Luulisi kylissä ja kaupungeissa katujen olevan kunnossa mutta silti on sellainen ihmetys kuin Katumaasturi
Mitä tekee maasturilla kaduilla
59
528
Vastaukset
- Anonyymi
Katumaasturi on mukava ajaa. Mukava istua autoon ja siitä pois. On suunnilleen seisomiskorkeudella. Ei tarvitse luikerrella ratintaakse. Sitten taas niillä leveily on naurettavaa koska monet on ihan hölmön näköisiä. Katumaasturi on enemmän ehkä käyttäjäystävälinen laite.
- Anonyymi
Ihan järjettömiä malmikasoja, kuorma auton kokoinen kömpelö koppelo joka ryyppää helvetisti polttoainetta, jossa on kalliit renkaat ison koon takia ja näkyy olevan kaatumisherkkäkin kun on niin korkea.
Katumaasturi on autoilun historian typerin keksintö! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan järjettömiä malmikasoja, kuorma auton kokoinen kömpelö koppelo joka ryyppää helvetisti polttoainetta, jossa on kalliit renkaat ison koon takia ja näkyy olevan kaatumisherkkäkin kun on niin korkea.
Katumaasturi on autoilun historian typerin keksintö!Pelkkää peltiä vähän enemmän ja korkeampi. Ei syö polttoainetta edes normaali matalampaa autoa enempää. Riippuu tietenkin mistä puhut. Onhan niitä jotain järjettömyyksiäkin. Renkaat vähän isommat, mutta pitoa näin enemmän esim. jarruttaa.
Kaupunki autona ehkä jäykkä laite, koska tarvitsee pikkuviiattia isomman parkkipaikan.
Mutta olen ajanut ja tiedän, että on mukava auto sellainen eikä vie polttoainetta paljoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkää peltiä vähän enemmän ja korkeampi. Ei syö polttoainetta edes normaali matalampaa autoa enempää. Riippuu tietenkin mistä puhut. Onhan niitä jotain järjettömyyksiäkin. Renkaat vähän isommat, mutta pitoa näin enemmän esim. jarruttaa.
Kaupunki autona ehkä jäykkä laite, koska tarvitsee pikkuviiattia isomman parkkipaikan.
Mutta olen ajanut ja tiedän, että on mukava auto sellainen eikä vie polttoainetta paljoa.Minulla on katumaasturi puoli metriä lyhyempi, kuin edellinen farkku. Helpommin tämän vääntää rotvallin reunaan kuin sen. Eikä se korkeus haittaa yhtään, päinvadtoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan järjettömiä malmikasoja, kuorma auton kokoinen kömpelö koppelo joka ryyppää helvetisti polttoainetta, jossa on kalliit renkaat ison koon takia ja näkyy olevan kaatumisherkkäkin kun on niin korkea.
Katumaasturi on autoilun historian typerin keksintö!Malmikasoja? taidat nyt puhua noista akkuautoista sähköautoista! Ne on karmeita tonnikeijukaisia. Kalliit isot renkaat ? taidat nyt puhua sähköautoista missä on niitä isoja yli suuria renkaita! Ei autot kaadu höpöhöpö se on joku onnettomuus kun kaatuu oletkoi ihan idiootti? Tonnikeijukainen sähköauto on idiootein keksintö vaarallinen keveälle polttomoottoriautolle ja murskaa ihmisiä näppäriin kauopunkiautoihin. Historian typerin keksintä +2000kg sähköauto!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Malmikasoja? taidat nyt puhua noista akkuautoista sähköautoista! Ne on karmeita tonnikeijukaisia. Kalliit isot renkaat ? taidat nyt puhua sähköautoista missä on niitä isoja yli suuria renkaita! Ei autot kaadu höpöhöpö se on joku onnettomuus kun kaatuu oletkoi ihan idiootti? Tonnikeijukainen sähköauto on idiootein keksintö vaarallinen keveälle polttomoottoriautolle ja murskaa ihmisiä näppäriin kauopunkiautoihin. Historian typerin keksintä 2000kg sähköauto!
Sano kans muuta nii
- Anonyymi
Katumaasturin kuskin penkkin istunosan vasen sivu kuluu puhki muutamassa vuodessa. Siihen kohdistuu hankausta kun autosta poistutaan. Tavallaan penkiltä liu'utaan pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katumaasturin kuskin penkkin istunosan vasen sivu kuluu puhki muutamassa vuodessa. Siihen kohdistuu hankausta kun autosta poistutaan. Tavallaan penkiltä liu'utaan pois.
Ehkä joissain halvemmissa kipoissa kuluvat, joissa penkin materiaalikin on valittu hinnan mukaan. Minulla penkit ovat kestäneet hyvin. Tosin, enhän minä tiedä, miten ne kestävät yli 10 vuotiaina, eikä sillä ole väliäkään. Silloin minä ajan jo uudemmalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katumaasturin kuskin penkkin istunosan vasen sivu kuluu puhki muutamassa vuodessa. Siihen kohdistuu hankausta kun autosta poistutaan. Tavallaan penkiltä liu'utaan pois.
Enemmän ne kuluu ahtaissa pienissä tavallisissa ja urheiluautoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkää peltiä vähän enemmän ja korkeampi. Ei syö polttoainetta edes normaali matalampaa autoa enempää. Riippuu tietenkin mistä puhut. Onhan niitä jotain järjettömyyksiäkin. Renkaat vähän isommat, mutta pitoa näin enemmän esim. jarruttaa.
Kaupunki autona ehkä jäykkä laite, koska tarvitsee pikkuviiattia isomman parkkipaikan.
Mutta olen ajanut ja tiedän, että on mukava auto sellainen eikä vie polttoainetta paljoa.Luonnon tuhlausta laittaa katumaasturi. Ymmärrän maaseudulle, kun tiet ovat mitä ovat. Mitä isompi ja raskaampi sen kovemmat ovat kulut. Samoin on sähköautojen rengas kulut, painaa kuin kuorma-auto, entä korjauskulut porokolareissa. Tulevaisuudessa sähkö tai vastaava on ok,nythän sähköauto on valitettavasti raakile ja järkyttävän kallis ja vakuutusmaksut. Odotetaan parempaa.
- Anonyymi
Kadut on monessa paikkaa siinä kunnossa, että paras kulkuneuvo olisi ilmatyynyalus.
- Anonyymi
Luulisi mut ei oo, varsinkin talvella esim. parkipaikat on usein melkoisten lumi/jäärouhevallien takana kun ei niitä saada kunnolla aurattua, ajoradalta vaan pusketaan uutta läjää reunaan. Samaten monissa liittymissä on tuosta aurausjätteestä kertynyt sellainen patti että lisämaavara on kyllä tarpeen, ja eihän niissä katumaastureissa juuri muuten maasto-ominaisuuksia olekaan kuin vähän enemmän maavaraa. Toki tuo on sitten merkistä ja mallista riippuvaista.
- Anonyymi
Helsingissä kaupungin keskusta-alue on jatkuvasti täynnä ikikatutöitä. Matalalla autolla ajo on pelkkää kuoppien ja töyssyjen kiertelyä. 12 cm maavaralla ei tee mitään.
- Anonyymi
mitä panssarivaunu tekee vuoristossa?
- Anonyymi
Hummerilla pääsisi kakki helsinkin kaduilla etenemään kummasti?🚜
- Anonyymi
Mitä tekee yli 100e kännykällä?
Mitä tekee omakotitalolla?
Miksi pitäisi olla kaikilla perheen jäsenillä oma huone?
Miksi pitää matkustaa ulkomaille lomalla?
Miksi pitää roikkua somessa
jne...
On paljon asioita jotka on täysin tyhmiä ja idoottimaisia jonkun mielestä. - Anonyymi
Kaupunkien keskustoissa ja nykyisin myös monissa lähiöissä katumaasturi on välttämätön, paras ja mukavin liikkumismuoto. Niillä pääsee lumivallien takaa liikenteeseen. Sporttisilla henkilöautoilla joutuu odottamaan lumien sulamista. Niitä ei kannata kaupunkilaisen hankkia.
- Anonyymi
Kyllä se etuvetoinen katumaasturi (etuvetoisiahan suurin osa niistä kuitenkin on) jää siihen lumivalliin jumiin ihan samalla tavalla kuin henkilöautokin.
Etenemiseen ratkaisu on nelivetoinen henkilöauto. Onhan siinä katumaasturissa vähän korkeampi maavara ja helpompi kulkea sisään/ulos, mutta sitten maantieajettavuus on huonompi, suorituskyky on huonompi, kulutus on isompi, sisätilat yleensä ahtaammat (korkeutta lukuunottamatta), ylläpitokulut suuremmat jne jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se etuvetoinen katumaasturi (etuvetoisiahan suurin osa niistä kuitenkin on) jää siihen lumivalliin jumiin ihan samalla tavalla kuin henkilöautokin.
Etenemiseen ratkaisu on nelivetoinen henkilöauto. Onhan siinä katumaasturissa vähän korkeampi maavara ja helpompi kulkea sisään/ulos, mutta sitten maantieajettavuus on huonompi, suorituskyky on huonompi, kulutus on isompi, sisätilat yleensä ahtaammat (korkeutta lukuunottamatta), ylläpitokulut suuremmat jne jne.Useissa cittareissa on automaattivalinta 2-vedon ja 4-vedon välillä, joten hyvällä
tiellä edetään kuten tavallinen henkilöauto, mutta vaikeissa olosuhteissa
tulee 4-veto mukaan etenemiseen.
Cittari oli korkeampi ja sieltä näkee hyvin ja sinne on mukava mennä istumaan
varttuneemmankin väen, kun ei tarvitse mennä kyykkyyn.
Ei tarvitse hirveästi rahaa tuhlata jos ostaa vaikka käytetyn Dacia Dusterin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useissa cittareissa on automaattivalinta 2-vedon ja 4-vedon välillä, joten hyvällä
tiellä edetään kuten tavallinen henkilöauto, mutta vaikeissa olosuhteissa
tulee 4-veto mukaan etenemiseen.
Cittari oli korkeampi ja sieltä näkee hyvin ja sinne on mukava mennä istumaan
varttuneemmankin väen, kun ei tarvitse mennä kyykkyyn.
Ei tarvitse hirveästi rahaa tuhlata jos ostaa vaikka käytetyn Dacia Dusterin.Jep, mutta kuitenkin iso osa cittareista on 2-vetoisia, eikä kaikkia malleja edes saa nelivetona. Siten selitys paremmasta etenemiskyvystä valintaperusteena vähän ontuu koska korimalliin katsomatta mikä tahansa neliveto päihittää kaksivetoisen cittarin mennen tullen.
- Anonyymi
Hummerilla saisi aina parkkipaikan itselleen ja tuttaville?😎😎
- Anonyymi
Kukahan tuon nimen on keksinyt sen pitäisi muuttaa Katu tötteröksi maasturit on sitten erikseen
- Anonyymi
Katumaasturit ja muut möhköautot Euroopassa on viherpimperoiden aikaansaannosta. Kun ovat kiristäneet päästönormit aivan yliampuvaksi, autonvalmistajien ei ole kannattanut tehdä niitä enää pienimpiin autoihin, jotka olisivat kokonaistaloudellisimpia autoja, vaan ovat tuoneet tänne autoja, joista saavat enemmän voittoja kalliin päästöteknologian korvaamiseksi, eli katumaastureita.
Esimerkkinä Nissan. Ennen suosituin Nissan oli alemman keskiluokan Sunny / Almera, mutta sitten ne lakkautettiin ja alkoivat tuoda sen tilalla Qashqai katumaasturia, joka kuluttaa enemmän polttoainetta, on painavampi, kalliimmat isot renkaat, vie isomman tilan esim. parkkipaikoilla, jne.
Muualla maailmassa sen sijaan Sunnya vastaava auto (Nissan Sentra) on edelleen olemassa ja myynnissä, mikä olisi kyllä järkevin vaihtoehto täälläkin.
Miten meni vihertuherot noin niinkuin omasta mielestä? - Anonyymi
Amerikasta otettu malia luullaan että on turvallisia vaikka ne tosiasiassa kaatuvat herkemmin mitään muuta järkisyytä ei ole kuin se korkeammalla oleva istuin mihin eläkeläinen pääsee paremmin
- Anonyymi
Katumaasturit muistuttaa ulkonäöltääb sata vuotta vanhoja kanttiautoja.
- Anonyymi
Kyllä on mukava sellainen korkeampi auto, missä tuulilasi on kunnolla pystyssä ja
sieltä näkee hyvin ulos. Ei aikuinen tarvitse mitään nurinpäin käännetyn lusikan
näköistä autoa, vaan sellaisen, mihin on helppo mennä ja näkee hyvin ulos.
Mukavasti menee suuremman maavaran vuoksi läpi aurausvallistakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on mukava sellainen korkeampi auto, missä tuulilasi on kunnolla pystyssä ja
sieltä näkee hyvin ulos. Ei aikuinen tarvitse mitään nurinpäin käännetyn lusikan
näköistä autoa, vaan sellaisen, mihin on helppo mennä ja näkee hyvin ulos.
Mukavasti menee suuremman maavaran vuoksi läpi aurausvallistakin.Mitä luipakampi ulkomuoto ja matalampi, pienempi auto, sitä kevyempi se on ja kulkee vähemmällä energialla, olipa energianlähde mikä tahansa.
- Anonyymi
Niin..kyllä se isompi maavara on mukavampi jos harrastaa kalastusta/metsästystä..niin miksei se olisi se auto minkä valitsee..vai pitäskö kaupunkiauto olla vielä erikseen niin ei ahdistas muita niin paljon.
- Anonyymi
Tuo nimi niissä ärsyttää Katu Maasturi mikä se on ? Oikeesti Kadulle maasturi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo nimi niissä ärsyttää Katu Maasturi mikä se on ? Oikeesti Kadulle maasturi
Onko CrossOver sen parempi, ruksi yli :D
- Anonyymi
Crossoverien tekniset ratkaisut perustuvat yleensä hyvin pitkälle malliin, josta se on kehitetty. Valmistuskustannuksien kurissa pitämiseksi osat ja rakenteet ovat yleensä samoja kuin ne, joita käytetään esimerkiksi sedan-mallisessa autossa. Niin markkinamiehet keksii raflaavia myyviä nimiä Suomeksi tuo Ristiyli malli ei kovin raflaavalta sitten kuulostakaan
- Anonyymi
Tässä on katumaasturi päätynyt sinne minne kuuluukin, roskikseen :D
https://i.ytimg.com/vi/97FbeT9lCIE/maxresdefault.jpg - Anonyymi
Mitä tekee urheiluautolla kadulla? Katu kun ei ole kilparata.
Mitä tekee kovalla kiihtyvyydellä kun tarkoitus on vain mennä paikasta toiseen turvallisesti?
Mitä tekee yli 100e kännykällä kun tarkoitus on soittaa?
Mitä tekee ylipäänsä millään, puhumattakaan tästä itkupotkusomesta.- Anonyymi
Kysyt syvällisiä kysymyksiä.
Olemme joka tapauksessa historiaa 100 vuoden päästä eikä meitä ketään enää harmita että naapurilla on uusi audi.
Todennäköisesti vastaus kysymykseesi on se, että ylipäänsä, elämänarvot ja onnellisuus tulisi löytyä jostain muualta kuin materiasta.
- Anonyymi
Vaihtoehto lonkkaleikkaukselle.
- Anonyymi
Eihän kaupunkien tai edes kylien kadut olekaan kunnossa, siellä on kuoppaa ja töyssyä ihan keinotekoisestikin tehtynä kaikenmaailman viemärinkansien ja hidastetöyssyjen muodossa.
- Anonyymi
On siinä aloittajalla huolensa. Mitä tekee aivoilal jos niitä ei osaa käyttää?
- Anonyymi
Mitä tekee yli 200e kännykällä?
Mitä tekee laskettelusuksilla?
Mitä tekee moottoripyörällä?
Mitä tekee nettiyhteydellä?
Mitä tekee facebook, tiktok tms. tileillä?
Mitä tekee ns. premiumautolla?
On niin monia asioita mitä ostetaan jos voidaan kun niistä tykätään. Ei kaikelle ole rationaalista syytä. Ihan sama kuin alkoholin nautiminen. Ei se ole tarpeellista ja niinpä voisi kysyä mitä tekee viinalla? Ei sille mitään tarvetta olekaan mutta jotkus silti siitä tykkäävät ja jotkut ei voi elää ilman.- Anonyymi
Vielä voisi jatkaa, että miksi aloittaja edes kysyi asiaa. Mitä aloittaja teke vastauksilla... ei mitään kunhan purkaa omaa turhautumistaan ja/tai kateuttaan.
- Anonyymi
Katumaasturilla ajetaan ihan samoin kuin muillakin autoilla. Katumaasturi ei käytännössä poikkea muista hläutoista kuin hieman korkeamman maavarallaan.
Jännä, että vielä joku hönö miettii moisia juttuja? - Anonyymi
Henkilöautomainen tyypillisesti nelivedolla varustettu korkea auto. Nämä autot eivät ole varsinaiseen maastoajoon tarkoitettuja. Eikö näiden pitäisi olla "Antimaastureita" eli autoja joilla ei ole tarkoitusta
- Anonyymi
-hyvä näkyvyys ja jos korimuodoissa kulmikkuutta näkee auton kulmatkin hyvin
-maavara auttaa kovissa lumimyräköissä (joita pks:lla on nyt usein) ja myös rankoissa vesisateissa kun kadut tulvivat
-neliveto auttaa em. sääoloissa
-korin pituus saadaan lyhyemmäksi kun korkeus on suurempi, eli sisätilat samat kuin pitkässä matalassa autossa
-hyvä istahtaa ja nousta jos on selkä-lonkka-polvivaivoja
-yleensä paremman näköisiä kuin uusimmat porrasperät (sedanissa takaluukku nykyisin liian lyhyt ja alaspäin luisu) ja paljon paremmannäköinen kuin farmari- Anonyymi
Tuo ulkonäköasia on kovin henkilökohtainen asia. Itse pidän sedanien ulkonäöstä,
- Anonyymi
"-korin pituus saadaan lyhyemmäksi kun korkeus on suurempi, eli sisätilat samat kuin pitkässä matalassa autossa"
Tilavuuden suhteen varmaankin näin, mutta pituudesta on osittain hyötyä tavaratilassa ja takamatkustajan jalkatiloissa, riippuen mitä kuljetetaan. Omaan sedaniin menee 200 cm runkopatja kyytiin heittämällä kun kaataa takapenkit, mutta vastaavassa katumaasturissa ei enää pituus riitä.
- Anonyymi
Mutta tuo nimitys "Katumaasturi" eihän siinä ole järjen hiventäkään miksi se on maasturi jos ei ole maasto ominaisuuksia
- Anonyymi
Juu ja miksi edelleen puhutaan nauhoitamisesta vaikka vain erittäin harva nauhoittaa mitään.
Miksi kännyköitä sanotaan puhelimiksi vaikkei niitä juuri siihen käyttöön käytetä?
Esimerkiksi sana kännykkä oli alunperin Nokian luoma ja Nokialla oli sille jopa tuotesuoja. Tarkkaan ottaen kännykkä on Nokia-puhelin.
On paljon asioita mille vain on jokin sovittu tai vakiintunut nimi ei siinä sen kummempaa.
- Anonyymi
Mitä tekee rakeilla kaduilla, saalistavat petoelukat omistajineen korpeen villipetoja ja riistaa pyydystämään.
Eiköhän Suomen hallitus nyt tule tekemään parhaansa, että niin kaduilla kuin maanteilläkin on maastoauto jatkossa se kaikkein järkevin ajoneuvo.
- Anonyymi
Edellinen hallitus sen aiheutti. Nykyinen koittaa järjestää niin nykyiset lapset eivät joutuisi maksamaan vehervassujen kaikkia virheitä talouden pidossa.
Anonyymi kirjoitti:
Edellinen hallitus sen aiheutti. Nykyinen koittaa järjestää niin nykyiset lapset eivät joutuisi maksamaan vehervassujen kaikkia virheitä talouden pidossa.
Suomen ajaminen väkisin lamaan ei ole oikea tapa parantaa maanteiden kuntoa, vaikka ko. toimenpide kieltämättä vähentää teillä liikkujien volyymiä. Rekkaliikennekin vähenee kuluttajien ostovoiman heiketessä.
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Suomen ajaminen väkisin lamaan ei ole oikea tapa parantaa maanteiden kuntoa, vaikka ko. toimenpide kieltämättä vähentää teillä liikkujien volyymiä. Rekkaliikennekin vähenee kuluttajien ostovoiman heiketessä.
Jossain vaiheessa lainan ottoa pitää vähentää ja alkaa maksamaan takaisin.
Jos se aika ei ole nyt niin milloin? Anonyymi kirjoitti:
Jossain vaiheessa lainan ottoa pitää vähentää ja alkaa maksamaan takaisin.
Jos se aika ei ole nyt niin milloin?Nykyinen hallitus kai kuvittelee lopettavansa lainanoton ja vähentävän valtionvelan nolliin toimikautensa aikana.
Idealismi ei sitten olekaan vielä kuollut maailmasta. Eikä typeryys.- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Nykyinen hallitus kai kuvittelee lopettavansa lainanoton ja vähentävän valtionvelan nolliin toimikautensa aikana.
Idealismi ei sitten olekaan vielä kuollut maailmasta. Eikä typeryys.Eivät kuvittele, mutta kuinka kauan demut kuvitteli voivansa ottaa velkaa, antaa ulkomaille ja ostaa ääniä lahjoittamalla miljardeja rikkaille, matuille ja naisille. Kokkareet toki puolsi kaikkea, mutta PS laittaa nyt vastaan.
Anonyymi kirjoitti:
Eivät kuvittele, mutta kuinka kauan demut kuvitteli voivansa ottaa velkaa, antaa ulkomaille ja ostaa ääniä lahjoittamalla miljardeja rikkaille, matuille ja naisille. Kokkareet toki puolsi kaikkea, mutta PS laittaa nyt vastaan.
Rikkaille antamisesta puheen ollen, nykyinen hallitus ei aio koskea ökyrikkaiden maataloustukiin eikä täysin tarpeettomiin yritystukiin.
Tällä ei tosin ole enää mitään tekemistä autoilun kanssa, joten tämä tästä tällä kertaa.- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Rikkaille antamisesta puheen ollen, nykyinen hallitus ei aio koskea ökyrikkaiden maataloustukiin eikä täysin tarpeettomiin yritystukiin.
Tällä ei tosin ole enää mitään tekemistä autoilun kanssa, joten tämä tästä tällä kertaa.Kaikille tuille on ihan tarkat säännöt minkä mukaan niitä annetaan. Säännöt on kaikille samat.
Millä perusteella laki pitäisi olla eri sen perusteella onko omaisuutta vai ei?
Maanviljelijät halusivat jossain vaiheessa että heitä pitää kohdella yrittäjinä ja tämä pantiin lakiin. Yrittäjiä pitää kaikkia kohdella täysin samalla tavalla. Eivä maanviljelijät ole yksityisiä palkan saajia. Heitä ei koske sosialistinen kateusverotus. Kyse on yrityksistä jotka on tässä tapauksessa maatiloja.
Niin että millä perusteella niitä yrittäjä lakeja pitäisi muuttaa?
Kerrohan jotain konkreettista. Anonyymi kirjoitti:
Kaikille tuille on ihan tarkat säännöt minkä mukaan niitä annetaan. Säännöt on kaikille samat.
Millä perusteella laki pitäisi olla eri sen perusteella onko omaisuutta vai ei?
Maanviljelijät halusivat jossain vaiheessa että heitä pitää kohdella yrittäjinä ja tämä pantiin lakiin. Yrittäjiä pitää kaikkia kohdella täysin samalla tavalla. Eivä maanviljelijät ole yksityisiä palkan saajia. Heitä ei koske sosialistinen kateusverotus. Kyse on yrityksistä jotka on tässä tapauksessa maatiloja.
Niin että millä perusteella niitä yrittäjä lakeja pitäisi muuttaa?
Kerrohan jotain konkreettista.Yritystuet pois ja jos yrittäjä ei pärjää, niin palkkatöihin. Maataloustuet ovat silti erikoistapaus, halusivat maatalousyrittäjät sitä tahi eivät, mistä pitäisi sopia koko EU:n alueella kattavasti, kuten olen jo useasti kirjoittanut.
Suomessakin kuitenkin kaupan keskusliikkeiden maksamien tuotantohintojen pitäisi olla sillä tasolla, ettei kannattavan tuotantohinnan ja toteutuneen tuotantohinnan erotusta tarvitsisi veronmaksajien maksaa tuotantotukena.
Näin ne ökyrikkaat maanomistajakin edelleen saisivat reilusti rahansa, mutta kaupan keskusliikkeiltä, eikä veronmaksajilta.
Kesäkuussa ruokaperunan tuottajahinta oli 20,51 senttiä kilo. K-verkkokauppa näytti tänään myyvän tavallista ruokaperunaa hintaan 79 senttiä kilo, muut paljonkin kalliimpia. Olin aikoinaan maahantuontiyrityksen palveluksessa, missä käytettiin yleispätevää tuotantohinnan kerrointa plus alv. Tämän firman raakahinnoittelun mukaan se olisi veloittanut myymälässä perunakilosta 60 senttiä kilo.
Suomen kaupan keskusliikkeet riistävät sekä tuottajaporrasta että kuluttajaa raskaasti...
- Anonyymi
Ne v-tuttaa vihreitä, siksi ostin.
- Anonyymi
Itsellä ei ole maastoautoa, mutta Helsingissä käydessäni olisi maastoautoa tarvittu. Millä muulla autolla pysäköi kadun varsilla olevien lumivallien päälle talvella. Kuvittelematta saapuvansa madalletulla alustalla varustetulla autolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135263
- 675064
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371638