https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009388287.html
"Nelikymppinen nainen meni täydestä lapsesta Vaasan seurakunnan kerhossa – Kirkkoherra: ”Hän oli ilmeisesti aika taitava”
Nainen kävi kerhossa useita kuukausia.
Lähes 40-vuotias nainen tekeytyi Vaasassa 13-vuotiaaksi lapseksi useiden kuukausien ajan ja osallistui Vaasan suomalaisen seurakunnan järjestämään ala-asteikäisten lasten kerhoon. Asiasta kertoi ensimmäisenä Iltalehti.
Nainen osallistui kerhoon vuosina 2020–2021. Vaasan suomalaisen seurakunnan kirkkoherran Tuomo Klapurin mukaan seurakunta sai tiedon naisen todellisesta iästä kerhossa käyneiden vanhempien otettua seurakuntaan yhteyttä.
– Henkilökunta oli ihmetellyt hiukan, miten hänen fyysinen olemuksensa ja käyttäytymisensä olivat hiukan ristiriitaisia. Mutta käyttäytyminen oli lapsenomaista, joten se oli mennyt läpi, Klapuri kertoo Ilta-Sanomille."
Onko ne kerhon ohjaajat sokeita, kyllähän lähes 40 vuotiaan aikuisen erottaa 13 vuotiaasta.
Erikoista, että lapsenomaisesti käyttäytyvä riittää kriteeriksi määritellä 13 vuotiaaksi, vaikka fyysinen olemus on aikuisen.
Varmaan aikuinen mieskin olisi päässyt alaikäisten tyttöjen kerhoon, kun olisi hiukset pailjonteilla ja käyttäytynyt, kuin tytöt nukeilla leikkien.
Kyllähän 40 vuotiaan selvästi erottaa 13 vuotiaasta.
40 vuotias nainen meni täydestä 13 vuotiaasta
171
9444
Vastaukset
- Anonyymi
Niin on uskomatonta. Pedofilit on aina yrittäneet päästä tekemisiin lasten kanssa. Nyt SETA häärää lasten opetus suunnitelmissa. Milloin nämä saadaan kuriin? Tervaa ja höyheniä ja leima otsaan näille sairaille. Ai niin Marin transsuttaa ja pridettää.
- Anonyymi
NamuSETA pois koulusta.
- Anonyymi
Oksettaa kyllä niin paljon toi setan touhu. Hyi helvtti.
- Anonyymi
Mikseivät pedofiilit iske tätä 40-kymppistä, joka näyttää 13 -vuotiaalta?
- Anonyymi
Setan homma on ymmärrettävää joskin ei hyväksyttävää. SETA Tekee vallakumousta ja hajoittaa laillisen yhteiskunnan normeja ja luoden epävarmuutta yhteiskuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Setan homma on ymmärrettävää joskin ei hyväksyttävää. SETA Tekee vallakumousta ja hajoittaa laillisen yhteiskunnan normeja ja luoden epävarmuutta yhteiskuntaan.
Miten SETA ja pedofiilit liittyvät toisiinsa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten SETA ja pedofiilit liittyvät toisiinsa?
Yhtä ja samaa tarkoittaa setalaisissa pedareita paljon ja hyväksyvät pedofilian,zoofilian yms sairasta settiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eihän ne näytä yhtään nuorilta. Totuutta vaan ei saa sanoa kun ollaan niin poliittisesti korrektia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole pedofiili, mutta veikkaan, että pedofiilille kelpaa vain oikea lapsi eikä sellainen, joka näyttää lapselta. Sitä paitsi kolmetoistias alkaa olla pedofiilille liian vanha.
- Anonyymi
Ja hahhah sanoisin nyt taas, jos joku sanoo, etteikö muka erota 40 vuotiasta 13 vuotiaasta!
Olen tässä aika monta kertaa tavannut henkilöitä, jotka ovat näyttäneet ikäistään huomattavasti nuoremmilta, että on tarvinnut tarkistaa jopa henkilöllisyys asian todentamiseksi. Yhden kerran minulle kävi, kun olin ostamassa paikkakunnalta pois muuttavalta naiselta osakkeita, että luulin häntä tyttäreksi. Olin sitten hieman hämmentynyt, kun tuo täysin nuoren teinitytön näköinen nainen osoittautui jopa minua vanhemmaksi!
Kaverin vaimo ei myöskään näyttänyt koskaan vanhenevan niistä teinivuosistaan, olikin sitten aika erikoinen näky tuossa perheessä, kun perheen pojat kasvoivat miehen mittoihin, niin heidän äiti vain oli edelleen "teinityttö", joka olisi voinut mennä vaikka sinne seurakunnan lapsikerhoon ja kukaan ei olisi huomannut mitään.
Huvittavin juttu oli yksi naapurimme, joka joutui Alkossa esittämään henkilöllisyystodistuksen vielä yli 30 vuotiaana, kun häntä luultiin alaikäiseksi, hieman lyhyt olemus ja hyvin lapsenkasvoinen, niin luultiin aivan kakaraksi!
Vaan toisaalta voi kyllä ihmetellä, että mitä 40 vuotias nainen tekee seurakunnan lapsikerhossa, kävikö hän siellä vain syömässä, vai oliko hänellä jotain muuta mielessä?- Anonyymi
No johan nyt tuli hirveä määrä puolustelua ja tekaistuja "tunnen ainakin sata lapsen näköistä 40 vuotiasta". Oletko itse töissä siellä samaisessa seurakunnassa? Erikoista, että lasten vanhemmat tajusivat kyllä naisen olevan aikuisen. Mutta eivät kirkon työntekijät. Huvittavaa. Kirkkohan vois yhtä välinpitämättömällä asenteella jeesussyndroomassaan tuoda liudan vaikkapa afgaanimiehiä näihin lasten kerhoihin. Tai vapautuvia vankeja, sopeutumaan siviilielämään.
Ja mikähän oli syynä tällä lapsena esiintyvällä esim kutsua lapsia kotiin yöksi? Siellä kun oli myös se aviomies. Tai muita miehiä?
Eipä tuota tarvi arvailla. - Anonyymi
No tuo nainen ei saisi edes ostettua keskikaljaa marketista ilman, että kysyttäisiin henkilöpapereita, jos kerran ulkonäöltään oli 13 vuotiaan luokkaa.
Alkossa olen käynyt maski naamalla, eikä ole myyjä tarkastanut ikää, eikä pyytänyt ottamaan maskai pois, että näkee kasvot.
Yli 50v olen, joten ihan laillisesti on alkoholia myyty.
Tosin alkossa käyn tosi harvoin ja viimeksi hain punssia runebergin torttuja varten.
Maistoin punissia, mutta hyh, hyh olipas äitelän makeaa, ei pysty siltään juomaan, joten saa jäädä odottamaan käyttöä leivonnaisten ja jälkiruokien maustamiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No johan nyt tuli hirveä määrä puolustelua ja tekaistuja "tunnen ainakin sata lapsen näköistä 40 vuotiasta". Oletko itse töissä siellä samaisessa seurakunnassa? Erikoista, että lasten vanhemmat tajusivat kyllä naisen olevan aikuisen. Mutta eivät kirkon työntekijät. Huvittavaa. Kirkkohan vois yhtä välinpitämättömällä asenteella jeesussyndroomassaan tuoda liudan vaikkapa afgaanimiehiä näihin lasten kerhoihin. Tai vapautuvia vankeja, sopeutumaan siviilielämään.
Ja mikähän oli syynä tällä lapsena esiintyvällä esim kutsua lapsia kotiin yöksi? Siellä kun oli myös se aviomies. Tai muita miehiä?
Eipä tuota tarvi arvailla.Onko suomi tasavertainen maa ku jos kyseessä olis ollu mies ni kaikki lehdet kirkuisivat sensaatio otsikoita, mutta miks se muka olis naiseltakaan oikein.
Jotain hämärää tuossa ihmisessä on. - Anonyymi
Nykyään naiset voivst nuorentaa itseään botox- pistoksilla. Sekin on otettava huomioon. Kyllä 40- kymmppisillä on jo sen verran ryppyjä, että näkyy ikä, mutta jos todella on käyttänyt jo 25 asti botoxia, ei todellakaan välttämättä huomaa mitään, iho on täysin rypytön ja sileä kuin teini- ikäisellä. Siihen pisteeksi iin päälle, teinimäinen tai jopa lapsenomainen käyttäytyminen, täydestä menee. Monet myös kokevst pikakau istumsrn johdosta myös henkisesti itsensä ihan teineiksi ja käyttäytyvät sen mukaan. 60 vuotiaan henkinen ikä on huomattavasti nuorempi kuin kronologinen ikä, sama koskee 25-35-40 vuotiaita. Kronologinen ikä on vain numeroita, henkinen ikä ja se minkä ikäiseksi ihminen itsensä tuntee on eri juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuo nainen ei saisi edes ostettua keskikaljaa marketista ilman, että kysyttäisiin henkilöpapereita, jos kerran ulkonäöltään oli 13 vuotiaan luokkaa.
Alkossa olen käynyt maski naamalla, eikä ole myyjä tarkastanut ikää, eikä pyytänyt ottamaan maskai pois, että näkee kasvot.
Tosin alkossa käyn tosi harvoin ja viimeksi hain punssia runebergin torttuja varten.
Maistoin punissia, mutta hyh, hyh olipas äitelän makeaa, ei pysty siltään juomaan, joten saa jäädä odottamaan käyttöä leivonnaisten ja jälkiruokien maustamiseen.Minulta pyydettiin näyttää paperit, kun ostin kaupasta tupakkaa, ja täytän vuoden lopussa 50 vuotta, olin tosi ylpeä, jos näytän alle 18 vuotiaalta.
Itse en polta vein röökit miehelleni. - Anonyymi
Kyllähän näitä tarinoita löytyy Kun lentovirkailija kysyi että tietääkö ne kotona minne pojat on menossa. Oli isä ja poika
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maistoin punissia, mutta hyh, hyh olipas äitelän makeaa, ei pysty siltään juomaan, joten saa jäädä odottamaan käyttöä leivonnaisten ja jälkiruokien maustamiseen.Kävin hakemassa passi R-kioskilta. Minulla oli maski kasvoilla ja pipo päässä. Myyjä ei pyytänyt poistamaan maskia tai pipoa.
Kai hän vakuuttui silmistäni että olin oikea henkilö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin hakemassa passi R-kioskilta. Minulla oli maski kasvoilla ja pipo päässä. Myyjä ei pyytänyt poistamaan maskia tai pipoa.
Kai hän vakuuttui silmistäni että olin oikea henkilö.Olihan sinulla se koodi puhelimessa ja vanha passi mukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän näitä tarinoita löytyy Kun lentovirkailija kysyi että tietääkö ne kotona minne pojat on menossa. Oli isä ja poika
Minuakin on luultu poikani veljeksi, koska tulin isäksi jo 19 vuotiaana ja poikani täyttää kohta 21 v.
Olen nuorekas, hoidan itseäni , käyn salilla syön terveellisesti , minulla hyvät elintavat, ja ei ole tukka lähtenyt, eikä harmaantunut . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään naiset voivst nuorentaa itseään botox- pistoksilla. Sekin on otettava huomioon. Kyllä 40- kymmppisillä on jo sen verran ryppyjä, että näkyy ikä, mutta jos todella on käyttänyt jo 25 asti botoxia, ei todellakaan välttämättä huomaa mitään, iho on täysin rypytön ja sileä kuin teini- ikäisellä. Siihen pisteeksi iin päälle, teinimäinen tai jopa lapsenomainen käyttäytyminen, täydestä menee. Monet myös kokevst pikakau istumsrn johdosta myös henkisesti itsensä ihan teineiksi ja käyttäytyvät sen mukaan. 60 vuotiaan henkinen ikä on huomattavasti nuorempi kuin kronologinen ikä, sama koskee 25-35-40 vuotiaita. Kronologinen ikä on vain numeroita, henkinen ikä ja se minkä ikäiseksi ihminen itsensä tuntee on eri juttu.
Jaa. Minä ainakin olen vielä täysin rypytön, vaikka olen jo 42. Enkä ole koskaan mitään pistoshoitoja ottanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa. Minä ainakin olen vielä täysin rypytön, vaikka olen jo 42. Enkä ole koskaan mitään pistoshoitoja ottanut.
No kai nyt sentään joitain "pistoshoitoja" tuohon ikään mennessä? Valkuainen nautitaan sisäisesti, sanoi nunna kun kukkoa kesytti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kai nyt sentään joitain "pistoshoitoja" tuohon ikään mennessä? Valkuainen nautitaan sisäisesti, sanoi nunna kun kukkoa kesytti
Eipä ole, kun pistokset tehdään neuloin. En mä tietenkään voi sun "työkaluusi" kantaa ottaa. Saattaahan se olla injektioneulan kokoluokkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole, kun pistokset tehdään neuloin. En mä tietenkään voi sun "työkaluusi" kantaa ottaa. Saattaahan se olla injektioneulan kokoluokkaa.
Jep, se on ulkomitoiltaan 23mm ja halkaisija 0,6mm. Mutta vaihdoin sukupuoltani, olen nykyään muurahainen ja aika isokaluinen Setankin mielestä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, se on ulkomitoiltaan 23mm ja halkaisija 0,6mm. Mutta vaihdoin sukupuoltani, olen nykyään muurahainen ja aika isokaluinen Setankin mielestä!
Kummallisia injektioneuloja teilläpäin. Tuolla saa otettua jo isommanpuoleisen koepalan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olen 70v, ikinä en ole ottanut pistoksia kasvoille,,minulta kysyttiin papereita kun menin ostamaan likööriä Alkosta 😺
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulta pyydettiin näyttää paperit, kun ostin kaupasta tupakkaa, ja täytän vuoden lopussa 50 vuotta, olin tosi ylpeä, jos näytän alle 18 vuotiaalta.
Itse en polta vein röökit miehelleni.Ei niitä papereita kysytä siksi että näyttää alle 18v vaan kaikilta jotka näyttää alle 30v. on kysyttävä.
- Anonyymi
Se oli vain tanhupallo.
- Anonyymi
Jos olisi ollut mies , niin häkki olis heilahtanut, näin siksi että miestä on jo lähtökohtaisesti helppo syyllistää ihan asenteellisesti, se kun pakkaa mielikuvitus laukata aina kun miehestä on kyse, näin feministi suomessa kun ollaan.
- Anonyymi
Joku psykologi kommentoi asiaa, että asia on arkaluontoinen ja naista tulisi ymmärtää hänen erikoisen luonteensa tähden eli asiaa yritetään vähätellä, pehmentää, ettei naista saisi syyttää.
No entäs sitten ne uutiset, joissa naisopettaja on halunut opettaa seksiä teinipojille näiden suostumuksesta ja teinipoika jopa päässyt poikuudestaan, niin nämä naiset on kyllä heti tuomittu, mutta tuo 40 vuotias nainen oli nuorten tyttöjen kanssa samassa lastenkerhossa.
Olisiko asia ollut vakavampi, jos olisi ollut poikakerhossa, varmaankin.
Jos kyseessä olis ollut mies, niin asiaa olisi käsitelty välittömästi lasten hyväksikäyttö tarkoituksena.
Meikäläinen on mies, enkä menisi edes töihin mihinkään, missä on lapsia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku psykologi kommentoi asiaa, että asia on arkaluontoinen ja naista tulisi ymmärtää hänen erikoisen luonteensa tähden eli asiaa yritetään vähätellä, pehmentää, ettei naista saisi syyttää.
No entäs sitten ne uutiset, joissa naisopettaja on halunut opettaa seksiä teinipojille näiden suostumuksesta ja teinipoika jopa päässyt poikuudestaan, niin nämä naiset on kyllä heti tuomittu, mutta tuo 40 vuotias nainen oli nuorten tyttöjen kanssa samassa lastenkerhossa.
Jos kyseessä olis ollut mies, niin asiaa olisi käsitelty välittömästi lasten hyväksikäyttö tarkoituksena.
Meikäläinen on mies, enkä menisi edes töihin mihinkään, missä on lapsia.Onko jonkin papin tytär. Siinä tapauksessa hymistelyn ymmärtää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meikäläinen on mies, enkä menisi edes töihin mihinkään, missä on lapsia.Tuo kyseessä oleva naikkonen ei kulje täysillä, mielenvikainen yksilö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko jonkin papin tytär. Siinä tapauksessa hymistelyn ymmärtää.
Papintyttäret on parhaimmillaan pehkuissa! Ovat niin "syntisen hyviä" ja jokakerta lähes "neitseellisiä"!👍
- Anonyymi
Onko kyseessä oikeustoimikelpoinen henkilö, jäänee arvoitukseksi
- Anonyymi
Ikäraja heilahtelee,kun aikuiskasteellekin menee 7-12 v
- Anonyymi
Epäilisin jotain thaikuista tai filippiineiltä meille esim avioliiton kautta tullutta henkilöä. Näyttävät usein lapsekkailta.
Aika huvuttavaa sinänsä miten helposti typeriä länsimaalaisia voi kusettaa. Degenoroituneet länsimaiset yhteiskunnat kaatuvat omaan dekadenssiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholiakin saa seurakunnassa, kun on käynyt rippikoulun ja menee ehtoolliselle.
Tosin määrä on niin pieni, mutta kuitenkin.
Jos alkoholia antaisi alaikäisen maistaa vastaavan määrän jossakin muualla, niin syyllistyisi alkoholin tarjoamiseen alaikäiselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholiakin saa seurakunnassa, kun on käynyt rippikoulun ja menee ehtoolliselle.
Tosin määrä on niin pieni, mutta kuitenkin.
Jos alkoholia antaisi alaikäisen maistaa vastaavan määrän jossakin muualla, niin syyllistyisi alkoholin tarjoamiseen alaikäiselle.Ehtoollisella käytetään alkoholitonta viiniä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taikuiila tissit roiku vuotäröllä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taikuiila tissit roiku vuotäröllä!
Ei niin, kun niillä on pienet tissit, ei mitään utareita niin , kun lehmillä, ja suominaisilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehtoollisella käytetään alkoholitonta viiniä.
Kävin kerran ehtoollisella niin kyllä se oli kossua jota jessuksen vereksi väitetään. Kotona anoppikin kyseli, että olenko baarissa jo kerennyt käymään vaikka sunnuntai ehtoo.
- Anonyymi
Jos oikeustoimikelvoton tekee itsemurhan, onko se virallista vai jääkö oikeustoimikelvoton virallisesti statukseltaan eläväksi, koska on oikeustoimikelvoton?
- Anonyymi
Nyt jos joskus kuva olisi valaissut asiaa, mut ehkä jotain lippistä ja hupparia sitten. On voitu pitää jonain hitaasti käyvänä nuorehkona aikuisena, ja sitten jos kukaan ei puutu asiaan sitä voi siinä itsekkin alkaa epäillä omaa arviointikykyään. Tai ajatella asian olevan ylempien hyväksymä. Autismin kirjon tyyppi saattaa viihtyä nuorempien parissa. Henkinen ikä olla muuta kuin fyysinen.
- Anonyymi
Ehká oli lõytänyt sisäisen lapsensa ja tunsi olonsa kovin yksinäiseksi, mitä hän nyt sitten tylsien aikuisten seurastakaan hakisi. Seurakunnassa jos jossain tuollaista kuuluisi katsella läpi sormien.
- Anonyymi
Paljon mahdollista. Ehkäpä hän ei saanut koskaan kasvaa aikuiseksi. Oikean lapsen takia asia on selvitettävä, ettei käy mitään pahaa. Ei saa uskoa mihinkään mitä ei ole selvitetty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon mahdollista. Ehkäpä hän ei saanut koskaan kasvaa aikuiseksi. Oikean lapsen takia asia on selvitettävä, ettei käy mitään pahaa. Ei saa uskoa mihinkään mitä ei ole selvitetty.
En minäkään ole kasvanut aikuiseksi, vaikka yli 50v jo olen.
Aikuisuuteen kuluu käydä töissä, auto, kesämökki, vene, ulkomaan lomamatkailut, kotimaan lomamatkailut, ravintola illalliset, baarissa istumiset, terassilla ryyppääminen kesällä, mökkijuhannus,
Meikäläinen ei ole aikuiseksi kasvanut, en tuollaisista asioista ole kiinnostunut.
Enemmän kiinnosta rc autoilla temppuilu ja pienois rautatiet.
Sukulaiset eivät suoraan sano, kun käyvät meillä ja esittelen pienois rautatietäni ja ohjaan junaa, että vieläkö se jaksaa jatkaa tuolla rautatiellä leikkimistä, menisi töihin, kuten kunnon aikuinen.
Vaikka minua lapsettaa, niin minua ei saisi mihinkään lastenkerhoon sitten ikinä, minä leikin kotona yksikseni.
- Anonyymi
Leteillä ei papiljoteilla.
- Anonyymi
Moi! Onko tama kelan sivut? Ma tulin tanne Virostta toihin ja nüt haluan elaketta
- Anonyymi
Nykyään pitäisi iänkin suhteen olla itsemääräämisoikeus.
- Anonyymi
Saako iänkin vaihtaa kerran vuodessa niinkuin sukupuolen.
Ai pahus, mut sehän vaihtuu ihan automaattisesti ..........paitsi alaspäin- - Anonyymi
Niinpä. Mitä te suvaitsemattomat olette tuomitsemaan jos joku pedo tai hullu identifioituu lapseksi ja pääsee sitten lasten paikkoihin. Hävetkää suvaitsemattomuuttanne!
🤡 - Anonyymi
Olet juuri sen ikäinen kuin itsesi tunnet. Kohta siitä tulee myös laki. Jopa eduskunnassa, Sanna järjestää!
- Anonyymi
Hyvä todiste siitä miten suomalainen ihminen EI OSAA ENÄÄ KÄYTTÄÄ OMIA AIVOJAAN! Kyllä tämä on ihan oikea, satujen todeksi tullut hölmölä!
- Anonyymi
Seurakunnissa kuljetaan ja työskennellään suuressa utopistisessa harhassa, silmät ja todellisuuden taju suljettuna. Ei voi ymmärtää ,että erehtyy 40 vuotiasta luulemaan 13 vuotiaaksi. No, tiedän seurakunnassa on ollut pedofiilikin monta vuott ns.työssä, virkailijat,diakonit tämän tienneet....Vaan täytyy ymmärtää...ja ymmärtää...näitäkin sekopäitä sairaissa himoissaan. Siivoamista olisi monessakin seurakunnan asenteessa ja järjen käytöstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seurakunnissa kuljetaan ja työskennellään suuressa utopistisessa harhassa, silmät ja todellisuuden taju suljettuna. Ei voi ymmärtää ,että erehtyy 40 vuotiasta luulemaan 13 vuotiaaksi. No, tiedän seurakunnassa on ollut pedofiilikin monta vuott ns.työssä, virkailijat,diakonit tämän tienneet....Vaan täytyy ymmärtää...ja ymmärtää...näitäkin sekopäitä sairaissa himoissaan. Siivoamista olisi monessakin seurakunnan asenteessa ja järjen käytöstä.
Kohta varmana tulee lakko että myös ikä on ilmoitusasia, setalaisethan on just näitä jotka paapoo pedareita,insestin taipuvaisia,eläimiin sekaantujia, sukupuolettomia yms päävikaisia ja aina vaan pitää suvaita ja ymmärtää!
- Anonyymi
Hallitusta myöten puuttuu järki, mitä sekompi sitä enemmän kannustetaan ja tsempataan,sekohullula koko Suomi ja maailma! Siellä seurakunnalla vaan suljettu korvat ja silmät ja pällistelty 2 vuotta että jaahas mites toi fyysinen olemus on kuin keski ikäisellä 13 vuotiaalla!:D
- Anonyymi
En toki tiedä yhtään, miltä kyseinen henkilö on näyttänyt, mutta ihmisillä on erilaisia terveydellisiä ongelmia, joiden kanssa ei näytä ollenkaan ikäiseltään. Esimerkiksi Hasbulla on yksi tällainen paljon somenäkyvyyttä saanut henkilö. Hän toki edustaa yhtä ääripäätä, mutta yleisesti "normaaliksi" ajatellun ja pikkulapselta näyttävän aikuisen välissäkin on paljon porukkaa. Toinen suunta sitten taas jo lapsena aikuiselta näyttävät ihmiset.
- Anonyymi
No erottaa. 13-vuotias on saavuttanut teini-ikäisyyden kun nelikymppinen on jo keski-ikäinen.
- Anonyymi
Ei tosiaan ole, 50 on keski-ikäinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keski-ikä alkaa 40 ikävuoden jälkeen , kun tavallisesti ihminen elää noin 84vuotta , naiset ja miehet noin 77vuotta , harvat elää 100 vuotiaiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wikipedian mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 40–60.[1] Oxford English Dictionary antaa samankaltaisen määritelmän, mutta vuosille 45–60. Erik H. Erikson taas ajoittaa iän elinvuosille 40–65.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keski-ikä alkaa 40 ikävuoden jälkeen , kun tavallisesti ihminen elää noin 84vuotta , naiset ja miehet noin 77vuotta , harvat elää 100 vuotiaiksi.
Ihmiset 84 vuotta.
Naiset 77 vuotta.
Miehet 77 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset 84 vuotta.
Naiset 77 vuotta.
Miehet 77 vuotta.Ei nykyisin ole, kun ihmisiä, tai henkilöitä ei saa eritellä naisiin ja miehiin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nykyisin ole, kun ihmisiä, tai henkilöitä ei saa eritellä naisiin ja miehiin .
Sanoo mt ongelmaiset pipipäät me tervejärkiset toimitaan biologian mukaan joka on miehet ja naiset.
- Anonyymi
Tämä on sitä nykypäivää, kun sukupuoltaan saa vaihtaa mielensä mukaan. Nyt saa näemmä sitten ikääkin, kaikista "suuntautumisista" nyt sitten puhumattakaan.
Taidan kohta lähteä kansakoulun ensimmäiselle luokalle takaisin. Tai peruskoulu se kai nyt on.- Anonyymi
Verotuksellisista syistä itse identifioidun kuolleeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verotuksellisista syistä itse identifioidun kuolleeksi.
Minä taas idenfoidun Sanna Mariniksi ja vaadin täydellistä ja jumalallista palvelua jos en sitä saa niin kiukuttelen ja kiljun että minäkin olen vain ihminen,olen Sanna Marin vaadi iloa ja valoa elämääni!
Tietysti niitäkin ihmisiä on jotka nelikymppisenä voisivat yhä näyttää jopa 18-vuotiailta jos on ollut geenilotossa onnekas.
Mutta 13-vuotias? Luulisi 13-vuotiaan yhä erottuvan fyysisesti jo huomattavasti enemmän. Muutamia poikkeustapauksia tuohonkin voi olla mutta he kuitenkin käyttäytyvät silmiinpistävän kypsästi (vuosiensa mukaisesti) vaikka keho lakkaisi kehittymästä.
Tuo tapaus näyttäisi olevan siihen verrattuna päin vastoin, melkoisen creepyä. Mitä tuolla hakee, mitä yrittää todistaa?- Anonyymi
Näytä mulle yksikin 40 vuotias joka näyttää 18 vuotiaalta? Nuoremmalta voi 40 vuotias näyttää muttei todellakaan noin nuorelta;D
Anonyymi kirjoitti:
Näytä mulle yksikin 40 vuotias joka näyttää 18 vuotiaalta? Nuoremmalta voi 40 vuotias näyttää muttei todellakaan noin nuorelta;D
Onhan noita, tosin ovat harvinaisuuksia. Suomestakin löytyy.
Tässä esimerkki joka osuu lähelle:
43-Year-Old Mom Looks Identical To 20-Year-Old Daughter
https://youtu.be/CqEGMnxmAM4
Jotkut sanovat myös että uudemmat sukupolvet näyttävät nuoremmilta pidempään. Eli kun vertaa aiempien sukupulvien kuvia saman ikäisinä niin näkyy eroja.
Did People Used To Look Older?
https://youtu.be/vjqt8T3tJIE- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen yli 40-vuotias ja edelleen joka vappu tulee vierailta ihmisiltä kommentteja tyyliin "Onpa mahtavaa että olet päässyt ylioppilaaksi, onnea kovasti". Tuskin puhuisivat sellaisia, jos tietäisivät ikäni.
- Anonyymi
Kukahan ko. nainen on kun lehtijutussa hänen kerrottiin joissain julkisuudessa enemmänkin esiintyneen....? Toimittaja, politiikko....?Tietääkö vaasalaiset/"vaasanpiiriset"?
- Anonyymi
Mietin myös tätä! Avoimesti jostain neurologisesta sairaudesta kertonut julkisuudessa ja epäillyt jaksamistaan.
Jotenkin tuntuu kummalliselta että miten tuollainen voi olla edes mahdollista. Liki 40 vuotias ja 13 vuotias hehän ovat ihan eri luokkaa. Naisella on täytynyt olla paljon meikkiä ja vaikka jotkut nuoretkin meikkaavat niin silti.
Joko työntekijät ovat olleet välinpitämättömiä tai tyhmiä. 😆🙂- Anonyymi
Siis sillähän oli selvästi vanhan ihmisen naama,uurteinen,ryppyinen,tissit roikku mahassa asti...sokeatkin ja aivottomat näkee ettei lähellekään näytä 13 vuotiasta:D
Anonyymi kirjoitti:
Siis sillähän oli selvästi vanhan ihmisen naama,uurteinen,ryppyinen,tissit roikku mahassa asti...sokeatkin ja aivottomat näkee ettei lähellekään näytä 13 vuotiasta:D
Niin kummallista kun eivät muka tunnistaneet.
- Anonyymi
Jos tämä onkin TRANSLAIN uusin painos eli jos ihminen TUNTEE itsensä jonkin muun ikäiseksi kun nyt on niin se on ok. Eli jos 40vuotias tunsi itsensä 13 vuotiaaksi ei muilla ole siihen nokan koputtamista.
- Anonyymi
Mutta ei hänen ikäinen kuulu 13 vuotiaiden seuraan. Onneksi tytön isä huomasi että jotain oli vialla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei hänen ikäinen kuulu 13 vuotiaiden seuraan. Onneksi tytön isä huomasi että jotain oli vialla.
Eikä ihminen jolla on munat kuulu naisten pukuhuoneeseen vaikka miten identifioituu naiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä ihminen jolla on munat kuulu naisten pukuhuoneeseen vaikka miten identifioituu naiseksi.
Lehdessä sanottiin hänen olevan nainen ja halusit sinä tai et niin hän on nainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehdessä sanottiin hänen olevan nainen ja halusit sinä tai et niin hän on nainen.
Nykyään sanat ei enää merkkaa mitään kun ei niistä tiedä onko "nainen" vai Nainen. Joten se merkitsee onko munat vai ei. Onko XY-kromosomit vai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään sanat ei enää merkkaa mitään kun ei niistä tiedä onko "nainen" vai Nainen. Joten se merkitsee onko munat vai ei. Onko XY-kromosomit vai ei.
Sun mielestä varmaan kaikilla on munat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun mielestä varmaan kaikilla on munat.
Onhan kaikilla munat. Naisilla sarjassa ja miehillä rinnan. Onko jotain muutakin eroa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin voidaan sanoa, mutta sukupuolta saa muuttaa vuoden välein , jos siltä tuntuu, mihinkään ei voi enää luottaa.
- Anonyymi
Muuten kuusamossa ainakin joku aika sitten pyöri noin 40-50v mies jonka käytös oli kuin 8-vuotiaan ipanan tasolla, väitti olevansa turvallisuusmies ja taivalkosken poliisipäällikkö, hyppi autojen eteen ja lätisi paskaa ihmisille :D :D
- Anonyymi
Naapurissa teki remonttia remonttimies, joka näytti olevan taitava ja kohtuullisen hintainen. Pyysin myös hänet tekemään yhtä ja toista, ja sovittiin urakasta.
Miehen mukana tuli n. 150-senttinen, langanhoikka nainen arviolta 16-18 -vuotias.
Kielen päällä oli jo kysymys, että otitko tyttären apuriksi, mutta onneksi jäi kysymättä. En tiedä ikää, mutta oli ihan teinin näköinen. Nainen oli remonttimiehen vaimo.
Sitten hän jutellessa nainen kertoi, että heillä on kolme lasta ja kuusi lapsen lastenlasta, joten ei nainen ihan teinipissis ollut. On näitä luonnonihmeitä!- Anonyymi
"Anonyymi 2023-02-14 11:33:28"
Onko kohtuutonta pyytää jatko-osaa tähän satuiluusi?
"Sitten hän jutellessa nainen kertoi, että heillä on kolme lasta ja kuusi lapsen lastenlasta, joten ei nainen ihan teinipissis ollut. On näitä luonnonihmeitä!"
"En tiedä ikää, mutta oli ihan teinin näköinen."
Mä itse satun olemaan kohta nelikymppinen, enkä usko satuiluihin. 26 vuotiaana multa kyllä vielä kysyttiin Alkossa papereita, alkoholia ostaessani. Mutt tuskin mua silloinkaan 13 vuotiaaksi epäilivät! Noita n. 10 vuoden heittoja todelliseen ikään, tulee tuossa teini-iän jälkeen, mutt ... sokea Reettakin näkee/erottaa 13 vuotiaan ja 40 vuotiaan eron.
trollikka
Jk.
Tosin muutamat mielenterveyshäiriöiset saattavat taantua lapsentasolle käytöksessään.
Samoin autistinen henkilö saattaa käyttäytyä toisinaan lapsellisesti, mutt ulkonäköään hekään eivät ole nuorentaneet... eli terveet aikuiset kyllä näkevät nämä asiat.
Selittääpä se Jeesus kerho mitä tahansa, kumpikaan tuosta ryhmästä ei pitäisi päästä lasten kanssa samaan ryhmään. Kumpikin saattaa käyttäytyä arvaamattomasti suuttuessaan, ja kyseessä kuitenkin on aikuinen ihminen, ja aikuisen ihmisen voimilla varustettu!
trollikka... ja maallikon arviointini. - Anonyymi
Ehkä tämä oli toinen vaimo, ja nuo lapsenlapset vain miehen entisestä avioliitosta , monet pitää ”ominaan ”toisten lapsia , mikä on hyvä asia, ettei erotella sisaruksia ns sisaruspuoliin, vaan kaikki tasa-arvoisia.
Nykyisin monet eroovat ja menevät uusiin avioliittoihin montakin kertaa.
Itsekin olen kolmannessa liitossa ja lapsia kahdesta liitosta.
- Anonyymi
Joka ainoan aikuisen tulee tietysti puuttua siihen, jos näyttää siltä että lapsia huijataan. Tässä tapauksessa vanhemmat ovat toimineet niin kuin jokaisen vanhemman tulee tehdä: olleet tarkkoina, kenen luo lapsi on menossa yökylään. Ja ilmoittaneet saamistaan tiedoista myös seurakuntaan, jolloin asiaan on puututtu. Rikosepäilyn osaltakin asia on tutkittu ja sosiaaliviranomaisille aikanaan ilmoitettu henkilöstä. Joskus meidänkin "pikkutytöt" olivat menossa johonkin kirjatapaamiseen toiseen kaupunkiin ja saaneet keskusteluryhmässä tarjouksen, että jonkun naisen miesystävä noutaa heidät rautatieasemalta ja vie tapahtumaan. No, en päästänyt tyttöjä matkaan, mutta en myöskään tehnyt rikosilmoitusta, koska kyydin tarjoaminen ei ole rikos. Jäi vain arvailujen varaan, mistä oli kysymys, mutta vanhempana tietenkin tein vastuullisen ratkaisun. On kaikenlaista. Joskus ei uskalla auttaa edes apua tarvitsevaa kun pelkää tulevansa huijatuksi tai joutuvansa vaaraan.
- Anonyymi
Tanhupallo hyvä esimerkki että jotkut osaa.
- Anonyymi
"Tanhupallo hyvä esimerkki että jotkut osaa."
Joo, pitää paikkaansa; osaa ammattinsa, näyttelijä ja teatterin johtaja, esiintyvä koomikko!
Illuusio voi olla hauska, television välityksellä!
Mutt mietipä sitä, menisikö Tanhupallon esitys täydestä myös realielämässäsi?
Uskoisitko tosiaan hänen olevan lapsen eikä lasta esittävän naisen!
Siis olen itsekin nauranut, melkein vedet silmissä Tanhupalloa ja hänen karvamatoaan!
Teatteriesitykset ovat taidetta! Nyt taas ei ollut kyse taiteesta. Mä en pyydä lynkkaamaan kyseistä naista, ennen kuin on tutkittu mitä oikeesti on tapahtunut... muuta kuin ett;
Kerhonvetäjät eivät ole olleet tehtäviensä tasalla olleita vanhempia, vastuunkantajia!
trollikka
- Anonyymi
Kuinkahan paljon tätä Suomessakik oikeasti tapahtuu mutta ei tule vain ilmi. Nythän ko. tapauksessa huolehtiva isä puuttui toimintaan. Vaan mites jos ei olisikaan puuttunut?! Olisi ollut sellainen ei-niin-huolehtiva isä! Tai 10-vuotias olisi ollut vaikka jonkun yksinhuoltajan lapsi joka ei myöskään niin huolehtiva, tai sillä olisi niin paljon muita kiireitä ja/tai menoja ja juoksuja päällänsä? Niin kuin nykyisin usein on. Ja paljon näkee sellaisia vanhempia jotka ei edes kysele jälkikasvunsa perään. Eivät edes aina tiedä tai ole varmoja missä menevät. Eivät ole huolissaan. Nykypäivänä kun on netit ja puhelimet ja päiväkodeissa, kouluissa sekä lasten ja nuorten kerhoissa noin huolimattomia vastuuhenkilöitä, voi vain kuvitella mitä tapahtuu.
- Anonyymi
Onko kerho-ohjaajat mukana groomausringeissä? Tiesivätkö vai peräti tunsivatko ko. 40-vuotiaan naisen ("ystävättärensä(kö)"...?), joka iskenyt lapseen silmänsä? Vai oliko oikein kerho-ohjaajien suositus, että tules katsomaan, täällä olis, tykkäät varmasti. Vastuu on kerhon ja ohjaajien!
- Anonyymi
Rantaruottalaiset nyt onkin vähän outoja muutenkin.
- Anonyymi
Nainen on aiemmin antanut medialle julkisia haatatteluja joissa esiintynyt normaalisti aikuisena.
Kuka hän on?! Joku silmäätekeväkö!?
Onko hänellä muita lapsiuhreja?!
"Vaasassa nainen esiintyi 12–13-vuotiaana lapsena ja kaveerasi alakoululaisten kanssa vuosien 2020–2021 ajan. Vielä muutama vuosi aiemmin hän antoi haastatteluja sairaudestaan medialle, esiintyen tuolloin aikuisena."
"Ainakin yhdessä naisen lähettämässä Tiktok-videossa näkyy myös muita lapsia osallistumassa varhaisteineille tuttuun somen tanssihaasteeseen."
"Naisen onnistui pysyä koululaisten toiminnassa mukana lähes kahden vuoden ajan, ja hän ystävystyi siellä lapsiin.
Naisen onnistui osallistua jopa seurakunnan lastenleirille."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f9cc0d44-4b20-4dfa-9644-1212119ecc50 - Anonyymi
Ei voi oikein käsittää eikö seurakunnassa huomattu????🤔. Outoa ???
- Anonyymi
Pukkeja ja uuhia kaalimaan vartijoina. Kaikenmaailman erikoisuudet saa nykyisin vaikka mitä virkoja kunnilta, kaupungeilta ja valtiolta, päästen siten mm. koulujen, päiväkotien ja kerhojenkin toimintaan mukaan, niin tässä on sitten tulos.
- Anonyymi
Luin että julkisuudessa kertonut jostakin neurologisesta sairaudestaan. Tämä ehkä voisi vaikuttaa hänen toimintaansa?
- Anonyymi
Lastentarhan hii haa riemuja.
I bin K - Anonyymi
Saattaa olla kehitysvammainen joka on psyykkiseltä tasoltaan 10-vuotias. Eli demari.
- Anonyymi
Varmaan joku monipersoonallisuushäiriö. Lapsipersoona otti vallan.
- Anonyymi
Aavikoiden asukas olen 13 vuotias todellisuudessa 26v
- Anonyymi
Aika ison riskin ottanut, mikä muuten voisi olla neurologinen sairaus joka vaikuttaisi noin käytökseen?
Nrurologisia sairauksia on mm.liikehäiriösairaus
Parkinnsonin tauti
Muistihäiriösairaus
Alzheimerin tauti
MS- tauti
Epilepsia
Migreeni
ALS
Sitten on joitain aivovammoja, joko synnynnäisiä tai vamman seurauksena tulleita jotka aiheuttavat tiettyä käytösoiretta tai toimintaa.
Neuropsykiatrisia häiriöitä ilmenevät mm.( nepsy)
ADHD
Autismismikirjon häiriö
Pakko- oireet
Mielialan vaihtelut
Aistiyliherkkyys
Uneen,oppimiseen,kielen kehitykseen ja motoriikan liittyviä häiriöitä..
Näistä viime mainituista voisi löytyä selitys, ehkä?
Tai sitten on kyse henkilön taipumuksesta kiinnostua seksuaalisesti nuorista tytöistä ja käyttää tätä diagnoosiaan ikään kuin verhona toiminalleen.?
Vaikea sanoa, mutta aikamoista kekseliäisyyttä vaatinut. Sama toki kodkee miespuolisia pedofiileja, jotka tuntevat vetovoimaa nuoria lapsia tai varhaisteini- ikäisiä kohtaan. Kekseliäisyyttä löytyy kummaltakin sukupuolelta. Ja selityksiä.
Saa nähdä miten disgnoosilla pyritään hämärtämään mahdollisesti oikeita tavoitteita ja ne piilottamaan. Vai pyritäänkö? - Anonyymi
Niinhän se yks paskavarvas kusetti sipilää suorassa lähetyksessä väittäen että on 17 vuotias.buhahahahahahahahahaaa ja sipilä uskoi
- Anonyymi
Tässä oikea video
"Sinisilmäinen Sipilä ja "17-vuotias" turvapaikanhakija"
https://www.youtube.com/watch?v=HFCyyfIrMcg
- Anonyymi
Onko näöntarkastukset tehty seurakunnan työterveydessä? En tajua miten selvisi tästä näin helpolla? Joku pikku-Mattia esittävä äijä olisi jo raudoissa.
- Anonyymi
Seurakuntien ihmisten täytyy olla jotenkin vajaita kun ne hyväksyy näitä, ihan niin kuin silloinkin kun tunkivat täysi-ikäisiä "pakolaisia" lasten sekaan erilaisille leireilleen. Tulee varmaan vielä sellainenkin uutinen jossain vaiheessa jossa joku aikuinen pedariäijä joka nykylain puitteissa muuttanut itsensä naiseksi koska vain tuntuu siltä tunkee itsensä jonnekin seurakunnan tyttökerhoon ja aloittaa saalistuksensa, jälkeenpäin sitten seurakunnan vajakit levittelee käsiään ja selittää etteivät mitenkään olisi arvanneet.
-harmiseikirj-- Anonyymi
Se ei jäänyt vain niihin kun punavihertädit tutustutti niitä 2015-tulijoita myös lapsiin kouluissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei jäänyt vain niihin kun punavihertädit tutustutti niitä 2015-tulijoita myös lapsiin kouluissa.
Uskoihan silloinen pääministeri Sipiläkin 30 vuotiaan miehen olevan alaikäinen , kun tämä hänelle sitä vakuutteli vuonna2015.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskoihan silloinen pääministeri Sipiläkin 30 vuotiaan miehen olevan alaikäinen , kun tämä hänelle sitä vakuutteli vuonna2015.
Kaikista hauskinta oli kun televisiossa näytettiin selvästi mies joka oli yli 20 kattelin juha sipilää ja väitti englanniksi että on 17 ja voi todistaa sen ja sipilä oli vaan et yes yes, lopulta paljastui että oli 25. Ja ne kaikki oli muka 17!!
- Anonyymi
Kaikki epäilijät ja huolissaan olijat leimattiin Kuinkas muutenkaan suvaitsemattomiks persurasisteiksi, kuvitelkaa kum vanhemmat huolissaan miksi aikuinen partaäijä/ angelika naiset pyörii lasten seassa leikkimässä ja kutsumassa luokseen leimataan rasisteiksi tai foobikoiksi yms.
- Anonyymi
Oli muuten viimeinen niitti kirkosta eroamiseen tämä seurakunnan työntekijöiden typeryys. Toki muutenkin ollut jo tiedossa kirkon nuoleskellessa ja hyväksyessä kaikenmaailman friikkit lesbot, homot, transut..
- Anonyymi
Pitäähän se ilmoituksella hyväksyä jos tuntee olevansa vaikka 10v. Syrjintää ellei..
- Anonyymi
Totta, muuten syyllistytään rasismiin.😁
- Anonyymi
Samaa mieltä.
- Anonyymi
Jos on noin nuorekas niin voisin jopa nussia! T: Setämies
- Anonyymi
Kai siellä Raamatussaki sanotaan että autuaita ovat lapsenmieliset.
- Anonyymi
Infantilismia voi aiheuttaa esim Turnerin syndrooma, bardet-biedlin syndrooma,
- Anonyymi
Regressiivinen käyttäytyminen voi johtua neurologisista, lääketieteellisistä tai mielenterveystiloista ja voi olla oire: 1
Dissosiatiivinen identiteettihäiriö 4
Skitsofrenia
Skitsoaffektiivinen häiriö
Catatonia
Delirium
Päihteiden käytön häiriöt
Posttraumaattinen stressihäiriö (PTSD)
Dementia
Rajatila persoonallisuus häiriö
Mielialahäiriöt
Masennushäiriö
https://www.verywellhealth.com/age-repression-therapy-5212676- Anonyymi
Ikäregressio traumasta
Ne, jotka ovat kokeneet trauman aikaisemmin, taantuvat todennäköisemmin, varsinkin jos trauma on tapahtunut nuorena.
Regression voivat laukaista stressitekijät tai muistot traumasta.
- Anonyymi
Siinähän kerrottiin että se nainen yritti saada yhtä kerholasta heille yökylään mutta lapsen isän hälytyskellot alkoi onneksi soimaan. Eli pedojahanntoi nainen ja miehensä. Hulluja ketkä ei tuota muka tajua.
- Anonyymi
Täällä valtaosa kantaansa ilmaisseista näyttäisi olevan tietämystensä ja luulojensa osalta suomalaista erinomaista terveydenhuollon henkilöstön tasoa. Lapsenomaisiuuden syiden tunnistaminen ei ole sitä korkeatasoista terveydenhuollon ammattihenkilöiden osaamista joka meille on syötetty etuaivolohkoon julkisen sektorin ja virkamieskunnan toimesta.
Aloitetaan asian puiminen helpoimmasta päästä ja päädytään käyttämään sitä yleisintä tiedotusvälinettä joissa epäkohtiin yritetään tarttua edes jollain tasolla.
Antakaa nyt mielikuvituksenne laukata tämän aiheen tiimoilta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007979980.html - Anonyymi
Kuka enää antaa lapsensa osallistua seurakunnan kerhoihin tai leireille jos srk työntekijät asettavat kyseisellä toiminnallaan lapset/nuoret vaaraan?
Miksi naisen annnettiin käydä kerhossa kaksi vuotta? Tavallaan mahdollistettiin roolileikki. Sairas tarvitsee apua ja tukea, ei yllyttämistä jatkaa peliään. Onko naisen mies täysjärkinen ja leikissä mukana? - Anonyymi
Kyllähän se erottiinkin, mutta käytös oli ihan samanlaista kuin 13-vuotiaalta lapselta voisi olettaa, eli jos oli henkisesti 13-vuotiaan tasolla tai kuolleen 13-vuotiaan tytön henki olisi posessoinut hänet?🤔
Jatkossa kuitenkin henkilökunta vaatinee henkilötunnusta, että voi varmistua ettei mitään vastaavaa pääse vahingossakaan käymään.
Tiedä sitten olisivatko tämä *tyttö" ja hänen "isänsä", joka olikin myös 40v mies tehneet jotain tytölle, jos hän olisi mennyt naisen luo yökylään. Karmiva ajatus ja onneksi tytön vanhemmilla sentään oli järkeä päissään, eivätkä antaneet tytölle lupaa. - Anonyymi
Jotkut naiset vanhenevat hitaasti. Esim. Anne Kukkoaho käy vieläkin parikymppisestä.
- Anonyymi
Jos täti oli mamu.
- Anonyymi
Ei ole sitten päässyt vielä pahasti kurpsahtamaan.
- Anonyymi
SETAtunteja lisää taitojen vahvistamiseksi https://yle.fi/aihe/tekstitv?P=112
- Anonyymi
EI JESSUS
- Anonyymi
1983 SYNTYNYT OLETAN
- Anonyymi
Oliko nyt siis kyse katolisen kirkon kerhosta vai luterilaisen kirkon? Jos katolisen, ei ihmetytä yhtään
- Anonyymi
Kumpi on vaarallisempi; Na-mu-setä vai Mu-na-setä? Väärin. Oikea vastaus; Na-mu-setä
- Anonyymi
Antakaa kakaroiden tulla tyköni sillä lastenkaltaisten on Jumalan valtakunta, sanoi jo Jesse the first pedophile on the earth. Sitten Michael Jackson, paavit 1-123, Siltsu, Haavisto jne.
- Anonyymi
Jotkut 40-vuotiaat voivat olla niin nuoren näköisiä, että käyvät 13-vuotiaasta, mutta eihän tuo nainen kuvista päätellen ole niin nuorennäköinen.
- Anonyymi
Tämä nainen varmaankin itse kirjoitti nekin viestit, jotka oli muka "isiltä", pahoitteli että tämä tyttö ei päässyt heille yökylään. Hohhoijaa.
Joku hyväksikäyttö tarkoitus ehkä oli taustalla. Ja täytyy olla jotain ongelmia hänellä, ei kukaan täysipäinen 4- kymppinen nainen valehtele olevansa 13 vuotias, ja istu lasten kanssa sillä perusteella kerhoissa, ei mitenkään. Paikalliset tietää asiat varmasti.
Ei kannata olla sinisilmäinen. - Anonyymi
Nainen, miesnainen, naismies, mies. Tai jotain siltä väliltä. Annetaan kaikkien heteroiden kukkia. Muille kaadetaan päälle Rounduppia niin luonto sananmukaisesti kiittää
- Anonyymi
Peruukit sisältyy uusien aineiden sisältöihin. Oravan, myyrän ja majavankarvaisina niitä saa valita.
- Anonyymi
Transut ovat sairasta porukkaa.
- Anonyymi
Tuo oli näin joo uutisista joo todella omituinen tapqaus, mutta jotenkin voisi ymmärtää että tykkäsi lqapsista jotenkin niin paljon, mutta ei mieleltään kovin terve.
- Anonyymi
Ei käy aivan täysillä käy tyhjänä kuin AVARN-auto ilman kuljettqajaa :D:D:E
- Anonyymi
Oliko tuo muija siis pedari vai mikä juttu tässä oli oikein taustalla? Tuskin vilpittömästi kutsui yökylään, kun oli sitä varten pitänyt valehdella omasta iästään... vai onko jälkeenjäänyt ja siksi yrittää saada lapsista kavereita?
Kirjautumaton palstalutka - Anonyymi
Nyt kaikki joukolla kirkosta eroamaan. Kirkko haluaa epätoivoisesti pitää kalliit kulinssinsa ja suojatyöpaikkansa hyväksymällä kaikki mahdolliset friikit homot, lesbot, tarnsut ja nyt myös pedofiilit. Uskoa voi harjoittaa ja elää raamatun oppien mukaan ilman rahanahneita seurakuntia ja kirkkoa, joka kadottanut Jumalan.
- Anonyymi
Himot ne on papillakin. Ihan samalla tavalla se seisoo nuorella kirkkoherralla kauniin naisen takana seisoessa.
- Anonyymi
Nyt kun Sanna on tuhoamassa NATO haaveetkin halal-lailla, niin voisi värkätä lopuksi vielä lain iän vaihtamisesta kerran vuodessa.
- Anonyymi
Sokeita olleet ne työntekijät,jos ei erota 40vuotiasta naista 13 v, lapsesta,
- Anonyymi
Liekkö olleet työntekijät hyvässä uskossa kun eivät huomanneet totuutta. Ihmeellisesti olivat eri tahot julistamassa kuinka teko ei ole rikollinen. Mitähän tällä armollisella naisella oli loppujen lopuksi mielessä kun tuollaisen vaivan näki kaikissa sepustuksissaan. Ja jos on mieleltään jollain lailla sairas, niin kuinka voi kulkea ihan noin vaan mukamas tervepäisenä.
- Anonyymi
Niih. Naiset ne vaan pysyy nuoren näkösenä vaik kuin vanhaks. Vaikka palstaprinssit haukkuu jo kolmekymppisiä naisia vanhoiks ja rupsahtaneiks. Jos keski-ikänen palstaprinssi menis samaseen kerhoon se lentäs ulos ku leppäkeihäs alta aikayksikön.
- Anonyymi
minä näytän varmaankin nuorelle tai siis noh white supermacy -ihmiselle jolla joku saksassa naton M65 pitkä takki että mitä aseistuksia voi tuollain3nkin sitten sisältää heh
- Anonyymi
Hänellä ei ole mitään sairauksia. Hän on fiksu ja ammattitaitoinen huijari!
- Anonyymi
Sen vielä ymmärrän, että huijasi seurakunnan työntekijöitä, mut onnistui huijaamaan poliisejakin? Jotain outoa tässä on, eivätkä halunneet lyödä lyötyä vai mikä oli syynä? Kuitenkin, ennakoiva tekeminen estää pahan toteutumisen paremmin kuin liika ymmärtäminen, huonommassa asemassa olevaa kohtaan. Onko tässä uskonut poliisikin liian hyvään tarinaan, eikä ole selvittänyt asiaa perin pohjin. Isää ei kuultu, joka oli huolissaan omasta tytöstään?
- Anonyymi
- Anonyymi
Ei painu unohduksiin sillä kansalaiset kyllä tulee kyselemään asiasta; minä ja moni muu jolla lapsia on. Ja tämän tapauksen tiimoilta tytön isä on ollut kiitetävän aktiivinen!
"Isä on kannellut poliisin toiminnasta oikeusasiamiehelle. Tällä viikolla hänelle selvisi poliisilaitoksella, että hänen tekemäänsä rikosilmoitusta seurakunnan työntekijöistä ei löytynyt poliisin järjestelmästä. Isä teki seurakunnan toiminnasta uuden rikosilmoituksen."
"Ylen toimitus ei tavoittanut keskiviikkona tapauksen tutkinnanjohtajaa kommentoimaan asiaa."
Epäilen ett, tutkinnanjohtaja nyt vaihtuu, eikä uusi pysty kommentoimaan; miksi poliisin rekisteritiedoista puuttui; hänen tekemäänsä rikosilmoitus seurakunnan työntekijöistä.
Oli aihetta tehdä ilmoitus myös poliisin toiminnasta, sillä heidän on rekisteröitävä ilmoitukset omaan tiedostoonsa. Kaikki asiat jotka tutkintaan johtivat, sekä esille tulleet asiaan kuuluvat seikat. Sieltä ne ovat löydettävissä, jos joskus jotain uutta asian tiimoilta löytyy. Muussa tapauksessa epäilty on; ensikertalainen poliisin, sekä oikeudenkin edessä, jos syytteeseen vastaavasta asiasta joutuu.
trollikka- Anonyymi
Suomen poliiseissakin pedareita ja vapaamuurareita, oikeutta ei saa uhrit eikä tervejärkiset, halutaan että kaikenmaailman perversiot leviää.
- Anonyymi
Faktoihin takertuminenhan on rasismia. Jos haluat olla viisivuotias pikkutyttö vaikka olet 60 vuotias mies niin eihän sitä saa kyseenalaistaa. Milloin homo trans ja lesboyhteisö tajuaa, että jos heitä vihataan he aiheuttavat sen ihan itse? Ei minulla eikä varmasn minella muullakasn ole mitään sitä vastaan jos aikuiset samaa sukupuolta tai sukupuoleltaan epävarmat rakadtelevat. Mutta lasten raiskauksien puolustaminen samoihin srvoihin perusturn on pelkkää hevonjaskaa jota kenenkään ei pidä niellä. Se vetää loputkin poikkeavat mukanaan. Ennhyväksy ja olen poikkeava itsekin.
- Anonyymi
Kolmetoista kesäinen voi näyttää huom vanhemmalta hyvinsyöneenä.
- Anonyymi
olllut joku toni-inkeri...
mutta oikeasti itseäni hyvittaa jotkut jutut sairaanhoitajien ja jne jutut, rankkoja vitsejä joskus kyllä ja hauskojakin. - Anonyymi
aika kummallista tuollainen juttu on kyllä.
- Anonyymi
Tämä todistaa vain sen, että Jumala tekee tänäkin päivänä ihmeitä.
- Anonyymi
Täällä kuvailtiin ulkonäköä - kuva, nimi, diagnoosit jne löytyy murha infosta.
- Anonyymi
Kyllä on täystolloja siellä oltu jos 40 vuotiasta ei erota 13 vuotiaasta,pällistellään ja ihmetellään kahvipulla pöydässä et onpas erikoisen ja vanhan näköinen 13 vuotiaaksi, mutta hei,ei pahoiteta hänen mieltä on varmana 13 wee mut ehkä joku sairaus kun näyttää niin paljon vanhemmalta:D 2 vuotta meni hölmöiltä pasmat sekaisin! Pitäiskö itsekin tehdä letit,pukeutua pinkkiin ja mennä ekaluokkalaisten kanssa samaan ryhmään?? Meniskö täydestä jos tälläienn vanhan näköinen ekaluokkalainen pyrkisi leikkimään ja käyttäytymään kuin 7 vuotias???:D
- Anonyymi
No nualle rantaråuttalaasille voi väittää kookospähkinääki maapähkinäksi ja täyrestä menöö, kokoero kun on niin mitätöön ja rypäles on aina rypäles eikä muutu ikinä rusinaksi 👌
- Anonyymi
Antakaa translapsen olla rauhassa! Hänelläkin on ihmisoikeudet!
"Translapset ovat yksi haavoittuvimmista lapsiryhmistä, johon kohdistuu Suomessa erittäin paljon ennakkoluuloja ja kyseenalaistamista. "
-SETA- Anonyymi
Entäs heteroiden, biologisten naisten ja tyttöjen, kristittyjen,muslimien oikeudet? Vai koskeeko teidän suvaitsevaisuus todellakin vain perverssio asioihin?
- Anonyymi
Ymmärrän kun tapahtumapaikka on seurakunnan kerho. Siellä porukka uskoo helpommin - jopa tuollaisenkin asian.
- Anonyymi
Eikö olisi mahdollista, että 13-vuotias näyttäisi keski-ikäiseltä, jos olisi elänyt todella raskaan elämän vaikeissa olosuhteissa? Voi kai ihminen, murrosikäinenkin, vanheta ennenaikaisesti?
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941753
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581169Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181168- 951028
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36801Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6744- 46706
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676