SIMITI, virallinen kaljatesti, markettien halpikset arvosteltu, älä juo kuraa!

112

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisko randombypasserista ollut kiva olla maistelijana?

      • Ei, mä oon noi jo maistellu joskus paitsi ton K-menun kun on vähän tuoreempi tuotos.
        Nobelaner ja Pirkka jää hyllyyn, muita voin naatiskella toisinan, mutta mieluummin hiukan rikkaamman makuisia oluita kuitenkin 😁


    • Itse en suosi yleensä Rainbow-olutta enkä kauheasti Pirkkaakaan (Pirkkaa ei tule muutenkaan ostettua, kun en käy yleensä K-kaupoissa). Lidlin Nobelaneria olen juonut, mutta ei ole suosikki. Itse suosin yleensä aika pitkälti tummaa lageria, stouttia ja porteria. Vaaleista lagereista eniten ehkä Sandels, mutta muuten ei kauhaen vaaleat oluet yleensä maistu mulle.

      • Itse pyörin enemmän ale ja ipa hyllyillä, sieltä löytyy minun makuuni sopivat.


      • Joskus olen kauan sitten maistanut karhu tai koff mutta nykyään tykkään sandels oluesta.


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        Joskus olen kauan sitten maistanut karhu tai koff mutta nykyään tykkään sandels oluesta.

        Sandelshan on kivan pehmeä ja ihan luonteikas, tosin ei ihan omaan makuuni, mutta voittaa nuo marketien halpikset mennen tullen.


      • randombypasser kirjoitti:

        Sandelshan on kivan pehmeä ja ihan luonteikas, tosin ei ihan omaan makuuni, mutta voittaa nuo marketien halpikset mennen tullen.

        Nyt mulla Murphy´s, yks mun suosikkioluista. Irlantilainen stout. Tykkään esim. irlantilaisista oluista, mutta Guinness (viime lauantaina join) on jotenkin vähän liian laimeanmakuinen, vaikka stout onkin. Vaikka tässä Murphysissä ei ole enemmän voltteja kuin Guinnessissa, 4,0, niin on vähän vahvemman makuinen.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nyt mulla Murphy´s, yks mun suosikkioluista. Irlantilainen stout. Tykkään esim. irlantilaisista oluista, mutta Guinness (viime lauantaina join) on jotenkin vähän liian laimeanmakuinen, vaikka stout onkin. Vaikka tässä Murphysissä ei ole enemmän voltteja kuin Guinnessissa, 4,0, niin on vähän vahvemman makuinen.

        Noi on molemmat tosi hyviä, tykkään kans. Notkeita juotavia ja löytyy makua. Yksi mistä tykkäsin aikanaan oli Kilkenny Irish Red Ale, mutta en ole aikohin löytänyt sitä omista isommista tai pienemmistä marketeista.


      • randombypasser kirjoitti:

        Noi on molemmat tosi hyviä, tykkään kans. Notkeita juotavia ja löytyy makua. Yksi mistä tykkäsin aikanaan oli Kilkenny Irish Red Ale, mutta en ole aikohin löytänyt sitä omista isommista tai pienemmistä marketeista.

        Kilkennya en ole juonnut.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kilkennya en ole juonnut.

        Kannattaa joskus yksi törppö kokeilla, jos osuu kohdalle 👍


      • randombypasser kirjoitti:

        Kannattaa joskus yksi törppö kokeilla, jos osuu kohdalle 👍

        Olen joskus ajatellutkin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Noi on molemmat tosi hyviä, tykkään kans. Notkeita juotavia ja löytyy makua. Yksi mistä tykkäsin aikanaan oli Kilkenny Irish Red Ale, mutta en ole aikohin löytänyt sitä omista isommista tai pienemmistä marketeista.

        If it is in your favorite, nii on senoiden muidenkin hahmojesi!


      • Norppa83 kirjoitti:

        Olen joskus ajatellutkin.

        Minä en 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        If it is in your favorite, nii on senoiden muidenkin hahmojesi!

        Juu juu, kaada ittelles vaan


      • randombypasser kirjoitti:

        Minä en 😂

        Justhan sää sanoit, että suosittelet Killkennya. No, toi on sun huumoria.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Justhan sää sanoit, että suosittelet Killkennya. No, toi on sun huumoria.

        Just se, pahoitteluni, mutta jätit niin hyvän tilaisuuden etten voinut vastustaa kiusausta 😁

        Mutta joo Kilkennyä kannattaa kokeilla, koitan ittekin nyt löytää sitä jostain, täytyy varmaan ajella Kannelmäen kauppakeskus Kaareen, siellä on aika hyvät valikoimat ainakin ollut.


      • randombypasser kirjoitti:

        Just se, pahoitteluni, mutta jätit niin hyvän tilaisuuden etten voinut vastustaa kiusausta 😁

        Mutta joo Kilkennyä kannattaa kokeilla, koitan ittekin nyt löytää sitä jostain, täytyy varmaan ajella Kannelmäen kauppakeskus Kaareen, siellä on aika hyvät valikoimat ainakin ollut.

        Nyt mulla Veikko porter, ostin Lidlistä. Tätä ostan joskus myös ja on ihan hyvä.

        Mun toinen täti asuu Kannelmäessä ja olen käynyt kauppakeskus Kaaressa. Ite asun ihan eri paikkakunnalla kuin Helsingissä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Just se, pahoitteluni, mutta jätit niin hyvän tilaisuuden etten voinut vastustaa kiusausta 😁

        Mutta joo Kilkennyä kannattaa kokeilla, koitan ittekin nyt löytää sitä jostain, täytyy varmaan ajella Kannelmäen kauppakeskus Kaareen, siellä on aika hyvät valikoimat ainakin ollut.

        Mua ei haittaa huumori, kunhan se ei oo loukkaavaa. Sulla on yleensäottaen ollut ihan hyvä huumori tai ainakin vähintään ihan jees.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nyt mulla Veikko porter, ostin Lidlistä. Tätä ostan joskus myös ja on ihan hyvä.

        Mun toinen täti asuu Kannelmäessä ja olen käynyt kauppakeskus Kaaressa. Ite asun ihan eri paikkakunnalla kuin Helsingissä.

        Enpä ole ikinä Veikon porteria maistanut, mutta pääosin kaikki porterit on hyviä.

        Mulle se Kaari on aika lähellä, Espoosta kun ajelee, oliskohan 20min moottoriteitä pitkin. Ja isot marketit, on valikoimaa 👍


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mua ei haittaa huumori, kunhan se ei oo loukkaavaa. Sulla on yleensäottaen ollut ihan hyvä huumori tai ainakin vähintään ihan jees.

        Kiitokset. Yritän välttää henkilöön käyviä pelleilyjä, kuten myös ihonväriin jne. Sillä tavoin yleensä ei tule ainakaan kovin pahasti ketään loukattua.


      • randombypasser kirjoitti:

        Kiitokset. Yritän välttää henkilöön käyviä pelleilyjä, kuten myös ihonväriin jne. Sillä tavoin yleensä ei tule ainakaan kovin pahasti ketään loukattua.

        Hyvä hyvä. Itsekin tykkään tuota huumoria välillä viljellä ja täällä Kaksnelosessakin. Toki en väkisin, mutta jos tulee joku hyvä juttu mieleen. Huumorin on silti hyvä tulla luonnostaan.


      • randombypasser kirjoitti:

        Kiitokset. Yritän välttää henkilöön käyviä pelleilyjä, kuten myös ihonväriin jne. Sillä tavoin yleensä ei tule ainakaan kovin pahasti ketään loukattua.

        Esim. brittiläistuulinen huumori iskee muhun ja Fingerporusta tuttu sanaleikkeihin perustuva.


      • randombypasser kirjoitti:

        Just se, pahoitteluni, mutta jätit niin hyvän tilaisuuden etten voinut vastustaa kiusausta 😁

        Mutta joo Kilkennyä kannattaa kokeilla, koitan ittekin nyt löytää sitä jostain, täytyy varmaan ajella Kannelmäen kauppakeskus Kaareen, siellä on aika hyvät valikoimat ainakin ollut.

        Minä popsin paahtoleipää nutellalla.


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        Minä popsin paahtoleipää nutellalla.

        En koe Nutellaa kiusauksena, mutta en myöskään Janssonia.


      • randombypasser kirjoitti:

        En koe Nutellaa kiusauksena, mutta en myöskään Janssonia.

        Itse pidän Janssonin kiusauksesta ja Tove Janssoninkin taidekin oli hienoa (joitain vuosia sitten kävin katsomassa Ateneumissa näyttelyn, jossa Tove Janssonin tauluja esillä sekä alkuperäisiä muumipiirroksia sarjakuviin ja muumikirjoihin). Kinkkukiusaus on myös hyvää.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Esim. brittiläistuulinen huumori iskee muhun ja Fingerporusta tuttu sanaleikkeihin perustuva.

        Meillä on näemmä hyvinkin samansuuntainen maku huumorin suhteen, minkin pidän juuri em. esimerkkien huumorista, erityisesti brittiläisestä kuivasta ja lakonisesta huumorista.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse pidän Janssonin kiusauksesta ja Tove Janssoninkin taidekin oli hienoa (joitain vuosia sitten kävin katsomassa Ateneumissa näyttelyn, jossa Tove Janssonin tauluja esillä sekä alkuperäisiä muumipiirroksia sarjakuviin ja muumikirjoihin). Kinkkukiusaus on myös hyvää.

        Pääosin kiusaukset ovat hyvä, itsekin suuresti Janssonin kiusauksesta ja tässä pohdiskelin, että voisin kokeilla yhdistää Janssonin kiusauksen ja silakkalaatikon ruokina, voisi toimia.

        Toven taidetta on ole seuraillut. Enkä ole Tovea kiusannut.


      • randombypasser kirjoitti:

        Meillä on näemmä hyvinkin samansuuntainen maku huumorin suhteen, minkin pidän juuri em. esimerkkien huumorista, erityisesti brittiläisestä kuivasta ja lakonisesta huumorista.

        Brittiläinen huumori voi olla myös kuivaa ja lakonista, totta, mutta itse koen kuitenkin ettei esim. Monty Pythonien ja The Fast shown huumori ole sellaista tai ei ainakaan kokonaan. Suomalainen huumori lähentelee mielestäni brittiläistä.

        Yks palstalainen totesi mulle kerran täällä, kun laitoin muistaakseni, että vuoden palstalaiseksi vois äänestää Viinamiehen (aloittaja kysyi kenestö palstalaisesta vuoden palstalainen), ettei tiennyt, että mulla on niin kuiva huumori. Itse en ajattele yleensä onko mun huumori kuivaa vai mitä se on. Se on vain sellaista kuin milläkin hetkellä sattuu olemaan. Tilanteen mukaan.


      • randombypasser kirjoitti:

        Meillä on näemmä hyvinkin samansuuntainen maku huumorin suhteen, minkin pidän juuri em. esimerkkien huumorista, erityisesti brittiläisestä kuivasta ja lakonisesta huumorista.

        Joidenkin mielestä Fingerpori on junttihuumoria, musta yleensä aika briljanttia.


      • randombypasser kirjoitti:

        En koe Nutellaa kiusauksena, mutta en myöskään Janssonia.

        Etkö tykkää nutellasta?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse pidän Janssonin kiusauksesta ja Tove Janssoninkin taidekin oli hienoa (joitain vuosia sitten kävin katsomassa Ateneumissa näyttelyn, jossa Tove Janssonin tauluja esillä sekä alkuperäisiä muumipiirroksia sarjakuviin ja muumikirjoihin). Kinkkukiusaus on myös hyvää.

        Minäkin tykkään janssonin ja kinkku kiusauksesta.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Brittiläinen huumori voi olla myös kuivaa ja lakonista, totta, mutta itse koen kuitenkin ettei esim. Monty Pythonien ja The Fast shown huumori ole sellaista tai ei ainakaan kokonaan. Suomalainen huumori lähentelee mielestäni brittiläistä.

        Yks palstalainen totesi mulle kerran täällä, kun laitoin muistaakseni, että vuoden palstalaiseksi vois äänestää Viinamiehen (aloittaja kysyi kenestö palstalaisesta vuoden palstalainen), ettei tiennyt, että mulla on niin kuiva huumori. Itse en ajattele yleensä onko mun huumori kuivaa vai mitä se on. Se on vain sellaista kuin milläkin hetkellä sattuu olemaan. Tilanteen mukaan.

        Tuo sinun vuoden palstalainen on erittäin hyvä esimerkki perinteisestä brittiläisestä huumorista, kuivemmasta kuin kuivinkaan IPA on 😂

        Monty Pythonhan oli oikeastaan se edelläkävijä, joka sotki eri huumorityylit brittiläiseen kuivaan huumoriin. Mm. legendaarinen Ministry of Silly Walking -sketsi on siitä sotkemisesta erittäin hyvä esimerkki. Ja oikeastaan Fast Show jatkaa sitä perinnettä, joskin laventamalla sitä vielä enemmän moderniin slapstickiin.

        Kieltämättä meikäläinen huumori on aika lähellä brittiläistä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Joidenkin mielestä Fingerpori on junttihuumoria, musta yleensä aika briljanttia.

        Fingerporihan lähentelee neroutta, sitä voisi sanallisessa mielessä verrata legendaaristen kotimaisten sanoittajien (Juice, Junnu, Gösta jne.) tuotoksiin.


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        Etkö tykkää nutellasta?

        En edes muista enää miltä se maistuu, viime maistiaisista on... on. 😁
        En mä nyt sanois etten tykkää, mutta ei kuulu listojeni kärkeen, niin ei tule hankkittuakaan, jää sitten maistelematta. Pähkinät pähkinöinä, suklaa suklaana ja leivän päälle oikeita asioita, nih 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Tuo sinun vuoden palstalainen on erittäin hyvä esimerkki perinteisestä brittiläisestä huumorista, kuivemmasta kuin kuivinkaan IPA on 😂

        Monty Pythonhan oli oikeastaan se edelläkävijä, joka sotki eri huumorityylit brittiläiseen kuivaan huumoriin. Mm. legendaarinen Ministry of Silly Walking -sketsi on siitä sotkemisesta erittäin hyvä esimerkki. Ja oikeastaan Fast Show jatkaa sitä perinnettä, joskin laventamalla sitä vielä enemmän moderniin slapstickiin.

        Kieltämättä meikäläinen huumori on aika lähellä brittiläistä.

        On kai tarttunut tuo brittiläinen huumori, kun aikoinaan katsoin paljon erilaisia brittiläisiä ohjelmia kuten sketsejä ja komedioita ja dekkarisarjoja. Ja jospa elin entisessä elämässä jossain päin Englantia =D

        Mun suosikkeja Monthy Pythoninen lentävästä sirkuksesta on esim. Mister Pither seikkailee, Piraija veljekset, kuolettava vitsi.

        The Fast showsta taas esim. Jazz-klubi, Royley Birkin (se kännissä puhuva mies), Jessen muoti-ja ruokavaliovinkit (se mies, joka tulee ladosta tai milloin mistäkin selittämään, mitä on tällä kaudella pitänyt päällään tai mitä on viimeaikoina syönyt tai tehnyt).


      • randombypasser kirjoitti:

        En edes muista enää miltä se maistuu, viime maistiaisista on... on. 😁
        En mä nyt sanois etten tykkää, mutta ei kuulu listojeni kärkeen, niin ei tule hankkittuakaan, jää sitten maistelematta. Pähkinät pähkinöinä, suklaa suklaana ja leivän päälle oikeita asioita, nih 😂

        Hyvää se on. 😆Toisinaan.


      • randombypasser kirjoitti:

        Fingerporihan lähentelee neroutta, sitä voisi sanallisessa mielessä verrata legendaaristen kotimaisten sanoittajien (Juice, Junnu, Gösta jne.) tuotoksiin.

        Jep. Olet oikeassa Fingerporista.


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        Hyvää se on. 😆Toisinaan.

        Mulla on pähkinöitä, pärjään niillä, ne on hyviä 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Mulla on pähkinöitä, pärjään niillä, ne on hyviä 😂

        On on varmasti hyviä tuo nutella on lähinnä lapsille.


      • Norppa83 kirjoitti:

        On kai tarttunut tuo brittiläinen huumori, kun aikoinaan katsoin paljon erilaisia brittiläisiä ohjelmia kuten sketsejä ja komedioita ja dekkarisarjoja. Ja jospa elin entisessä elämässä jossain päin Englantia =D

        Mun suosikkeja Monthy Pythoninen lentävästä sirkuksesta on esim. Mister Pither seikkailee, Piraija veljekset, kuolettava vitsi.

        The Fast showsta taas esim. Jazz-klubi, Royley Birkin (se kännissä puhuva mies), Jessen muoti-ja ruokavaliovinkit (se mies, joka tulee ladosta tai milloin mistäkin selittämään, mitä on tällä kaudella pitänyt päällään tai mitä on viimeaikoina syönyt tai tehnyt).

        On aikanaan tullut itsekin katseltua paljon brittiläistä tuotosta, niin kyllä se varmaan tarttuu. Lisäksi meillä on suvussa ollut aina aika kuivakka huumori, niin minkäpä sitä verelleen ja varhaiskasvatukselleen voi 😂


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        On on varmasti hyviä tuo nutella on lähinnä lapsille.

        Hetkinen... Lapsille... Minkä ikäinen sinä olet? 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        On aikanaan tullut itsekin katseltua paljon brittiläistä tuotosta, niin kyllä se varmaan tarttuu. Lisäksi meillä on suvussa ollut aina aika kuivakka huumori, niin minkäpä sitä verelleen ja varhaiskasvatukselleen voi 😂

        En tiedä onko ihan kokonaan tarttunut, mutta voi olla että osittain.


      • randombypasser kirjoitti:

        Hetkinen... Lapsille... Minkä ikäinen sinä olet? 😁

        Empäs kerro. 😁😆


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        Empäs kerro. 😁😆

        Ai saakutti... Nainen päätti heittäytyä haastavaksi... Normipäivä siis... Simpura kun ei ole suklaata millä houkutella sanoja ulos... 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Ai saakutti... Nainen päätti heittäytyä haastavaksi... Normipäivä siis... Simpura kun ei ole suklaata millä houkutella sanoja ulos... 😂

        Mulla olis suklaata jääkaapissa.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mulla olis suklaata jääkaapissa.

        No sitten odotellaan, kun kerran täky on jo paikoillaan 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Mulla on pähkinöitä, pärjään niillä, ne on hyviä 😂

        Kai sää muutakin syöt kuin pähkinöitä? Aika ykspuolinen ruokavalio, jos vaan pelkkiä pähkinöitä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kai sää muutakin syöt kuin pähkinöitä? Aika ykspuolinen ruokavalio, jos vaan pelkkiä pähkinöitä.

        Joo, on mulla oikeetakin ruokaa, keittoa ja ruisleipää 😁


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nyt mulla Murphy´s, yks mun suosikkioluista. Irlantilainen stout. Tykkään esim. irlantilaisista oluista, mutta Guinness (viime lauantaina join) on jotenkin vähän liian laimeanmakuinen, vaikka stout onkin. Vaikka tässä Murphysissä ei ole enemmän voltteja kuin Guinnessissa, 4,0, niin on vähän vahvemman makuinen.

        Guinness on käsittämättömän luirua. Onko aina ollut.. muistelen vanhastaan, että tukevampaa oli, suorastaan ruokaisaa. Maku sinänsä on hyvä. 6-8 kun imasi illan aikana, ei tarvinnut mennä grillille välttis ollenkaan.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Guinness on käsittämättömän luirua. Onko aina ollut.. muistelen vanhastaan, että tukevampaa oli, suorastaan ruokaisaa. Maku sinänsä on hyvä. 6-8 kun imasi illan aikana, ei tarvinnut mennä grillille välttis ollenkaan.

        En tiedä sitten millaista Guinness on tuolla Irlannissa, jos siellä suoraan bubissa juo. Varmaan parempaa. Mutta aika laimeeta on. Murphyskin on vahvemman makuista, vaikka siinäkin on vaan jotain 4% alkoholia. Eilen join Murphysin, joten tuoreessa muistissa on.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Guinness on käsittämättömän luirua. Onko aina ollut.. muistelen vanhastaan, että tukevampaa oli, suorastaan ruokaisaa. Maku sinänsä on hyvä. 6-8 kun imasi illan aikana, ei tarvinnut mennä grillille välttis ollenkaan.

        Ja viikko sitten join yhden Guinness-tölkin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Joo, on mulla oikeetakin ruokaa, keittoa ja ruisleipää 😁

        Sentään ees keittoa ja ruisleipää, hyvä hyvä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mulla olis suklaata jääkaapissa.

        Mullakin on suklaata ja karkkia. 😊


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sentään ees keittoa ja ruisleipää, hyvä hyvä.

        Pitää sitä kunnon ruoat olla, ei pähkinöillä yksin pitkälle pötkisi.


      • randombypasser kirjoitti:

        Pitää sitä kunnon ruoat olla, ei pähkinöillä yksin pitkälle pötkisi.

        Tein yks päivä jauheliha pötyköitä ja muusia.


      • randombypasser kirjoitti:

        Pitää sitä kunnon ruoat olla, ei pähkinöillä yksin pitkälle pötkisi.

        Laitapa Rande yks tietovisa illan ratoks.


      • randombypasser kirjoitti:

        Pitää sitä kunnon ruoat olla, ei pähkinöillä yksin pitkälle pötkisi.

        Varmaan jaksat, kun on kunnon eväätkin kotona.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Laitapa Rande yks tietovisa illan ratoks.

        Nyt ei valitettavasti ole kuin perjantainen urheiluvisa tarjolla, mutta mennään sillä, hetkonen.


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        Tein yks päivä jauheliha pötyköitä ja muusia.

        Ite aattelin huomenna tekaista liha-perunasoselaatikon pekonilla avustettuna ja sitten ehkä sunnuntaina voisi tekaista kaalikeiton. Siinä sitä riittää syötävää pitkäksi aikaa.


      • randombypasser kirjoitti:

        Nyt ei valitettavasti ole kuin perjantainen urheiluvisa tarjolla, mutta mennään sillä, hetkonen.

        Kävin joku aika sitten katsomassa nuo Iltasanomien visat läpi (teen niitä aina välillä niin kuin joitain muitakin visoja netistä).

        Urheiluvisa on ihan jees, vaikka yleensä en tee kauheasti niitä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ite aattelin huomenna tekaista liha-perunasoselaatikon pekonilla avustettuna ja sitten ehkä sunnuntaina voisi tekaista kaalikeiton. Siinä sitä riittää syötävää pitkäksi aikaa.

        Juu kuulostaa hyvältä. Kaalikeittoa en ole tehnyt pitkään aikaan enkä kaalilaatikkoa vaikka niistä kummastakin pidän.


      • Norppa83 kirjoitti:

        En tiedä sitten millaista Guinness on tuolla Irlannissa, jos siellä suoraan bubissa juo. Varmaan parempaa. Mutta aika laimeeta on. Murphyskin on vahvemman makuista, vaikka siinäkin on vaan jotain 4% alkoholia. Eilen join Murphysin, joten tuoreessa muistissa on.

        Alkuperäisympäristössä kaikki maistuu paremmalle. Murphy’s on myös mainio eväs. Mun mielestä parasta irkkuolutta ei Suomesta saakaan, Smithwicksiä.

        Tulipas mieliteko Dubliniin, tai Corkiin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kävin joku aika sitten katsomassa nuo Iltasanomien visat läpi (teen niitä aina välillä niin kuin joitain muitakin visoja netistä).

        Urheiluvisa on ihan jees, vaikka yleensä en tee kauheasti niitä.

        Minä vaan poimin niitä IS:stä palstalle aina kun niitä sattuu tulemaan, en ole jaksanut mennä tonkimaan sitä varastoa 😊


      • Lyhytfleda kirjoitti:

        Juu kuulostaa hyvältä. Kaalikeittoa en ole tehnyt pitkään aikaan enkä kaalilaatikkoa vaikka niistä kummastakin pidän.

        Kaalikeitto on yksi perusruoistani, semmoinen syntyy helposti hetkessä ja voi paljon kokeilla kaikkea sen kanssa. Silleen kätevä.

        Ja nuohan on molemmat tuommoisia ruokia, syntyy hetkessä ja liesi hoitaa loput omia aikojaan, laiskan palkka 😁


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Alkuperäisympäristössä kaikki maistuu paremmalle. Murphy’s on myös mainio eväs. Mun mielestä parasta irkkuolutta ei Suomesta saakaan, Smithwicksiä.

        Tulipas mieliteko Dubliniin, tai Corkiin.

        Nyt illan kuhjassa olen kuunnellut yhtä mun suosikkiartistia, irlantilaista kitaristia ja laulajaa Rory Gallagheria (1948-1995).


      • randombypasser kirjoitti:

        Minä vaan poimin niitä IS:stä palstalle aina kun niitä sattuu tulemaan, en ole jaksanut mennä tonkimaan sitä varastoa 😊

        Itse taas olen tonkinut sitä IS:n visavarastoa.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Alkuperäisympäristössä kaikki maistuu paremmalle. Murphy’s on myös mainio eväs. Mun mielestä parasta irkkuolutta ei Suomesta saakaan, Smithwicksiä.

        Tulipas mieliteko Dubliniin, tai Corkiin.

        Mutta Rorysta ei musiikin perusteella vois arvata, että oli irlantilainen, kun oli aika paljon bluesiin kallellaan (soitteli myös rockia, mutta blues oli se hänen todellinen osaamisalueensa, josta hänellä löytyi sitä tietoakin).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nyt illan kuhjassa olen kuunnellut yhtä mun suosikkiartistia, irlantilaista kitaristia ja laulajaa Rory Gallagheria (1948-1995).

        Roryn kanssa sopii pintti Murphy’siä loistavasti yhteen.

        Kuhja.. viittaa jonnekin Keski- tai Pohjois-Pohjanmaalle? Tai Keski-Suomeen.. Karstulan tyttöi 🤔


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Roryn kanssa sopii pintti Murphy’siä loistavasti yhteen.

        Kuhja.. viittaa jonnekin Keski- tai Pohjois-Pohjanmaalle? Tai Keski-Suomeen.. Karstulan tyttöi 🤔

        Vaikutan rallipitäjässä ja Matti Nykäsen synnyinkaupungissa.

        Kyllä Roryn musiikkia kuunnellessa voi juoda jotain olutta, esim. vaikka jotain irlantilaista olutta, vaikka sitä Murphysia. Tai olla juomatta mitään.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Roryn kanssa sopii pintti Murphy’siä loistavasti yhteen.

        Kuhja.. viittaa jonnekin Keski- tai Pohjois-Pohjanmaalle? Tai Keski-Suomeen.. Karstulan tyttöi 🤔

        Siis Suomen rallipitäjässä.

        En tiedä onko sana kuhja mitenkään täälläpäin eriryisesti käytetty, mutta itse vain joskus käytän. Ehkä se voi olla jotain tämän maakunnan murretta, mutta ei täällä Nykäsen synnyinkaupungissa ole mitenkään erityisen vahva murre, melko tavallista puhetta.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Vaikutan rallipitäjässä ja Matti Nykäsen synnyinkaupungissa.

        Kyllä Roryn musiikkia kuunnellessa voi juoda jotain olutta, esim. vaikka jotain irlantilaista olutta, vaikka sitä Murphysia. Tai olla juomatta mitään.

        Pääset siis linkillä Sokkarille :)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Siis Suomen rallipitäjässä.

        En tiedä onko sana kuhja mitenkään täälläpäin eriryisesti käytetty, mutta itse vain joskus käytän. Ehkä se voi olla jotain tämän maakunnan murretta, mutta ei täällä Nykäsen synnyinkaupungissa ole mitenkään erityisen vahva murre, melko tavallista puhetta.

        Olisko Suomen rallipitäjä Puuppola? Joka nykyään lienee Jyväskylää.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Pääset siis linkillä Sokkarille :)

        Jep. Linkkiä tulee käytettyä harva se päivä ja Sokkarilla olen käynyt kahvilla ja ostoksilla.

        Kävin syksyllä katsomassa Matti Nykäsen muistomerkkiä. Tykkään siitä. Oikeastaan parempi kuin jos olisi tehty näköispatsas.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Pääset siis linkillä Sokkarille :)

        Ja tiedoksi joillekin muille, jos osuvat tähän, niin linkki on täällä meilläpäin linja-auto ja Sokkari on ostoskeskus kaupungin keskustassa (entinen Sokos-tavaratalo ja jo Sokoksen aikana paikkaa kutsuttiin Sokkariksi ihmisten keskuudessa).


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Olisko Suomen rallipitäjä Puuppola? Joka nykyään lienee Jyväskylää.

        Kyllä, koska siellä asuu tai on ainakin asunut rallikuskeista Harri Rovanperä ja poikansa Kalle (nykyinen hallitseva rallin MM-mestari) sekä Tommi Mäkinen. Juha Kankkunen taas asustelee Laukaassa.

        Täältä Nykäsen kotikunnasta on tullut paljon noita urheilijoita.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kyllä, koska siellä asuu tai on ainakin asunut rallikuskeista Harri Rovanperä ja poikansa Kalle (nykyinen hallitseva rallin MM-mestari) sekä Tommi Mäkinen. Juha Kankkunen taas asustelee Laukaassa.

        Täältä Nykäsen kotikunnasta on tullut paljon noita urheilijoita.

        Harri Rovanperä osaomisti kävelykadun Bricksin, joka vuosi käynyt kavereiden luona kesällä viikonloppua viettämässä JKylässä, jonka ent urheilutoimittaja Juha Jokinen myös Nykäskyläksi risti 🤭

        Tommi Mäkinen oli ennen ralliuraana 2-kertainen kynnön Suomen mestari. Se onkin tosimiesten laji; ajetaan eteenpäin, mutta katsotaan taaksepäin.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Harri Rovanperä osaomisti kävelykadun Bricksin, joka vuosi käynyt kavereiden luona kesällä viikonloppua viettämässä JKylässä, jonka ent urheilutoimittaja Juha Jokinen myös Nykäskyläksi risti 🤭

        Tommi Mäkinen oli ennen ralliuraana 2-kertainen kynnön Suomen mestari. Se onkin tosimiesten laji; ajetaan eteenpäin, mutta katsotaan taaksepäin.

        Enpä tiennyt tuota Tommi Mäkisestä eli että on kynnön Suomen mestari.

        Bricks oli kävelykadulla keskustassa, mutta ei ole enää. Sen tilalla on toinen baari.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Pääset siis linkillä Sokkarille :)

        Tänään ajelin linkillä keskustaan ja kävin ruokaostoksilla Sokkarilla.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tänään ajelin linkillä keskustaan ja kävin ruokaostoksilla Sokkarilla.

        Hieno juttu, olen kateellinen kun täällä vähän etelämpänä ei ole samaa mahdollisuutta 🤭 Olin armeijassa Tikkakoskella, silloin kuulin ekan kerran ja siitä pitäen fanittanut ko. ilmaisua.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Hieno juttu, olen kateellinen kun täällä vähän etelämpänä ei ole samaa mahdollisuutta 🤭 Olin armeijassa Tikkakoskella, silloin kuulin ekan kerran ja siitä pitäen fanittanut ko. ilmaisua.

        Sivusta.

        Minäkin taisin ekan kerran kuulla ko. termin intissä, tosin olin Parolassa silloin, mutta Hämettähän sekin on. Oli silloin samassa joukkueessa pari veijaria Lahdesta, niin tuli vähän kulttuurikylpyä sivussa. Intti on monella tapaa aika rikas kokemus, vaikkei sitä silloin untuvaposkena vielä tajunnutkaan.


      • randombypasser kirjoitti:

        Sivusta.

        Minäkin taisin ekan kerran kuulla ko. termin intissä, tosin olin Parolassa silloin, mutta Hämettähän sekin on. Oli silloin samassa joukkueessa pari veijaria Lahdesta, niin tuli vähän kulttuurikylpyä sivussa. Intti on monella tapaa aika rikas kokemus, vaikkei sitä silloin untuvaposkena vielä tajunnutkaan.

        Meilläpäin linja-auto on linkki. Helsingissä taitaa olla dösä, Tampereella nysse ja Oulussa onnikka.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Meilläpäin linja-auto on linkki. Helsingissä taitaa olla dösä, Tampereella nysse ja Oulussa onnikka.

        Noin se tosiaan on. Mökillä kiva kun kaikki puhuvat nyssestä 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Sivusta.

        Minäkin taisin ekan kerran kuulla ko. termin intissä, tosin olin Parolassa silloin, mutta Hämettähän sekin on. Oli silloin samassa joukkueessa pari veijaria Lahdesta, niin tuli vähän kulttuurikylpyä sivussa. Intti on monella tapaa aika rikas kokemus, vaikkei sitä silloin untuvaposkena vielä tajunnutkaan.

        Juuri noin, varsinkin poskien osalta, jotka kyllä sotkun munkkikuurin jälkeen paisuivat 10 kg vaikka ryynätäkin piti jonkun verran 😄


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Juuri noin, varsinkin poskien osalta, jotka kyllä sotkun munkkikuurin jälkeen paisuivat 10 kg vaikka ryynätäkin piti jonkun verran 😄

        Se on muuten totta, lihoin intissä ihan mukavasti vaikka vähän väliä piti juosta sinne tai kiivetä tuonne. Vaikka kai se lihominen oli enemmän lihasta, kun ei se paljon ulkomuodoissa näkynyt... Mutta munkit oli hyviä ja halpoja, aa että 🤗


      • randombypasser kirjoitti:

        Se on muuten totta, lihoin intissä ihan mukavasti vaikka vähän väliä piti juosta sinne tai kiivetä tuonne. Vaikka kai se lihominen oli enemmän lihasta, kun ei se paljon ulkomuodoissa näkynyt... Mutta munkit oli hyviä ja halpoja, aa että 🤗

        Tuoreet munkit on hyviä.

        Ei kai haittaa, että vastasin tähän teidän keskusteluun? Tästä kun tuli mulle ilmoitus kellon kilahteluineen, kun jutustelette mun laittaman kommentin alla. Ei haitta, että mulle kilahtaa, jos mun kommentin alla jotkut juttelee keskenään, oonhan itekin tehnyt niin, että jonkun toisen kommentin alla kommentoin jollekin toiselle. Siitä vaan, jatkakaa kommentointia niin pitkälle kuin haluutte, mutta saatan sitten tulla katsomaan mistä jutustelette, jos tai kun mun kello kilahtaa ja ehkä ottaa osaakin =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tuoreet munkit on hyviä.

        Ei kai haittaa, että vastasin tähän teidän keskusteluun? Tästä kun tuli mulle ilmoitus kellon kilahteluineen, kun jutustelette mun laittaman kommentin alla. Ei haitta, että mulle kilahtaa, jos mun kommentin alla jotkut juttelee keskenään, oonhan itekin tehnyt niin, että jonkun toisen kommentin alla kommentoin jollekin toiselle. Siitä vaan, jatkakaa kommentointia niin pitkälle kuin haluutte, mutta saatan sitten tulla katsomaan mistä jutustelette, jos tai kun mun kello kilahtaa ja ehkä ottaa osaakin =D

        Munkit on hyviä, kyllä tänne kaikki sopii niistä juttelemaan 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Munkit on hyviä, kyllä tänne kaikki sopii niistä juttelemaan 😁

        Juu, hillomunkeista ja Valamon luostarin munkeista =D


    • Anonyymi

      joskus ostan 8-packin k-marketin jotain 5,5...

      • Ei harmainta aavistusta mitä K-ketjun kaljoja löytyisi noilla vahvuuksilla. Olisko Pirkkaa?


    • Anonyymi

      Koffi on paras olut , muuta ei tarvi juoda.

      • Makunsa kullakin 👍


      • Anonyymi

        Karmeinta kuraa mitä on. Oikea ätmiolut.


    • Olen joskus tien päällä ostanut mukaan noita punatölkkisiä lidlejä. Ihan hyvin ovat maistuneet. Vähemmän on edes olemassa pahaa olutta. Vesijohtovesi voi olla pahaa, mutta harvemmin olut.

      Enimmäkseen hörpin Sandelsia ihan vaan siksi, että se on hyvää ja että aina silloin tällöin on hyväksi virkistää mieleen mitä nokkelaa maineikas sotapäällikkö J.A.Sandels jälleen kerran oli sanonut. Oivallinen liikeidea olisi panna esim. Kalevala-nimistä olutta, jonka tölkkeihin tai pulloihin voisi painaa harkittuja perinnerunoja.

      ""Humala, Remusen poika, piennä maahan pistettihin,
      kyynä maahan kynnettihin, viholaisna viskottihin
      vierehen Kalevan kaivon, Osmon pellon penkerehen.
      Siitä nousi nuori taimi, yleni vihanta virpi;
      nousi puuhun pienoisehen, kohen latvoa kohosi.

      "Onnen ukko ohran kylvi Osmon uuen pellon päähän.
      Ohra kasvoi kaunihisti, yleni ylen hyvästi
      Osmon uuen pellon päässä, kaskessa pojan Kalevan.

      "Oli aikoa vähäisen, jo huuhui humala puusta,
      ohra lausui pellon päästä, vesi kaivosta Kalevan:
      'Milloin yhtehen yhymme, konsa toinen toisihimme?
      Yksin on elo ikävä, kahen, kolmen kaunoisampi.'

      jii än ee, koo vee gee

      • Tuo Kalevala-olut olis hyvä idea.


    • Täällä keskustelee muut paitsi Simiti, jolle ketju otsikon mukaan alunperin tarkoitettu tai ainakin otiskon viesti. Simiti taitaa ilman mitään neuvojakin osta juoda muutakin kuon kuraa(enkä nyt tarkoita vesilammikkojen kuravelliä).

      • Ei ole Simppaa nyt hetkeen näkynyt, vaikka yleensä käy jonkun kerran viikossa... Kyllä Simppa osaa puolensa pitää Alkon kassajonossa, siitä ei ole epäilystäkään.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei ole Simppaa nyt hetkeen näkynyt, vaikka yleensä käy jonkun kerran viikossa... Kyllä Simppa osaa puolensa pitää Alkon kassajonossa, siitä ei ole epäilystäkään.

        Simitillä on joskus hauskat jutut kuten se, kun sanoi joskus nuorena ajaneensa moottoripyörällä ja hyttysiä lensi suuhun.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Simitillä on joskus hauskat jutut kuten se, kun sanoi joskus nuorena ajaneensa moottoripyörällä ja hyttysiä lensi suuhun.

        Joo, Simppa osaa kyllä lohkoa kun sille päälle sattuu, kyllä siellä on varsinainen humoristi takana.


      • randombypasser kirjoitti:

        Joo, Simppa osaa kyllä lohkoa kun sille päälle sattuu, kyllä siellä on varsinainen humoristi takana.

        Juu, Simitillä joskus oikein leikkaa, mutta joskus taas vaikutta vähän vihaiselta.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu, Simitillä joskus oikein leikkaa, mutta joskus taas vaikutta vähän vihaiselta.

        Niin, Simpalla on ne huonotkin päivänsä. Tiedä sitten saattuuko olemaan hutikassa silloin.


    • Anonyymi

      älä juo kaljaa se ajaa turmioon

      • Anonyymi

        Höpö,höpö , kiristääkö vanne päätä.


    • MaximiIIian

      Markettibulkkilagerit on enempi vähempi kuraa kaikki. Onneksi nykyään saa IPAA, APAA ja kaikkea muuta herkkua ihan kaupastakin.

      • Onhan ne sinällään, oluen kaltaista tuotetta muistuttavia janojuomia, kuten kaverini sanoisi.


      • randombypasser kirjoitti:

        Onhan ne sinällään, oluen kaltaista tuotetta muistuttavia janojuomia, kuten kaverini sanoisi.

        Mutta jos valittavana on Karjala III ja kraanavesi, helposti päätyy jälkimmäiseen 🥸


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Mutta jos valittavana on Karjala III ja kraanavesi, helposti päätyy jälkimmäiseen 🥸

        Kyllä päätyy, etenkin Karjalan kohdalla 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Kyllä päätyy, etenkin Karjalan kohdalla 😁

        Karhua, Karjalaa, Lapinkultaa, OLvi-olutta, Rainbow-olutta yms. en juo ollenkaan. Stoutteja, portereita ja tummia lagereita lähinnä. Ruokakaupoista otan ja joskus Alkostakin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Onhan ne sinällään, oluen kaltaista tuotetta muistuttavia janojuomia, kuten kaverini sanoisi.

        Jep, mutta hanavesikin hakkaa ne. Tosin Koff-jouluolut on ollut hyvä, mutta se taitaa olla tumma lager. Ja Olvi-jouluolut myös ihan jees.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Karhua, Karjalaa, Lapinkultaa, OLvi-olutta, Rainbow-olutta yms. en juo ollenkaan. Stoutteja, portereita ja tummia lagereita lähinnä. Ruokakaupoista otan ja joskus Alkostakin.

        Itse juon pääasiassa IPA:t ja vastaavat marketista, tummiakin, Karhua voin lipitellä talkookaljana kyllä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep, mutta hanavesikin hakkaa ne. Tosin Koff-jouluolut on ollut hyvä, mutta se taitaa olla tumma lager. Ja Olvi-jouluolut myös ihan jees.

        Joo ne jouluiset on aina tummia lagereita, niitä särpii kyllä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Joo ne jouluiset on aina tummia lagereita, niitä särpii kyllä.

        Jep, niin särpii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      30
      2604
    2. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      144
      1917
    3. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      189
      1881
    4. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      145
      1682
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1661
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      322
      1376
    7. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      186
      1334
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      115
      1213
    9. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1091
    10. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1064
    Aihe