Ensi kerralla Alkoon kanisterit kainaloissa? Simiti, herätys!

Sepä oliskin näky, kun Alkon ovella jonoteltais kanisterit kainaloissa. Vaan mitäpä sitä ei ihminen luonnon eteen tekisi, niin miksei. Ja kaipa ne ilahduttavasti laskisivat myös litrahintoja, kun säästäisivät siinä aika pirusti.

https://yle.fi/a/74-20018390

72

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloit sitten oikein pommittaa Simitiä noilla aloituksillasi. No, mikäs siinä. Kyllä se ukko joku päivä esiin tulee luolastaan, kun niin kovasti savustat =D

      Ja sulla tota huumoria piisaa oikein kunnolla. Mua alko oikein naurattaa tää alotus. Hyvä Rande =D

      • Vähän pitää herätellä, Simppa on ihan kiva ukkeli. Ja kieltämättä mua pikkasen jopa huolestuttaa kun ei herraa ole toviin näkynyt...


      • randombypasser kirjoitti:

        Vähän pitää herätellä, Simppa on ihan kiva ukkeli. Ja kieltämättä mua pikkasen jopa huolestuttaa kun ei herraa ole toviin näkynyt...

        Välillä Simitillä saattaa olla montakin aloitusta päivän aikana ja sitten hän yhtäkkiä katoaa kuin tuhka tuuleen. Mutta älä ole huolissasi, kyllä se ukko vielä tänne ilmestyy. Just wait and see.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Välillä Simitillä saattaa olla montakin aloitusta päivän aikana ja sitten hän yhtäkkiä katoaa kuin tuhka tuuleen. Mutta älä ole huolissasi, kyllä se ukko vielä tänne ilmestyy. Just wait and see.

        Juu, Simppa tulee ja menee, mikä on oikeastaan aika tervettä kun tarkemmin ajattelee. Ootellaan juu 😉


    • Ei tuo sinänsä huono idea ole kyllä. Ei se kyllä ihan kaikkien varsinkaan arvokkaampien tuotteiden kohdalla taitaisi toimia mutta perus viinaa, viinejä ja mietoja vois kyllä noinkin myydä.

      • Ei laisinkaan huono idea. Ja säästäisi pirusti luontoa, kun miettii koko tuotanto- ja toimitusketjua.

        Mitä, meinaat ettei satasen pullo maksavaa shampanjaa voi vain purskauttaa asiakkaan vanhaan muovipulloon? 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei laisinkaan huono idea. Ja säästäisi pirusti luontoa, kun miettii koko tuotanto- ja toimitusketjua.

        Mitä, meinaat ettei satasen pullo maksavaa shampanjaa voi vain purskauttaa asiakkaan vanhaan muovipulloon? 😂

        Voisi olla hetken päästä aika mielenkiintoisen makuinen satasen shamppanja….


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei laisinkaan huono idea. Ja säästäisi pirusti luontoa, kun miettii koko tuotanto- ja toimitusketjua.

        Mitä, meinaat ettei satasen pullo maksavaa shampanjaa voi vain purskauttaa asiakkaan vanhaan muovipulloon? 😂

        Niin kyllä se jotain tonnin whiskiä olis outo mehukatti kanisterista kaadella.😄. Ei sillä että olis muutenkaan tullu sellaisia arvo nesteitä kaadeltua.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei laisinkaan huono idea. Ja säästäisi pirusti luontoa, kun miettii koko tuotanto- ja toimitusketjua.

        Mitä, meinaat ettei satasen pullo maksavaa shampanjaa voi vain purskauttaa asiakkaan vanhaan muovipulloon? 😂

        Ja joissain noissa älyttömän kalliissa juomissa on se ttse pakkauskin jo arvokas.


      • Citrinella kirjoitti:

        Voisi olla hetken päästä aika mielenkiintoisen makuinen satasen shamppanja….

        No ei ainakaan kävis ne kuplat nenuun enää 😂


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Niin kyllä se jotain tonnin whiskiä olis outo mehukatti kanisterista kaadella.😄. Ei sillä että olis muutenkaan tullu sellaisia arvo nesteitä kaadeltua.

        Näky olis tietty aika rouhea, puolentoista litran vihreästä mehukatti kanisterista kaataa tonnin viskiä, niin varmaan, mitä tää on, jotain Simpan kiljua taas 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Näky olis tietty aika rouhea, puolentoista litran vihreästä mehukatti kanisterista kaataa tonnin viskiä, niin varmaan, mitä tää on, jotain Simpan kiljua taas 😂

        Siinäpä hyvä nimi alkoholille, Simppa-kilju.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ja joissain noissa älyttömän kalliissa juomissa on se ttse pakkauskin jo arvokas.

        No aika harvassa onneksi, mutta onhan se mehukattikanisterikin muotoilun helmi 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Näky olis tietty aika rouhea, puolentoista litran vihreästä mehukatti kanisterista kaataa tonnin viskiä, niin varmaan, mitä tää on, jotain Simpan kiljua taas 😂

        Mielenkiintoinen testi vois olla jollekin juoma hifistelijä asiantuntijalle tarjota maistiaisia sellasesta purnukasta ja katsoa vaikuttaako arvosteluun.😄.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Siinäpä hyvä nimi alkoholille, Simppa-kilju.

        Totta, sieltähän lipsahti seuraavan hittituotteen nimi vahingossa ja tietenkin Simitin menee rojaltit siitä 😁


      • Norppa83 kirjoitti:

        Siinäpä hyvä nimi alkoholille, Simppa-kilju.

        Ei muuta kuin poika pihiseen ja massit himaan. Suomalaisten uusi suosikkijuoma Simppa-kilju huutais otsikotkin.😁.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Mielenkiintoinen testi vois olla jollekin juoma hifistelijä asiantuntijalle tarjota maistiaisia sellasesta purnukasta ja katsoa vaikuttaako arvosteluun.😄.

        Tiekkö Mikko... Mä en uskalla kattoa mun veikkaus-tilille koska:
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009402233.html


      • randombypasser kirjoitti:

        No aika harvassa onneksi, mutta onhan se mehukattikanisterikin muotoilun helmi 😁

        On on en yhtään väheksy. On sen verran moisista joskus tullut hörpittyä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Mielenkiintoinen testi vois olla jollekin juoma hifistelijä asiantuntijalle tarjota maistiaisia sellasesta purnukasta ja katsoa vaikuttaako arvosteluun.😄.

        Se on totta, kyllä siinä oli arvostelijalla naama venähtää kun kaivais sen mehukattitötsän esiin ja siinä olis päälllä pätkä maalarinteippiä jossa lukee Glen Moraig 50yo 🤣


      • randombypasser kirjoitti:

        No ei ainakaan kävis ne kuplat nenuun enää 😂

        Joo ei kuplat enää häiritsis. 😂 Ja taskulämpimyys vielä kruunaisi kokemuksen sekä tietysti muovinen esanssi mikromuoveineen.

        Itse asiassa nuorempana sain lahjaksi pullon, kun lopetin valmentamisen. Työkaveri-ystävä tuli kylään, ja oli itse kesälomalla. Minä olin töissä. Alkoi kärttää, että lähdetään Kalleen, menojalkaa vispaa. En lähtenyt, mutta tunnin suostuttelun jälkeen kaivoin taskulämpimän pullon (oli kuuma) kaapista. Päädyimme juomaan pullon puoliksi ruisleivän, margariinin ja nakkien kanssa (muuta ei jääkaapissa ollut). Seuraavana päivänä ystävä soitti, että tiesit sä mitä me juotiin? Sanoin ettei aavistustakaan, se oli lahjapullo ja varmaan joku halpis skumppa…. No ystäväni oli katsonut pullon Alkosta ja olimme päätyneet juomaan kohtuullisen hintaista shamppanjaa lämpinä ruisleivän ja nakkien kanssa. 🤣 Taisi olla vähän helmiä pikku-possuille…


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei muuta kuin poika pihiseen ja massit himaan. Suomalaisten uusi suosikkijuoma Simppa-kilju huutais otsikotkin.😁.

        Hohhoi 😂
        On tota tullut tehtyä, siis ihan mallasuute-pohjaan ja sitä kamaa siis kaupan hyllyyn... En tiiä oliskohan se ihan hitti kuitenkaan 😁


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        On on en yhtään väheksy. On sen verran moisista joskus tullut hörpittyä.🙂.

        On niistä hörpitty, juurikin myös itse tehtyä lopputuotetta, se kanisteri oli aika kätevä väline nuorelle miehelle. Sen verran tanakkaa "mehua" tuli itse valmistettua, että kahdella tonkalla meni normiukko hutikkaan ja kolmannella sai ylläpidettyä tai jos hätäili, vedettyä kerralla yli 😂



      • randombypasser kirjoitti:

        Se on totta, kyllä siinä oli arvostelijalla naama venähtää kun kaivais sen mehukattitötsän esiin ja siinä olis päälllä pätkä maalarinteippiä jossa lukee Glen Moraig 50yo 🤣

        Ilme olis kyllä näkemisen arvoinen varmasti.🙂.


      • Citrinella kirjoitti:

        Joo ei kuplat enää häiritsis. 😂 Ja taskulämpimyys vielä kruunaisi kokemuksen sekä tietysti muovinen esanssi mikromuoveineen.

        Itse asiassa nuorempana sain lahjaksi pullon, kun lopetin valmentamisen. Työkaveri-ystävä tuli kylään, ja oli itse kesälomalla. Minä olin töissä. Alkoi kärttää, että lähdetään Kalleen, menojalkaa vispaa. En lähtenyt, mutta tunnin suostuttelun jälkeen kaivoin taskulämpimän pullon (oli kuuma) kaapista. Päädyimme juomaan pullon puoliksi ruisleivän, margariinin ja nakkien kanssa (muuta ei jääkaapissa ollut). Seuraavana päivänä ystävä soitti, että tiesit sä mitä me juotiin? Sanoin ettei aavistustakaan, se oli lahjapullo ja varmaan joku halpis skumppa…. No ystäväni oli katsonut pullon Alkosta ja olimme päätyneet juomaan kohtuullisen hintaista shamppanjaa lämpinä ruisleivän ja nakkien kanssa. 🤣 Taisi olla vähän helmiä pikku-possuille…

        🤣. No nautinto sekin varmasti ettei se nyt ihan täysin hukkaan mennyt.🙂.


      • Citrinella kirjoitti:

        Joo ei kuplat enää häiritsis. 😂 Ja taskulämpimyys vielä kruunaisi kokemuksen sekä tietysti muovinen esanssi mikromuoveineen.

        Itse asiassa nuorempana sain lahjaksi pullon, kun lopetin valmentamisen. Työkaveri-ystävä tuli kylään, ja oli itse kesälomalla. Minä olin töissä. Alkoi kärttää, että lähdetään Kalleen, menojalkaa vispaa. En lähtenyt, mutta tunnin suostuttelun jälkeen kaivoin taskulämpimän pullon (oli kuuma) kaapista. Päädyimme juomaan pullon puoliksi ruisleivän, margariinin ja nakkien kanssa (muuta ei jääkaapissa ollut). Seuraavana päivänä ystävä soitti, että tiesit sä mitä me juotiin? Sanoin ettei aavistustakaan, se oli lahjapullo ja varmaan joku halpis skumppa…. No ystäväni oli katsonut pullon Alkosta ja olimme päätyneet juomaan kohtuullisen hintaista shamppanjaa lämpinä ruisleivän ja nakkien kanssa. 🤣 Taisi olla vähän helmiä pikku-possuille…

        No tottakai taskulämmintä, koska se jäädyttäminenhän on suurin yksittäinen sähkökulu kaikissa marketeissa. Luonto kiittää taskulämpimästä 😁

        Sattuuhan tuota, aika legendarista kylläkin 😂

        Me vedeltiin kerrassa pahimmassa janossa yhden kaverin faijan lahjakonu. Kun ei niistä mitään ymmärretty. Katottiin vaan, että toi ainoa mistä on jo vähän otettu, joten siitä ei varmaankaan nousea isoa meteliä ja voidaan hankkia uus tilalle. No se meteli oli ihan hillitty, kaverin faijalla oli huumorintajua, mutta sitä konua me ei voitu hommata tilalle, se oli joku spessukonu tuotuna suoraan Euroopasta ja maksoi jonkun 5000mk siihen aikaan. Hups 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Totta, sieltähän lipsahti seuraavan hittituotteen nimi vahingossa ja tietenkin Simitin menee rojaltit siitä 😁

        Jep. Simppa-kilju on seuraava suuri hitti, jota kaikki haluaa. Ja tehty Simitin salaisella reseptillä, jonka tietää vain Simiti itse. Ja rojaltit menee tietysti itse tekijälle.

        Simppa-kilju - Aitoa Pohjoisen makua.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei muuta kuin poika pihiseen ja massit himaan. Suomalaisten uusi suosikkijuoma Simppa-kilju huutais otsikotkin.😁.

        Näinpä =D


      • randombypasser kirjoitti:

        Hohhoi 😂
        On tota tullut tehtyä, siis ihan mallasuute-pohjaan ja sitä kamaa siis kaupan hyllyyn... En tiiä oliskohan se ihan hitti kuitenkaan 😁

        Olis olis aivan varmasti.🙂. On kyllä aikoinaan jokunen resepti ja makuelämys tullu kavereiden kanssa kokeiltua ja koettua. Toiset parempia ja toiset "hiukan" heikompia mutta teho on aina ollu taattu.😆.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No perkele. En kyllä epäilly hetkeäkään etteikö homma toimis.😄.

        Huh, uskalsin kattoa. 0,00€, tutut numerot, kyllä lähti taakka hartioilta 😂


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ilme olis kyllä näkemisen arvoinen varmasti.🙂.

        Todellakin 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No tottakai taskulämmintä, koska se jäädyttäminenhän on suurin yksittäinen sähkökulu kaikissa marketeissa. Luonto kiittää taskulämpimästä 😁

        Sattuuhan tuota, aika legendarista kylläkin 😂

        Me vedeltiin kerrassa pahimmassa janossa yhden kaverin faijan lahjakonu. Kun ei niistä mitään ymmärretty. Katottiin vaan, että toi ainoa mistä on jo vähän otettu, joten siitä ei varmaankaan nousea isoa meteliä ja voidaan hankkia uus tilalle. No se meteli oli ihan hillitty, kaverin faijalla oli huumorintajua, mutta sitä konua me ei voitu hommata tilalle, se oli joku spessukonu tuotuna suoraan Euroopasta ja maksoi jonkun 5000mk siihen aikaan. Hups 😁

        Aika paha. 😬 On voinut kyllä kaverisi saada vähän enemmän läksytystä kun vain oma perhe on ollut kuuntelemassa…


      • randombypasser kirjoitti:

        On niistä hörpitty, juurikin myös itse tehtyä lopputuotetta, se kanisteri oli aika kätevä väline nuorelle miehelle. Sen verran tanakkaa "mehua" tuli itse valmistettua, että kahdella tonkalla meni normiukko hutikkaan ja kolmannella sai ylläpidettyä tai jos hätäili, vedettyä kerralla yli 😂

        Käteviä olivat ja helposti saatavilla.🙂. Ja kestivät vähän kovempaakin rymyämistä.


      • Citrinella kirjoitti:

        Aika paha. 😬 On voinut kyllä kaverisi saada vähän enemmän läksytystä kun vain oma perhe on ollut kuuntelemassa…

        Ei saanut. Tai no äitinsä haukkui pataluhaksi pahemmin kuin meidät kaikki yhdessä, mutta kaverin faija vaan hihitteli vieressä. Se oli aika lunkki äijä. Tosin korvauksena painettiin sitten kuukausi kesäduunia sen firmassa koko porukka, vaikka sielläkin se teetätti meillä kevyempiä hommia ja lyhyempiä päiviä. Mutta se oli ihan hyvä oppitunti silti 😁


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        🤣. No nautinto sekin varmasti ettei se nyt ihan täysin hukkaan mennyt.🙂.

        Oli se ihan hyvää lämpimänä ruisleivän ja nakkien kanssa myös. Mutta, jos olisin tiennyt mitä juodaan, ehkä olisi edes jäähdyttänyt sen oikeaan lämpötilaan. 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei saanut. Tai no äitinsä haukkui pataluhaksi pahemmin kuin meidät kaikki yhdessä, mutta kaverin faija vaan hihitteli vieressä. Se oli aika lunkki äijä. Tosin korvauksena painettiin sitten kuukausi kesäduunia sen firmassa koko porukka, vaikka sielläkin se teetätti meillä kevyempiä hommia ja lyhyempiä päiviä. Mutta se oli ihan hyvä oppitunti silti 😁

        No hyvä opetus se oli. 👍 Yleensä kun joutuu itse korvaamaan tekonsa kasvattaa.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Olis olis aivan varmasti.🙂. On kyllä aikoinaan jokunen resepti ja makuelämys tullu kavereiden kanssa kokeiltua ja koettua. Toiset parempia ja toiset "hiukan" heikompia mutta teho on aina ollu taattu.😆.

        No joo, ei ne meilläkään jääny ikinä juomatta, niin skeidaa ei tullut ja aina se kiljun voitti 6-0. Mutta kauppaan... No on siellä paskempiakin tuotteita ollut myynnissä 😂


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Käteviä olivat ja helposti saatavilla.🙂. Ja kestivät vähän kovempaakin rymyämistä.

        Juu, ne oli oikein loistavia törppöjä. Itse asiassa todella kestäviä, sai oikein yrittää jos haluasi hajalle.


      • randombypasser kirjoitti:

        Huh, uskalsin kattoa. 0,00€, tutut numerot, kyllä lähti taakka hartioilta 😂

        Vähän ehkä olis voinu pasmat tietysti mennä sekaisin sen 40 millin kanssa itelläkin jos sellaista summaa tili yhtäkkiä näyttäiskin.😄.


      • Citrinella kirjoitti:

        No hyvä opetus se oli. 👍 Yleensä kun joutuu itse korvaamaan tekonsa kasvattaa.

        Jep, se se oli kaveri faijan ideäkin, että kyllä ne pojat sen hiellä muistaa paremmin kuin huutamalla. Oikeessa tais olla 😂


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Vähän ehkä olis voinu pasmat tietysti mennä sekaisin sen 40 millin kanssa itelläkin jos sellaista summaa tili yhtäkkiä näyttäiskin.😄.

        Oisin varmaan pyörtyny tähän näppäimistölle 😂


      • Citrinella kirjoitti:

        Oli se ihan hyvää lämpimänä ruisleivän ja nakkien kanssa myös. Mutta, jos olisin tiennyt mitä juodaan, ehkä olisi edes jäähdyttänyt sen oikeaan lämpötilaan. 😂

        Luultavasti joo.😊.


      • randombypasser kirjoitti:

        No joo, ei ne meilläkään jääny ikinä juomatta, niin skeidaa ei tullut ja aina se kiljun voitti 6-0. Mutta kauppaan... No on siellä paskempiakin tuotteita ollut myynnissä 😂

        On kyllä joo varmasti paljon paskempia.🙂.


      • randombypasser kirjoitti:

        Juu, ne oli oikein loistavia törppöjä. Itse asiassa todella kestäviä, sai oikein yrittää jos haluasi hajalle.

        Jep. Ei niitä vahingossa hajalle saanu millään.


      • randombypasser kirjoitti:

        Jep, se se oli kaveri faijan ideäkin, että kyllä ne pojat sen hiellä muistaa paremmin kuin huutamalla. Oikeessa tais olla 😂

        Veikkaan myös samaa. 👍Ette tainneet korkata enää uutta viskipulloa? 😂


      • Citrinella kirjoitti:

        Veikkaan myös samaa. 👍Ette tainneet korkata enää uutta viskipulloa? 😂

        Hmmm, ei luvatta enää 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Hmmm, ei luvatta enää 😂

        Itse olen pitänyt alkoholit omassa huoneessani vaatekaapissa, vaikka teinit ei juo ja suhtautuu päihteisiin kielteisesti. Ainoa mikä on jääkaapissa, on portviini, jos minulla sattuu sellaista avattuna olemaan.


      • Citrinella kirjoitti:

        Itse olen pitänyt alkoholit omassa huoneessani vaatekaapissa, vaikka teinit ei juo ja suhtautuu päihteisiin kielteisesti. Ainoa mikä on jääkaapissa, on portviini, jos minulla sattuu sellaista avattuna olemaan.

        Voin luvata, että jos teinit keksisikin juoda, niin niillä ei olisi mitään ongelmaa löytää viinakätköäsi. Toi vanhempien huoneen vaatekaapissa on niin klassinen jemma, kaikki tietää ton 😂
        Jep, mekin tiedettiin mun nuoruudessa ja siitä tuli lisää läksyjä 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Voin luvata, että jos teinit keksisikin juoda, niin niillä ei olisi mitään ongelmaa löytää viinakätköäsi. Toi vanhempien huoneen vaatekaapissa on niin klassinen jemma, kaikki tietää ton 😂
        Jep, mekin tiedettiin mun nuoruudessa ja siitä tuli lisää läksyjä 😂

        No onneks vielä ei ole tarvinnut sen enempää piilotella. Eivät edes tiedä, että mulla on alkoholia kotona. En juo lasten seurassa kuin yhden lasillisen (pitää pysyä ajokunnossa). Ei ne vois edes kuvitella minkälainen viinikokoelma mekkojen alta löytyy. 😂 Suurin osa pulloista on 10v takaa, tosin nyt jouluna annoin useampia pois lahjaksi työkavereille. Eihän noita tule itsekseen avattua, olisi likaa yhdelle ja kavereita ei tulee nähtyä alkoholin edessä hyvin harvoin.


      • Citrinella kirjoitti:

        No onneks vielä ei ole tarvinnut sen enempää piilotella. Eivät edes tiedä, että mulla on alkoholia kotona. En juo lasten seurassa kuin yhden lasillisen (pitää pysyä ajokunnossa). Ei ne vois edes kuvitella minkälainen viinikokoelma mekkojen alta löytyy. 😂 Suurin osa pulloista on 10v takaa, tosin nyt jouluna annoin useampia pois lahjaksi työkavereille. Eihän noita tule itsekseen avattua, olisi likaa yhdelle ja kavereita ei tulee nähtyä alkoholin edessä hyvin harvoin.

        Ja se on hyvä kun niitä ei edes alkoholi kiinnosta, sillon se yleensä kantaa aikuisikään asti ja parempi niin.
        Voi ne muksut yllättyä kun paljastuis että mammalla on mekkojen alla puoli Alkollista viinaksia 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Ja se on hyvä kun niitä ei edes alkoholi kiinnosta, sillon se yleensä kantaa aikuisikään asti ja parempi niin.
        Voi ne muksut yllättyä kun paljastuis että mammalla on mekkojen alla puoli Alkollista viinaksia 😂

        Jollain loma viikolla otin kahtena iltana yhden ja lapset alkoi jo huolestua, että miten sä noin paljon juot. 😂 Samaa kerto lasten kaverien äiti, oli lomalla etelässä ottanut lasin viiniä illallisella ja lapset oli kuulemma ollut kovin huolissaan alkoholi-ongelmasta. 😆 Ei niillä ole mitään hajua mikä on kännijuomista, miten monta pitää joudakseen edes hiprakkaan tai minkälaista on ongelnajuominen. Hyvä niin!

        Nykyisin pks on pieni osa lapsia, jotka vetää reilusti viinaa, kamaa tai/ja impaa. Suurin osa ei käytä ollenkaan ennen kuin 17-18v, juominen on selkeästi vähempää kuin omassa nuoruudessa..


      • Citrinella kirjoitti:

        Jollain loma viikolla otin kahtena iltana yhden ja lapset alkoi jo huolestua, että miten sä noin paljon juot. 😂 Samaa kerto lasten kaverien äiti, oli lomalla etelässä ottanut lasin viiniä illallisella ja lapset oli kuulemma ollut kovin huolissaan alkoholi-ongelmasta. 😆 Ei niillä ole mitään hajua mikä on kännijuomista, miten monta pitää joudakseen edes hiprakkaan tai minkälaista on ongelnajuominen. Hyvä niin!

        Nykyisin pks on pieni osa lapsia, jotka vetää reilusti viinaa, kamaa tai/ja impaa. Suurin osa ei käytä ollenkaan ennen kuin 17-18v, juominen on selkeästi vähempää kuin omassa nuoruudessa..

        Kaksi lasia ja paljon. Oikestaan aika suloisen naiivia 😊

        Parempi näin päin, kyllä se meno ennen oli sellaista, että huhheijaa. Mun puolesta voidaan hyvin sopia, että mun ja sun sukupolvi joi seuraavienkin puolesta nuoruudessaan, ettei tulevien sukupolvien enää ikinä tarvitse sitä samaa tehdä. Aamen.


      • Citrinella kirjoitti:

        Jollain loma viikolla otin kahtena iltana yhden ja lapset alkoi jo huolestua, että miten sä noin paljon juot. 😂 Samaa kerto lasten kaverien äiti, oli lomalla etelässä ottanut lasin viiniä illallisella ja lapset oli kuulemma ollut kovin huolissaan alkoholi-ongelmasta. 😆 Ei niillä ole mitään hajua mikä on kännijuomista, miten monta pitää joudakseen edes hiprakkaan tai minkälaista on ongelnajuominen. Hyvä niin!

        Nykyisin pks on pieni osa lapsia, jotka vetää reilusti viinaa, kamaa tai/ja impaa. Suurin osa ei käytä ollenkaan ennen kuin 17-18v, juominen on selkeästi vähempää kuin omassa nuoruudessa..

        Helvata, en ole edes huomannut että kellohan on YÖ 😮

        Nyt nukkumaan äkkiä, hyvät yöt lady C!


      • randombypasser kirjoitti:

        Kaksi lasia ja paljon. Oikestaan aika suloisen naiivia 😊

        Parempi näin päin, kyllä se meno ennen oli sellaista, että huhheijaa. Mun puolesta voidaan hyvin sopia, että mun ja sun sukupolvi joi seuraavienkin puolesta nuoruudessaan, ettei tulevien sukupolvien enää ikinä tarvitse sitä samaa tehdä. Aamen.

        Hyvät yöt!


      • randombypasser kirjoitti:

        Helvata, en ole edes huomannut että kellohan on YÖ 😮

        Nyt nukkumaan äkkiä, hyvät yöt lady C!

        Mä oon jo parantanut valvomistapaani, mutta tänään vähän lipsahti… Toisaalta kun vain isot on kotona, voin nukkua 12. 😊


      • Citrinella kirjoitti:

        Mä oon jo parantanut valvomistapaani, mutta tänään vähän lipsahti… Toisaalta kun vain isot on kotona, voin nukkua 12. 😊

        Niin, se hyvä puoli siinä on, että tuolleen saa vähän relata ja olla kuin ellun kanat 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin, se hyvä puoli siinä on, että tuolleen saa vähän relata ja olla kuin ellun kanat 😁

        Mun sisäinen rytmi on, että menisin nukkumaan 01 aikaan ja heräisin 09… Tahtoo aina lipsahtaa siihen, jos ei ole tarkkana. Tosin jos alkaisin kunnolla liikkumaan, alkaisi nukuttaa jo 23.


      • Citrinella kirjoitti:

        Mun sisäinen rytmi on, että menisin nukkumaan 01 aikaan ja heräisin 09… Tahtoo aina lipsahtaa siihen, jos ei ole tarkkana. Tosin jos alkaisin kunnolla liikkumaan, alkaisi nukuttaa jo 23.

        Mun sisäinen rytmi on se, mihin sen siirrän. Jotenkin se vaan toimii tuosta vain, vähän hassu juttu. Nyt se menee vähän häränpyllyä kun en ole niin tarkkansa sen kanssa, mutta menköön nyt sitä sorttia oman aikansa.


      • randombypasser kirjoitti:

        Mun sisäinen rytmi on se, mihin sen siirrän. Jotenkin se vaan toimii tuosta vain, vähän hassu juttu. Nyt se menee vähän häränpyllyä kun en ole niin tarkkansa sen kanssa, mutta menköön nyt sitä sorttia oman aikansa.

        Niin jos ei ihan koko yötä valvo ja saa 7-8h unta säännöllisesti, ei kai sillä niin isoa väliä ole! Arkisin myöhäinen nukkumaanmeno tahtoo kyllä kostautua….


    • Anonyymi

      jos kesän helteillä on hirvittävä jano niin varastaa ämpäriin kaljaa jostain ravintolan hanasta 10 litraa kerralla jotta jano lähtee, oli hqauskqan näköinen tapahtuma ja sitten vartija perässä ja se3 kaataa s3en ja sitten kaatuu ämpäöri jq kaljatki mqaahab hah.

    • Anonyymi

      Ja vaikka myisivät omaan astiaan niin ei ne hinnat siitä laske älkää edes unta nähkö.

      • Jää nähtäväksi, en ole ennustaja


    • Anonyymi

      Ota viskia jotain vaikka Talisker tai sellaista jotain mitä voi nauttua väillä.

    • Olen Venäjällä hakenut omalla tonkalla smetanaa ns. maitokaupasta. Silloin jäi pieni epäilys kytemään, että pienemmät satsit edistäisivät kyllästymisen välttelyä..

      Saa nähdä miten Alko rimpuilee tässä asiassa bipolaarisen oireyhtymänsä kanssa eli myyntiä pitäisi saada, mutta ihmisten ei pitäisi juoda. Jo hanaviinipakkauksista tiedetään, että ne lisäävät kulutusta kun on niin helppo lorotella vielä lasillinen. Pullo olisi jo tyhjä.

      • Anonyymi

        Alko ja Veikkaus samalla tavalla ovat kaksinaismoralistisia firmoja.Tekopyhiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alko ja Veikkaus samalla tavalla ovat kaksinaismoralistisia firmoja.Tekopyhiä.

        Veikkaus vielä jäi housut kintuissa kiinni kaksinaamaisuudestaan ja vasta sitten on alkanut tulla oikeita toimenpiteitä pelihaittojen torjuntaan.


      • Alkohan varmaan lähinnä heitti ajatuksen ilmoille ja odottelee nyt julkisen keskustelun tuomaa kannanottoa että kannattaako edes lähteä asiaa edistämään. Näinhän ne on ennenkin tehneet, kuten rahapelimonopoliyhtiä Veivaus.


    • Anonyymi

      räjähtäciä vakoilupqalloja mitä qamerikkalaiset ampuvat alas... huvittaa Biden taisi sanoa että tuon tyyppiset hävittäjälentokoneet eli F-22, eli "Rqptor" tiputtivat niitä alas...

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Uuskommunismi saa ihmeellisiä ideoita aikaan.

      • Ei se, vaan Alkon myyntiosasto on miettinyt miten saataisiin kasvuun, kun se pentele vain laskee koko ajan.


    • Anonyymi

      Jerry-kanisterit kainaloissa menet almomahooli-kauppaan astamaan janojuomia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      33
      2848
    2. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      144
      2007
    3. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      190
      1934
    4. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      152
      1805
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1681
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      322
      1396
    7. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      188
      1394
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      115
      1253
    9. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      104
      1185
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1101
    Aihe