Torstain ÖtökkäVisa - kotimaisia ötököitä kuulustellaan...

Tuosta:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009381804.html

Sanoisin, että olipas pahuksen helppo, mutta voihan se olla minulle sattui vain sopivat kysymykset.


Leppäkerttu, muurahainen, punkki, perhoset – sinulle hyönteisten tunnistaminen on helppoa!

Vastasit oikein 12/12 kysymykseen

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulos: 8/12. Olet hyvin perillä Suomessa tavattavista hyönteisistä.

      • Hienot tulos!


      • randombypasser kirjoitti:

        Hienot tulos!

        Joo. Olen kuullut sellaisesta bändeistä kuin Iron Butterfly ja 22-Pistepirkko ja Mato Valtosestakin olen kuullut, että on tuo hyönteistietous hallussa =D Ja muistuttaahan tuo sana beatle (tarkoitan bändiä Beatles) melkein sanaa beetle (kovakuoriainen), että on niistäkin eläjistä jotain tietoa =D


    • 12/12 pari vähän kiperämpää oli mistä ei aivan 100% varma ollut.🙂.

      • Mahtava tulos!

        Joutui sitä itsekin parissa kohtaa kaivelemaan muistia 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Mahtava tulos!

        Joutui sitä itsekin parissa kohtaa kaivelemaan muistia 😁

        Kaipa siinä jossain kohti vähän tuuriakin taas oli mukana niissä missä oli ihan kahdenvaiheilla.🙂.


    • Tunnetusti en ole lainkaan ötökkäihmisiä, mutta tässäpä tämä 🙂

      Olet hyvin perillä Suomessa tavattavista hyönteisistä!
      Vastasit oikein 10 kysymykseen

      • Loistava tulos!

        Mutta ne olikin pitkälti semmosia kivoja ötököitä 🤗


      • randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos!

        Mutta ne olikin pitkälti semmosia kivoja ötököitä 🤗

        Ja pah! Kyllä etenkin punkit ja hirvikärpäset ovat ihan viimeisen päälle yököttäviä 😕


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ja pah! Kyllä etenkin punkit ja hirvikärpäset ovat ihan viimeisen päälle yököttäviä 😕

        Ei ne kivoja ole, mutta ei nyt kovin karmaiseviakaan. Punkit on vakiolemmikkejä mökillä ollessa, niitä on vähän joka päivä kiipeilemässä säärillä, siihen tottuu. Hirvikärpästen kanssa ei olekaan hetkeen ollut riesaa kun tuo nupolin karvoitus tulee ajeltua säännöllisesti lyhyeksi 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei ne kivoja ole, mutta ei nyt kovin karmaiseviakaan. Punkit on vakiolemmikkejä mökillä ollessa, niitä on vähän joka päivä kiipeilemässä säärillä, siihen tottuu. Hirvikärpästen kanssa ei olekaan hetkeen ollut riesaa kun tuo nupolin karvoitus tulee ajeltua säännöllisesti lyhyeksi 😂

        Minä en ole itsestäni löytänyt punkkia, mutta toisen selästä olen irrottanut pari punkkipihdeillä. - Ne on ihan hirveän yököttäviä, kun ne pitää niin kiinni..

        Hirvikärpäsiä minuun on kyllä syöksynyt kiinni. Aina sieni- ja marjametsään pyrin laittamaan mummuhuivin niin tiukasti päähän, että mikään ei pääse hiuksiini. En aina luota hyttyshattuunkaan, koska ne vihulaiset mönkivät vaatteitten allekin. Ja sitten minua kutittaa monta päivää, kun olen tuntevinani, kuinka ne juoksevat iholla ja päässäni 😝


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minä en ole itsestäni löytänyt punkkia, mutta toisen selästä olen irrottanut pari punkkipihdeillä. - Ne on ihan hirveän yököttäviä, kun ne pitää niin kiinni..

        Hirvikärpäsiä minuun on kyllä syöksynyt kiinni. Aina sieni- ja marjametsään pyrin laittamaan mummuhuivin niin tiukasti päähän, että mikään ei pääse hiuksiini. En aina luota hyttyshattuunkaan, koska ne vihulaiset mönkivät vaatteitten allekin. Ja sitten minua kutittaa monta päivää, kun olen tuntevinani, kuinka ne juoksevat iholla ja päässäni 😝

        On noita punkkeja ollut, mutta vain yksi on ikinä napannut kiinni ja kuinkas muutenkaan kuin juuri navassa 😂
        Kissoiltahan noita saa jatkuvasti nyppiä, omilta ja mökkinaapureiden, niin tuttua on, mutta tiukassa tosiaan ovat.

        Joskus sienimettälle mennyt syksyllä erehdyksessä valkoinen villapaita päällä, sehän se vasta hirvikärpäsmagneetti sitten olikin. En mene enää 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        On noita punkkeja ollut, mutta vain yksi on ikinä napannut kiinni ja kuinkas muutenkaan kuin juuri navassa 😂
        Kissoiltahan noita saa jatkuvasti nyppiä, omilta ja mökkinaapureiden, niin tuttua on, mutta tiukassa tosiaan ovat.

        Joskus sienimettälle mennyt syksyllä erehdyksessä valkoinen villapaita päällä, sehän se vasta hirvikärpäsmagneetti sitten olikin. En mene enää 😂

        Hyi kamala, navassa! Nyt lakkaan ajattelemasta tätä aihetta, tai en nuku koko ensi yönä.. Minun ystävälläni oli kaksi punkkia kiinni selässä, ihan siinä lapojen välissä, rintaliivin alla, niin sieltä hänen oli mahdotonta saada niitä itse irti.

        Ja niin, ne hirvikärpäset.. Kerran minulla oli valkoinen T-paita ja siinä päällä ruskea huppari. Kuvittelin olevani hyvin puettu. - Sitten kun tultiin mökille ja vedin hupparin pois, niin siellä T-paidalla vilisti ainakin 4-5 hirvikärpästä 😝 Mun piti istua pitkään saunassa ja harjata ihoni melkein pesusienellä rikki, kunnes minusta tuntui siltä, ettei ne kärpäset enää juosseet mun päällä..


      • Xena-183 kirjoitti:

        Hyi kamala, navassa! Nyt lakkaan ajattelemasta tätä aihetta, tai en nuku koko ensi yönä.. Minun ystävälläni oli kaksi punkkia kiinni selässä, ihan siinä lapojen välissä, rintaliivin alla, niin sieltä hänen oli mahdotonta saada niitä itse irti.

        Ja niin, ne hirvikärpäset.. Kerran minulla oli valkoinen T-paita ja siinä päällä ruskea huppari. Kuvittelin olevani hyvin puettu. - Sitten kun tultiin mökille ja vedin hupparin pois, niin siellä T-paidalla vilisti ainakin 4-5 hirvikärpästä 😝 Mun piti istua pitkään saunassa ja harjata ihoni melkein pesusienellä rikki, kunnes minusta tuntui siltä, ettei ne kärpäset enää juosseet mun päällä..

        Selkä onkin viheliäinen paikka jos yksin on liikkeellä 🙁

        Ne on pirullisia nu hirvekset kun osaa ryömiä joka koloon. Ärsyttäviä penteleitä 😁


    • Anonyymi

      Minun tulos 10/12. Tiesin paremmin kuin luulinkaan.

      • Loistava tulos!


    • Vaikka tunnenkin itikat ja öttiäiset varsin hyvin, en ole niiden ystävä. Niiden on parasta pysyä kaukana minusta.
      Itikoille varoitus! Hirmuinen typy, tappaa talossa ja puutarhassa! 🤣

      "Leppäkerttu, muurahainen, punkki, perhoset – sinulle hyönteisten tunnistaminen on helppoa!

      Vastasit oikein 12 kysymykseen"

      Thänks! 😊

      • Mahtava tulos!

        Huomaa, että tunnet vihollisesi todella hyvin 😁
        Pitäisikö sinun harkita nikin vaihtamista tappaja.typyksi? 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Mahtava tulos!

        Huomaa, että tunnet vihollisesi todella hyvin 😁
        Pitäisikö sinun harkita nikin vaihtamista tappaja.typyksi? 😂

        Tuossa on ideaa. Ei ollenkaan hullumpi ehdotus. 🤣


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tuossa on ideaa. Ei ollenkaan hullumpi ehdotus. 🤣

        Pitikin sanoa, nyt muakin alkaa pelottamaan 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Pitikin sanoa, nyt muakin alkaa pelottamaan 😁

        Nyt on parasta lähteä keräämään voimia. Akku lataa tyhjää.

        öitä! 😴


      • tosi.typy kirjoitti:

        Nyt on parasta lähteä keräämään voimia. Akku lataa tyhjää.

        öitä! 😴

        Hyvät yöt! 😊


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe