Maanantain sivistysvisa

35

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12/12 helppo oli tämäkin. Curriculum vitae-kysymyksessä toinenkin vaihtoehto; päänsärky, voisi olla oikein jos on koulut käymättä ja työtkin jääneet vähiin 🤓

      • Nappiin meni!


    • Anonyymi

      Sama 12/12, oli aika helppo.

      -harmiseikirj-

      • Hienoa!


    • 12/12 tuntu kyllä superhelpolta tää vaikka luulin että olis vaikeempi ollu.🙂.

      • Ei ollu kauheen vaikea visa. Tosi hieno tulos =)


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ei ollu kauheen vaikea visa. Tosi hieno tulos =)

        Kiitos ja kumarrus.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiitos ja kumarrus.🙂.

        Eipä mitään. Ole hyvä =)


    • Anonyymi

      Mulla oli 11 oikein. Vihje antoi väärin.

      • Hieno tulos kaikesta huolimatta =)


    • Anonyymi

      Kaikki oikein minullakin!

      • Hienoa. Täällähän teitä mestareita oikein riittää.


    • Anonyymi

      Kaksi meni ainoastaan väärin.

    • Anonyymi

      Vastasit oikein 12 kysymykseen

    • Anonyymi

      Hah 9 oikein mutta pohjanmaalaisittain ainakin 100 oikein.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Täydet 12 pojoa. Oli helpompi kuin moni muu visa.

      Kirjatumaton palstalutka

    • Anonyymi

      Täydellinen suoritus, sinulta ei sanavarasto lopu kesken!

      Vastasit oikein 12 kysymykseen

      Ei noi mitään sivistyssanoja ollut vaan anglismia kun kaikki oli laiskasti englannista finglishlettyjä sanoja!
      On suoranaista laiskuutta puhua ambitiosta kun se on englanniksi ambition mutta suomeksi kunnianhimo!

      T. rantanplan

      • Huippusuoritus =)


    • Anonyymi

      sivistys sana... vai ajatteellinen yhdistys.

      Nukkumista ja heräämistä, välillä nukkuu ja välillä herää, sellaista elämä onpi.

    • Anonyymi

      Mitä eroa on Ambiootilla ja Antibiootilla?

    • Jäi 11:een. En tienny, mikä on barista, ku ei mun nuoruudessa sellasia ollu. Oli vaan kahviloi, joissa juotiin sumppii ilman rasvasekoitetta tai sen kanssa.

      Tai oikeesti nähtiin vönäristä, ku ei ollu mammonaa mennä niiku sisään.

      x x x x

      Asiakas: "Pieni kahvi ilman munkkii."
      Tyttö: "Meil ei ny tänään oo munkkii, mut saisko olla ilman viinerii?" 🌹👀

      • Mul rupes ihan ajatus lentään, miten menneen ajan baarin tyttö tai neiti olis niiku ilostunut, kun sitä olis nimitetty baristaks. Hellyttäveellistä! 🌹👀


    • Tämähän on kuin nykyajan peruskoulu. Kaikki saa 12/12 ja tervemenoa seuraavalle luokalle ja yliopistoon.

      • Joo, et sääkään tuossa baristajutussa varmana pärjänny, ku lienet aika samanikänen ku mä. Mut idioottimaistahan oli jättää luokalle vaikka lopulta yhen aineen nelosen takia. Hirveetä haaskausta, ku kaikki muu sinä vuonna hankittu oppi meni harakoille.

        Mun vajaamielinen sisko, jonka kahedorga, raivohullu, karjuva ja uhkaileva isärovasti oli puhunu oppikouluun, jäi kerralla luokalle. Sano vaan: "Luojan kiitos, ettei tullu ehtoja." 🌹👀


      • Kynis kirjoitti:

        Joo, et sääkään tuossa baristajutussa varmana pärjänny, ku lienet aika samanikänen ku mä. Mut idioottimaistahan oli jättää luokalle vaikka lopulta yhen aineen nelosen takia. Hirveetä haaskausta, ku kaikki muu sinä vuonna hankittu oppi meni harakoille.

        Mun vajaamielinen sisko, jonka kahedorga, raivohullu, karjuva ja uhkaileva isärovasti oli puhunu oppikouluun, jäi kerralla luokalle. Sano vaan: "Luojan kiitos, ettei tullu ehtoja." 🌹👀

        Barista juttu oli ihan helppo. Menen joskus tilaamaan baristalta pannukahvia. Jos ei ole, niin sitten suodatinkahvia, vaaleapaahtoista ja mustana. Voin minä joskus ns. americanonkin juoda. Se on hyvällä vedellä blandattua espressoa. Siihen pitää monesti ulkomailla tyytyä kun eivät osaa suodattaa (tai Similän termillä uuttaa) kahvia.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Barista juttu oli ihan helppo. Menen joskus tilaamaan baristalta pannukahvia. Jos ei ole, niin sitten suodatinkahvia, vaaleapaahtoista ja mustana. Voin minä joskus ns. americanonkin juoda. Se on hyvällä vedellä blandattua espressoa. Siihen pitää monesti ulkomailla tyytyä kun eivät osaa suodattaa (tai Similän termillä uuttaa) kahvia.

        Uuttaminen on muuten tuossa yhteydessä huomattavasti kuvaavampi termi.

        -keinovaginamies-


      • scrg kirjoitti:

        Barista juttu oli ihan helppo. Menen joskus tilaamaan baristalta pannukahvia. Jos ei ole, niin sitten suodatinkahvia, vaaleapaahtoista ja mustana. Voin minä joskus ns. americanonkin juoda. Se on hyvällä vedellä blandattua espressoa. Siihen pitää monesti ulkomailla tyytyä kun eivät osaa suodattaa (tai Similän termillä uuttaa) kahvia.

        Näkyy, et sä oot matkan varrella täydentäny tietoo. Mää taas oon kahvilajutuista ihan pihalla. 🌹👀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uuttaminen on muuten tuossa yhteydessä huomattavasti kuvaavampi termi.

        -keinovaginamies-

        Joo, en epäile etteikö Similä tässä asiassa olisi palstan parhaita asiantuntijoita. Suodattaminen kai olisi enemmän sitä, että kahvin valmistuksen jälkeen lusikoitaisiin hyvin suodatettu kahvi pussista suuhun.


      • Kynis kirjoitti:

        Näkyy, et sä oot matkan varrella täydentäny tietoo. Mää taas oon kahvilajutuista ihan pihalla. 🌹👀

        Minä pidätän tällä palstalla vapauden olla ihan asiasta riippuen minkä ikäinen tahansa. Yritän olla ajasta irrallaan.


    • Anonyymi

      Barista meni pieleen. En ole ennen sanaa kuullut. Muuten ok.

      • Ihan hyvä tulos kaikesta huolimatta =)


    • Anonyymi

      Täydellinen suoritus, sinulta ei sanavarasto lopu kesken!
      Vastasit oikein 12 kysymykseen

      Helpoista helpoin.

      - Sheena

      • Todella upeeta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe