Olen lukenut otsikon lauseen lukemattomista kirjoista ja lehdistä, ja kuullut ihmisten kertomuksia, mutta minulle tämä on jäänyt mysteeriksi. Olen ollut uskossa jo vuosia, mutta en osaa erottaa Jumalan puhetta omista ajatuksistani tai olen siitä epävarma. Siksi olisi mielenkiintoista kuulla:
Kuinka tiedät, että Herra kehoittaa sinua tai puhuu sinulle jostain asiasta? Jos se tulee sinulle "ajatuksena", kuinka tiedät että se on Jumalasta eikä esim. mielikuvituksesta? Mistä saat varmuuden? Itse pelkään, että jos esim. toivon jotain asiaa riittävän paljon, kuvittelen Herrankin haluavan sitä minulle. En kuitenkaan uskalla kertoa ihmisille "Herran puhuneen", koska asialla voi olla oma sieluni. Tunnen olevani harhaileva vasta-alkaja uskonasioissa, vaikka tulin uskoon jo monia vuosia sitten.
"Jumala puhui minulle"
14
1064
Vastaukset
- sanoo
Hän viitoittaa pmansa tien,ja vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen.On eriasteisa tapoja miten Herra puhuu ja ne voidaan liittää armolahjojen katekoriaan.Hän puhuu myös silloin kun ihmiset nukkuvat,tavalla taikka toisella.
Herra ei tee väkivaltaa,hän ei huuda,usein hän puhuu ajatuksiimme hiljaisuudessa,"hän on tuulen huminassa",siksi hän pyyttää meitä menenmään rukouskammioon ja olemaan hänen kasvojensa edessä,hiljentymään ja tuomaan hänelle asiamme.Hän kuulee,kun olet rukoillut,näet sen asian tapahtuvan sinulle arjen keskellä. Hän puhuu sinulle sanankautta ja vahvistaa ajatuksesi sanassaan,sillä silloin ne ovat Jumalasta kun ne eivät ole ristiriidassa Raamatun sanan kautta.Teot ja sanat " hengenhedelmät" käyvät aina yksiin.Hän puhuu myös parannuksen teosta...
Kun näitä käytät,etköhän opi kuuntelemaan Jumalaa,mitä hän sinulle puhuu. Taidatpa olla paljon terveemmällä pohjalla epävarmuudessasi kuin moni sellainen, joka kertoo "suu vaahdossa" kuinka Jumala puhui hänelle sitä taikka tätä. ---- Miten olisi, jos ymmärtäisit Jumalan puheeksi juuri sinulle tuon epävarmuutesi, epätietoisuutesi ja vasta-alkajuutesi uskonasioissa?
- sanoja
Kun oma tahtosi on poissaoleva, silloin Jumalan tahto pääsee toimimaan sinussa. Tahtominen ja haluaminen (myös rukouksessa) on itseasiassa epäuskoa Jumalaa ja hänen johdatustaan kohtaan.
Sillä hän kyllä tietää mitä tarvitset ennen kuin keksit edes kysyä sitä.
Kun heittäytyy kokonaan Jumalan käsivarsille, heittää pois haluamisen ja välttämisen sekä huolet ja murheet, silloin Jumalan sana kaikuu kirkkaana sinussa.
Silti on erittäin tärkeää tarkkailla ajatuksiaan ja itseään ja valppaasti nähdä mistä ajatus syntyy ja mikä sen on synnyttänyt. (halu/himo vai puhdas Jumalan sana). - Kempiläinen
Itse koen niin, että Jumala puhuu minulle hiljaisen rukouksen kautta - eli rukoillessani en käy läpi 'asialistaa' vaan keskityn Jumalan läsnäoloon omassa sisimmässäni. Annan ajatusten tulla ja mennä vapaasti, voin pyytääkin jotain mutta en keskity pyytämääni asiaan vaan Jumalan läsnäoloon. Joskus saan varmuuden, että pyytämäni asia toteutuu, joskus tiedän heti pyydettyäni, että vastaus on ei, Jumala on jostakin syystä eri mieltä.
Minusta suurin este Jumalan äänen kuulemiselle on nykyihmisillä 'hiljaisuuden kammo': joka hetki täytetään jollakin ohjelmalla tai vähintään taustamusiikilla. Minua se suorastaan häiritsee, mutta usein siihen on pakko mukautua muiden ihmisten takia. Itse en osaa rukoilla taustamusiikin soidessa, ja mitä enemmän aikaa vietän hiljaisuudessa, sitä läheisemmältä Jumala tuntuu.
Nykyaika on kovin suorituskeskeistä. Suorituskeskeisyys näkyy hengellisessä elämässä eräänlaisena tähtikulttina, superevankelistojen ym. julkkisten ihannointina. Usein annetaan myös ymmärtää, että pitää mennä kauas ja tehdä jotain suurta ollakseen oikea Jumalan palvelija. Unohdetaan arkipäivän kristillisyys, se että pieni ystävällinen teko voi puhua enemmän kuin sata saarnaa.
Joskus tunnen itseni kelvottomaksi ja vertaan itseäni suorittajiin, onnistujiin ja aikaansaajiin. Jos mieleeni nousee kysymys: mikä minä sitten olen, tulee vastaus välittömästi: sinä olet minun poikani (älkää käsittäkö väärin - en vertaa itseäni Jeesukseen, joka on ainoa Jumalan Poika - mutta ks. Ilm. 21:7). Silloin käsitän, että millään muulla ei ole merkitystä.- etsija1
"Minusta suurin este Jumalan äänen kuulemiselle on nykyihmisillä 'hiljaisuuden kammo': joka hetki täytetään jollakin ohjelmalla tai vähintään taustamusiikilla."
Olen monet kerrat miettinyt ihan samaa! Tulee vaikutelma, että monet ihmiset pakenevat itseään ja Jumalaa. Ehkäpä tällaiset ihmiset tiedostamattaan pelkäävät, että he saattaisivat joutua myöntämään pinnallisen, materiaalisiin arvoihin nojautuvan maailmankuvansa kestämättömyyden?
Uskon, että ihminen tarvitsee hiljaisuutta arkipäivän kiireiden vastapainoksi. Olen havainnut, että sisäisen rauhan ja hiljaisuuden voi saavuttaa myös hälinän keskellä.
-etsijä - lumpsis
Erinomaista tekstiä.
Minäkin koen samoin.
Joissakin erityistilanteissa Jumala voi puhua suoraankin ihmiselle, aivan kuin ihminen ihmiselle.
Aioin kirjoittaa enemmänkin aiheesta, mutta huomaan, että oleellinen asiasta on jo sanottu. - Johdatukseen uskova
Itselläni tämä vaikeus erottaa Jumalan ääntä omista ajatuksistani ei johdu ainakaan hiljaisuuden puutteesta, sillä olen ollut koko ikäni hyvin yksinäinen ja viettänyt paljon aikaa rukouksessa ilman mitään hälyä tai häiriötekijöitä. Nämä hiljaiset hetket rukouksessa ovat minulle hyvin rakkaita, mutta yhden johtopäätöksen voin helposti tehdä: mitä raskaampia hetkiä elämässä on ollut, sitä enemmän vietän aikaa Jumalan läsnäolossa. Jos pyyhkii hyvin ja on "monta rautaa tulessa", rukouksista tulee pinnallisempia. Näin ajatellen esim. nykyinen työttömyyteni on tavallaan suuri siunaus. Asioilla on monta puolta.
- lukutoukka 2
Johdatukseen uskova kirjoitti:
Itselläni tämä vaikeus erottaa Jumalan ääntä omista ajatuksistani ei johdu ainakaan hiljaisuuden puutteesta, sillä olen ollut koko ikäni hyvin yksinäinen ja viettänyt paljon aikaa rukouksessa ilman mitään hälyä tai häiriötekijöitä. Nämä hiljaiset hetket rukouksessa ovat minulle hyvin rakkaita, mutta yhden johtopäätöksen voin helposti tehdä: mitä raskaampia hetkiä elämässä on ollut, sitä enemmän vietän aikaa Jumalan läsnäolossa. Jos pyyhkii hyvin ja on "monta rautaa tulessa", rukouksista tulee pinnallisempia. Näin ajatellen esim. nykyinen työttömyyteni on tavallaan suuri siunaus. Asioilla on monta puolta.
luin äskettäin hyvän kirjan rukouksesta ja Jumalan äänen kuulemisesta... Joyce Meyer : Kuuntele Jumalaa. Minä ainakin sain tuosta kirjasta ajattelemisen aihetta ja uusia ajatuksia ja myös vahvistusta omille aikaisemmille päätelmille Jumalan äänen kuulemisesta. Kirjan on kustantanut Kuva ja Sana.
- varo
lukutoukka 2 kirjoitti:
luin äskettäin hyvän kirjan rukouksesta ja Jumalan äänen kuulemisesta... Joyce Meyer : Kuuntele Jumalaa. Minä ainakin sain tuosta kirjasta ajattelemisen aihetta ja uusia ajatuksia ja myös vahvistusta omille aikaisemmille päätelmille Jumalan äänen kuulemisesta. Kirjan on kustantanut Kuva ja Sana.
Kyseessä voi olla myös ns. henkiopas, joka puhuu. Puhe ei silloin tule Jumalasta, vaan tämän maailman ruhtinaan voimista.
Jumala kyllä osaa puhua ymmärrettävällä tavalla. Varminta Jumalan puhetta on Jumalan sana Raamattu. - niin,
lukutoukka 2 kirjoitti:
Jos kuulet jotain hengen puhetta ja henki puhuu kautasi kielillä ääneen, niin kysy hengeltä suoraan hengen nimeä ja tunnustaako se henki Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan lihaksi tulleeksi. Jos henki ei anna vastausta ja tunnustusta sanatarkasti, niin kyseessä on väärä henki, jota ei pidä kuunnella ja se poistuu.
- Psyko(Original)
lumpsis kirjoitti:
Erinomaista tekstiä.
Minäkin koen samoin.
Joissakin erityistilanteissa Jumala voi puhua suoraankin ihmiselle, aivan kuin ihminen ihmiselle.
Aioin kirjoittaa enemmänkin aiheesta, mutta huomaan, että oleellinen asiasta on jo sanottu.ÄÄNIEN KUULEMINEN
Joidenkin tutkimusten mukaan jopa 2 - 4 % väestöstä kuulee ainakin ajoittain sellaisia ääniä, joita muut eivät kuule. Vaikka äänien kuuleminen tavallisesti liittyy vaikeisiin mielen sairauksiin, ääniä voivat kuulla myös ihmiset, joilla ei ole minkäänlaisia psyykkisiä sairauksia. Ei ole mitenkään epätavallista kokea kuulevansa ääniä psyykkisissä ääritilanteissa.
Äänien kuuleminen on vaiettu ja huonosti tunnettu ilmiö sekä ääniä kuulevien, heidän läheistensä että terveydenhoitohenkilökunnan parissa. Monelle äänien kuuleminen on pitkäaikainen, hankala, suorastaan sietämätön kokemus, johon on vaikea saada apua ja josta voi olla vaikea kertoa kenellekään.
Tutkimusten ja kokemusten mukaan äänistä puhuminen sekä kokemuksen jakaminen on avuksi. Mielenterveysalan ammattilaisten vetämiä ääniä kuulevien ryhmiä on Suomessa viime aikoina perustettu psykiatrisiin sairaaloihin ja avohoidon yksiköihin. Monille on ollut apua myös vertaisryhmästä, jossa äänistä uskaltaa puhua ja oppia selviytymiskeinoja. Tärkeää on myös asiallisen tiedon jakaminen ja normalisoiva suhtautuminen.
http://www.mtkl.fi/tietopankki/taustatietoa/aanienkuuleminen.html - huuhaata
niin, kirjoitti:
Jos kuulet jotain hengen puhetta ja henki puhuu kautasi kielillä ääneen, niin kysy hengeltä suoraan hengen nimeä ja tunnustaako se henki Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan lihaksi tulleeksi. Jos henki ei anna vastausta ja tunnustusta sanatarkasti, niin kyseessä on väärä henki, jota ei pidä kuunnella ja se poistuu.
"Jos henki ei anna vastausta ja tunnustusta sanatarkasti, niin kyseessä on väärä henki, jota ei pidä kuunnella ja se poistuu."
Olet todella hoidon tarpeessa mikäli todellakin uskot moiseen hölynpölyyn. Noissa "henkimaailman" jutuissa on aina kyse ihmisen oman psyykeen toiminnasta. Oet vajonnut todella alas ihmisyydessässäsi, moiset jutut eivät kuulu enää nykypäivään.
Hakeudu esim. paikallisen mielenterveystoimiston juttusille, apua kyllä löytyy. - lumpsis
Psyko(Original) kirjoitti:
ÄÄNIEN KUULEMINEN
Joidenkin tutkimusten mukaan jopa 2 - 4 % väestöstä kuulee ainakin ajoittain sellaisia ääniä, joita muut eivät kuule. Vaikka äänien kuuleminen tavallisesti liittyy vaikeisiin mielen sairauksiin, ääniä voivat kuulla myös ihmiset, joilla ei ole minkäänlaisia psyykkisiä sairauksia. Ei ole mitenkään epätavallista kokea kuulevansa ääniä psyykkisissä ääritilanteissa.
Äänien kuuleminen on vaiettu ja huonosti tunnettu ilmiö sekä ääniä kuulevien, heidän läheistensä että terveydenhoitohenkilökunnan parissa. Monelle äänien kuuleminen on pitkäaikainen, hankala, suorastaan sietämätön kokemus, johon on vaikea saada apua ja josta voi olla vaikea kertoa kenellekään.
Tutkimusten ja kokemusten mukaan äänistä puhuminen sekä kokemuksen jakaminen on avuksi. Mielenterveysalan ammattilaisten vetämiä ääniä kuulevien ryhmiä on Suomessa viime aikoina perustettu psykiatrisiin sairaaloihin ja avohoidon yksiköihin. Monille on ollut apua myös vertaisryhmästä, jossa äänistä uskaltaa puhua ja oppia selviytymiskeinoja. Tärkeää on myös asiallisen tiedon jakaminen ja normalisoiva suhtautuminen.
http://www.mtkl.fi/tietopankki/taustatietoa/aanienkuuleminen.htmlMinun äänien kuulemiseni ei liity tähän mitenkään.
En ole sillä lailla psyykkisesti sairas.
Muusta en tiedä, kun ei ole tutkittu perusteellisesti.
Terveenä minua pidetään ja itsekin tunnen itseni suht terveeksi.
Tähän voi tietysti vastata, että juuri sairauden tunteen puuttuminen on varma ja vaarallinen merkki näissä asioissa.
Tunnen varsin hyvin nuo tekstit, jotka eteeni toit.
Tiedän myös, että jotkut ihmiset ovat kuulleet "tervettä" Jumalan puhetta ihan suoraan. Ei kaikki ole sairasta, mikä voi asiaa tuntemattoman korvissa siltä kuulostaa. - olivatko
lumpsis kirjoitti:
Minun äänien kuulemiseni ei liity tähän mitenkään.
En ole sillä lailla psyykkisesti sairas.
Muusta en tiedä, kun ei ole tutkittu perusteellisesti.
Terveenä minua pidetään ja itsekin tunnen itseni suht terveeksi.
Tähän voi tietysti vastata, että juuri sairauden tunteen puuttuminen on varma ja vaarallinen merkki näissä asioissa.
Tunnen varsin hyvin nuo tekstit, jotka eteeni toit.
Tiedän myös, että jotkut ihmiset ovat kuulleet "tervettä" Jumalan puhetta ihan suoraan. Ei kaikki ole sairasta, mikä voi asiaa tuntemattoman korvissa siltä kuulostaa.Jeesus, Mooses ja Paavali psyykkisesti sairaita?
Saattoivat jollain tavalla ollakin mutta olivatko näkynsä ja kuulemansa oireita siitä? Eivät välttämättä.
Itse olen kokenut usemman kerran Pyhän Hengen läsnäolon: Silloin Henki on myös puhunut ja minulle on näytetty asioita joita muut eivät ole nähneet. Pyhän Hengen kohtaaminen on aina kantanut hyvää hedelmää joko minulle tai lähimmäisilleni. Koulutusteni vuoksi olen moneen kertaan testattu enkä ole psyykkisesti sairas ja älykkyysosamääränikin on korkea joten tiedän hyvin ettei lumpsiksenkaan tarvitse välttämättä olla psyykkisesti sairas.
Mistä perimmältään Jeesuksen, Mooseksen ja Paavalin sekä meidän muiden äänien kuulemisessa on kyse jos ei psyyken sairaudesta, siitä voi ollakin sitten jo monta käsitystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.327107- 434353
- 243755
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1843457- 122507
- 302455
- 442122
- 262044
- 1641993
- 1051412