Mitä kuuluu ystävyyteen?

Anonyymi-ap

Haluaisin herätellä keskustelua siitä mitä kuuluu naisen ja miehen väliseen kaveruuteen/ystävyyteen ja millainen käytös alkaa olla esim.tietynlaista hyväksikäyttöä. Kuuluuko niihin tunteiden sotkeminen ja sekoittaminen ja vielä valheellisella tasolla, jossa ei hinguta muuta kuin varana seksuaalisiin fantasioihin tai jopa tekoihin puhumalla ihan muusta jo kuin ystävyydestä, että saa toisen ehkä jo itsekin luulemaan muuta. Onko se oikein ja mihin menee raja, jos ollaan kavereita ja tiedetään jo hyvin toisen arvot ja mielipiteet mikä kuuluu mihinkin ja myös toisen ns.heikko tila elämässä juuri kyseisellä hetkellä ja haavoittuvuus, yksinäisyys jne. Haluaisin kuulla mahdollisimman paljon mielipiteitä tästä aiheesta ja luulen etten ole ainoa.

63

1151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö kellään ei miehillä eikä naisilla ole tähän mitään mielipiteitä??? Ihmettelen suuresti vai eikö täällä ystävyys osiossa käy juuri ketään. Olisi ollut hyvä kuulla ihmisten ajatuksia kun ihmiset höpöttää täällä ihan jonnin joutavia päivät pitkät mutta ehkä sitten asiallisiin asioihin ja syvempiin ei jakseta kiinnostua. Harmi! :[

      • Anonyymi

        Ehkä asia on monelle niin päivänselvä. Eli se mitä et hyväksy ja se tuntuu hyväksikäytöltä on väärin sinua itseäsi kohtaan. Hyväksikäyttävä ihminen ei ole ystävä vaan hyväksikäyttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä asia on monelle niin päivänselvä. Eli se mitä et hyväksy ja se tuntuu hyväksikäytöltä on väärin sinua itseäsi kohtaan. Hyväksikäyttävä ihminen ei ole ystävä vaan hyväksikäyttäjä.

        Kiitos viestistäsi, joka oli ehkä aika mutkat suoriksi oikova kuitenkin....mutta totta joka sana ei siinä mitään. Ehkä kaipaisin jotain pohdintaa ja mietintää aiheesta, ja myös ihmisten kertomuksia josko ovat kokeneet jotain vähän samaa joskus eli vertaistukea tilanteeseen, jossa olen ollut aika yksin ajatuksineen välillä jopa yöunet menettäen. Voisi avata tilannetta hieman enemmänkin josko saisi jotain keskustelua ja vastakaikua, yksin ei oikein viitsi enempiä kirjoittaa sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä asia on monelle niin päivänselvä. Eli se mitä et hyväksy ja se tuntuu hyväksikäytöltä on väärin sinua itseäsi kohtaan. Hyväksikäyttävä ihminen ei ole ystävä vaan hyväksikäyttäjä.

        Juu aika itsestäänselvyyksiä latelet, mutta kun aloituksen pointti taitaa olla miehen rutina ns fimrienzonesta, että eikö tämä jo riistoa lähene. Jos nää tsydeemit muuten todella on niin itsestäänselvyyksiä niin miksi kirjoitat näitä auki, haluatko ns löytää täältä jotain narratiivia, mitä ei ole oikeasti löydettävissä, etkä luovuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu aika itsestäänselvyyksiä latelet, mutta kun aloituksen pointti taitaa olla miehen rutina ns fimrienzonesta, että eikö tämä jo riistoa lähene. Jos nää tsydeemit muuten todella on niin itsestäänselvyyksiä niin miksi kirjoitat näitä auki, haluatko ns löytää täältä jotain narratiivia, mitä ei ole oikeasti löydettävissä, etkä luovuta?

        En ole ap enkä vastaa hänen puolestaan mutta ????? Sinulla menee jo vähän aiheen vierestä nyt jutut ja itse asiassa koko kommenttisi hyvin outo ja kumma. Mutta antaa kaikkien kukkien kukkia täällä Suomi 24:ssa niin kuin ne joka tapauksessa tekeekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ap enkä vastaa hänen puolestaan mutta ????? Sinulla menee jo vähän aiheen vierestä nyt jutut ja itse asiassa koko kommenttisi hyvin outo ja kumma. Mutta antaa kaikkien kukkien kukkia täällä Suomi 24:ssa niin kuin ne joka tapauksessa tekeekin.

        No lue aloitus. Et tainnut itse ymmärtää mitä siinä luki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No lue aloitus. Et tainnut itse ymmärtää mitä siinä luki.

        No referoipa tiivistettynä minulle mistä ap halusi vaihtaa ajatuksia??? Ja kerro samalla mikä on fimrienzone?


    • Anonyymi

      Minulla on ystävä, hän on miespuolinen, olemme puhtaasti ystäviä... on minulla seurustelukumppani myös, tulemme kaikki keskenämme juttuun, voi olla että seurustelukumppanini ei niin tykkää mun ystävästäni mut saa luvan oppia... kumppanini on ulkomaalaistaustainen.. mut katsotaan miten homma etenee

      • Anonyymi

        Hei, kiitos sulle omasta kokemuksestasi. Ja hieno kuulla juurikin tuo, että sinulla on ihan puhtaasti platoninen miespuolinen kaveri ja olette oikeasti vain ja ainoastaan ystäviä. Eikä siihen sisälly mitään haihatteluja, eikä valheita, romanttisia puheita eikä seksuaalista höpinää.

        Ja niin, se voi olla kumppanille vähän pieni oppimisen paikka, että mies ja nainen voivat olla vain kavereita ja joskus miehet paljon rennompia ja parempia kavereita kuin naiset, Mutta eiköhän kaikki mene hyvin ja kumppanikin tottuu ja hienoa jos kuitenkin tulevat juttuun jo nyt, Mutta arvostan juurikin tuollaista aito


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, kiitos sulle omasta kokemuksestasi. Ja hieno kuulla juurikin tuo, että sinulla on ihan puhtaasti platoninen miespuolinen kaveri ja olette oikeasti vain ja ainoastaan ystäviä. Eikä siihen sisälly mitään haihatteluja, eikä valheita, romanttisia puheita eikä seksuaalista höpinää.

        Ja niin, se voi olla kumppanille vähän pieni oppimisen paikka, että mies ja nainen voivat olla vain kavereita ja joskus miehet paljon rennompia ja parempia kavereita kuin naiset, Mutta eiköhän kaikki mene hyvin ja kumppanikin tottuu ja hienoa jos kuitenkin tulevat juttuun jo nyt, Mutta arvostan juurikin tuollaista aito

        Anteeksi viesti karkasi :) niin aitoa ja rehellistä, rehtiä ystävyyttä. Aurinkoa ja kaikkea hyvää sinulle ja teidän ystävyydelle! ♡ - Ap


    • Anonyymi

      Kyllä ystävyys on helvetin vaikea jos saa kuulla naimisissa olevan naisen sanovan itseä että olen vaaraton!

      • Anonyymi

        No joo luulisi olevan ihan automaattisesti vaaratonta joka lailla olla naimissa olevan ihmisen kaveri. Että ikävää kuulla ettei sekään edes estä näitä lieveilmiöitä ja ystävyys on vaikeaa. :( Ei ihme, että yksinäisiä riittää kun jo ystävyyskin niin hankalaa jopa katta parisuhteet nykyään. -Ap


    • Anonyymi

      Minulla on miespuolinen ystävä ollut 23v. Vasta vanhempana naisena kun miesytäväni kuoli ymmärsin mikä aarre tuo ystävä mies on.Minua nuorempi. Meillä on vain pekkä ystävyys. Mutta kantoi minua henkisesti kun olin surussa suuressa ainoana ihmisenä.Vaikka minä olen perusluonteltani nainen joka iloitsee toisten ilot ja kantaa toisten urheet. Kaikalla läsnä missä minua tarvitaan ja ojenan sen avun palkattoman käden tarvitsjoille.Missä he olivat kun oikeasti surin.Sama asia sinä meni veli,sisko,ystäviä kuoli ymm.Hän oli rinnallani. Johon soppi loppun hyvin akan oli hyvä erotaa surun keskeltä jyvistä .Koskaan meidän välillä ei ole ollut mitään muuta kuin ystävyys. Itä-Helsinki 26.2.23 Olen hänestä kiitolinen ja suvulle sen sanonut.kuin hänelle itselle. En ole vain vanhempi nainen ja ystävä.He sanovat olen osa heitä sukua.

      • Anonyymi

        Kun luin kirjoitustasi niin liikutuin ihan...saat olla kyllä onnellinen kun sinulla on noin hyvä ja uskollinen ystävä ollut jo noin valtavan pitkän ajan. Ja on tukenasi kaikki ilot ja surut, eli juuri niin kuin pitääkin. On kaikessa mukana siis eikä hylkää eikä jätä ja ennen kaikkea olette olleet vaan ystäviä ei siis vaan huonossa mielessä vaan ettei siihen ole kuulunut mitään sekoiluja joka olisi sitten rikkonut aika tod.näk.ystävyyden. Ja niin kauniisti ja tunteella hänestä kirjoitit ja todellakin vaikuttaa, että osaat arvostaa häntä ja hän varmasti myös sinua ihan yhtä lailla. Harvassa ovat nykyään noin pitkät ja hyvät ystävyydet, joten arvostan teitä kyllä! :) Kaikkea hyvää ystävyytenne jatkoonkin ja iloa molemmille! -♡ Ap


    • Anonyymi

      Eipä ole miehistä ollut ystäväksi, aina on melko heti alkanut seksin vonkaus ja kun sen olen torjunut niin siihen on tuttavuus jäänyt eikä miehet ole sen jälkeen halunneet enää tunteakaan. Nvm55

      • Anonyymi

        Ensinnäkin kiitos paljon kaikille teille naiset ihan tasapuolisesti, jotka olette kirjoittaneet omia kokemuksianne tänne nyt tästä aiheesta. ♡

        Minulla on valitettavasti hyvin samankaltaisia kokemuksia kuin sinulla ja varsin tuore tuttavuus ja kaveruus ihan vasta oli, ja meidän piti olla suunnilleen loppuelämän ystäviä ja jotain niin suurta sen miehen puolelta. Mutta seksin vonkaamikseksihan se meni pikku hiljaa jo kuukauden parin päästä. Aluksi annettiin ymmärtää, että ollaan tukena eikä jätetä ja avautumista olikin puolin sun toisin mutta sitten sanottiin, että mielenkiinto hiipuu jos ei seksijuttuja ala tulemaan ja siinä samassa jo kohteli tosi ala-arvoisesti ja epäkunnioittavasti minua. Petyin kyllä niin siihen mieheen ja yksin olen asioita saanut pähkäillä vaan. No onneksi nyt täällä teidän kanssanne. Ja oli muitakin naisia joihin koko ajan piti hyvinkin tiivistä yhteyttä. No se loppui siihen ja koko tyyppi on estossa varmaan minun elämäni loppuun saakka. Eli ymmärrän niin hyvin sinua ja miltä tuo tuntuu.


    • Anonyymi

      Aika kumma juttu se olisi, jos ei koskaan mielessä kävisi joku romanttinen tai seksiajatus, jos kaveeraa vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ohimeneviä ajatuksia vähintään luulisi päässä käyvän.

      Äärimmäisen vähän on niitä, jotka puhtaasti ystäviä pystyvät olemaan vastakkaisen sukupuolen kanssa. Silloin ei toisessa voi olla mitään sellaista, mikä herättäisi romanttisia tai seksuaalisia ajatuksia, vaan silloin ollaan enempikin kuin sisaruksia keskenään.

      • Anonyymi

        Epäilen kanssa näin. Luulenpa että ne mieskaverit keitä minulla on ollut ovat elätelleet toivetta jostain syvemmästäkin. Luultavasti pettyneet ja häipyneet kun ei kerta enää näy. Tällä hetkellä yksi aika erikoisesti kehittynyt ja kehittyvä ystävyys mieheen. Hän on kyllä naimisissa. Flirttailee avoimesti ja vähän kiusallisesti. No se hänen tyylinsä. Kiinnostavia näkemyksiä ja keskusteluja silloin tällöin. Homojen kanssa tuskin olisi jännitteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen kanssa näin. Luulenpa että ne mieskaverit keitä minulla on ollut ovat elätelleet toivetta jostain syvemmästäkin. Luultavasti pettyneet ja häipyneet kun ei kerta enää näy. Tällä hetkellä yksi aika erikoisesti kehittynyt ja kehittyvä ystävyys mieheen. Hän on kyllä naimisissa. Flirttailee avoimesti ja vähän kiusallisesti. No se hänen tyylinsä. Kiinnostavia näkemyksiä ja keskusteluja silloin tällöin. Homojen kanssa tuskin olisi jännitteitä.

        Niin ja miesystävälläni on ystävyyssuhde huomattavasti vanhempaan työkaverinaiseen. Tarjoutui jopa koiravahdiksi. Minusta se on tosi hienoa.


      • Anonyymi

        Juu ymmärrän tämän pointin, että jos toisessa on vähänkään jotain itseä viehättäviä puolia niin äkkiäkös ne tunteet ja seksuaaliset halutkin sieltä voivat herätä mutta jos on sovittu mitkä on säännöt ainakin toistaiseksi ja toisella paljon tiukemmat rajat ja arvomaailma seksin suhteen eri niin silloin niitä pitäisi kunnioittaa eikä leikkiä asioilla tai satuttaa ainakaan toista. Jää nimittäin hyvin äkkiä tosi hyväksikäytetty olo ja niin kova pettymys kun toinen sanonut ettei tarvi pelätä ja ymmärrän kyllä ja mennään sun tahdilla tapahtui mitä tapahtui.

        Mutta niin todella vähän on varmaan puhtaasti platonisia kaveruuksia, joissa ei lipsuta koskaan väärille vesille, oikeassa taidat olla. Se on vaan harmi koska siihen se luottamuksellinen kaveruuskin sitten loppuu. :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ymmärrän tämän pointin, että jos toisessa on vähänkään jotain itseä viehättäviä puolia niin äkkiäkös ne tunteet ja seksuaaliset halutkin sieltä voivat herätä mutta jos on sovittu mitkä on säännöt ainakin toistaiseksi ja toisella paljon tiukemmat rajat ja arvomaailma seksin suhteen eri niin silloin niitä pitäisi kunnioittaa eikä leikkiä asioilla tai satuttaa ainakaan toista. Jää nimittäin hyvin äkkiä tosi hyväksikäytetty olo ja niin kova pettymys kun toinen sanonut ettei tarvi pelätä ja ymmärrän kyllä ja mennään sun tahdilla tapahtui mitä tapahtui.

        Mutta niin todella vähän on varmaan puhtaasti platonisia kaveruuksia, joissa ei lipsuta koskaan väärille vesille, oikeassa taidat olla. Se on vaan harmi koska siihen se luottamuksellinen kaveruuskin sitten loppuu. :(

        Tämä kommentti oli kirjoittajalle, jonka viesti alkoi aika kumma juttu olisi jos...En tiedä miksi heitti viestin tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen kanssa näin. Luulenpa että ne mieskaverit keitä minulla on ollut ovat elätelleet toivetta jostain syvemmästäkin. Luultavasti pettyneet ja häipyneet kun ei kerta enää näy. Tällä hetkellä yksi aika erikoisesti kehittynyt ja kehittyvä ystävyys mieheen. Hän on kyllä naimisissa. Flirttailee avoimesti ja vähän kiusallisesti. No se hänen tyylinsä. Kiinnostavia näkemyksiä ja keskusteluja silloin tällöin. Homojen kanssa tuskin olisi jännitteitä.

        Naimissa olevat miehet voivat olla kyllä hyvinkin olevia ja vaarallisia, että olehan varovainen ettet vaan liikaa sitten satuta itseäsi. Mutta toivotaan, että pysyy ihan flirtissä vaan. Mutta itse miettinyt samaa homojen suhteen, että heidän kanssaan ei tulisi mitään vaikeuksia ainakaan näissä asioissa jos muuten kaveruus loistaisi. Siinä säilyisi platonisuus kyllä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja miesystävälläni on ystävyyssuhde huomattavasti vanhempaan työkaverinaiseen. Tarjoutui jopa koiravahdiksi. Minusta se on tosi hienoa.

        Arvostan asennettasi ja luottamusta jota täytyykin avioliitossa olla. Hyvä sinä!!! Ja varmaan teillä myös luotettava koiravahti. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naimissa olevat miehet voivat olla kyllä hyvinkin olevia ja vaarallisia, että olehan varovainen ettet vaan liikaa sitten satuta itseäsi. Mutta toivotaan, että pysyy ihan flirtissä vaan. Mutta itse miettinyt samaa homojen suhteen, että heidän kanssaan ei tulisi mitään vaikeuksia ainakaan näissä asioissa jos muuten kaveruus loistaisi. Siinä säilyisi platonisuus kyllä. :)

        Ja tähän olikin tullut sitten taas virheitä yllin kyllin, tämä laitteen ennakoiva syöttö. 😉 Niin varatut miehet ovelia ja josko kaveruus luistaisi tai loistaisi heh homon kanssa niin se ois aika jees.


      • Anonyymi

        Minusta taas on tosi outo, että kävisi mielessä jotain romanttisia ajatuksia ihmisestä, josta ei ole kiinnostunut siinä mielessä. Miten se ihminen on alunperin kaveriksi päätynyt, jos hänestä kerta on kiinnostunut. Vai ovatko jotkut kiinnostuksessaan oikeasti noin tuuliviirejä. Seksiajatuksia voi varmasit mieleen tulla, jos vaikka on joskus kovassa puutteessa tai muuten hormoonien armoilla, mutta kyllähän noista selviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naimissa olevat miehet voivat olla kyllä hyvinkin olevia ja vaarallisia, että olehan varovainen ettet vaan liikaa sitten satuta itseäsi. Mutta toivotaan, että pysyy ihan flirtissä vaan. Mutta itse miettinyt samaa homojen suhteen, että heidän kanssaan ei tulisi mitään vaikeuksia ainakaan näissä asioissa jos muuten kaveruus loistaisi. Siinä säilyisi platonisuus kyllä. :)

        Voi jessus ätmi tätä yksinkeskustelun tasoa😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi jessus ätmi tätä yksinkeskustelun tasoa😂

        Yksin keskustelua? Kukahan voi määritellä tämän ketjun nyt sellaiseksi. Sinäkin voit poistua kun ei koske sinua, hyvää kevättä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta taas on tosi outo, että kävisi mielessä jotain romanttisia ajatuksia ihmisestä, josta ei ole kiinnostunut siinä mielessä. Miten se ihminen on alunperin kaveriksi päätynyt, jos hänestä kerta on kiinnostunut. Vai ovatko jotkut kiinnostuksessaan oikeasti noin tuuliviirejä. Seksiajatuksia voi varmasit mieleen tulla, jos vaikka on joskus kovassa puutteessa tai muuten hormoonien armoilla, mutta kyllähän noista selviää.

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi asiasta. Jos kerran ollaan sovittu oikein sopimalla, että ollaan vaan kavereita niin sellaisina pysytään eikä aleta haihattelemaan ja lepertelemään turhia, jotka sotkee koko touhun jo siinä vaiheessa ja kummasti miehille vaan ulkonäöllä on suuri merkitys ihan kaverinakin muka ja myös vartalolla. Ei pitäisi mitenkään liittyä mielestäni kaveruuteen.

        Mutta joo juurikin niitä ihme tuuliviirejä ja ei kovin vakaita nämä ihmiset tuntuu olevan, jotka ei oikein tiedä mitä haluaa, mitä etsii ja mitä mihinkin kuuluu. Itse sain sen ainakin karvaasti kokea ihan vasta ja moni asia harmittaa niin paljon nyt jälki käteen. Oli muutenkin vaikeaa ollut jo pidempään niin enempää harmia en olisi halunnut ja toinen tiesi tasan tarkkaan mitä olen kokenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naimissa olevat miehet voivat olla kyllä hyvinkin olevia ja vaarallisia, että olehan varovainen ettet vaan liikaa sitten satuta itseäsi. Mutta toivotaan, että pysyy ihan flirtissä vaan. Mutta itse miettinyt samaa homojen suhteen, että heidän kanssaan ei tulisi mitään vaikeuksia ainakaan näissä asioissa jos muuten kaveruus loistaisi. Siinä säilyisi platonisuus kyllä. :)

        Kiitos huolestasi, tuskin kuitenkaan satutan kovin pahasti ainakaan. Tunteeni häntä kohtaan ovat suht viileät joskin tunnen hieman uteliaisuutta henkilöä kohtaan. Olemme tuttuja jo yli parinkymmenen vuoden takaa. Tunnen myös jonkinlaista liikutusta ja hellyyttä kun tiedän ja vaistoan hänen ihan oikeasti omalla tavallaan ja kyvyllään välittävän minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos huolestasi, tuskin kuitenkaan satutan kovin pahasti ainakaan. Tunteeni häntä kohtaan ovat suht viileät joskin tunnen hieman uteliaisuutta henkilöä kohtaan. Olemme tuttuja jo yli parinkymmenen vuoden takaa. Tunnen myös jonkinlaista liikutusta ja hellyyttä kun tiedän ja vaistoan hänen ihan oikeasti omalla tavallaan ja kyvyllään välittävän minusta.

        Okei, no te olettekin tunteneet sitten toisenne jo kauan ja tunnut olevan hyvin perillä asioista ja hallitsevan omat tunteesi hyvinkin järkevästi. Ja saahan sitä ihmisenä toisesta välittää oikeasti/aidosti ja sehän on vaan tosi hieno ja arvokas piirre ihmisessä. Välittämistä ei tässä maailmassa ole koskaan liikaa. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, no te olettekin tunteneet sitten toisenne jo kauan ja tunnut olevan hyvin perillä asioista ja hallitsevan omat tunteesi hyvinkin järkevästi. Ja saahan sitä ihmisenä toisesta välittää oikeasti/aidosti ja sehän on vaan tosi hieno ja arvokas piirre ihmisessä. Välittämistä ei tässä maailmassa ole koskaan liikaa. :)

        Niin.. tosiaan suhde ei ole ollut mikään helppo. Siihen on mahtunut katkoksia, omalta puoleltani monia negatiivisia tuntoja, jopa inhon tunteita. Nämä eivät siis ole pohjautuneet romanttisiin tai seksuaalisiin pyrkimyksiin omalta puoleltani. Pikemmin tiettyihin luonteenpiirteisiin ja käytöstapoihin. Mutta hän oli sitkeä pitääkseen minut elämässään..

        Viime aikoina olenkin ollut havaitsevani hänessä erittäin positiivista luonteenkehitystä. Paikallistan sen lastensa syntymään ( ehkä toiveajattelua?). Vaimonsakin oli sanonut että olen harvoja kauniita? Naisia hänen elämäsdään jota hän sietää..

        Varsinkin nyt kun olen ehkä keksinyt oman suhtautumistapani ja -tunteeni häneen on jonkinlainen suhde mahdollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin.. tosiaan suhde ei ole ollut mikään helppo. Siihen on mahtunut katkoksia, omalta puoleltani monia negatiivisia tuntoja, jopa inhon tunteita. Nämä eivät siis ole pohjautuneet romanttisiin tai seksuaalisiin pyrkimyksiin omalta puoleltani. Pikemmin tiettyihin luonteenpiirteisiin ja käytöstapoihin. Mutta hän oli sitkeä pitääkseen minut elämässään..

        Viime aikoina olenkin ollut havaitsevani hänessä erittäin positiivista luonteenkehitystä. Paikallistan sen lastensa syntymään ( ehkä toiveajattelua?). Vaimonsakin oli sanonut että olen harvoja kauniita? Naisia hänen elämäsdään jota hän sietää..

        Varsinkin nyt kun olen ehkä keksinyt oman suhtautumistapani ja -tunteeni häneen on jonkinlainen suhde mahdollinen.

        No minusta tuo juttu kuulostaa ihan oikeasti aidolta ystävyydeltä, jossa välitetään ihmisenä toisesta molemmin puolin ja vaikka välillä on tullut katkoksia ja taukoja kun olet siis kokenut hänen käytöksessään jotain mitä et ilmeisesti ole pystynyt kunnioittamaan niin siltikin nyt kun hän siis kehittynyt kai ihmisenä lastensa tai/ja muun myötä olette voineet jatkaa ystävyyttänne. Sen on sitten tarkoitus jatkua ihan selvästi. :) Olet onnekas kun sinulla on ihminen, joka välittää sinusta eikä anna periksikään teidän kaveruuden suhteen. Hyvä niin!!!


    • Anonyymi

      Naisena voisin kyllä kuvitella, että jos minulla olisi kaverina mies, pyytäisin häntä kyllä ns. perinteisiä miesten hommia tekemään, joita en itse osaa. Silloin tietty sen mieskaverin pitäisi olla halukas itsekin auttamaan niissä, muuten se voisi hänestä tuntua hyväksikäytöltä.

      Epätasaväkisyyttä yms. tuppaa aina olemaan suhteissa, olivat ne sitten miehen ja naisen välisiä suhteita, tai saman sukupuolen välisiä suhteita, ystävyyssuhteita tai muita suhteita. Mutta yleensä sitä kyllä täydennetään suhteissa sitä toista osapuolta, eli ollaan mm. avuksi toiselle, jos se toinen ei esim. osaa tai pärjää jossain asiassa.

      • Anonyymi

        Näin minäkin ajattelin, että ehkäpä raavaasta miehestä olisi mahdollisesti joskus jotain pientä apua vaikka hommiin joita ei itse osaa tehdä tai pysty. Mutta ei kyllä tämä tuorein kaveri olisi auttanut millään missään vaikka jopa suoraan ehdotin niin sivuutti koko asian. Mutta seksiä olisi pitänyt saada ihan ala-arvoisesti käyttäytymällä jo loppupuolella juttua. :/

        Ja samoin tosiaan ihan kaikissa ystävyyssuhteissa voitaisiin auttaa heikompaa osapuolta tarvittaessa ja toinen voi sitten auttaa tavallaan takaisin kun tarve tulee. Ja vastavuoroisesti pitäisi ystävyyden "toimia" muutenkin. Mutta ihan aitoa, kunnon ystävyyttä on nykyään hyvin vähän naistenkaan välillä mitä minä olen nähnyt ja kokenut. Mutta hei tsemppiä ja kaikkea hyvää, kevättalven aurinkoa meille kaikille ketjun naisille toivon! ♥ Ei anneta miesten huijata meitä tai satuttaa liikaa eikä hyväksikäyttää. 😢 Parempi yksinkin kuin huonon seurassa.

        -Ap joka siis vastaillut kaikille, vaikka viestit pomppineetkin vähän minne sattuu :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin minäkin ajattelin, että ehkäpä raavaasta miehestä olisi mahdollisesti joskus jotain pientä apua vaikka hommiin joita ei itse osaa tehdä tai pysty. Mutta ei kyllä tämä tuorein kaveri olisi auttanut millään missään vaikka jopa suoraan ehdotin niin sivuutti koko asian. Mutta seksiä olisi pitänyt saada ihan ala-arvoisesti käyttäytymällä jo loppupuolella juttua. :/

        Ja samoin tosiaan ihan kaikissa ystävyyssuhteissa voitaisiin auttaa heikompaa osapuolta tarvittaessa ja toinen voi sitten auttaa tavallaan takaisin kun tarve tulee. Ja vastavuoroisesti pitäisi ystävyyden "toimia" muutenkin. Mutta ihan aitoa, kunnon ystävyyttä on nykyään hyvin vähän naistenkaan välillä mitä minä olen nähnyt ja kokenut. Mutta hei tsemppiä ja kaikkea hyvää, kevättalven aurinkoa meille kaikille ketjun naisille toivon! ♥ Ei anneta miesten huijata meitä tai satuttaa liikaa eikä hyväksikäyttää. 😢 Parempi yksinkin kuin huonon seurassa.

        -Ap joka siis vastaillut kaikille, vaikka viestit pomppineetkin vähän minne sattuu :)

        Eli päätit sitten päättää tämän sosiologiaen tirkistelyn kun et saanut vastauksia ja esiintyä naisena lopulta ja toivotella voimia kaikille monologissasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli päätit sitten päättää tämän sosiologiaen tirkistelyn kun et saanut vastauksia ja esiintyä naisena lopulta ja toivotella voimia kaikille monologissasi

        ??? Mitä tirkistelyä ja miten niin en saanut vastauksia, aika paljon oli itse asiassa tullut ja melkein hiki tuli kun vastailin. Enkä ole päättänyt mitään ja toivon sinulle hyvää kevättä jos ei muuta ole. Ei ole ehkä pakko tunkea nokkaansa joka asiaan jos asia ei kiinnosta eikä kosketa sinua. Voit poistua. :)


    • Anonyymi

      Jokaine määrittää tuon itse. Omasat mielestäni eri sukupuolta olevien ystävyyteen/kaveruuteen kuuluvat samat asiat kuin samaakin sukupuolta olevien ystävyyteen/kaveruuteen. Mustat tuossa ei ole mitään sen monimutkaisempaa.

      • Anonyymi

        No juurikin näinhän sen pitäisi olla miten sinäkin ajattelet, eri asia jos on sovittu muuta tai mietitään seurustelua ja kerrotaan ihastumisesta. Sittenhän asiat menee uusiksi.


    • Anonyymi

      Minulla oli joskus teini-iässä pari poikaystävän kaveria, jotka tulivat kylään siltikin, vaikka avomieheni ei olisi ollutkaan juuri silloin kotona. Jäivät silti kylään kahville ja juttelemaan ja tupakalle minun kanssani. Eikä koskaan ollut mitään seksuaalista välillämme. Kymmeniä vuosia myöhemmin erosin ko. avomiehestäni. Silloin myös hänen kaverinsa jäivät historiaan. Ihan tuttavalllisesti silti edelleen suhtauduttiin toisiimme, mutta ei enää oltu missään tekemisissä. Eli avomieheni oli kuitenkin se koossapitävä tekijä neöjän poppoossamme, vaikka hän ei aina ollutkaan paikalla.

      • Anonyymi

        No mutta kiva kun eksäsi kaverit ovat olleet myös sinun kavereita ja halunneet sitä. Monethan jopa vierastavat toisen kumppania tms. Mutta tuo kuulostaa mukavalta, vaikkakin on sitten loppunut kun teille ero tuli koska olivat eksäsi kavereita siis alun perin. Harmi sinänsä menettää kivoja ihmisiä. Mutta elämä on aina vähän väliä jostain luopumista. :(


    • Anonyymi

      En tiedä onko mahdollista sopia mitä kahden ihmisen kaveruus on.

      Se on ronskia tehdä lista asioista joista voi jutella ja mitä missään nimessä ei!

      • Anonyymi

        Niin siis puhua voi toki kaveruudessa melkein ihan kaikesta mutta nyt olen ajanut takaa jo muita juttuja kuin puhumista. Et ehkä ole lukenut koko ketjua, jonka ymmärrän ettei jaksakaan kaikkea lukea mutta eihän seksin ehdottelu ole kaveruutta enää tai käydä melkein toisen päälle siinä mielessä kun nähdään. Ettei toinen edes ehdi reagoida kunnolla. Se ei ole enää kaveruutta. Jotain ihan muuta sitten. Ja siitä voi jäädä jopa pelkoja koskaan enää tavata niin sanotusti muka vastakkaista sukupuolta olevaa kaveria. Ainakin itselleni jäi tunne etten enää välttämättä koskaan uskalla. :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siis puhua voi toki kaveruudessa melkein ihan kaikesta mutta nyt olen ajanut takaa jo muita juttuja kuin puhumista. Et ehkä ole lukenut koko ketjua, jonka ymmärrän ettei jaksakaan kaikkea lukea mutta eihän seksin ehdottelu ole kaveruutta enää tai käydä melkein toisen päälle siinä mielessä kun nähdään. Ettei toinen edes ehdi reagoida kunnolla. Se ei ole enää kaveruutta. Jotain ihan muuta sitten. Ja siitä voi jäädä jopa pelkoja koskaan enää tavata niin sanotusti muka vastakkaista sukupuolta olevaa kaveria. Ainakin itselleni jäi tunne etten enää välttämättä koskaan uskalla. :/

        No sitten pitää tehdä lista asioista joista haluaa keskustella toisen kanssa, että voiko tälläistä tehdä! Sitten on asioita jotka kannattaa pitää ihan keskustelutasolla!

        Olen joskus kuullut kahden ihmisen pohtineen nuorina aikuisina näitä ja ne oli jäänyt keskusteluun. En tiedä oliko edes keskustelu kestänyt pitkään. Ja keskustelu ja sen todeksi muuttaminen on iso asia!

        En lukenut ketjua vaan mietin muuta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitten pitää tehdä lista asioista joista haluaa keskustella toisen kanssa, että voiko tälläistä tehdä! Sitten on asioita jotka kannattaa pitää ihan keskustelutasolla!

        Olen joskus kuullut kahden ihmisen pohtineen nuorina aikuisina näitä ja ne oli jäänyt keskusteluun. En tiedä oliko edes keskustelu kestänyt pitkään. Ja keskustelu ja sen todeksi muuttaminen on iso asia!

        En lukenut ketjua vaan mietin muuta!

        Huomenta, no oltiin keskusteltu ja paljon oltiinkin, välillä 5 h päivässä puhelimessa jopa kun toisella niin kova tuska tietyistä asioista elämässä ja kaipasi koko ajan tukijaa. Ja minähän yritin tukea ja samalla huomaten tiettyjä asioita kerroin omat arvoni, rajani ja mitä ajattelen mistäkin ja vielä vaikka kuinka useaan kertaan niitä jankkasin.

        Eli aina keskustelukaan ei riitä jos toinen vähät välittää toisen arvoista, rajoista, eikä kunnioita lopulta toista yhtään vaikka toinen on yötä myöten yrittänyt auttaa ja kuunnella. Jos toinen välittää vain itsestään ja omista tarpeistaan ja suoraan sanottuna käytti toista pelkästään ja vain hyväksi kun oli tarve niin kova siihen. Toki ihan aluksi antoi itsestään aivan eri kuvan ja oli suht fiksun, ja järkevän oloinen aikuinen ihminen. Josta olisi kaverin vaikka muka voinut saadakin sillä esityksellä. Mutta ymmärrän pointin mitä ajat takaa, toiv.sinäkin ymmärtäisit minun pointtini. :) Aurinkoista päivää! ☀


    • Anonyymi

      Aloitukseen;
      Minulla on aina ollut hyvin vähän ystäviä. Vain 5 lasta ja jokaisella heillä 3 lasta jne. Aika on kulunut jälkeläisten ja pienen määrän sukulaisten kanssa. Työkavereita ja koulukavereita tapailen vain kaupassa ja kadulla.

      Mutta asiaan, nyt +78v on niin moni kuollut ja niin monen puoliso kuollut. Ystäväni vain lasten harrastusten ja leikkikavereiden kautta tulleita nais leskiä. En näe hyväksikäytöksi, vaikka pussailen ja halin usean naisen kanssa, kun kahville pyytävät. Vaimoni 79v. on jo menettänyt tarpeen muuhun kuin kädestä kiinni pitoon kävellessä. Olen usein kysynyt mielipidettä kun suutelen tuttaviani, se on aivan ok, ei tarvitse enää koskaan kysyä. Ja myöhemmin muistutti että hän sanoi rakastavansa minua ikuisesti vuonna 1965, sitäkään hän ei muistuta enää.

      Käyn kaupassa päivisin, siitä jatketaan hänen kotiinsa. Vaimo nukkuu sen 3-4 tuntia aina päivisin.

    • Anonyymi

      Pitää olla nainen joka ymmärtää että kyseessä on ystävyys. Ja mies joka myös ymmärtää... naiset ei usein ymmärrä mikä on ystävyys ja miten se voi kehittyä ystävyytenä. Itse esitelttelen itseni ystävätärenä... kun en ole miesystävä tai poikaystävä.. nehän tarkoittaa eri asiaa....
      Vaikka olen mies olen ystävätär. Ei tule epä selvyyttä asiasta. Itse olen joutunut joskus kinkiseen tilanteeseen kun ystävä on mustasukkainen kun jututan ihan miehenä hänen naiskaveria/lähipiiriin kuuluvaa...

      • Anonyymi

        Hei, no hienoa että sinä tiedät mitä ystävyys todella on etkä yritä etkä tee sitten mitään sen vastaista mihin toinenkaan ei ole valmis ystävyydessä. Hyvä että miehenä tiedät rajasi ja mitä teet. Ystävyys on tärkeä ja arvokas juttu, siitä kannattaa pitää kiinni. Eikä rikkoa sitä hölmöilemällä. Aurinkoista viikonloppua! :) Ap


    • Anonyymi

      No miehenä jolla on naispuolisia ystäviä pitänee sanoa sellaiset asiat että kun katson näitä ystäviäni niin onhan he minusta kauniita ja varmaan myöskin jossain tilanteessa voisin olla heidän kanssaan sängyssä. En tosin yritä mitään vaan annan sen pallon naisten käsiin uskoisin että moni varmaan tietää että sellainen mahdollisuus on olemassa jos haluavat. Kyllä olen ihan aidosti tukena ja läsnä tilanteissa joissa sitä vaaditaan ja saan myös itse samanlaista takaisin. Pidän naisten kanssa keskusteluista yms siitä puuttuu uho ja vääntäminen ja kaikki sellainen ja on lisäksi myös mielenkiintoista nähdä sitä naisen ajatusmaailmaa että mitä sieltä löytyy. Monesti aika samankaltaista ajattelua mutta on siellä erojakin. Miehet on usein visuaalisia ja vaikka eivät mitään sanoisi niin onhan sen naisen vartalo seksikäs ja haluttava ei siitä vaan pääse mihinkään mutta se ei tarkoita sitä että asialle pitäisi tehdä jotain tai pitäisi laukoa jotain panojuttuja mutta aihe varmaan on luonnostaan kyllä kaikkien heteromiesten mielessä. Minäkin olen pyyteettömästi auttanut nais kavereita monessa asiassa ja niinkuin sanoin saanut sitä myös takaisin. Suhteemme on ollut toimiva ja toivottavasti jatkuu vielä pitkään. Siihen erotiikkapuoleen minulla on eri henkilö.

      • Anonyymi

        Heippa sinullekin, ja hyvä kuulla että sinulla on seksuaalipuolelle ihan oma ja eri henkilö, jonka kanssa olette varmaan sitten sopineet omat sääntönne ja ne sopii sitten molemmille. Tai sitten olet parisuhteessa, tosin tuskin sitä kuitenkaan kun luin tarkkaan koko tekstisi. Niin ainakin toivon ettei ole kyse parisuhteesta. Mutta hyvä kun keskityt ystävyyksissä oikeasti niihin aitoihin ystävyyssuhteisiin niin tuolla tyylillä saat varmasti pitää heidät kauan elämässäsi ja kaikki sujuu kuten pitääkin. Etkä loukkaa ketään eikä tule ylilyöntejä eikä mitään ikävää. Pidä kiinni hyvistä ystävistä, niitä tarvitaan! Hyvää viikonloppua sulle :) Ap


      • Anonyymi

        Kuulostat harvinaisen fiksulta mieheltä.
        Olen aina tykännyt kaveerata miesten kanssa, mutta eihän siitä mitään tule, kun ensinnäkään ne eivät pidä yhteyttä. Jos pitävät, niin jossain vaiheessa ne aina saavat päähänsä jotain. Tai kokeilevat kepillä jäätä. Vihjailevat. Ja kun eivät saa vastakaikua, hiljenevät. Tulee pettymys, että jaaha, en kiinnostanutkaan ihmisenä eli ei ollutkaan ystävyyttä tämäkään.

        Naisiin taas en voi enää luottaa senkään vertaa. Käynyt liian monesti niin, että ollaan parhaat ystävät ja sitten vokotellaan sitä miestä, jonka kanssa olen tai josta olen kiinnostunut.

        Taidan elää loppuelämäni ilman kunnon ystäviä. Olkoot sitten vain pinnallisia kavereita.
        Pettynyt.


    • Anonyymi

      Hei!

      Olen tuntenut jonkun aikaa miehen, joka on puhtaasti vain kaveri. Minkäänlaista fyysistä viritystä tai flirttiä ei ole. Emme ole edes halanneet toisiamme eikä ole koskaan kehunut sanallakaan ulkonäköäni tai vaatteitani. On jopa jotenkin hämmentävän etäinen ja salamyhkäinen.

      Niin oudolta kuin tämä saattaa kuulostaa, niin joskus olen tästä huolimatta tuntenut oloni hyväksikäytetyksi. Näin tapahtui esim. kerran, kun kävimme hienossa paikassa syömässä, minne olin myös laittanut itse jotain hieman siistimpää päälle ja juttelimme syvällisiä. Eräässä toisessa pienimuotoisessa tapahtumassa taas minne menin hieman myöhemmin kuin hän, hän ei puhunut minulle sanaakaan mitään. Haluaa myös usein olla se joka lopulta päättää mitä tehdään, minne mennään jne. Tunnen oloni hyväksikäytetyksi varmaankin siksi, kun olen halunnut monissa asioissa häntä miellyttää ja huomioida. Hän taas ei voi kaataa mulle edes kahvia kuppiin samalla kun kaataa itselleen. Välillä tuntuukin siltä, kuin olisin joku kulissinainen, jonka kanssa periaatteessa tehdään monia seurustelevien parien asioita, paitsi että ei halua seurustella ja välttelee tuota kaikenlaista fyysistä kontaktia. Jopa ison pöydän ääressä saattaa istua musta kaikkein kauimmaisella paikalla. En siis ymmärrä mitä tämä on. Mieli tekisikin lopettaa koko suhde.

      • Anonyymi

        Hei sinullekin! No kuulostaapa oudolta tuo teidän ystävyys tai koko kuvio ja siis ilmeisesti olette aika paljon jo viettäneet aikaa yhdessä erilaisia asioita tehden. Mutta joo miehen käytös kuulostaa kummalta ja jopa vähän epäkohteliaalta ja kuin tosiaan esittäisi jotakin julkisilla paikoilla ainakin. Ikävää, että koet tuollaista koska ei tuo aidolta ystävyydeltä kuulosta, jossa voidaan olla ihan rehellisiä toiselle ja nyt edes kaataa vaikka kohteliaasti sitä kahvia toiselle ihmiselle ennen itseään. Pystytköhän puhumaan asioista hänen kanssaan suoraan ennen kuin lopetat koko homman? Mutta tsemppiä ja voimia sekä aurinkoa päivään, toiv.asia vielä selviäisi mistä oikein kyse. 🌸-Ap


    • Anonyymi

      Minulla on tuolla ylempänä kommentti jossa kirjoitan olleeni ns vaaraton.

      Seksi on niin pienestä kiinni jos asia on ollut keskustelutasolla. Vaikka tämä oma kaveri Iolisi halunnut muuta juteltavaa niin ei se hänelle mikään kovin vastenmielinen aihe ollut. Jos seksi on ollut esillä niin ei sitä saa lakaista kokonaan pois. Hän tiesi että ajattelin häntä ja olen miettinyt paljon.

      • Anonyymi

        Niin kunhan asiat on oikeasti sovittu mikä kenestäkin kuuluu kaveruuteen tai sitten jo suhteeseen, ainakin kunnon tunteisiin, joiden tarkoituksena johtaa ehkä jossain vaiheessa ainakin suhteeseen. Ei kaikille seksi ole vain joku juttu, että ohoh tulipa sitten tehtyä sitä tuonkin kanssa, joka kohtelee kuin tiskirättiä sen jälkeen eikä edes pysty katsomaan silmiin.

        Miehillä ja naisilla on yhtä lailla molemmin puolin vastuu siitä ettei satuteta ketään itsekkäillä haluilla ja teoilla, kun on myös niitä ihmisiä joille yhden illan suhteetkin hyvin ok ja toisille ei todellakaan. Voi valita sitten samanhenkisen.

        Puhumalla kunnolla niin monet murheet ja surut, huolet voitaisiin välttää tässäkin elämässä ja kunnioittamalla toisia enemmän. Mutta itsepä opin etten enää seksistä edes suostu puhumaan mitään miespuolisten kaverien tai tuttavuuksien kanssa. Vältän aiheen kokonaan tai sanon suoraan etten halua puhua. Mutta jokainen saa elää ja tehdä mitä haluaa kunhan se on täysin selvää ja ok myös toiselle osapuolelle. Tuntuu ettei oikein ihmiset ymmärrä mitä olen hakenut yli päänsä takaa tässä asiassa. Aurinkoista ja hyvää pääsiäistä kaikille joka tapauksessa! ☀-Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kunhan asiat on oikeasti sovittu mikä kenestäkin kuuluu kaveruuteen tai sitten jo suhteeseen, ainakin kunnon tunteisiin, joiden tarkoituksena johtaa ehkä jossain vaiheessa ainakin suhteeseen. Ei kaikille seksi ole vain joku juttu, että ohoh tulipa sitten tehtyä sitä tuonkin kanssa, joka kohtelee kuin tiskirättiä sen jälkeen eikä edes pysty katsomaan silmiin.

        Miehillä ja naisilla on yhtä lailla molemmin puolin vastuu siitä ettei satuteta ketään itsekkäillä haluilla ja teoilla, kun on myös niitä ihmisiä joille yhden illan suhteetkin hyvin ok ja toisille ei todellakaan. Voi valita sitten samanhenkisen.

        Puhumalla kunnolla niin monet murheet ja surut, huolet voitaisiin välttää tässäkin elämässä ja kunnioittamalla toisia enemmän. Mutta itsepä opin etten enää seksistä edes suostu puhumaan mitään miespuolisten kaverien tai tuttavuuksien kanssa. Vältän aiheen kokonaan tai sanon suoraan etten halua puhua. Mutta jokainen saa elää ja tehdä mitä haluaa kunhan se on täysin selvää ja ok myös toiselle osapuolelle. Tuntuu ettei oikein ihmiset ymmärrä mitä olen hakenut yli päänsä takaa tässä asiassa. Aurinkoista ja hyvää pääsiäistä kaikille joka tapauksessa! ☀-Ap

        Onhan se hassua jos kaksi ihmistä kirjoittaa X määrän asioita ranskalaisin viivoin paperille asioista joista EI halua jutella ja ne asiat joista haluaa.

        Seksi, raha ja elämän realiteetit on asioita joissa ne kestävyydet kulkee!

        Eikä kaikista ole yksinkertaisesti keskustelemaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hassua jos kaksi ihmistä kirjoittaa X määrän asioita ranskalaisin viivoin paperille asioista joista EI halua jutella ja ne asiat joista haluaa.

        Seksi, raha ja elämän realiteetit on asioita joissa ne kestävyydet kulkee!

        Eikä kaikista ole yksinkertaisesti keskustelemaan!

        Tätä en ymmärrä nyt yhtään yksinkertaisesti mitä ajat takaa. Mutta varmaan jokin pontti sinulla oli mutta meni minulla ohi. Anteeksi siitä.


    • Anonyymi

      Naisen ja miehen ystävyyteen ei kuulu seksi tai mitkään seksifantasiat. Toki voi pitää toista kauniina jopa jossain olosuhteissa mahdollisesti haluttavana mutta ei tässä. Se ei ole myöskään ystävyyden ja ystävällisyyden syy että kärkytään mahdollista vuoroa tai esitetään jotain shemeikkaa. Ystävyyteen kuuluu ehkä yhdessä syöminen jutustelu ja toisen kuunteleminen ja kannustus. Voi käydä kahvilla ja vaikka teatterissa mutta ei mitään minkäänlaista seksuaalista sisältöä. Kaverille ei myöskään kuulu flirttailla.

      Lukekaa teksi ja kysykää sitten itseltänne mitä haluatte kaveruudeltanne todella? Onko se aidosti ystävyyttä vai jotain odotusta että saa pesää tms?

      • Anonyymi

        No juurikin noin, siihen ei kuulu minkään romanttisen eikä seksuaalipuolelle menevien asioiden haihatteluja tai toisen johdattamista uskomaankaan mitään muuta sitten, ei puolin sun toisin. Pysytään asiassa ja tehdään vain platonisia asioita ja ei muuta piste. Minä ainakin olisin halunnut oikeasti pelkän ystävän ja kaverin koska todella sillä hetkellä sellaista tarvitsinkin ja aluksi olikin siihen suuntaan mutta sitten asiat meni täysin pieleen ja minulle jäi ainakin niin paha mieli ja hyväksikäytetty olo, jolla ei lopulta ollut mitään merkitystä missään mielessä.

        Joskushan ihmiset voivat ihastua mutta se on asia erikseen ja siitä puhutaan rehellisesti sitten ja mietitään mitä tehdään. Mutta meidän kaveruus loppui minun osaltani siihen ja toinen on estossa vielä tänäkin päivänä. En halua enää koskaan kuulla kyseisestä ihmisestä, teki niin rumasti monella tapaa ja käytti vaan omiin tarkoituksiinsa koko ajan milloin kuuntelijana, milloin mihinkin. Se imi minut yli päänsä ihan kuiviin joka lailla. Ja joo tiesi minun olevan erittäin herkillä ja kovilla elämässä juuri silloin. Olin kokenut tosi kovia jo valmiiksi. Minä hain kaveruutta ihmisestä enkä ole muutenkaan mikään "pesän' hakija. Minulla on omat arvoni sen asian suhteen.


      • Anonyymi

        Halusin vielä kiittää sinua erityisesti kun tuntui, että sinä ymmärsit täysin mitä ajoin aloituksessani takaa. Eli kiitos ja kaikkea hyvää! 🌸 🌷 Ap


    • Anonyymi

      Minäen halua pelkkää uutta kaveria tai ystävää, en tarvitse sellaista ihmistä elämääni. Haluan parisuhteen ikäiseni kanssa ja hän on myös ystäväni.

      • Anonyymi

        Niin se on ihan ymmärrettävää, että ihmiset haluaa parisuhteen ja toki siinä ollaan myös ystäviä, monille puoliso jopa ihan paras kaveri myös. Mutta se onkin sitten eri tarina ja asia kuin mitä minä aloituksella tarkoitin. Tsemppiä sulle, että löydät mitä haluat ja toivot eli molemmat samassa paketissa! :) Ap


    • Anonyymi

      Minulla on aina ollut miehiä ystäväpohjalta... olen siis aiallinen ja niin ovat hekin... nytkin mulla on ystävä ollut jo mieheni kuolemasta saakka... saunomme silloin tällöin, voinnin mukaan, ollaan jo... mut ei niin vanhoja kumminkaan etteikö... mulla on mieskaveri 29 v nuorempi mua... no asiani on että ystäviä tarvitaan... muuten ei selviä

      • Anonyymi

        Hei ja hieno kuulla, että olet löytänyt todellisen ystävän jonka kanssa on todellakin vain kaveruutta eikä haeta mitään muuta juonien tai pelaillen, loukaten sitten lopuksi yleensä. Ja erikseen on sitten se miesystävä ja hieno ihminen hän on, kun ymmärtää sinun ja kaverisi välisen ystävyyden ja hyväksyy sen. Eli luottaa sinuun niin kuin pitääkin! Ja tuo on niin totta, että ystäviä täällä elämässä tarvitaan, ilman on hyvin yksinäistä ja elämä tuntuu tyhjältä. Kaunista kesää Sinulle! 🌸 🌸-Ap joka sattumalta vielä eksyi tänne :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3397
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2045
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1698
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1613
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      1006
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      948
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      865
    Aihe