On se käsittämätöntä, miten KAUNEUS voi täyttää koko mielen. Kuuntelin juuri norjalaisen Lindesnes trekkspilsklubbenin harmonikkaesitystä iki-ihanasta kappaleesta Jeg har hørt om en stad, Olen kuullut on kaupunki tuolla. https://www.youtube.com/watch?v=4wDkTaVY-QE
Voi vain vajota ihanuuteen ja kauneuteen, mutta olisi mieletöntä kysyä, onko se vain nyt vai tulevaisuudessa, onko se vain tuolla vai tässä. Se on kuin matematiikka, ikuista, muuttumatonta totuutta kaikissa mahdollisissa maailmoissa, tai vaikka ei olisi yhtään maailmaa olemassakaan.
Kauneuden kosketus on kosketusta ikuiseen ja täydelliseen, ulkopuolella kaiken ajan tai paikan rajan. Mitähän mahtoi tarkoittaa Kristuksen sana: "Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä."
"Halleluja, nyt henkeni kiittää,
Kun jo kuulla voin taivaisen laulun.
Side katkee mi' maahan mun liittää.
Tiedän, siellä jo pian olla saan." 🌹👀
Kauneus on ikuista
13
186
Vastaukset
Kun olen tavoitellut kuvata naiskauneutta ja erityisesti vitun suurta suloisuutta, vihaiset kommentit ovat olleet runsaat.
Kun olen tavoitellut kuvata Anna-Lena Löfgrenin upeaa viikinkisointuista kieltä tai islannin kielen ihanoitteellisuutta ja kaunista soinnittomuutta, juuri kellään ei ole ollut juuri mitään sanottavaa.
Kun olen tavoitellut kuvata kelttiläisen pipes and drums -musiikin ja lauluyhtye Celtic Woman´in musiikin kauneutta ja ytimiin käypää voimaa, en ole juuri saanut kiinnostunutta palautetta.
Kun ole tavoitellut kuvata Wienin filharmonikkojen kesäkonserttien kauneutta ja upean pimeyden laskeutumista Schönbrunnin linnan ylle, en juuri ole saanut palautetta.
Ja kun olen palannut kaiken kauneuden alkulähteelle, vastaan on tullut täydellinen hiljaisuus. Miksi naiskaudesta ja erityisesti avatusta sulovitusta ihanoituminen taas aiheuttaa voimatonta vihaa? Niin, miksi? 🌹👀Sama laulu. https://www.youtube.com/watch?v=GcJrKSi1xIs Jouduin taas pois tästä maailmasta.
"Vain ken hengessä on nähnyt Herran Jerusalemin /
Ymmärtää voi kaipuun taivaan kotihin."
Laulusta Täällä kuljen niin kuin vieras muukalainen päällä maan.
50-luvun uskonnonopettajani, rovasti Erkki Talasniemi lausui: "Täällä me olemme vain käymässä, mutta siellä on meidän kotimme." 🌹👀Aloitin 60-luvulla teologian opinnoilla. Kämppäkaverinikin oli teologi. Pidimme usein "lahkolaisen laulutuokion", ei sillä että olisimme olleet kallellaan lahkolaisuuden suuntaan, vaan siksi, että sillä suunnalla laulut olivat kaiken kauniimmat.
Vaan kyllä on sielläkin nykyisin melkoinen rospuutto käynyt. Nenään- ynnä muut iskelmätyyliset laulajat ovat tehneet pahaa jälkeä, mutta silloista ja vanhempaa kauneutta eivät ole pystyneet hävittämään.
Kun sitten paljon myöhemmin pääsin helluntaiherätyksen avulla kuiville, lahkolaiset laulut olivat kovin tuttuja ennestään. Kaiken mieluisempi oli jo 40-luvulta asti Suuri rakkauden meri, johon vajaamielinen siskoni oli myös ihanoitunut. 🌹👀Kynis kirjoitti:
Aloitin 60-luvulla teologian opinnoilla. Kämppäkaverinikin oli teologi. Pidimme usein "lahkolaisen laulutuokion", ei sillä että olisimme olleet kallellaan lahkolaisuuden suuntaan, vaan siksi, että sillä suunnalla laulut olivat kaiken kauniimmat.
Vaan kyllä on sielläkin nykyisin melkoinen rospuutto käynyt. Nenään- ynnä muut iskelmätyyliset laulajat ovat tehneet pahaa jälkeä, mutta silloista ja vanhempaa kauneutta eivät ole pystyneet hävittämään.
Kun sitten paljon myöhemmin pääsin helluntaiherätyksen avulla kuiville, lahkolaiset laulut olivat kovin tuttuja ennestään. Kaiken mieluisempi oli jo 40-luvulta asti Suuri rakkauden meri, johon vajaamielinen siskoni oli myös ihanoitunut. 🌹👀Suuri rakkauden meri
1. Suuri rakkauden meri Syntisille aukeni; Elon Herran pyhä veri Golgatalla virtaili.
Golgatalla, Golgatalla, »Kaikk' on täytetty», kuule huuto Golgatalla. Karitsalle kiitos soi.
2. Sitä suurta rakkautta Ei voi kieli kertoa. Taivas yhtyy kiitoksehen Pelastuksen voitosta.
Golgatalla, Golgatalla, »Kaikk' on täytetty», kuule huuto Golgatalla. Karitsalle kiitos soi.
3. Isän sydän syntisille Golgatalla aukeni. Elon virrat voimakkaasti Sydämihin vuotavi.
4. Katso puoleen Vapahtajan, Raskaan taakan kantajan. Oven aukaisi hän taivaan, Poisti tieltä syyttäjän.
https://www.youtube.com/watch?v=FKE0sKM1fO0 🌹👀
Nyt kuuntelen Led Zeppeliniä ja sitä ennen Robert Plantin levyä "Now and zen" (1988, olen kuunnellut aikoinaan tätä paljon kuten tuota Zeppeliniäkin). Täytyy sanoa, että kyllä Plant oli 1970-luvulla kaunis, jopa kauniimpi kuin monet naiset. Kasarinakin oli vielä ihan seksikäs mies, mutta sitten alkoi ulkonäkö valitettavasti liikaa muuttua. Kuitenkin on edelleen mahatva tyyppi.
Led Zeppelin "Black dog"
https://www.youtube.com/watch?v=6tlSx0jkuLMJa olihan se Jimmy Pagekin ihan söpö nuorena, ainakin tietyistä kuvakulmista.
Anteeksi, että olen leimautunut muinaiseen, enkä enää jaksa perehtyä, kuka oli Robert Plant tai Jimmy Page tai mikä Led Zeppelin. Väsymys on jo voittanut. 🌹👀
Kynis kirjoitti:
Anteeksi, että olen leimautunut muinaiseen, enkä enää jaksa perehtyä, kuka oli Robert Plant tai Jimmy Page tai mikä Led Zeppelin. Väsymys on jo voittanut. 🌹👀
Taidatko narrata? Kai nyt useimmat tietää tuon Zeppelinin.
Tässä kertaus, jos aivot virkistyis: Led Zeppelin oli englantilainen rockbändi, joka oli yksi suurimmista bändeistä 1970-luvulla. Laulaja Robert Plant, kitaristi Jimmy Page, basisti ja kosketinsoittaja John Paul Jones ja rumpali John Bonham. Manageri Peter Grant (myös bändin Bad Company manageri, Companykin oli yksi suosituimmista 1970-luvun bändeistä).
=DNorppa83 kirjoitti:
Taidatko narrata? Kai nyt useimmat tietää tuon Zeppelinin.
Tässä kertaus, jos aivot virkistyis: Led Zeppelin oli englantilainen rockbändi, joka oli yksi suurimmista bändeistä 1970-luvulla. Laulaja Robert Plant, kitaristi Jimmy Page, basisti ja kosketinsoittaja John Paul Jones ja rumpali John Bonham. Manageri Peter Grant (myös bändin Bad Company manageri, Companykin oli yksi suosituimmista 1970-luvun bändeistä).
=DEräässä maakunnassa, jonka nimeä turvallisuussyistä ei voi mainita, valehtelemista kuuluu nimitettävän narraamiseksi. Valehtelemista pidän iljettävänä. Jos kerron, etten tunne jotakin, se tarkoitta yksiselitteisesti, etten tunne. 🌹👀
Kynis kirjoitti:
Eräässä maakunnassa, jonka nimeä turvallisuussyistä ei voi mainita, valehtelemista kuuluu nimitettävän narraamiseksi. Valehtelemista pidän iljettävänä. Jos kerron, etten tunne jotakin, se tarkoitta yksiselitteisesti, etten tunne. 🌹👀
Tuo mun kommentti oli lähinnä laitettu hieman huumorilla. Ei haittaa jos et tosiaan jaksa muistaa Zeppeliniä yms. Mutta siinä oli kuitenkin Zeppelin pähkinänkuoressa.
Norppa83 kirjoitti:
Tuo mun kommentti oli lähinnä laitettu hieman huumorilla. Ei haittaa jos et tosiaan jaksa muistaa Zeppeliniä yms. Mutta siinä oli kuitenkin Zeppelin pähkinänkuoressa.
Tuossa muuten nimeltä mainitsemattomassa maakunnassa on huumorin huippu, kun joku on saatu uskomaan vale. Sit kehuskellaan pitkin kyliä ja mäkiä, ku oli 'saatu narrattua'. 🌹👀
Ja Zeppelinin mestariteos tai yksi sellainen, "Stairway to heaven". Tätä aikoinaan kuuntelin paljon ja ihastuin tähän. On niin runollinen teos ja henkii keskiaikaista mystiikkaa (kuningas Arthur ja Pyöreänpöydän ritarit yms) ja fantasiamaailmaa. Hitunen Ilmestyskirjaakin. Plant oli nuorena kiinnostunut J.R.R Tolkienin kirjoista, varsinkin Sormusten herrasta sekä keskiajasta ja kuningas Atrthurista ja Pyöreänpöydän ritareista. Hän on sanoi yhdessä haastattelussa, ettei kappaleesta löydy hänen mukaansa mitään okkultismiin viittavaa. Jimmy Page oli kiinnostunut aikoinaan okkultismista (Alestair Crowlyista ennen kaikkea, ostikin joskus Crowleyn vanhan kartanon, jossa kuulemma kummitteli), mutta Plant ei.
Itsellenikin nuo Sormusten herra, kuningas Arthur ja kumppanit ovat tuttuja asioita. Ja historiasta kiinnostuneena myös jonkin verran keskiaika, vaikka 1600-ja 1700 -luvut ovat olleet ne mun suurimmat mielenkiinnon kohteet sekä 1900-luvulta 1920-luku ja 1960,-70-ja 80 -luvut. Mulle "Stairway to heaven" on runoutta ja keskiajan ja fantasimaailmojen mystiikkaa, ei muuta.
https://www.youtube.com/watch?v=xbhCPt6PZIUVaikuttaa siltä, että olet saanut tuntea, mitä on hyvä ja kaunis, pyhä ja puhdas. Siunausta sinulle! 🌹👀
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1014646Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493172Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852909- 801680
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411470450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021264- 15997
Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40911Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah25900- 184884