Raamatussa on sekä totuus että valhe, molemmat tarjolla ja saatavilla.
Raamatussa a saa puheenvuoron kaikki osapuolet: Saatana puhuu jo käärmeenä paratiisissa kieltäessään koko perisynnin olemassaolon, Jobin väärämieliset ystävät, väärät profeetat, tekopyhät Fariseukset jne.
Jumala käyttää myös valhetta eräänä keinoja ihmisten koettelemiseen.
1. Kun. 22:22
Henki vastasi: 'Minä lähden sinne ja menen VALHEEN HENKENÄ jokaisen hänen profeettansa suuhun.' Silloin Herra sanoi: 'Eksytä sinä hänet, sinä pystyt siihen. Mene ja tee niin.'
2. Tess. 2:11
Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat VALHEESEEN.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Raamatussa on sekä totuus että valhe saatavilla.
13
56
Vastaukset
- Anonyymi
Jumala voi koetella ihmisiä myös oikeiden ihmeiden avulla, luopuuko ihminen terveestä kristillisyydestä ja lähtee lahkoon villitsevien hurmoshenkien perään ja kastattamaan itseään uudestikasteilla hurmoslahkojen jäseneksi.
5. Moos. 13:3
(13:3-4) Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne. - Anonyymi
Raamattu ei lupaa mitään väkeviä herätyksiä, vaan väkevän eksytyksen,
jota eksyttäjät alkavat kutsua väkeväksi herätykseksi! - Anonyymi
Jumalan luonteen ymmärtäminen on viisautta.
Hurmoslahkoissa ei puhuta mitään Jumalasta, eikä lueta koko Raamattua,
siellä kiinnitetän huomio hurmosilmiöihin ja hurmoshenkien voimavaikutksiiin, kuten helluntailaisuudessa.
Jumala on kaikkivaltias. Hän tuo seka onnen että onnettomuuden.
Eikä aina edes halua kuulla ihmisen rukouksia, vaan sulkee niiltä korvnsa.
Jes. 45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.
Jer. 11:11
Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä tuotan heille onnettomuuden, josta heillä ei ole pääsyä; ja kun he minua huutavat, en minä kuule heitä.- Anonyymi
"Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä tuotan heille onnettomuuden, josta heillä ei ole pääsyä; ja kun he minua huutavat, en minä kuule heitä."
Mitäpä muuta ne herrat on köyhälle kansalle tuottaneet, kuin kärsimyksiä? Turha niiltä on apua anella, ei ne teitä ole kuulevinaankaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä tuotan heille onnettomuuden, josta heillä ei ole pääsyä; ja kun he minua huutavat, en minä kuule heitä."
Mitäpä muuta ne herrat on köyhälle kansalle tuottaneet, kuin kärsimyksiä? Turha niiltä on apua anella, ei ne teitä ole kuulevinaankaan.Jumalan käskyille tottelemattomuus aiheuttaa sen, että Jumala ei vastaa, vaikka kuulee, mutta ei "kuuntele" ihmistä. Hän, joka on korvan luonut, hänkö ei kuulisi.Hän joka on silmän luonut,nänkö ei näkisi.
Jes. 59:2
Ei, vaan teidän rikkomuksenne erottavat teidät Jumalastanne. Teidän syntinne ovat saaneet hänet kääntymään pois, niin ettei hän teitä kuule, [Jes. 57:17; Miika 3:4]
Synnin vaikka saisi anteeksi, niin jokaista syntiä seuraa aina jonkinlainen rangaistus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan käskyille tottelemattomuus aiheuttaa sen, että Jumala ei vastaa, vaikka kuulee, mutta ei "kuuntele" ihmistä. Hän, joka on korvan luonut, hänkö ei kuulisi.Hän joka on silmän luonut,nänkö ei näkisi.
Ei, vaan teidän rikkomuksenne erottavat teidät Jumalastanne. Teidän syntinne ovat saaneet hänet kääntymään pois, niin ettei hän teitä kuule, [Jes. 57:17; Miika 3:4]
Synnin vaikka saisi anteeksi, niin jokaista syntiä seuraa aina jonkinlainen rangaistus.Jumala tasaa aina vaakakupit tavalla tai toisella. Ihminen ei pääse hyötymään rikkomuksista tai synnin tekemisestä, vaikka se hetken voi siltä tuntua tai näyttää siltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan käskyille tottelemattomuus aiheuttaa sen, että Jumala ei vastaa, vaikka kuulee, mutta ei "kuuntele" ihmistä. Hän, joka on korvan luonut, hänkö ei kuulisi.Hän joka on silmän luonut,nänkö ei näkisi.
Synnin vaikka saisi anteeksi, niin jokaista syntiä seuraa aina jonkinlainen rangaistus."Synnin vaikka saisi anteeksi, niin jokaista syntiä seuraa aina jonkinlainen rangaistus."
No voi jumalauta taasko on säännöt muuttuneet? Täällä on toitotettu että Jeesus sovitti syntimme, ja jokainen, joka häneen uskoo saa syntinsä anteeksi .
Koittakaa nyt viimeinkin päättää miten se asia oikein on? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Synnin vaikka saisi anteeksi, niin jokaista syntiä seuraa aina jonkinlainen rangaistus."
No voi jumalauta taasko on säännöt muuttuneet? Täällä on toitotettu että Jeesus sovitti syntimme, ja jokainen, joka häneen uskoo saa syntinsä anteeksi .
Koittakaa nyt viimeinkin päättää miten se asia oikein on?Nuo ovat teuvon muuttuvia sääntöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Synnin vaikka saisi anteeksi, niin jokaista syntiä seuraa aina jonkinlainen rangaistus."
Koittakaa nyt viimeinkin päättää miten se asia oikein on?Jeesuksen kuoleman tuoma sovitus tarkoittaa kadotustuomion ja perisynnin katkaisemista ja syntien anteeksisaamista, mutta kyllä syntiä seuraa aina rangaistus tavalla tai toisella. Syntien anteeksisaaminen ei tarkoita, ettei syntiä seuraisi aina rangaistus. Jumala vaatii oikeuden tapahtumista. Jumala ei muutu. Jumala on sekä rakkaus, mutta myös koston Jumala.
Ei Jeesuksen kuolema poistanut Jumalan ikuisia oikeudenmukaisuuden vaatimuksia. Ne ovat voimassa riippumatta siitä minkä liiton aikakautta kulloin eletään.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut? vai onko?
- Anonyymi
Teuvo, täytät pian 86 vuotta ja yhä jaksat eksyttää!
Kerrotko miten petit vaimoasi tutkamiesten kokouksessa? - Anonyymi
Riivaajatkin uskoo Jeesukseen ja tunnustaa hänen Jumalan Korkeimman Pojaksi.
sekaisin,
Pelastava usko tarkoittaa uskon Henkeä, joka on sisällisesti meissä asuvaisena.
Kristillisessä kasteessa Jumala pesee synnit pois ja antaa tilalle puhtaaseen sydämeen sen uskon Hengen lahjan.
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Meitä ja meidän lapsia tämä lupaus ja lahja tarkoittaa.
Uskonlahkoissa, vaikka joku lahkosaarnaaja voi julistaa henkirikoksenkin selvitetyksi pelkällä käden heilautuksella.
No siitä ihminen voi tulla käsitykseen että nyt se syntiteko on selvitetty ja voi saada siiitä sielullisen mielenrauhan, mutta ei ne murha ole käden nostoilla ja pään nyökkäyksillä selvitetty.
Naatan vaikka oli profeetta ei voinut antaa Daavidin syntiä huorintekoa ja muraa anteeksi, hän vain välitti tiedon, että Jumala ei sen takia tapa Daavidia.
Jumala antoi synnin anteeksi Daavidille, mutta tappoi Daavidin 7 pv. ikäisen poikalapsen. Seuraavanan päivänä 8 pv. ikäisenä lapsi olisi pitänyt ympärileikkauksessa luovuttaa Jumalan lapsien joukkoon vanhan liiton jäseneksi ja ikuista elämää varten liiton jäseneksi. - Anonyymi
Jumalan oikeudenmuaisuus ei ole mitään pelkkää rakauden julistusta, vaan Jumala vaatii aina tilanteen korjaamista ja ennaltamista.
2. Moos. 21:23
"Mutta jos muuta vahinkoa tapahtuu, annettakoon henki hengestä"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982