Suomalaiset, harmaa kansa

Tuli tässä mieleen tällainen otsikko. Olen joskus katsellut noita pariskuntia, joita tässäkin massa on. Yllättävän monet eivät ihan aina vaikuta edes pariskunnalta, kun tuolla ulkomaailmassa ollaan niin hillitysti. Ei kuljeta edes käsi kädessä, saatikka sitten suudella (edes poskelle). JOtkut eivät edes puhu keskenään halaistua sanaan (no joskus voidaan jotain kysyä tai murahtaa). No, niinhän se oli esim. isän vanhemmillakin. Olivat yhdessä 62 vuotta ja mummi sanoi joskus, etteivät ukin kanssa välttämättä koko automatkan aikana puhuneet kovin paljon. Suomalaiset eivät ole kovin romanttisia.

Toinen harmauteen liittyvä on sitten ihan se, että suomalaiset häviää harmauteen tai taustaan, kun harmaaseen tai mustaan ei yleensä yhdistetä tai osata yhdistää jotain muuta väriä, esim. jotain muuta neutraalia tai vaikka jotain värikkäämpääkin. Itsekin käytän harmaata ja mustaakin välillä, mutta yritän yhdistää niihin jotain muutakin.

Iltasanomien tai Iltalehden otsikosta luin, että Puolustusvoimat muka varautuu jo sotaan. Joutuuko Suomen pojat nyt armeijan harmaisiin?

21

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harmaa sopii hyvin autonväriksi.

      • Harmaa on hyvä auton väri.


    • Anonyymi

      Oma kokemus aikalailla toinen. Pariskunnat juttelevat toisilleen, väittelevät toistensa kanssa, riitelevätkin, kuka hillitymmin kuka voimakkaammin. Erityisesti vanhat pariskunnat muistuttavat usein Esa Saarista ja hänen kuningatartaan Pipsaa. Puhumista riittää paitsi toisille myös muiden ihmisten kanssa. Innostutaan oikein romanttiseksikin välillä.

      Toki on niitäkin, jotka ovat minulle sanoneet, etteivät keksi mitään puhuttavaa puolisonsa kanssa. Tämä liittyy mielestäni tilanteisiin, on sairastamista, tai muutto yms joten molemmat keskittyy omiin ajatuksiinsa. Joskus jos elämä kolahtaa kovin kovaa, ollaan pitkiäkin ajanjaksoja ihan vaan hiljaa mietteissä, vaarana on tällöin erkaantuminen toisista kokonaan.

      Puolustusvoimat varautuvat aina sotaan. Siksi ne on olemassa 🤔

      - Sheena

      • Varmasti pariskuntien välillä on hajontaa. Ketkä juttelee enemmän ja ketkä ei ja ketkä on romanttisia ja ketkä ei, mutta itse olen havainnoinnut tuolla liikenteessä ollessani, että aika useasti monet pariskunnat eivät edes hipaise toisiaan ja jotkut eivät paljon edes puhu keskenään, joskus ehkä saatetaan jotain kysyä toiselta tai murahtaa jotain.

        Jep, puolustusvoimat varautuu aina sotaan hankkimalla esim. uutta kalustoa armeijaan, mutta nyt oikein kiinnitti huomiota tuo iltapäivälehden otsikko, jossa sanottiin, että puolustusvoimat varautuu jopa sotaan (koskien Putinia ja Ukrainan sotaa, ihan kuin sota olisi Ukrainasta jotenkin nyt leviämässä).


    • Anonyymi

      Jos eivät kulje käsi kädessä eivätkä suutele, mistä tiedät kyseessä olevan pariskunta? Kyllähän monet käy kaupungilla sisarustensa ja vanhempiensakin kanssa?

      Kirjautumaton palstalutka

      • Tämäkin on ihan totta. Ei sitä aina tiedäkkään.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Tämäkin on ihan totta. Ei sitä aina tiedäkkään.

        Tuli mieleen yliopistoajalta yksi pariskunta, joka ei ainakaan koulussa näyttänyt muiden silmissä ollenkaan pariskunnalta. Saattoivat kyllä tehdä paritehtävät yhdessä, mutta koskaan eivät koskeneet toisiinsa koulussa millään tavalla - ei pusua minnekään, ei koskaan käsi kädessä, ei edes koskaan minkäänlaista halausta. Yksi opiskelukaverini oli ihan ihmeissään kun kerroin hänelle heidän seukkaavan. Ei kuulemma olisi mistään uskonut.

        Kirjautumaton palstalutka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli mieleen yliopistoajalta yksi pariskunta, joka ei ainakaan koulussa näyttänyt muiden silmissä ollenkaan pariskunnalta. Saattoivat kyllä tehdä paritehtävät yhdessä, mutta koskaan eivät koskeneet toisiinsa koulussa millään tavalla - ei pusua minnekään, ei koskaan käsi kädessä, ei edes koskaan minkäänlaista halausta. Yksi opiskelukaverini oli ihan ihmeissään kun kerroin hänelle heidän seukkaavan. Ei kuulemma olisi mistään uskonut.

        Kirjautumaton palstalutka

        Ja eivät muuten olleet kumpikaan edes suomalaisia, vaan mies slovakki ja nainen saksalais-indonesialainen. Meitä on joka lähtöön kansalaisuudesta huolimatta.

        Kirjautumaton palstalutka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja eivät muuten olleet kumpikaan edes suomalaisia, vaan mies slovakki ja nainen saksalais-indonesialainen. Meitä on joka lähtöön kansalaisuudesta huolimatta.

        Kirjautumaton palstalutka

        Tämäkin on totta.


    • Anonyymi

      Harmaushan on neutraalia, yritän olla itsekin vaihtelevalla menestyksellä. Ongelma piilee siinä ettei huvita puhua ympäripyöreitä koko ajan tai etten jaksa hymistellä muotivirtauksille. Erämaassa asuminen auttaa asiaa 👌

      • Harmaa on sopivasti neutraali, Itsekin käytän pukeutumisessa välillä ja sisustuksessakin, esim. ruokapöydällä on beigen pöytäliinan päällä harmaa , kukallinen kaitaliina ja makuuhuoneen verhot on harmaat. Muutenkin mulla sisustus on nykyään melko neutraalia, tosin jotain väripilkkujakin seassa kuten kirkkaanpunaista ja vihreää.


    • Anonyymi

      Pappa kun oli kuollut, niin mummolta kysyttiin, että siellä se nyt on ruumishuoneella, lähdetäänkö katsomaan?
      Mummo siihen, että en lähe, kyllä sitä on jo kotona nähty makkaamassa tarpeeksi.

      -keinovaginamies-

      • Hehhee =D Sun mummolla oli loistava huumorintaju. Tai on, jos elää vielä.


    • Lonkero on harmaata. Loistava kesäjuoma ja aidosti kotimainen tuote.

      • Anonyymi

        Myös taivas on usein harmaa.
        Arttu Wiskarin biisi Suomen muotoisen pilven alla on mainio. Marraskuun alussa soimaan se ja maaliskuulla voi sitten vaihtaa renkutusta.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myös taivas on usein harmaa.
        Arttu Wiskarin biisi Suomen muotoisen pilven alla on mainio. Marraskuun alussa soimaan se ja maaliskuulla voi sitten vaihtaa renkutusta.

        -keinovaginamies-

        Harvoin tulee kuunneltua Arttu Wiskaria. Sitä ei vaan muista, se ei jää mieleen.

        Huom: harmaa aivosumu. 😊


      • Anonyymi

        Juot ilmeisesti ginilonkeroa. Mä en sen maust tykkää; joten mä tilaankin aina brandylonkeron, paljo paremman makuine... siis minust ja väriltään kans.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juot ilmeisesti ginilonkeroa. Mä en sen maust tykkää; joten mä tilaankin aina brandylonkeron, paljo paremman makuine... siis minust ja väriltään kans.
        trollikka

        Hartwallin Original lonkero on mielestäni parasta kesäjuomaksi. Otan harvoin talvisin. Ei vaan maistu.


    • Muinoin oli sellainenkin muoti, että miltei kaikki oli mustaa. Aika tyylikästä. 🌹👀

    • Anonyymi

      Onks harmaassa jotain vikaa, hä?

      Ja puhuminenko on = romanttisuus?

      Kyä nyt on taas paksua huttua!

      -harmaakarhu-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe