sakkomaksu

Peruutin terveydenhoitoon varatun ajan samana päivänä klo.08.00 ja silti lähetettiin sakkomaksu.Sihteeri ei suostunut tekemään peruutusta laskutukseen,,vaikka olin peruuttanut äkillisen sairauden takia.Onko tässä toimittu laillisesti?Lähinnä tarkoitan sihteerin toimintaa-ymmärrän,että laskutustekniikka teki laskun,koska peruutus alle 24h.

12

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan oikein toimittu.Jos on ilmoiettu että aika pitää peruuttaa 24 tuntia aikasemmin niin silloin se on niin. Harmi ettet edellisenä päivänä ollut saiarastunut.Niin olisit voinut perua ajan.Mikä sairaus iskee yöllä?

      • Anonyymi

        Sairaus ei katso kellonaikaa. Sitä paitsi aloittaja on voinut sairastua aamullakin. "Menojalan vipatus" -niminen sairaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaus ei katso kellonaikaa. Sitä paitsi aloittaja on voinut sairastua aamullakin. "Menojalan vipatus" -niminen sairaus.

        niimpä.Esim flunssaan harva sairastuu yön aikana nukkuessa.Mielenkiintoista olis tietää mikä sairaus pukkaa nukkuessa.


      • Anonyymi

        Hammas-,rinta-,-korva-,nivel- sekä sappikivut, sekä palleatyrät että erinäiset yskät ja allergiat.Näin pienemmässä mittakaavassa.


    • Anonyymi

      Onhan niissä säännöissä että vuorokautta aikaisemmin olisi peruttava aikansa.
      Ennen kun ihmiset peruivat viime minuuteilla niin se aiheutti sen että lääkärillä ei ollut työtä juuri sillä ajalla kun joku peruutti viime tingassa. Ja niin moni on jonossa saman aikaisesti saadakseen ajan lääkärille.
      Siksi on nämä sakko hommat laitettu, kun ennen saattoi moni jättää tulemasta siihen aikaan mikä oli varattu, terveyskeskuksen pitää olla työllistetty ne tunnit mitkä lääkäri on töissä.
      Niin että olisit vaan mennyt vaikka tulotkin sairaaksi,niin olis sekin vika siellä katsottu samalla.
      Ei millään kunnalla ole varaa pyörittää terveysasemia joka on tyhjänä potilaista

      • Nyt ehtinyt tutkia lakia,joka säätelee tuota peruutuslaskutusta.Olen jutellut myös sairaanhoitajan kanssa ja laskutuksen kanssa asiasta.Myös potilasasiamiehen kanssa.Asiakkaalla on oikeus hakea laskun peruuttamista ,vaikka peruutus tehty alle 24h.Silloin pitää olla perusteet,kuten äkillinen sairastuminen tms.Laki myös määrää,että laskutus käsitellään tapauskohtaisesti ja laskun kuuluu olla kohtuullinen asiakkaan elämäntilanne huomioonottaen.Eli laissa on paljon tulkintaa.Lisäksi asiakkaalla on oikeus puhelinperuutuksen jälkeen täydentää perusteluitaan ajanvarauksen peruutukselle.Peruutuksen vastaanottanut sihteeri/virkailija ei tässä tapauksessa kirjannut kaikkia perusteluita ylös.Reklamaatio tästä on tehty useampaan paikkaan.Laissa myös on määritelty "heikomman" osapuolen oikeudet,joka tässä tapauksessa on asiakas.


      • Anonyymi
        ostramus kirjoitti:

        Nyt ehtinyt tutkia lakia,joka säätelee tuota peruutuslaskutusta.Olen jutellut myös sairaanhoitajan kanssa ja laskutuksen kanssa asiasta.Myös potilasasiamiehen kanssa.Asiakkaalla on oikeus hakea laskun peruuttamista ,vaikka peruutus tehty alle 24h.Silloin pitää olla perusteet,kuten äkillinen sairastuminen tms.Laki myös määrää,että laskutus käsitellään tapauskohtaisesti ja laskun kuuluu olla kohtuullinen asiakkaan elämäntilanne huomioonottaen.Eli laissa on paljon tulkintaa.Lisäksi asiakkaalla on oikeus puhelinperuutuksen jälkeen täydentää perusteluitaan ajanvarauksen peruutukselle.Peruutuksen vastaanottanut sihteeri/virkailija ei tässä tapauksessa kirjannut kaikkia perusteluita ylös.Reklamaatio tästä on tehty useampaan paikkaan.Laissa myös on määritelty "heikomman" osapuolen oikeudet,joka tässä tapauksessa on asiakas.

        Mua kiinnostaa että mikä sairaus aloittajalle on iskenyt keskellä yötä. Aloittaja ei kerro mihin hän sairastui keskellä yötä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mua kiinnostaa että mikä sairaus aloittajalle on iskenyt keskellä yötä. Aloittaja ei kerro mihin hän sairastui keskellä yötä.

        Mulla alkoi liikkuminen olla vaikeaa aamulla,niinkuin lääkäri todennut,että vaihtelee,kun ikää ja ylipainoa.


      • ostramus kirjoitti:

        Mulla alkoi liikkuminen olla vaikeaa aamulla,niinkuin lääkäri todennut,että vaihtelee,kun ikää ja ylipainoa.

        Ymmärrän toki,että näistä syntyy kuluja terveydenhoidolle,mutta niin syntyy kaikesta muustakin palveluyhteiskunnassa.Kuten aikaisemmin totesin,niin todennäköisesti asiakkaalla oikeus laskun reklamointiin.Palaan tähän asiaan uudelleen vasta,kun olen saanut palautetta missä vaiheessa laskun peruminen edistyy.Näyttää siltä,että vuosi voi taas mennä ja joutuu tuon laskun kuitenkin maksamaan ennen eräpäivää,kun reklamaation käsittely kestää.


      • Anonyymi
        ostramus kirjoitti:

        Mulla alkoi liikkuminen olla vaikeaa aamulla,niinkuin lääkäri todennut,että vaihtelee,kun ikää ja ylipainoa.

        Niin ja taksilla et olis pystynyt menee? Ylipainon saa pois laihduttamalla.Vaikuttaako ylipaino liikkumiseen?


    • Sairaalasta soitti sairaanhoitajan esimies.Ilmoitti,että lasku on peruttu ja asia on sillä selvä.Eli laki toteutui laskutuksen osalta.Jos on ollut äkillisesti estynyt saapumasta varatulle ajalle ,niin asiakkaalla on mahdollisuus tietyin perustein pyytää sakkolaskun peruuttamista.

    • Anonyymi

      »niimpä. Esim flunssaan harva sairastuu yön aikana nukkuessa.Mielenkiintoista olis tietää mikä sairaus pukkaa nukkuessa.

      »No esim. flunssan ensioireet ovat voineet tulla yöllä nukkuessa, mutta ne huomaa vasta herättyä. Todellinen tartunta oli tapahtunut tietenkin jo muutamaa vuorokautta aikaisemmin. Nukkuminen ei tarkoita, että elimistömme puolustusjärjestelmä ei toimisi. Kun sille tulee tehtävää, se ryhtyy toimiin heti eikä katso virka-aikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe