Jos ajatellaan Jumalan olevan olemassa ja ajatellaan pelastusta, niin ei kyllä käy tasan onnen lahjat. Kiistatta kristilliseen kulttuuriin syntyneellä on jo lähtökohtaisesti paljon paremmat mahdollisuudet pelastua, kuin mitä on ei-kristilliseen kulttuuriin syntyneellä.
Ei siis millään voida mitätöidä sen vaikutusta millaisen uskonnollisen kulttuurin vaikutuspiirissä ihminen on. Johan tilastot sen kertovat, että ihminen omaksuu pääsääntöisesti sen uskonnon jonka vaikutuspiirissä on.
Valtaosa elleivät kaikki palstankin aitouskovista olisivat islamilaiseen kulttuuriin syntyneinä palavasieluisia islamisteja. Ehkä liiankin, pommivyöhön pukeutuneina.
-a-teisti-
Pelastuksessa paljon sattumanvaraisuutta
67
84
Vastaukset
- Anonyymi
Ole huolissasi vain omasta pelastumisestasi.
- Anonyymi
En minä ole millään tavoin siitä huolissani. Mutta tämä aihe tuskin herättää sen suurempaa mielenkiintoa ainakaan aitouskovien taholta. Ristiriitaisuuksien pohtiminen kun ei kuulu aitouskovaisuuteen. Se on tabu.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ole millään tavoin siitä huolissani. Mutta tämä aihe tuskin herättää sen suurempaa mielenkiintoa ainakaan aitouskovien taholta. Ristiriitaisuuksien pohtiminen kun ei kuulu aitouskovaisuuteen. Se on tabu.
-a-teisti-Emme me uskovatkaan omastamme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-a-teisti-Vain sinulla on se ristiriita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-a-teisti-Johan kommenttisi (aito_lainen anona luultavasti) kertoo, ettei tätä asiaa pitäisi käsitellä.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan kommenttisi (aito_lainen anona luultavasti) kertoo, ettei tätä asiaa pitäisi käsitellä.
-a-teisti-Vai olet sinä itse jo aito_lainen. 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain sinulla on se ristiriita.
Jos ajatellaan Jumalan olevan olemassa ja ajatellaan pelastusta, niin ei kyllä käy tasan onnen lahjat. Kiistatta kristilliseen kulttuuriin syntyneellä on jo lähtökohtaisesti paljon paremmat mahdollisuudet pelastua, kuin mitä on ei-kristilliseen kulttuuriin syntyneellä.
Ei siis millään voida mitätöidä sen vaikutusta millaisen uskonnollisen kulttuurin vaikutuspiirissä ihminen on. Johan tilastot sen kertovat, että ihminen omaksuu pääsääntöisesti sen uskonnon jonka vaikutuspiirissä on.
Valtaosa elleivät kaikki palstankin aitouskovista olisivat islamilaiseen kulttuuriin syntyneinä palavasieluisia islamisteja. Ehkä liiankin, pommivyöhön pukeutuneina.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain sinulla on se ristiriita.
Hups, kopioin väärä uudelleen lähetystä varten, kun kommentin lähetys jumitti. Mutta siis tämä piti sanomani:
Aivan varmasti myös omilla aivoillaan ajattelevilla uskovilla, jos pysähtyvät asiaa hiukankin miettimään. Kaikkien epäloogisuuksien automaattiseen kieltämiseen ja ohittamiseen vaaditaan aitouskovaisuutta, eihän se muutoin onnistu.
Käväisenpä tankilla, ehkä tähän onnettomaan pelastuksen epätasa-arvoisuuteen on löytynyt sillä välin selitys.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-a-teisti-Mieti ihan vapaasti. Mutta meillä uskovilla ei ole mitään epäselvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieti ihan vapaasti. Mutta meillä uskovilla ei ole mitään epäselvää.
Mikä se kanta sitten on? Vaikuttaako pelastuksen mahdollisuuksiin kulttuuri ja kulttuurissa vallitseva uskonto? Tämähän tässä on nyt se pointi, ei teidän länsimaiseen kristilliseen kulttuuriin syntyneiden pelastusvarmuus. Siitä en kysynyt mitään.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä se kanta sitten on? Vaikuttaako pelastuksen mahdollisuuksiin kulttuuri ja kulttuurissa vallitseva uskonto? Tämähän tässä on nyt se pointi, ei teidän länsimaiseen kristilliseen kulttuuriin syntyneiden pelastusvarmuus. Siitä en kysynyt mitään.
-a-teisti-Trollauksesi ei oikein toimi. 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trollauksesi ei oikein toimi. 🤣🤣🤣
Eli tämä on asia jota ei ole edes aihetta pohtia, kun on varma omasta pelastumisestaan?
Mutta trollihan tämä aloitukseni ei ole aito_lainen, eikä tässä ole tyhjästä tempaistu mitään olematonta epäloogisuutta tms. Onhan se nyt vain ilmiselvä fakta, että toisilla on jo lähtökohtaisesti paremmat mahdollisuudet pelastua kuin toisilla. Jos siis Jumala on.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan kommenttisi (aito_lainen anona luultavasti) kertoo, ettei tätä asiaa pitäisi käsitellä.
-a-teisti-Kristin uskoa on levitetty kaikkialle maailmaan. Valitettavasti epäjumalaan uskovat vainoavat ja tappavat lähetyssaarnaajia. ja kääntyneitä. Islamin johtajat, ovat myös poliittisia johtajia, joten heille ei sovi, että kristinusko heikentää heidän asemaansa. Mutta Kiinassa ja Pohjois Koreassa on suuria salaisia seurakuntia. Afrikassa on miljoonan kristityn seurakuntia. Eurooppa taas vaipuu liberaaliuteen, niinkuin Raamatussa ennustetaan. Isä Jumalamme saa kyllä loistavan moni miljardisen perheen itselleen, jota Hän on kaivannut. Tämä allstars perhe, on Jumalalle valikoitunut kuuliainen ,jo maanpäällä teräksenlujan uskonnon omannut Jeesuksen seurakunta. Ne jotka valitsevat tahtonsa mukaisesti ikuisen eron Jumalasta, saavat sen.
- Anonyymi
"Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon sellaisia jumalia ja herroja, niin meillä on kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa." 1 Kor: 8: 5
- Anonyymi
ArtoTTT
Eikö sinulla ole ollut mahdollisuutta?- Anonyymi
Ei tässä nyt puhuta minun pelastuksestani. Avauksen aihe on tyystin toinen, vaikka hiukan minun pelastukseni ruotimiseksi menikin. Ei keskitytä kuitenkaan nyt siihen, se ei ole oleellista tässä ketjussa.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tässä nyt puhuta minun pelastuksestani. Avauksen aihe on tyystin toinen, vaikka hiukan minun pelastukseni ruotimiseksi menikin. Ei keskitytä kuitenkaan nyt siihen, se ei ole oleellista tässä ketjussa.
-a-teisti-Mutta onko sinulla Arto mitään kommentoitavaa aloitukseen? Luit sen tietenkin, mutta vastauksesi ei edes sivua aloituksen kysymystä. Jotenkin harhauduit aiheesta pois.
Tekisin toki aloituksen omasta pelastuksestani jos sellainen askarruttaisi ja sellaiseen uskoisin, mutta kun en ja siksipä kysynkin mitä nöyrimmin, jotta voisitko kommentoida itse aloitusta.
-a-teisti- Anonyymi kirjoitti:
Mutta onko sinulla Arto mitään kommentoitavaa aloitukseen? Luit sen tietenkin, mutta vastauksesi ei edes sivua aloituksen kysymystä. Jotenkin harhauduit aiheesta pois.
Tekisin toki aloituksen omasta pelastuksestani jos sellainen askarruttaisi ja sellaiseen uskoisin, mutta kun en ja siksipä kysynkin mitä nöyrimmin, jotta voisitko kommentoida itse aloitusta.
-a-teisti-Miksi sinun trollauksiisi pitäisi sanoa mitään?
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Miksi sinun trollauksiisi pitäisi sanoa mitään?
Jos ja kun sinulla ei ole asiaan sanottavaa voisit ehkä jatkaa länkytystäsi toisaalla?
Jos ja kun sinulla ei ole asiaan sanottavaa voisit ehkä jatkaa länkytystäsi toisaalla?
-a-teisti-Olihan minulla sanottavaa, eikö miellyttänyt? 😹
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Olihan minulla sanottavaa, eikö miellyttänyt? 😹
Ei sinulla ollut yhtään mitään sanottavaa aloituksen aiheeseen. Sitä normi länkytystäsihän tämä taas vain on, jolla haet elämääsi sisältöä. 😏
Ei sinulla ollut yhtään mitään sanottavaa aloituksen aiheeseen. Sitä normi länkytystäsihän tämä taas vain on, jolla haet elämääsi sisältöä. 😏
-a-teisti-Toki oli, ethän sinä muuten vastaisi minulle. 😹
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Toki oli, ethän sinä muuten vastaisi minulle. 😹
Huoh... 😒 Tämä tästä.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta onko sinulla Arto mitään kommentoitavaa aloitukseen? Luit sen tietenkin, mutta vastauksesi ei edes sivua aloituksen kysymystä. Jotenkin harhauduit aiheesta pois.
-a-teisti-ArtoTTT
Aika onttoa on huolesi ihmisten pelastumisesta.
Luukas 11:52
»Voi teitä, lainopettajat! Te olette vieneet tiedon avaimen. Itse te ette ole menneet sisälle, ja niitäkin, jotka ovat halunneet mennä, te olette estäneet.» - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ArtoTTT
Aika onttoa on huolesi ihmisten pelastumisesta.
Luukas 11:52
»Voi teitä, lainopettajat! Te olette vieneet tiedon avaimen. Itse te ette ole menneet sisälle, ja niitäkin, jotka ovat halunneet mennä, te olette estäneet.»Vastaat taas ohi aloituksen. Kysyn uudelleen. Onko sinun näkemyksesi mukaan merkitystä pelastumisen mahdollisuuksien suhteen sillä millaiseen uskonnolliseen kulttuuriin syntyy ja millaisen uskonnollisen kasvatuksen saa?
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaat taas ohi aloituksen. Kysyn uudelleen. Onko sinun näkemyksesi mukaan merkitystä pelastumisen mahdollisuuksien suhteen sillä millaiseen uskonnolliseen kulttuuriin syntyy ja millaisen uskonnollisen kasvatuksen saa?
-a-teisti-😹😹😹😂😂😹
Ateistin voi aina luottaa!
Keep up the good work! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😹😹😹😂😂😹
Keep up the good work!"😹😹😹😂😂😹
Keep up the good work!
"
Hienoa olet oppinut kopioimaan oikein englantia. Vielä hieman korjattavaa tuossa osassa minkä ihan itse kirjoitit (väärin) ..
Keep up the good work!!! aito_Iainen kirjoitti:
Miksi sinun trollauksiisi pitäisi sanoa mitään?
Ehkä sinulla on hukassa se, mitä se trollaus tarkoittaa? Taitaa olla että itse teet sitä aika tavalla.
Mummomuori2 kirjoitti:
Ehkä sinulla on hukassa se, mitä se trollaus tarkoittaa? Taitaa olla että itse teet sitä aika tavalla.
Hyökkäys on taas puolustukseksi. 😹
aito_Iainen kirjoitti:
Hyökkäys on taas puolustukseksi. 😹
Niin, käytät aika usein tuotakin keinoa.
Trollit heittäytyvät usein kokemattoman tai lapsellisen kirjoittajan tekeleiltä. Eli ollaan tarkoituksellisesti naiiveja. Kommentit ovat usein lyhyitä, sisältävät paljon väärinkäsitystä tai vääristelyä. Ne synnyttävät monella halun oikaista ja jos niin tekee, niin siitä syntyy voimistuvaa trollausta.
Joskus tosin on vaikeaa erottaa se, milloin toinen toisiaan on tietämätön tai jollain tapaa yksikertainen.
Trollin tarkoitus on ärsyttää ja saada reagointeja. Trolli ei keskustele, ei perustele mielipiteitään, ei vastaa muiden kysymyksiin eikä muutenkaan pyri kommunikoimaan muiden kanssa.
Trolli nauttii, kun saa jonkun ärsyyntymään, joten hän koettelee eri ”vieheitä” sen suhteen, mikä saisi muut suuttumaan ja kiivastumaan. Trolli on hyvin pettynyt, ellei näin käy.
Sen vuoksi vastailen sinulle vain joskus, en tosin ärsyyntyneenä vaan muiden lukijoiden vuoksi. Näin heille ei näistä sinun valheistasi jää virheellistä käsitystä.Mummomuori2 kirjoitti:
Niin, käytät aika usein tuotakin keinoa.
Trollit heittäytyvät usein kokemattoman tai lapsellisen kirjoittajan tekeleiltä. Eli ollaan tarkoituksellisesti naiiveja. Kommentit ovat usein lyhyitä, sisältävät paljon väärinkäsitystä tai vääristelyä. Ne synnyttävät monella halun oikaista ja jos niin tekee, niin siitä syntyy voimistuvaa trollausta.
Joskus tosin on vaikeaa erottaa se, milloin toinen toisiaan on tietämätön tai jollain tapaa yksikertainen.
Trollin tarkoitus on ärsyttää ja saada reagointeja. Trolli ei keskustele, ei perustele mielipiteitään, ei vastaa muiden kysymyksiin eikä muutenkaan pyri kommunikoimaan muiden kanssa.
Trolli nauttii, kun saa jonkun ärsyyntymään, joten hän koettelee eri ”vieheitä” sen suhteen, mikä saisi muut suuttumaan ja kiivastumaan. Trolli on hyvin pettynyt, ellei näin käy.
Sen vuoksi vastailen sinulle vain joskus, en tosin ärsyyntyneenä vaan muiden lukijoiden vuoksi. Näin heille ei näistä sinun valheistasi jää virheellistä käsitystä.Hyvin trollaat omaa agendaasi vuodesta toiseen.
- Anonyymi
Matt.24:21-22 Bibilia (1776) Sillä silloin pitää suuren vaivan oleman, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta niin tähän asti, ei myös tule. Ja ellei ne päivät olisi lyhennetyt, niin ei yksikään liha tulisi autuaaksi; mutta valittuin tähden pitää ne päivät lyhennettämän. Mark.13:19-20 Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä. Ja ellei Herra olisi lyhentänyt niitä päiviä, niin ei yksikään liha tulisi autuaaksi; mutta valittujen tähden, jotka hän on valinnut, lyhensi hän ne päivät. Dan.12:1. Ilm.7:14
- Anonyymi
Matt.22:14 Sillä monta on kutsuttu, mutta harvat ovat valitut.
- Anonyymi
"Kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän KAIKKI tyköni." Joh: 12: 32
tässä maallisessa , ajallisessa elämässä voi kyllä eksyä, se ei kuitenkaan ole "kaikki".
- Anonyymi
> Kiistatta kristilliseen kulttuuriin syntyneellä on jo lähtökohtaisesti paljon paremmat mahdollisuudet pelastua, kuin mitä on ei-kristilliseen kulttuuriin syntyneellä.
En usko, että syntymäpaikalla on merkitystä. Ihminen voi joka puolella rakastaa totuutta.
"Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Joh. 3:19-21
"Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä- sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan."
Room. 2:12-16- Anonyymi
"En usko, että syntymäpaikalla on merkitystä. Ihminen voi joka puolella rakastaa totuutta."
Ei tämä ole mikään uskomisen asia, tietenkin sillä on merkitystä millaiseen kulttuuriympäristöön ihminen syntyy. Jossakin maailmankolkassa esimerkiksi muslimeja on 90% ja kristittyjä prosentteja tai prosentin osia. Jossakin muualla taas toisinpäin.
-a-teisti-
- Anonyymi
Onko sinulla nyt mitään käsitystä, että mistä kristillisen Paavalin opin mukaan TÄSSÄ PELASTUTAAN?! Voi tikku.
Mitäpä jos vihdoinkin luet sen Paavalin Roomalaiskirjeen, 7. luvun kaksi viimeistä jaetta.- Anonyymi
Lisäystä. Voi Luoja mistä löydän voimia kestää tätä yletöntä tyhmyyttä!!!
- Anonyymi
PELASTUTAAN PALVELEMAAN LIHALLA SYNNIN LAKIA, lukee siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PELASTUTAAN PALVELEMAAN LIHALLA SYNNIN LAKIA, lukee siellä.
Ja jos opin Jumala on Saatana ja uhrina on Jeesuksen nimeen tosi Jumala, niin tarvitseeko, tana, todella olla Einstein ymmärtääkseen tämä opin pelastuksen?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos opin Jumala on Saatana ja uhrina on Jeesuksen nimeen tosi Jumala, niin tarvitseeko, tana, todella olla Einstein ymmärtääkseen tämä opin pelastuksen?!
Ja kun tekee sitä pahaa mitä vihaa, ja Jeesus on teurastettu uhrilampaana itsen puolesta, saa tehdä sitä pahtaalla puhtaalla omallatunnolla - pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun tekee sitä pahaa mitä vihaa, ja Jeesus on teurastettu uhrilampaana itsen puolesta, saa tehdä sitä pahtaalla puhtaalla omallatunnolla - pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia.
Äsh, taas kirjoitussykkyrää: tehdä pahaa puhtaalla omallatunnolla.
Miten täällä ylipäätään voi olla vielä joku, joka ei tiedä edes kristinuskon ideaa?!
- Anonyymi
On tavallaan paljonpuhuvaa etteivät palstan ns. aitouskovat osallistu koskaan tämän kaltaisiin ketjuihin, joissa joutuisi edes jotakin pohtimaan valmiiden automaattivastausten sijaan.
Rienaamiseksi kai tämänkin avauksen katsovat?
-a-teisti-- Anonyymi
Mikä oli pelastus, josta halusit keskustella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä oli pelastus, josta halusit keskustella?
Lue avaus uudelleen ellet ymmärtänyt. Ei pitäisi jäädä epäselväksi mikä aihe ja asia. Vastaa kuitenkin jollakin nikeistäsi aitolainen.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue avaus uudelleen ellet ymmärtänyt. Ei pitäisi jäädä epäselväksi mikä aihe ja asia. Vastaa kuitenkin jollakin nikeistäsi aitolainen.
-a-teisti-Mikä oli pelastus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä oli pelastus?
Jos et edes tiedä mikä kristinuskossa on pelastus, niin miten sinun kanssa siitä keskustellasn?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et edes tiedä mikä kristinuskossa on pelastus, niin miten sinun kanssa siitä keskustellasn?!
Ja tämä oli omaa jatkoa kysymykseeni. Minulla ei ole mitään tekemistä aitolaisen kanssa - hän jo myös tietää, että mikä on kristinuskon pelastus, vain sinä a-teisti olet ainoa, joka ei edes tiedä. Ja olet nyt elävä esimerkki väitteelleni, että pahin luulija ja kuvittelija ja uskoja on ateisti, eikä uskovainen.
Hyvä aloitus mutta vastausta et saa, koska kristityillä ei siihen ole vastausta. Kristinuskossa on Jeesus jolla on tietty tehtävä, pelastaa ihmiset jostain kadotuksesta josta kerrotaan vain UT:ssa. Me kaikki muut olemme siitä osattomia koska muut uskonnot eivät tunne koko asiaa, asumme paikoissa joissa meillä ei ole kosketusta kristinuskoon tai emme pysty uskomaan mihinkään jumaliin. Meille sitten vain käy keljusti kuoltuamme.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Hyvä aloitus mutta vastausta et saa, koska kristityillä ei siihen ole vastausta. Kristinuskossa on Jeesus jolla on tietty tehtävä, pelastaa ihmiset jostain kadotuksesta josta kerrotaan vain UT:ssa. Me kaikki muut olemme siitä osattomia koska muut uskonnot eivät tunne koko asiaa, asumme paikoissa joissa meillä ei ole kosketusta kristinuskoon tai emme pysty uskomaan mihinkään jumaliin. Meille sitten vain käy keljusti kuoltuamme.
Minkälaista vastausta oikein kaipaat?
Anonyymi kirjoitti:
Minkälaista vastausta oikein kaipaat?
Vastausta siihen miksi kristinuskon mukaan ihmiset nyt ovat pahemmassa asemassa kuin ennen kristinuskon uskon syntyä . Vastaa kuitenkin aloittajalle.
"Valtaosa elleivät kaikki palstankin aitouskovista olisivat islamilaiseen kulttuuriin syntyneinä palavasieluisia islamisteja. "
Totta on se, että vallitseva kultuuri uskontoineen vaikuttaa eniten. Emmekä me voi valita, mihin synnymme.
Tietyllä tavalla ihmisten uskonnollisuus ilmenee varsin samoin tavoin, uskonnosta riippumatta.- Anonyymi
Emme voi, mutta ehkä jonkin verran kuitenkin voimme kehittää järkeä ja älyä ymmärtämisen avuksi.
- Anonyymi
Ristiriidat h'lvenevät, kun luetaan sovituksen sana niin kuin se on kirjoitettu:
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan.
Jumala on toisin sanoen Jeesuksen kuolemassa poistanut maailman synnin, syntivelan.
Jumalan laskelmissa ketään ihmistä ei enää koskaan voi syyttää yhtään mistään.
Ja jos Jumala on, silloinhan Hän päättää nämä asiat.
Aikojen lopulla kaikki saatetaan ennalleen ja Jumala on oleva kaikki kaikissa.
Ketään ei syrjitä eikä heitetä pois, koska sellaiseen ei ole mitään syytä.- Anonyymi
Juu aivan kuten arkkipiispa Luoma sanoi: se on Jumala joka tuomitsee kirkon - ja miksi ei silloin teitäkin. Sitä odotellessa, kun yritän saada Jeesuksen äänen kuuliviin ja pelastettua hänet teidän teurastamasta uhrilammasosastaan tässä näytelmässäbennen kuin se Jumalan tuomio tuhoaa kirkon ja teidät.
- Anonyymi
Aloitus on itsestäänselvyydestä.
Emme missään muussakaan mielessä saa tasavertaisia lähtökohtia.
Jokaisen on lähdettävä niistä lähtökohdista käsin, jotka saa.
Evankeliointia tarvitaan, jotta mahdollisimman moni voisi tulla uskoon ja pelastua. Se on jokaisen kristityn tehtävä ja sitä voi tehdä monella tapaa, kaikista ei ole lähetystyöntekijöiksi tms. Voimme turvautua armoon ja pelastukseen vain uskossa Jeesukseen, mutta Jumala yksin tietää ja päättää ketkä lopulta pelastuvat.- Anonyymi
Totta kai kyse on itsestäänselvyydestä. Kuitenkin (jos Jumala on) toisilla on jo lähtökohtaisesti paljon paremmat mahdollisuudet ikuiseen elämään kuin toisilla. Tasan ei mene tässäkään, kuten itsekin toteat etuoikeutettuna, olethan syntynyt maahan jossa valtauskonto on kristinusko ja sitä saa vapaasti harjoittaa ja levittää.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai kyse on itsestäänselvyydestä. Kuitenkin (jos Jumala on) toisilla on jo lähtökohtaisesti paljon paremmat mahdollisuudet ikuiseen elämään kuin toisilla. Tasan ei mene tässäkään, kuten itsekin toteat etuoikeutettuna, olethan syntynyt maahan jossa valtauskonto on kristinusko ja sitä saa vapaasti harjoittaa ja levittää.
-a-teisti-Anteeksi mihin ikuiseen elämään?!
PELASTUS ON PELASTUA PALVELEMAAN LIHALLA SYNNIN LAKIA.
Löytyy Roomalaiskirjeen 7. luku.
Eikö teistä kukaan osaa lukea?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi mihin ikuiseen elämään?!
PELASTUS ON PELASTUA PALVELEMAAN LIHALLA SYNNIN LAKIA.
Löytyy Roomalaiskirjeen 7. luku.
Eikö teistä kukaan osaa lukea?!Ja uskonnossa on fyysinen ylösnoussemus koko maailman viimmeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen tuhoutuu maailman palossa.
Kyllä joku pitää teitä pilkkana oikein kunnolla.
Mihin te 'ikuisen elämän' nyt saatte edes mahtumaan Raamatun mukaan (paitsi niihin maailmanlopun tulenliekkeihin, joka uskontoon on tehty uskovaisille täysin Raamatun mukaan 1.Kor,3:13)?!
Koko termillä 'ikuinen elämä' ei ole mitään tekemistä uskovaisten hölöhölön kanssa.
Miten te kaikki voittekin olla niin yksinkertaisia?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja uskonnossa on fyysinen ylösnoussemus koko maailman viimmeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen tuhoutuu maailman palossa.
Kyllä joku pitää teitä pilkkana oikein kunnolla.
Mihin te 'ikuisen elämän' nyt saatte edes mahtumaan Raamatun mukaan (paitsi niihin maailmanlopun tulenliekkeihin, joka uskontoon on tehty uskovaisille täysin Raamatun mukaan 1.Kor,3:13)?!
Koko termillä 'ikuinen elämä' ei ole mitään tekemistä uskovaisten hölöhölön kanssa.
Miten te kaikki voittekin olla niin yksinkertaisia?!Mitäpä, jos ensiksi tutustuisitte ihan tarinan juonen lähtökohtaan ja Luojajumalan sanoihin.
1.Moos.3:22
Raamattu on kuin mikä tahansa romaani, joka sisältää juonen, eikä yksikään teistä edes tajua Raamatun juonta?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä, jos ensiksi tutustuisitte ihan tarinan juonen lähtökohtaan ja Luojajumalan sanoihin.
1.Moos.3:22
Raamattu on kuin mikä tahansa romaani, joka sisältää juonen, eikä yksikään teistä edes tajua Raamatun juonta?!Ja vaikka teille yrittää antaa tietoa, kuten sanasta PELASTUS, joka on selvästi Raamatussa sanottu, niin yhdenkään pää ei pysty ottamaan edes tuota pientä tietoa vastaan, tai edes lukemaan sitä vaikka annan selvän Raamatun kohdan, vaan paskanjauhanta vaan jatkuu ja jatkuu?!
Ja huomauta - uskonto on tehty yksi yhteen töysin sen kanssa mistä puhun, eikä uskovaisten hölöhölön kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vaikka teille yrittää antaa tietoa, kuten sanasta PELASTUS, joka on selvästi Raamatussa sanottu, niin yhdenkään pää ei pysty ottamaan edes tuota pientä tietoa vastaan, tai edes lukemaan sitä vaikka annan selvän Raamatun kohdan, vaan paskanjauhanta vaan jatkuu ja jatkuu?!
Ja huomauta - uskonto on tehty yksi yhteen töysin sen kanssa mistä puhun, eikä uskovaisten hölöhölön kanssa.Koko jutun lähtökohta on juuri 1) MISTÄ PELASTUTAAN, 2) MIHIN PELASTUTAAN JA 3) MIKSI PELASTUTAAN JA 4) MITEN PELASTUTAAN.
Antakaa Raamatun mukaiset vastaukset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko jutun lähtökohta on juuri 1) MISTÄ PELASTUTAAN, 2) MIHIN PELASTUTAAN JA 3) MIKSI PELASTUTAAN JA 4) MITEN PELASTUTAAN.
Antakaa Raamatun mukaiset vastaukset.Ja nämä vastaukset kuuluu antaa jopa kahden eri evankeliumin mukaan - Jeesuksen opetuksen taivasten valtakunnasta ja Paavalin opetuksen syntien valtakunnasta (minne uskovainen siirtyy perkaamalla pois taivasten valtakunnan, selitys: 1.Kor.5:7 ja Matt.13:33).
Voisitteko te edes yrittää ajatella?! - Anonyymi
Tämä juttu ei ole mitään leikkiä, vaan totisinta totta, ja ihmiskunta ei enää teidän kaltaistenne kanssa selviä. Anna selvän kohdan, sanon sata kertaa. Ja taas lopputulos on tässä - tällä kertaa ateistin avulla, joka uskoo uskovaisia.
Mihin maailma teidän kaltaisianne luku- ja ajattelukyvyttömiä ihmisiä tarvitsee????
Äänestämään taas vaaleissa. Niinpä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko jutun lähtökohta on juuri 1) MISTÄ PELASTUTAAN, 2) MIHIN PELASTUTAAN JA 3) MIKSI PELASTUTAAN JA 4) MITEN PELASTUTAAN.
Antakaa Raamatun mukaiset vastaukset.Joko löytyi, uskovaiset ja ateistit, vastaukset edellä oleviin pelastuskysymyksiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko löytyi, uskovaiset ja ateistit, vastaukset edellä oleviin pelastuskysymyksiin?
Ei löydy, kyllä on todella niin sattumanvaraista.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831332- 45950
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että367788- 142749
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän117667- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594