Kuinka pian palasitte töihin koronan jälkeen?

Anonyymi-ap

Tylsä aihe, mutta koskettaa "kaikkia", koska kaikki lienevät tähän mennessä sairastaneet koronan ainakin yhden kerran: Kuinka nopeasti olette palanneet töihin koronan oireiden loppumisen jälkeen eli montako oireetonta päivää olitte kotona ennen paluuta töihin? Kuinka monta päivää olitte sairaslomalla yhteensä? Kuinka pitkään olette pitäneet maskia työpaikalla palattuanne töihin? (tartuttavuus kun ei lopu, vaikka oireet loppuvat ja voi jo palata töihin)

THL:n ohje on kovin tulkinnanvarainen. Sen mukaan: "Töihin voi palata, kun oireet ovat selvästi vähentyneet ja kuume on poissa. Yleensä tähän menee 3–5 päivää." THL:n mukaan ei siis tarvita oireetonta päivää kotona varmuuden vuoksi, vaan heti kun "oireet ovat selvästi vähentyneet ja kuume on poissa" voi palata töihin. Jos on kuumeeton korona ja vähäiset oireet, ei THL:n ohjeella tule montakaan sairaslomapäivää...

35

2035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole saanut kertaakaan positiivista koronatulosta, joten en osaa varmaksi sanoa. Todennäköisesti olen koronan sairastanut, mutta se ei vain ole näkynyt testeissä.

      Töistä en ole ollut pois lainkaan, vaan olen aina sairastaessani tehnyt töitä etänä ja ehkä viikon kahden päästä mennyt toimistolle.

      • Anonyymi

        Tämä ketju alkoi harvinaislaatuisella tavalla. Siis että helmikuussa 2023 löytyy useampia ihmisiä, jotka eivät ole sairastaneet koronaa. Uskomatonta.

        Tuntuu turhalta istuskella kotona, kun on työkuntoinen. Olisi hyvä, kun saisi tehtyä etätöitä, mutta kaikkia hommia ei pysty tekemään etänä.

        Oma näkemykseni on (moni on ehkä täysin eri mieltä kanssani), että töihin voi palata suht nopeasti, kun oireet helpottavat, kuten THL:kin sanoo, mutta mielestäni töissä pitää käyttää koko ajan maskia kunnes tulee täyteen 10 päivää infektion saamisesta. Maskin pitäminen koko ajan tarkoittaa mm. sitä, että ei voi mennä kahvihuoneeseen kahvittelemaan eikä käytännössä ruokailla työpaikalla, kun ne edellyttävät maskin pois ottamista. Nesteitä sentään voinee omassa työpisteessä juoda. Kaikin keinoin pitää välttää työkavereiden altistaminen, mutta kai töissä voi olla, jos jaksaa olla maski naamalla? Sitä vartenhan maskit on, ettei omasta suusta lentele pisaroita, kun puhuu ja hengittää.

        Tuon 10 päivää luin jostain, että niin pitkään ihminen on tartuttava. Siksi on hyvä pitää maskia, vaikka oireiden päättymisestä olisi useampi päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ketju alkoi harvinaislaatuisella tavalla. Siis että helmikuussa 2023 löytyy useampia ihmisiä, jotka eivät ole sairastaneet koronaa. Uskomatonta.

        Tuntuu turhalta istuskella kotona, kun on työkuntoinen. Olisi hyvä, kun saisi tehtyä etätöitä, mutta kaikkia hommia ei pysty tekemään etänä.

        Oma näkemykseni on (moni on ehkä täysin eri mieltä kanssani), että töihin voi palata suht nopeasti, kun oireet helpottavat, kuten THL:kin sanoo, mutta mielestäni töissä pitää käyttää koko ajan maskia kunnes tulee täyteen 10 päivää infektion saamisesta. Maskin pitäminen koko ajan tarkoittaa mm. sitä, että ei voi mennä kahvihuoneeseen kahvittelemaan eikä käytännössä ruokailla työpaikalla, kun ne edellyttävät maskin pois ottamista. Nesteitä sentään voinee omassa työpisteessä juoda. Kaikin keinoin pitää välttää työkavereiden altistaminen, mutta kai töissä voi olla, jos jaksaa olla maski naamalla? Sitä vartenhan maskit on, ettei omasta suusta lentele pisaroita, kun puhuu ja hengittää.

        Tuon 10 päivää luin jostain, että niin pitkään ihminen on tartuttava. Siksi on hyvä pitää maskia, vaikka oireiden päättymisestä olisi useampi päivä.

        Uskon, että korona on enemmän tai vähemmän läpikäynyt kaikki, mutta kaikilla se ei vain ole aiheuttanut niin suurta oireilua. Itse olen ollut normaalia enemmän flunssassa viimeisen vuoden kahden aikana. En tiedä, mistä se johtuu mutta jotain vastustuskyvylleni on tapahtunut.

        Omassa elämässä sairastelu ei ole niin dramaattista, kun jään vain sitten kotiin tekemään töitä normaalia enemmän. Kaikissa töissä tämä ei tosiaan onnistu. Silloin on paras käyttää maalaisjärkeä eikä ainakaan oireellisena mennä ihmisten ilmoille ja sittenkin kun menee niin huolehtii erityisen hyvin käsihygieniasta ja etäisyyksistä. Noin yleisesti ottaen en nykyään juuri ajattele koronaa, arki on pyörinyt normaalina jo niin pitkään, että sitä on taas sopeutunut tähän arkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ketju alkoi harvinaislaatuisella tavalla. Siis että helmikuussa 2023 löytyy useampia ihmisiä, jotka eivät ole sairastaneet koronaa. Uskomatonta.

        Tuntuu turhalta istuskella kotona, kun on työkuntoinen. Olisi hyvä, kun saisi tehtyä etätöitä, mutta kaikkia hommia ei pysty tekemään etänä.

        Oma näkemykseni on (moni on ehkä täysin eri mieltä kanssani), että töihin voi palata suht nopeasti, kun oireet helpottavat, kuten THL:kin sanoo, mutta mielestäni töissä pitää käyttää koko ajan maskia kunnes tulee täyteen 10 päivää infektion saamisesta. Maskin pitäminen koko ajan tarkoittaa mm. sitä, että ei voi mennä kahvihuoneeseen kahvittelemaan eikä käytännössä ruokailla työpaikalla, kun ne edellyttävät maskin pois ottamista. Nesteitä sentään voinee omassa työpisteessä juoda. Kaikin keinoin pitää välttää työkavereiden altistaminen, mutta kai töissä voi olla, jos jaksaa olla maski naamalla? Sitä vartenhan maskit on, ettei omasta suusta lentele pisaroita, kun puhuu ja hengittää.

        Tuon 10 päivää luin jostain, että niin pitkään ihminen on tartuttava. Siksi on hyvä pitää maskia, vaikka oireiden päättymisestä olisi useampi päivä.

        Ei mitään maskia ollenkaan. Se ei auta mitään. Aerosolit menee siitä rätistä läpi välittömästi. Mutta hyvä puoli tuossa on että ei se korona ole flunssaa kummempi ja kaikki sen on jo "sairastanut", joten siitä ei tarvitse välittää mitään. Eli lopputulemana maski ei auta mitään ja lisäksi sen käyttö on turhaa. Maskin merkitys on ainoastaan hyvesignalointi ja valheellinen turvallisuuden tunne hysteerikoille.


    • Sairastin viime kesänä koronan. Kuumetta ei ollut, lämpöä
      muutamana tunnin-kahden pätkänä. Plussasin la-ilta ja olin sairaana seuraavan viikon ma-pe. Jos en olisi tiennyt koronasta, olisin varmaan mennyt jo to töihin. Tartutin todistettavasti vain kaksi ihmistä, yhden nuoren miehen kotona ja yhden töissä.

      Itse ottaisin varman päälle, ja sairastaisin hyvällä omalla tunnolla sen mitä tauti vaatii.

      • Anonyymi

        Kiitos hyvistä neuvoista.


    • Anonyymi

      Olin etätöissä koko koronatautini ajan. En ollut sairauslomalla.

      🦄

      • Anonyymi

        Toimit järkevästi.

        Se tässä turhauttaakin, kun on työkuntoinen, mutta ei saa tehtyä töitä etänä. Kaikki ammatit eivät ole samanlaisia. Kiva palata töihin sitten joku päivä kun tietää, millainen kasa tekemätöntä työtä on kerääntynyt. Olen ihminen, jota stressaa eniten tekemätön työ.


    • Anonyymi

      Mä en tietääkseni ole sairastanut koronaa, tai siis en ole saanut positiivista tulosta. Yhdestä tosi lievästä flunssasta jäin jälkioireiden ilmaantuessa miettimään, että olikohan se sittenkin koronaa. Sairastin siis 2 päivää todella lievää flunssaa, jonka nyt juuri ja juuri huomasi. Olin etätöissä, että lomaa en silloin pitänyt ja toimistolle menin ihan normaalisti neljäntenä päivänä, kun oli toimistopäivä. Sitten noin viikon päästä tuli jonkinlaisia hengenahdisttusoireita. Tuntui kuin olisi istunut illan nuotiolla ja hengitellyt liikaa savua. Hengittäminen oli epämiellyttävää. Se meni sitten ohi parissa päivässä ja silloinkin olin etätöissä muutoinkin.

      • Anonyymi

        Sinulla on ehkä ollut "oireeton" korona. Ehkä ei. Vaikea näitä on arvailla. Itselläni oli viime kesänä hengitystieinfektio. Koko ajan näytti kotitestit negatiivista, mutta oireet sopivat koronaan. Ei näistä tiedä.


    • Anonyymi

      Olin altistuneena (en sairastunut eli olin terve) 21 pvää karanteenissa enkä saanut poistua kotoa. Kiitos hullut.

      • Anonyymi

        Alkuvaiheessa oltiin turhan varovaisia, mutta hyvästä syystä. Nyt kun lähes kaikilla on kolme rokotusta, ei ole syytä ottaa niin varoivaisesti kuin epidemian alkuvaiheessa, jolloin sairastuminen ennen rokotuksia olisi saattanut tietää reissua sairaalaan teho-osastolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuvaiheessa oltiin turhan varovaisia, mutta hyvästä syystä. Nyt kun lähes kaikilla on kolme rokotusta, ei ole syytä ottaa niin varoivaisesti kuin epidemian alkuvaiheessa, jolloin sairastuminen ennen rokotuksia olisi saattanut tietää reissua sairaalaan teho-osastolle.

        Ei ne sairastumiset silloinkaan flunssia kummempia olleet. Median paskapropagandaa kuten ne ruumiit kadulle Kiinassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne sairastumiset silloinkaan flunssia kummempia olleet. Median paskapropagandaa kuten ne ruumiit kadulle Kiinassa.

        Silloin alkuvaihessa kiinalaisila on saattanut olla liikkeellä ihan eri versio kuin se joka levisi maailmalle, sillä sen tappavuus oli erittäin suurta (sen perusteella mitä tietoja maasta sensuurista huolimatta vuosi ulos). ((se miten kännykkäliittymien määrä kiinan tautialueilla romahti, tukee käsitystä kuolleiden suuresta määrästä))
        Jopa se on mahdollista, että tuon tappavamman viruksen vaimentamiseksi päästettiin liikkeelle sen vähemmän vaarallinen lähiversio.
        Kiinalaiset siis sen alun sähläyksen jälkeen käyttäytyivät siten kuin biotaisteluaineonnettomuuksissa toimitaan.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Silloin alkuvaihessa kiinalaisila on saattanut olla liikkeellä ihan eri versio kuin se joka levisi maailmalle, sillä sen tappavuus oli erittäin suurta (sen perusteella mitä tietoja maasta sensuurista huolimatta vuosi ulos). ((se miten kännykkäliittymien määrä kiinan tautialueilla romahti, tukee käsitystä kuolleiden suuresta määrästä))
        Jopa se on mahdollista, että tuon tappavamman viruksen vaimentamiseksi päästettiin liikkeelle sen vähemmän vaarallinen lähiversio.
        Kiinalaiset siis sen alun sähläyksen jälkeen käyttäytyivät siten kuin biotaisteluaineonnettomuuksissa toimitaan.

        Pelottava ajatus. Jos meidän turkistarhoilta lähtee vorus, niin ovemme naulataan kiinni ja ihmisiä varoitetaan henkensä uhalla yrittämästä kaduille. Menisikö se meillä niin vai niin ettei kovia toimenpiteitä kansalaisia kohtaan, mutta muu maailma eristäisi kaikki portit. Ei meillä ole samanlaista vaikutusasemaa, kuten jollakin suurvallalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelottava ajatus. Jos meidän turkistarhoilta lähtee vorus, niin ovemme naulataan kiinni ja ihmisiä varoitetaan henkensä uhalla yrittämästä kaduille. Menisikö se meillä niin vai niin ettei kovia toimenpiteitä kansalaisia kohtaan, mutta muu maailma eristäisi kaikki portit. Ei meillä ole samanlaista vaikutusasemaa, kuten jollakin suurvallalla.

        On olemassa aineita, jotka ovat linnuille erittäin myrkyllisiä, eli jos varislinnuista pitäisi päästä eroon, niin se onnistuisi melko helposti (sopiva myrkytetty syötti ja lintu kuolee parissa päivässä). Samat syötit tepsivät myös lokkeihin.


    • Anonyymi

      Juu ei ikinä kai, nyt kun sieniruttokin uhkaa ..... some people really are not of this world are they?

    • Anonyymi

      yleensä aiheuttaa noin 49.vuoden työkyvyttönmyyden jos tartunnan saqa....pi.

    • Anonyymi

      En ole koronaa saanut, joten en päivääkään ollut töistä pois.

    • Mä en tietääkseni ole sairastanut sitä, vaikka en IV-käyttöä ole harrastanut rokotteidenkaan kanssa. Tosin en tiedä olikohan korona yhtenä osatekijänä siihen haimatulehdukseen kolmisen vuotta sitten, kun ennen sairaalaan joutumista olin ollut kotosalla pari viikkoa varsin kipeänä. 🙄 Ennestään ollut jo paikat jo vähän kovilla, mahdollisen koronan lääkitseminen juomalla jne. niin kaipa tuollainen jälkitauti ihan mahdollista oli. Tosin testit näytti negatiivista, mutta ensioireista oli silloin jo pari viikkoa 🤨

      Oli mitä oli, niin tuolloin palasin työjuttujen pariin kun olin huilannut joku vajaat pari viikkoa, ja luulen että silloin se oli vain hyväkin asia. Fyysinen kunto oli sairaalassa laskenut niin pohjalukemiin, että pieni ovien ja banaanilaatikkojen siirtely teki varmaan ihan hyvää, ja myös että pääsi jotenkin arkeen kiinni, kun yhtäkkiä kuukauden sisällä oltiin viety äiti, lupa juoda, ja mahdollisuudet käydä ns. ihmisten ilmoilla kuten uimassa tai kirjastossa 🙄

      Noin muuten korona ei työhöni vaikuttanut paljoa, eli rajoitukset ei eniten iskeneet, mutta viime talvena omikron-hyökyaallon uhan alla suljin hommat oma-aloitteisesti joksikin aikaa, joka toki osittaisesti oli myös osa El Plania. Turha sitä oli altistaa itsensä pöpölle, ottaa omavastuupäiviä jostain kympin ovenkahvoista, ja viime talvena oli kyllä todella tärkeää että aikaa ja energiaa riitti puuhommiin. Työjuttujen kustannuksella nekin jäi monesti vähän tekemättä, tai sitten puut oli mitä oli 🙄
      Tosin sitä en osannut ennakoida, että tuona 4kk aikana olin ihmisten ja keskiluokan silmissä "psykoosissa, konkurssissa, elykeskuksen hampaissa, muuttamassa ja elin"perinnöllä" 🤣 Mutta mä nyt en ole koskaan niin vahva mitä vaaditaan enkä niin heikko mitä toivotaan, joten väärässä olivat monet. Vaikka eipä sillä etteikö olisi ollut hetkellisesti varsin tiukkaa, tai mahdollisesti pitänyt pohtia jopa asumismuotoa, mutta kaikki noi oltaisiin voitu tehdä pienessä piirissä joihin luotIn, silleen hallitusti, rakentaa jälkikäteen tarina vaikka homeesta ja sähkönhinnasta tms. Eikä niin että omien (äidin) entisten maa-alueiden toiselta puolelta katsellaan itsetyytyväisyyttä huokuen että "hahaa noin se lrica-nrkkri ajaa päin tiiliseinää, laitanpas tästä mainoskatkolla pari kymppiä lisää tukea Ukrainaan" 😂

    • Anonyymi

      Mullapas onkin ollut longcovid vuodesta 2020 lähtien, repikää siitä!!!

      • Tuo mullakin kävi mielessä pari vuotta sitten, ja olisi ollut seuraavien pointtieni joukossa, mutta pelkkä työuupumus jonka juurisyy on asperger, riitti pysyvään päätökseen. Ei tarvinnut sentään mennä tutkimuksiin tuon takia, ei kertoa Penetratorsin tiimin jätkistä ja omasta ajopaikastani, saati selittää mitään lapsuusajan hyväksikäyttöön taikka itsetuhoisuuteen viittaavaa. Joita siis en ole koskaan kokenut. Mutta tuollaiseen sipulinkuorimiseen kyllä varauduin siltä varalta, ettei pelkkä assburger olisi riittänyt.

        Olipa kiva taas nukkua sikeästi puolestapäivästä iltakasiin, ja eipähän ainakaan töiden alkamisajankohtaa tarttee miettiä huomenna aamusta 😛 Kattellaan tässä tuon vilungin tärpän kanssa Nybd Blueta, nautitaan puuhellan lämmöstä, jutellaan mukavia muslimitytön kanssa online, juodaan kahvia, pelaillaan välillä, kattellaan "aamu"tv rauhassa, ja sen jälkeen voisi valoisaan aikaan pistää taas sahan ja halkaisukoneen laulamaan 😃


    • Anonyymi

      Vuosi sitten viiden pakollisen saikkupäivän jälkeen.

    • Anonyymi

      Hammaspeikko-laulu jooh, kun itsellä noita hötykksiä hammashoitajien kanssa niin joo johan löytyy laululom_ https://www.youtube.com/watch?v=PW9F1eeiq60

      Pelottavin peikko on sellainen oikeassa elämässä: ei kerro mitään ampuu vain aivosi isokaliiberisella pihalle: voit sitten miettieä irrallasillasilla aivoillasia elämän tekemisiäsi...

    • En tiedä sairastaneeni koronaa kertaakaan. Olen saanut erityisalttiin 5 rokotusta. (Runsaahkot menneet sairaudet, akuutit sairaudet ja niiden jälkivaikutukset.)

      Ennen korona-aikaa sain influenssarokotukset, jotka olivat kyllä tehokkaat, mutta nuhia (RSV, parainfluenssa, rinovirukset, mononukleoosit sun sadat sen sellaiset virukset) tietysti sairastin kuten ennenkin.

      Korona-aikana suojakeinot olivat niin tehokkaat, etten sairastanut edes nuhia. Nyt taas nuhat ovat palanneet, mutteivät kovemmat tartuntataudit. Sekä korona- että influenssarokotuksia otan edelleen niin usein, kuin terveydenhoidossa annetaan.

      Rokotuksia otan VAIN TOISTEN PELON EHKÄISEMISEKSI. Itse mieluiten olisin jo lapsena potkaissut tyhjää mistä tahansa syystä. 🌹👀

      • Anonyymi

        Elinkelvoton


    • Anonyymi

      Nyt ensimmäinen korona kotitestauksen perusteella.
      3 negatiivista sylkitestiä ja 4 positiviista nenätestiä.
      Eli kalliimmat sylkitestit epäluotettavia!

      8 vuorokautta täynnä,
      ei kuumetta lainkaan, mutta nuhaa ja yskää on edelleen.

    • Anonyymi

      Töihin. 😂😂😂
      köh köh

    • Anonyymi

      voi tulla takapakki eli peruutusvaihde.... mutta niin hitto jos jarrut katoavat aivan yhtäkkiä ennen mutkaa autostaqsi: pakko tunkea vaihdelaatikkoon peruutusvaihde päälle väkisin jotta pysähtyisi auto.

    • En ole saanut koronaa kertaakaan 8)

      • Anonyymi

        Kirje joulupukille?


    • Ei ole ollut korkonaa itselläni tai lähipiirillä.
      Jokin flunssa oli itselläni, mutta testien mukaan oli jokin muu.

    • Anonyymi

      Olen ottanut kaikki rokottimet eli koronan 3 en tiedä tarvitsenko enää lisää niitä..

    • Anonyymi

      toisaalta saan aika paljon piikkejä muutenkin noita hampio-lääkäreiden anaesthesia-piikkejä monesti.

      joopa jooh... on tuo kerrassaan, joku toinen voi huomata tuo ohjelmani-nimittelijä miten se tekee huvittavia nimiä... yhdistelee toistewn nimistä... joopah jos ymmärtää että tietokone ne keksii ne jutut kokonaan, varsin huvittavaakin.

    • Kaksi kertaa ollut korona. Nyt siis "päällä" ja viimeksi pari vuotta sitten. Kotiesteillä on todettu ja etenkin jälkimmäisellä kerralla kaksi viivaa ilmestyi heti. Olen päässyt niiden suhteen vähällä, lieneekö sitten rokotuksilla merkitystä. Nyt rokotuksista tosin on aikaa, mutta hyvin tavallinen flunssa tämä on, ilman kuumetta. Perheessä nyt yhdellä sama meneillään, hänelläkin samoilla oireilla.
      Olen siksi huono vastaaja tähän, että työskentelen kotona. Ihmisten ilmoille, asioille ja kauppaan olen mennyt kun oireettomia päiviä on ollut useampia. Maskin kanssa viimeksi, varmaan nytkin, kun ensimmäiset kerrat käyn.

      Meillä onnistuu kotona myös se, että minä asustan yläkerrassa ja terve puoliso alakerrassa, että minimoidaan tarttumisriski. Ruoanlaitossa ja alakerran keittiötiloissa toimiessa olen käyttänyt kertakäyttöhanskoja ja desinfioinut ovenkahvoja kun olen niitä käyttänyt. Mutta silti onnistuin toisen lapsistani tartuttamaan, harmi kyllä. Varmaan tapahtui ennen selkeitä oireita. Toisaalta nyt ei tarvitse miettiä, otammeko rokotuksen, koska immuniteetti on sairaudelle nyt joksikin aikaa:) Eikä sitä nyt saisikaan, kun juuri on sairastettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe