Tesla onnettomuustilastojen kärjessä

Anonyymi-ap

96

726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laitapas lähde tällaisiin onnettomuustilastoihin.

      • Anonyymi

        Siinähän se linkissä mainitaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän se linkissä mainitaan...

        Linkatussa jutussa mainitaan ainoastaan "saattaa aiheuttaa kolareita", ei mainita ainuttakaan kolaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkatussa jutussa mainitaan ainoastaan "saattaa aiheuttaa kolareita", ei mainita ainuttakaan kolaria.

        Linkatussa uutisessa kerrotaan näin:

        "Onnettomuustilastojen kärjessä. Teslan ajoapujärjestelmät olivat Yhdysvalloissa osallisina yli 500 kolarissa heinäkuun 2021 ja marraskuun 2022 välisenä aikana. Samalla ajanjaksolla esimerkiksi Fordille tilastoitiin seitsemän onnettomuutta ja GM:lle kaksi. Tesla on lopettanut onnettomuustilastojen julkaisemisen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkatussa uutisessa kerrotaan näin:

        "Onnettomuustilastojen kärjessä. Teslan ajoapujärjestelmät olivat Yhdysvalloissa osallisina yli 500 kolarissa heinäkuun 2021 ja marraskuun 2022 välisenä aikana. Samalla ajanjaksolla esimerkiksi Fordille tilastoitiin seitsemän onnettomuutta ja GM:lle kaksi. Tesla on lopettanut onnettomuustilastojen julkaisemisen."

        Ajoapujärjestelmät = kaikki ajamista helpottavat systeemit level 2 autonomiasta alkaen.
        Eikä tuo tarkoita että teslan ajoapujärjestelmät olisivat näissä onnettomuuksissa syyllisiä. USAssa autonvalmistajien on vain kesäkuun 2021 jälkeen pakollista raportoida kaikista onnettomuuksista jossa on osallisena level 2 tai paremin järjestelmä.

        Teslan on "tilaston kärjessä" koska sen autoissa tällainen on vakiona joten niitä on esim. USAssa monikymmenkertainen määrä verrattuna vaikkapa GM:ään, ja Teslan autopilotti ei rajoitu vain muutamalle motarille vaan toimii kaikilla teillä jotka autopilotti kameroillaan tunnissaa ajokelpoiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoapujärjestelmät = kaikki ajamista helpottavat systeemit level 2 autonomiasta alkaen.
        Eikä tuo tarkoita että teslan ajoapujärjestelmät olisivat näissä onnettomuuksissa syyllisiä. USAssa autonvalmistajien on vain kesäkuun 2021 jälkeen pakollista raportoida kaikista onnettomuuksista jossa on osallisena level 2 tai paremin järjestelmä.

        Teslan on "tilaston kärjessä" koska sen autoissa tällainen on vakiona joten niitä on esim. USAssa monikymmenkertainen määrä verrattuna vaikkapa GM:ään, ja Teslan autopilotti ei rajoitu vain muutamalle motarille vaan toimii kaikilla teillä jotka autopilotti kameroillaan tunnissaa ajokelpoiseksi.

        Teslan autopilotti ei rajoitu motareille vaan on yhtä surkeaa sontaa kaikilla teillä. Autopilotti on arvotonta paskaa.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tesla FSD ei ole aiheuttanut ainuttakaan isompaa kolaria saatikka hengenmenetystä.

      • Anonyymi

        No, FSD on lähinnä ylihinnoiteltu ajoavustin, joka ei toimi. Se ei tee autosta itsestään ajavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, FSD on lähinnä ylihinnoiteltu ajoavustin, joka ei toimi. Se ei tee autosta itsestään ajavaa.

        Lisään... Ja FSD ei varmaan paljon ole suuria onnettomuuksia aiheuttanut, koska vain harvalla Teslan omistavalla on edes FSD:tä. Yli 90% Teslan omistajista ei FSD:tä ole ostanut eikä FSD ole toiminnassa muualla kuin Amerikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Ja FSD ei varmaan paljon ole suuria onnettomuuksia aiheuttanut, koska vain harvalla Teslan omistavalla on edes FSD:tä. Yli 90% Teslan omistajista ei FSD:tä ole ostanut eikä FSD ole toiminnassa muualla kuin Amerikassa.

        Päätä nyt jo aiheuttaako se koko ajan kolareita vai ei. Käyttäjiä on kuitenkin satojatuhansia ja sillä ajettu jo lähes 100 miljoonaa kilometriä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aiheuttanut edes tuotakaan. Kyseinen Tesla törmäsi autopilotti päällä takaa motoristiin. Eli vauhtia oli eikä kuljettaja tarkkaillut eteensä.

        Autopilotti ei siis toiminut, joten autopilotti on puhdasta paskaa. Oikeasti autopilotti on jo nimeltäänkin huijausta, se on vain huonosti toimiva vakionopeudensäädin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autopilotti ei siis toiminut, joten autopilotti on puhdasta paskaa. Oikeasti autopilotti on jo nimeltäänkin huijausta, se on vain huonosti toimiva vakionopeudensäädin.

        Autopilotti ei ole mikään "estää kaikki onnettomuudet ja vapauttaa kuljettajan kaikesta vastuusta"-laite.
        Perusautopilotti on nimenomaan vakkari ja kaista-avustin, ei muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autopilotti ei ole mikään "estää kaikki onnettomuudet ja vapauttaa kuljettajan kaikesta vastuusta"-laite.
        Perusautopilotti on nimenomaan vakkari ja kaista-avustin, ei muuta.

        Eli toisin sanoen koko nimi autopilotti on valetta. Joten tuon termin käyttäminen pitäisi olla laitonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli toisin sanoen koko nimi autopilotti on valetta. Joten tuon termin käyttäminen pitäisi olla laitonta.

        Ihan yhtä paljon "valetta" kuin se että esim GM kutsuu vastaavaa toimintoa nimellä Super Cruise.

        Itseasiassa autopilotti on hyvä lainaus ilmailumaailmasta ja kuvaa laitteen toimintaa. Vai kuvitteletko että matkustajalentokoneissa pilotit menee sohvalle pötkölleen kun autopilotti on laitettu päälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan yhtä paljon "valetta" kuin se että esim GM kutsuu vastaavaa toimintoa nimellä Super Cruise.

        Itseasiassa autopilotti on hyvä lainaus ilmailumaailmasta ja kuvaa laitteen toimintaa. Vai kuvitteletko että matkustajalentokoneissa pilotit menee sohvalle pötkölleen kun autopilotti on laitettu päälle?

        Kyllä, molemmat termit pitäisi olla laittomia. Ainoa nimi millä toimintoa voi kuvailla on vakionopeudensäädin ja kaikki muut termit ovat laittomia.

        Auto ei ole lentokone, joten termiä ei saisi autossa käyttää. Ja se siitä. Lisäksi lentokoneiden autopilotti on paljon kehittyneempi tuote, Teslan autopilotti on sen sijaan täysin arvotonta paskaa. Tesla olisi turvallisempi, jos koko autopilottia ei olisi autossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, molemmat termit pitäisi olla laittomia. Ainoa nimi millä toimintoa voi kuvailla on vakionopeudensäädin ja kaikki muut termit ovat laittomia.

        Auto ei ole lentokone, joten termiä ei saisi autossa käyttää. Ja se siitä. Lisäksi lentokoneiden autopilotti on paljon kehittyneempi tuote, Teslan autopilotti on sen sijaan täysin arvotonta paskaa. Tesla olisi turvallisempi, jos koko autopilottia ei olisi autossa.

        Ainoastaan sinä olet arvotonta paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, molemmat termit pitäisi olla laittomia. Ainoa nimi millä toimintoa voi kuvailla on vakionopeudensäädin ja kaikki muut termit ovat laittomia.

        Auto ei ole lentokone, joten termiä ei saisi autossa käyttää. Ja se siitä. Lisäksi lentokoneiden autopilotti on paljon kehittyneempi tuote, Teslan autopilotti on sen sijaan täysin arvotonta paskaa. Tesla olisi turvallisempi, jos koko autopilottia ei olisi autossa.

        " Lisäksi lentokoneiden autopilotti on paljon kehittyneempi tuote"
        Niinkö luulet?
        Lentokoneessa autopilottia käytettäessä on aina oltava kapteeni tai perämies paikalla jonka vastuuna on seurata koneen toimintoja. Autopilotilla kone ei osaa esim. nousta, laskeutua eikä tehdä lennonjohdon korkeus, ym. reittimuutoksia vaan nuo käskyt koneelle antaa aina kuljettaja. Myös vaaratilanteissa lentokoneen autopilot antaa vain hälytysmerkin, eikä tee päätöksiä. Sama laivaliikenteessä käytettävät autopilotit.
        Samoin kuten Teslan autopilotillakin kaistanvaihdot käskee kuljettaja. Kolareita Tesla sitä vastoin on estänyt jopa paljon.

        Miksi siis autoissa ei saisi käyttää nimitystä autopilot?
        Mikä sairaus aiheuttaaa Teslakammoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Lisäksi lentokoneiden autopilotti on paljon kehittyneempi tuote"
        Niinkö luulet?
        Lentokoneessa autopilottia käytettäessä on aina oltava kapteeni tai perämies paikalla jonka vastuuna on seurata koneen toimintoja. Autopilotilla kone ei osaa esim. nousta, laskeutua eikä tehdä lennonjohdon korkeus, ym. reittimuutoksia vaan nuo käskyt koneelle antaa aina kuljettaja. Myös vaaratilanteissa lentokoneen autopilot antaa vain hälytysmerkin, eikä tee päätöksiä. Sama laivaliikenteessä käytettävät autopilotit.
        Samoin kuten Teslan autopilotillakin kaistanvaihdot käskee kuljettaja. Kolareita Tesla sitä vastoin on estänyt jopa paljon.

        Miksi siis autoissa ei saisi käyttää nimitystä autopilot?
        Mikä sairaus aiheuttaaa Teslakammoa?

        Muut valmistajat ovat puhuneet jo kauan tuosta pelkkänä vakkarina kaistanvaihdolla. Joten käyttäköön Teslakin samaa termiä eikä jotain saatanan lentokonetermiä. Tesla ei ole lentokone vaan pelkkä tavanomainen auto. Teslassa ei ole autopilottia vaan pelkkä vakionopeudensäädin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Lisäksi lentokoneiden autopilotti on paljon kehittyneempi tuote"
        Niinkö luulet?
        Lentokoneessa autopilottia käytettäessä on aina oltava kapteeni tai perämies paikalla jonka vastuuna on seurata koneen toimintoja. Autopilotilla kone ei osaa esim. nousta, laskeutua eikä tehdä lennonjohdon korkeus, ym. reittimuutoksia vaan nuo käskyt koneelle antaa aina kuljettaja. Myös vaaratilanteissa lentokoneen autopilot antaa vain hälytysmerkin, eikä tee päätöksiä. Sama laivaliikenteessä käytettävät autopilotit.
        Samoin kuten Teslan autopilotillakin kaistanvaihdot käskee kuljettaja. Kolareita Tesla sitä vastoin on estänyt jopa paljon.

        Miksi siis autoissa ei saisi käyttää nimitystä autopilot?
        Mikä sairaus aiheuttaaa Teslakammoa?

        Jos Tesla saa käyttää nimitystä autopilot niin kaikki autot joissa on vakionopeudensäädin on autopilot. Teslalla ei olisi siis mitään etuoikeutta nimitykseen. Joko kaikki autot käyttää samaa nimitystä tai ei mikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan yhtä paljon "valetta" kuin se että esim GM kutsuu vastaavaa toimintoa nimellä Super Cruise.

        Itseasiassa autopilotti on hyvä lainaus ilmailumaailmasta ja kuvaa laitteen toimintaa. Vai kuvitteletko että matkustajalentokoneissa pilotit menee sohvalle pötkölleen kun autopilotti on laitettu päälle?

        Ei mene sohvalle ei, mutta lentokoneen autopilotti kytkeytyy hälytyksen kera päältä siinä vaiheessa kun TCAS tai (E)GPWS havaitsevat vaaran. Tai mikäli mikä tahansa autopilotin turvallisen toiminnan kannalta tärkeä anturi vikaantuu.


    • Anonyymi

      Olettaa voi että Teslalla ajelee väkeä jolle ei pitäisi ikinä antaa edes osaksi itseojautuvaa kulkuneuvoa .

    • Anonyymi

      Se on tuo ahneus, kun ajaa kaiken edelle.

    • Anonyymi

      Isossa kolarissa teslan akut hajoavat ja syttyvät tuleen räjähdykseĺlisesti

    • Anonyymi

      Auton raportoimien onnettomuuksien tilaston kärjessä. Koska juuri mikään muu AUTO ei itse raportoi onnettomuuksia kuin Teslat.

      Voi pyhä sylvi miten yksinkertaisia toimittajat joskus voivatkaan olla...

      • Anonyymi

        Kyllä esim. Ford ja GM raportoivat mutta kun niille ei juurikaan tapahdu onnettomuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä esim. Ford ja GM raportoivat mutta kun niille ei juurikaan tapahdu onnettomuuksia.

        No joo, mutta ei.

        Kaikki Teslat osaavat raportoida kolarit. Fordin ja GM:n osalta vain pieni murto-osan murto-osa osaa tämän tehdä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jaa sinä tiedät jo oliko ajoavustin päällä vai ei vaikkei nuo tuossa uutisessakaan sitä vielä tiedä?


    • Anonyymi

      Näitä Teslan autopilotin aiheuttamia onnettomuuksia on tuhansia. Silti Elon Musk on vähätellyt asiaa. Tässä hyvää videota onnettomuuksista.

      https://youtu.be/VgQwHDFohTo

    • Anonyymi

      Kyllä maailman rikkaimmalla miehellä täytyy olla etuoikeus leikkiä ihmishengillä joutumatta edesvastuuseen.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Juu varmaan ainoa iso firma maailmassa jolla PR-osasto joka pyrkii ylläpitämään myönteistä PR:ää...


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Teslan omistaja Elon Musk on patologinen valehtelija ja mielisairas narsisti, joten Teslan raportitkin ovat pitkälti pelkkää valehtelua.


      • Anonyymi

        Mulla ollu kohta neljä vuotta model 3 ja se on selvän kolarin estänyt kahdesti. Toista en edes tajunnut miksi auto väisti vasemmalle ja hälytti kun ohitin motarilla rekkaa, takapenkillä istunut teini sanoi, että se rekka meinasi tulla kylkeen, jälkeenpäin katsoin kameroiden tallenteen ja totesin rekan puskurin käyneen noin 10cm päässä takaolokarista.
        Toinen tapaus kun kolmion takaa auto tuli yllättäen eteen, auto jarrutti ennen kuin itse ehdin mitenkään reagoimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslan omistaja Elon Musk on patologinen valehtelija ja mielisairas narsisti, joten Teslan raportitkin ovat pitkälti pelkkää valehtelua.

        Ja sinun vainoharhainen uskosi on sitten totuus vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinun vainoharhainen uskosi on sitten totuus vai?

        Elon Musk jää lähes jatkuvasti kiinni valheista, joten se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elon Musk jää lähes jatkuvasti kiinni valheista, joten se siitä.

        Kerro toki esimerkkejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki esimerkkejä?

        Siitä saisi kirjan aikaiseksi. Ainakin Muskin ilmoittamat aikataulut ovat järjestään päin persettä. FSD:nkin piti olla valmis ja autot täysin itsestään ajavia jo vuonna 2018. Nykyisellä tahdilla on hyvä jos autot ajavat itsestään edes vuonna 3018. Niin kaukana tuosta tavoitteesta ollaan. Muskin 2 viikkoa tarkoittaa yleensä 2 vuotta. Jos siis hänen lupaamansa asiaa koskaan edes toteutetaan. Musk on nimittäin luvannut monta asiaa, jota ei koskaan ole toteutettu.

        Ja se, että Elon Musk on mielisairas narsisti voi huomata hänen käytöksestään. Hän ei piittaa muusta kuin itsestään. Hän kohtelee työntekijöitään surkeasti ja Teslan palkat ovat alan huonoimmasta päästä ja ammattiliittoon liittyville annetaan heti potkut. Sairaalloisena paskiaisena Musk ei haluaisi maksaa mitään työntekijöilleen ja silti heidän pitäisi tehdä hänen mielestä yli 100 tuntia töitä viikossa ja lomia ei saisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä saisi kirjan aikaiseksi. Ainakin Muskin ilmoittamat aikataulut ovat järjestään päin persettä. FSD:nkin piti olla valmis ja autot täysin itsestään ajavia jo vuonna 2018. Nykyisellä tahdilla on hyvä jos autot ajavat itsestään edes vuonna 3018. Niin kaukana tuosta tavoitteesta ollaan. Muskin 2 viikkoa tarkoittaa yleensä 2 vuotta. Jos siis hänen lupaamansa asiaa koskaan edes toteutetaan. Musk on nimittäin luvannut monta asiaa, jota ei koskaan ole toteutettu.

        Ja se, että Elon Musk on mielisairas narsisti voi huomata hänen käytöksestään. Hän ei piittaa muusta kuin itsestään. Hän kohtelee työntekijöitään surkeasti ja Teslan palkat ovat alan huonoimmasta päästä ja ammattiliittoon liittyville annetaan heti potkut. Sairaalloisena paskiaisena Musk ei haluaisi maksaa mitään työntekijöilleen ja silti heidän pitäisi tehdä hänen mielestä yli 100 tuntia töitä viikossa ja lomia ei saisi olla.

        Lisään... Ylipäätään vain epätoivoiset idiootit tekevät töitä Teslalle. Tesla on yksi maailman surkeimmista työpaikoista. Jopa paljon huonompi työpaikka kuin Amazon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä saisi kirjan aikaiseksi. Ainakin Muskin ilmoittamat aikataulut ovat järjestään päin persettä. FSD:nkin piti olla valmis ja autot täysin itsestään ajavia jo vuonna 2018. Nykyisellä tahdilla on hyvä jos autot ajavat itsestään edes vuonna 3018. Niin kaukana tuosta tavoitteesta ollaan. Muskin 2 viikkoa tarkoittaa yleensä 2 vuotta. Jos siis hänen lupaamansa asiaa koskaan edes toteutetaan. Musk on nimittäin luvannut monta asiaa, jota ei koskaan ole toteutettu.

        Ja se, että Elon Musk on mielisairas narsisti voi huomata hänen käytöksestään. Hän ei piittaa muusta kuin itsestään. Hän kohtelee työntekijöitään surkeasti ja Teslan palkat ovat alan huonoimmasta päästä ja ammattiliittoon liittyville annetaan heti potkut. Sairaalloisena paskiaisena Musk ei haluaisi maksaa mitään työntekijöilleen ja silti heidän pitäisi tehdä hänen mielestä yli 100 tuntia töitä viikossa ja lomia ei saisi olla.

        Pyrkimyksen ja lupaamisen ero on suuri. Missään en ole nähnyt hänen lupaavan, että jokin asia on jollakin pvm. valmis. Sanamuodot, "on mahdollista" "pyrkimys" yms. löytyy. Sanaa "lupaan"... ei löydy.
        Suosittelen lukemisen ymmärtämisen kursseja.
        Hän vain toivoo, että palkolliset hoitavat työhönsä kuten itse tekee, eli täysillä ja antaumuksella, kuten suurin osa firmojen omistajista toivoo.
        Duunarille tuollainen voi olla jotain ihmeellistä, koska pyrkimys on vain selvitä päivä jotenkin mahdollisimman kevyesti.

        Teslaviha on merkillinen oire. Miten ihmeessä joku voi vihata automerkkiä / sen omistajaa? Pitäiskö sun hakea apua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyrkimyksen ja lupaamisen ero on suuri. Missään en ole nähnyt hänen lupaavan, että jokin asia on jollakin pvm. valmis. Sanamuodot, "on mahdollista" "pyrkimys" yms. löytyy. Sanaa "lupaan"... ei löydy.
        Suosittelen lukemisen ymmärtämisen kursseja.
        Hän vain toivoo, että palkolliset hoitavat työhönsä kuten itse tekee, eli täysillä ja antaumuksella, kuten suurin osa firmojen omistajista toivoo.
        Duunarille tuollainen voi olla jotain ihmeellistä, koska pyrkimys on vain selvitä päivä jotenkin mahdollisimman kevyesti.

        Teslaviha on merkillinen oire. Miten ihmeessä joku voi vihata automerkkiä / sen omistajaa? Pitäiskö sun hakea apua?

        Kun yrityksen toimitusjohtaja sanoo virallisesti jonkin aikataulun tuotteelle niin se on lupaus.

        Palkollisten tarkoitus on vain tehdä työtä palkkansa eteen eikä mitään muuta. Normaali työntekijä tekee työtään vain saadakseen rahaa tililleen. En piittaa paskaakaan itse yrityksestä enkä työtovereista. Ja jos kilpailija maksaa enemmän palkkaa niin lähden heti kilpailijalle. Työpaikkaa voi vaihtaa kuin paitaa.

        Elon Musk on pelkkä mielisairas sosiopaatti. Hän ei piittaa työntekijöistään. Ja teen toki enemmän kuin 40 tuntia töitä viikossa, jos tarvetta on, mutta jokaisesta tunnista pitää maksaa. En tee minuuttiakaan ilmaista töitä työnantajan eteen eikä kenenkään minusta kenenkään pidä tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun yrityksen toimitusjohtaja sanoo virallisesti jonkin aikataulun tuotteelle niin se on lupaus.

        Palkollisten tarkoitus on vain tehdä työtä palkkansa eteen eikä mitään muuta. Normaali työntekijä tekee työtään vain saadakseen rahaa tililleen. En piittaa paskaakaan itse yrityksestä enkä työtovereista. Ja jos kilpailija maksaa enemmän palkkaa niin lähden heti kilpailijalle. Työpaikkaa voi vaihtaa kuin paitaa.

        Elon Musk on pelkkä mielisairas sosiopaatti. Hän ei piittaa työntekijöistään. Ja teen toki enemmän kuin 40 tuntia töitä viikossa, jos tarvetta on, mutta jokaisesta tunnista pitää maksaa. En tee minuuttiakaan ilmaista töitä työnantajan eteen eikä kenenkään minusta kenenkään pidä tehdä.

        Lisään... Jos Elon Musk haluaa, että työntekijät tekevät yli 80 tuntia hänen typerän paskayhtiönsä eteen niin tuplatkoon kaikkien työntekijöidensä palkan. Kaikki tekevät töitä vain tuntipalkalla eikä työntekijöiden tehtävä ole piitata yrityksen tuloksesta.

        Työntekijät tekevät työnsä miten pyydetään ja pyrkivät vain saamaan mahdollisimman palkkaa. Mistään muusta työntekijöiden ei tarvitse piitata paskankaan vertaa. Yrityksen tulos ei ole työntekijän ongelma ja jos työnantaja ei maksa riittävästi niin työnantajaa pitää vaihtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyrkimyksen ja lupaamisen ero on suuri. Missään en ole nähnyt hänen lupaavan, että jokin asia on jollakin pvm. valmis. Sanamuodot, "on mahdollista" "pyrkimys" yms. löytyy. Sanaa "lupaan"... ei löydy.
        Suosittelen lukemisen ymmärtämisen kursseja.
        Hän vain toivoo, että palkolliset hoitavat työhönsä kuten itse tekee, eli täysillä ja antaumuksella, kuten suurin osa firmojen omistajista toivoo.
        Duunarille tuollainen voi olla jotain ihmeellistä, koska pyrkimys on vain selvitä päivä jotenkin mahdollisimman kevyesti.

        Teslaviha on merkillinen oire. Miten ihmeessä joku voi vihata automerkkiä / sen omistajaa? Pitäiskö sun hakea apua?

        "Hän vain toivoo, että palkolliset hoitavat työhönsä kuten itse tekee, eli täysillä ja antaumuksella, kuten suurin osa firmojen omistajista toivoo."

        Kyllä, teen töitä täysillä ja antaumuksella, mutta siitä pitää myös maksaa täysi palkka. Jos kilpailija maksaa enemmän ja kohtelee paremmin niin teen töitä kilpailijalla täysillä ja antaumuksella.

        Työntekijä mittaa työnantajan hyvyyden sillä kuinka paljon työnantaja maksaa palkkaa. Millään muulla ei ole paskankaan väliä. Jos VW maksaa enemmän palkkaa työntekijöille kuin Tesla niin työntekijät menee VW:lle. Jollain vitun ideologialla ei ole väliä. Senhän takia Tesla ei tahdo työntekijöitä Saksan tehtaalleen saada. Saksalaiset menevät mieluummin VW:n tehtaalle, koska se maksaa enemmän palkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun yrityksen toimitusjohtaja sanoo virallisesti jonkin aikataulun tuotteelle niin se on lupaus.

        Palkollisten tarkoitus on vain tehdä työtä palkkansa eteen eikä mitään muuta. Normaali työntekijä tekee työtään vain saadakseen rahaa tililleen. En piittaa paskaakaan itse yrityksestä enkä työtovereista. Ja jos kilpailija maksaa enemmän palkkaa niin lähden heti kilpailijalle. Työpaikkaa voi vaihtaa kuin paitaa.

        Elon Musk on pelkkä mielisairas sosiopaatti. Hän ei piittaa työntekijöistään. Ja teen toki enemmän kuin 40 tuntia töitä viikossa, jos tarvetta on, mutta jokaisesta tunnista pitää maksaa. En tee minuuttiakaan ilmaista töitä työnantajan eteen eikä kenenkään minusta kenenkään pidä tehdä.

        Ja muuten, itse kytken työpuhelimen pois päältä aina työpäivän jälkeen. En katso sähköpostia työajan jälkeen enkä tee mitään työn eteen kun lähden töistä. Jos olen 5 viikon lomalla niin tuon 5 viikon aikana en vilkaise edes työsähköpostia. Lomalla ei tehdä töitä ja sähköpostin lukeminen on työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun yrityksen toimitusjohtaja sanoo virallisesti jonkin aikataulun tuotteelle niin se on lupaus.

        Palkollisten tarkoitus on vain tehdä työtä palkkansa eteen eikä mitään muuta. Normaali työntekijä tekee työtään vain saadakseen rahaa tililleen. En piittaa paskaakaan itse yrityksestä enkä työtovereista. Ja jos kilpailija maksaa enemmän palkkaa niin lähden heti kilpailijalle. Työpaikkaa voi vaihtaa kuin paitaa.

        Elon Musk on pelkkä mielisairas sosiopaatti. Hän ei piittaa työntekijöistään. Ja teen toki enemmän kuin 40 tuntia töitä viikossa, jos tarvetta on, mutta jokaisesta tunnista pitää maksaa. En tee minuuttiakaan ilmaista töitä työnantajan eteen eikä kenenkään minusta kenenkään pidä tehdä.

        "Kun yrityksen toimitusjohtaja sanoo virallisesti jonkin aikataulun tuotteelle niin se on lupaus."
        Täytyy olla erittäin yksinkertainen ihminen jos ei ymmärrä kuulemaansa tai lukemaansa.
        Jos sun kaveri sanoo että yrittää saada tuotua sulle viinapullon tänään klo 16 mennessä niin sekö on sulle lupaus, jos ei tuo, niin on valehtelija?
        Melkein kaikissa yrityksissä suomessakin tuotekehityksen insinöörit eivät saa ylityökorvauksia mutta silti projektien aikataulut ovat niiden insinöörien vastuulla. Eli käytännössä tekevät ylityötä ihan hitokseen. Että ei tuollainen käytäntö mitään ihmeellistä ole edes suomessa.
        Mutta juoppo duunari on juoppo duunari kuten ajatusmaailmastasi ja lapsellisesta Teslavihastasikin voi päätellä.
        Tiedätkö erittäin osuvan sanonnan; Kateus on arvostuksen huipentuma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun yrityksen toimitusjohtaja sanoo virallisesti jonkin aikataulun tuotteelle niin se on lupaus."
        Täytyy olla erittäin yksinkertainen ihminen jos ei ymmärrä kuulemaansa tai lukemaansa.
        Jos sun kaveri sanoo että yrittää saada tuotua sulle viinapullon tänään klo 16 mennessä niin sekö on sulle lupaus, jos ei tuo, niin on valehtelija?
        Melkein kaikissa yrityksissä suomessakin tuotekehityksen insinöörit eivät saa ylityökorvauksia mutta silti projektien aikataulut ovat niiden insinöörien vastuulla. Eli käytännössä tekevät ylityötä ihan hitokseen. Että ei tuollainen käytäntö mitään ihmeellistä ole edes suomessa.
        Mutta juoppo duunari on juoppo duunari kuten ajatusmaailmastasi ja lapsellisesta Teslavihastasikin voi päätellä.
        Tiedätkö erittäin osuvan sanonnan; Kateus on arvostuksen huipentuma.

        Jos työntekijä tekee ylitöitä niin jokaisesta tunnista pitää työnantajan pitää maksaa. Ainakin Suomessa on laitonta teettää palkatonta työtä. Jos joudun tekemään 20 tuntia ylityötä niin työnantaja maksaa 20 tunnista ylityökorvausta.

        Työntekijöiden ei pidä ikinä tehdä minuuttiakaan palkatonta työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun yrityksen toimitusjohtaja sanoo virallisesti jonkin aikataulun tuotteelle niin se on lupaus."
        Täytyy olla erittäin yksinkertainen ihminen jos ei ymmärrä kuulemaansa tai lukemaansa.
        Jos sun kaveri sanoo että yrittää saada tuotua sulle viinapullon tänään klo 16 mennessä niin sekö on sulle lupaus, jos ei tuo, niin on valehtelija?
        Melkein kaikissa yrityksissä suomessakin tuotekehityksen insinöörit eivät saa ylityökorvauksia mutta silti projektien aikataulut ovat niiden insinöörien vastuulla. Eli käytännössä tekevät ylityötä ihan hitokseen. Että ei tuollainen käytäntö mitään ihmeellistä ole edes suomessa.
        Mutta juoppo duunari on juoppo duunari kuten ajatusmaailmastasi ja lapsellisesta Teslavihastasikin voi päätellä.
        Tiedätkö erittäin osuvan sanonnan; Kateus on arvostuksen huipentuma.

        "Melkein kaikissa yrityksissä suomessakin tuotekehityksen insinöörit eivät saa ylityökorvauksia mutta silti projektien aikataulut ovat niiden insinöörien vastuulla. Eli käytännössä tekevät ylityötä ihan hitokseen. Että ei tuollainen käytäntö mitään ihmeellistä ole edes suomessa."

        Eli toisin sanoen nuo tuotekehityksen insinöörit ovat typeriä idiootteja, joten tekevät työtä palkatta vain saadakseen yrityksen mielisairaan narsistijohtajan tyytyväiseksi. Oikeasti kuitenkin ihmiset töitä saadakseen rahaa tilille ja palkatonta työtä tekee vain aivottomat idiootit.

        Jos joudun tekemään työtä 80 tuntia viikossa niin siitä pitää maksaa vähintään tuplasti siihen nähden mitä normaalista työajasta. Jos 40 tunnista tulee palkkaa 50 tonnia niin 80 tonnista pitää maksaa 100 tonnia. Mieluiten tosin vieläkin enemmän, koska itse en tekisi tuota määrää töitä edes tuosta summasta. Jos itse tekisin ylitöitä niin jokaisesta ylityötunnista pitää maksaa 2 kertaa enemmän kuin normaali tuntipalkka. Muuten en ylityötä tee.

        Jos teen ylitöitä hitoiksi niin sitten niistä ylitöistä pitää maksaa hitoiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Melkein kaikissa yrityksissä suomessakin tuotekehityksen insinöörit eivät saa ylityökorvauksia mutta silti projektien aikataulut ovat niiden insinöörien vastuulla. Eli käytännössä tekevät ylityötä ihan hitokseen. Että ei tuollainen käytäntö mitään ihmeellistä ole edes suomessa."

        Eli toisin sanoen nuo tuotekehityksen insinöörit ovat typeriä idiootteja, joten tekevät työtä palkatta vain saadakseen yrityksen mielisairaan narsistijohtajan tyytyväiseksi. Oikeasti kuitenkin ihmiset töitä saadakseen rahaa tilille ja palkatonta työtä tekee vain aivottomat idiootit.

        Jos joudun tekemään työtä 80 tuntia viikossa niin siitä pitää maksaa vähintään tuplasti siihen nähden mitä normaalista työajasta. Jos 40 tunnista tulee palkkaa 50 tonnia niin 80 tonnista pitää maksaa 100 tonnia. Mieluiten tosin vieläkin enemmän, koska itse en tekisi tuota määrää töitä edes tuosta summasta. Jos itse tekisin ylitöitä niin jokaisesta ylityötunnista pitää maksaa 2 kertaa enemmän kuin normaali tuntipalkka. Muuten en ylityötä tee.

        Jos teen ylitöitä hitoiksi niin sitten niistä ylitöistä pitää maksaa hitoiksi.

        Lisään... Ja lain mukaan edelleenkin palkattoman työn tekeminen on laitonta. Jos tuotekehityksen insinöörit tekevät ylityötä työnantajan takia niin heidän pitää saada ylityökorvausta. Paskat yrityksen typerästä rääkymisestä.

        Työntekijöiden ei ikinä pidä tehdä minuuttiakaan töitä työnantajalle. Jos työnantaja kuvittelee tuota niin vaihtakaa yritystä heti. Työnantajahan on vain vaihtokelpoinen tuote siinä missä T-paitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Ja lain mukaan edelleenkin palkattoman työn tekeminen on laitonta. Jos tuotekehityksen insinöörit tekevät ylityötä työnantajan takia niin heidän pitää saada ylityökorvausta. Paskat yrityksen typerästä rääkymisestä.

        Työntekijöiden ei ikinä pidä tehdä minuuttiakaan töitä työnantajalle. Jos työnantaja kuvittelee tuota niin vaihtakaa yritystä heti. Työnantajahan on vain vaihtokelpoinen tuote siinä missä T-paitakin.

        Anteeksi, siis minuuttiakaan palkatonta työtä. Jos palkkaero tule niin sinä aikana ei työssä, joten silloin mennään kotiin. Jollain deadlineilla tai vastaavilla ei ole väliä. Jokaisesta tunnista pitää saada rahaa tilille ja se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun yrityksen toimitusjohtaja sanoo virallisesti jonkin aikataulun tuotteelle niin se on lupaus."
        Täytyy olla erittäin yksinkertainen ihminen jos ei ymmärrä kuulemaansa tai lukemaansa.
        Jos sun kaveri sanoo että yrittää saada tuotua sulle viinapullon tänään klo 16 mennessä niin sekö on sulle lupaus, jos ei tuo, niin on valehtelija?
        Melkein kaikissa yrityksissä suomessakin tuotekehityksen insinöörit eivät saa ylityökorvauksia mutta silti projektien aikataulut ovat niiden insinöörien vastuulla. Eli käytännössä tekevät ylityötä ihan hitokseen. Että ei tuollainen käytäntö mitään ihmeellistä ole edes suomessa.
        Mutta juoppo duunari on juoppo duunari kuten ajatusmaailmastasi ja lapsellisesta Teslavihastasikin voi päätellä.
        Tiedätkö erittäin osuvan sanonnan; Kateus on arvostuksen huipentuma.

        Ja joissain paikoissa, jos joutuu tekemään ylitöitä paljon niin nuo ylityöt muutetaan lomiksi. Jos tekee 40 tuntia ylimääräistä työtä projektin niin saa viikon ylimääräisen loman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun yrityksen toimitusjohtaja sanoo virallisesti jonkin aikataulun tuotteelle niin se on lupaus."
        Täytyy olla erittäin yksinkertainen ihminen jos ei ymmärrä kuulemaansa tai lukemaansa.
        Jos sun kaveri sanoo että yrittää saada tuotua sulle viinapullon tänään klo 16 mennessä niin sekö on sulle lupaus, jos ei tuo, niin on valehtelija?
        Melkein kaikissa yrityksissä suomessakin tuotekehityksen insinöörit eivät saa ylityökorvauksia mutta silti projektien aikataulut ovat niiden insinöörien vastuulla. Eli käytännössä tekevät ylityötä ihan hitokseen. Että ei tuollainen käytäntö mitään ihmeellistä ole edes suomessa.
        Mutta juoppo duunari on juoppo duunari kuten ajatusmaailmastasi ja lapsellisesta Teslavihastasikin voi päätellä.
        Tiedätkö erittäin osuvan sanonnan; Kateus on arvostuksen huipentuma.

        Onko mitään järkeä kadehtia idiootteja, jotka tappavat itsensä palkattomilla ylitöillä? Itse mieluiten puolitan palkan kuin menetän aikaani. Aika on tärkeämpää kuin raha.


    • Anonyymi

      Esimerkiksi Facebook-ryhmässä Sähköautot-Nyt! on jatkuvasti vääristelty ja vähätelty tietoja teslan autopilotin aiheuttamista onnettomuuksista.
      Elon Muskin sana on ollut absoluuttinen totuus vaikka nyt ne ovat paljastuneetkin valheiksi.
      Ihmishenki on ollut halpaa Muskin ja häntä seuraavien uskonlahkolaisten käsittelyssä.

    • Anonyymi

      Näyttäkää minulle uutinen jossa kerrotaan että Teslan ajoavustin on aiheuttanut onnettomuuden. Ei taida löytyä!!

      Tervetuloa Sähköautot-Nyt! facebook-ryhmään jossa kerrotaan asiasta totuus!!

      • Anonyymi

        Hyvä kommentti. Täällä öyhkäävät vain ne kateelliset joilla ei ole varaa Teslaan.


    • Anonyymi

      Sehän on myös korjaus ja hinaustilastojen kärjessä..

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuonkin kolarin (kuten kaikki muutkin autopilot kolarit) aiheutti kuljettaja joka ei ollut ajan tasalla, ei autopilot.
        Koska Teslan autopilot on 2 - luokan ajoavustin jota käytettäessä kuljettaja on AINA VASTUUSSA!
        4- luokan ajo - avustimella oleva auto ottaa aina vastuun. Niitä ei toistaiseksi ole, ja suomen kaltaisiin talvioloihin tuskin koskaan tulee.


    • Anonyymi

      Teslahan on muutenkin täysi paska.

    • Anonyymi

      Ratissa uudet sähkökuljettajat kohtaavat yhdistelmän, joka voi yllättää liukkaalla tiellä. Ensimmäinen seikka on sähkömoottorin tehokkuus.

      ”Se voima tulee niin nopeasti, varsinkin jos ei ole ikinä kokenut sellaista. Siihen pitää totutella”, sanoo BMW:n ajovalmentaja Jarkko Miettinen.

      Tottumaton kuski voi mennä jo hurjaa vauhtia ennen kuin on tajunnut asiaa. Autot ovat akkujen takia tavallista painavampia, mutta ripeä kiihdytys luo illuusion kevyestä menopelistä.

      • Anonyymi

        4- vuoden Tesla model 3 performancella ajaneena tiedän, että tuo ei ole totta ainakaan Teslan puikoissa. Voima tulee heti, mutta luiston/sutimisen esto reagoi yhtä nopeasti. Olen testannut jäisessä liikenneympyrässä polkaista "kaasupolkimen" lattiaan, tulos oli pieni sivuttainen nykäys takapäässä, muuten auto meni täysin vakaasti ilman pyydettyä voimaa.
        Autossani saa myös tuon toiminnon pienemmälle, mutta sitten pitää olla tarkkana.


    • Anonyymi

      Autopilotin syyttäminen on uusi vakiotapa yrittää luikerrella irti ajajan vastuusta kun vastoin kaikkia ohjeita on pelailtu tai otettu nokosia.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuokin ongelma on korjattu jo aikapäiviä sitten etäpäivityksellä.
        Joten voit lopettaa tuonkin esiin tuomisen.


    • Anonyymi

      ÄLÄ RUOKI RYS. . .SÄN TROLLITEHDASTA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! !

      • Anonyymi

        Mahtavaa!


    • Anonyymi

      Teslan osake syöksyy! Valehtelulla on hintansa.

      • Anonyymi

        Oikeasti Teslan osake on noussut lähes 100% noin 2 kuukaudessa. Joten vaikka Teslan osake on tänään laskussa niin Teslan osakkeen arvo on silti paljon korkeammalla kuin vuodenvaihteessa.


    • Anonyymi

      Voi JeesusKristus armahda kuluttajia!!🤪

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Teslan autopilotti on 2-luokan ajoavustin joka edellyttää kuskin tarkkaavaisuutta joka tilanteessa, eli auton kuljettaja aiheutti tuonkin tapahtuman, ja on siihen yksin syyllinen.
        Tuolla videolla näkee, ettei kuljettaja reagoinut mitenkään tapahtumaan, eli painanut kaasua kun huomaa auton sekoilun. Todennäköisesti painoi jarrua vain lisää.
        Tuo paikka on ajettu / simuloitu Teslalla useasti onnettomuuden jälkeen ja vastaavaa ei ole saatu esiintymään.
        https://www.ktvu.com/news/tesla-full-self-driving-system-put-to-the-test-after-bay-bridge-crash


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuossakin tapauksessa on todettu, että kuski painaa voimapoljinta. Teslassa on kolminkertainen anturointi kaasupolkimelle, eli kaikkien antureiden täytyy toimia samoin, muuten ei tule voimaa, myös jarrupolkimen vähäinenkin painaminen kumoaa voimapolkimen toiminnan.


    • Anonyymi

      Tesla on huono auto.

    • Anonyymi

      Näissä Teslan ongelmissa on ollut vuosikausia ollut ratkaisuma aina "softan päivitys". Ihmishenkiä on menetetty mutta aina vaan kommentoidaan että päivitys hoitaa ongelman. Herätetäänkö myös nämä Elon Muskin kokeessa kuolleet päivittämällä?

      • Anonyymi

        Autopilotin onnettomuudet nostetaan tikun nokkaan, mutta autopilotin onnistumisista ei puhuta. Kuinkahan paljon ihmishenkiä autopilot on säästänyt, sitä ei tietenkään kukaan tiedä, mutta onnettomuuksia yleensä Teslan autopilotilla tapahtuu huomattavasti vähemmän kuin ilman autopilottia.
        Olisihan se tietysti hienoa että keksittäisiin joku systeemi, millä liikenneonnettomuudet saataisiin täysin pois, mutta onnistutaanko siinä koskaan?
        Teslavihaajat tietenkin Teslalta sellaista vaatii.
        https://electrek.co/2023/01/10/tesla-restarts-autopilot-safety-reports-claims-improvements/


      • Anonyymi

        Elon Mengele.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mitä väliä? Pääasia ettei Teslan omistajalle käy mitenkään. Nämä kuolleet ovat kuitenkin olleet Teslan vastustajia joiden kuuluukin kuolla.


    • Anonyymi

      Ihan hirveitä nuo Teslat!!

    • Anonyymi

      Tesla on hirveä romu.

    • Anonyymi

      Miesvauva Elon Musk on Teslan toimitusjohtaja.

    • Anonyymi

      Tesla on ihan järkyttävän huono.

    • Anonyymi

      hirveää!!

    • Anonyymi

      Niin se vaan on.

    • Anonyymi

      Kauhea auto tuo Tesla!!

    • Anonyymi

      Tesla tosiaan on onnettomuustilastojen kärjessä ja muutenkin laadullisesti täysin ala-arvoinen.

    • Anonyymi

      Tesla on maailman huonoin auto.

    • Anonyymi

      Tesla on täyttä kuraa.

    • Anonyymi

      Sellainen romu se Tesla on.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      139
      8451
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1383
    3. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1155
    4. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      59
      1136
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1047
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      137
      970
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      775
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      768
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      751
    10. Tuli surullinen olo.

      Olit muuttunut niin paljon etten meinannut tunnistaa. Miksi rupsahdit? 😞 m-n
      Ikävä
      40
      664
    Aihe