Hyvää Ystävänpäivää palstalle!

Iloa, rauhaa ja rakkautta joka näppiksen taakse ja puskiin 🤗

Kuinka aiot viettää tänään ystävänpäivää? Minä vien töihin kahvitunnille korvapuusteja. Eräs toinen lupasi leipoa piirakkaa.
Varmaan joku tuo karkkiakin.

Illalla tulee pari ystävää kahville.

Eiköhän tänään taas palstalle virtaa myös iloisia, kiinnostavia ja ystävällismielisiä keskustelunaloituksiakin aiheista, mitä saamme porukalla pohtia mielin määrin. 👍

Palstaystävillekin siis *hali*

https://youtu.be/HyTpu6BmE88

65

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos ja hyvää ystävänpäivää! 🤗

      Arjen ohessa vähän ystistä herkutellaan. 🍬🍩🍫🍭

      • Se on oikein 🥰


    • Anonyymi

      :)
      Onko palstalle saapunut äiti aurinkoinen ja leivoitko ihan ite puustit?
      Näppisten tai ainakin ruutujen takana me kirjautumattomatkin ollaan.

      Eilen huolehdin jo muorin tyytyväiseksi ja tänään valmistuu oma kiva. Aikainen herätys jotta ehditään vielä tänään. Laatuaikaa siis tiedossa tallissa, parhaassa seurassa.

      -keinovaginamies-

      Ai niin. Hyvää Ystävänpäivää.

      • Kiitos 🤗

        Tottakai leivon pullat itse.
        Tällä kertaa tosin vien pakkasesta muutaman pussin. Mun työkaverit ovat kovia poikia syömään pullaa 😁

        Ihanaa päivää teille muorin kanssa 😘


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos 🤗

        Tottakai leivon pullat itse.
        Tällä kertaa tosin vien pakkasesta muutaman pussin. Mun työkaverit ovat kovia poikia syömään pullaa 😁

        Ihanaa päivää teille muorin kanssa 😘

        Hirveää itsekehua. Se oli, eikö vaan, pääsyy koko viestiisi, kertoa miten ihmeen ystävällinen ja ahkera juuri sinä olet. Paistat pullaa ja kaikki.
        Oj, olemme kauhean imponeerattuja.

        Menisit kuule pullines ja jeesussyntroomasi kanssa sinne missä niitä pullia oikeasti tarvitaan, ei ne sun duunikaverit niitä tarvi. Eikä ne tykkää susta yhtään sen enempää vaikka tarjoilisit niille joka päivä niin pullat kuin kakut. Näitä miellyttämisen haluisia ja tykkäämistä kerjääviä raasuja näkee joka työpaikalla. Pitkäll työuralla tuotakin kuviota seurannut monen monituiset kerrat.
        Ainoa tärkeä asia ihmisen elämässä ovat ne ihan läheisimmät ihmissuhteet, ei mikään muu. Työkaverit vaihtuu, työpaikalla olet aina vaihettavissa ja muutaman viikon päästä lopetettuasi kukaan ei edes muista sinua enää.
        Eli lopeta se täysin turha mielistely, viihdy itsesi ja läheistesi kanssa. Jos läheisiä ei ole tai tuottavat vain harmia, viihdy itsesi ja vakkapa kotieläintesi kanssa, luonnossa, matkustellen jne.
        Ihminen ei ole sitä miltä se haluaa näyttää, vaan hymyn takana on aina se toinen puoli, se joka voi muuttua pahimmaksi viholliseksi. Parhaiten pärjäävät ne, jotka eivät ole muista tai muiden hyväksynnästä riippuvaisia. Se ei tarkoita, että eristyisi muista vaan että ihmissuhteet eivät ole tärkeitä. S E on vahvuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hirveää itsekehua. Se oli, eikö vaan, pääsyy koko viestiisi, kertoa miten ihmeen ystävällinen ja ahkera juuri sinä olet. Paistat pullaa ja kaikki.
        Oj, olemme kauhean imponeerattuja.

        Menisit kuule pullines ja jeesussyntroomasi kanssa sinne missä niitä pullia oikeasti tarvitaan, ei ne sun duunikaverit niitä tarvi. Eikä ne tykkää susta yhtään sen enempää vaikka tarjoilisit niille joka päivä niin pullat kuin kakut. Näitä miellyttämisen haluisia ja tykkäämistä kerjääviä raasuja näkee joka työpaikalla. Pitkäll työuralla tuotakin kuviota seurannut monen monituiset kerrat.
        Ainoa tärkeä asia ihmisen elämässä ovat ne ihan läheisimmät ihmissuhteet, ei mikään muu. Työkaverit vaihtuu, työpaikalla olet aina vaihettavissa ja muutaman viikon päästä lopetettuasi kukaan ei edes muista sinua enää.
        Eli lopeta se täysin turha mielistely, viihdy itsesi ja läheistesi kanssa. Jos läheisiä ei ole tai tuottavat vain harmia, viihdy itsesi ja vakkapa kotieläintesi kanssa, luonnossa, matkustellen jne.
        Ihminen ei ole sitä miltä se haluaa näyttää, vaan hymyn takana on aina se toinen puoli, se joka voi muuttua pahimmaksi viholliseksi. Parhaiten pärjäävät ne, jotka eivät ole muista tai muiden hyväksynnästä riippuvaisia. Se ei tarkoita, että eristyisi muista vaan että ihmissuhteet eivät ole tärkeitä. S E on vahvuutta.

        Voi kiitos pitkästä ja ajatuksella laaditusta viestistäsi Anonyymi 👍

        Ensinnäkin, minähän jo lupasin jättää Maxin rauhaan, että ei tarvitse päälle käydä eikä sun olla mustasukkainenkaan.

        Toiseksi, sinun viestissäsi on tosi monta oletusta, mitkä eivät pidä paikkaansa 🙂

        Minun työpaikastani, vaihdettavuudestani siellä saati työkavereistani et tiedä etkä ymmärrä mitään. Tiedän olevani arvostettu, eikä se johdu pelkästä pullan leipomisesta.

        Ainoa missä osut kohdalleen on se, että perhe on aina tärkein. Lapseni ovat minulle rakkaimmat ihmiset maailmassa ja olen heistä sanoinkuvaamattoman ylpeä 🤗

        Ihanaa ja valoisaa päivää sinullekin ☀️
        Hymyillään kun tavataan. Sitä voit harjoitella vaikka peilin edessä 😉


      • Xena-183 kirjoitti:

        Voi kiitos pitkästä ja ajatuksella laaditusta viestistäsi Anonyymi 👍

        Ensinnäkin, minähän jo lupasin jättää Maxin rauhaan, että ei tarvitse päälle käydä eikä sun olla mustasukkainenkaan.

        Toiseksi, sinun viestissäsi on tosi monta oletusta, mitkä eivät pidä paikkaansa 🙂

        Minun työpaikastani, vaihdettavuudestani siellä saati työkavereistani et tiedä etkä ymmärrä mitään. Tiedän olevani arvostettu, eikä se johdu pelkästä pullan leipomisesta.

        Ainoa missä osut kohdalleen on se, että perhe on aina tärkein. Lapseni ovat minulle rakkaimmat ihmiset maailmassa ja olen heistä sanoinkuvaamattoman ylpeä 🤗

        Ihanaa ja valoisaa päivää sinullekin ☀️
        Hymyillään kun tavataan. Sitä voit harjoitella vaikka peilin edessä 😉

        Ensinnäkin, minähän jo lupasin jättää Maxin rauhaan, että ei tarvitse päälle käydä eikä sun olla mustasukkainenkaan.

        Olenko missannut jotakin? Joka tapauksessa, ei tuollaisia päätöksiä pidä omin nokkineen tehdä 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveää itsekehua. Se oli, eikö vaan, pääsyy koko viestiisi, kertoa miten ihmeen ystävällinen ja ahkera juuri sinä olet. Paistat pullaa ja kaikki.
        Oj, olemme kauhean imponeerattuja.

        Menisit kuule pullines ja jeesussyntroomasi kanssa sinne missä niitä pullia oikeasti tarvitaan, ei ne sun duunikaverit niitä tarvi. Eikä ne tykkää susta yhtään sen enempää vaikka tarjoilisit niille joka päivä niin pullat kuin kakut. Näitä miellyttämisen haluisia ja tykkäämistä kerjääviä raasuja näkee joka työpaikalla. Pitkäll työuralla tuotakin kuviota seurannut monen monituiset kerrat.
        Ainoa tärkeä asia ihmisen elämässä ovat ne ihan läheisimmät ihmissuhteet, ei mikään muu. Työkaverit vaihtuu, työpaikalla olet aina vaihettavissa ja muutaman viikon päästä lopetettuasi kukaan ei edes muista sinua enää.
        Eli lopeta se täysin turha mielistely, viihdy itsesi ja läheistesi kanssa. Jos läheisiä ei ole tai tuottavat vain harmia, viihdy itsesi ja vakkapa kotieläintesi kanssa, luonnossa, matkustellen jne.
        Ihminen ei ole sitä miltä se haluaa näyttää, vaan hymyn takana on aina se toinen puoli, se joka voi muuttua pahimmaksi viholliseksi. Parhaiten pärjäävät ne, jotka eivät ole muista tai muiden hyväksynnästä riippuvaisia. Se ei tarkoita, että eristyisi muista vaan että ihmissuhteet eivät ole tärkeitä. S E on vahvuutta.

        Olen pahoillani, että sinun maailmassasi pitäisi vain ankeilla ja masoilla.

        Me muut kyllä nautimme elämästä aina kun mahdollista.


        Onnea sinulle jatkoon elämässäsi!


    • Anonyymi

      Hyvää ystistä kaikille muille, mutta ei feministeille eikä vihervasureille.

      • Otan tuon terveisen ilolla vastaan, vaikka minussa saattaa ripunen feministiä ollakin.
        Mut ihan vähän vaan 🤭


      • Anonyymi kirjotti: "Hyvää ystistä kaikille muille, mutta ei feministeille eikä vihervasureille."

        Mult kuitessii veminiskeilleki. Polittisiin juttuihi mä taas en ota olleskaan kantaa. Ei veminiskit ite oo syyllisii, et noon joutunu sivuniikuraiteelle. 🌹👀


    • Kiitos paljon! Hyvääystävänpäivää myös sulle ja hymyjä ja rakkautta elämääsi.🙂.

      Kaikille muille palstalaisille myös hyvää ystävänpäivää ja hymyjä ja rakkautta.😊. Rakastakaa ihmiset toisianne!

      Eipä ole mitää suunnitelmia tehtynä. Jakaa hyvää mieltä ja lämpöä ympärilleni mutta se ei ole päivästä kiinni.

      • Kiitos Mikkojuhan 🤗

        Hyvä taktiikka 👍
        Jokainen päivä on ystävän päivä ❣️


    • Riemullisee ystäviksee sulle Xena-183. Varmuulen vuoks mä en yritä antaa sulle pusuu ees virtuaalisesti nettilinjaa pitkin, mut mää kyl tarkotan. 🌹👀

      • Voi kiitos samoin Kynis 🤗😘


    • Anonyymi

      Kiitos samoin sinne hyvää ystävänpäivää! 😻

      Minä vietän ystävänpäivää etätöitä tehden ja illalla siivoilen ja yritän saada teinin viettämään aikaa kanssani. Tuo viimeinen voi kyllä olla liikaa vaadittu 😄

      • Kuulostaa hyvältä 👍 Muistan ajan..

        Minä ajelin tänään konttorille, vaikka viihdyn myös etätöissä.

        Tytär tulee kotiin viikonlopuksi, joten hänen kanssaan me kahvittelemme silloin. Pojan saa yleensä käymään kahvilla jonkin tuoreen leivonnaisen voimalla 😂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä 👍 Muistan ajan..

        Minä ajelin tänään konttorille, vaikka viihdyn myös etätöissä.

        Tytär tulee kotiin viikonlopuksi, joten hänen kanssaan me kahvittelemme silloin. Pojan saa yleensä käymään kahvilla jonkin tuoreen leivonnaisen voimalla 😂

        Konttorilla on hyvä käydä aina välillä työkavereita moikkaamassa 😊

        Ruoka toimii hyvänä siivittäjänä omankin pojan kohdalla 😄 On aktiivisesti urheileva nuori mies ja ruokaa kuluu järjettömiä määriä, joten ruokapöytään hänet saa helposti ja ainakin ruokailun ajan voi viettää äiti-poika-laatuaikaa 😁 Itseasiassa ajattelin paistella lettuja niin eiköhän poika viihdy pöydässä pidempäänkin 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Konttorilla on hyvä käydä aina välillä työkavereita moikkaamassa 😊

        Ruoka toimii hyvänä siivittäjänä omankin pojan kohdalla 😄 On aktiivisesti urheileva nuori mies ja ruokaa kuluu järjettömiä määriä, joten ruokapöytään hänet saa helposti ja ainakin ruokailun ajan voi viettää äiti-poika-laatuaikaa 😁 Itseasiassa ajattelin paistella lettuja niin eiköhän poika viihdy pöydässä pidempäänkin 😊

        Lätyt on tosiaan varma täky 😂

        Minulle leipominen on tapa rentoutua ja aika terapeuttistakin. Se o hyvä, että poika tulee sitten silloin tällöin hakemaan niitä heille, kun kaikkea ei voi pakastaakaan. Nuoret voivat vielä surutta syödä herkkuja, eikä näy missään..

        Mukavaa äiti-poika-laatuaikaa teille 🤗


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Lätyt on tosiaan varma täky 😂

        Minulle leipominen on tapa rentoutua ja aika terapeuttistakin. Se o hyvä, että poika tulee sitten silloin tällöin hakemaan niitä heille, kun kaikkea ei voi pakastaakaan. Nuoret voivat vielä surutta syödä herkkuja, eikä näy missään..

        Mukavaa äiti-poika-laatuaikaa teille 🤗

        Leipominen on minustakin mukavaa puuhaa ainakin silloin, kun ei ole kiirettä mihinkään. Oma poika ei ole niin makean perään, joten oma ongelma on se, että jollei ole ystäviä tulossa kylään, niin leipomukset menevät suoraan omille lanteille 😄

        Ja kiitos, poika ehti käydä kotona syömässä koulusta tultuaan, höpötti nopeasti päivän kuulumiset ja lähti kavereiden kanssa ulos höntsäilemään, vaikka tänään piti olla lepopäivä eli vähän lyhyeksi uhkaa jäädä meidän äiti-poika-aika 😬 Mutta hyvä näin, kaverit ovat tärkeitä ja ulkoiluhan tekee vain hyvää 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Leipominen on minustakin mukavaa puuhaa ainakin silloin, kun ei ole kiirettä mihinkään. Oma poika ei ole niin makean perään, joten oma ongelma on se, että jollei ole ystäviä tulossa kylään, niin leipomukset menevät suoraan omille lanteille 😄

        Ja kiitos, poika ehti käydä kotona syömässä koulusta tultuaan, höpötti nopeasti päivän kuulumiset ja lähti kavereiden kanssa ulos höntsäilemään, vaikka tänään piti olla lepopäivä eli vähän lyhyeksi uhkaa jäädä meidän äiti-poika-aika 😬 Mutta hyvä näin, kaverit ovat tärkeitä ja ulkoiluhan tekee vain hyvää 😊

        Niin se on. Kaverit ovat tärkeitä Ystävänpäivänä ja muutenkin, joka päivä. ❣️


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Niin se on. Kaverit ovat tärkeitä Ystävänpäivänä ja muutenkin, joka päivä. ❣️

        Ehdottomasti juuri noin! ❤️


    • Anonyymi

      Ystävänpäivä on Amerikan hömppää ⛔️


      • Anonyymi

        Mielestäni Suomessa ystävänpäivä voisi olla se yksi päivä vuodessa, jolloin netissä ei haukuttaisi toisia ihmisiä rasisteiksi, idiooteiksi, kommareiksi etc. Kaikkina muina vuoden päivinä voisi apinasota jatkua. Kun nyt lukee tämänpäiväisiä alotuksia ja kommentteja niin joutuu syvään huokaisten toteamaan, että yksikin toisten kunnioittamiselle varattu päivä kolmestasadastakuudestakymmenestäviidestä on Suomessa liikaa vaadittu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni Suomessa ystävänpäivä voisi olla se yksi päivä vuodessa, jolloin netissä ei haukuttaisi toisia ihmisiä rasisteiksi, idiooteiksi, kommareiksi etc. Kaikkina muina vuoden päivinä voisi apinasota jatkua. Kun nyt lukee tämänpäiväisiä alotuksia ja kommentteja niin joutuu syvään huokaisten toteamaan, että yksikin toisten kunnioittamiselle varattu päivä kolmestasadastakuudestakymmenestäviidestä on Suomessa liikaa vaadittu.

        Voi, olet niin oikeassa 😘


    • Samoin. Vaikka itseasiassa minusta mikä tahaansa päivä voi olla ystävänpäivä, eikä vaan tämä 14.2.

      Jotenkin tää minusta vie ajatuksen siitä mitä on ystävyys. Se ei päivää katso, kun ystäviä tarvitaan tai muistetaan. 🙃

      • Tuossa olet ihan oikeassa ja se täytyy myös muistaa.

        Valitse ystäväsi hitaasti, luovu heistä vielä hitaammin.

        — Benjamin Franklin


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tuossa olet ihan oikeassa ja se täytyy myös muistaa.

        Valitse ystäväsi hitaasti, luovu heistä vielä hitaammin.

        — Benjamin Franklin

        Voihan tätä päivää ajatella ystävistämuistuttamispäivänä? 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        Voihan tätä päivää ajatella ystävistämuistuttamispäivänä? 🤣

        Totta 😂
        On sellaisiakin ystäviä, joita ei ehkä tule tavattua kovin usein, mutta sitten kun nähdään, niin juttu jatkuu helposti siitä, mihin se edellisellä kerralla on jäänyt 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Totta 😂
        On sellaisiakin ystäviä, joita ei ehkä tule tavattua kovin usein, mutta sitten kun nähdään, niin juttu jatkuu helposti siitä, mihin se edellisellä kerralla on jäänyt 🙂

        Niin, eikä se tartte olldkaan säännöllistä, kun näkee, tai viestittelee. Ja vuoroin toisella on mielenpäällä jotain ja välillä toistepäin. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin, eikä se tartte olldkaan säännöllistä, kun näkee, tai viestittelee. Ja vuoroin toisella on mielenpäällä jotain ja välillä toistepäin. 😊

        Sellaista ystävyys onkin ❤️


      • Xena-183 kirjoitti:

        Sellaista ystävyys onkin ❤️

        Niin on. ❤️


    • Anonyymi

      Mä luulin lapsena, että näppis tarkoittaa näppäinpuhelinta. Kun meillä oli sellanen pyöritettävä puhelin. Ja meidän commodorissa oli näyttö, näppis ja keskusyksikkö yksi ja sama laite, mutta lerppuasema erikseen.

      • Minä täällä näpyttelen kännykkääni 🙂
        Keski-ikäinen täti ja termit sen mukaiset.


    • Anonyymi

      Ja näin ystävän päivään sopis ystävän laulu, kun se on venäläinen kappale ja suomi on neuvostoliiton suurin ystävä. Ja halonen ja putin on ystäviä. Ja halosen oli viron patsas kiistassakin putinin puolella.

    • Anonyymi

      Kävin eilen kaupassa, ettei tänään tarvitse.
      Kaupan kassalla tutuksi tullut kassaneito toivotti hyvää ystävänpäivää toissa vuonna, kun ystävän päivänä satuin kaupassa käymään ja tutun kassan kautta menin.
      Nyt ei ole sitten samaa kassaneitoa nähnyt yli puoleen vuoteen ja harventuneet pikaiset näkemiset moneen viikkoon.

      • Täältä sitten virtuaaliset toivotukset 🤗


    • Anonyymi

      Hyvää hammaspäivää, päivä kuin päivä, no itselläni hammaslääkäri-päivä, alkaakin olemaan hampaat hyvin hoidettuna kohta. Jo kolmas kerta tänä vuonna hammaslääkärillä.

      Oikeasti elämässä on vain 2 tärkeää päivää:

      1. päivä jolloin olet pullahtanut maailmaan eli syntynyt.
      2. päivä jolloin heität maailman kauheudet taaksesi ja siirryt haudan rauhalliseen lepoon (ei koske vampyyrejä).

      • Kyllä ystävät ovat tärkeitä.

        Tänään voi toki viettää myös kansallista kalakeittopäivää 😋

        Söin työpaikan lounasravintolassa ihanaa kalakeittoa!

        Toivottavasti hammaslääkärikäynti sujui mukavasti! 🤗


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Kyllä ystävät ovat tärkeitä.

        Tänään voi toki viettää myös kansallista kalakeittopäivää 😋

        Söin työpaikan lounasravintolassa ihanaa kalakeittoa!

        Toivottavasti hammaslääkärikäynti sujui mukavasti! 🤗

        Kansallinen kurppapäivä pitää saada ja ukkometsopäivä miehille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kansallinen kurppapäivä pitää saada ja ukkometsopäivä miehille.

        Suomen luonnon päivä on elokuun viimeinen lauantai. Käviskö se? 🙂


    • Anonyymi

      Miksi Salla Kuvaja Helsingistä on niin teinityttömäinen välillä. Hänen ikänsä on 40-50 vuotta. miten tuollainen vanhateini voi työskennellä esimiehenä yksityisessä tutkimusinstituutissa. Hän tuntee INHOA AIKUISIA miehiä kohtaan. Miksi ?Sallaa ei ole raiskattu eikä pahoinpidelty koskaan miehen toimesta.koskaan. Miksi Sallan intmiiisuhteet AIKUISTEN miesten kanssa epäonnistuvat?

    • Anonyymi

      Kiitos, Xena-183 ja hyvää ystävänpäivää sullekin.
      Mä unohdin koko ystävänpäivän aamulla töihin lähtiessäni, ja viedessäni Mimmin hoitoon. Mimmin hoitaja toivotti mulle hyvää ystävänpäivää, jolloin mulle tuli kiire kauppaan! Ostin muutaman suklaarasian ja vihreitä kuulia myös!
      Aamurapsalla panin yhden avatun suklaarasian kahvipöytään ja toivotin kaikille hyvää ystävänpäivää. Jota seuras kysymys; Eiks täytekakkua tänään olekkaan?

      Siinä mä sitten tunnustin; Mä olin unohtanut koko ystävänpäivän, kiireissäni.
      Huippu on se ett mulla on muutama ystävänpäivä kortti, postimerkillä varustettuna kotonani. Säästyvät ensi vuoteen ehkä, tai sitä seuraavaan jos en muista lähettää ajoissa niitä eteenpäin.

      Joka tapauksessa vanhuksille jaettiin 2 konvehtia jokaiselle suklaan syöjälle aamupalan yhteydessä. Mä mässytin pari vihreää kuulaa päivänaikana toimistossa.
      Siitä avatusta marmeladi rasiasta annoin kymmenkunta kuulaa Faijalle ja Emolle koko suklaarasian. Systeri sai myös suklaata ja sanoin ett, jos Mimmille annat pari,
      niin multa saat pari marmeladikuulaa.

      Mimmi saa taatusti suklaata tarpeeksi, Systeriltä, Emolta, Koolta ja... Isältään; joka kerta kun tapaavat, puseroista sen näkee.
      Muutaman vuoden päästä, minäkin saatan ostaa hänelle suklaarasian, kunhan tuo tuosta jonkin veran kasvaa... ja pystyy säätelemään itse makean syöntiään.
      Pienempi paha tosiaan olisi ollut leipoa pullaa, tai tehdä se täytekakku, jota kaikki luultavasti odottivat! Ens vuonna sitten... toivottavasti muistan!
      trollikka

      • Aina tulee se ensi vuosi.. 🙂
        Minä lähetän paljon kortteja. - Viime vuonna, kun kirjoitin ystävänpäiväkortteja, olin kirjoittanut yhdelle kummilapsistani kaksi korttia. 🙈 Huomasin tämän vasta, kun olin jo kiinnittänyt merkit ja laitoin saajat aakkosiin & tein viimeisen tsekkauksen. No, taloudellisena ihmisenä laitoin toisen kortin talteen ja muistin kuin muistinkin ottaa sen esiin ja lähettää tämän vuoden korttien kanssa. 👍 Ikimerkit on siitä käteviä, kun ne käyvät sitten myöhemminkin 🙂

        Suklaajäljet lapsen kasvoilla ja vaatteissa.. Mä niin muistan tämän 😁

        Kiitos ja mukavaa iltaa Mimmille ja koko poppoolle 🤗


    • Alunperinhän tämä juhlapäivä oli Lupercalia-niminen hedelmällisyyden juhla 15.2. ja vasta keskiajalla mukaan tuli romanttisen rakkauden teemat, tosin edelleen keskiajallakin kyseessä oli enemmän yhden päivän satunnaispanojen juhlapäivä.

      Valehtelmatta voidaan sanoa, että kirkko pilasi tuon alkuperäisen yhden päivän panojuhlan ja kaupallisuus teki siitä romanttisen rakkauden päivän.

      • Ihan tuosta historiasta en kyllä ollut tietoinenkaan 🤔
        Eilinen oli minulle isäni kuoleman vuosipäivä. Vaikka siitä on jo aikaa (18v), niin onhan se mielessä ja tänään on sitten mukava olla vain lämpimissä ystäväajatuksissa. 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ihan tuosta historiasta en kyllä ollut tietoinenkaan 🤔
        Eilinen oli minulle isäni kuoleman vuosipäivä. Vaikka siitä on jo aikaa (18v), niin onhan se mielessä ja tänään on sitten mukava olla vain lämpimissä ystäväajatuksissa. 🙂

        Harvempi on niistä tietoinen ja nuo asiat ovat sen historiasta niitä jotka ovat varmoja, sitten iso pino kaikenlaista osittain varmentamatonta historiaa. Mutta kyllä, alunperin pakanallinen hedelmällisyyden juhla ainakin etruskien ajoista lähtien, luultavasti paljon vanhempaakin perua.

        Oi voi, eli hieman kahtalaiset tunnelmat aina näin Ystävänpäivinä 😔

        Hyvää ystävänpäivää 🤗


      • randombypasser kirjoitti:

        Harvempi on niistä tietoinen ja nuo asiat ovat sen historiasta niitä jotka ovat varmoja, sitten iso pino kaikenlaista osittain varmentamatonta historiaa. Mutta kyllä, alunperin pakanallinen hedelmällisyyden juhla ainakin etruskien ajoista lähtien, luultavasti paljon vanhempaakin perua.

        Oi voi, eli hieman kahtalaiset tunnelmat aina näin Ystävänpäivinä 😔

        Hyvää ystävänpäivää 🤗

        Kiitos randombypasser 😘


    • Minä ostin tänään korvapuusteja omaan käyttöön

      Hyvää ystävänpäivää vaan kaikille

      • Sekin on hyvä vaihtoehto. 🙂 Ja ne puolivalmiit paistettavatkin ovat nopeita ja käteviä 👍


    • Kiitos ❤️ ja hyvää Ystävänpäivää myös sinulle ☺️

      • Kiitos Ihastuja_addikti 🤗


    • Hyvää Ystävänpäivää ❤️

      • Kiitos Citrinella 🙂
        Onko sinulla ollut mukava päivä?


    • Anonyymi

      Hyvää ystävänpäivää! 🥰

      - Sheena

      • Kiitos - Sheena 🤗
        Toivottavasti sinullakin on ollut hyvä päivä! 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos - Sheena 🤗
        Toivottavasti sinullakin on ollut hyvä päivä! 🙂

        Hyvä päivä on ollut. Ystävänpäivä keilausta ja pienimuotoista juhlintaa. Yritän siirtää vähän venähtynyttä ilta-aikataulua takaisin normaalien ihmisten aikaan. Kohta on uusi työ alkamassa ja lomailut loppuu. Tänään painoin kellon kiinni 3 kertaa, ennen kuin nousin… 🤣😳 Olen sisäisesti illan virkku ja aamun torkku, ja aikataulut helposti venähtää, jos ei ole tarkkana.


      • Citrinella kirjoitti:

        Hyvä päivä on ollut. Ystävänpäivä keilausta ja pienimuotoista juhlintaa. Yritän siirtää vähän venähtynyttä ilta-aikataulua takaisin normaalien ihmisten aikaan. Kohta on uusi työ alkamassa ja lomailut loppuu. Tänään painoin kellon kiinni 3 kertaa, ennen kuin nousin… 🤣😳 Olen sisäisesti illan virkku ja aamun torkku, ja aikataulut helposti venähtää, jos ei ole tarkkana.

        Oi! Keilaaminen on kivaa. 👍
        Vaikka minä en koskaan meinaa muistaa oliko tavoitteena saada se keila sinne ränniin vai keskelle 😉
        Sinulla on uusi työ alkamassa? Sepä mahtavaa! Tsemppiä kovasti 👍 Minä perehdytin tänään meidän uutta HR-Manageria ja totesin hänelle, että jotkut eivät ole lainkaan ymmärtäneet, että joskus voisi vaihtaa firmaa.. 😄
        No hei.. sama vika Rahikaisella.. Minä valvon mielelläni vähintään puoliin öihin. Se toimii paremmin etätyöpäivänä, kun radio lähtee päälle vasta 07:30, mutta konttoriaamuina on vähän ankeampaa, kun herään tuntia aiemmin..


      • Xena-183 kirjoitti:

        Oi! Keilaaminen on kivaa. 👍
        Vaikka minä en koskaan meinaa muistaa oliko tavoitteena saada se keila sinne ränniin vai keskelle 😉
        Sinulla on uusi työ alkamassa? Sepä mahtavaa! Tsemppiä kovasti 👍 Minä perehdytin tänään meidän uutta HR-Manageria ja totesin hänelle, että jotkut eivät ole lainkaan ymmärtäneet, että joskus voisi vaihtaa firmaa.. 😄
        No hei.. sama vika Rahikaisella.. Minä valvon mielelläni vähintään puoliin öihin. Se toimii paremmin etätyöpäivänä, kun radio lähtee päälle vasta 07:30, mutta konttoriaamuina on vähän ankeampaa, kun herään tuntia aiemmin..

        Jos ei olisi rajoitteita, heräisin 8-8.30 menisin töihin 09-10 ja alkaisin nukkua 01 aikaan. 😁


      • Citrinella kirjoitti:

        Jos ei olisi rajoitteita, heräisin 8-8.30 menisin töihin 09-10 ja alkaisin nukkua 01 aikaan. 😁

        Minä luulen, että me sovittaisiin tuolla aikataululla samaan työpaikkaan hyvinkin 😂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minä luulen, että me sovittaisiin tuolla aikataululla samaan työpaikkaan hyvinkin 😂

        Tiedän ettei uudessa työpaikassa ketään kiinnosta koska ja missä työni teen, kunhan saan teen tulosta. Sama ollut aika iso osa työuraani. Alussa pitää kuitenkin varmaan olla suht.koht. virka-aika paikalla. 😁Kellokorttia ei ole, joten helposti tulee tehtyä liikaa, jos ei itse pidä kirjaa. Uusi pomo näkyy itsekin tulevan joskus 10 aikaan töihin useimmiten.


      • Citrinella kirjoitti:

        Tiedän ettei uudessa työpaikassa ketään kiinnosta koska ja missä työni teen, kunhan saan teen tulosta. Sama ollut aika iso osa työuraani. Alussa pitää kuitenkin varmaan olla suht.koht. virka-aika paikalla. 😁Kellokorttia ei ole, joten helposti tulee tehtyä liikaa, jos ei itse pidä kirjaa. Uusi pomo näkyy itsekin tulevan joskus 10 aikaan töihin useimmiten.

        Se on huono, jos ei ole työajanseurantaa. Meilläkään ei ole etänä ja joskus tässä, kun uppouduin vain etätyöhön, niin huomasin istuvani työkoneen äärellä vielä kymmenen aikaan illallakin. No toki tuli tulosta..., mutta oli sitten myös kivistävät hartiat ja alaselkä juntturassa.. Mutta eipä tarvinnut ajatella muuta 😏

        Koita nyt kuitenkin myös irrottautua töistä tasaisin väliajoin, vaikka kuinka olisi uutta ja mielenkiintoista 👍😀


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      33
      2878
    2. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      144
      2017
    3. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      190
      1934
    4. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1825
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1681
    6. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      191
      1413
    7. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      323
      1407
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      115
      1253
    9. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      105
      1211
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1101
    Aihe