Mitäs ihmiset tästä mieltä?

Anonyymi-ap

Lehdenjakaja 6+2 rytmillä(Posti), öisin 5h juoksemista rapuissa ja liikkuminen omalla autolla, taukoja ei voi pitää jos meinaa takarajaan 6:30 mennessä saada valmiiksi. Voit mielessäsi kuvitella 5 tunnin mittaisen hölkkälenkin ilman taukoja, no myönnetään että kaksi röökiä hiisaan sattumanvaraisiin väleihin ja tämä ottaa noin 2x 2min. Olen niukalti valmiina 6:15-6:30.

Palkka kilometri korvauksineen ja lisineen 1500€/kk netto.

Jaamme nykyään kaikki pirkanmaan alueella ilmestyvät lehdet. Mm. Aamulehti, helsingin sanomat, kauppalehti, yrittäjä, kotilehti, maaseudun tulevaisuus, 7 oikein, ISTV, Rakentaja, Ylöjärven uutiset, Oriveden sanomat, KMV-lehti, Sydänhämeen lehti, Hevosurheilu ja paljon muita jotka ei heti tule mieleen.

17

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Unohtui mainita, dieseliin menee 200€/kk ja en aja mitään muuta kuin työajoa. Eli käteen jää 1300€.

    • Anonyymi

      Paperilehtien tilaukset on dramaattisesti vähentyneet. Ihmiset suosii enempi ja enempi digiä . Vanhat ihmiset vielä lukee paperilehtiä. Senpä tähden lehdenjakaja joutuu juoksemaan ja ravaamaan kun jokaiseen postiluukkuun ei nykymaailmassa paperilehteä jaeta. Juokse juokse. Lenkit ovat pitkiä. Ne jotka vielä tilaa paperilehtiä eivät ole valmiita maksamaan ylimääräistä paperilehden vuosikerrasta. Ovat jo kipurajoilla hinnan kanssa. , Jos lehden hinta nousee niin asiakas joutuu lopettamaan lehden tilauksen. Se on tasan tarkkaan niin. Sinun on varmaan mietittävä pikaista ammatinvaihtoa. Se tekemäsi työ ei ole kannattavaa sinulle eikä Postille eikä edes lehteä lukevalle asiakkaille jotka maksavat itsensä kipeiksi saadaksensa paperilehden. Paperilehden jako on auringonlaskun ala. Se touhu tulee loppumaan 10 vuoden aikajänteellä. Mieti alan vaihtoa. Jos Posti tai lehtien jakeluyhtiö lisäisi lehdenjakajia niin tappiollahan se jakelutyö silloin hoidettaisiin. Mieti alan vaihtoa. Ymmärrät syyn.
      Itse asun kaupungissa. 400 metrin tienpätkä. Taloja ja rivitaloja. Varmaan 600 ihmistä asuu. Vain sellaiset 7 Turunsanomat paperilehteä jaetaan koko tienpätkän taloihin. Olen yksi heistä. Entisaikaan jokaiselle tuli Turun Sanomat paperilehti. Kymmenittäin lehtiä ja jokaiseen postilaatikkoon. Jakotyö oli tehokasta ja kannattavaa myös jakajalle. Viime kesänä kun jakaja oli lomilla niin monena päivänä kävi niin että tilaamaani lehteä ei tullut ollenkaan. Maksoin turhasta palvelusta.

      • Anonyymi

        Olen kolme vuotta jakanut lehdet tunnollisesti joka yö ilman virheitä, siitä saa pienen bonuksen, muuten palkka olisi vielä pienempi. Kerrostalorappuihin kyllä menee keskimäärin 10 lehteä per rappu, joihinkin 20 joihinkin 5. jaan yli 400 lehteä per yö. Kyllä tämä aika kannattavalta vielä vaikuttaa kun laittaa 400 x 59,90€. se on 23960€ kuussa rahaa tilauksista. Mistä minä saan vain 1600€ bruttona. Et näe tässä mitään epäkohtaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kolme vuotta jakanut lehdet tunnollisesti joka yö ilman virheitä, siitä saa pienen bonuksen, muuten palkka olisi vielä pienempi. Kerrostalorappuihin kyllä menee keskimäärin 10 lehteä per rappu, joihinkin 20 joihinkin 5. jaan yli 400 lehteä per yö. Kyllä tämä aika kannattavalta vielä vaikuttaa kun laittaa 400 x 59,90€. se on 23960€ kuussa rahaa tilauksista. Mistä minä saan vain 1600€ bruttona. Et näe tässä mitään epäkohtaa?

        Edit. jaa ne on puottaneet hintoja. Enää 42€/kk, no se on silti 16800€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edit. jaa ne on puottaneet hintoja. Enää 42€/kk, no se on silti 16800€.

        Ja tuohon on laskettu vain aamulehti + hesari, muita extra lehtiä menee 20-30kpl per yö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kolme vuotta jakanut lehdet tunnollisesti joka yö ilman virheitä, siitä saa pienen bonuksen, muuten palkka olisi vielä pienempi. Kerrostalorappuihin kyllä menee keskimäärin 10 lehteä per rappu, joihinkin 20 joihinkin 5. jaan yli 400 lehteä per yö. Kyllä tämä aika kannattavalta vielä vaikuttaa kun laittaa 400 x 59,90€. se on 23960€ kuussa rahaa tilauksista. Mistä minä saan vain 1600€ bruttona. Et näe tässä mitään epäkohtaa?

        Sinun pitää ensi töiksesi vaihtaa ammattia. Joko vaihdat ammattia ja alaa tai jatkat itsellesi kannattamatonta duunia. Kun luet postauksen niin ymmärrät että paperilehtien painaminen ja tilaaminen Suomessa loppuu. Uit vesilätäkössä joka kuivuu kuin Aral järvi. Itsekin olen tyhmä kuin saapas kun tilaan kallista paperisanomalehteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitää ensi töiksesi vaihtaa ammattia. Joko vaihdat ammattia ja alaa tai jatkat itsellesi kannattamatonta duunia. Kun luet postauksen niin ymmärrät että paperilehtien painaminen ja tilaaminen Suomessa loppuu. Uit vesilätäkössä joka kuivuu kuin Aral järvi. Itsekin olen tyhmä kuin saapas kun tilaan kallista paperisanomalehteä.

        Otin IP-osoitteesi selville ja sitäkautta asuinalueesi. Sanoin kollegalle että rykäisee nokkaräät sun lehtiis.


    • Anonyymi

      Sanoisin että ihan omaa tyhmyyttä jos tuollaista suostuu tekemään.

      • Anonyymi

        kerran postilainen niin aina ikuisesti postilainen. Ammattia en vaihda.


      • Anonyymi

        Vaikea löytää yötyötä. Rytmiä en kykene/ala enää vaihtamaan kun tähän on tottunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea löytää yötyötä. Rytmiä en kykene/ala enää vaihtamaan kun tähän on tottunut.

        kun jämähtää paikoillensa niin onhan siinä itselle jonkinlainen tilanne. Umpikuja josta ei pääse ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kun jämähtää paikoillensa niin onhan siinä itselle jonkinlainen tilanne. Umpikuja josta ei pääse ulos.

        Ennen tätä duunia olin 5v pitkäaikaistyötön. Pitänee tämän palstan ohjeilla kortistoon palata runkkaamaan vasemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen tätä duunia olin 5v pitkäaikaistyötön. Pitänee tämän palstan ohjeilla kortistoon palata runkkaamaan vasemmalla.

        jos sinulla on työ ja työpaikka niin uuden toisen paremman palkkaduunin saaminen itselle on huomattavasti paljon helpompaa kuin siellä kortistossa olevalle työttömälle. Työnantajat palkkaavat ensisijassa töissä olevia. Miksi menisit ehdoin tahdoin kortistoon kun voisit hakeutua palkkatyöhön jossa on nykyistä parempi palkkataso ja työajat. Kait sitä päivätöissä normi ihminen on mieluummin yötöissä. Jos on pakkomielle tehdä vain yötyötä muita ihmisiä näkemättä niin jonkin sortin henk. kohtainen umpikujatilanne on silloin olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos sinulla on työ ja työpaikka niin uuden toisen paremman palkkaduunin saaminen itselle on huomattavasti paljon helpompaa kuin siellä kortistossa olevalle työttömälle. Työnantajat palkkaavat ensisijassa töissä olevia. Miksi menisit ehdoin tahdoin kortistoon kun voisit hakeutua palkkatyöhön jossa on nykyistä parempi palkkataso ja työajat. Kait sitä päivätöissä normi ihminen on mieluummin yötöissä. Jos on pakkomielle tehdä vain yötyötä muita ihmisiä näkemättä niin jonkin sortin henk. kohtainen umpikujatilanne on silloin olemassa.

        Kyllä minä olen mieluummin yötöissä. Ajatuskin päivätöistä saa aikaan merkittävää ahdistumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä olen mieluummin yötöissä. Ajatuskin päivätöistä saa aikaan merkittävää ahdistumista.

        siinäpä se. Parempipalkkaisia perusduuneja olisi jopa jaossa, mutta omat tiukat henk. kohtaiset rajoitteet ( mentaaliosasto ? ) estävät työn vaihtamisen kannattavampaan ihmismäiseen päiväisaikaan tehtävään duuniin. Miten etätyö vaihtoehto. Onnistuuko sellainen järjestely? Etätöissä voi tehdä duunia näkemättä toisia ihmisiä tai edes pomoa. Itse olin aikoinansa etätyösuhteessa tietokonealalla. En koskaan edes tavannut lähintä esimiestäni. Hän ihan toisessa maassa. En tiedä minkä näköinen hän edes on. One pager raportin tekemisistäni lähetin pomolle kerran kuukaudessa powerpointilla tyyliin
        " It works really well" ja patonkia vaan juoksi tililleni,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinäpä se. Parempipalkkaisia perusduuneja olisi jopa jaossa, mutta omat tiukat henk. kohtaiset rajoitteet ( mentaaliosasto ? ) estävät työn vaihtamisen kannattavampaan ihmismäiseen päiväisaikaan tehtävään duuniin. Miten etätyö vaihtoehto. Onnistuuko sellainen järjestely? Etätöissä voi tehdä duunia näkemättä toisia ihmisiä tai edes pomoa. Itse olin aikoinansa etätyösuhteessa tietokonealalla. En koskaan edes tavannut lähintä esimiestäni. Hän ihan toisessa maassa. En tiedä minkä näköinen hän edes on. One pager raportin tekemisistäni lähetin pomolle kerran kuukaudessa powerpointilla tyyliin
        " It works really well" ja patonkia vaan juoksi tililleni,

        Etätyöhän se unelma olisi. Käsittääkseni vaatisi vaan koulutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etätyöhän se unelma olisi. Käsittääkseni vaatisi vaan koulutusta.

        Enkä nyt siis meinaa etten osaisi, osaan paljonkin. Vaativat vaan sen paperin että on kouluja käynyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe