä on tosi hyvät äänieristyset, niin naapurista ei kyllä ikinä kuulu mitään. Olivat joskus huolissaan, kun heillä oli pieni vauva, että jos hänen itkunsa iltaisin häiritsee, mutta en ollut edes kuullut mitään. Ja sanoin kyllä muistavani lasten vauva-ajan, vaikka joskus kuuluisikin jotakin, että tuskin häiriintyisinkään. 🙂

        Tässä taloyhtiössä, jossa asun on yleensä hiljaista kuin haudassa. Ei kuulu edes koiran haukunta, vaikka mun yläkerran naapurin naapureilla on koira. Tällä hetkellä mun seinänaapurina ei asu ketään, kun asunto on ollut remontissa (kävi sitä katsomassa yks pariskunta) ja toisella puolella seinänaapurina on varastokopit ja sähkökeskus.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tässä taloyhtiössä, jossa asun on yleensä hiljaista kuin haudassa. Ei kuulu edes koiran haukunta, vaikka mun yläkerran naapurin naapureilla on koira. Tällä hetkellä mun seinänaapurina ei asu ketään, kun asunto on ollut remontissa (kävi sitä katsomassa yks pariskunta) ja toisella puolella seinänaapurina on varastokopit ja sähkökeskus.

        Se on kätevää, kun ei ole joka puolella "pintanaapureita" 🙂 Minulla on rivitalon päätyasunto, niin ei sitten tosiaan ole kuin tuo yksi seinänaapuri, jossa siis pieni lapsi.
        Taloyhtiökin on pieni ja rauhallinen 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Se on kätevää, kun ei ole joka puolella "pintanaapureita" 🙂 Minulla on rivitalon päätyasunto, niin ei sitten tosiaan ole kuin tuo yksi seinänaapuri, jossa siis pieni lapsi.
        Taloyhtiökin on pieni ja rauhallinen 👍

        Ja on hyvä, kun on rauhallista. Naapurit ei huudata musiikkia tai televisiota täysillä, ei kuulu tappelun ääniä eikä jatkuvaa koirien haukuntaa. Todellakin usein lähes hiljaista kuin hautausmaalla.


    • Anonyymi

      Fanitan Tapio Rautavaaraa. Ihailen muitakin menneitä hahmoja mutta hän on ainoa jota fanitan eli ihailen päättömästi ja silmittömästi ja suljen silmäni hänen virheiltään. Sitä kai aito fanitus on?

      • Kyllä fanituksessa voi tuollaisiakin piirteitä esiintyä, mutta ei toki välttämättä 🙂


    • Anonyymi

      En fanita mitään tai ketään. En enää osaa näin reilu 30 "fanittaa" ketään. Tai mikä sitten lasketaan fanittamiseksi.

      On olemassa vaikkapa urheilujoukkueita joita seuraan, mutta en varsinaisesti fanita. Ehkä paras esimerkki minkä nyt keksin niin jos fanittaa jotain artistia niin kuuntelee automaattisesti jos se julkaisee uuden albumin. Tai menee keikalle jos se tulee kotikaupunkiin.

      Minä tiedän paljonkin hyviä artisteja, mutta en seuraa ollenkaan missä he keikkailevat tai julkaisevatko uutta musiikkia. En muutenkaan lue viihdeuutisia, koska en lähtökohtaisesti keksi miksi helvetissä minua pitäisi kiinnostaa mitä Suvi Teräsniskalle kuuluu vaikka pidänkin hänen biiseistään.

      Mörökölli

    • Anonyymi

      Minä en fanita ketään. En ole koskaan niin tehnyt. Ihailen vain itseäni terveellä tavalla.

    • Anonyymi

      Minä kannatan kokoomusta ja vapaata markkinataloutta. Sekä muutamaa kokoomuslaista naispoliitikkoa. Arvostan varsinkin yhtä ja hänen tervettä järkeään. En sano tässä, ketä tarkoitan. Mutta on vaalea ja alle 40-vuotias. Sen verran voin paljastaa...

    • Anonyymi

      Pornon katseluun olin vähässä addiktoitua pahasti 25-20 vuotta sitten. Olin silloin vakavasti sairas. Katsoin pornoa tietokoneelta 2-3 tuntia päivässä ja tyydytin itseäni pahimmillaan 3 kertaa päivässä niin että penistä kirveli. Kaikkea muuta pornoa tuli silloin katsottua, muttei lapsipornoa. Silloin aloin vähentelemään pornon katselua, kun yhdessä alan videossa kaunis alaston nainen aikoi työntää elävän käärmeen päätä vaginaansa. Se alkoi tuntua vähän liialta. Sekä se kun hevonen astui alastonta naista, joka seisoi pystyssä. Olin tiellä tuhoon. Mutta Luoja ja hyvä suomalainen terveydenhoito tervehdytti minut. Sekä länsimaisen lääketieteen oikeat lääkkeet. Kauan se kesti, mutta kannatti odottaa. Julkisella puolella noin 17 vuotta.

    • Anonyymi

      Ihailen Lakimies Jaana Kavoniusta. Hän on Puoluejohtaja, Totuuspuolueen hallituksen puheenjohtaja ja kansalaisaktivisti.
      Hän on selvinnyt monenlaisista vaikeuksista.
      Jaana on rohkea, aikaansaava ja viisas.

    • Anonyymi

      tyttöjen jalkapallossa voi olla jotain mutta en fanita ketään oikeasti.

    • Anonyymi

      Demokratiassa on vain onlyfans. Kaikissa sen demokratsioissa.

    • Anonyymi

      hyvä juttu jos on josain tyttöjen jaslkapalosa hauskoja pelaajia.

    • Anonyymi

      Omg mä fanitan virolaista nublua ja Mikael Gabriel. Ja myös Harry potteria

    • Minä fanitan Isaac Newtonia, vaikka häntä kiinnosti myös kaiken maailman hömppätieteet.
      Newtonin johdanto differentiaalilaskentaan on hieno.

      Fanittaisin myös Einsteinia, jos niistä koukeroista jotain ymmärtäisin.

    • Anonyymi

      I'm huge fan of actor Nick Hendrix and his character Jamie Winter😍 and Midsomer Murders is my fav tv show. I write Nick's fan club and now i have his photo with signature. I'm in love ❤️

    • Tri-is.eli.Triceratops

      Mää vanitan Kynistä.

    • Anonyymi

      mutta mikä olisi joku vanha hauyska peli

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2228
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1926
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      74
      1625
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1492
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe