Lemppareita

Oletko tee, kahvi vai kaakao juoja? 😊

50

63

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vettä menee

• Noista kolmesta kaakao on mun lemppari.

• Anonyymi

Kaik mennöö, mitkä tulloo.. Siis aivan kaik, melkkei..

• Kaakoa noista vaikka teekin on ihan jees. Join kyllä kahvia joskus. 5v pappa opetti mut juomaan ja sitten 17v maha totes että ei enää kiitos ja se oli pakko lopettaa.🙂.

• Jeps, vaikka kaakao on lemppari niin kahvia juon enemmän ja joskus teetä mutta aika vähän.

• Minun mielestäni lapsille ei saisi amtaa kahvia saitko juoda monestikin päivässä?
        Lapseni on joskus pyytänyt kahvia sanon aina että ei käy.

• Lyhytfleda kirjoitti:

Minun mielestäni lapsille ei saisi amtaa kahvia saitko juoda monestikin päivässä?
        Lapseni on joskus pyytänyt kahvia sanon aina että ei käy.

No se oli sillon joskus 80 luvulla ei sillon vielä ollut tommoset jutut niin tarkkaa. No en mä ihan sillon pienenä jokapäivä edes juonut. Sillon kun oltiin kylässä jossain tai jotkut "juhlat" tai sellasta. Vakituisemmin aloin juomaan varmaan ehkä joskus 10v.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

No se oli sillon joskus 80 luvulla ei sillon vielä ollut tommoset jutut niin tarkkaa. No en mä ihan sillon pienenä jokapäivä edes juonut. Sillon kun oltiin kylässä jossain tai jotkut "juhlat" tai sellasta. Vakituisemmin aloin juomaan varmaan ehkä joskus 10v.🙂.

Ok 10 vuotiaskin on pieni juomaan kahvia muistatko enää että vaikuttiko koulun käyntiin mitenkään?

• Lyhytfleda kirjoitti:

Ok 10 vuotiaskin on pieni juomaan kahvia muistatko enää että vaikuttiko koulun käyntiin mitenkään?

En muista kyllä että olisi vaikuttanut mihinkään juuri mitenkään mutta sitä on vähän vaikea analysoida kun se on saattanut vaikuttaakin mutta en vain osaa asioita yhdistää toisiinsa.🙂. Eniten ihan lapsuuteen vaikutti vanhempien ero kun olin 6v ja se toi mukanaan kaikenlaista hankaluutta mutta kahvin juontiin en osaa sillain mitään yhdistää.

• Mikkojuhan kirjoitti:

En muista kyllä että olisi vaikuttanut mihinkään juuri mitenkään mutta sitä on vähän vaikea analysoida kun se on saattanut vaikuttaakin mutta en vain osaa asioita yhdistää toisiinsa.🙂. Eniten ihan lapsuuteen vaikutti vanhempien ero kun olin 6v ja se toi mukanaan kaikenlaista hankaluutta mutta kahvin juontiin en osaa sillain mitään yhdistää.

Se määrästä niin kuin sanoit että vähän joit kahvia niin ei sulla varmaan tullut mitään oireita siitä esim päänsärky tai huonoolo/oksentelu.

• Lyhytfleda kirjoitti:

Se määrästä niin kuin sanoit että vähän joit kahvia niin ei sulla varmaan tullut mitään oireita siitä esim päänsärky tai huonoolo/oksentelu.

Ei ollu mitään tollasia joo pienenä. Eikä tullu mitään oireita kyllä lopettamisestakaan kun sitten oli pakko lopettaa kun maha ei enää kestänyt vaikka sillon join aika paljon päivässä ennen lopettamista. Jatkuva närästys ja vessassa sekaisin olevan vatsan takia ravaaminen loppu kyllä. Mulla on kyllä aina ollut herkkä vatsa ja reagoin psyykkisiinkin asioihin herkästi niin että vatsa prakaa. Sukuvika ja faijalta perittyä kuulemma.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Ei ollu mitään tollasia joo pienenä. Eikä tullu mitään oireita kyllä lopettamisestakaan kun sitten oli pakko lopettaa kun maha ei enää kestänyt vaikka sillon join aika paljon päivässä ennen lopettamista. Jatkuva närästys ja vessassa sekaisin olevan vatsan takia ravaaminen loppu kyllä. Mulla on kyllä aina ollut herkkä vatsa ja reagoin psyykkisiinkin asioihin herkästi niin että vatsa prakaa. Sukuvika ja faijalta perittyä kuulemma.🙂.

Juu.

• Anonyymi

Kahvi. Iltaisin välillä teetä.

• Kahvia kuluu eniten joka päivä, sitten teetä joskus, ja kyllä kaakaokin maistuu toisinaan.

• Anonyymi

kaakao,

ja, siltikin ruoka ja juoma, on todella kallista, Suomessa,

kunpa, vain, jotenkin,

ruokien ja juomien, hinnat, tulisivat, ryminällä alas, vielä Suomessa,

sillä, jos, on vähänkin pienet, tulot, Suomessa,

on, aikamoisessa, pulassa, ruokien ja juomien kanssa,

en tiedä, helppoa ratkaisua tähän,

tiede, ja, kauppojen auttaminen, päästäkseen, parempaan versioon,

itsestään, että kykenevät paremmin auttamaan Suomalaisia,

ja, jokaisen, Suomalaisen, maanviljelijän auttaminen,

varusteet, tarvikkeet ja, kalusteet,

siinä, se, kolme,

tiede.

maanviljelijöitten. kokonaisvaltainen auttaminen Suomessa, + palkka,

ja, kauppojen, kaikkien kauppojen auttaminen, + varsinkin ruokakaupat, =)

N

• Anonyymi

Rusinakiljua se olla pitää! Vakavasti, kahvi ja tee menevät molemmat. Kaakao ei niinkään, vaikka eihän se pahaa ole, mutta siinä on sokeria ja olen diapeetikko.

Tietysti jos käyttää sitä pelkkää kaakaopulveria ja siihen makeutusainetta sekaan, niin ongelma poistuu. Mutta siitä on niin paljon vaivaa.

Teepussejakin tulee harvemmin ostettua. Ajattele nyt, käytön jälkeen joutuu purkamaan sen pussin.

Sisältö biojätteeseen, ne pikkuiset niitit metalliin ja loput polttojätteeseen. Hirmuinen homma!

>simiti<

• Ei niitä purkaa tarvi. 😁

• Anonyymi
        Lyhytfleda kirjoitti:

Ei niitä purkaa tarvi. 😁

Pitääpäs! Oletko joku luontoa vihaava populisti! 😁

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Pitääpäs! Oletko joku luontoa vihaava populisti! 😁

>simiti<

En vihaa luontoa mutta en ala repimään metalleja tee pusseista. Sulla on sun tapasi ja mulla omani.

• Anonyymi
        Lyhytfleda kirjoitti:

En vihaa luontoa mutta en ala repimään metalleja tee pusseista. Sulla on sun tapasi ja mulla omani.

Ällös nyt tosikko ole. Toisaalta, jos joskus on tylsää, niin siinähän olisi puuhaa...

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Ällös nyt tosikko ole. Toisaalta, jos joskus on tylsää, niin siinähän olisi puuhaa...

>simiti<

En ole tosikko tämäkö olikin vain vitsi hahhah. 😆🤣👍

• Anonyymi

Minttuteetä jos on flunssa, vahvaa kuumaa minttuteetä sitruunaviipaleilla.

• Anonyymi

Kolme kovaa, kahvi, kalja, vissy.

• Anonyymi

Kahvi, vichy, kalja eli KVK!

• Kahvi, cappuccino, café frappé.

• Niin ja vesi, kivennäisvedet. Energia juoma joskus.

• G-LoveR kirjoitti:

Niin ja vesi, kivennäisvedet. Energia juoma joskus.

Höh, mites tossa välilyönti on? Energiajuoma.

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Höh, mites tossa välilyönti on? Energiajuoma.

Mun känny ainakin korjailee puuta heinää välillä. Saattaa koko asia muuttua, kun ohjelma tietää muka paremmin kuin minä mitä yritän sanoa.. 🙄

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Mun känny ainakin korjailee puuta heinää välillä. Saattaa koko asia muuttua, kun ohjelma tietää muka paremmin kuin minä mitä yritän sanoa.. 🙄

xLiner

Mulla kyllä mä itse teen ne virheet, kun huonolla lukunäöllä näppäilen millon missäkin valaistuksessa. Sitten saatan kirjoittaa yhteen pötköön, kun välilyönnit ei ota hipaisua perille, sitten korjaan välilyönnit jälkikäteen jolloin voi käydä, että tulee välilyönti tökättyä väärään kohtaan ja yhdyssana muuttuu erilliseksi. 😁

Mulla käy usein niin, että hiplaan huti. Ja vaikea erottaa jotkut i ja l välillä toisistaan, eikä mun lukulasit toimi. Niillä näkee huonommin kun paljailla silmillä. Hajataiton takia ehkä.

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Mulla kyllä mä itse teen ne virheet, kun huonolla lukunäöllä näppäilen millon missäkin valaistuksessa. Sitten saatan kirjoittaa yhteen pötköön, kun välilyönnit ei ota hipaisua perille, sitten korjaan välilyönnit jälkikäteen jolloin voi käydä, että tulee välilyönti tökättyä väärään kohtaan ja yhdyssana muuttuu erilliseksi. 😁

Mulla käy usein niin, että hiplaan huti. Ja vaikea erottaa jotkut i ja l välillä toisistaan, eikä mun lukulasit toimi. Niillä näkee huonommin kun paljailla silmillä. Hajataiton takia ehkä.

Mulla ohjelma haluaa erotella kaikki sanat toisistaan. Sen mielestä yhdyssanoja ei ole 😄

xLiner

• Anonyymi

Kylmää kahvia? oli outo termi ja piti juntin googlata että selvisi. Tähänastiset kokemukset kylmästä kahvista ei kyllä puolla sen juomista, ehkä kesällä? Toisaalta kun ottaa huomioon kylmän kahvin kaunistavan vaikutuksen niin kyllähän sitä olisi syytä nauttia ainakin meikäläisen :), miten menee oman kokemuksen mukaan, toimiiko?

• Anonyymi kirjoitti:

Kylmää kahvia? oli outo termi ja piti juntin googlata että selvisi. Tähänastiset kokemukset kylmästä kahvista ei kyllä puolla sen juomista, ehkä kesällä? Toisaalta kun ottaa huomioon kylmän kahvin kaunistavan vaikutuksen niin kyllähän sitä olisi syytä nauttia ainakin meikäläisen :), miten menee oman kokemuksen mukaan, toimiiko?

Kesällä mä sitä Korfulla joinkin ja kesäkahvina juon. Talvella en kaipaa. Ja minusta ei saa nätti, kuin kirurginveitten alla. 🙂

Tazza kylmäkahvit on ihan ok. Koita niitä. 😄

• G-LoveR kirjoitti:

Kesällä mä sitä Korfulla joinkin ja kesäkahvina juon. Talvella en kaipaa. Ja minusta ei saa nätti, kuin kirurginveitten alla. 🙂

Frezzat oli kahvia, tazza kaakaota. Sekaannus. 😅

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

En kyllä ennen kesää, hrrr 🥶

• Anonyymi kirjoitti:

En kyllä ennen kesää, hrrr 🥶

Toivotaan, että tulee lämmin kesä. 😊🌞

• Anonyymi

Sekä kavhi, että tee kelpaavat. Riippuu hetkestä kumpaa tulee juotua. Yleensä kahvi aamulla ja ehkä iltapäivällä. Illalla sitten teetä.

• Anonyymi

Juon vihreää teetä. Ei maitoa, ei sokeria. Toisena tulee kahvi. Reilulla maidolla, ei sokeria. Vatsa kipeytyy ja turpoaa kaakaosta, hyvin harvoin juon sitä.

xLiner

• Minä joskus kun juon kahvia niin otan muutaman palasokerin se on isältäni opittu tapa.

• Anonyymi

Ryystin kahvia ennen riivatun lailla kunnes Jumala otti tupakankin pois.

• Kahvi ei taida olla niin paha pahe kuin tupakka.

• Kaikki käy. Aamulla juon vain teetä. Lounaalla ja sen jälkeen juon kahvia tai mitä vaan.
      Kahvia ja teetä menee pari mukia päivässä, kumpaakin. - Kaakao on enemmänkin vähän sellainen retkijuoma, mutta maistuu sinänsä koska vaan. 🙂

• Anonyymi

Kaikki kelpaa, kahvi ykkönen (pavuista jauhettu), tee hyvä kakkonen (musta tee suosikki), kaakao satunnainen, lämmittää mukavasti talvisaikaan

• Anonyymi

Minä juon vaan kylmää kahvia. Koska ruma. N50

• Anonyymi

No toimiiko se? Kyselin jo tuossa edempänä 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No toimiiko se? Kyselin jo tuossa edempänä 😁

En kommentoi. Ilmeisesti ei, koska tottelevaista miestä ei ole ilmaantunut. N50

• Anonyymi

kylmä kahvi onkin parasta jos kuuma polttaa mahaa, näin jossain joskus lääkärin jolla oli kahvin himo ja mahahaava... hän joi kahvinsa aina kylmänä ja maidolla höystettynä, joku jostain.... Pihtiputaalta entinen treenikaveri sanoi: kahvi maidolla on: "vasikan juomaa" :D

• Anonyymi

,,,mutta niin tuo eräs kaveri oluenjuonnin suomen mestaritasoa oleva... lainasin kerran häneltä Abban levyn joku kokoelma, kesti hetken aikaa palauttaminen kun olin muualla... mutta joku Abba-kuin sillit purkissa: Dancing Queen: https://www.youtube.com/watch?v=xFrGuyw1V8s

Tuollaisen jos laittaa tyttöjen sisällä olevaan Wi-fi-ohjattuun vibraattoriin ja hakkeri laittaa soimaan tuon, niin kaikki vibratoivat Dancing Queen -kappaleen tahtiin jotka ovat asentaneet laitteen.

• Lämpimien juomien pyhä kolminaisuus

• Tee tai rooibos ja välillä kahvi (tosin kofeiini ei jatkuvasti käytettynä kauheasti sovi mulle). Kaakaon ylimpiä ystäviä en ole koskaan ollut, mutta joskus juon tai kaakaokahvia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      160
      9235
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2829
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      31
      2607
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2541
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1935
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1862
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1806
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1341
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1217
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1201
    Aihe