Sunnuntain KauppalistaTesti - Ajastettu, huom

Tuosta:
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009400078.html

Tuossa on sitten ajastus. Kun klikkaat aloita, niin se 30 sekunnin muistamissekkari käynnistyy. Kun se on ohi, klikkaat aloita ja alkaa kysymysvyöry, joihin jokaiseen on aikaa 10 sekuntia.

Helppo testi ihmiselle joka muutenkin teke kauppalistat päähänsä, pidemmätkin kuin tuo. Toki nyt seniliteetin ja teoreettisen eläkkeen uhatessa aina vain lähempänä, olen alkanut turvautumaan kauppalappuihin...

Tuloksesi: 10 / 10
Kauppojen kingi!

Olet oikea kauppojen kingi. Supermuistisi avulla muistat yksityiskohtaisimmatkin kohdat kauppalistasta. Mihin listaa edes siis tarvitaan – sinullahan on kauppalista päässäsi!

44

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nostetaanpa näkösälle...

• Anonyymi

ei liho paljoa jos on moottori mahassa varsinkin joku v8-järkyttävä moottori joka syö enerfgiat.

• 8/10 kurkkuja 1 liian vähän ja jäätelö ja kastike väärinpäin. No olis sitä tuollakin listalla pärjätty.😄.

• Loistava tulos!

No olihan niitä kurkkuja muutenkin jo ihan riittävästi, yksi sinne tai tänne 😂

• randombypasser kirjoitti:

Loistava tulos!

No olihan niitä kurkkuja muutenkin jo ihan riittävästi, yksi sinne tai tänne 😂

Joo ja jos siltä tuntuu niin salaattia jatketaan jollain muulla. Vaikka niillä säilykepersikoilla mitkä kaapissa nyhjöttää.😄.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Joo ja jos siltä tuntuu niin salaattia jatketaan jollain muulla. Vaikka niillä säilykepersikoilla mitkä kaapissa nyhjöttää.😄.

Ketsupilla, sinapilla ja kurkkusalaatillapas 😂

Ketsupilla, sinapilla ja kurkkusalaatillapas 😂

Ei perkele. Niitä ei mun tekemään salaattiin tungeta. Mainehan hyvänruoan laittajana siinä vaan menis.😆. No kurkkusalaattia jossain äärimmäisen harvoissa tapauksissa vois harkita mutta sitten sen täytyis olla jo muutenkin vähän erilainen salaatti. No johonkin perunasalaatti versioon vois sopia.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Ei perkele. Niitä ei mun tekemään salaattiin tungeta. Mainehan hyvänruoan laittajana siinä vaan menis.😆. No kurkkusalaattia jossain äärimmäisen harvoissa tapauksissa vois harkita mutta sitten sen täytyis olla jo muutenkin vähän erilainen salaatti. No johonkin perunasalaatti versioon vois sopia.🙂.

No juu, salaatti salaattina ja nakkikioskisapuskat ominaan 😁

• Tulos: 6/10. Kelpo suoritus.

• Hieno tulos!

Hieno tulos!

Kiitos Rande.

• Anonyymi

9/10. Meni kurkkujen ja paprikoiden lukumäärä sekaisin, eli ehkä jatkan kauppalistan käyttöä. Tai pitäisi jagkaa, en koskaan käytä listaa 😁

• Loistava tulos!

No ei sulla ainakaan mikään erityinen tarve sille listan käyttämiselle ole tuon tuloksen perusteella 😁

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Loistava tulos!

No ei sulla ainakaan mikään erityinen tarve sille listan käyttämiselle ole tuon tuloksen perusteella 😁

Niin ja monissa ruoissa, esim salaateissa, kurkun voi korvata paprikalla ja päinvastoin niin ei se aina niin nuukaa ole 😁 Kunhan jotain saa massuunsa niin olen tyytyväinen 🤗

• Anonyymi kirjoitti:

Niin ja monissa ruoissa, esim salaateissa, kurkun voi korvata paprikalla ja päinvastoin niin ei se aina niin nuukaa ole 😁 Kunhan jotain saa massuunsa niin olen tyytyväinen 🤗

Juu, salaatti on aika armollinen ateria, sitä voi tuunailla melkein miten vaan. Kunhan nyt kaapissa jotain aineksia on 😁

• Anonyymi

Juu, salaatti on aika armollinen ateria, sitä voi tuunailla melkein miten vaan. Kunhan nyt kaapissa jotain aineksia on 😁

Juu usein kun en keksi mitä laittaa ruoaksi niin teen salaatin kun siihen voi änkeä kaikkea mitä van löytyy 😄 Voi tehdä pastasalaatin, vihersalaatin, riisipohjaisen salaatin.. Ja hyödynnän salaatteihin usein tähteitä. Jos esim on uunilohta ja sitä jäi yli niin heitän sitä seuraavana päivänä salaattiin avokadon ja cashewpähkinöiden kera. Se on sopivaa laiskan ruokaa kun ei jaksa sen kummemmin kokata 😊

• Anonyymi kirjoitti:

Juu usein kun en keksi mitä laittaa ruoaksi niin teen salaatin kun siihen voi änkeä kaikkea mitä van löytyy 😄 Voi tehdä pastasalaatin, vihersalaatin, riisipohjaisen salaatin.. Ja hyödynnän salaatteihin usein tähteitä. Jos esim on uunilohta ja sitä jäi yli niin heitän sitä seuraavana päivänä salaattiin avokadon ja cashewpähkinöiden kera. Se on sopivaa laiskan ruokaa kun ei jaksa sen kummemmin kokata 😊

Salaatti on helppo ja nopea 😁
        Itse taas pääosin teen ruokaa, mutta teen sitä aina kerralla useita annoksia ja sitten on kaapissa valmiina jotain. Ylijäämät pakastan ja joskus voi olla pakkasessa 30 annosta eri ruokia odottelemassa nälkäistä laiskaa 😂

• Anonyymi

Salaatti on helppo ja nopea 😁
        Itse taas pääosin teen ruokaa, mutta teen sitä aina kerralla useita annoksia ja sitten on kaapissa valmiina jotain. Ylijäämät pakastan ja joskus voi olla pakkasessa 30 annosta eri ruokia odottelemassa nälkäistä laiskaa 😂

Tup on hyvä metodi 😁 Oon harrastanut tuota samaa, mutta nykyään ruoka katoaa mun kilpaurheilevan teinin suuhun alta aikayksikön eikä toivoakaan, että saisi tehtyä kahden saati useamman päivän ruoan samalla 😬
        Harkitsen investoimista suurkeittiövälineisiin 😂

• Anonyymi kirjoitti:

Tup on hyvä metodi 😁 Oon harrastanut tuota samaa, mutta nykyään ruoka katoaa mun kilpaurheilevan teinin suuhun alta aikayksikön eikä toivoakaan, että saisi tehtyä kahden saati useamman päivän ruoan samalla 😬
        Harkitsen investoimista suurkeittiövälineisiin 😂

Tuo metodi jäi päälle kun olin tovin työttömänä 2010. Silloin se oli ainoa järkevä vaihtoehto, mutta sitten huomasin ettei se pöljä juttu ole muutenkaan.

Mulla on yksi iso vuoka, sillä kaikki uuniruoat, olisko sen vetoisuus 2,5 litraa? Sitten on iso kattila, vetoisuus 4,5 litraa, sillä teen kaikki sopat ja padat, aina piripintaan asti. Tänäänkin piti jättää osa suunnittelluista aineksista pois kun tein kaalikeittoa, oli jo kattila täynnä eikä sitä enää oikein sopaksikaan voi kutsua, muhennos tai joku semmonen 😂

• Anonyymi

Tuo metodi jäi päälle kun olin tovin työttömänä 2010. Silloin se oli ainoa järkevä vaihtoehto, mutta sitten huomasin ettei se pöljä juttu ole muutenkaan.

Mulla on yksi iso vuoka, sillä kaikki uuniruoat, olisko sen vetoisuus 2,5 litraa? Sitten on iso kattila, vetoisuus 4,5 litraa, sillä teen kaikki sopat ja padat, aina piripintaan asti. Tänäänkin piti jättää osa suunnittelluista aineksista pois kun tein kaalikeittoa, oli jo kattila täynnä eikä sitä enää oikein sopaksikaan voi kutsua, muhennos tai joku semmonen 😂

Kuulostaa fiksulta! 😊 Hyvää ruokaa saa edullisemminkin hölmöä olisi tuhlata vain koska voi. Itse pyrin hyödyntämään esim kausivihanneksia ja näin saamaan aterioiden hintoja alemmas. Voi kunpa teini söisi kaalia ja muita superhalpoja juttuja, mutta yhden aterian hinta kohoa helposti aika korkeaksi 😬 Kalleus tulee valtaosin proteiineista, kun pakko olla riittävän täyttävää ja tietenkin monipuolista. Lohta, kanaa, lihaa.. Ja kun vuorokauden kulutus saattaa kevyesti olla 5000 kaloria niin siinä saa jo aika tavalla syödäkin.. 🙈

• Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa fiksulta! 😊 Hyvää ruokaa saa edullisemminkin hölmöä olisi tuhlata vain koska voi. Itse pyrin hyödyntämään esim kausivihanneksia ja näin saamaan aterioiden hintoja alemmas. Voi kunpa teini söisi kaalia ja muita superhalpoja juttuja, mutta yhden aterian hinta kohoa helposti aika korkeaksi 😬 Kalleus tulee valtaosin proteiineista, kun pakko olla riittävän täyttävää ja tietenkin monipuolista. Lohta, kanaa, lihaa.. Ja kun vuorokauden kulutus saattaa kevyesti olla 5000 kaloria niin siinä saa jo aika tavalla syödäkin.. 🙈

Kokeile muita proteiilähteitä. Mm. linssit toimii todella hyvin eri ruoissa, toki joillain massu ei välttämättä pidä niistä.

Se on kyllä hankalaa kasvavan ja urheilevan teinin kanssa, kun sitä ruokaa menee älyttömät määrät ja sitten jos kaikki ei kelpaa, niin ollaankin pulassa...

• En jaksanut muistaa montako tuotetta oli kauppalistalla kaiken kaikkiaan, mutta kaikki tarvittava olisi kyllä ostettua 😄

Tuloksesi: 9 / 10
      Kauppojen kingi!
      Olet oikea kauppojen kingi. Supermuistisi avulla muistat yksityiskohtaisimmatkin kohdat kauppalistasta. Mihin listaa edes siis tarvitaan – sinullahan on kauppalista päässäsi!

• Loistava tulos!

Ei kaikkea voikaan muistaa. Siksi on kauppalaput 😂

Loistava tulos!

Ei kaikkea voikaan muistaa. Siksi on kauppalaput 😂

Niinpä. Mutta nyt on pakko luovuttaa ja käydä moikkaamassa Nukku-Mattia. On pari edellistä yötä jäänyt liian lyhyiksi..

Kävin muuten illalla parin kaverin kanssa katsomassa elokuvissa Skimbagirls. Se oli paikoin hulvattoman hauska ja sopi tällaisille keski-ikäisille naisille. 🙂

Mukavaa alkavaa laskisisviikkoa sulle 👍☀️
        Hyvää yötä 😴

• Xena-183 kirjoitti:

Niinpä. Mutta nyt on pakko luovuttaa ja käydä moikkaamassa Nukku-Mattia. On pari edellistä yötä jäänyt liian lyhyiksi..

Kävin muuten illalla parin kaverin kanssa katsomassa elokuvissa Skimbagirls. Se oli paikoin hulvattoman hauska ja sopi tällaisille keski-ikäisille naisille. 🙂

Mukavaa alkavaa laskisisviikkoa sulle 👍☀️
        Hyvää yötä 😴

Hyvää yötä ja mukavaa laskiaisviikkoa 😁

• Anonyymi

Minulla meni kurkkujen lukumäärä pieleen. Kuka ostaa 3 kurkkua kerralla? En minä ainakaan, koskaan 😅

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla meni kurkkujen lukumäärä pieleen. Kuka ostaa 3 kurkkua kerralla? En minä ainakaan, koskaan 😅

- Sheena

No joskus dippeihin tai juhlien salaattiin ja ruoan koristeluun kuluu paljon kurkkua, mutta kyllä minullekin tavallisesti yksi riittää 😄

• randombypasser
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Siihen olisi ollut helppo muistisääntö.
        Tomaatit = T, kaksi = två
        Kurkku = K, kolme = k

Min oon välillä ostanut, jos on tehnyt isomman salaatin, niin siihen katoaa ainakin yksi kurkku, yleensä 1,5.

• Anonyymi

"Tuloksesi: 10 / 10
      Kauppojen kingi!
      Olet oikea kauppojen kingi. Supermuistisi avulla muistat yksityiskohtaisimmatkin kohdat kauppalistasta. Mihin listaa edes siis tarvitaan – sinullahan on kauppalista päässäsi!"

Jep helppo oli. Minä tosin käytän usein kauppalappua, äitini ostosten kanssa. Soitan mutsille ja kirjoitan ylös mitä hän tahtoo. Usein vaan sitten unohdan sen lapun pöydälle. 😂. Vaan siinä kirjoittaessa se lappu on jo painunut mieleen, eli muistan yleensä kaiken ilman sitä lappuakin. Se on musta jo ihan hyvä saavutus muistaa toisen talouden ostokset ilman lappua. Varsikin kun ottaa huomioon, että ne ovat aina hyvin pitkiä lappuja. Tosin toistuvathan niissä usein samat tuotteet.

• Mahtava tulos!

Itse välillä teen ja välillä en tee lappuja. Kun yleensä tiedän mihin kauppaan olen menossa, niin se kartta eri asioiden sijainnista on päässä. Sitten kun pengon kaappeja, että mitä pitää kaupasta hakea, piirrän samalla mielessäni sitä kävelyreittiäni valmiiksi. Ja niin se lista syöpyy sinne jonnekin, ei tarvitse kaupassa kuin kuunnella sisäisen navigaattorin ohjeita ja liikutella jalkojaan 😂

• 8/10 Ilta-avoilla. 😂 Paprikan ja kurkun lukumäärät meni väärinpäin ja en ollut laskenut paljon tuotteita on (jos se sanottiin tehtävän annossa, ohitin tiedon).

• Ilta-aivoilla

• Loistava tulos!

Ei sitä sanottu, mutta kummassakin sarakkeessa oli kuusi tuotetta. En itsekään niitä laskenut, mutta katselin kuvamuistini kopiota listasta ja tein laskutoimituksen 😁

Loistava tulos!

Ei sitä sanottu, mutta kummassakin sarakkeessa oli kuusi tuotetta. En itsekään niitä laskenut, mutta katselin kuvamuistini kopiota listasta ja tein laskutoimituksen 😁

Jos olisi ollut pidempi aika/vastaus, olisi varmanakin pystynyt palauttamaan mieleen listan, mutta noin lyhyessä ajassa piti arvata ja vöörinhän se meni.

• Citrinella kirjoitti:

Jos olisi ollut pidempi aika/vastaus, olisi varmanakin pystynyt palauttamaan mieleen listan, mutta noin lyhyessä ajassa piti arvata ja vöörinhän se meni.

Se hoppu siinä tekee sen, laittaa hätäilemään, mutta eipä se kymmenen sekuntia paljon olekaan.

• Mulla oli 9/10 oikein.

• Loistava tulos!

Hienoa, hyvä kauppalista muisti sinulla. Käytätkö mitään kauppalistaa, kauppalappuja yleensä, vai meneekö muistin varassa shoppailut?

Loistava tulos!

Hienoa, hyvä kauppalista muisti sinulla. Käytätkö mitään kauppalistaa, kauppalappuja yleensä, vai meneekö muistin varassa shoppailut?

Ostoslista on.

• Lyhytfleda kirjoitti:

Ostoslista on.

Näyttäisit pärjäävän hyvin ilman sitäkin 😊

Näyttäisit pärjäävän hyvin ilman sitäkin 😊

Tykkään että on lista mukana joskus on käynyt niin että kun tarkistan listan kotona huomaan että jokin tuote on jäänyt kauppaan vaikka tarkistin.

• Lyhytfleda kirjoitti:

Tykkään että on lista mukana joskus on käynyt niin että kun tarkistan listan kotona huomaan että jokin tuote on jäänyt kauppaan vaikka tarkistin.

Onhan se kiva varmistus se lista, äkkiäkös sitä kaupan tungoksessa asioita unohtuu.
        Itse olen tehnyt pidempien kauppalistojen kohdalla niin, että olen vetänyt viivan aina yli kun olen jonkin listalta poiminut, muuten menee äkkiä sekaisin ja puolet unohtuu 😂

Onhan se kiva varmistus se lista, äkkiäkös sitä kaupan tungoksessa asioita unohtuu.
        Itse olen tehnyt pidempien kauppalistojen kohdalla niin, että olen vetänyt viivan aina yli kun olen jonkin listalta poiminut, muuten menee äkkiä sekaisin ja puolet unohtuu 😂

Niin tuo on hyvä tapa.

• Anonyymi

Tuloksesi: 9 / 10
      Kauppojen kingi!

En tykännyt laskurista..

- Sheena

• Loistava tulos!

Niin että kävi ahdistamaan se sekkari siinä? Luulen, että useimpia se ahdistaa. Jostain syystä tällä kertaa sain itse häivytettyä sen mielestäni ja keskityin vain vastaamiseen, täytyy koittaa hahmottaa mitä tapahtui ja yrittää oppia siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      45
      4022
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1929
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1336
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1222
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      994
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      191
      986
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      966
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      937
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      810
    10. Jälkiviisauttako

Kun katsot taaksepäin, tekisitkö jotain asioita toisin kaivattusi suhteen? Vai onko kaikki mennyt, niin kuin piti?
      Ikävä
      79
      809
    Aihe