Visa Usan presidenteistä

Nyt visaillaan Usan historiasta. Tunnetko Usan presidentit hyvin? Kymmeneen kysymykseen vastaamalla olet kova tietäjä, mutta vähemmälläkin voi napsahtaa.

Oma tulos 5/10 (olikohan kysymyksiä kymmenen?). Tietoa löytyy, tunnet Usan presidenttien kohtalot aika hyvin. No, joihinkin arvasin, mutta jotkut tiesin tai muistelin, että olisi niin kuin vastasin.

Tässä visa:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009235947.html

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vastasit oikein 8 kysymykseen
      Olet melkoinen tietäjä! Tunnet USA:n presidenttien kohtalot tosi hyvin.

      USA:n presidentillä vaarallinen virka, huhhuh.

      • Juu, ura koko ajan veitsenterällä.

        Hieno tulos =)


    • 9/10, ruuansulatusvaivamiestä en tiennyt.

      Mielenkiintoinen aihe, on se niin outo homma toi pressan homma Usassa.

      • Hyvä tulos. Ainakin parempi kuin mulla ja itsekin olen mun pistemäärällä jo tietäjä tai ainakin Iltasanomien mukaan =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hyvä tulos. Ainakin parempi kuin mulla ja itsekin olen mun pistemäärällä jo tietäjä tai ainakin Iltasanomien mukaan =D

        Visaisännällä/emännällä on aina homma hallussa 🤗


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Visaisännällä/emännällä on aina homma hallussa 🤗

        No hallussa ja hallussa, jotkut vastauksista vain arvasin ja meni tuurilla oikein. Jotkut tiesin, mutta niitä ei ollut niin paljon kuin noita tuurilla oikein menijöitä.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Visaisännällä/emännällä on aina homma hallussa 🤗

        Kennedyn, Richard Nixonin ja Lincolnin tapaukset tiesin, muut taisin arvata, jos muistan oikein.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kennedyn, Richard Nixonin ja Lincolnin tapaukset tiesin, muut taisin arvata, jos muistan oikein.

        Ne on varmasti tunnetuimmat. Roosevelt myös. Muut vaativat jo jonkunlaista asianharrastamista kun mennään ennen sotia-aikaan ja 1800-luvulle.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Ne on varmasti tunnetuimmat. Roosevelt myös. Muut vaativat jo jonkunlaista asianharrastamista kun mennään ennen sotia-aikaan ja 1800-luvulle.

        Totta.


    • 8/10 ilman apuja.🙂.

      • Hienoa työtä!


      • Anonyymi

        Mä en kanssa ikinä käytä näissä vinkkejä/apukeinoja. Jos en jotain tiedä, niin sitten en tiedä - ei se tee musta yhtään sen viisaampaa, jos saan pari oikein pelkästään vinkkien ja oljenkorsien avulla.

        Kirjautumaton palstalutka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en kanssa ikinä käytä näissä vinkkejä/apukeinoja. Jos en jotain tiedä, niin sitten en tiedä - ei se tee musta yhtään sen viisaampaa, jos saan pari oikein pelkästään vinkkien ja oljenkorsien avulla.

        Kirjautumaton palstalutka

        Mulla riippuu vähän aiheesta yleensä en käytä mutta jos aihe on joku sellanen mikä on ihan tuntematon niin sillon tulee joskus käytettyä.🙂.


    • Anonyymi

      Vain 5 oikein. Nixon ja Kennedy olivat varmaa tietoa ja loput meni tuurilla oikein.

      Kirjautumaton palstalutka

      • Sama määrä oikrin kuin mulla. Mullakin Nixon ja Kennedy olivat varmaa tietoa ja Lincoln kanssa, muut tuurilla oikein tai ne jotka meni oikein.


    • En tunne.. En kouluajoista muista enää hyvin enkä oikein huonomminkaan 🤭

      Tietoa löytyy! Tunnet USA:n presidenttien kohtalot aika hyvin.
      Vastasit oikein 5 kysymykseen

      • Hyvä tulos =)


    • Anonyymi

      Tiedän vain sen että Obama poltti tupakkaa lähes ketjuna.

    • Anonyymi

      Obaman tupakkamerkki oli muistaakseni Chesterfield, en mene takuuseen, mutta muistelin..

    • Mulla on ollut jotain ongelmia profiiliin kirjautumisen kanssa. Olen ollut yhteydessä käyttäjätukeen, eivät ole löytäneet mitään häikkää. Mielestäni jotain tenkkapoota selvästi on.
      Käytän tätä visaa testatakseni tuon profiilin toimivuutta. Harmittaa kaikki S24 takkuilut.

      Haastava visa. Arvaamalla suurin osa. 😊

      "Olet melkoinen tietäjä! Tunnet USA:n presidenttien kohtalot tosi hyvin.

      Vastasit oikein 6 kysymykseen"

      • Itse pääsin ihan hyvin nyt kirjautumaan (kirjaston kone tällä hetkellä).

        Hieno tulos!


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse pääsin ihan hyvin nyt kirjautumaan (kirjaston kone tällä hetkellä).

        Hieno tulos!

        Kiitti palautteesta. Onneksi tuolla on visassa vihjeet, ne auttavat vastaamaan. 😊

        Tämä profiilin ongelma on haitannut jo jonkin aikaa. Olen edelleen käyttäjätukeen yhteydessä. Olen selittänyt jurta jaksaen kaiken. Katsotaan nyt, jos asia selviää? Toivotavasti.

        Ainakin toistaiseksi pääsen palstalle vastaamaan. Mikäli sen kanssa tulee tulevaisuudessa ongelmia, hankin uuden nikin. 😂


      • tosi.typy kirjoitti:

        Kiitti palautteesta. Onneksi tuolla on visassa vihjeet, ne auttavat vastaamaan. 😊

        Tämä profiilin ongelma on haitannut jo jonkin aikaa. Olen edelleen käyttäjätukeen yhteydessä. Olen selittänyt jurta jaksaen kaiken. Katsotaan nyt, jos asia selviää? Toivotavasti.

        Ainakin toistaiseksi pääsen palstalle vastaamaan. Mikäli sen kanssa tulee tulevaisuudessa ongelmia, hankin uuden nikin. 😂

        Mut on joskus bannattu täältä (en tiedä miks, outo juttu, kun en mää ole kirjottanu mitään erikoista, josta vois tulla banni)ja olen sitten käyttäjätuelle laittanut kommenttia ja sieltä on sitten purettu banni.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mut on joskus bannattu täältä (en tiedä miks, outo juttu, kun en mää ole kirjottanu mitään erikoista, josta vois tulla banni)ja olen sitten käyttäjätuelle laittanut kommenttia ja sieltä on sitten purettu banni.

        Tuo on turhauttavaa! Näiden teknisten asioiden kanssa on vähän hankalaa. Itse en ymmärrä näistä mitään, siksi tuntuu harmittavalta, ettei systeemit toimi kunnolla.

        Minua ei ole bannattu, profiili vaan ei näy. Kun klikkaat mun nikkiä tässä vastauksessa, sieltä tulee ilmoitus profiili on piilotettu, tai poistettu.
        En ole piilottanut profiiliani, enkä poistanut. Joku tässä mättää. Tämä on mysteeri! 🤔
        Tutkitaan ja hutkitaan.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tuo on turhauttavaa! Näiden teknisten asioiden kanssa on vähän hankalaa. Itse en ymmärrä näistä mitään, siksi tuntuu harmittavalta, ettei systeemit toimi kunnolla.

        Minua ei ole bannattu, profiili vaan ei näy. Kun klikkaat mun nikkiä tässä vastauksessa, sieltä tulee ilmoitus profiili on piilotettu, tai poistettu.
        En ole piilottanut profiiliani, enkä poistanut. Joku tässä mättää. Tämä on mysteeri! 🤔
        Tutkitaan ja hutkitaan.

        Joo tulee ilmotus "Pahus, sivua ei löytynyt".


      • Norppa83 kirjoitti:

        Joo tulee ilmotus "Pahus, sivua ei löytynyt".

        Jep! S24:n ongelma, jota pohditaan kulmat kurtussa. Katsotaan, selviääko koskaan? 😫


    • 8/10
      Rautatieasemalle kuolemisen edellytyksenä on, että on olemassa rautateitä. Ei ollut Washingtonin tai Jeffersonin aikana. Ja yli 2 kautta on presidenttinä USA:ssa ikinä ollut tasan yksi henkilö. Ihan niin kuin Suomessakin, jossa tällaisen poikkeuksen edellytyksenä oli sellainen katastrofi kuin Kekkoslovakia.

      • Hyvä tulos =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3219
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1275
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      46
      1045
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe