"Veressä on elävän olennon elämänvoima. Minä itse olen määrännyt, että veri on tuotava alttarille teidän puolestanne tapahtuvaa sovitusta varten, sillä veressä oleva elämänvoima tuottaa sovituksen."
"Anteeksianto ei ole mahdollinen, ellei vuodateta uhriverta"
Mitään lakiliittoa ei ole koskaan ollut olemassakaan.
Vanhan liiton jäseneksi pojat ja miehet tuli liittää ympärileikkauksessa ja tytöistä piti uhrata syntiuhrina kyyhkysiä. Vierasheimoiset sotaorvot tytöt sitä vastoin kastettiin syntien anteeksisaamsiseksi vanhan liiton jäseneksi jo paljon ennen Jeesuksen aikaa.
Lapsien kastaminen liiton jäseneksi oli Juutalisille täysin selvä asia Kristuksen kuolemaan kastamisen alkaessa perhekunnittain helluntaina.
Ilman veren vuodatusta ei tapahtunut vanhan liitonkaan alkamista.
(=Ympärileikkaus pojille ja eläinuhri tytöistä)
Jeesuksen veren vuodatus korvasi liiton perusteen, mutta kyllä Jumalan käskyt ja lait ovat edelleen voimassa viimeistä piirtoa myöten.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Vanha liitto oli veriliitto (ei mikään lakiliitto)
8
281
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan näitä liittoja, vaan se sun veriliittos on tainnu lopettaa kahjomaisuutensa vuoksi toimintansa. Liitot täydentävät toisiaan esim. tukilakkojen muodossa
Teollisuusliitto (SAK)
Palvelualojen ammattiliitto PAM (SAK)
Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL (SAK)
Tehy (STTK)
Ammattiliitto Pro (STTK)
Opetusalan Ammattijärjestö OAJ (Akava)
Rakennusliitto (SAK)
SuPer (STTK)- Anonyymi
Raamatussa Jumalan tekemä LIITTO on sellainen sana, jolle ei ole oikeata vastinetta suomen kielessä.
Sanonta uusi liitto on käännetty myö uudeksi testamentiksi.
Raamatun Liitto on Jumalan yksipuolinen varma lupaus, jonka vakuutena on uhrin veren vuodatus. Kyse ei ole tämän ajan ilmaisusta "sopimus" tai "kauppa" tai "vuokrasuhde" tms.
Ihminen ei ole tasaveroinen kumppani tekemään Jumalan kanssa sopimuksia eikä kauppoja. Sellaisesta ei ole kysymys.
Raamatun alkuperäiset termit ja sanat ovat tuhansia vuosia vanhoja ja niiden merkitys on usein hengellinen laadultaan ja ne kuuluu siihen aikaan ja ajatteluun, mitä silloin ihmiset ymmärsivät.
Veriliiton ymmärtämiseksi hyvä vertaus on Daavidin ja Joonatanin välinen veriliitto.
Sen perustella Daavid haki Mefibosetin, ramma pojan ja piti hänestä huolta ja elätti kuninkaan hovissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa Jumalan tekemä LIITTO on sellainen sana, jolle ei ole oikeata vastinetta suomen kielessä.
Sanonta uusi liitto on käännetty myö uudeksi testamentiksi.
Raamatun Liitto on Jumalan yksipuolinen varma lupaus, jonka vakuutena on uhrin veren vuodatus. Kyse ei ole tämän ajan ilmaisusta "sopimus" tai "kauppa" tai "vuokrasuhde" tms.
Ihminen ei ole tasaveroinen kumppani tekemään Jumalan kanssa sopimuksia eikä kauppoja. Sellaisesta ei ole kysymys.
Raamatun alkuperäiset termit ja sanat ovat tuhansia vuosia vanhoja ja niiden merkitys on usein hengellinen laadultaan ja ne kuuluu siihen aikaan ja ajatteluun, mitä silloin ihmiset ymmärsivät.
Veriliiton ymmärtämiseksi hyvä vertaus on Daavidin ja Joonatanin välinen veriliitto.
Sen perustella Daavid haki Mefibosetin, ramma pojan ja piti hänestä huolta ja elätti kuninkaan hovissa.Jumala toimii usein koko perheen, perhekunnan, omaisten, tai koko suvun, koko talonväen, koko kaupungin, koko kansan, koko ihmiskunnan näkökulmasta, ei vain yksilöihmisen hyväksi tai onnettomuudeksi, kuten usein asioista tehdään individuaalinen asia, jokainen vastaa vain omista asioistaan -periaatteella.
Jumalan ajatukset kun eivät ole ihmisen ajatuksia.
Jumala pelasti Lootin perheen, Jumala pelasti Nooan perheen. Aabrahamin siunaus tuli koko kansan hyväksi, jne. Jumala on perheiden Jumala eikä vain yksilöihmisten Jumala, kuten usein asioita pelkistetään, kun ei tunneta Jumalan luonnetta ja toimintatapoja, mistä koko Raamattu puhuu.
- Anonyymi
Joonatan oli Kuninkaan poika. Hän teki veriliiton Daavidin kanssa.
Veriliittoonsa ottaja vastaa kaikesta siitä,
mitä liittoon otettu tekee tai kohtaa.
Kaikella arvovallaan, voimallaan ja omaisuudellaan.
1. Sam. 18:3
Ja Joonatan teki liiton Daavidin kanssa, sillä hän rakasti häntä niinkuin omaa sieluansa.
1. Sam. 18:4
Ja Joonatan riisui viitan, joka hänellä oli yllänsä, ja antoi sen Daavidille, ja samoin takkinsa, vieläpä miekkansa, jousensa ja vyönsä.
Kristillinen kaste on liitto ihmisen ja Jumalan välillä.
Raamatun mukaan kasteessa Jumala tekee liiton kastettavan kanssa ja antaa tälle vanhurskautensa viitan, sanan miekan, jousensa ja vyönsä. Pyhän Hengen lahjan.
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.- Anonyymi
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI KANSSANNE hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Kasteessa Jumala pesee kaiken syntirasitteen ihmisestä pois ja antaa tekemänsä
liiton vakuudeksi puhtaaseen sieluun Pyhän Hengen lahjan.
Se tarkoittaa pelastusta ja siitä seuraa puhdas sydän ja hyvä omatunto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI KANSSANNE hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Kasteessa Jumala pesee kaiken syntirasitteen ihmisestä pois ja antaa tekemänsä
liiton vakuudeksi puhtaaseen sieluun Pyhän Hengen lahjan.
Se tarkoittaa pelastusta ja siitä seuraa puhdas sydän ja hyvä omatunto.Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
Jeesus sanoo: Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät.
Sillä ajalla, sanoo Herra Zebaot, tahdon minä sinua korjata, sinä Serubbabel Sealtielin poika, minun palveliani, sanoo Herra, ja tahdon sinun pitää niinkuin sinettisormuksen; sillä minä olen sinun valinnut, sanoo Herra Zebaot.
Joh. 3:8
Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
Jeesus sanoo: Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät.
Sillä ajalla, sanoo Herra Zebaot, tahdon minä sinua korjata, sinä Serubbabel Sealtielin poika, minun palveliani, sanoo Herra, ja tahdon sinun pitää niinkuin sinettisormuksen; sillä minä olen sinun valinnut, sanoo Herra Zebaot.
Joh. 3:8
Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.Jumalan valtakunta eli Pyhä Henki ei tule näkyvällä tavalla, vaan on sisällisesti ihmisessä.
Jeesuksen mukaan kaikista pienin lapsi on kaikista paras ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan, Pyhän Hengen, koska lapsen sydän on täysin avoin ja vastaanottavainen ja tyhjä. Siellä ei ole mitään villitseviä hurmoshenkiä eli lahkohenkiä valmiina asukkaina, ne kun on vain este ja tulppa Pyhälle Hengelle tulla sydämeen asumaan.
Kasteen lahjan Pyhän Hengen ominaisuuksia ovat usko, toivo, rakkaus, rauha, ilo ja terve harkintakyky eli terve järki.
Jeesuksen mukaan ihminen ei voi edes sanoa varmasti oikeasta Pyhästä Hengestä mistä hän tulee, taikka kuhunka eli kehen hän menee.
Pyhän Hengen hedelmät luotellaan näin:
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.
But the fruit of the Spirit is love, joy, peace, longsuffering, gentleness, goodness, faith. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan valtakunta eli Pyhä Henki ei tule näkyvällä tavalla, vaan on sisällisesti ihmisessä.
Jeesuksen mukaan kaikista pienin lapsi on kaikista paras ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan, Pyhän Hengen, koska lapsen sydän on täysin avoin ja vastaanottavainen ja tyhjä. Siellä ei ole mitään villitseviä hurmoshenkiä eli lahkohenkiä valmiina asukkaina, ne kun on vain este ja tulppa Pyhälle Hengelle tulla sydämeen asumaan.
Kasteen lahjan Pyhän Hengen ominaisuuksia ovat usko, toivo, rakkaus, rauha, ilo ja terve harkintakyky eli terve järki.
Jeesuksen mukaan ihminen ei voi edes sanoa varmasti oikeasta Pyhästä Hengestä mistä hän tulee, taikka kuhunka eli kehen hän menee.
Pyhän Hengen hedelmät luotellaan näin:
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.
But the fruit of the Spirit is love, joy, peace, longsuffering, gentleness, goodness, faith.Älä usko Jenkkilahkojen hokemia, että niiden lapset syntyy suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan.
Kaikki syntyy tähän maailmaan. Kaikkien ihmisten on synnyttävä uudeksi kasteen vedestä ja Pyhästä Hengestä Ylhäältä eli Jumalan uutta luovan pelastusteon kautta.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Jopa synnitön Ihminen-Jeesus piti kastaa vedestä ja Hengestä päästäkseen fyysisessä ruumiissa sisälle Jumalan taivaaseen takaisin, misä oli kerran tänne ihmiseksi tullut.
Sillä liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa, ellei Jumala luo ihmisen kokonaan uudeksi.
Jumalan Henki liikkuu vetten yllä.
2. Piet. 3:5
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Ef.4:5 Yksi kaste. Kolme todistajaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2956757Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652059- 1751797
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151277- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691180Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71146RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j531057Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411031Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288972