Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miehen ero

Anonyymi-ap

Olen tapaillut eronneita >50v miehiä. Olen myös kirjoitellut heidän kanssa deittiapin välityksellä. Itselleni on välittynyt ymmärrys siitä, että ero on jättänyt isot jäljet miehiin. He tarvitsisivat keskusteluapua. Tunnelukkoja on valtavasti.

Esimerkkejä: kerrotaan omasta erosta ja aletaan itkemään. Ei hallita omaa itseään kahviteffeillä. Tutustuttaessa kerrotaan, että halutaan mahdollinen vakava jonkinmoinen parisuhde, mutta kuitenkin halutaan olla yksin. Kerrotaan avioliiton olleen aikamoista sekoilua ja sitten tulee valtava hiljaisuus.

Yleisesti näiden miesten eroista on se rapiat viisi vuotta. Mihin näitä apua tarvitsevia miehiä tulisi ohjata? Minä sinkkuna olen kyllä hieman hämmentynyt. En ole terapeutti. Haluaisin vaan tavata vapaan miehen, joka olisi käsitellyt menneen ja olisi sinut itsensä kanssa.

26

1904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eräällä miehellä on mennyt 20v erosta eikä vieläkään ole valmis sitoutumaan

      • Anonyymi

        Aika trauma hänelläkin. Hukkaan on mennyt tämänkin ihmisen elämä.


    • Anonyymi

      Naisten voimaantuminen ja muut vaihdevuosiongelmat ja niistä johtuvat erot usein iskevät päälle "yllättäen" eli äkkiarvaamatta (mitään yllättävää ongelmakentässä ei ole, muuta kuin että aihepiiri on tabu). Äkkiä tapahtuvat muutokset totuttuun elämänkulkuun voivat helposti aiheuttaa traumoja. Mikä sitten on äkkiä tapahtuva muutos, esim. se että nainen tulee nuppipuoskarilta tai tuherotohtorilta kotiin ja lausuu että: "meillä ei sitten enää ole seksiä", eli noin 2 sekuntia.

      • Anonyymi

        Voihan se olla näinkin. Nainen on kaiken syy? Paljon on sitten traumatisoituneita miehiä liikkeellä.

        On minullakin omat epäonnistumiset elämässä, mutta haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä ja antaa uudelle ihmiselle mahdollisuuden. Lesketkin ovat topuneet paremmin kuolemasta kuin eronneet. Leskiä vaan ei ole markkinoilla.


    • Anonyymi

      Vaihda pois suomalaisista miehistä. Ei näistä ole yhtään mihinkään ja ylipäänsä halua eikä munaa parantaa itsensä ja katsoa sinne peiliin ei ole. Syvimmillään eivät koe edes tarvetta siihen kun naiset nähdään passaajina. Lähde reissuun eurooppaan tai muihin pohjoismaihin niin yllätyt takuulla siitä miten varteenotettavia miehiä tapaat (puhumattakaan siitä että he jopa lähestyvät!).

      • Anonyymi

        Tätä lähestymistä kyllä kaipaan. Olen ihan kaunis nainen. Katselin facen dateingin tarjontaa. Ruotsissa on kyllä ihan tyylikkäitä miehiä ja laittoivat jopa viestiäkin. Nämä lapset vaan sitoo mun Suomeen vielä toistaiseksi.

        En tiedä, mikä Suomimiestä näin pahasti vaivaa. Osalla on elämänhallinta ihan hukassa.


      • Anonyymi

        Tiedätkö mitä reoa on sanoilla 'lähestyä' ja 'lähennellä'? Siis muistatko enää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä lähestymistä kyllä kaipaan. Olen ihan kaunis nainen. Katselin facen dateingin tarjontaa. Ruotsissa on kyllä ihan tyylikkäitä miehiä ja laittoivat jopa viestiäkin. Nämä lapset vaan sitoo mun Suomeen vielä toistaiseksi.

        En tiedä, mikä Suomimiestä näin pahasti vaivaa. Osalla on elämänhallinta ihan hukassa.

        Ai mikä Suomimiestä vaivaa. Tilastot kuitenkin kertovat, että naisia ahdistaa ja masentaa miehiä reilusti enemmän, mutta kuka nyt faktoista välittäisi, kun pääsee haukkumaan miehiä.


      • Anonyymi

        Haha. Suomiharakka lähtee eurooppaan.

        Onnea vaan Horst ja Ahmed ovat tottuneet hiukan erilaisiin naisiin. Panevat kyllä mielellään maailman helpoimpia naisia, mutta ääni kellossa muuttuu, kun nainen haluaisi mennä töihin ja lapset pitäisi laittaa hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha. Suomiharakka lähtee eurooppaan.

        Onnea vaan Horst ja Ahmed ovat tottuneet hiukan erilaisiin naisiin. Panevat kyllä mielellään maailman helpoimpia naisia, mutta ääni kellossa muuttuu, kun nainen haluaisi mennä töihin ja lapset pitäisi laittaa hoitoon.

        Eiköhän ne maailman helpoimmat naiset ole ihan niitä kolmannen maailman baarityttöjä, jotka ovat valmiita lähtemään jopa kulahtaneiden, vanhojen länsimiesten matkaan, jos vaan jostakin tulee perheelle ja suvulle elatusta. Tätä et tietenkään naurettavassa kaksinaismoralismissasi muista, koska se on helppoa naista omaan suuntaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ne maailman helpoimmat naiset ole ihan niitä kolmannen maailman baarityttöjä, jotka ovat valmiita lähtemään jopa kulahtaneiden, vanhojen länsimiesten matkaan, jos vaan jostakin tulee perheelle ja suvulle elatusta. Tätä et tietenkään naurettavassa kaksinaismoralismissasi muista, koska se on helppoa naista omaan suuntaasi.

        Ammattilaiset ja tavalliset eivät ole samassa sarjassa.

        https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/a/2013012816609511


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha. Suomiharakka lähtee eurooppaan.

        Onnea vaan Horst ja Ahmed ovat tottuneet hiukan erilaisiin naisiin. Panevat kyllä mielellään maailman helpoimpia naisia, mutta ääni kellossa muuttuu, kun nainen haluaisi mennä töihin ja lapset pitäisi laittaa hoitoon.

        Erikoista, etten ole koskaan tuohon maineeseen missään törmännyt, vaikka on tullut tuolla muualla Euroopassa asusteltua useammassa paikassa. Ei ole kohdeltu helppona, ei phuteltu helppona, ei ole edes naisten puheita tullut koskaan sellainen maine esiin. Luulisi, että edes ne naiset sitten käyttäytyisivät kummasti suomalaista naista kohtaa, jos kerta tuollainen maine on. Aino paikka, jossa on on noin kohdeltu oli Turkki ja sekin johtui siitä, että luulivat siinä kohtaa mun kuuluvat yhteen venäläiseen porukkaan. Niita venäläisiä ne todella kohtelivat helppoina. Teki oikein pahaa katsella sitä.


    • Anonyymi

      Noi ukot on just niitä joiden naiset ovat lähteneet ihan syystä paremmille vesille. Eivät ole nähdäneet parisuhteen eikä emännän eteen minkäänlaista vaivaa ja ikävöivät sitä tuttua ja turvallista laiskaa hotellielämäänsä jossa kaikki on tehty heille valmiiksi viis siitä mitä se toinen osapuoli olisi tarvinnut. Välillä ihmetyttää ihan että miten pitkään naiset oikeasti jaksaa katsella tollasia saamattomia riippakiviä.

      • Anonyymi

        Tämä oli hyvä kirjoitus. Ja tähdennän vielä, että olen mies. Jolle on ero tullut. Laiska en ole, enkä passaamista koskaan ole odottanut/tarvinnutkaan. Mutta niinkuin sanoit, emännän eteen en nähnyt tarpeeksi vaivaa. Ja ymmärrän tilanteen täysin.


      • Anonyymi

        Naulan kantaan! Horror-suhteita tunnevammaisten miesten kanssa ei kyllä enää kestä.


    • Sitten vielä arvellaan, että ei erosta ole haittaa lapsille, jos siitä on haittaa aikuisille miehillekin.

      • Anonyymi

        Mulle vanhempien ero lapsuudessa oli suuri helpotus. Näin myös useille ystäville. Onhan se jännää miten omahyväinen ajattelumaailma sullakin ja yleensä miehillä on jos erota ei mukamas voisi kun AIKUINEN mies ei sitä ole kykeneväinen käsittelemään. Oletko autistinen? Tuollaiset ihmiset eivät kuulu terveeseen parisuhteeseen vaan hoitoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulle vanhempien ero lapsuudessa oli suuri helpotus. Näin myös useille ystäville. Onhan se jännää miten omahyväinen ajattelumaailma sullakin ja yleensä miehillä on jos erota ei mukamas voisi kun AIKUINEN mies ei sitä ole kykeneväinen käsittelemään. Oletko autistinen? Tuollaiset ihmiset eivät kuulu terveeseen parisuhteeseen vaan hoitoon.

        Ai omahyväinen? Mitä omahyväistä on siinä, että miettii lasten hyvinvointia erossa?

        Oletpa sinä todella täynnä vihaa. Pitäisiköhän sinun mennä juttelemaan jollekin?

        "jos erota ei mukamas voisi kun AIKUINEN mies ei sitä ole kykeneväinen käsittelemään."
        Noinko olen sanonut? Olenko?

        " Oletko autistinen? Tuollaiset ihmiset eivät kuulu terveeseen parisuhteeseen vaan hoitoon."
        Tyypillistä shaming keskustelutapaa, missä yritetään pilkkaamalla ja häpäisemällä saada keskustelua loppumaan.


    • Anonyymi

      Naiset ovat kohdelleet heitä ensin tosi huonosti sitten löytäneet uuden miehen ja jättäneet sen vätyksen ilman selitystä. Siitä on vaikea päästä jaloilleen.
      Minulla oli sama menossa haukkui ja dominoi. Terapeuttikin vetosi, että saa olla seksittömyyttä. Mitään neuvoja terapeutti ei antanut, joka olisi korjannut välejä tai saanut vaimon ajattelemaan. Yritin olla hyvä, auttaa vaimoa kaikessa mihin vaan tarvitsi apua. Silti kylmyys oli käsin kosketeltavaa. Mitä enemmän autoin, sitä pahemmaksi se vaan meni. En ymmärrä miksi näin. Rakastin vaimoa ja halusin auttaa häntä puhtaasti ja täydestä sydämestäni. Sitten tajusin vuosien jälkeen, että mitään tunteita ei vaimolla ollut minuun vaan hän oli etsinyt toista miestä. Ei vaan tainnut parempaa löytää. Panomiehiä varmaan tapasi yllinkyllin, mutta luulen, että kukaan ei halunnut naista, jolla on monta lasta. Olen kipuillut tätä vaimon vuosien käytöstä tämän avioliiton aikana. Vaimo tajusi että alkaa repsahtaa ja alkoi nähdä minussa sen kaiken hyvän jota etsi vuosia muualta. Olen käsitellyt nyt vaimon kylmän käytöksen aiheuttaneet traumat. Mietin eroa. Tiedän, että saan tarvittaessa 10-15vuotta nuoremman vaimon jos haluan. Seksiä minulle on jokainen nainen, johon olen vähänkään tutustunut. En kaipaa seksiä naisilta. Kaipaan laatunaisen rakkautta ja seksiä, naisen jonka kanssa tehdä elämästä seikkailu eikä taistelutanner. Haluan nähdä maailmaa ja matkustaa arvoiseni naisen kanssa.

      • Anonyymi

        No sitten sinun on etsittävä se nainen ja jättää tämä vanha. Itse en innostu miehistä, jolla on paljon lapsia. En vaan jaksa sitä kuormaa..tehdä ruokaa ja olla vieraanvarainen.


      • Anonyymi

        Jotenkin lapselliselta kuulostaa käytöksesi. Et oikein ole saanut vanhaa suhdettasi kuntoon, vaikka alamäkenne on ilmeisimmin poistunut.


    • Anonyymi

      Noin siinä käy kun mies yrittää olla kiltti. Nainen oppii olemaan herra talossa ja kun sen saavuttaa niin kyllästyy ja alkaa polkemaan poljettua ja samalla huomaa muut miehet joihin vertaa omaansa. Jos mies ei tajua lähteä ajoissa niin tuo on tulos kun mies ei tiedä missä teki väärin?nimim. Karannut eronnut

    • Anonyymi

      Minulla on ihan vastaavanlaisia kokemuksia naisista. Varmasti kokemustemme kohteet selittyvät sillä, että sinä tapailet miehiä ja minä naisia. Mutta kumpia hyvänsä, ei ole kivaa treffeillä, jos toinen haukkuu exäänsä ja puhuu koko ajan entisestään, kun uutta olisi tarkoitus rakentaa.

      Ei myöskään ole kovin lupaavaa, jos toinen latelee säännöt pöytään, yleensä pyytämättä, heti kättelyssä.

      Parhaimmillaan treffit olisivat sellaiset, että molemmat olisivat kiinnostuneita toisesta ja hänen asioista ja molemmat kohteliaasti kunnioittaisivat toista, vaikka tämä olisi erilainen, mitä odotti. Sitten katsotaan, johtaako juttu mihinkään.

    • Anonyymi

      En halu enää noita miehiä tää yks just joka 20v pilannu mun elämää. Nyt se on ohi

      • Anonyymi

        Kun ei vaan pääse exästä eroon. Pitäköön sen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei vaan pääse exästä eroon. Pitäköön sen

        😂😂😂


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe