Nyt kysytään sivistyssanoja. Oletko tositietäjä vai et? Tee 12 kysymyksen testi ja katso tulos.
Oma tulos: 12/12. Jess!
Visa
https://www.is.fi/viihde/art-2000009419663.html
Maanantain sivistysvisa
35
134
Vastaukset
12/12 helppo oli tämäkin. Curriculum vitae-kysymyksessä toinenkin vaihtoehto; päänsärky, voisi olla oikein jos on koulut käymättä ja työtkin jääneet vähiin 🤓
- Anonyymi
Sama 12/12, oli aika helppo.
-harmiseikirj- 12/12 tuntu kyllä superhelpolta tää vaikka luulin että olis vaikeempi ollu.🙂.
- Anonyymi
Mulla oli 11 oikein. Vihje antoi väärin.
- Anonyymi
Kaikki oikein minullakin!
- Anonyymi
Kaksi meni ainoastaan väärin.
- Anonyymi
Vastasit oikein 12 kysymykseen
- Anonyymi
Hah 9 oikein mutta pohjanmaalaisittain ainakin 100 oikein.
>simiti< - Anonyymi
Täydet 12 pojoa. Oli helpompi kuin moni muu visa.
Kirjatumaton palstalutka - Anonyymi
Täydellinen suoritus, sinulta ei sanavarasto lopu kesken!
Vastasit oikein 12 kysymykseen
Ei noi mitään sivistyssanoja ollut vaan anglismia kun kaikki oli laiskasti englannista finglishlettyjä sanoja!
On suoranaista laiskuutta puhua ambitiosta kun se on englanniksi ambition mutta suomeksi kunnianhimo!
T. rantanplan - Anonyymi
sivistys sana... vai ajatteellinen yhdistys.
Nukkumista ja heräämistä, välillä nukkuu ja välillä herää, sellaista elämä onpi. - Anonyymi
Mitä eroa on Ambiootilla ja Antibiootilla?
Jäi 11:een. En tienny, mikä on barista, ku ei mun nuoruudessa sellasia ollu. Oli vaan kahviloi, joissa juotiin sumppii ilman rasvasekoitetta tai sen kanssa.
Tai oikeesti nähtiin vönäristä, ku ei ollu mammonaa mennä niiku sisään.
x x x x
Asiakas: "Pieni kahvi ilman munkkii."
Tyttö: "Meil ei ny tänään oo munkkii, mut saisko olla ilman viinerii?" 🌹👀Mul rupes ihan ajatus lentään, miten menneen ajan baarin tyttö tai neiti olis niiku ilostunut, kun sitä olis nimitetty baristaks. Hellyttäveellistä! 🌹👀
Tämähän on kuin nykyajan peruskoulu. Kaikki saa 12/12 ja tervemenoa seuraavalle luokalle ja yliopistoon.
Joo, et sääkään tuossa baristajutussa varmana pärjänny, ku lienet aika samanikänen ku mä. Mut idioottimaistahan oli jättää luokalle vaikka lopulta yhen aineen nelosen takia. Hirveetä haaskausta, ku kaikki muu sinä vuonna hankittu oppi meni harakoille.
Mun vajaamielinen sisko, jonka kahedorga, raivohullu, karjuva ja uhkaileva isärovasti oli puhunu oppikouluun, jäi kerralla luokalle. Sano vaan: "Luojan kiitos, ettei tullu ehtoja." 🌹👀Kynis kirjoitti:
Joo, et sääkään tuossa baristajutussa varmana pärjänny, ku lienet aika samanikänen ku mä. Mut idioottimaistahan oli jättää luokalle vaikka lopulta yhen aineen nelosen takia. Hirveetä haaskausta, ku kaikki muu sinä vuonna hankittu oppi meni harakoille.
Mun vajaamielinen sisko, jonka kahedorga, raivohullu, karjuva ja uhkaileva isärovasti oli puhunu oppikouluun, jäi kerralla luokalle. Sano vaan: "Luojan kiitos, ettei tullu ehtoja." 🌹👀Barista juttu oli ihan helppo. Menen joskus tilaamaan baristalta pannukahvia. Jos ei ole, niin sitten suodatinkahvia, vaaleapaahtoista ja mustana. Voin minä joskus ns. americanonkin juoda. Se on hyvällä vedellä blandattua espressoa. Siihen pitää monesti ulkomailla tyytyä kun eivät osaa suodattaa (tai Similän termillä uuttaa) kahvia.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Barista juttu oli ihan helppo. Menen joskus tilaamaan baristalta pannukahvia. Jos ei ole, niin sitten suodatinkahvia, vaaleapaahtoista ja mustana. Voin minä joskus ns. americanonkin juoda. Se on hyvällä vedellä blandattua espressoa. Siihen pitää monesti ulkomailla tyytyä kun eivät osaa suodattaa (tai Similän termillä uuttaa) kahvia.
Uuttaminen on muuten tuossa yhteydessä huomattavasti kuvaavampi termi.
-keinovaginamies- scrg kirjoitti:
Barista juttu oli ihan helppo. Menen joskus tilaamaan baristalta pannukahvia. Jos ei ole, niin sitten suodatinkahvia, vaaleapaahtoista ja mustana. Voin minä joskus ns. americanonkin juoda. Se on hyvällä vedellä blandattua espressoa. Siihen pitää monesti ulkomailla tyytyä kun eivät osaa suodattaa (tai Similän termillä uuttaa) kahvia.
Näkyy, et sä oot matkan varrella täydentäny tietoo. Mää taas oon kahvilajutuista ihan pihalla. 🌹👀
Anonyymi kirjoitti:
Uuttaminen on muuten tuossa yhteydessä huomattavasti kuvaavampi termi.
-keinovaginamies-Joo, en epäile etteikö Similä tässä asiassa olisi palstan parhaita asiantuntijoita. Suodattaminen kai olisi enemmän sitä, että kahvin valmistuksen jälkeen lusikoitaisiin hyvin suodatettu kahvi pussista suuhun.
Kynis kirjoitti:
Näkyy, et sä oot matkan varrella täydentäny tietoo. Mää taas oon kahvilajutuista ihan pihalla. 🌹👀
Minä pidätän tällä palstalla vapauden olla ihan asiasta riippuen minkä ikäinen tahansa. Yritän olla ajasta irrallaan.
- Anonyymi
Barista meni pieleen. En ole ennen sanaa kuullut. Muuten ok.
- Anonyymi
Täydellinen suoritus, sinulta ei sanavarasto lopu kesken!
Vastasit oikein 12 kysymykseen
Helpoista helpoin.
- Sheena
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 137987
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49599Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514
