Raamattua lukiessa pitää ymmärtää, että Jeesuksen antamat valtuudet omille valituille opetuslapsille tarkoittivat vain heitä ja tietyn ajanjakson verrran. Ei ne mitään ikuisia lakeja ole, joita vain kopioimalla ja matkimalla samat asiat tapahtuisi nyt tässä ajassa.
Jeesus antoi valituille ja luotettaville opetuslapsilleen erikoisvallan toimia hänen sijaisenaan maan päällä, sen ajan kun Jeesus oli itse pidätyksen, kuoleman ja helluntain välisen ajan estyneenä toimimaan ihmisten hyväksi maan päällä. Niihin erikoisvaltuuksiin silloisille opetuslapsille kuului syntien anteeksiantaminen, sairauksien parantaminen, jopa kuolleitten herättäminen.
Mutta se oli määräaikainen valtakirja.
Sitä varten Jeessus antoi omaa Pyhää Henkeään opetulapsille, jotta määrätyillä opetuslapsilla olisi ollut voima tehdä niitä ihmeitä ja tunnustekoja määrätyn ajan.
Ei ne kaikki lauseet kaikkia ihmisiä koske, kuten eksyttäjät antaa ymmärtää.
"Sanottuaan tämän hän puhalsi HEITÄ kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki."
Raamattu ei ole mikään "loitsukokoelma"
20
144
Vastaukset
- Anonyymi
Kuuluisa helluntailainen Niilo Ylivainio vain julisti ja vannotti vakavasti sairaille ihmisille: "Sinä paranet Tsiisuksen niemessä, nyt!
Oikea lääkäri tutki väitöskirjaansa varten kaikki helluntailaisten 1304 väitettä ihmeparenemisista.
Kukaan ei ollu parantunut yhtään mistään. Päinvastoin.
Monet luuli parantuneensa vakavista sairauksista ja jättivät lääkkeet ottamatta vakavin seurauksin. Kuolema korjasi harhaanjohdetut ihmiset ennen aikojaan.
Ylivainio laski, että ihmeparantamis-kampanjan ansiosta he saivat kuitenkin 6000 uutta jäsentä uskonyhdistyksiinsä.
Ihmisten terveydellä puoskaroivat lahkopastorit tulisi saada samanlaiseen vastuuseen kuin valelääkärinä toimivat henkilöt.- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#177431178
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
> Raamattua lukiessa pitää ymmärtää, että Jeesuksen antamat valtuudet omille valituille opetuslapsille tarkoittivat vain heitä ja tietyn ajanjakson verrran.
Millä perusteella?
Jeesuksen sanat koskevat jokaista Jeesuksen opetuslasta niin kuin Jeesus sanoo.
Ja Jeesuksen opetuslapset ovat:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Mat.28:19-20
"Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Joh. 8:31-32
Ilmeisesti sinä et ole Jeesuksen opetuslapsi?- Anonyymi
Hurmahenkiset lahkolaiset eivät ole mitään Jeesuksen opetuslapsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmahenkiset lahkolaiset eivät ole mitään Jeesuksen opetuslapsia.
Luehan tarkemmin.
Kyllä tuo käsky annettiin vain niille 11 paikalla oleville miehille.
Matt.28
16 Ja ne YKSITOISTA opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun HE näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli HEIDÄN tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 MENKÄÄ SIIS ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen TEIDÄN kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Paavali totesi, että Jeesus ei lähettänyt häntä kastamaan.
Eipä tietenkään, koska mies taisi olla vielä silloin tappohomissa.
Eikä Paavali ollut paikalla edes helluntaina, joten oli kuulopuheiden varassa, mitä silloin tapahtui.
Siksi Paavalin puheisiin kannattaa suhtautua varauksellisesti. - Anonyymi
"Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos TE pysytte minun sanassani, niin TE totisesti olette minun opetuslapsiani; ja TE tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä TEIDÄT vapaiksi".
Joh. 8:31-32
Ei siinä puhuta mitään harhaoppisista laholaisista.
- Anonyymi
Markuksen loppuosa esim. on jälkikäteen tuntemattoman runoilijan tekstiä ja satojen vuosien perästä kirjoitettu ja lisätty sinne riitaisassa kirkolliskokouksessa.
Jeesus ei todellakaan kuolemansa jälkeen puhunut, että kun vaan uskotaan ja kastetaan, niin voidaan antaa myrkkykäärmeiden purra vapaasti ja vaikka juodaan myrkkyä niin ei mitää hätiä, tai ojennellaan käsiä ja sairaat paranee.
Asiasta on varoitus, -92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla:
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]- Anonyymi
Matt.28 Jeesuksen viimeiset sanat oli kaskekäsky 11 apostolille helatorstaina, jonka jälkeen Jeesus nousi taivaaseen fyysisessä ylösnousemusruumiissa, minkä Isä Jumala oli luonut hänelle kasteessa vedestä ja Hengestä, koska Jeesus oli tosi ihminen, lihaa ja verta, eikä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa, ellei koko ihminen synny uudeksi Jumalan luomistyön tuloksena kasteen vedestä ja Hengestä. Se koskee kaikki ihmisiä.
Jeesuksen kasteessa Jordanilla toteutui tämä profetian sana: "Tämä on minun rakas poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt.28 Jeesuksen viimeiset sanat oli kaskekäsky 11 apostolille helatorstaina, jonka jälkeen Jeesus nousi taivaaseen fyysisessä ylösnousemusruumiissa, minkä Isä Jumala oli luonut hänelle kasteessa vedestä ja Hengestä, koska Jeesus oli tosi ihminen, lihaa ja verta, eikä liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa, ellei koko ihminen synny uudeksi Jumalan luomistyön tuloksena kasteen vedestä ja Hengestä. Se koskee kaikki ihmisiä.
Jeesuksen kasteessa Jordanilla toteutui tämä profetian sana: "Tämä on minun rakas poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."Jumalan ääni kuului taivaasta: "Tämä on minun rakas poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."
Ei seimen äärellä mitään tuollaista kuultu. Siellä Joosef tunnusti Jeesuslapsen omaksi pojakseen alkoi huolehtia hänestä.
Mutta kasteessa Jordanilla eri todistajat kertovat hieman erilailla kuulleensa Jumalan tunnustavan Jeesuksen pojakseen. Jumala tunnusti Jordanilla kasteessa ISYYTENSÄ: "Tämä on minun poikani"
Jeesuksen kasteessa Jordanilla toteutui tämä profetian sana: "Tämä on minun rakas poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."
Jeesuksen pitä saada kaikkien ihmisten tavoin ylösnousemusruumis, siksi Jeesus tarkoittaa itseään sanoessaan Johannkeselle, joka ensin esteli Jeesuksen kastamista: Salli nyt vaan, sillä näin hän täyttää kaiken vanhuskauden, eli ei voi mennä takaisin taivaaseen uuden muotoisena. Ei siinä Jordanilla kaikkien maaiman ihmisten vanhurskautta tätyetty. Kylä se tapahtuu yksitellen kun jokainen kastetaan erikseen.
- Anonyymi
kuolleiden kirja ?
- Anonyymi
Kaikki kuolee aikanaan perisynnin vuoksi.
Kuolema on synnin palkka. Kaikilla on palkkapäivä.
Room. 5:12
Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki kuolee aikanaan perisynnin vuoksi.
Kuolema on synnin palkka. Kaikilla on palkkapäivä.
Room. 5:12
Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet.Kaikenikäisiä, myös lapsia kuolee, koska kaikki ovat perisynnistä osallisia.
Perisynti on ns. kollektiivinen synnin muoto. Mikä ei lähde ihmisestä pois pelkällä käden nostolla ja lahkopastorin eteen menemisellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikenikäisiä, myös lapsia kuolee, koska kaikki ovat perisynnistä osallisia.
Perisynti on ns. kollektiivinen synnin muoto. Mikä ei lähde ihmisestä pois pelkällä käden nostolla ja lahkopastorin eteen menemisellä.Harhaoppi on opettaa, että Jeesuksen kuolema poisti kaikki ongelmat maailmasta.
Nyt vaan odotellaan sitä taivaasen tempaamista ja molistaan sekavia hurmospäissään, niinkuin helluntailaiset tekee ja välillä henki viskoon selälleen ja taju on kankaalla pitkiä aikoja. Silloinhan sen pedon on hyvä tilaisuus se pedon merkkinsä ja lukunsa ihmisen otsaan ja käsivarteen käydä merkkaamassa.
- Anonyymi
Jeesus elää ja ilmestyy tänä päivänäkin. Joka vuosi vähintään 500 henkilöä kokee ilmestyksiä Jeesuksen ja enkelien toimesta.
Niistä ei huudella kaduilla mutta koko maailmaan ei mahdu ne kirjat joita voidaan kirjoittaa Jeesuksen teoista tänä päivänä.
Apostoli Pietari ja alkuseurakunta vaikuttaa yhä hengellisesti Israelissa. Itse sain 1996 heiltä KASTEEN. Myös kolmas taivas ja paratiisi vaikuttaa. Sadan vuoden välein tulee Mujaddid uudistajia. Elävien vesien virrat virtaa ja kumpuaa sadan vuoden välein.- Anonyymi
Kristillinen kaste on yksi, mutta siinä on paikalla yhtä aikaa kolme todistajaa.
1. Joh. 5:8 Yksi kaste, Kolme todistajaa.
"Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. "
Lahkoissa vaikuttavien irtohenkien vaikutuksia, kosketuksia ja henkikasteita pitää varoa. Sillä niitä helluntailaisten, mormonien ja jehovantodistajien henkikasteita piisaa joka lähtöön, ja niitä ihminen voi kokea vaikka joka viikko.
- Anonyymi
Raamattua lukiessa pitää ymmärtää että se on hyvin vanha kirja ja sen aikaisten ihmisten kirjoittama. Se on lisäksi kirjallinen tuotos jonka sisällön on Rooman kokous päättänyt.
Alun perin kristinusko oli pitkälti naisten ja naisvaltainen uskonto missä naiset toimi "pappeina". Koska yhteiskunnat silloinkin oli patriarkaarisia kuten myös kristillinen kirkko jota jo Roomasta johdettiin, myös Raamatun sisältö muokattiin vastaavaksi.
Raamatun tehtävä oli tukea kirkon valtaa ja kirkon toimintaa.
Yhtäkaikki Raamattu on vanha historiallinen kirja ja sitä pitää lukea aikalaistensa näkökulmasta eikä ottaa kirjaimellisesti tänä päivänä. Vanha testamenttihan on käytännössä vain sukukirja ja lakikokoelma paimentolaiseheimolle.
Mikään ei silti pois sulje Jumalaa vaikka kirja onkin ihmisten tekele ja oli myös vallankäytön väline.- Anonyymi
Partiarkaalisuus tarkoittaa miesten ylivaltaa.
Naiset ja lapset oli alistetussa asemassa sen ajan Lähi-Idän kulttuureissa. Kuten on tilanne monessa maassa siellä vieläkin.
Paavali määräsi naisille huntupakon ja käski naisia puhumasta, vasta kotona omilta miehiltään sai kysyä jotain. Lapsista ei juuri puhuta mitään, vaikka perheiden lapsiluku oli suuri, koska mitään ehkäisyä ei käytetty.
Perheenpää määräsi pienemmistäkin asioista kuin siitä, mihin uskoon perhe on kastettu.
Perheenpään määräyksestä kaikki hänen taloudestaan riippuvuussuhteessa olevat ihmiset, omat perheenjäsenet, lapset, isovanhemmat ja orjien ja palvelijoiden perheet lapsineen kastettiin heti perheenpään määräyksestä samaan uskoon hänen kanssaan.
Mitään sekauskoisia perheitä ei sallittu sen ajan yhteyskunnassa, missä Paavali eli.
Vapaa-ajattelijat eivät siinä yhteiskunnassa menestyneet.
Suurin tiedetty perhekuntakaste sisälsi 500 eri ikäistä ihmistä, jotka kastettiin perheenpään määräyksestä heti hänen kanssaan kristityiksi.
- Anonyymi
Jeesushihhuleilla on kova tarve levittää ja inttämällä inttää satujaan muille. Taustalla on monesti oma käsittelemätön kuoleman pelko. Joillakin ihan muut syyt, kuten rahan ja vallanhimo. Ihmiskeskeinen raamattu on este luonnonkiertokulun hyväksymiselle ja sitä kautta saatavalle ilolle ja tyyneydelle.
- Anonyymi
Tuollaisia Jeesuksen kaltaisia omiaan höpöttäviä ukkoja nyt on melkein joka kylässä. Kannattaa vain hymyillä myötäelävästi.
- Anonyymi
Raamattua lukiessa kannattaa ymmärtää kulttuurievoluutio. Tuollaiset tarinat tosiaan oli ihan myyvää kamaa vielä 2000 vuotta sitten ja Havukka-ahon ajattelija 80-vuotta sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982