Suurin osa kommunisteista katkeroituneita sosiaalipummeja?

Ernesti

Koska te ette viitsi tehdä töitä, keksitte tekosyitä siitä miten yhteiskunta sortaa teitä ja katkeruuksissanne haluatte että kaikki olisivat yhtä köyhiä?

Kommunismi antaa vallan elintasostasi hallitukselle ja täten poistaa sinulta mahdollisuuden parempaan...mikäli haluatte komminismia niin antakaa kaikki omaisuutenne minulle, lupaan tuoda teille yhden leivän ja lasin maitoa joka päivä...katsotaan kuinka kauan kommunismi jaksaa kiinnostaa.

Demokratiassa elintasosi on kiinni omasta tahdostasi ja kyvystäsi sopeutua...töitä löytyy, esim metallityöntekijät ovat nykyään kiven alla. On eri asia viitsittekö tehdä töitä.

8

593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuori sosialisti

      "Koska te ette viitsi tehdä töitä, keksitte tekosyitä siitä miten yhteiskunta sortaa teitä ja katkeruuksissanne haluatte että kaikki olisivat yhtä köyhiä? "

      Ei. Haluan oikeudenmukaisen yhteiskunnan ja tulonjaon.

      "Kommunismi antaa vallan elintasostasi hallitukselle ja täten poistaa sinulta mahdollisuuden parempaan..."

      Ei.

      "Demokratiassa elintasosi on kiinni omasta tahdostasi ja kyvystäsi sopeutua..."

      Sosialismi ja demokratia eivät sulje toisiaan pois, päinvastoin.

      • tämä..

        Ernesti kuuluu niin toivottomiin tapauksiin tiedon määrältään, että emme jaksa lähteä opettamaan. On nimittäin niin hono oppinen, että hänen pitäisi aloittaa apukoulusta.


      • Kalle

        "Haluan oikeudenmukaisen yhteiskunnan ja tulonjaon."

        Kuka päättää milloin tulonjako on oikeudenmukainen?
        Mihin saa valittaa päätöksestä?

        Noin, vastaahan näihin kahteen kysymykseen ensin ja tule sitten vaatimaan oikeuden mukaista tulonjakoa. Niinkauan kun et pysty antamaan järkeviä vastauksia kysymyksiin niin älä vaadi semmoista mitä et tunne.

        Tälläisillä iskulaiseilla "Me vaadimme oikeudenmukaisia palkkoja" huijataan vain yksikertaisia ihmisiä luulemaan että kommunistit ajaisivat oikeuden mukaisia palkkoja. Mutta kun kysyt heiltä nuo kaksi kysymystä ja et saa kumpaankaan järkevää vastausta niin huomaat kommunistien vain sumuttavan heikko-osaisia.

        /Kalle, joka ihmettelee kommunistien vaatimusta, jota he eivät edes itse pysty määrittelemään!!!


      • nuori sosialisti
        Kalle kirjoitti:

        "Haluan oikeudenmukaisen yhteiskunnan ja tulonjaon."

        Kuka päättää milloin tulonjako on oikeudenmukainen?
        Mihin saa valittaa päätöksestä?

        Noin, vastaahan näihin kahteen kysymykseen ensin ja tule sitten vaatimaan oikeuden mukaista tulonjakoa. Niinkauan kun et pysty antamaan järkeviä vastauksia kysymyksiin niin älä vaadi semmoista mitä et tunne.

        Tälläisillä iskulaiseilla "Me vaadimme oikeudenmukaisia palkkoja" huijataan vain yksikertaisia ihmisiä luulemaan että kommunistit ajaisivat oikeuden mukaisia palkkoja. Mutta kun kysyt heiltä nuo kaksi kysymystä ja et saa kumpaankaan järkevää vastausta niin huomaat kommunistien vain sumuttavan heikko-osaisia.

        /Kalle, joka ihmettelee kommunistien vaatimusta, jota he eivät edes itse pysty määrittelemään!!!

        "Kuka päättää milloin tulonjako on oikeudenmukainen?
        Mihin saa valittaa päätöksestä? "

        Toisessa ketjussa juuri kirjoitin tästä, itseasiassa vastasin sinulle. -Minä- kannatan suoraa demokratiaa, mutta silti tuo voidaan toteuttaa monella tapaa. Vaihtoehtoja on lukuisia.

        Järkevin tapa palkita on mielestäni palkita vaivannäöstä. Mukavasta työstä saisi tunnilta vähemmän palkkaa kuin ikävästä. Erot eivät kuitenkaan olisi kumpaankaan suuntaan niin suuret kuin nykyisin.

        Tässä on itseasiassa monia vaihtoehtoja miten työt "hinnoiteltaisiin", ehkä se voitaisiin jopa jättää markkinavoimille, jolloin työn hinta määräytyisi sen mukaan kuinka sille löytyy tekijöitä.

        Toinen vaihtoehto on antaa demokratian määrätä palkat.


      • Kalle
        nuori sosialisti kirjoitti:

        "Kuka päättää milloin tulonjako on oikeudenmukainen?
        Mihin saa valittaa päätöksestä? "

        Toisessa ketjussa juuri kirjoitin tästä, itseasiassa vastasin sinulle. -Minä- kannatan suoraa demokratiaa, mutta silti tuo voidaan toteuttaa monella tapaa. Vaihtoehtoja on lukuisia.

        Järkevin tapa palkita on mielestäni palkita vaivannäöstä. Mukavasta työstä saisi tunnilta vähemmän palkkaa kuin ikävästä. Erot eivät kuitenkaan olisi kumpaankaan suuntaan niin suuret kuin nykyisin.

        Tässä on itseasiassa monia vaihtoehtoja miten työt "hinnoiteltaisiin", ehkä se voitaisiin jopa jättää markkinavoimille, jolloin työn hinta määräytyisi sen mukaan kuinka sille löytyy tekijöitä.

        Toinen vaihtoehto on antaa demokratian määrätä palkat.

        Kuka päättää milloin tulonjako on oikeudenmukainen?
        Mihin saa valittaa päätöksestä?

        Niin, ei edes kommunisti tiedä itse mitä hänen vaatimuksensa tarkoittaa. Se on köyhien ja vähäosaisten sumutusta luvata ajaa asiaa, jonka sisältöä ei itsekkään ymmärrä.

        /Kalle, joka menee nyt vuorokausilevolle


      • nuori sosialisti
        Kalle kirjoitti:

        Kuka päättää milloin tulonjako on oikeudenmukainen?
        Mihin saa valittaa päätöksestä?

        Niin, ei edes kommunisti tiedä itse mitä hänen vaatimuksensa tarkoittaa. Se on köyhien ja vähäosaisten sumutusta luvata ajaa asiaa, jonka sisältöä ei itsekkään ymmärrä.

        /Kalle, joka menee nyt vuorokausilevolle

        Jos vaivautuisit lukemaan kirjoittamani viestit voisit ymmärtää.

        Vielä kerran. Kannatan subsidiariteettiperusteella toimivaa suoraa demokratiaa. Jos palkkasi ei tuntuisi oikeudenmukaiselta, voisit valittaa siitä työpaikkasi kokouksessa, josta asia voi siirtyä ylemmälle tasolle jos se on tarpeellista. Tässä siis yksi vaihtoehto.


    • Proletaari

      Kyllä kommunistit töitä tekee,mutta tuleeko
      työläinen palkallaan toimeen on jo toinen juttu.
      Suomeen on syntynyt uusi köyhällistönluokka
      sellainen joka ei tule toimeen palkallaan.
      Firmojen johtajat nostavat mielettömiä
      optioitaan mutta työläinen ei hyödy niistä
      mitään.Firmat potkivat työläisiä ulos vaikka
      firmat tekevät suuria voittoja.Suomessa eräs
      teollisuus firma teki mielettömiä voittoja,
      niillä voitoilla olisi voitu nostaa jokaisen
      työntekijöiden palkkoja 2000 euroa kymmenen
      vuoden ajan.Ilman työläisiä ei mikään firma
      tekisi suuria voittoja.Jorma Ollila ja Nokia
      ei olisi mitään ilman niitä työläisiä jotka
      tekevät kännyköitä.Työläiset ovat rakentaneet
      myös Nokia vaurauden.

    • vom

      Ernestille tiedoksi: täällä on yksi hyvää eläkettä nauttiva, joka tunnustautuu marx´ilai-
      sesti ajateltuna kommunismin kanannattajaksi kuulumatta SKP:hen!!
      vom

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe