Epäonnistunut elämä

Anonyymi-ap

Työttömyyttä aina vaan ja köyhyyttä. En taida tässä elämässä töitä saada. Vittu mikä luuseri olen.

41

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No voin kokemuksesta sanoa että ihan yhtä perseaukisia luusereita ne työssäkäyvätkin ihmiset on. Se että ei kelpaa halpatöihin niin näkisin vain positiivisena asiana. Ei sieltä töistä oikeasti kovin paljoa enempää rahaa saa kuin työttömänäkään.

      • Anonyymi

        Voin antaa ihan konreettisen esimerkin tästä. Itse tienaan raskaissa ja likaisissa töissä 2200e/kk. Verojen, kulujen ja kulkemiskustannusten jälkeen käteen jää noin 1450e/kk. Eli saan hikisistä ja likaisista kokopäivätöistä 250e/kk enemmän mitä työttömänä. Sitä kannattaa miettiä että onko tässä maassa työn tekeminen kovinkaan kannattavaa. Lisänä saa jatkuvasti kuunnella johtajien kusipäistä vittuilua että miten paska työntekijä ja ihminen olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin antaa ihan konreettisen esimerkin tästä. Itse tienaan raskaissa ja likaisissa töissä 2200e/kk. Verojen, kulujen ja kulkemiskustannusten jälkeen käteen jää noin 1450e/kk. Eli saan hikisistä ja likaisista kokopäivätöistä 250e/kk enemmän mitä työttömänä. Sitä kannattaa miettiä että onko tässä maassa työn tekeminen kovinkaan kannattavaa. Lisänä saa jatkuvasti kuunnella johtajien kusipäistä vittuilua että miten paska työntekijä ja ihminen olen.

        Eläkettä kertyy merkittävästu enemmän nykyisessä työssä.


    • Anonyymi

      Voi se joskus päivä paistaa risukasaankin. Minä kärvistelin liki 35-vuotiaaksi asti ilman vakitista työtä kunnes tärppäsi. Pääsin paskimpaan mahdolliseen työpaikkaan ja siitä lähtien työtä on riittänyt kutakuinkin sopivasti. Rikastumaan ei pääse, mutta 20 vuoden jälkeen koirat ei kuse kintuille, eikä pankista vittuilla.

      • Anonyymi

        tee ee toimistovittuilija se siellä taas satuilee kuinka tärppäs.


    • Anonyymi

      siitä vaan puusuksea ladulle ja lykkimään eteenpäin. Looseriuden tunne tekee sinusta entistä heikomman. Järkeile mitkä ovat juurisyyt ettet saa töitä vaikka muut saavat ja tee tarvittavat korjausliikkeet, Hanki itsellesi vahvuuksia ja spesialiteettia joille on kysyntää työelämässä. Ja muutenkin elämässä- Kaikki mikä jäntevöittää sinua vie eteenpäin. Etenkin ne pikku asiat kuntoon.

    • Anonyymi

      Itse ainakin nautin vapaudestani. En on myynyt enkä myy itseäni perseorjaksi mistään hinnasta. Ennemmin vapaus kuin työkahle kintussa.

      • Anonyymi

        Totta. Vapauden tunnetta ei voi ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Vapauden tunnetta ei voi ostaa.

        Köyhyys ei ole vapautta. Sosiaalitukiriippuvuus on orjuutta. Joten lopeta satuilu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Vapauden tunnetta ei voi ostaa.

        Millainen ihminen voi kokea "vapautta" tilanteessa kun joutuu kuukausittain paljastamaan esim. omat tiliotteensa kelaan ja sossuun ja tilittämään säännöllisesti henkilökohtaisia asioitaan jollekin ventovieraalle virkailijalle jotta saa pitää katon päänsä päällä ja jotain syötävää.

        Jotkut työttömät eivät tiedä mitä vapaus edes tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen ihminen voi kokea "vapautta" tilanteessa kun joutuu kuukausittain paljastamaan esim. omat tiliotteensa kelaan ja sossuun ja tilittämään säännöllisesti henkilökohtaisia asioitaan jollekin ventovieraalle virkailijalle jotta saa pitää katon päänsä päällä ja jotain syötävää.

        Jotkut työttömät eivät tiedä mitä vapaus edes tarkoittaa.

        Itse olen ollut vuosia työtön. Ikinä ei ole tarvinnut tiliotteita näytellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen ihminen voi kokea "vapautta" tilanteessa kun joutuu kuukausittain paljastamaan esim. omat tiliotteensa kelaan ja sossuun ja tilittämään säännöllisesti henkilökohtaisia asioitaan jollekin ventovieraalle virkailijalle jotta saa pitää katon päänsä päällä ja jotain syötävää.

        Jotkut työttömät eivät tiedä mitä vapaus edes tarkoittaa.

        No ei tavallinen työtön joudu mitään henkilökohtaisia asioita tilittämään. Itse laitan kassaan 2-minuutin pikahakemuksen kerran kuussa ja siinä kaikki. Toimeentulotuen saajat joutuu mutta miten muuten saadaan selville hakijan tulot ja varallisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tavallinen työtön joudu mitään henkilökohtaisia asioita tilittämään. Itse laitan kassaan 2-minuutin pikahakemuksen kerran kuussa ja siinä kaikki. Toimeentulotuen saajat joutuu mutta miten muuten saadaan selville hakijan tulot ja varallisuus.

        Mikä on tavallinen työtön sinun maailmassasi?

        Tavallinen työtön minun maailmassani elää mm. uusimman työllisyysmallin armoilla, joutuu kahden viikon/ kolmen kuukauden välein totta tosiaan tilittämään yksityisasioitaan aina terveyttä ja perhe- elämää myöten oma- valmentajalle. Joutuu hakemaan olemattomia töitä 4kpl/kk, myös niitä joita ei halua hakea. Muuten menevät työttömyyskorvaukset ja sitten joudutaan taas antamaan kuukausittain tiliotteetkin jonkun kelavirkailijan suurennuslasilla syynättäväksi.

        En tiedä mikä tuossa kuviossa on sitä suurta ja mahtavaa vapautta.

        Te ansiosidonnaisilla keplottelijat olette yksi ärsyttävimmistä työttömien ryhmistä. Jos juuri sinun itsesi sinun on helppo palata heti ansiosidonnaispäivien umpeuduttua palata takaisin ansiotyöhön hankkimaan uudet ansiosidonnaispäivät täyteen, ja sitten taas lomailla mukavilla ansiosidonnaisilla, pitäisi torven ymmärtää etteivät kaikki työttömät ole samassa työmarkkinatilanteessa kuin te kermapersetyöttömät.

        Olisi syytä sinunkin pitää sitä näsäviisastelevaa suuta soukemmalla ettei joku kaunis päivä osu pilkka omaan nilkkaan ja illuusiot siitä upeasta työttömyys- vapaudesta ja itseohjautuvuudesta osoittaudu vain hetkelliseksi harhaksi.

        Kohta löydät itsesi huoraamasta OnlyFans- sivuilla, kun et muuten saa pidettyä edes kattoa pääsi päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ollut vuosia työtön. Ikinä ei ole tarvinnut tiliotteita näytellä.

        Osaakko ajatella ikinä kenenkään toisen kannalta asioita kuin itsesi? Ookko vähä itsekäs? Oma tilanteesi työttömänä ei kuvasta useimpien muiden työttömien tilanteita joten pää kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tavallinen työtön sinun maailmassasi?

        Tavallinen työtön minun maailmassani elää mm. uusimman työllisyysmallin armoilla, joutuu kahden viikon/ kolmen kuukauden välein totta tosiaan tilittämään yksityisasioitaan aina terveyttä ja perhe- elämää myöten oma- valmentajalle. Joutuu hakemaan olemattomia töitä 4kpl/kk, myös niitä joita ei halua hakea. Muuten menevät työttömyyskorvaukset ja sitten joudutaan taas antamaan kuukausittain tiliotteetkin jonkun kelavirkailijan suurennuslasilla syynättäväksi.

        En tiedä mikä tuossa kuviossa on sitä suurta ja mahtavaa vapautta.

        Te ansiosidonnaisilla keplottelijat olette yksi ärsyttävimmistä työttömien ryhmistä. Jos juuri sinun itsesi sinun on helppo palata heti ansiosidonnaispäivien umpeuduttua palata takaisin ansiotyöhön hankkimaan uudet ansiosidonnaispäivät täyteen, ja sitten taas lomailla mukavilla ansiosidonnaisilla, pitäisi torven ymmärtää etteivät kaikki työttömät ole samassa työmarkkinatilanteessa kuin te kermapersetyöttömät.

        Olisi syytä sinunkin pitää sitä näsäviisastelevaa suuta soukemmalla ettei joku kaunis päivä osu pilkka omaan nilkkaan ja illuusiot siitä upeasta työttömyys- vapaudesta ja itseohjautuvuudesta osoittaudu vain hetkelliseksi harhaksi.

        Kohta löydät itsesi huoraamasta OnlyFans- sivuilla, kun et muuten saa pidettyä edes kattoa pääsi päällä.

        Me "ansiosidonnaisella keplottelijat" teemme aika usein kausittaisia töitä joita ei ole tarjolla kuin osan vuodesta. Itse teen kesät perse ruvella töitä 12-tuntisia työpäiviä jotta saan keploteltua itselleni talveksi ansiosidonnaisen jolla elää. Tottakai ammattitaitoiset otetaan aina uudestaan töihin koska se tuottaa firmalle voittoa. Jos ei työllisty niin täytyy hankkia se ammattitaito jolle on kysyntää. Ei firmoilla ole varaa palkata ketään joka ei tuota voittoa riittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ollut vuosia työtön. Ikinä ei ole tarvinnut tiliotteita näytellä.

        Juu, itse elän tarvittaessa pelkällä perinnöllä. Työttömyysrahat ovat pelkkää lisää ja plussaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, itse elän tarvittaessa pelkällä perinnöllä. Työttömyysrahat ovat pelkkää lisää ja plussaa.

        Itse ainakin imuttelen jokaisen tukieuron mitä tästä gyrpälästä saa imaistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me "ansiosidonnaisella keplottelijat" teemme aika usein kausittaisia töitä joita ei ole tarjolla kuin osan vuodesta. Itse teen kesät perse ruvella töitä 12-tuntisia työpäiviä jotta saan keploteltua itselleni talveksi ansiosidonnaisen jolla elää. Tottakai ammattitaitoiset otetaan aina uudestaan töihin koska se tuottaa firmalle voittoa. Jos ei työllisty niin täytyy hankkia se ammattitaito jolle on kysyntää. Ei firmoilla ole varaa palkata ketään joka ei tuota voittoa riittävästi.

        Tuossa taas nähdään minkä älytason "osaajia" siellä työelämässä lorvii sukulaisen firmassa suhteilla.

        Ihmisillä on nykyisin yleensä vähintään kaksi usein jopa useampi ammattitutkinto. Se ei ole enää aikoihin taannut mitään. Työkokemusta ei tule jos ei koskaan pääse töihin työkokemuksen puutteen vuoksi. Ammattitaito myös kärsii jos ei koskaan anneta mahdollisuutta päästä työelämään sitä ammattitaitoa pitämään yllä. Kaikki ammattitaito ei ole sellaista jota itse pystyy työttömänä ollessaan ylläpitämään.

        Seuraavaksi kuullaankin sitten lässytystä yrittäjäksi ryhtymisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, itse elän tarvittaessa pelkällä perinnöllä. Työttömyysrahat ovat pelkkää lisää ja plussaa.

        Kaikilla ei ole perintöä ja joillekin perinnöstä tulee vain taloudellinen riesa. Eikö iti ja äiti koskaan tätäkään sulle kertonut eikä ittellekkään tullummiäleen ajatella?


    • Anonyymi

      Mene aikuiskoulutus keskukseen kursseille, pääkaupunkiseudulta löytyy ainakin Taitotalo, Careeria ja TTS. Ei niiden kautta työllisty vetävät hölynpöly kursseilta rahat valtion ELY keskukselta ja kouluttajat ovat epäpäteviä lässyttelijöitä mutta on sitä päivisin edes jotain tekemistä ja muitten pitkäaikaistyöttömien seurassa. Sekä tulee ylläpitokorvaus muutama euro 9€/pv jolla voi ostaa lämmintä ruokaa.

    • Anonyymi

      Sanoisin että Suomi on epäonnistunut maa joka on ryssinyt tulevaisuuden uskon tähän maahan totaalisesti.

      Älä aloittaja syyllistä itseäsi vaan paskoja puoluepamppuja puoluekantoihin katsomatta. Ne ovat tämän maan ajaneet alennustilaan 30-vuoden aikana ja kuilu vain syvenee jatkossakin.

    • Anonyymi

      Köyhyysosio on erikseen.

      • Anonyymi

        Lasketko Beverly Hillsin täydelliset kotirouvat työttömiksi kun eivät käy ansiotyössä?

        Työtön on henkilö joka on ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Näin tekevät vain ne ihmiset, jotka ovat riippuvaisia työttömyysturvasta ja sosiaaliturvasta. Äveriäällä työelämän ulkopuolella olevalla ei ole mitään syytä ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi.

        Työttömyys Suomessa on yhtä kuin köyhyys. Työttömyys ei ole kenellekään ongelma jos toimeentulo ei ole riippuvainen ansiotyöstä tai sosiaaliturvasta.

        Urpo.


    • Anonyymi

      Millä tavalla se on sinun epäonnistumisesi jos työnantajat eivät halua sinua palkata töihin, eivätkä halua maksaa asianmukaista palkkaa/tehdä sinua hyödyttäviä työsopimuksia?

    • Anonyymi

      Ei kurssit kiinnosta. Ennen kurssilta sai sentään kunnolla rahaa ja rahat pari kertaa kuussa, mutta sitten eräs Centralpartie poisti senkin edun.

    • Anonyymi

      jos itsellä ei ole mitään vahvuuksia niin työttömyys ja köyhyyskurimus osuu helposti omalle kohdalle.

      • Anonyymi

        Kuka se siellä taas mussuttaa ongelman työttömien osaamattomuuden syyksi.

        Kehitysvammainen äo:ltaan lapsen tasoinenkin kykenee tekemään ansiotyötä. on paljon työtä johon ei tarvita huippuosaamista. Tosin eri asia sitten on heittäytyykö työyhteisö ja työnantaja hankalaksi ja kieltäytyy opettamasta edes niit äyksinkertaisimpia hommia ihan vain jotta pääsee todistamaan että työntekijä on tyhmä osaamaton paska.

        Itsetunto- ongelmat ovat suurin yksittäinen sosiaalisten ongelmien aiheuttaja suomessa. Kaikki sosiaalinen kanssakäyminen tähtää siihen että päästään todistamaan että ne toiset on tyhmiä ja itte huippuosaajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka se siellä taas mussuttaa ongelman työttömien osaamattomuuden syyksi.

        Kehitysvammainen äo:ltaan lapsen tasoinenkin kykenee tekemään ansiotyötä. on paljon työtä johon ei tarvita huippuosaamista. Tosin eri asia sitten on heittäytyykö työyhteisö ja työnantaja hankalaksi ja kieltäytyy opettamasta edes niit äyksinkertaisimpia hommia ihan vain jotta pääsee todistamaan että työntekijä on tyhmä osaamaton paska.

        Itsetunto- ongelmat ovat suurin yksittäinen sosiaalisten ongelmien aiheuttaja suomessa. Kaikki sosiaalinen kanssakäyminen tähtää siihen että päästään todistamaan että ne toiset on tyhmiä ja itte huippuosaajia.

        Kehitysvammainen äo:ltaan lapsen tasoinenkin kykenee tekemään ansiotyötä. on paljon työtä johon ei tarvita huippuosaamista.

        Varmasti johkin hommaan kykeniskin, mutta yrittäjät eivät ota töihin. Tai jos ottavat niin se ei ole palkkatyö vaan joku työkokeilu 9€/päivä+tuet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehitysvammainen äo:ltaan lapsen tasoinenkin kykenee tekemään ansiotyötä. on paljon työtä johon ei tarvita huippuosaamista.

        Varmasti johkin hommaan kykeniskin, mutta yrittäjät eivät ota töihin. Tai jos ottavat niin se ei ole palkkatyö vaan joku työkokeilu 9€/päivä tuet.

        Palkkatyöstä jää aikalailla tuo sama 9e/pvä käteen niin eihän sillä ole merkitystä että onko se palkkatyötä vai työkokeilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehitysvammainen äo:ltaan lapsen tasoinenkin kykenee tekemään ansiotyötä. on paljon työtä johon ei tarvita huippuosaamista.

        Varmasti johkin hommaan kykeniskin, mutta yrittäjät eivät ota töihin. Tai jos ottavat niin se ei ole palkkatyö vaan joku työkokeilu 9€/päivä tuet.

        Veit sanat suustani. Tähänastiset korkeakoulututkinnot (3 kpl) ovat oikeuttaneet alimman palkkatason työhön, manuaaliseen arkistointiin. Niin yrittäjät, julkinen kuin kolmaskaan sektori ei ota kotimaista työvoimaa ilman korruptioita.

        Yrittäjät ottavat mieluiten (puoli-)ilmaista työvoimaa, kuten 0-9 €/pv.
        Nykyään yrittäjyydessä ja henkilöstöhallinnossa ei edes opeteta TES:n ehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veit sanat suustani. Tähänastiset korkeakoulututkinnot (3 kpl) ovat oikeuttaneet alimman palkkatason työhön, manuaaliseen arkistointiin. Niin yrittäjät, julkinen kuin kolmaskaan sektori ei ota kotimaista työvoimaa ilman korruptioita.

        Yrittäjät ottavat mieluiten (puoli-)ilmaista työvoimaa, kuten 0-9 €/pv.
        Nykyään yrittäjyydessä ja henkilöstöhallinnossa ei edes opeteta TES:n ehtoja.

        En ole ihan varma mitä edellinen yritti sanoa. Mutta tesseistä pakko todeta että.

        Perinteisillä tesseillä toimivat työsuhteet eivät ole enää kolmeenkymeneen vuoteen olleet normi. Surkuhupaisaa on seurata keskustelua yleissitovuuden lopettamisesta kun yleissitovia työehtosopimuksia ei ole enää vuosikymmeniin noudatettu.

        Työnhakijat eivät yleensä edes tiedä tessien mukaisia oikeuksiaan, tai sitä mikä on oman alan tessin mukainen palkkataso. Ja tietoa monien alojen tessin mukaisista palkkatasoista on muuten yllättävän vaikea edes löytää. Palkkatasot on naamioitu erilaisilla palkkaluokilla ja koodeilla niin ettei NUMEROISTA puhuta, koska tällä tavoin työntekijöitä voidaan kusettaa. Aina kun on tarkoitus kusettaa aletaan monimutkaistaa asioita ja käyttää salakieltä.

        Jos kysyt rekrytilanteessa palkkauksesta saat vastaukseksi horinaa jostain palkkaluokista joista et tule hullua hurskaammaksi.

        Yritin itse löytää hetki sitten erään alan tessin mukaiset palkkataulukot. Oli, meinaan vaikea löytää. Esim. tietoa teknologiateollisuuden palkkojen oikeista määristä saa etsiä kuin sherlock holmes eikä sittenkään löydä. Kauheasti jorinaa palkoista kyllä löytyy mutta ei sitä tietoa millä työnhakija jotain tekee.

        https://www.teknologiatyonantajat.fi/sites/teknologiatyonantajat/files/inline-files/TES 2023-2024 TEO työversio nettiin_korjaus.pdf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ihan varma mitä edellinen yritti sanoa. Mutta tesseistä pakko todeta että.

        Perinteisillä tesseillä toimivat työsuhteet eivät ole enää kolmeenkymeneen vuoteen olleet normi. Surkuhupaisaa on seurata keskustelua yleissitovuuden lopettamisesta kun yleissitovia työehtosopimuksia ei ole enää vuosikymmeniin noudatettu.

        Työnhakijat eivät yleensä edes tiedä tessien mukaisia oikeuksiaan, tai sitä mikä on oman alan tessin mukainen palkkataso. Ja tietoa monien alojen tessin mukaisista palkkatasoista on muuten yllättävän vaikea edes löytää. Palkkatasot on naamioitu erilaisilla palkkaluokilla ja koodeilla niin ettei NUMEROISTA puhuta, koska tällä tavoin työntekijöitä voidaan kusettaa. Aina kun on tarkoitus kusettaa aletaan monimutkaistaa asioita ja käyttää salakieltä.

        Jos kysyt rekrytilanteessa palkkauksesta saat vastaukseksi horinaa jostain palkkaluokista joista et tule hullua hurskaammaksi.

        Yritin itse löytää hetki sitten erään alan tessin mukaiset palkkataulukot. Oli, meinaan vaikea löytää. Esim. tietoa teknologiateollisuuden palkkojen oikeista määristä saa etsiä kuin sherlock holmes eikä sittenkään löydä. Kauheasti jorinaa palkoista kyllä löytyy mutta ei sitä tietoa millä työnhakija jotain tekee.

        https://www.teknologiatyonantajat.fi/sites/teknologiatyonantajat/files/inline-files/TES 2023-2024 TEO työversio nettiin_korjaus.pdf

        Tehty ihan tarkoituksella sekavaksi sopaksi että ihminen ei huomaisi kusetusta. Kuten jo yllä mainitsin ei ole mitään merkitystä oletko palkkatöissä vai työkokeilussa tai missä tahansa ammatissa niin aina jää käteen suunnilleen sama summa eli tuo 9e/pvä. Sillä kattaa sen töihin kulkemisen ja siinä kaikki. Tämä meidän koko järjestelmä on tehty sillä tavalla että ihminen polkee vain paikallaan eikä koskaan pääse vaurastumaan työnteolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehty ihan tarkoituksella sekavaksi sopaksi että ihminen ei huomaisi kusetusta. Kuten jo yllä mainitsin ei ole mitään merkitystä oletko palkkatöissä vai työkokeilussa tai missä tahansa ammatissa niin aina jää käteen suunnilleen sama summa eli tuo 9e/pvä. Sillä kattaa sen töihin kulkemisen ja siinä kaikki. Tämä meidän koko järjestelmä on tehty sillä tavalla että ihminen polkee vain paikallaan eikä koskaan pääse vaurastumaan työnteolla.

        Totta. Tämähän on ollut jo 90- luvun lamasta asti todellisuutta. Ne harvat etuoikeutetut jotka ovat saaneet tehdä turvatusti perinteisilä tesseillä töitä ja tiedostavat oikeutensa ovat ikäihmisiä. 90- luvun laman jälkeen aikusiksi tulleet eivät yleensä tiedä edes perusasioita miten normaalin työelämän kuuluu toimia.

        Jouduin joskus nuorena taloudellisen rangaistuksen uhalla pakon edessä hakemaan jotain palkkatuettua mössönsössötyöpaikkaa te- tätin määräämänä. Siellä oli sosiaalisen yrityksen - tyhmyys-näkyy-naamasta- rekryhenkilö joka märisi että palkkaus on tessin mukainen. Kysyin että minkä alan tessin meni pulunsilmä aivan hämillleen. Ei saastainen kommari edes tiennyt mitä tes oikeasti tarkoittaa kunhan vastasi sitä mitä hänen oli käsketty vastata. Ja sekin palkkatukityö olisi ollut vain 85% normaalista työajasta joten vittuako siellä satuili jostain tesseistä.

        Tuollaisia saatanan pösiöitä tuolla rekrytoinneissa haisee. Eivät tiedä mistään mitään kunhan mölisevät jotain jostain ihme tesseistään.


    • Anonyymi

      Oman valinnan mukaan.

      Minua kiinnostaa omavaraistaloutta sekä vaihdantalous.

    • Anonyymi

      Täällä sama. Ainoa että työpaikat vaihtuvat työkkärin takia tiheään ja puitesopparit pilanneet kaiken. Olin 2vk paskahommassa ja sitä ennen puitesopparilla hyvissä töissä. Kiitos työkkärin kun jouduin lähtemään ja taas työtön.

    • Anonyymi

      Alle 2200 palkalla ei kannata edes töitä tehdä. Kaikki liian kallista nykyään.

    • Anonyymi

      matalapalkkatöiden ongelmana on se että työpaikan vaihto matalapalkkatyöstä toiseen matalapalkkatyöhön onnistuu mutta itsensä saaminen paremmin palkattuun työhön sen sijaan on melko mahdotonta. Matalapalkkatyö ei toimi hyppyalustana parempiin hommiin. Etenkin jos matalapalkkatyötä on tehnyt monta vuotta putkeen. Vain heillä joilla on hyvät uudet tutkinnot ja ikää max. 35 vuotta työ kuin työ antaa mahdollisuuden hypyn parempiin hommiin. Pitkäaikaistyöttömän sen sijaan on todella vaikeata saada itsellensä edes sitä oikeata pysyvää matalapalkkatyötäkään. Nonstop työkokeilua ja pätkätyötä korkeintansa on tarjolla. Ei sellainen ole ihmisen elämää.
      https://www.stat.fi/til/eot/2020/01/eot_2020_01_2021-02-09_tie_001_fi.html

      • Anonyymi

        Juurikin näin, teille valehdellaan kaikesta sitku ja mutku elämästä jos teette niin tai näin, se ei vaan niin mene, työelämän raadollisuus on nykyään jo ihan mielisairasta, joten en yhtään ihmettele ettei työelämään ole enää paskapalkalla enää menijöitä... silmät avautuvat yhä useammalla ja hyvä niin.


      • Anonyymi

        Ne "paremmat hommat" on myytti. Ne on aika tuulisia paikkoja johtajan pestitkin ja varsinkin väliportaassa jossa olet kokoajan kahden tulen välissä. Joo palkkaa saa paperilla enemmän mutta käytännössä se käteen jäävä summa ei ole kovin paljon kummoisempi kuin duunarillakaan. Työtä ja vastuuta tuplasti enemmän mutta palkkaa marginaalisesti enemmän.


    • Anonyymi

      Työn puute tai köyhyys ei määritä luuserisuutta tai elämän epäonnistumista. Parisuhteen puuttuminen määrittää sen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2762
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      93
      2069
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe