Käärijän hiustyyli

Anonyymi-ap

Oletteko pääseet yli? Aikoinaan pottakampaus oli sketsihahmojen tyyli kuten esim. Uuno Turhapuron veli jonka haluttiin näyttävän tollolta. Pottakampaus oli nössötyyli jolla sai tyttöjen tirskunaurut ja pojilta lumipesun. Nytkö se muka näyttää joidenkin silmään tyylikäältä?

21

805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pottakampaus:
      https://fi.pinterest.com/pin/511228995184065871/
      https://twitter.com/cut_man/status/1093580206286221312
      https://fi.pinterest.com/pin/343329171586966351/

      Käärijä ei ole ensimmäinen eikä viimeinen, jolla pottakampaus. Betalesin pojilla oli aikoinaan pottakampauksen (engl. bowl cut) tyylinen leikkaus hiuksissaan ja erityisesti Ringolla. Myös monet K-pop artistit ovat suosineet tuon tyylistä leikkausta.

      Ennen vanhaan on kukoistaneet monenlaiset hiustyylit. esim 1970-ja 80 -luvuilla oli jos jonkinlaista tyyliä (voi katsoa ihan netistäkin, kun kirjoittaa hakukenttään vaikka 1970s hair styles tai 1980s hairstyles). Nykyään ei ihan niin villejä näekään. Jotkut ihan hienojakin (ei kaikki outoja tai hassuja).

      Ja esim. 1700-luvulla ja varsinkin loppupuolella oli tehty vaikka minkälaista väkerrystä esim. aatelisnaisten hiuksiin. Oli jos jonkinlaista koristusta hiuksissa ja koko kampaus (irtohiuksia seassa yleensä) saattoi olla todella korkeakin, niin ettei ovesta melkein tahtonut mahtua sisään tai ulos.

      Nykyään jotkut ihmiset kuvittelee, että kaikenlaiset villit kampaukset ja muut jutut kuten mies naisten vaatteissa (esim. miespuolinen musiikkiartisti) ovat nykyajan juttuja ja ettei ennen sellaisia harrastettu. Sanonpa vaan, ettei pidä paikkaansa. Ennen vanhaan (esim. 1960-ja 80 -luvuilla) esim. artistit laittautuivat naisen näköisiksi tai muulla tavalla naisellisiksi joskus valokuvaa, musiikkivideota, naamiaisia, esitystä yms. varteen ja ihan vain hauskanpitoakin (esim. rockpiireissä tuntui olevan melko yleistä). Eikä sitä miehisyyttä kyseenalaistettu.Muutenkin saatettiin sekoitella "naisellisempaa" ja miehisempää pukeutumista. Käytettiin esim. koruja ja huiveja.

      Nykyään pitää monesti miettiä onko miehessä jotain vikaa, jos on pukeutunut tietyllä tavalla, esim. vaikka Robin oletetussa naisten takissa, Samu Haber hameessa tai Käärijä pottakampauksessaan. Mutta ei ole kauheasti uutta auringon alla. Monet vanhemmat artistit ovat tehneet kaikenlaista jo paljon ennen kuin moni meistä täällä kirjoittelevista on edes syntynyt tai tuo Käärijä, josta tässä artikkelissa on kyse.

      • Ennen vanhaan, esim. 1960-80 -luvuilla


      • Siis jo ennen kuin Kääriojäkään on syntynyt


      • Siis ketjussa, ei artikkelissa. Ei ole lehtiartikkeli tämä =D


      • Anonyymi

        Mikä siitä Robinin takista tekee naisten takin? Ei ainakaan minulle tullut mieleen, ei tosin käytännölinenkään eikä minun makuuni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siitä Robinin takista tekee naisten takin? Ei ainakaan minulle tullut mieleen, ei tosin käytännölinenkään eikä minun makuuni.

        Kysy sitä aloittajalta.älä minulta. Hänen mielestään Robinin takki UMK:ssa tänä vuonna muistutti naisten takkia, ei mun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siitä Robinin takista tekee naisten takin? Ei ainakaan minulle tullut mieleen, ei tosin käytännölinenkään eikä minun makuuni.

        Kaipa se takin malli oli aloittajasta naisellinen. Ja ehkä violetti väri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siitä Robinin takista tekee naisten takin? Ei ainakaan minulle tullut mieleen, ei tosin käytännölinenkään eikä minun makuuni.

        Siis anteeksi, tää olikin ketju Käärijän hiustyylistä. Tässä aloittaja vain ei pitänyt Käärijän hiuksista.

        Viittasin tuossa vain ketjuun, jossa aloittaja oli sitä mieltä, että Robinin pitämä takki UMK:ssa on naisten takki.


    • Anonyymi

      Pitikai se tukkatyylikin kopsata niin passaa jo valmiiksi matkitunnbiisin kanssa yhteen paremmin.

    • Anonyymi

      Virossa oli eilen parlamenttivaalit. Suosittelen googlaamaan heidän entisen ympäristöministeri Rain Eplerin hiustyylin. Epler uusi paikkansa eilen Riigikogussa.

      • Hieno tyyli. Käärijäkin jää kakkoseks =D Jopa melkein Jim Carrey Nuijassa ja tosinuijassa =D


      • Anonyymi

        Otsatukka käy kateeksi vain kaljuille :)


    • Anonyymi

      Havumetsien leikkaus muotti heti sotien jälkeen, ettei hämyt hillu?🤔🤔

    • Anonyymi

      Muodit muuttuu, joskus vaarin kalsareita ja polvihpusuja uikkareina käytti vain vanhukset, nyt nuoret, mutta kohta taas niille nauretaan kun nuoretkin uskaltaa paljastaa sääret ja ottaa aurinkoa koko jaloille.

      Hienoa että pojat uskaltaa kavattaa jo otsatukan ja kihartaakin, jos joku haluaa "pottatukan" niin mitä väliä, ei kaikilla tarvitse olla taakse kammattu lyhyt tukka kuten 1930-luvulla. Jugend-tukka on kyllä aina muodikas.

    • Anonyymi

      Kuppi päähän ja kaikki mitä alta näkyy pois. helppo tukan leikkuu !!

      • Jep. Ysinkertaisimmillaan pottatukka syntyy näin.


    • Anonyymi

      Nyt näkyy jo nuorilla pottakampauksia, helppo leikata itsekin, säästää jo vuodessa ison summan. Olen leikannut itse tukan jo kymmeniä vuosia, säästynyt monta tonnia. Korona-aikana joutunut moni muukin tekemään saman.

      • Anonyymi

        Tai sitten ei tarvitse leikata ollenkaan. Pitkä tukka tarvitsee enemmän kampaa ja vähemmän saksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten ei tarvitse leikata ollenkaan. Pitkä tukka tarvitsee enemmän kampaa ja vähemmän saksia.

        Ei vanhemmiten pitkä tukka näytä enää hyvältä etenkään miehillä. Jokainen saa tietenkin pitää miten haluaa.


    • Anonyymi

      Aivan sama millainen hiustyyli aivan sama. Ihmettelen miksi takapuolta kutittaa.

    • Anonyymi

      Käärijä on söpö olkoon hiusmalli mikä vaan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9656
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2827
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      165
      2597
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1806
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1633
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      12
      1493
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe