Tyttöystäväni kaveri on ihastunut tyttöystävääni saako olla mustasukkainen

Anonyymi-ap

tyttöystäväni poikapuolinen kaveri on ihastunut tyttöystävääni ja minun omasta mielestäni kaveruuden rajat menevät siinä vaiheessa rikki kun toinen osapuoli saa tunteita. Olisiko väärin vaatia tyttöystävääni lopettamaan kaverinsa kanssa hengailu ja juttelu vai mitä pitäisi tehdä. Eivät ole niin hyviä kavereita että tyttöystäväni todellisuudessa menettäisi mitään jos ei olisi hänen kaveri enää. En tiedä mitä tehdä mutta koen että ei ole sopivaa että kaveri ihastuu toiseen osapuoleen. Sama oli minulla jos joku kaverini ihastuisi minuun pelkästä kunnioituksesta tyttöystävääni kohtaan lopettaisin kaverin kanssa juttelun tai hengailun. Mielestäni joku on mennyt kaverisuhteessa pieleen jos toinen osapuoli saa tunteita. Silloin eivät molemmat ole samalla linjalla. Kertokaa onat mielipiteet

11

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihanan uskollinen olet ja selkeästi pidät tyttöystävääsi tärkeimpänä.

      Itse olen vaatinut, mutta ei tosiaan myöskään ollut mikään syvällinen ystävyys kyseessä.
      Ei tässä mielestäni ole mitään oikeaa tai väärää. On vain mielipiteitä, ja niitä löytyy yhtä paljon kuin ihmisiäkin. Riippuu ehkä siitä, miten asioita arvottaa. Toisille oma kumppani on kaikista tärkein, toisille ystävät ovat yhtä tärkeitä tai jopa tärkeämpiä.

      Kaikenlaiset tunteet ovat sallittuja ja niistä on hyvä puhua yhdessä. Jos sinusta tuntuu vaikealta, kerro se tyttöystävällesi. Ehkä jo se auttaa tilannetta oikeaan suuntaan. Jos yhteydenpidon katkaisu tuntuu sinusta ainoalta ratkaisulta, kannattaa ehkä ensin varovaisesti tunnustella, mitä tämä tyttöystävä olisi sellaisesta mieltä.

      • Anonyymi

        ”Toisille oma kumppani on kaikista tärkein, toisille ystävät ovat yhtä tärkeitä tai jopa tärkeämpiä.”

        Tämän ymmärrän. Mutta kyseinen henkilö ei ole edes ystävä vaan vain kaveri semmoinen vähän enemmän kuin hyvänpäivän tuttu. Olen puhunut asiasta tyttöystävälleni ja oli valmis vaikka poistamaan henkilön kavereistaan. Kunnes jutteli kaverilleen asiasta ja kaveri sanoi että ei sinun tarvitse hylätä kavereita vuokseni. Minun mielestä ei ole enää ihan kaveri. En ikinä voisi kuvitellakaan et tyttöystäväni menisi hengailemaan kaverinsa kanssa enää. En vain pääse sen yli että kaveri on saanut tunteita tyttöystävääni kohtaan. En osaa sanoa miksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Toisille oma kumppani on kaikista tärkein, toisille ystävät ovat yhtä tärkeitä tai jopa tärkeämpiä.”

        Tämän ymmärrän. Mutta kyseinen henkilö ei ole edes ystävä vaan vain kaveri semmoinen vähän enemmän kuin hyvänpäivän tuttu. Olen puhunut asiasta tyttöystävälleni ja oli valmis vaikka poistamaan henkilön kavereistaan. Kunnes jutteli kaverilleen asiasta ja kaveri sanoi että ei sinun tarvitse hylätä kavereita vuokseni. Minun mielestä ei ole enää ihan kaveri. En ikinä voisi kuvitellakaan et tyttöystäväni menisi hengailemaan kaverinsa kanssa enää. En vain pääse sen yli että kaveri on saanut tunteita tyttöystävääni kohtaan. En osaa sanoa miksi.

        Siis tämä kaveri sanoi tyttöystävällesi, että hänen ei tarvitse hylätä kavereitaan sinun vuoksesi?

        Kuten sanoin, ei ole oikeaa eikä väärää. On kaksi ihmistä, jotka saavat keskenään päättää juuri sellaisen suhteen kuin haluavat. Sinulla on oikeus vaatia haluamaasi, kun olet ensin pohtinut mahdollisia seurauksia itse ja yhdessä toisen kanssa. Toinen voi sitten päättää, mitä itse haluaa, ja se sinun kannattaa pitää myös mielessäsi. Jos tyttöystäväsi ei halua luopua tästä tutustaan, niin sitten taas sinä voit miettiä, haluatko jatkaa hänen kanssaan.

        Minulle tuo olisi selvä juttu, minulle kumppanini ja hänen tunteensa ovat paljon tärkeämpiä kuin joku hyvänpäivän tuttu. Ylipäätään oikeastaan välttelen hankkimasta vastakkaista sukupuolta olevia kavereita, sillä harvoin ne ovat sen toisen osalta jääneet puhtaasti kaverillisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tämä kaveri sanoi tyttöystävällesi, että hänen ei tarvitse hylätä kavereitaan sinun vuoksesi?

        Kuten sanoin, ei ole oikeaa eikä väärää. On kaksi ihmistä, jotka saavat keskenään päättää juuri sellaisen suhteen kuin haluavat. Sinulla on oikeus vaatia haluamaasi, kun olet ensin pohtinut mahdollisia seurauksia itse ja yhdessä toisen kanssa. Toinen voi sitten päättää, mitä itse haluaa, ja se sinun kannattaa pitää myös mielessäsi. Jos tyttöystäväsi ei halua luopua tästä tutustaan, niin sitten taas sinä voit miettiä, haluatko jatkaa hänen kanssaan.

        Minulle tuo olisi selvä juttu, minulle kumppanini ja hänen tunteensa ovat paljon tärkeämpiä kuin joku hyvänpäivän tuttu. Ylipäätään oikeastaan välttelen hankkimasta vastakkaista sukupuolta olevia kavereita, sillä harvoin ne ovat sen toisen osalta jääneet puhtaasti kaverillisiksi.

        Onko liian turha syy erolle moinen. Olen niin hukassa. Jälkeenpäin ajattelee aina että olipas turhaa taas. Mutta juuri tällä hetkellä häiritsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko liian turha syy erolle moinen. Olen niin hukassa. Jälkeenpäin ajattelee aina että olipas turhaa taas. Mutta juuri tällä hetkellä häiritsee.

        Se riippuu ihan ihmisestä, mikä kenellekin on tärkeää, miten iso tai pieni asia on kenellekin. Keksitkö, miten tilanne voisi helpottaa muuten? Voisiko tyttöystäväsi vaikuttaa siihen jotenkin, tehdä jotakin, joka auttaa lieventämään tunteitasi? Ainakin hän voisi tehdä entistä vahvemmin selväksi, että on valinnut juuri sinut ja miksi on. Ja ehkä vaikka mitä tältä kaverilta puuttuu ja sinulla on


    • Anonyymi

      Kerro tyttöystävälle omista tunteista, siitä et sinusta tuntuu pahalta että hän hylkää sinut kaverinsa vuoksi. Kerro se myös kaverille.
      Ihmissuhteissa on vielä sääntöjä vaikka monia tunteet vievät jo ehkä liikaakin.

      • Anonyymi

        Mutta voiko/kannattaako asiaan vaikuttaa esim sanomalla että ei olisi enää tämän henkilön kaveri. Ja mitä mieltä olette siitä että kumppanin kaveri ihastuu kumppaniisi. Onko se teidän mielestä oikein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta voiko/kannattaako asiaan vaikuttaa esim sanomalla että ei olisi enää tämän henkilön kaveri. Ja mitä mieltä olette siitä että kumppanin kaveri ihastuu kumppaniisi. Onko se teidän mielestä oikein?

        Ei sille ihastumiselle mitään voi. Tärkeintä varmaan mitä mieltä sun kumppani on. Voit sä kumpanilles sanoa ettei ruoki tätä ihastumista jos susta välittää. Ottaisin etäisyyttä kaveriin, siihen ei sanoja tarvita.
        Näitä tilanteita sattuu, siinä punnitaan parisuhdetta aikalailla. Riitojakin syntyy jos niitä ei välttele.


    • Anonyymi

      Mää sanosii et suatana mun selän takana ei vehdata ja piste.

    • Anonyymi

      Saa olla mustasukkainen, mutta kysymys taitaa olla luottamuksesta. Sitä ei ratkaise kaverin poistaminen, koska aina voi tulla uusia kavereita.

      Sinuna miettisin suhteenne tilannetta, että millaisella avoimella keskustelulla saisit turvallisuuden tunteen takaisin. Nyt ehkä koet jotakin alemmuutta, vaikka naisesi on valinnut juuri sinut? Eli myös omaa itsetuntoa sinun tulisi vahvistaa. Kun ihmisellä on hyvä itsetunto ja pitää itseään tärkeänä, myös mustasukkaisuus lievenee. Ehkä jossain vaiheessa voit vain naurahtaa sinun naisesi kaverille, kun kovin epätoivoisesti häntä yrittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10320
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      422
      4594
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3114
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1899
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1650
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe