Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ystävätkin jättää yksin

Anonyymi-ap

aina silloin kun eniten tukea ja läsnäoloa kaipaisinkin...😢😢 Välillä vaan mietin voiko tuollainen käytös olla ystävyyttä laisinkaan.. 🤔

10

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa mietin.. toisaalta pitäisi osata olla yhtä ystävä muillekin, mutta jos olet niin kannattaa etsiä/odottaa itsensä arvoisia ihmisiä

    • Tuollaisissa tilanteissa, ne oikeat ystävät tunnistaa. On niitäkin, jotka tulee paikalle vasta kun heillä menee huonosti ja häviävät taas, kun heillä itsellä menee hyvin. En sanoisi heitä ystäviksi.

    • Anonyymi

      On todella ikävää, kun ystävä / ystävät eivät pidä yhteyttä. Olen itse ottanut yhteyttä, ajanut pitkiä matkoja, kun on pyydetty käymään, soitellut, lähetellyt viestejä... en jatkuvasti, mutta aika ajoin. Aina se on ollut minun puolelta. Nyt olen pidemmän aikaa ajatellut, että enpä häiritse, vaan odotan, kuuluuko sieltä toisesta päästä milloinka jotain. Ei kuulu. Siitä olenkin sitten vetänyt johtopäätöksen, että eipä seurani ja kuulumiseni enää kiinnosta. Ystävyys on sitten jäänyt, enkä koe enää ystävä heille olevanikaan. Monesti sain kyllä kuulla pitkän ajan päästä yhteyttä ottaessani, että "usein olet mielessä ollut"... mutta niin on nykyaikana vaikea sitä yhteyttä ollut ottaa. Eräs ystävä ottaa aina silloin yhteyttä, kun miesystävän kanssa tulee tauko. Seuraavassa tauossa en ehkä olekaan valmis hänelle olkapää enää olemaan.

      Toivonkin, että ne joilla vielä ystäviä on, mutta ei tule yhteyttä pidettyä - pitäkää yhteyttä! Se ei paljoa vaadi eikä ota, mutta voi joku päivä olla äärettömän tärkeää.

    • Anonyymi

      Aikani jaksoin sitä että autoin paria ihmistä milloin missäkin asiassa kun pyydettiin, mutta sitten kun itse olisin apua tarvinnut niin kummastakaan ei ollut auttajaksi vaan jouduin pyytämään apua ihan vieraalta. Muuten se yhteydenpito oli aina minun varassani ja kun tuon avuntarpeeni jälkeen jätinkin soittelematta niin huomasin että eivät he ystäviä olleetkaan vaan hyväksikäyttäjiä, jopa taloudellisesti. Eivät edes jälkeenpäin kysyneet sainko apua eivätkä edelleenkään ole yhteyttä ottaneet.

    • Anonyymi

      Mullekin soitti yksi ystävä selitti kaikki murheensa. Yritin omia asioita jotain puhua ei sitä kiinnostanut. Menee nyt tosi huonosti. Rupesin itkemään sen puhelun jälkeen.

    • Anonyymi

      Joskus pitkän kituuttelun jälkeen ghostasin vain pari tyyppiä kun yhteydenpito oli minun aktiivisuuteni varassa. Se oli keinoni näpäyttää heitä, jotta he voisivat alkaa itsetutkiskeluun. Sanoisin että vain samalla syvyydellä (pinnallisuus-syvällisyysskaalalla) olevat persoonat voivat olla keskenään ystäviä. Kaveruus vaatii vähemmän yhteisiä intressejä, mutta pelkkä kaveruus ei kiinnosta minua.

    • Anonyymi

      Ystävyys toimii hetken. Loppupelistä ollaan yksin toisten ihmisten vilahtaessa välillä elämässä. Rehellisesti ihmisen omat tarpeet menee etusijalle. Itse opin tämän jo lapsena.

      • Anonyymi

        Niin minäkin opin lapsena! Nimittäin olen nyt 11-vuotias lapsi ja opin sen juuri nyt sinulta!


    • Anonyymi

      Olen itse tuo jättäjä puoli ystävyydessä.

      En yksinkertaisesti enää halunnut olla aina se hyväksyvä puoli tapaamisten peruutuksissa ja uudellen järjestelyissä. Vihdoin kun hän saapui paikalle , hänellä olikin aikaa vain 15 minuuttia. Tuo useamman viikon vatkuttelun jälkeen.

      Tiedä että hänellä on ongelmia, meillä kaikilla on joskus vaikeuksia. Mutta tuo omaan napaan tuijottaminen oli liikaa liian kauan. Joten vastasi vain lyhyesti viesteihin ja ne sitten loppuivat kokonaan.
      Iso sääli, oli meillä hyviäkin juttelutuokoita vuosien varrella.
      Mutta joskus käy noin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2132
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1818
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      32
      1802
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1540
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1506
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1412
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1281
    Aihe