Nk. leeviläisistä

oikeata kristillisyyttä

Esikoisten alkuperäiseen laumaan kuuluvat ne jotka saarnaavat synnin synniksi. Tämä tietenkin
on maailmalle kauhistus ja pahennus, sillä maailma vastustaa alkuperäisiä esikoilaestadio-
laisia kokouksia.

22

2319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uliza

      He saarnaavat mitä saarnaavat.

      Jumala itse on kymmenessä käskyssään saarnannut synnin synniksi, eikä hän tarvitse leevilaisten mielikuvitusta siihen avuksi.

      Leeviläiset julistavat muut syntisiksi ja itsensä he julistavat omien tekojensa kautta vanhurskaiksi.

      Heille ei siis synnteistä raskain, tuo haisevan ja mätänevän oman vanhurskauden rakentaminen ole syntiä ollenkaan.

      Ei heille ole Kristuksen verellä vapaiksi lunastetujen Jumalan lasten tuomitseminekaan syntiä. Rakkaudettomuus ja eriseuran rakentaminen ei ole heille myöskään syntiä.

      Mutta kärsiköön nahoissaan kun sitä haluavat!

      Synneistään kristuksen sovitustyön kautta vapautetut kristityt iloitsevat ja ylistävät Jumalaa kokonaisella pelastetun ilolla.

      Kiitos Jeesus, hallelujaa Jeesus Kristus Vapahtajani, sinä Herrani ja Kuninkaani Jeesus.

      Sinun nimesi ja veresi kautta me Jumalan lapset olemme synneistämme vapaiksi tehdyt. Ja myöskin kaikista oman vanhurskauden waarimuksista olenne täysin vapaita, kuin taivaan linnut. Jumalan lahja se on.

      Kiitos ja ylistys sinulle Isä, Pyhä Kolmiyhteinen Jumala Isä Poika ja Pyhä Henki. Jeesuksen nimessä, aamen!

      • ttt

        Raamatun mukaan. Pankaa pois pahuus, pilkka, ilkeät sanat teidän suustanne ja astukaa vilpittömät askeleet jaloillannne, senjälkeen tulkaa neuvomaan näissä uskonasioissa kun on edellä oleva asia kohdaltasi totta, oletko sitten kuka hyvänsä.


      • jorkkamainio

        Miten tuo mainitsemasi kohta sitten on itselläsi totta? Miten olet nuo kaikki laittanut pois ja astunut vilpittömät askeleet?


      • jorkkamainio
        ttt kirjoitti:

        Raamatun mukaan. Pankaa pois pahuus, pilkka, ilkeät sanat teidän suustanne ja astukaa vilpittömät askeleet jaloillannne, senjälkeen tulkaa neuvomaan näissä uskonasioissa kun on edellä oleva asia kohdaltasi totta, oletko sitten kuka hyvänsä.

        Miten sitten olet itse laittanut nuo kaikki pois ja ottanut vilpittömät askeleet jaloillasi? Miten tuo kohta on siis itselläsi totta?


      • Uliza
        jorkkamainio kirjoitti:

        Miten sitten olet itse laittanut nuo kaikki pois ja ottanut vilpittömät askeleet jaloillasi? Miten tuo kohta on siis itselläsi totta?

        Omalla vanhurskaudella on turha kenekään kerskua, ne ovat vain saastainen vaate.
        Olemme sen myös tällä sivulla havainneet.

        Me jotka olemme Jeesuksessa Kristuksessa, me olemme aina täydellisesti vanhurskaat tulipa lähtö milloin hyvänsä. Ja askeleet ovat vilpittömät, kopska Kristus ei voi tehdä syntiä koskaan. Meidän hengessämme ei ole vilppiä silloin, kun sen hallitsija on YKSIN Jeesus Kristus.


      • sinivuokko

        hyvä julistaja käskyn sanat jotka kuuluvat kaiketi kristityillekin??
        Älä sano VÄÄRÄÄ todistusta lähimmäisestäsi!

        Sanamuotoa käskystä en tarkasti muista, mutta..
        Olen sen verran kuullut saarnaa Pyhän Hengen voimasta saarnattavan, jossa ei yhtään autuutta rakenneta tekoihin eikä tekemättömiin..

        Hedelmistä puu tutaan.


      • Uliza
        sinivuokko kirjoitti:

        hyvä julistaja käskyn sanat jotka kuuluvat kaiketi kristityillekin??
        Älä sano VÄÄRÄÄ todistusta lähimmäisestäsi!

        Sanamuotoa käskystä en tarkasti muista, mutta..
        Olen sen verran kuullut saarnaa Pyhän Hengen voimasta saarnattavan, jossa ei yhtään autuutta rakenneta tekoihin eikä tekemättömiin..

        Hedelmistä puu tutaan.

        Hedelmistään puu.

        Onko sinulla jotakin kehumista näisen leeviläisten teoista?

        Itseään täynnä räjähtämaisillaan ja lanvanhurskaudessa he elävät, luottaen omiin hyviin tekoihinsa. Täysin turhaa on muuta väittää. He eivät tiedä mitä tarkoittaa uskonvanhurskaus!


      • Tiäzä

        Uliza! Näin se on!


    • Debora

      Tästä näyttää tulevan sellainen eipäs-juupas-keskustelu, jossa vain solvataan toista osapuolta. Sellainen ei ole rakentavaa:(

      Jos halutaan keskustella n.s. leeviläisistä rakentavasti, suosittelen seuraavaa mallia:

      a) esitetään jokin väite aiheesta ja

      b) PERUSTELLAAN se huolellisesti ja

      c) yhtä huolellisesti VÄLTETÄÄN kaikkia sellaisia sanoja ja sanontoja, joita voisi käsittää solvauksiksi tai herjauksiksi.

      d) Sekä kirjoitetaan KUNNIOITTAVASTI TOISEN MIELIPITEISTÄ, VAIKKA OLISIKIN ERI MIELTÄ ASIOISTA.

      terv sheriffi

      • Eliza

        Tuon esille erään hyvän asian leeviläisistä. Syntymäpäivien ja äitienpäivän viettokiellot.

        Olen nyt kohdannut ylirasittuneita ei-lestadiolaisia wanhuksia eri tahoilla. Yhteistä heille on ollut valtava väsymystila äitienpäivän johdosta.

        Tilastollisesti on havaittavissa vanhusten kuolemien ajoittuvan merkkipäivien jälkeiseen aikaan enemmän kuin keskimääräinen kuolleisuus edellyttää.


      • Antaa olla pilkkaaminen
        Eliza kirjoitti:

        Tuon esille erään hyvän asian leeviläisistä. Syntymäpäivien ja äitienpäivän viettokiellot.

        Olen nyt kohdannut ylirasittuneita ei-lestadiolaisia wanhuksia eri tahoilla. Yhteistä heille on ollut valtava väsymystila äitienpäivän johdosta.

        Tilastollisesti on havaittavissa vanhusten kuolemien ajoittuvan merkkipäivien jälkeiseen aikaan enemmän kuin keskimääräinen kuolleisuus edellyttää.

        Onkohan Elizan iva enää sopivaa?
        Siinä on hiukan ns. astian makua, kun sama nimimerkki pönkittää muuten aivan samanlaista
        uskonnolista hörhöilyä toisessa yhteisössä. Olen näitä tekstejä jonkunverran lukenut.

        Se on todella säälittävää, monelle opin puhtaus kiinni siitä, riippuuko kiinni liikkeen Lapissa olevassa "alkuperäisessä" johtajistossa ja heidän rigoristisessa opetuksessaan. Kriteeri ei ole raamatullien opetus. Se määrää seurakuntaopin rajat. Ei se liene vanhoillisilla sen kummempaa, he vain veivät hallituksensa Ouluun.

        Leeviläisethän lähtivät alunperin siksi, että Laestadiuksen saarnoista siivottiin törkeimmät ruokottomuudet, "perse" yms. pois.
        Monille leeviläisille ja heitä ymmärtäville on sellaisten sanojen kuin "perse", "huora", "paska", "pirunpaska" runsas käyttö kaikkein korkeinta evankeliumia.

        Minkä sille voi, jos ihminen mieltyy tällaiseen.
        Se on selvää inhimillisyyttä, jonkunlaista radikalismia ja luokkavihaa hengellisessä muodossa. Siinä on protestia jotain vastaan, katkeruutta ja suoranaista kaunaa "maailmaa".
        Maailmassa se kanavoitui jyrkäksi vasemmistolaisuudeksi tosiasioista välittämättä, toisilla taas tällaiseksi "nyrkki taskussa" kulkevaksi hengellisyydeksi, jossa kaikki oman yhteisön ulkopuolella on vihattavaa, torjuttavaa, halveksittavaa - koska siihen ei saa eikä voi samaistua.
        Jumalan lapsena olemisesta, Herraan turvaamisesta, Hyvän Paimenen johdatuksessa kulkemisesta - siitä he eivät koskaan saa maistaa mitään. He ovat kuin katkeria partisaaneja, aina pelossa, piilossa ja vihassa syntiä ja maailmaa vastaan. Sen kokoa ja määrää he huolella laskevat, unohtaen, että Kristus on lyövä vihollisensa ja sotiva heidänkin puolestaan. Todellisesta armosta ja uskosta ei saarnata juuri ollenkaan.
        Niin he ostavat esiliinakankaitaan, miehet lippalakkejaan. Tällaiseen se inhimillisyys vie.
        Näin minä sen sosiologin silmin näen.


      • poisnukkuneen omainen
        Eliza kirjoitti:

        Tuon esille erään hyvän asian leeviläisistä. Syntymäpäivien ja äitienpäivän viettokiellot.

        Olen nyt kohdannut ylirasittuneita ei-lestadiolaisia wanhuksia eri tahoilla. Yhteistä heille on ollut valtava väsymystila äitienpäivän johdosta.

        Tilastollisesti on havaittavissa vanhusten kuolemien ajoittuvan merkkipäivien jälkeiseen aikaan enemmän kuin keskimääräinen kuolleisuus edellyttää.

        Otit esiin mielenkiintoisen asian. Tilastollisesti on havaittavissa vanhusten kuoleminen ajoittuvan merkkipäivien jälkeiseen aikaan...

        Olen itsekin tehnyt tälläisia havaintoja. Tiedän joitakin vanhuksia, korkeassa iässä olevia, jotka ovat kohta syntymäpäivien jälkeen lähteneet tästä ajasta.

        Myös oma isäni nukkui pois tälläisen yhteisen juhlan jälkeen, tosin se ei ollut synttärit.
        Joka tapauksessa itse ajattelen näitä juhlia hyvin valoisasti ja vanhuksen kannalta positiivisesti merkittäväksi. Oman isäni osalta ajattelen, että hän jaksoi sinnitellä juhliin asti ja mikä tärkeää hänen kannaltaan: hän sai koota juhliin rakkaat läheiset, sai nähdä, että elämä jatkuu vahvasti lapsissa ja uudessa sukupolvessa ja mikä tärkeintä, sai hyvästellä läheisensä tavallaan "salaa".
        Hän tiesi lähtönsä olevan lähellä, me emme sitä tienneet. Tästä juhlasta meni viisi päivää ja hän nukkui pois.

        Mitä tulee äitienpäivään, tiedän paljon äitejä ja itsekin olen sellainen, joille äitienpäivä on ilojuhla.

        Tässä tulemme jälleen siihen asiaan, että jos joku asia ei sovi minulle, ei minulla ole oikeutta tehdä siitä syntiä.


      • Jo vain
        Antaa olla pilkkaaminen kirjoitti:

        Onkohan Elizan iva enää sopivaa?
        Siinä on hiukan ns. astian makua, kun sama nimimerkki pönkittää muuten aivan samanlaista
        uskonnolista hörhöilyä toisessa yhteisössä. Olen näitä tekstejä jonkunverran lukenut.

        Se on todella säälittävää, monelle opin puhtaus kiinni siitä, riippuuko kiinni liikkeen Lapissa olevassa "alkuperäisessä" johtajistossa ja heidän rigoristisessa opetuksessaan. Kriteeri ei ole raamatullien opetus. Se määrää seurakuntaopin rajat. Ei se liene vanhoillisilla sen kummempaa, he vain veivät hallituksensa Ouluun.

        Leeviläisethän lähtivät alunperin siksi, että Laestadiuksen saarnoista siivottiin törkeimmät ruokottomuudet, "perse" yms. pois.
        Monille leeviläisille ja heitä ymmärtäville on sellaisten sanojen kuin "perse", "huora", "paska", "pirunpaska" runsas käyttö kaikkein korkeinta evankeliumia.

        Minkä sille voi, jos ihminen mieltyy tällaiseen.
        Se on selvää inhimillisyyttä, jonkunlaista radikalismia ja luokkavihaa hengellisessä muodossa. Siinä on protestia jotain vastaan, katkeruutta ja suoranaista kaunaa "maailmaa".
        Maailmassa se kanavoitui jyrkäksi vasemmistolaisuudeksi tosiasioista välittämättä, toisilla taas tällaiseksi "nyrkki taskussa" kulkevaksi hengellisyydeksi, jossa kaikki oman yhteisön ulkopuolella on vihattavaa, torjuttavaa, halveksittavaa - koska siihen ei saa eikä voi samaistua.
        Jumalan lapsena olemisesta, Herraan turvaamisesta, Hyvän Paimenen johdatuksessa kulkemisesta - siitä he eivät koskaan saa maistaa mitään. He ovat kuin katkeria partisaaneja, aina pelossa, piilossa ja vihassa syntiä ja maailmaa vastaan. Sen kokoa ja määrää he huolella laskevat, unohtaen, että Kristus on lyövä vihollisensa ja sotiva heidänkin puolestaan. Todellisesta armosta ja uskosta ei saarnata juuri ollenkaan.
        Niin he ostavat esiliinakankaitaan, miehet lippalakkejaan. Tällaiseen se inhimillisyys vie.
        Näin minä sen sosiologin silmin näen.

        Tuolta se näyttää "ei sosioliginkin" silmin.


      • Juliaana
        poisnukkuneen omainen kirjoitti:

        Otit esiin mielenkiintoisen asian. Tilastollisesti on havaittavissa vanhusten kuoleminen ajoittuvan merkkipäivien jälkeiseen aikaan...

        Olen itsekin tehnyt tälläisia havaintoja. Tiedän joitakin vanhuksia, korkeassa iässä olevia, jotka ovat kohta syntymäpäivien jälkeen lähteneet tästä ajasta.

        Myös oma isäni nukkui pois tälläisen yhteisen juhlan jälkeen, tosin se ei ollut synttärit.
        Joka tapauksessa itse ajattelen näitä juhlia hyvin valoisasti ja vanhuksen kannalta positiivisesti merkittäväksi. Oman isäni osalta ajattelen, että hän jaksoi sinnitellä juhliin asti ja mikä tärkeää hänen kannaltaan: hän sai koota juhliin rakkaat läheiset, sai nähdä, että elämä jatkuu vahvasti lapsissa ja uudessa sukupolvessa ja mikä tärkeintä, sai hyvästellä läheisensä tavallaan "salaa".
        Hän tiesi lähtönsä olevan lähellä, me emme sitä tienneet. Tästä juhlasta meni viisi päivää ja hän nukkui pois.

        Mitä tulee äitienpäivään, tiedän paljon äitejä ja itsekin olen sellainen, joille äitienpäivä on ilojuhla.

        Tässä tulemme jälleen siihen asiaan, että jos joku asia ei sovi minulle, ei minulla ole oikeutta tehdä siitä syntiä.

        Tuo syntymäpäivän jälkeen kuoleminen on tilastollisesti todettu ilmiö myös ei-vl:llä, koskee siis kaikki vanhuksia. Sama juttu on mm. keväällä.
        Miksi muuten äitienpäivä leeviläisillä olisi jotenkin erityisen rasittava?


      • Nextboi

        Yhden positiivisen puolen minäkin tuon, he käyttävät vanhat puvut oikein ja hyvin tarkkaan loppuun. Ei kuljeta tämän viimeisen maailmanmuodin jälkeen, niin vaimot kuin miehetkin. Tietysti tarkkana olija huomaa että nuo puvut ovat oolleet joskus kymmeniä vuosia sitten tietenkin juuri sitä sen ajan viimeisintä muotia.


      • Miriam
        Nextboi kirjoitti:

        Yhden positiivisen puolen minäkin tuon, he käyttävät vanhat puvut oikein ja hyvin tarkkaan loppuun. Ei kuljeta tämän viimeisen maailmanmuodin jälkeen, niin vaimot kuin miehetkin. Tietysti tarkkana olija huomaa että nuo puvut ovat oolleet joskus kymmeniä vuosia sitten tietenkin juuri sitä sen ajan viimeisintä muotia.

        Tietääkseni he shoppailevat siinä missä muutkin, ostavat vain yksinkertaisia ja säädyllisiä vaatteita!


      • Itsekin tunnen...
        Miriam kirjoitti:

        Tietääkseni he shoppailevat siinä missä muutkin, ostavat vain yksinkertaisia ja säädyllisiä vaatteita!

        Ihan totta! He shoppailevat kuten muutkin, ja pitävät että se on ihan hauskaakin, ainakin osa porukasta. Lähes kaikki jotka minä tunnen, ovat siistiä porukkaa, vaikka heillä onkin tietyt "säännöt". Älkää turhaan heitä haukkuko! Tunnen monta leeviläistä, itse sellainen olematta!


      • Ryömijä
        Antaa olla pilkkaaminen kirjoitti:

        Onkohan Elizan iva enää sopivaa?
        Siinä on hiukan ns. astian makua, kun sama nimimerkki pönkittää muuten aivan samanlaista
        uskonnolista hörhöilyä toisessa yhteisössä. Olen näitä tekstejä jonkunverran lukenut.

        Se on todella säälittävää, monelle opin puhtaus kiinni siitä, riippuuko kiinni liikkeen Lapissa olevassa "alkuperäisessä" johtajistossa ja heidän rigoristisessa opetuksessaan. Kriteeri ei ole raamatullien opetus. Se määrää seurakuntaopin rajat. Ei se liene vanhoillisilla sen kummempaa, he vain veivät hallituksensa Ouluun.

        Leeviläisethän lähtivät alunperin siksi, että Laestadiuksen saarnoista siivottiin törkeimmät ruokottomuudet, "perse" yms. pois.
        Monille leeviläisille ja heitä ymmärtäville on sellaisten sanojen kuin "perse", "huora", "paska", "pirunpaska" runsas käyttö kaikkein korkeinta evankeliumia.

        Minkä sille voi, jos ihminen mieltyy tällaiseen.
        Se on selvää inhimillisyyttä, jonkunlaista radikalismia ja luokkavihaa hengellisessä muodossa. Siinä on protestia jotain vastaan, katkeruutta ja suoranaista kaunaa "maailmaa".
        Maailmassa se kanavoitui jyrkäksi vasemmistolaisuudeksi tosiasioista välittämättä, toisilla taas tällaiseksi "nyrkki taskussa" kulkevaksi hengellisyydeksi, jossa kaikki oman yhteisön ulkopuolella on vihattavaa, torjuttavaa, halveksittavaa - koska siihen ei saa eikä voi samaistua.
        Jumalan lapsena olemisesta, Herraan turvaamisesta, Hyvän Paimenen johdatuksessa kulkemisesta - siitä he eivät koskaan saa maistaa mitään. He ovat kuin katkeria partisaaneja, aina pelossa, piilossa ja vihassa syntiä ja maailmaa vastaan. Sen kokoa ja määrää he huolella laskevat, unohtaen, että Kristus on lyövä vihollisensa ja sotiva heidänkin puolestaan. Todellisesta armosta ja uskosta ei saarnata juuri ollenkaan.
        Niin he ostavat esiliinakankaitaan, miehet lippalakkejaan. Tällaiseen se inhimillisyys vie.
        Näin minä sen sosiologin silmin näen.

        Kuulehan ystäväni! Oletko ollut heidän seuroissa joskus? Tiedätkö mitä siellä saarnataan... ei riitä kuulopuheet, sillä ne vääristyvät AINA!

        Ensinnäkin, pelkät perse, huora ja paska eivät riitä alkuunkaan siihen mitä Boreman jätti pois saarnoista. Ei todellakaan. Sieltä jäi monta sivua, monen monta, kokonaisia asioita, eikä vain sana sieltä täältä. Voiko siis sellaista enää kutsua Laestadiuksen saarnaksi? Kerrohan rehellisesti!

        Kirjoitit:
        "Jumalan lapsena olemisesta, Herraan turvaamisesta, Hyvän Paimenen johdatuksessa kulkemisesta - siitä he eivät koskaan saa maistaa mitään. He ovat kuin katkeria partisaaneja, aina pelossa, piilossa ja vihassa syntiä ja maailmaa vastaan. Sen kokoa ja määrää he huolella laskevat, unohtaen, että Kristus on lyövä vihollisensa ja sotiva heidänkin puolestaan. Todellisesta armosta ja uskosta ei saarnata juuri ollenkaan."

        Höpötystä vain! Ei pidä paikkansa! Aivan päinvastoin se on! Todellisesta armosta ja uskosta juuri saarnataankin. Parannussaarnaa ja syntienanteeksiantamusta, evankeliumia, armoa! Juuri sitä! Tulehan kuuntelemaan ystävämme! Ei kannata väittää tuollaista, kun ei tiedä... eikä kannata uskoa kaikkia juttuja totena heti! Sen saapi kokea ja huomata, kun täällä taivaltaa muutaman kymmenen vuoden.

        Jumalan siunausta kaikille ja Jeesuksen läsnäoloa! Avatkaa silmät näkemään ja korvat kuuleemaan!


      • Eliza
        Juliaana kirjoitti:

        Tuo syntymäpäivän jälkeen kuoleminen on tilastollisesti todettu ilmiö myös ei-vl:llä, koskee siis kaikki vanhuksia. Sama juttu on mm. keväällä.
        Miksi muuten äitienpäivä leeviläisillä olisi jotenkin erityisen rasittava?

        "Miksi muuten äitienpäivä leeviläisillä olisi jotenkin erityisen rasittava?"

        Miten sait kirjoituksestani sellaisen vaikutelman, että päädyit kysymään tuollaista ?


      • ulkopuolelta
        Antaa olla pilkkaaminen kirjoitti:

        Onkohan Elizan iva enää sopivaa?
        Siinä on hiukan ns. astian makua, kun sama nimimerkki pönkittää muuten aivan samanlaista
        uskonnolista hörhöilyä toisessa yhteisössä. Olen näitä tekstejä jonkunverran lukenut.

        Se on todella säälittävää, monelle opin puhtaus kiinni siitä, riippuuko kiinni liikkeen Lapissa olevassa "alkuperäisessä" johtajistossa ja heidän rigoristisessa opetuksessaan. Kriteeri ei ole raamatullien opetus. Se määrää seurakuntaopin rajat. Ei se liene vanhoillisilla sen kummempaa, he vain veivät hallituksensa Ouluun.

        Leeviläisethän lähtivät alunperin siksi, että Laestadiuksen saarnoista siivottiin törkeimmät ruokottomuudet, "perse" yms. pois.
        Monille leeviläisille ja heitä ymmärtäville on sellaisten sanojen kuin "perse", "huora", "paska", "pirunpaska" runsas käyttö kaikkein korkeinta evankeliumia.

        Minkä sille voi, jos ihminen mieltyy tällaiseen.
        Se on selvää inhimillisyyttä, jonkunlaista radikalismia ja luokkavihaa hengellisessä muodossa. Siinä on protestia jotain vastaan, katkeruutta ja suoranaista kaunaa "maailmaa".
        Maailmassa se kanavoitui jyrkäksi vasemmistolaisuudeksi tosiasioista välittämättä, toisilla taas tällaiseksi "nyrkki taskussa" kulkevaksi hengellisyydeksi, jossa kaikki oman yhteisön ulkopuolella on vihattavaa, torjuttavaa, halveksittavaa - koska siihen ei saa eikä voi samaistua.
        Jumalan lapsena olemisesta, Herraan turvaamisesta, Hyvän Paimenen johdatuksessa kulkemisesta - siitä he eivät koskaan saa maistaa mitään. He ovat kuin katkeria partisaaneja, aina pelossa, piilossa ja vihassa syntiä ja maailmaa vastaan. Sen kokoa ja määrää he huolella laskevat, unohtaen, että Kristus on lyövä vihollisensa ja sotiva heidänkin puolestaan. Todellisesta armosta ja uskosta ei saarnata juuri ollenkaan.
        Niin he ostavat esiliinakankaitaan, miehet lippalakkejaan. Tällaiseen se inhimillisyys vie.
        Näin minä sen sosiologin silmin näen.

        ...onko tosissaan näkemyksenne, että noista asioista, joista mainitsit, saarnaaminen väärää tai halveksuttavaa.
        Minusta kun katukuva näyttää vaan...

        Ihan kysyn, liian vähän raamattua tutkineena, että löytyykö sellaista mainintaa raamatusta, jotenkin esim. mainita Jaakobin huoneelle heidän syntinsä? Voin muistaa ihan väärin, ja voi olla kuulopuheesta. Vastatkaa!


      • ulkopuolelta kirjoitti:

        ...onko tosissaan näkemyksenne, että noista asioista, joista mainitsit, saarnaaminen väärää tai halveksuttavaa.
        Minusta kun katukuva näyttää vaan...

        Ihan kysyn, liian vähän raamattua tutkineena, että löytyykö sellaista mainintaa raamatusta, jotenkin esim. mainita Jaakobin huoneelle heidän syntinsä? Voin muistaa ihan väärin, ja voi olla kuulopuheesta. Vastatkaa!

        Kuitenkin kiinnittäisin huomiota siihen, että Jaakobin huone on ne ihmiset, jotka ovat seurakunnassa ja siellä kuulolla.

        Maailman syntien ruoskiminen ei siis ole Jaakobin huoneen syntien ilmoittamista. Ei filistealaisten epäjumalanpalvelus ollut Jaakobin huoneen synti.


      • jo...
        Eliza kirjoitti:

        Tuon esille erään hyvän asian leeviläisistä. Syntymäpäivien ja äitienpäivän viettokiellot.

        Olen nyt kohdannut ylirasittuneita ei-lestadiolaisia wanhuksia eri tahoilla. Yhteistä heille on ollut valtava väsymystila äitienpäivän johdosta.

        Tilastollisesti on havaittavissa vanhusten kuolemien ajoittuvan merkkipäivien jälkeiseen aikaan enemmän kuin keskimääräinen kuolleisuus edellyttää.

        jehovien linjoille...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      97
      2157
    2. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1905
    3. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      42
      1869
    4. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      32
      1745
    5. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1349
    6. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      177
      1342
    7. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      50
      1158
    8. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      90
      979
    9. Hyvää rakkaushuomenta

      Tässä tulee rakkautta päivääsi. ❤️🤍💙💚💛💜💝💞💕💓💖💗💘💟🩷🩵🫶🏼❤️‍🔥😘😍😻💌🏩
      Ikävä
      179
      918
    10. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      7
      904
    Aihe